מחשבות כדורסל של רביעי / רועי ויינברג

ההגנה של דנבר

ההגנה של הנאגטס לא טובה, למרות שהם ניצחו 4 מ-6 משחקיהם האחרונים. דנבר ספגה מעל 120 נקודות ב-5 מ-11 המשחקים ששיחקה עד עכשיו העונה, מה שמונע ממנה להתרומם אחרי פתיחה מעודדת בהתקפה. היריבות של דנבר קולעות ב-71.6% מגוחך בטבעת, לפי cleaning the glass, נוסף ל-38% בשלשות שלא הגיעו מהפינה. הנתונים האלה לא טובים, בלשון המעטה.

אפשר להאשים את העזיבה של טורי קרייג וג'רמי גרנט, שני שחקני ההגנה הבולטים של הנאגטס לצד גארי האריס, בהדרדרות של הקבוצה. סיבה אחרת היא ההזדקנות של פול מילסאפ, המשך המגמה מהבועה. נראה שהוא איבד צעד, בהשאלה מאנגלית. ההגנה של דנבר יותר טובה כשהוא על הספסל, שינוי גדול מהשנה שעברה. קולעים עליו ב-56.9% מהשדה אחרי 45% בשנה שעברה. גם בפלייאוף גרנט היה יותר טוב ממנו, ויכול להיות שהם צריכים משהו אחר ליד יוקיץ'.

התייחסנו לזה לא מעט בשנים הקודמות, במהלך הבועה ובפגרה עצמה. יוקיץ' לא בדיוק סנטר, למרות שהוא מתפקד ככזה. הוא מוביל כדור בהתקפה וגם בהגנה יכול לנצל את חוכמת המשחק שלו בצורה אחרת, מה שבלט ב-7 החטיפות בהפסד לברוקלין. שימו לב למהלך הבא:

ג'ארט אלן נותן את הכדור להאריס וחוסם את יוקיץ', שממשיך עם האריס ומצליח לחטוף לו את הכדור. הוא השלישי בליגה מבין הסנטרים, אחרי אנדרה דראמונד ומיילס טרנר, בכמות הדיפות הכדור למשחק עם מספר גבוה של 2.8. כאן יוקיץ' הצליח לחטוף לו את הכדור, אבל יש מהלכים שבהם זה פחות עבד:

לכן דנבר צריכה לאזן בין היכולת של יוקיץ' להקשות על מובילי כדור ולהשיג חטיפות לבין ההגנה על הטבעת. ג'רמי גרנט עשה את זה בשנה שעברה בהצלחה, השנה יש את ג'מייקל גרין שעולה מהספסל. ב-57 דקות משותפות עם יוקיץ', מדגם קטן, יש להם דירוג הגנתי טוב של 101.6 (הגבוה בליגה בהשוואה לקבוצות שמשחקות משחקים מלאים). סביר שהנתון הזה לא ישמר ככל שהם ישחקו עוד, אבל זה סימן מעודד.

ישארו בעיות בהגנה של דנבר כל עוד יוקיץ', מארי ומייקל פורטר המבודד לא עושים הגנה טובה והדרך הנכונה לפתרון תהיה חיזוק ההגנה סביבם. גרין במקום מילסאפ יכול להיות צעד בכיוון הנכון.

אינדיאנה החדשה

7 ניצחונות מ-11 המשחקים הראשונים, בהם פגשו את פניקס, גולדן סטייט, יוסטון ובוסטון (פעמיים) נוסף לקבוצות חלשות יותר. ההתקפה קפצה מהמקום ה-19 ל-11 בליגה וההגנה התחזקה. אז מה השתנה אצל הפייסרס, מעבר למאמן?

ההתקפה עצמה. הם הורידו בשיעור משמעותי את כמות הזריקות מהמיד-ריינג' לטובת זריקות בטבעת – באופן יחסי יותר מכל קבוצה אחרת בליגה – ועלייה בכמות השלשות של רוב השחקנים, סאבוניס הבולט שבהם. אותו סאבוניס בדרך לאחת מחמישיות העונה עם 21.8 נקודות, 12.5 ריבאונדים ו-5.8 אסיסטים למשחק שמוכיחים שהוא אחד השחקנים הפחות מוערכים בליגה. למרות הניסיון לעבור לכדורסל "מודרני" יותר הם נותנים לסאבוניס לעשות פוסט-אפ בתדירות גבוהה, מה שמאפשר לו לנצל את יכולת המסירה שלו.

הפייסרס משתמשים בחוכמה בסאבוניס כחוסם, כשהם מייצרים 17.4 נקודות למשחק כתוצאה מהחסימות שלו. החזרה של ויקטור אולדיפו לכושר לצד הנוכחות של מלקולם ברוגדון הופכות את ההתקפה למסוכנת, והיא תשתפר ככל שברוגדון יקבל יותר הזדמנויות לשלשות ממסירות של אולדיפו או סאבוניס מהצבע. אולדיפו מזכיר יותר ויותר את השחקן שהיה לפני הפציעה, כשעכשיו הוא בקבוצה טובה יותר.

הם איבדו את טי ג'יי וורן שעלול להחמיץ כמה חודשים ועדיין לא ברור מי יחליף אותו. דאג מקדרמוט עושה עבודה טובה, אבל הוא ימשיך לעלות מהספסל בהתחשב בבעיות ההגנתיות. הם ניסו לפתוח עם שלושה גארדים כשארון הולידיי משחק ליד ברוגדון, אולדיפו, סאבוניס וטרנר ומאוחר יותר החליפו את ארון בג'סטין הולידיי שפתח בשני המשחקים האחרונים ואמור לאזן בהגנה.

נגד גולדן סטייט זה עבד. הסיפור של ההגנה הוא מיילס טרנר האדיר שעושה עבודה טובה מאוד מתחת לסל. אם הם יצליחו להקיף אותו בשומרי חוץ טובים ההגנה תשתפר, ולא בטוח שיש להם כאלה שיכולים לשמור על פורוורדים. למרות זאת, השיפור של הקבוצה עד עכשיו מרשים במיוחד. לא מעט ציפו שהם יהיו מחוץ לתמונת הפלייאוף, והקבוצה הזאת עוד יכולה לסיים באחד משלושת המקומות הראשונים במזרח.

מתקדמים

חמישייה של שחקנים, רובם בשנה השנייה או השלישית, שמראים שיפור עד עכשיו.

דיונטה מארי (סן אנטוניו ספרס). קיבל תפקיד הרבה יותר מרכזי בהתקפה של סן אנטוניו והופך למועמד לגיטימי למשתפר של העונה. עדיין אין שם קליעה, אבל הוא מעורב יותר בהנעת הכדור, בסיום מהלכים (16.2 נקודות למשחק) ולוקח 7 ריבאונדים במשחק בקבוצה שמפתיעה לטובה.

האמידו דיאלו (אוקלהומה סיטי ת'אנדר). אתלט אדיר מיומו הראשון בליגה שמנצל את זה בשביל לייצר נקודות העונה וקלע מעל 20 בשני משחקים, יותר מ-2 העונות הקודמות ביחד. יש פוטנציאל גם בצד ההגנתי בהתחשב במוטת ידיים של 2.11 מ' לגארד בגובה 1.96 והוא מצליח להשיג כמות מכובדת של חטיפות. הקליעה עדיין לא שם, אבל דיאלו הופך כבר עכשיו לשחקן שישי טוב בקבוצה טובה.

דיאנדרה האנטר (אטלנטה הוקס). הקליעה עשתה צעד גדול מהעונה הקודמת לנוכחית, יחד עם קפיצה גדולה בכמות הריבאונדים למשחק. מצפים משחקנים לעשות קפיצה דומה מהשנה הראשונה לשנייה ובגיל 23 זה מה שהאנטר צריך לעשות בליגה. יכול להיות שהוא השחקן השלישי הכי טוב של אטלנטה היום, אחרי יאנג וקולינס.

כריסטיאן ווד (יוסטון רוקטס). יש מצב שב-5-6 המשחקים האחרונים הוא השחקן הטוב ביותר של יוסטון, בעיקר כי ג'יימס הארדן לא מנסה. 22.6 נקודות ו-9.5 ריבאונדים למשחק עם גיוון מרשים בהתקפה הופכות אותו לסקוררטוב על חוזה מגוחך של 13 מיליון דולר לשנה. בזמנו זה נראה כמו הימור של יוסטון אחרי שווד נתן חצי עונה טובה בקבוצת תחתית, דטרויט, ובינתיים זה נראה כמו בינגו. ווד בן ה-25 יכול להיות השחקן השני הכי טוב בקבוצת פלייאוף, אם לא מעבר לכך.

מיטשל רובינסון (ניו יורק ניקס). אין זינוק גדול מבחינת מה שהסטטיסטיקה מראה לכם, חוץ מנתון אחד – הוא ירד מ-3.2 עבירות ב-23 דקות למשחק בעונה שעברה ל-2.5 ב-30.1 דקות העונה. הניקס יכולים לנצל את היכולת שלו לסיים בצבע בצורה טובה יותר, והוא יכול לשחק יותר מחצי שעה בערב, אבל הירידה בכמות העבירות היא צעד עצום. הוא לא עשה מעל 4 באף משחק העונה עד עכשיו.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. תודה רועי
    ווד מצוין, גם וול וקאזינס טובים. נשאר לראות מה קורה עם הארדן.
    אינדי יופי של קבוצה, מה ההיתכנות שינחיתו אצלם את קוואי בקיץ?

    1. יוסטון בדרך לחרא לא יודע מאיפה אתם מביאים את המחמאות?
      אחת הבעיות בהגנה של דנבר זה יוקיץ שהוא קונוס. מיילסאפ זה גופה (בטח בדומה לקסם של האשך מחר יקלע 30 נק 😎)
      כבר מעונה שעברה.
      יוקיץ הוא רכז לכל דבר. דנבר הגיעו למיצוי צריך לרענן שם את השורות בטרייד ולהביא כוכב שלישי או משהו טוב מסביב. זה לא קשור בכלל למשחקים שלהם העונה אלא תחושה בכללי כולם די יודעים מה התקרה של הקבוצה הזאת. אני מקווה שהם לא הסתנוורו מהנצחון על הקליפרס ולא באמת חושבים שזה בגללם. בכל אופן מול הלייקרס הם די קיבלו תזכורת איפה הם עומדים.
      עוד דבר שמורי חלש מאד בינתיים אבל הוא תמיד ככה ומתאושש בהמשך. אני לא דואג להם לגבי מיקום גבוה מה שגם שחוץ מהלייקרס כולן די יכולות לנצח אחת את השנייה במערב בפלייאוף.

    2. ווד+וול טובים, אני שמח שקאזינס עדיין משחק אבל הוא לא לגמרי טוב. הבעיה המרכזית היא שכולם צוות מסייע של כוכב והכוכב הזה, עד עכשיו, מזעזע.
      .
      אני חושב שדנבר צריכה לרוץ עוד שנה או שנתיים עם פורטר-מארי-יוקיץ' ואז אולי להביא כוכב שלישי. שלושתם עוד לפני השיא

  2. תודה רועי, כרגיל תענוג לקרוא.

    ההגנה של דבר זה באמת אחד הסטוריליין הבולטים עד כה העונה, היחלשות של מילסאפ והעזיבה של גרנט מורגשים. אין ספק שבניית הסגל שם לא מאוזנת, אבל גם למאלון יש מניות בזה, יש תחושה חזקה במשחקים שהוא לא עשה שיעורי בית בקיץ.

    אינדיאנה זה ממש הסיפור ההפוך, אתה לאחרים לפניך שמתם את הדגש על סאבוניס, אני טוען שדווקא ברוגדון הוא הסיפור, זה לא רק הסטטיסטיקה ( 22.5 נקודות לעומת 16.5 בעונה הקודמת, 45.3% ל3 על 6.8 זריקות לעומת 32% אשתקד, 7.5 אסיסטים על 1.6 איבודים לעומת 7.1 על 2.4), היכולת שלו להתאים את עצמו לאולדיפו תוך הפעלה של סאבוניס זה הסיפור. אגב, דיברת על טרנר, אבל ברוגדון שומר אדיר בפני עצמו.
    .
    רועי זה פעם שלישית שאתה כותב על דז'ונטה מארי, גורם לי לחשוב שלא ראית משחקים של הספרס העונה, אולי חוץ מההפסד הראשון ללייקרס. יש הרבה מה לדבר על הספרס עד כה העונה, אתה יכול לדבר על שינוי התפיסה והיד החופשית משלוש (ויש קלעים בספרס), אפשר לדבר ספציפית על דרוזן שהתחיל לזרוק מ3, יש הרבה מה לדבר על היחס אסיסטים/איבודים של הקבוצה, שהוא כרגע הטוב בהיסטוריה. אפשר לדבר על חוסר היציבות שמאפיין קבוצות צעירות, על בחירות הדראפט, על קלדרון ג'ונסון…
    .
    ואפשר לדבר גם על דז'ונטה, אבל להכניס אותו לרשימת השחקנים המשתפרים… hold your horses

    1. ראיתי כמה, הם אחת מהקבוצות שיותר יצא לי לראות עד עכשיו (גם לפני הכתבה הזאת). קלדון ג'ונסון ולוני ווקר אדירים, יצא לי גם להתייחס אליהם במוקמות אחרים אבל בהחלט צריכים לקבל יותר קרדיט. מה שכן אני מסכים איתך בקשר לברוגדון וליכולת שלהם להמנע מאיבודים

  3. תודה רועי
    למרות שאין ספק שכקבוצה דנבר חייבת לשפר את ההגנה, זה לא דווקא יוקיץ'. בכלל, לדעתי הבעיה האמיתית זה שהם יצאו לפגרה עם גארד סופרסטאר צעיר וחזרו ממנה עם ג'מאל מארי, לא ברור השחקן הזה. לא ברור כמה זה קריטי, כי כבר כמה פעמים הוא הוכיח שבפלייאוף הוא מתעורר…
    .
    מסכים איתך לגבי ווד, הרבה פעמים סיפורי הצלחה דומים לשלו לא שרדו מעבר קבוצה, והסיטואציה ברוקטס קשה במיוחד.
    .
    לפני כמה ימים ראיתי OKC והיה נראה שדיאלו באמת יותר טוב העונה. המחשבה הראשונה שלי הייתה שאם הוא ימשיך ככה פרסטי כבר יתקע אותו לאיזה GM בקרוב 🙂

  4. תודה רועי. בפועל זה נראה שהם ויתרו על אולסטאר(גראנט) תמורת כלום.
    מילסאפ זו החתמה מזעזעת, מורי לא בפוקוס, מאמין שמתישהו הוא יתאפס והם יתחילו לנצח.
    אינדיאנה היו טובים גם שנה שעברה עד הפציעה של סאבוניס, ונראה גם שויקטור השנה יותר בעניינים. הם יכולים להיות אופטימיים, ולקוות להגיע לאיזה חצי גמר מזרח. בינתיים שיהנו מהרגע.

  5. בשלהי העונה שעברה תהינו כאן האם דנבר הם מרחק של "טרייד אחד גדול עבור העומק הצעיר שלהם" מאליפות. בהתחלה חשבתי שצריך טרייד, אחרי שמייקל פורטר ג'וניור התחיל לככב חשבתי שלא. מה שקרה בינתיים זה שהם לא עשו טרייד ואיבדו מהעומק… את ג'רמי גרנט כנראה לא יכלו להשאיר כי הוא חיפש תפקיד משמעותי יותר, לא ברור לי למה ויתרו על טורי קרייג, שתרם להם בהגנה בשנה שעברה, והיה הופך משמעותי יותר בקבוצה ללא גרנט ועם מילסאפ מזדקן.
    .
    אז אחרי כל הסיבוב הזה, ולנוכח פתיחת העונה החלשה, נראה שחזרנו לנקודת ההתחלה – טרייד או עומק? רק עם פחות עומק. מוקדם מדי להחליט, אני מניח שהקבוצה תמצא דרכים להשתפר, ואולי הזיק ננג'י הזה יכול להועיל גם בהגנה? אבל אם לא, אז יתכן שכדאי טרייד.
    .
    חבילה עבור הארדן יכולה להפוך אותם לאחת הקבוצות הכי בלתי עצירות התקפית בהיסטוריה, ואז גם עם האין הגנה שלהם יהיה קשה מאד לנצח אותם. אולי משהו על בן סימונס? יוקיץ' ומארי ישחקו מחוץ לצבע, יהיה לו מקום להיכנס. בין סימונס ליוקיץ' תמיד יהיה מי שימסור את המסירה הנכונה. ויעזור גם בהגנה. מעניין.

    1. דוזייר, בול בול ואולי גם קמפאצו יכולים לתרום יותר ממה שתרמו עד עכשיו לדעתי. חושב שיורגש בהמשך,אבל הייתי מביא את סימונס על פורטר (או על כל אחד שהוא לא יוקיץ' ומארי)

    2. סימונס יעזור לדנבר אבל אין להם מה לתת לי. אז נייט.
      אם על סימונס אין להם מה לתת אז על הארדן? 😂😂
      הארדן לא יגיע לשם כי הוא לא רוצה והוא לא הולך לעשות חיתוכים בשביל הסרבי

    3. הם צריכים לארוז את MPJ להוסיף בחירות דראפט, אולי גם את גאריס, ולנסות טרייד על ביל.
      ביל ומארי זה קו קדמי בלתי עציר, הגנה לא צריך במקרה כזה.

    4. לא תודה בעליל.
      לא לביל, לא לסימונס, לא להארדן (טוב, כן בתנאי שהוא מסכים לעבור, ולא במובן המשפטי ניאו-ליברלי של המילה, ולהיות חלק מהקבוצה), לא למשחקי פנטזי.

  6. ההגנה של יוקיץ' מקרה ממש מורכב בעיניי… המון פעמים נראה כאילו הוא עושה הכל נכון, ועדיין קולעים עליו. משהו בין היעדר אתלטיות ושיצא לו שם של מגן לא טוב שנותן ליריבים שלו ביטחון. הוא מגן חכם לדעתי, והוא פלוס כללי בהגנה (גם מגובה בסטטיסטיקה בפעמים האחרונות שבדקתי), אבל משהו פשוט לא מסתדר שם עד הסוף. הוא בדיוק המקרה ההפוך מקוואי, גם אם קוואי לא עושה משהו מיוחד בהגנה (כמובן שהוא מסוגל להיות הכי טוב בליגה ברגע שהוא מפוקס) אז אנשים נמנעים ללכת לכיוון שלו, והם מחטיאים זריקות כשהוא מצמצם פערים לשלשות וכאלה באחוזים גבוהים יותר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט