עוד חוזר הניגון – פריוויו פורטלנד טרייל בלייזרס 20/21 / ראובן בראל

בשמונה השנים האחרונות הבלייזרס עשו לעצמם מנהג קבע של ביקור בפלייאוף, הישג לא מבוטל במערב התחרותי והקשה. אך מלבד הבלחה אחת בגמר האיזורי לפני שנתיים כל הביקורים הסתיימו מהר למדי. חיזוק הסגל זכה לשבחים רבים, לילארד נחשב בצדק לשחקן TOP 10. האם זה יספיק כדי לשבור את תקרת הזכוכית של פורטלנד?

סיפור העונה הקודמת:

מאזן 39-35, מקום שמיני במערב (אחרי ניצחון על ממפיס ב play in). הפסד 4-1 ללייקרס בסיבוב הראשון.

אחרי ההעפלה לגמר המערב, בפורטלנד קיוו לפחות לשחזור ההישג. התקוות התבדו מהר מאוד עם פציעות של קולינס ורודני הוד. חיזוקים והתאמות על הדרך בדמות אריזה, החייאת הקריירה של מלו ותצוגות לא אנושיות של לילארד, שמרו אותם בתמונת המקום השמיני. אל הבועה הבלייזרס הגיעו במרחק 3.5 נצחונות מממפיס במקום השמיני וקיבלו בחזרה את נורקיץ וקולינס. מאזן 2-6 בהובלת ה Bubble MVP, לילארד. הקנה להם את הכרטיס האחרון לפלייאוף (העפלה שמינית ברציפות, בלי לבדוק – מי הקבוצה היחידה שמחזיקה ברצף נוכחי ארוך יותר של הופעות רצופות בפלייאוף?). נישאים על תנופת רצף הנצחונות הבלייזרס לקחו את המשחק הראשון מול האלופה לעתיד ו..זהו, הפסד 4-1, מחמאות ומחשבות על חישוב מסלול מחדש.

אז מה אפשר לשפר בוודאי שאל את עצמו אולישי, ובכן במקרה של הבלייזרס המספרים לא משקרים. מקום שלישי בדירוג התקפי ומקום שלישי מהסוף בדירוג הגנתי – אם הלייקרס והקליפרס הם הקבוצות שצריך לנצח במערב צריך מגינים שיוכלו לשמור על לברון,דיוויס קוואי וג'ורג', עדיף כאלה שיוכלו גם לשים שלשה פנויה כשכזאת תזדמן להם.

זה היה הקו המנחה של אולישי בשוק השחקנים, שמירה על יכולת ההתקפית הוספת מגינים טובים, והשארות מתחת לתקרת המס כדי לא להכנס תחת ההגדרה של repeat offenders. על פניו נראה שאולישי עמד במטרות שהציב לעצמו עכשיו טרי סטוטס צריך לגרום לזה לעבוד.

סיכום עונת המלפפונים:

הגיעו:

רוברט קובינגטון בטרייד מיוסטון תמורת אריזה והבחירה ה-16.

דריק ג'ונס עבור ה-MLE ממיאמי.

אנס קאנטר בטרייד משולש עם בוסטון וממפיס תמורת מריו הזוניה.

הארי גיילס – שחקן חופשי מסקרמנטו.

CJ אלבי – בחירת סיבוב שני מוושינגטון סטייט.

חתמו מחדש:

רודני הוד – שנתיים עבור 21 מיליון.

כרמלו אנטוני עבור מינימום לשחקן ותיק.

עזבו:

אריזה שנדד בין אין ספור קבוצות עד שנחת לבסוף באוקלהומה.

ווניין גבריאל NOP.

מריו הזוניה – שוחרר מממפיס.

כאמור הבלייזרס קיבלו המון שבחים על ה off season, קובינטון הוא ללא ספק שדרוג על אריזה, דריק ג'ונס הגיע על חוזה יקר מידי אבל ככה זה כשהמועדון נמצא בחור שאף שחקן חופשי לא מתנדב להגיע אליו.

קאנטר חוזר לקדנציה שניה אחרי שקנה את לב האוהדים כשנתן הכל על המגרש ושיחק עם כתף פצועה ותוך כדי צום הרמאדן.

רודני הוד שחוזר מפציעת אכילס חתם מחדש על חוזה משודרג, תשלום על הפלייאוף המוצלח ובעיקר ההתעלות במשחק 4 ההארכות מול דנבר.

כרמלו אנטוני שזכה לעדנה מחודשת בעונה הקודמת הרבה בזכות האווירה החיובית ששוררת במועדון, לילארד צריך לקבל יותר קרדיט על זה, חוזר לעוד עונה, לראשונה בקררירה קיבל על עצמו לעלות מהספסל ויתמקד בפריצת הדרך אל 10 הקלעים הגדולים בתולדות הליגה (נמצא במרחק של כ 900 נקודות מאלווין הייס שבמקום ה-10).

השאלות הפתוחות:

הגנה – האם החיזוק בתוספת החזרה של קולינס ונורקיץ תשדרג את האין הגנה של הבלייזרס?

ההגעה של קובינטון וג'ונס צריכה לשדרג את ההגנה של הבלייזרס, הבעיה שניהם מצטיינים בהגנה קבוצתית ופחות ב סגירת שחקנים אחד על אחד, כדי להביא את היכולת ההגנתית שלהם לכדי ביטוי הבלייזרס צריכים שיטה הגנתית, דבר שלא היה קיים בקבוצה בשנים האחרונות, לפורטלנד גם אין מומחה הגנתי בצוות האימון וגם אם היה מגיע אחד כזה יש מאין, המצרך הכי חשוב כדי להקנות שיטה הגנתית – זמן ותרגול לא קיים. נורקיץ וקולינס חזרו מפציעות ויצטרכו להשאר בריאים כדי להגן על הטבעת – לא טירריאלי כשמסתכלי על הגיליון הרפואי של השניים בשנה האחרונה.

רכז מחליף – מי יתן מנוחה ללילארד?

לילארד הוביל את כל שחקני הליגה בדקות למשחק בעונה הקודמת עם 37.5, עם usage כזה הוא לא יוכל להיות בשיאו בפלייאוף. כשסיים את המהלכים בשוק החופשי ונותר עם מקום אחד פנוי בסגל, אולישי נשאל האם הוא מתכוון להחתים רכז מחליף? הוא ענה: לא, יש לנו רכז מחליף וזה אנפרני סיימונס. סיימונס מוכשר ככל שיהיה הוא לא רכז. מלבד אותו משחק סיום עונה הירואי מול סקרמנטו בו קלע 37 נקודות וסלל הדרך של הבלייזרס אל גמר המערב הוא בעיקר אכזב. במהלך הפגרה הוא עבד עם דארן קוליסון על ניהול משחק וגם הוסיף קצת שרירים – האם זה יספיק? אני מאמין שלא ואולישי יצטרך להביא גיבוי מבחוץ.

לאור החוסר בעמדת הרכז, תמוהה גם הבחירה של הבלייזרס ב CJ אלבי בסיבוב השני בדראפט. אלבי זכה מן ההפקר בחוזה מובטח בעיקר כדי לא לחרוג מתקרת המס, הוא לא הראה נתונים מיוחדים בשנה השנייה שלו ב WSU (נפל מ-41% ל-33% עם העלייה במספר הזריקות) וגם במשחקי ההכנה הוא לא הראה ניצוצות.

הארכות חוזה:

קולינס וגארי טרנט מסיימים את חוזי הרוקיס שלהם וזכאים להארכות, לבלייזרס הסטוריה של הארכות לא מוצדקות לרוקיז שלהם (מאיירס לאונרד, אלן קראב). אולישי אוהב אולי יותר מידי את הבחירות שלו ונוטה לנסות להשאיר אותם.

קולינס, הבחירה העשירית מ-2017 לא הצליח להשאיר חותם בצורה עקבית, אחרי עונת פריצה ב-2019 הוא נפצע פעמיים והפסיד את רוב העונה הקודמת.

טרנט חברם של זיון, בארט וגרייסון אלן מדיוק נדחק לסיבוב השני ב-2019, פרץ במהלך העונה הקודמת והגדיל לעשות בבועה.

כרגע נראה ששניהם לא יזכו לארכות חוזה ויתנו לשוק לקבוע את מחירם, בדרך לשם הם יקבלו הזדמנות להוכיח כמה הם שווים. טרנט הראה יכולת ויחד עם הרצון להוכיח שהוא שווה יותר מבחירת סיבוב שני וחוסר הפחד לקחת על עצמו ישתלמו לו, והוא יזכה לחוזה מכובד סיום העונה.

קולינס יחזור לשחק רק בינואר ויקווה לקבל הזדמנות בסגל הצפוף של הבלייזרס – אני מאמין שהוא לא יסיים את העונה בקבוצה.

תחזיות:

פסימית: חוסר תיאום הגנתי, נורקיץ וקולינס והוד סוחבים שאריות של הפציעות מעונה הקודמת ולא מצליחים לתרום, העול שוב נופל על לילארד שמנסה אבל התאומים החדשים שהולדו לו לא נותנים לו לישון בלילות. הבלייזרס שוב מגיעים לפליי-אין ושוב מסיים במקום השמיני בדרך למפגש חוזר מול הלייקרס שנגמר גם כן בסוויפ ג'נטלמני.

אופטימית: קובינטון וג'ונס לוקחים את ההגנה של הבלייזרס לאמצע הליגה. טרנט ממשיך את הפריצה ומוזכר כמועמד לשחקן השישי, יחד עם כרמלו והוד לבלייזרס יש את הספסל הטוב בליגה. לילארד מגדיל את הטווח ואת האחוזים, הוא מסיים שוב בחמישיית הראשונה של העונה. הבלייזרס מסיימים את העונה במקום השלישי בדרך לסיבוב ראשון מול פיניקס. בוקר מנצח בקרב ראש בראש מול לילארד אבל הבלייזרס מנצחים ב 6 משחקים בדרך למפגש מול הקליפרס. לילארד לא צריך יותר מלראות מולו את ג'ורג' ובברלי והבלייזרס דורסים את הקליפרס ב 5 משחקים בדרך ל מפגש נוסף מול הלייקרס בגמר המערב.

ועוד תחזית אופטימית: החיסונים עושים את העבודה, במרץ עם החזרה מהפגרה יש אישור לקיים משחקים עם קהל וגם אנחנו נזכה לראות מקרוב את הגירסא הנוכחית של הבלייזרס. בינתיים אנחנו נוסעים לבלות את ה-winter break באריזונה החמימה.

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. פריוויו טוב ראובן.
    לדעתי מקומות 2 עד 6. יותר או פחות יפתיעו. אתם צריכים עוד אחד כמו קובינגטון לעמדה 4 ואתם מסודרים.
    הייתם צריכים ללכת על קראודר. עכשיו נותר טאקר שכנראה כלול בחבילה עם הארדן הייתי מנסה להוציא אותו לבד תמורת איזה בחירת דראפט או איזה קולינס 😎.
    לדעתי הגעה לגמר המערב לא תהווה הפתעה. הם יפלו או סיבוב 2 או בגמר המערב בסגל הזה.
    אני מאד בונה עליהם.

  2. אחלה קבוצה, תעשה פלייאוף ואולי גם תעבור סיבוב, תודה ראובן.
    .
    אם אכן אתם לא מתכוונים להציע הארכות לקולינס וטרנט ג'וניור, והיות שיש לכם שלד שיכול לעניין שחקנים חופשיים בקיץ, אני שוב מציע טרייד עם הספרס – קחו את אולדריג' וגארד עבור חבורת צעירים (קולינס, טרנט ג'וניור, א. סימונס, נאסיר ליטל וכו'), ו/או בחירות, והשלמת משכורת (קאנטר/הוד).
    אתם מרוויחים גם קבוצה חזקה יותר לשנה זו, גם שיפור הגנתי, וגם חוזה גדול נגמר שיאפשר לכם להחתים שחקן חופשי טוב בקיץ הבא. אנחנו מרוויחים עוד כמה צעירים לרוסטר ומקווים שיצא מהם משהו.
    קצת קשה לכסות את המשכורת של אולדריג' עם כל החבורה הזו, אבל מניח שאפשר לשלב קבוצה שלישית ולסדר את זה.

    1. הייתי שמח לראות את דרוזן בפורטלנד. אולדריג' – אני לא בטוח כמה מהשחקן שהיה נשאר בו. הוא בדעיכה ולדעתי היא תהיה מהירה וכואבת.
      הוא היה שמח לסיים את הקריירה במקום שהתחילה.

      1. כל עוד מקולום בבלייזרס אין להם מה לחפש עם דרוזן. מקולם עדיף עליו התקפית בגלל הטווח הגדול שלו לעומת דרוזן.
        אולדריג' זה נחמד לסיים את הקריירה על חוזה ורטן וסרטון יפה במשחק האחרון.

  3. תודה ראובן. בהנתן בריאות לא אופתע לראות אותם בגמר אזורי. עשו חיזוקים במקומות נכונים. לגבי טרנט וקולינס אני הייתי מנסה להאריך לטרנט לקולינס רק במידה והמחיר לטעם הבלייזרס..

  4. בהחלט עשו אחלה קיץ. קובינגטון וג'ונס הם אחלה תוספת לכנפיים ונורוקיץ' פותח עונה בריא סוף סוף.
    פלייאוף בלי להסתבך במאבקי סיום עונה.

  5. בס"ד
    שלום. תודה.
    אבל אתם שוכחים את הפקטור הבריאותי.אחת הקבוצות עם המזל הכי גרוע בכל הליגה בנושא הזה…

  6. לדעתי הם השתפרו והם ראשונים בין קבוצות הדרג השני במערב.
    קליפרס, לייקרס ודנבר גדולים עליהם מאוד.
    יוטה ודאלאס טובות יותר בבירור.
    בקבוצה הגדולה שאחרי, פיניקס, ספרס, פליקנס, ממפיס, סאק, הם לדעתי בעלי הסיכויים הטובים ביותר.
    בכל אופן הם כרגיל לא קבוצה שתגיע רחוק.

  7. תודה על הפריוויו. כנראה שאני מחזיק מנורקיץ' יותר ממך, כי בקושי התייחסת לחזרה שלו. זה לא סטיבן אדאמס, נורק סנטר מעולה שבבועה היה בכושר חלקי מאוד וכבר תרם סטט' ויותר חשוב עוד אופציה בהתקפה.
    אם יש להם אותו בריא כל העונה הם הסוס השחור שלי במערב

    1. נורק צריך לשחזר את היכולת מלפני שנתיים כדי להיות פאקטור וגם לשפר את האחוזים מתחת לסל. בבועה וגם בפרה סיזן הוא הראה שהוא עוד לא שם. אני מקווה מאוד שיצליח לחזור להיות השחקן השני הכי חשוב בפורטלנד.

  8. תודה רבה, אני חושב שבסגל מלא הם יכולים לתת פייט ללברון על מקום ראשון במערב,
    יש להם עומק נהדר, מגוון, וליליארד, לא חושב שהם טובים מהלייקרב, אבל מה רע בלהיות קבוצת צמרת?

    בנוגע לשאלה אני מנחש שיוסטון, כל הזמן שהארדן שם הם עשו פליאוף, אז זה נראה סביר להניח שהם מחזיקים ברצף יותר ארוך.

  9. פריוויו מעולה ראובן. קבוצה שעשתה את כל הדברים הנכונים אבל עדיין מתחת ל-3 הגדולות של המערב. אשמח לראות שם חמישיות יותר מקוריות עם קולינס כסנטר או אפילו טרנט-רוקו-ג'ונס ביחד. השיגו ספסל חזק אחרי מה שהיה להם בשנה שעברה, בהנחה שהוד חוזר בגרסה סבירה והם נשארים בריאים

  10. תודה ראובן. אני חושב כמו Zivke שהכי חשוב כרגע זו הבריאות של נורק. אם הוא בריא ההתקפה של הבלייזרס מקבלת ממד משמעותי נוסף והעומס על לילארד ומקולום יורד. נורק גם מגן טבעת מצוין ואמנם אין לי את הסטט' להראות את זה אבל לפחות בהרגשה שלי כשהוא מתחת לטבעת גם ההגנה של הבלייזרס משתפרת. על טרנט אסור לוותר. הוא היה מצוין בבועה וזה בדיוק השחקן המשלים המתאים לטיימליין של הבלייזרס עם רצון להוכיח. קאנטר זה גם שיחוק כמחליף לנורק וכבאקאפ. אם בריאים יעשו פלייאוף ואם לא יפגשו את לברון מוקדם גם יעברו סיבוב

  11. חובה רכז מחליף… אני לא הכי מחזיק מסיימונס בכללי אני חושב שהוא קצת אוברייטד.. למרות שקלע 37 במשחק שלא נח לשנייה. אני חושב שצריך למצוא שוק לשחקן סטייל רג'י ג'קסון לקליפרס ולתת ללילארד לנוח קצת.

  12. פרוויו מצויין
    זה יהיה עצוב עם לילארד יעביר קריירה בלי להיות ברמות הגבוהות של הליגה
    להיות בגמר זה טו מאץ עבורם, תקרה של גמר מערב עם הפסד ללייקרס או קליפרס
    אני חושב שכדאי להם להחליף מאמן

כתיבת תגובה

סגירת תפריט