מתנות לחג המולד: לקראת משחקי סוף השבוע של מחזור 16 ב-NFL

מאת: עידו יצחקי ושחר דלאל

אם יש תאריך אחד בלוח השנה שיכול להרוס את לוח השנה המקביל של ה-NFL זה חג המולד. היסטורית הליגה נמנעה מלקיים משחקים בחג החשוב לעולם הנוצרי, אלא אם כן זה נפל על יום ראשון. הפעם זה לא המקרה, ובקלות אפשר היה להזיז את משחק יום חמישי ב-24 שעות. הליגה אפילו הלכה צעד אחד קדימה ונתנה לנו אותו בשעה נוחה יותר. ככה כולנו מרווחים.

ניו אורלינס סיינטס (4:10) – מינסוטה וייקינגס (8:6), שישי 23:30

העונה של הווייקינגס, שהתחילה בתקוות גדולות ספגה מכה אנושה לאחר ההפסד לשיקאגו בשבוע שעבר, וכרגע הסיכוי שלהם להגיע לפלייאוף עומד על 4% בלבד. עם זאת, סיכוי זה סיכוי והשחקנים של מייק זימר לא יאבדו תקווה עד הרגע האחרון, בטח כאשר יש השנה מקום נוסף בפלייאוף.

זה גם יהיה משחק בו ההתקפה של הווייקינגס ירצו להוכיח שכל הכתרים שנתנו להם מוצדקים, בעיקר מצידם של שני הפרו-בולרים של הקבוצה, דלווין קוק (שמוביל את הליגה עם 1,833 יארדים מאחורי קו ההתגוששות) וג'סטין ג'פרסון, שעשוי לשבור את שיא היארדים לרוקי של רנדי מוס (חסרים לו 131 יארד בלבד).

בצד השני, ניו אורלינס תרצה לשמור על הסיכוי לקבל שבוע חופש, על חשבונה של גרין ביי, שכרגע היא מפגרת מאחוריה במשחק אחד בלבד. דרו בריס חזר לאחר למגרש לאחר חודש בחוץ בשל פציעה בצלעות ועדיין יהיה מוגבל, אך ככל הנראה יסיים את המשחק כקווטרבק הראשון שיגיע ל-80,000 יארדים בקריירה (חסרים לו 154).

הימור: שני המפגשים הזכורים ביותר בין הקבוצות הגיעו כמובן בפלייאוף, אז היתה ידה של מינסוטה על העליונה, אך אם מסתכלים על הסטטיסטיקה מהעונה הסדירה, שם דווקא הסיינטס ניצחו ארבעה משחקים מהחמישה האחרונים. הסטטיסטיקה הזאת צפויה להישמר.

דטרויט ליונס (9:5) – טמפה ביי באקנירס (5:9), שבת 20:00

אנחנו נרשם במשחק הזה אנקדוטה סטטיסטית מעניינת, כאשר את הליונס יוביל מאמן ראשי שלישי העונה, לאחר שהמאמן הזמני דרל בוול התגלה כנשא של נגיף הקורונה, ולא יוכל להיות על המגרש. יחליף אותו מאמן הרסיברים רוברט פרינס, שגם צפוי להיות אחראי על קריאת המהלכים. מעבר לזה, הדבר האחרון שנותר לשחקני דטרויט לשחק עליו הוא החוזה הבא, בעוד האוהדים יקוו בסתר ליבם להפסד שיקרב אותו לעבר בחירת דראפט גבוהה יותר.

בצד השני, הבאקס יגיעו לעיר המכוניות מעודדים לאחר הקאמבק (הצפוי) מול אטלנטה. טום בריידי הוביל לחמישה דרייבים שהסתיימו בנקודות כדי לחמוק מהפסד שהיה מסבך את תמונת הפלייאוף ב-NFC, בעוד אנטוניו בראון רשם טאצ'דאון ראשון העונה. זה גם יהיה משחק החזרה של אנדמקו סו, שהיה אמור להיות הפרצ'ייז פלייר של הליונס, אך במשחק הזה ינסה לצוד דווקא את מאת'יו סטאפורד.

הימור: באופן מוזר, דטרויט הצליחה בשנים האחרונות לצאת עם ניצחונות משכנעים מול היריבה לשעבר לבית ה-NFC מרכז, אך הבאקס ובריידי לא יוותרו על ההזדמנות להשיג את הכרטיס לפלייאוף כבר השבוע.

אריזונה קרדינלס (6:8) – סן פרנסיסקו פורטי ניינרס (5:9), שבת 23:30

הקרדינלס חייבים ניצחון כדי לשמור על סיכוי להעפיל לפלייאוף, אך הניינרס יגיעו במטרה להרוס את המסיבה, ולמנוע מאריזונה עונה נוספת בה היא מנצחת את שתי המפגשים בין השתיים. המשחק הזה יהיה גם הראשון שישודר בלעדית באמזון פריים ופלטפורמת המשחקים טוויץ'. בהחלט יום משמעותי מבחינת זכויות השידור בליגה.

נקודה מעניינת נוספת היא שהמשחק יהיה משחק בית לשתי הקבוצות, מאחר והניינרס נאלצו לעזוב את ביתם בסנטה קלרה, ומתארחים בחודש האחרון באריזונה. הקווטרבק הפותח שלהם יהיה סי ג'יי באטהרד, שיפתח לראשונה מאז עונת 2018, בשל הפציעות של ג'ימי גראפלו וניק מולנס. הוא יקווה למשחק גדול נוסף של ברנדון איוק, כדי לשמור על סיכוי מסוים לנצח במשחק, אבל אולי יזכה להופעת אורח של ג'ורג' קיטל, שהחלטה לגביו תתקבל רק בסמוך למשחק.

בצד השני, הקרדינלס נמצאים ברצף של שני ניצחונות וכרגע הם לבד במקום השביעי ב-NFC שמוביל לפלייאוף ותלויים רק בעצמם. הם יכולים להבטיח משחקים בינואר אם ינצחו השבוע ושיקאגו תפסיד את אחד משני המשחקים הנותרים שלה. מי שיגיע חם למשחק הוא קיילר מארי שהשיג בשבוע שעבר שיא קריירה של 406 יארד באוויר ובמהשך נבחר לפרו-בול הראשון שלו. אין ספק שזה לא יהיה היחיד.

הימור: הניינרס הפכו לקבוצה השנייה בעשור החולף שסיימה את העונה במאזן שלילי לאחר שהגיע לסופרבול (קרוליינה ב-2016), עם כל הרצון הטוב ויריבות בין הקבוצות, כנראה שהפעם זה יהיה גדול עליהם.

לאס וגאס ריידרס (7:7) – מיאמי דולפינס (5:9), 03:15 בין שבת לראשון

הריידרס מארחים את מיאמי לקרב בין שתי קבוצות שנחושות לתפוס את המקום השביעי ב-AFC בפריים טיים של שבת. בלאס וגאס יכולים לבוא בטענות רק לעצמם, כשהם מגיעים לשבוע 16 עם הגב לקיר במאזן חצוי, ובעמדה לא אידיאלית להגיע לפלייאוף. הם זקוקים לניצחון הערה וניצחון נוסף בשבוע הבא על הברונקוס, כשבמקביל לקוות לשני הפסדים רצופים של בולטימור, ולאחד נוסף של מיאמי בשבוע הבא.

כפי שהבנתם – הריידרס כנראה ייצפו בפלייאוף מהבית. מי שהתחילה את העונה בתור הבטחה גדולה, והייתה לקבוצה היחידה שהצליחה לנצח את קנזס סיטי צ’יפס ב-2020, בעטה בדלי במלוא העוצמה עם ארבעה הפסדים בחמשת המשחקים האחרונים, כולל תבוסה מחפירה לאטלנטה, והפסד דרמטי בהארכה בשבוע שעבר לצ׳ארג׳רס – במשחקים שעל הנייר היו אמורים להיות קלים עבור הקבוצה של גרודן. אך כשההגנה של הקבוצה מאפשרת ליריבותיה להבקיע למעלה מ-30 נקודות בממוצע למשחק – גם דרק קאר (שנותן עונה מצוינת) לא יכול להושיע. קאר, שנפצע במהלך המשחק בשבוע שעבר והוחלף ע״י מאריוטה אמור להיות כשיר למשחק.

מיאמי לעומת זאת, תלויה בעצמה כשנכון לעכשיו היא גם מחזיקה בטיי-ברייקר על פני הרייבנס (בעלי מאזן זהה) כשניצחון בשבת יקדם אותם מאוד אל עבר ההעפלה לווילד קארד, הודות לחוק החדש שמאפשר לכל חטיבה לשלוח 7 קבוצות לפלייאוף העונה. הדולפינס התעלו על עצמם ביום ראשון האחרון עם ניצחון אדיר על הפטריוטס ושלחו את בליצ׳ק הביתה מוקדם לראשונה מאז 2008. הפאטס הקשו מאוד על משחק ההתקפה של מיאמי, אך בריאן פלורס ידע לנצל את החולשה ההגנתית של היריבה על הקרקע, ועם שני ט״ד גדולים (כולל מהלך המרה לשתי נקודות פנטסטי) הצליחו מיאמי לברוח לניו אינגלנד, לנצח את המשחק, ולהשאר קרובים למטרה – לשחק פוטבול גם בינואר.

ההגנה המשתפרת של הקבוצה היא כמובן המפתח למשחק הערב מבחינתם של מיאמי, שינסו למנוע את משחק המסירה באמצעות הפעלת לחץ כבד על קאר, ובו בעת לעצור את ג׳וש ג’ייקובס. לא משימה קלה, אך בהחלט אפשרית. וודאי לאור היכולת החלשה של הריידרס לאחרונה. טואה יצטרך בעיירה להימנע מטעויות טיפשיות ולשחק באחריות ובזהירות.

הימור: הדולפיניס פייבוריטים ויצליחו להרוס את שטף המשחק של לאס ווגאס, בזכות ההגנה המצויינת. מעריך שנצפה במשחק עם סקור נמוך, וניצחון לקבוצה מפלורידה.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. בריידי סוגר עונה סדירה נוספת שמחזקת את הקליים שלו ל GOAT , למרות זאת, אין בקבוצה את היציבות הנדרשת על מנת ללכת עד הסוף.

    1. לדעתי הם יכולים בכיף לצאת מה-NFC שאין בו קבוצה ממש טובה, אבל הצ'יפס בשתי דרגות מעל כל הליגה והפסד שלהם תהיה הפתעה עצומה

  2. לא היה סיכום שבועי של שחר אז ניקח את ההזדמנות עכשיו להיפרד מקווין גרין – אימת הק"בים והwcw שהלך השבוע במפתיע לעולמו.

    1. ב-NFL עד לפני כמה שנים היה חוק שבוא אם לא נמכרו כל הכרטיסים למשחק הוא לא שודר בטלוויזיה.
      זה משהו שאתה לא בהכרח יכול לאכוף בכריסמס, אז הם ויתרו על התאריך הזה…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט