אולי הפעם? לוס אנג'לס קליפרס – פריוויו 2020/21 / עידן ארווץ

Site Logo

בשנה שעברה, עונה עם הרבה מאוד ציפיות מהקליפרס, הקוואיים הודחו בחצי גמר המערב לדנבר. השנה, כשהציפיות כבר פחות גבוהות, זה יגמר אחרת?

מה שהיה

מאזן: 23-49, קצב של 56 ניצחונות ב-82 משחקים. המקום השני במערב.

הרבה ציפיות היו בעונת 2019/20 מהקליפרס. צירופם של הצמד קוואי לנארד ופול ג'ורג' אל הצמד לו וויליאמס ומונטרז הארל הפך להיות השילוב שרבים ניבאו לו אליפות. בניגוד לעונות הקודמות, בהן וויליאמס והארל עלו מהספסל ובחמישייה הפותחת לא היה כוכב גדול, הקליפרס הבינו שככה הם לא יתקדמו לשום מקום והסתערו על המלפפון החם ביותר של אותו הקיץ – קוואי לנארד, שהביא במו ידיו, רגליו, שיניו ועצמותיו את האליפות ההיסטורית לראפטורס. איתו, הגיע פול ג'ורג' מהת'אנדר וביחד יצרו קבוצה בה בכל פרק זמן יש לפחות 2 כוכבים על הפרקט (כמובן שבמשחקים בהם כולם כשירים וקוואי לא נח לו).

בעונה הסדירה הכל עבד פיקס – וויליאמס והארל על כמו אול-סטארים מהספסל, לנדרי שאמט זרק מרחוק, פטריק בברלי עשה הגנה, קוואי וג'ורג' עשו הכל מהכל וכל השאר סייעו. הקבוצה הגיעה למקום ה-2 בערב, רק ללייקרס שלה ניבאו או אליפות או כישלון. בפלייאוף דברים התחילו להסתבך לקבוצה מ-LA. בסדרת רבע גמר המערב, סדרה שאמורה על הנייר להיות "קלה" לקבוצה שמכתירים אותה בתור אלופת ה-NBA, הקליפרס פגשו את לוקה. הדונצ'יץ' לא ריחם ועשה להם חיים קשים ביותר, גרר את הסדרה למשחק 6 שם הקליפרס פשוט היו יותר טובים והביסו את המאבריקס.

בסדרת חצי הגמר פגשו הקליפרס את הנאגטס, שכבר הגיעו לפלייאוף יותר מנוסים, וכאן הגיעה ההתפרקות. הקליפרס, על הנייר, היו צריכים לעבור את דנבר בלי למצמץ. אבל חבל בשבילם שכדורסל משחקים על פרקט ולא על נייר, כי את מה שקרה בסדרה הם כנראה מנסים לשכוח. הקליפרס עלו ליתרון 1-3 בסדרה, ולא ניצחו מאז אף משחק. דנבר עם 3 ניצחונות רצופים עולים לגמר המערב על חשבון הטוענת (בעבר) לכתר ואותה טוענת (בעבר) לכתר הולכת לבדק בית עמוק.

השינויים בקיץ

מאמן: דוק ריברס עזב לפילדלפיה, טיירון לו קודם למאמן הראשי.

הגיעו: ניקולאס באטום (משארלוט), סרג' איבקה (מטורונטו), לוק קנארד (מדטרויט), דניאל אוטורו (בחירה 33 בדראפט, טרייד ממינסוטה), ג'יי סקראב (בחירה 55 בדראפט, טרייד מברוקלין).

עזבו: ג'מייקל גרין (לדנבר), מונטרז הארל (ללייקרס), רודני מקגרודר (לדטרויט), ג'ונתן מוטלי, ג'ואקים נואה, לאנדרי שאמט (לברוקלין).

השינוי הבולט בקיץ האחרון בסגל של הקליפרס היה חציית הכביש של מונטרז הארל אל הלייקרס. סרג' איבקה, השחקן השישי של העונה, שהגיע במקומו, אמנם לא ימלא את חסרונו של הארל באף צד של המגרש אך זה היה צעד מתבקש לאחר המהלך של מונטרז. בנוסף, פול ג'ורג' חתם על חוזה ארוך טווח ויישאר במועדון ביחד עם קוואי ו-וויליאמס. באטום, ששיחק רק 3 משחקים בשנה שעברה במדי שארלוט, הגיע ויחזק את עמדות 2-3 של הקבוצה.

ג'מייקל גרין ולאנדרי שאמט, שחקן שמתחיל את סיום הקריירה והשני מתחיל את הקריירה, עזבו אחרי עונת סבירה ולוק קנארד הגיע בשביל להשלים את הקליעה שנעלמה עם עזיבתו של שאמט. לפי דעתי, הקליפרס עשו טעות בקיץ שלא החתימו עוד פליימייקר, כאשר עכשיו כל ניהול המשחק ייפול בידיים של קוואי ושל ג'ורג', שאנחנו כבר יודעים, נוטים להיפצע הרבה.

מה יהיה?

Clippers midseason report card: Kawhi Leonard, Paul George meshing well;  defense, malaise only minor issues - CBSSports.com

חמישייה: קוואי לנארד, פול ג'ורג', איביצה זובאץ, סרג' איבקה, פטריק בברלי.

שחקני רוטציה מהספסל: לו וויליאמס, לוק קנארד, מרכוס מוריס.

הסגל של הקליפרס לא השתנה יותר מדי. העזיבה של הארל כמובן משמעותית, אבל לא כמו עזיבה של אול-סטאר. זו השנה השנייה שרוב הקבוצה רצה ביחד וההמשכיות הזו חשובה להם מאוד. אולי ככה, עם ההמשכיות הזו, הם יוכלו לסיים את מה שלא הצליחו אשתקד. ההגנה של הקליפרס תהיה טובה מאוד, וההתקפה גם, אבל השאלה הגדולה היא האם זה יחזיק מעמד גם ברגעי מאני טיים, בניגוד לשנה שעברה, והאם זה יחזיק מעמד מול הקבוצות הגדולות של הליגה מלבד הקליפרס, כמו הלייקרס…

השאלה השנייה היא כל כמה משחקים קוואי ינוח ולא ישתתף. האם זה יהיה לסירוגין? האם כל בק טו בק? או האם בכלל אין סדר קבוע? קוואי הוביל אשתקד את הקליפרס בכל כך הרבה קטגוריות שהחשיבות שלו לקבוצה ידועה וגם הורגשה בחלק מהמשחקים. לדעתי, בדומה לעונה שעברה, כשהסגל הזה בריא הוא יכול ללכת עד הסוף. זה מה שהמועדון יקווה, וזה גם מה שאנחנו יכולים לקוות – אנחנו דורשים את גמר המערב לייקרס-קליפרס כמו שהבטיחו לנו ב-2019/20.

ועכשיו לתחזית

תחזית פסימית: קוואי עם פציעה על המשחקים הראשונים גומר את העונה, הפציעה בכתף מציקה לפול ג'ורג' שמחליט שהעונה הוא לוקח מנוחה. וויליאמס נקרא לעלות בחמישייה, פשוט כי אין ברירה, ומאבד מהקסם שלו, בברלי לא עושה הגנה וטיירון לו לא משתלט על העסק. הקליפרסים מסיימים את העונה מחוץ לפלייאוף ויחכו שוב לעונה שאחרי.

תחזית אופטימית: קוואי מקבל הרבה משחקי מנוחה, מה שלא משפיע בכלל על הקליפרס שדוהרת אל המקום הראשון במערב, סוויפים בסדרות הפלייאוף עד גמר המערב, שם לברון מבין באמת מי זה קוואי לנארד ובתוספת פול ג'ורג' עולים לגמר ה-NBA ושם כבר הכל פתוח.

תחזית ריאלית: כאמור, כשהסגל הזה בריא, הוא יכול. הקליפרס יעשו עונה סדירה טובה, יעלו לפלייאוף מהמקום השני בערב, יגיעו לגמר המערב ושם יודחו על ידי המלך והגבה.

?לאן הקליפרס יגיעו

סיבוב ראשון
סיבוב שני
גמר מערב
גמר ליגה
אליפות ראשונה

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. פריוויו קצר ולעניין, כראוי לקבוצה שפשוט צריכה להתחיל לקיים את ההבטחה. לדעתי איבקה טוב, חכם, מנוסה וצולף טוב יותר מחוץ לקשת יחסית להראל, וקנארד עולה על שאמא, לכן, בשורה התחתונה לדעתי הם התחזקו הקיץ.
    .
    מאמין שיצליחו לדוג פליימייקר עד הפלייאוף. פאטי מילס יכול להתאים שם מצוין, גם רונדו כמובן.
    .
    תודה רבה עידן.

  2. האנקונדה מתה לצערי היא בלי ראש. לא רואה שם אליפות אלא אם יביאו איזה החתמה.
    הם נראים בלואד מידי וטיי לו לא כל יום פורים אה והלייקרס התחזקו. עדיין היחידה שיכולה להוריד למלך את הכתר

    1. שמעון לא הייתה אנקונדה הרובוט התקלקל ועל פות גורג עדיף לא לדבר כשמגיע הפלייאוף, הגופה של בברלי ממזמן מתה ואין להם שום נכסים אטרקטיביים לטרייד

  3. לדעתי, העונה תהיה עונת ההתרסקות של הקליפרס.
    הבעיה המרכזית, לא זאת בלבד שהיא לא נפתרה, היא החמירה.
    הרכזים של הקבוצה הם לו וויליאמס (34, לא באמת רכז) ופטריק בברלי (31, רכז למשימות מיוחדות. לא באמת מנהל משחק).
    אז יש 2 פורוורדים מהמוכשרים בליגה. בלי מי שיאזן ויאפשר לצמד למקסם את יכולותיהם, הקליפרס לא יצליחו (לדעתי) למצות את הפוטנציאל הגלום בקבוצה.
    בעיה נוספת –
    הכוח של הקבוצה מהספסל. בעונה הרגילה זה היה הארל שהיה המחץ המרכזי מהספסל, בפלייאוף גרין נתן דקות איכותיות שהחליפו את התרומה של הארל.
    איבאקה, טוב ככל שיהיה, הוא לא השחקן שנותן המון נק' במעט זמן בדקות בהן הכוכבים נחים.
    בנוסף, איבאקה הוא אכן תוספת נהדרת, אבל צורת משחקו הכי לא מתאימה שיש לקליפרס. הוא צריך לשחק לצדם של שחקנים שנכנסים לסל, ולרווח את המשחק עם יכולת הקליעה שלו מבחוץ, ועם יכולת הסיום שלו בפיק אנד פופ. בצבע, הוא מרחק שנות אור ממה שהארל יודע לעשות. מול קבוצות הגנה טובות, אנחנו מקבלים 4 פורוורדים (קאוויי, ג'ורג', מוריס, איבאקה) שהקליעה מבחוץ/המיד רייג' זו החוזקה שלהם, ללא מי שימצא את החוזקות הנ"ל.
    .
    למה התרסקות?
    בגלל שיש מצב שקאוויי הוא זה שיהפוך את שוק השחקנים החופשיים בקיץ הקרוב למעניין.
    .
    ההימור שלי?
    הקליפרס שוב מפסידים בסיבוב השני, והפעם זה לא יגיע ל-7
    (ככה זה קלולות. זה לא פשוט להסיר אותן…)
    .
    תודה, עידן.

  4. תודה עידן.
    אני לא מבין למה שהציפיות העונה יהיו פחות גבוהות. ג'ורג' וקוואי זה עדיין צמד לאליפות, באותה סקאלה של לברון ודיוויס.

    1. גורג לא בסקאלה של דיוויס אפילו לא קרוב.
      והלייקרס התחזקו עם שרודר והארל.
      מה שגיא אמר. בברלי זה כבר גופה כמה עונות כמו דריימונד.
      סוויט לו הזדקן אבל הוא בסדר.
      איבאקה לא יכול לתת מה שהארל נתן בעונה הסדירה.
      טיי לו פחות טוב מדוק ריברס.
      נראה אם קאווי שוב יגיע במוד לואד. ורגי גקסון יפרוץ.
      עכשיו אחרי שאמרתי את כל זה כל דבר פחות מאליפות זה כשלון. הם עדיין הקבוצה מס 2 בליגה 6 והיחידה שיכולה לנגב את השיקצה.

  5. בינתיים הם נראים על הפנים. אפילו יותר גרוע מהפלייאוף.
    לא מחוברים בשיט.
    קוואי וג'ורג' חיסלו אותם מבחינה חברתית.
    לו במקום ריברס? הצחקתם אותי.
    עדיין, אני האמנתי שאחרי המכה שחטפו הם יבואו בגישה אחרת, וזה עוד יכול לקרות.
    קנארד יכול להיות הפליימייקר הנוסף, וברגע שיסיר חלודה הוא יפרח שם.
    גם באטום עוד לא גמור ופשוט לא שיחק עונה שלמה.
    יש להם את הסגל לאליפות, בתנאי שיתגברו על בעיית המעמדות שיצרו שני הכוכבים.

  6. תודה עידן. לא תהיה התרסקות כי הם פשוט טובים מדי. נכון שאיבאקה זה לא הארל התקפית אבל הגנתית הוא ליגה מעל ונתן פלייאוף נהדר עם התקפית וקנראד שיחוק

  7. תודה
    הם קבוצה עם המון כישרון.
    אשתקד בעונה לא היה מספיק חיבור, ובפלייאוף בנוסף גם גורג די שבק.
    השאלה אם משהו משני אלה ישתנה.
    יותר סיכוי שייעצרו בסיבוב 2 מאשר שיגיעו לגמר כללי.

  8. תודה רבה, לי זה מרגיש שמישהו פיתח ציפיות, ולא עדכן את התחזיות.
    הם לדעתי מקום 4 במערב,
    לייקרס, בלייזרס, ונאגטס לדעתי יותר טובים.
    קוואי מדהים גם פול ג'ורג' נהדר, אבל זה לא בלבל של לברון דיוויס(לפי דעתי הם 1 ו2 בליגה, אני מסכיים שהרוב יסכימו ששניהם טופ 5),
    גם יוקיץ' מארי לדעתי יותר מתאימים,
    וגם ליליארד מקולום ונורקיץ' לדעתי שלד עדיף.
    האם הם יכולים להגיע לגמר? בוודאי, האם זה סביר? בעיניי פחות.

  9. גם השנה פחות מאליפות זה כישלון. ראיתי איפשהו שלו רוצה להכניס אלמנטים מהתקפת המשולש וזה יכול לעזור לקבוצה בלי מנהל משחק, אבל החולשה בפוינט ואולי גם המנטלית נשארה. אחלה פריוויו

  10. אפילו אם נתעלם מהפיאסקו של עונה שעברה, מרגיש שהקליפרס די בועה. החליפו את השחקן ה-6 של העונה בשחקן ה-6 של טורונטו, לו וויליאמס המזדקן בחיים לא סוחב עונה רגילה עם מנוחות כוכבים + 4 סיבובי פלייאוף, הכוכבים הפציעים שלהם לא נהיו יותר צעירים והם מוקפים בסגל דליל ולא מאוד איכותי.
    .
    אישית אני גם מחובבי ג'מייקל גרין, מסוג השחקנים שצריך בקונטנדרית, שהעונה ישנה את הדיבור על דנבר שאיבדה את ג'רמי גראנט (בהצלחה עם להוביל את הפיסטונס…)

    1. כמו שזה נראה בפלייאוף הם החליפו שחקן מוגבל שלא תרם כלום במאניטיים ושימש בעיקר כקונוס ליוקיץ׳ בשחקן שנתן שואו הפלייאוף התקפית והגנתית. אני לא ממש חושב שזו טעות מה גם שעמדת הסנטר גם בעייתית בקליפרס ואיבאקה יכול לשיק 5 בעיקר בסופי משחקים איפה שחייבים הגנה חזקה

  11. ההבדל אצלם זה המצב של פול ג'ורג'. הוא פשוט לא שם כשזה חשוב. הם צריכים את ג'ורג' של הפייסרס, שגילה יכולת של קילר בפלייאוף לעומת ההוא מהשנים האחרונות שנהנה להסתכל על ווסטברוק מחרב.
    אני חושב שיהיה שם טרייד על רכז וטרן באמצע העונה.

  12. הקליפרס לכאורה בעמדה חלומית מבחינת רכז פוטנציאלי, כי עם כל האיומים שיש בחמישייה, הוא לא צריך לקלוע, רק לדעת למסור סטייל רונדו הצעיר בסלטיקס. עדיין הם הצליחו לדפוק את זה ופשוט לא להביא אף אחד.

  13. כשמחברים את הווינריות של קאווי ושל ג'רי ווסט ללוזריות של פול ולמזל הרע של המועדון ומכפילים בקללת הספרס (שלא הצליחה לעבור את הגבול לקנדה), מקבלים…
    אין לי מושג:
    הקליפרס ילמדו וישתפרו מהשנה שעברה, לא בטוח שזה יספיק לטבעת.
    היתה להם בעיה חברתית קשה בשנה שעברה עם הפריבילגיות של קאווי וג'ורג'.
    בעמדת הפליימיייקר יש עדיין בור והראל יותר טוב מאיבקה

  14. עם כמה שאני לא מחזיק מריברס, ואני לא מחזיק מריברס- טיי לו זה שנמוך רציני עליו. מהפח אל הפחת מה שנקרא. איך שלמה שרף היה אומר על אברם גרנט? טיי לו לא מאמן.
    מבחינת הסגל, לדעתי הארל זה אוברייטד וההגעה של איבקה במקומו לכל הפחות לא תפגע, אם לא תשפר- יש לו טווח בהתקפה וסייז בהגנה, מה שלהארל אין. באטום בשיאו אי שם בפורטלנד היה שחקן אול אראונד משובח, אולי הוא יכול להיות הפתרון לבעיה של הקליפרס בהובלת הכדור- ראיית משחק זה לא משהו שהולך לאיבוד. תפקיד מצומצם שיתמקד בהובלת כדור וניהול משחק ליד צמד הפורוורדים היוצר והמסיים המצוין שלידו, יכול לעבוד.
    עם זאת, לדעתי ברגע שלו מונה נחתם גורלם שלא לזכות באליפות, והגעה לגמר האזורי תפתיע אותי גם- לא הוא האיש שיתן את האקסטרה שיוביל את קוואי והצ'וקר, והסגל שמסביבם, שיפתור את הבעיות החברתיות ויוביל אותם לארץ המובטחת בגמר האזורי. הסיפור שלהם יגמר בסיבוב השני מול הלייקרס.

  15. אני ממש לא בטוח שהם נחלשו – בעיקר בגלל קנארד שהוא 2 רמות מעל שאמט.
    מה שכן, אני גם לא בטוח שהם השתפרו בזמן שקבוצות אחרות כן.
    מאד מוגבלים ביכולת שלהם להשתדרג בגלל שהם ממש על התקרה הקשיחה ואין להם בחירות סיבוב ראשון להעביר.

  16. השאלה היא לא רק אם הם השתפרו או לא אלא אם הם הצליחו להתגבר על המתחים בתוך הקבוצה. את העונה הקודמת הם התחילו בתור מתחרים על אליפות ובתחילת הפלייאוף היתי בין אלה שהאמינו להייפ.
    כרגע, הלייקרס נראים יותר טוב ולדעתי גם הנאגטס. צד שני, הימרתי שהקליפרס ייקחו אליפות, אז מה אני יודע…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט