דירוג העוצמה 2021 – 1 / עמיחי קטן

אחת מהפינות המוכרות עבור כל צרכן NBA מגיעה כעת גם להופס. בדירוג הזה יובאו 10 הקבוצות המובילות, ובנוסף גם 3 קבוצות מפתיעות ו-3 מאכזבות, חלקן יוזכרו כמובן גם בטופ 10. דירוג העוצמה ינסה בעיקר לשים את האצבע על ההצלחה (או חוסר ההצלחה) של הקבוצות העונה, מה שאומר שהדברים העיקריים שיקבעו את הדירוג הם המאזן והיכולת של כל קבוצה, בעיקר בתקופה הנתונה, וגם קצת במבט כללי על העונה (בשבוע הראשון זה די זהה).

1: אינדיאנה פייסרס: מאזן 3- 0 השבוע והעונה.
העונה התחילה עבור הפייסרס במחצית ראשונה צמודה נגד הניקס, אבל המשיכה עם הגנה טובה יותר, והמון סאבוניס, שהביסו את הניקס והבולס. אחר כך הגיע קרב צמוד יותר נגד בוסטון, אותו הכריע סאבוניס עם סל ניצחון. סאבוניס גם נבחר לשחקן השבוע של המזרח עם ממוצעים של 24.3 נקודות, 11 ריבאונדים ו-7 אסיסטים באחוזים טובים מאוד.

2: אטלנטה הוקס: מאזן 3- 0 השבוע והעונה.
מול היריבות המאיימות שיקגו, ממפיס ודטרויט הצליחו ההוקס בינתיים לעשות את שלהם בסטייל, כאשר טריי יאנג הופך לנגד עינינו לכוכב על בליגה, או לפחות עד שאטלנטה יפגשו קבוצות הגנה טובות יותר. יאנג קולע בינתיים 34 נקודות עם 7.3 אסיסטים, ובעיקר מגיע הרבה לקו העונשין, כך שגם הסטטיסטיקה תומכת בתחושה שיאנג ממשיך להשתפר.

3: אורלנדו מג'יק: מאזן 3- 0 השבוע והעונה.
חלק משמעותי מהניצחון הכפול על וושינגטון הוא תוצר של ניהול רע של סקוט ברוק, אבל המג'יק עשו את שלהם היטב בקלאץ' באותם שני משחקים, והוסיפו לכך ניצחון נאה על אלופת המזרח מיאמי במשחק פתיחת העונה. מרקל פולץ בינתיים מרשים, אבל נגד ההגנה של ראול נטו זה לא ממש נחשב. בכל זאת טרנס רוס מוביל רביעייה מרשימה שקולעת 17 או יותר למשחק בינתיים.

4: קליבלנד קאבלירס: מאזן 3- 0 השבוע והעונה.
מחצית ראשונה נהדרת הספיקה לניצחון על שארלוט ונגד דטרויט היה צורך ב-2 הארכות, אבל הניצחון הקל על פילדלפיה, למרות שהם היו ללא אמביד, היה משמעותי באמירה שקליבלנד לפחות רוצים להביא העונה קבוצת כדורסל טובה יותר. סקסטון מפגיז, דראמונד שולט בצבע וגארלנד מחלק אסיסטים לכל דורש, והשילוב הזה נראה טוב בינתיים.

5: ברוקלין נטס: מאזן 2-2 השבוע והעונה.
הנטס פתחו את העונה עם 2 ניצחונות מאוד מרשימים על גולדן סטייט ובוסטון, וגם ההפסדים אחר כך לשארלוט וממפיס, האחרון בלי קיירי ודוראנט שקיבלו מנוחה, לא היה בהם כדי לעקור את הרושם החיובי מהקבוצה של סטיב נאש. הדבר שכן מדאיג הוא כמובן הפציעה של דינווידי שגמר את העונה, מה שמאלץ את הנטס לחשוב מחדש על חלוקת הרוטציה ולהתאים אותה למצב החדש.

6: פיניקס סאנס: מאזן 2- 1 השבוע והעונה.
הסאנס צריכים להתרגל לסיטאוציה חדשה, בה הם יגיעו למשחקים בתור הפייבורטים. 3 משחקים לא פשוטים פתחו עבורם את העונה והשניים הראשונים גם היו צמודים עד הסוף, עם ניצחון על דאלאס והפסד לסקרמנטו, ובמשחק האחרון הם קצת השתחררו וברידג'ס הוביל ניצחון קל יותר על הקינגס. בוקר נותן את הקליעה שלו וכריס פול בעיקר מחלק אסיסטים, בזמן שאייטון עדיין לא מראה את תהליך השיפור המצופה.

7: סקרמנטו קינגס: מאזן 2- 1 השבוע והעונה.
הקינגס פתחו את העונה עם 2 משחקים צמודים ודרמטיים ביותר, ואת שניהם הצליחו לנצח נגד קבוצות שנחשבות על הנייר קבוצות פלייאוף. פוקס הוא המנהיג של הקבוצה עם 19 נקודות ו-6 אסיסטים, אבל הם די מאוזנים ובכל פעם מישהו אחר מתעלה, כאשר גם הילד ובארנס הם אפשרויות טובות. אחר כך הגיע הפסד לפיניקס, ובכל מקרה הם יצטרכו לעשות יותר כדי לשכנע ששווה לעקוב אחריהם, אבל הפתיחה הייתה טובה.

8: לוס אנג'לס לייקרס: מאזן 2-2 השבוע והעונה.
האלופה אמנם הפסידה שני משקחים צמודים נגד הקליפרס ופורטלנד, אבל השיגה ניצחונות קלים מאוד בשני המשחקים האחרים, והם הראשונים שמוכנים כבר לסמן וי על העונה הסדירה ולהגיע לפלייאוף. כל עוד שני הכוכבים עדיין במיטבם, שזה בהחלט המצב כרגע, אין ללייקרס שום סיבה להיות מודאגים בטווח הנראה לעין, וגם ההשתלבות של שרודר והארל לא רעה בינתיים.

9: פילדלפיה סבנטי סיקסרס: מאזן 2- 1 השבוע והעונה.
שיפור אחד משמעותי שראינו מהסיקסרס בינתיים הוא היכולת ללכת לאמביד בקלאץ', מה שסידר להם קאמבק ברבע האחרון נגד וושינגטון ומשחק טוב שלו גם נגד הניקס. נגד קליבלנד הוא לא שיחק, וזה הסתיים בתבוסה מפתיעה של פילדלפיה, אבל לאור הפתיחה המצוינת של קליבלנד והחיסרון של אמביד אפשר לקבל את זה בהבנה.

10: פורטלנד טרייל בלייזרס: מאזן 2- 1 השבוע והעונה.
פתחו את העונה בתבוסה נגד יוטה, אבל הגיבו בשני ניצחונות צמודים נגד יוסטון, למרות משחק ענק של הארדן, ונגד הלייקרס. כרגע נדמה שההגנה של פורטלנד טובה יותר, אבל אפשר לייחס את זה גם ליריבות החלודות מעט ולהיות מודאגים מהקלות שבה הארדן קלע 44 עם 17 אסיסטים.

המפתיעות:

1: קליבלנד קאבלירס: פתחו את העונה עם 3 ניצחונות, מה שקרה לאחרונה ב-2017, אז הקאבס היו האלופים המכהנים, ולפני כן בעונת 2001. עם המשך לו"ז לא קשה במיוחד הם יוכלו לצבור מומנטום שאולי יהפוך אותם לקבוצה שמאיימת על משהו במזרח.

2: סקרמנטו קינגס: בינתיים בעיקר הוכיחו את עצמם בקלאץ' בשני משחקים שונים, ואולי הקינגס יכולים לחזור אחורה ל-2019 האופטימית והשמחה, ולפחות לחזור להיות קבוצה מדוברת, גם במערב הפרוע. יש כאן לא מעט שחקנים טובים, והשאלה העיקרית היא היכולת של וולטון להוציא מזה שיתוף פעולה שיעבוד.

3: מינסוטה טימברוולבס: פתחו עם 2 ניצחונות, הראשון ביתי על דטרויט שהיה קשה יותר מהצפוי, ואילו השני כבר היה משמעותי יותר, בחוץ על יוטה, עם הופעה מצוינת של דיאנג'לו ראסל. אחר כך התברר שטאונס פצוע ולמשחק נגד הלייקרס הטימברוולבס הגיעו בלי יומרות לנצח, והיכולת שלהם הייתה בהתאם.

המאכזבות:

1: וושינגטון וויזארדס: סקוט ברוקס מצליח בכל משחק מחדש למצוא את הרוטציה הלא נכונה ברבע האחרון, כפי שמראה הנתון הבא:
וושינגטון עד סיום הרבע השלישי – 83- 73, 91- 92 ו-94- 77. בממוצע מובילים 89.3- 80.6
וושינגטון ברבעים אחרונים העונה – 24- 40, 29- 38 ו-19- 43. בממוצע מפסידים 40.3- 24.
הקבוצה נראתה בסדר בכל המשחקים, והצליחה להיכשל ברגעי ההכרעה ולהפסיד את כולם, ובינתיים במקום צעד קדימה לפלייאוף נראה שהם עשו צעד אחורה ללוטרי.

2: לוס אנג'לס קליפרס: דווקא פתחו טוב עם ניצחונות נאים על הלייקרס ודנבר, אבל אז הגיעה המחצית הראשונה נגד דאלאס שהסתיימה בתוצאה 77- 27. רק על זה הם מוזכרים כאן ברשימת המאכזבות.

3: גולדן סטייט ווריורס: הקבוצה הגרועה בליגה של 2020, והטובה בליגה ב-5 השנים שקדמו לזה, הפעם צריכה להיות בין לבין, אבל פתיחת העונה הראתה שהם קרובים יותר לתחתית עם תבוסות גדולות לברוקלין ומילווקי. התפוצצות של סטף הביאה ניצחון קשה בשיקגו, וגולדן סטייט יהיו חייבים לנצל לו"ז קל יותר בהמשך כדי לשפר את המאזן ואת היכולת.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

    1. אני חושב שהדירוגים "הרגילים" נותנים בדצמבר יותר מדי משקל לשאלה מי תהיה הכי טובה ביוני, כאשר הקריטריונים לזה הם לא יותר מהשערות. אני מעדיף במקום זה להתמקד במה שאנחנו רואים עכשיו, ולתת עכשיו למי שמגיע לו עכשיו, בלי קשר לזה שכנראה בעוד חודש זה לא יחזיק.

      1. אין בעיה אני חושב שזה צריך להיות יותר משוקלל יחד עם החוזק היחסי של הקבוצה, אם היום קליבלנד והלייקרס משחקות מי מנצח?

        אין טענות בכל אופן

  1. דומאנטס נותן פתיחת עונה מדהימה, שדווקא די הגיונית לאור ההתקדמות שלו בשנים האחרונות, אבל עם כל כבוד הוא עדיין לא ראוי לתואר 'סאבוניס'.
    חוץ מזה, טור נהדר, תודה רבה

  2. מקומות 2-4 לדעתי אפשר לשים בסימן שאלה, כי כולן שיחקו מול קבוצות בינוניות עד גרועות.. קליבלנד הפסידו היום לניקס לדוגמה (שמפתיעה אותי לטובה עד כה). הספרס לדעתי מסוגלים להתברג בינתיים בעשיריה הראשונה כי זה לא ירבה לחזור בשנה ככל הנראה, אבל ניתן לפופ להוכיח שאני טועה כי עד כה הם משחקים יפה. אני במפתיעות לרעה שם את טורונטו בלי למצמץ נכון להיום שלושה הפסדים מול אפס ניצחונות, לא מול הקבוצות הכי טובות בליגה – כשאני לא משוכנע שהכוכבים ביצעו את קפיצת המדרגה הרצויה… אם לאורי עדיין השחקן הטוב בקבוצה יש שם בעיה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט