השולחן ערוך- סיכום מחזור הסיום של הNFL

מאת צוות הופס פוטבול: יאן מלניקוב, עידו רבינוביץ ורביב פייג


ניו אינגלנד פטריוטס(9-7) – ניו יורק ג'טס  (14-2) 14:28
במחצית השנה קאם ניוטון סוף סוף שיחק כמו שקיוו שישחק כל השנה כשצבר 3 ט"ד במסירה ללא חטיפות ורץ לעוד 79 יארד, אבל כל זה מאוחר מדיי כשניו אינגלנד תחמיץ לראשונה את הפלייאוף מזה 11 שנה, שברה רצף דומה של זכייה בראשות הבית, וצריך ללכת 20 שנה אחורה לשנת  2000בשנתו הראשונה של ביל בליצ'ק בארגון, עם דרו בלדסו תחת הסנטר כדי למצוא מתי ניו אינגלנד סיימו את השנה עם מאזן שלילי.

אז האם זה טום בריידי או ביל בליצ'ק? מניח שזה שילוב של שניהם שהיה הכרחי להצלחה בת שתי עשורים.

ניו אינגלנד סיימה את השנה עם ניצחון על אחת מהקבוצות שהיו הגרועות בליגה השנה, הניו יורק ג'טס,  והבחירה השנייה בדראפט תעשה על ידי מישהו אחר מהמאמן אדם גייס, שפוטר לאחר המשחק הזה.

הפטריוטס , לפני צומת דרכים, יכלכלו את צעדיהם מחדש עם הבחירה מס' 14 כשעתידו של קאם ניוטון החתום לחוזה של שנה אחת, ובלשון המעטה לא הצית אש בעמדה רוב השנה ולא סיפק תחליף ראוי לטום בריידי-  לוט בערפל.

לג'טס, אם יחליטו לסגור את עידן סאם דארנולד יש שתי אופציות איכותיות בעמדת הק"ב בין טרבור לורנס לג'סטין פילדס שמניותיו עלו עם סיום עונת הקולג'ים, תלוי מה הג'אגוארס יחליטו לעשות.


טמפה ביי באקנירס (5-11) – אטלנטה פאלקונס (12-4) 27:44
טום בריידי חתם עוד עונה נהדרת במשחק פשוט וקל עבורו נגד אטלנטה. מספר 12 העמיס 399 יארד וארבעה ט"ד על יריבת הבית, כשאנטוניו בראון מוביל את כלל התופסים עם 11 תפיסות, 138 יארד ושני ט"ד. בכך, טמפה ביי הבטיחה את המקום החמישי ב-NFC, בעוד אטלנטה הבטיחה את המקום הרביעי בדראפט 2021.

פלייאוף עם כל קבוצה

סינסינטי באנגלס (11-1-4) – בולטימור רייבנס (5-11) 38:3
שגיאה: הגנת הריצה של סינסינטי לא נמצאה. לא פחות מ-404 יארד צברו הרייבנס על הקרקע, כשג'יי.קיי דובינס אחראי על 160 מהם ולמאר ג'קסון על עוד 97. ג'קסון גם מסר ל-113 יארד ב-18 ניסיונות, מהם שלושה נתפסו לט"ד, וסינסינטי לא היוותה תחרות אמיתית עבור הסגולים. בולטימור סיימה את העונה במקום החמישי ב-AFC, כשסינסינטי תבחר במקום החמישי בדראפט 2021.

סיום חזק לעונה, למאר ג'קסון

אינדיאנפוליס קולטס (5-11) – ג'קסונוויל ג'אגוארס (15-1) 14:28
לאור ההפסד המוקדם של מיאמי בבפאלו, אינדיאנפוליס ידעה שהיא תלויה רק בעצמה, וניצחון שלה על הג'אגס החלשים יעלה אותה לפלייאוף ואפילו יסדר לה אליפות בית אם טנסי תמעד מול יוסטון. לאחר שעלו ליתרון 20-0, הורידו הקולטס את הרגל מהגז, אבל שני הט"ד של מייק גלנון לא הספיקו לג'אגס על מנת לקלקל את תקוות הפלייאוף של יריבתם. ג'קסונוויל הפכה לקבוצה הראשונה מאז קרוליינה של 2001 שמפסידה 15 משחקים לאחר ניצחון במחזור הפתיחה – ג'קסונוויל תחכה לטרבור לורנס, והקולטס יסעו לבפאלו בשבוע הבא למשחק שיפתח את הפלייאוף.

סן פרנסיסקו פורטי ניינרס (10-6) – סיאטל סיהוקס (4-12) 26:23
משחק שלישי שסן פרנסיסקו נאלצת לארח באריזונה, שהיה לא רחוק מלהסתיים בניצחון על היריבה המרה מעיר הגשם.

ההגנה של הניינרס ורוברט סאלה הצטרפה לרשימה ארוכה של הגנות שהצליחו לעצור את ראסל ווילסון העונה, אך היא לא החזיקה מעמד ברבע הרביעי, כשאיפשרה שלושה ט"ד רצופים שהפכו יתרון של 10 נקודות לפיגור שווה.
ווילסון מצא את טיילר לוקט לא פחות מ-12 פעמים לשני ט"ד, מה שמעלה את המאזן שלו ל-27 תפיסות בשני משחקים בגלנדייל העונה – סיאטל מסיימת עונה של 12 ניצחונות במקום השלישי ב-NFC, בעוד הניינרס יבחרו במקום ה-12 בדראפט.



קליבלנד בראונס (5-11) – פיטסבורג סטילרס (4-12) 22:24

החומים כמעט וליכלכו את הסדינים במשחק החשוב בתולדותיהם ב17 שנה האחרונות כשנתנו לסטילרס תחת הק"ב המחליף מיסון רודולף, להתקרב בצורה מסוכנת ברבע הרביעי להשוות עם המשחק ורק פיספוס של שתי נקודות הבונוס לאחר הט"ד, מנע זאת.
הבראונס הובילו כל המשחק אבל קצת התעייפו לקראת סופו ונראה שמייסון רודולף נורא רוצה לקלקל ליריבה לבית כשפעם אחר פעם ניסה את עומק ההגנה של החומים וצבר 3 ט"ד.
אבל משחק חלש ברבע הראשון אפשר לקליבלנד לצבור יתרון שעליו הצליחו להגן וכשהיה צריך לנעול את הניצחון, היה זה בייקר מייפילד, למרות משחק לא מזהיר שלו, שלקח אחריות ברגעים הקריטיים, ונשא את הכדור ל2 היארד הנחוצים לעלייה לפלייאוף.
קליבלנד איבטחה את הסיד השישי בפלייאוף ויפגשו שוב עם הסטילרס (סיד 3) בסיבוב הראשון של הפלייאוף במשחק ליל שני בשבוע הבא, אלא שהפעם בן רות'ליסברגר חוזר לעמדת הק"ב אצל הפלדות.



דנבר ברונקוס (11-5) – לאס וגאס ריידרס (8-8) 32:31

אוי כמה שהריידרס רצו לפתוח עידן חדש, בעיר חדשה, באיצטדיון חדש ובשנתו השלישית של ג'ון גרודן במשרת המאמן, ולהגיע לפלייאוף.
אבל הריידרס כרגע היא קבוצה שמתאימה למאזן שלה, 50-50.
כך גם דרק קאר, בסימליות,  חילק את הסטטיסטיקות שלו במשחק האחרון של העונה ל2 ט"ד ו2 חטיפות.
שלא לדבר על שני איבודי פאמבלים על ידי התופסים.
עם 4 איבודי כדור (לעומת 0 של דנבר) , פלא שהריידרס היו צריכים מאמצים מיוחדים של ט"ד של רבע רביעי עם 27 טיקים על השעון ועוד נס של חסימת שער שדה כדי לחלץ ניצחון מהמעמד הזה ולהגיע למאזן חצוי.
טוב, אני מניח שזו התקדמות כשג'ון גרודן לוקח את לאס וגאס ממאזן של 12-4 בשנתו הראשונה ל9-7 בשנייה ולראשונה מאזן לא שלילי בשנתו השלישית.
לאס וגאס יבחרו במקום ה16 בדראפט 2021, מקום טוב באמצע. יש להם את הכליםל היות קבוצה מעולה,  כשג'וש ג'יקובס שובר שיאי מועדון ותורם רבות להצלחת הקבוצה ודרק קאר כבר שנה שלישית עם מעל 4000 יארד. אז מעניין מה משתבש (אהמ. אהמ.. האיש השווה 100 מיליון דולר).
דנבר לעומת זאת יגיעו לדראפט עם בחירה מס' 9 וג'ון אלווי יצטרך להחליט אם לשים מבטחו בדרו לוק שהראה ניצוצות של שיפור לקראת סוף העונה או להמר שוב על ק"ב בדראפט.

האיש השוה 100,000,000




קנזס סיטי צ'יפס (2-14) – לוס אנג'לס צ'ארג'רס (9-7)  38:21
הצ'יפס, שהבטיחו את הסיד מס' 1 בAFC , בחרו לתת לפותחים שלהם לנוח ובראש ובראשונה לפטריק מהומס וכך הצ'ארג'רס וג'סטין הרברט זכו לסיים את העונה בנימה חיובית עם ניצחון על היריבה לבית. משהו שכנראה היא לא תזכה לעשות הרבה בעתיד הקרוב, למרות הפוטנציאל הגבוהה של ג'סטין הרברט שסיים את המשחק עם 3 ט"ד באויר ו1 על הקרקע.

עתידו של אנטוני לין, מאמן הצ'ארגרס, עדיין לא הוחלט, והוא זוכה, נכון לשעת כתיבת שורות אלו, לשרוד את יום שני השחור. הצ'רג'רס יגיעו לדראפט 2021 עם בחירה מס' 13.

קנזס לעומת זאת תזכה למנוחה ממרומי הדיוויזה בהמתנה למדורגת הנמוכה ביותר ממנצחות הסיבוב הראשון.



קרוליינה פנתרס (11-5) – ניו אורלינס סיינטס (4-12) 33:7
מי שלא יכלו לאפשר לעצמם לנוח על זרי הדפנה אם רצו לשמור על הסיד מס' 2 היו הניו אורלינס סיינטס שפתחו עם דרו בריס ולא התקשו מול הפנתרים המפורקים.
טדי ברידג'ווטר ופי, ג'יי וולקר שהחליף אותו, חלקו בינהם 5 חטיפות מול הסקונדרי המצויין של ניו אורלינס, והסיינטס זכו לחימום מנועים לקראת המפגש עם שיקגו.

בסה"כ כל המערכות ירוקות אצל הסיינטס לקראת משחק הפלייאוף בשבוע הבא ואצל קרוליינה, מחכה להם בחירה מס' 8 ואולי שינוי נוסף בעמדת המאמן.

שיקגו ברס (8-8) – גרין ביי פאקרס (3-13) 35-16

אהרון רודג'רס מגיע לסוף העונה הסדירה בכושר שיא ולא התקשה לפרק את שיקגו ברס, אולי אחת מ2 קבוצות הפלייאוף החלשות ביותר השנה.
כן, זה היה טאצ' אנד גו עבור הדובים, אבל הם הצליחו להשתחל לפליאוף (סיד 7)  ויפגשו את ניו אורלינס בשבוע הבא. עוד קבוצה בכושר שיא. אבל הכל יכול לקרות בפלייאוף.

רודג'רס, ממרומי סיד מס' 1 בNFC, עובר עונה פנטסטית ולא נראה שיש הרבה שיכול לעצור אותו. אולי פטריק מהומס והצ'יפס. ואולי פציעה של דוונטה אדאמס שסובל ממתיחת יתר בשרירי הרגל ושבוע החופש הממשמש ובא יעזור לו להתאושש ולהיות מוכן  לאתגר הבא.

ניו יורק ג'איינטס (10-6) – דאלאס קאובויז (10-6), 19:23.

אחרי שפתחו את העונה עם ניצחון אחד בלבד בשמונה משחקים, הניו יורק ג'איינטס סיימו את העונה עם שישה ניצחונות בתשעת משחקיהם האחרונים הותירו לעצמם סיכוי להיכנס לפלייאוף בתור קבוצה עם מספר הפסדים דו ספרתי, עד שחלום זה נגוז על ידי קבוצת הפוטבול של וושינגטון, שגברה על הפילדלפיה איגלס במשחק המאוחר ביותר של העונה הסדירה.

למרות פספוס אירוח משחק פלייאוף, הג'איינטס יכולים להיות מרוצים מהחצי השני של העונה שלהם. הם שלטו במשחק אורכו ולא ויתרו על היתרון פעם אחת מאז שהשיגו אותם עם ט"ד של סטרלינג שפרד באנד ארואנד של 23 יארד. הם כן גרמו דפיקות לב מיותרות לאוהדי כאשר הרשו לקאובויז השנואים לצמצם הפרש 14 לנקודה אחת בלבד ברבע הרביעי, וגם לאחר ששמו שער שדה וחטפו את אנדי דלטון באנדזון בפוזשן העוקב, הם כמעט פימבלו את המשחק, תרתי משמע: ויין גאלמן לקח נשיאה ל-14 יארד בדאון שני עם 1:09 דקות לסיום, מה שהיה אמור לגמור את המשחק. בסיום הריצה הוא איבד את הכדור ושחקנים משני הקבוצות נערמו. בתחילת, אחד מהשפוטים אמר שהכדור עובר לדאלאס, אך לבסוף הוחלט להשאיר אותו אצל ביג בלו בהחלטה שנויה במחלוקת, שכרעו ברך וחתמו את הסיפור.

חובה לציין לטובה את לאונרד וויליאמס, שלאחר שהועבר מהג'טס פרח בקבוצה השנייה של ניו יורק העונה. הוא התאקל ההגנתי הראשון מאז 2000 שמשיג מספר סאקים דו ספרתי בעונה.

דטרויט ליונס (11-5) – מיניסוטה וייקינגס (9-7), 37:35.

למרות פציעות לא נעימות שמת'יו סטאפורד גורר כל העונה, הוא החליט לשחק משחק חסר חשיבות לגמרי נגד הוייקינגס, שגם הם הודחו מהפלייאוף עוד לפני השבוע הזה. ההחלטה הזו התבררה כמטופשת כפי שכולם שיערו, כאשר האריות אפילו לא הצליחו לנצח משחק חסר חשיבות זה, בעטיה של ההגנה המחוררת שלהם.

סטאפורד מסר ל-293 יארד ושלושה ט"ד, מרווין ג'ונס תפס 2 מהם, בנוסף ל-180 יארד באוויר ממנו. אולם בצד השני, ניצח הצמד של קירק קאזינס וג'סטין ג'פרסון. הרוקי המרהיב מלואיזיאנה סטייט שבר את שיא היארדים של רוקי בעונה עם 1400, שיא שהיה שייך עד אתמול לאנקוון בולדין. אמש הוא צבר 123 יארד ב-9 תפיסות, כאשר הקוורטרבק שלו צבר 405 יארד, 3 ט"ד ללא איבודים.

המשחק דווקא התחיל שקט עם ארבעה פאנטים רצופים, לפני שהיריבות הצפוניות העמידו חמישה דרייבים רצופים שהסתיימו בנקודות, וזה היה יכול להיות גם שישה אם דן ביילי לא היה מפספס מ-46 יארד. המשחק היה צמוד ומאוזן ולדטרויט הייתה הזדמנות להשוות לאחר שדיאנדרה סוויפט רץ לט"ד בפיגור 8, אבל ההמרה לשתי נקודות לא צלחה ומיניסוטה הרגה את השעון וחתמה את ניצחונה השביעי העונה.

באפלו בילס (3-13) – מיאמי דולפינס (6-10), 26:56.

בלי סיבות רבות להשקיע לאחר שכבר הבטיחו מקום טופ 3 בפלייאוף ה-AFC, ללא שלושה פותחים הגנתיים מתחילת המשחק, וללא רוב הפותחים ההתקפיים במחצית השנייה, הבאפלו בילס רמסו את ההגנה הכי טובה בליגה עם 56 נקודות ופשוט גרמו למשחק הזה להיראות קל מדי.

הדולפינס דווקא פתחו לא רע, ביירון ג'ונס חטף את ג'וש אלן בדרייב הראשון שלו (ובכך הדולפינס הפכו לקבוצה היחידה עם גרימת איבוד כדור ליריבה בכל אחד מ-16 משחקיה העונה), וג'ייסון סנדרס העלה את הדולפינים על הלוח עם שער שדה. משם, הבילס יצאו לריצת 28:3 לסיום המחצית הראשונה, והדופלינס בכלל לא היו קרובים.

האירוניה היא, שהבילס אפילו לא היו צריכים את הניצחון הזה בסופו של דבר, כיוון שקליבלנד גברו על פיטסבורג והבטיחו לבאפלו את המקום השני בחטיבה. הדולפינס היו צריכים שאחד מארבעה דברים יקרה כדי להפעיל לפלייאוף: ניצחון על באפלו, הפסד של בולטימור לסינסינטי, הפסד של קליבלנד לפיטסבורג או הפסד של אינדיאנפוליס לג'קסונוויל. אף אחד מהם לא קרה, ולכן הדולפינס יצפו בפלייאוף העונה מהספות שלהם במיאמי. הם יוכלו להתנחם בכך שהבחירה שקיבלו מהיוסטון טקסנס סיימה במקום השלישי בדראפט, אחרי הג'טס והג'אגס.

עדין לא לגמרי מוכן, טואה טאגוולויה

לוס אנג'לס ראמס (10-6) – אריזונה קרדינלס (8-8), 7:18.

ג'ון וולפורד פתח במשחק NFL הראשון שלו במטרה להעלות את הראמס לפלייאוף נגד קבוצת אריזונה עיקשת. הוא לא התפרץ לסצנה עם תצוגה מרשימה – 22/38 השלמות, 231 יארד ללא ט"ד וחטיפה אחת. עם זאת, מה שהציל את הראמס היה החולייה החזקה באמת שלהם, ההגנה.

הקרדינלס של קליף קינגסבורי הצליחו להעמיד רק 7 נקודות על הלוח כל המשחק, כאשר שום אספקט של המשחק לא עבד להם. רק 214 יארדים כוללים, 22% בדאון שלישי ו-22 דקות בלבד של החזקת כדור, בערך חצי מכמות הזמן של הראמס (כ-38 דקות).

מאז 2017, הראמס ניצחו כל אחד משמונת המשחקים שלהם נגד אריזונה, כאשר הם שמו 20 נקודות יותר מהם בממוצע למשחק במפגשים הללו (31.4 נגד 11.4). הקרדינלס הודחו מהפלייאוף למרות ההפסד של שיקגו לגרין ביי, וזוהי השנה החמישית שלהם ברצף מחוץ לפלייאוף.

יוסטון טקסנס (12-4) – טנסי טייטאנס (5-11), 41:38.

זה לא היה פשוט, אבל הטנסי טייטאנס הבטיחו לעצמם משחק פלייאוף ביתי ואליפות בית ראשונה מאז 2008.

הטייטאנס כבר הובילו ב-16, 31:15 ברבע השלישי, לפני שהטקסנים יוצאו לריצה של 20 נקודות ללא מענה ועלו ליתרון ראשון במערכה מט"ד של ווטסון לבראון. הטייטאנס חזרו והשיבו עם ט"ד משלהם שהחזיר את התירון לטנסי, 38:35, קאימי פיירביירן השווה עם 22 שניות על השעון ונראה כי המשחק הולך להארכה, אין סיכוי, אמרו ראיין טנהיל ואיג'יי בראון. במהלך הראשון של הדרייב הסופי שלהם, מספר 17 מצא את מספר 11 לתפיסה של 52 יארד, דריק הנרי רץ לעוד ארבע וסמואל סלומן ניצח עם בעיטה בשנייה האחרונה.

להוסיף חטא על פשע, לטקסנס אין בחירות בשני הסיבובים הראשון של הדראפט הקרב. אבל היי, לפחות דשון ווטסון עקף את מאט שאוב עם הכי הרבה יארדים באוויר בעונה אחת במדי הטקסנס.

פילדלפיה איגלס (11-1-4) – וושינגטון רדסקינס (7-9) 20:14
הכוח להשאיר את הג'איינטס מחוץ לפלייאוף היה בידיים של פילדלפיה, והיא השתמשה בו כאשר בחרה להכניס את נייט סאדפלד במקום ג'יילן הרטס ברבע הרביעי. סאדפלד, כמובן, לא היה טוב יותר או פחות מהרטס, שעד אותו רגע השלים רק שבע מתוך 20 מסירות ל-72 יארד בסך הכל. פילדלפיה עוד הייתה ביתרון על וושינגטון ברבע השני, אבל ט"ד של לוגאן תומאס עם 20 שניות להפסקה העלה את וושינגטון ליתרון 17:14 – אותו היא לא איבדה בדרך לאליפות בית ומפגש עם טום בריידי בשבוע הבא. פילדלפיה תתנחם בעובדה שהג'איינטס לא עלו בזכותה לפלייאוף, ובבחירה השישית בדראפט 2021.

ובכן, פלייאוף. אלכס סמית'

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. ביל אובריאן זה בילי קינג של הפוטבול…בחירה מס' 3 שהולכת למיאמי, זכר לטרייד על לארמי טאונסיל. ליבי ליבי עם דשון ווטסון שנמצא בארגון פשוט גרוע
    אני מקווה שסינסי ינצלו את הדראפט לחיזוק קו ההתקפה הרעוע, ואולי גם לחיזוק הגנת הריצה.

    1. לא שאני מאוהביו של ביל אובראין, להיפך.
      אבל לארמי טונסיל הוא LT מהטובים בליגה
      מיאמי כנראה יבחרו בבחירה השלישית את סאוול ה LT של אורגון, יכול להיות שהוא יגיע לרמה של טונסיל אבל גם יש סיכוי גדול שלא.
      אז מי בדיוק הרוויח מהטרייד?

  2. האם יש שינוי במבנה הפלייאוף השנה?
    בעבר, המדורגת 1 היתה מקבלת את הקבוצה עם הדירוג הנמוך ביותר שנשארה על הלוח (כלומר – אם מקום 6 הפתיעה את מקום 3, אז מדורגת 1 היתה מול מדורגת 6).
    .
    הפעם, לפי הציור בראש הפוסט, זה יותר דטרמיניסטי ודומה לכדורסל, כשמדורגת 1 בכל מקרה מקבלת את המנצחת בין 4 ו-5

כתיבת תגובה

סגירת תפריט