מקום בצמרת – לקראת שבוע 15 ב-NFL

מקום בצמרת – לקראת שבוע 15 ב-NFL

מאת כותבי "הופס פוטבול" – פריים טיים זק, יניב שושני ועידו יצחקי.

זה לקח 14 שבועות כדי להגיע לכאן, אבל סוף סוף שתי הקבוצות הכי איכותיות ומאוזנות בליגה  – קנזס סיטי צ'יפס וגרין ביי פאקרס – נמצאות במקום הראשון, כל אחת בחטיבה שלה. הפלייאוף ב-NFL – שבו שתי הקבוצות האלה כבר הבטיחו את מקומן – מלא הפתעות וטוויסטים בעלילה, אך נראה שהדרך סלולה למפגש ענקים בין הק"ב הטוב של העשור הקודם (רוג'רס) מול הק"ב המוביל של העשור הבא (מהומס) בסופרבול בפלורידה בעוד כחודשיים.

כל שאר קבוצות הצמרת סובלות מפגמים וחוסרים שמגבילים את יכולתן וסיכוייהן במהלך ינואר. בחלקן הבעיה היא בעמדת הק"ב הקריטית – בין אם מאייש את העמדה ק"ב מזדקן ששיאו מאחוריו (הסיינטס, הסטילרס, הקולטס והבאקנירס) או סתם ק"ב בינוני ולא יציב (הראמס, הויקינגס והברס). אצל אחרות הבעיה היא הגנה חלשה (הטייטנס והסיהוקס) והשאר הן קבוצות צעירות וחסרות ניסיון (הבילס, הבראונס, הרייבנס, הדולפינס  והקרדינלס). ברשותכם, לא אתייחס כאן למי שתסיים בראשות ה-NFC מזרח (כרגע וושינגטון נמצאת במקום המוביל לפלייאוף) כמועמדת לסופרבול, מסיבות מובנות…

עדיין, שתי המובילות צריכות לשמור על ערנות ולנצח את המשחקים שנותרו כדי להבטיח את אליפות החטיבה שלהם ולזכות בשבוע החופש – מה שייתן להן יתרון משמעותי לקראת הפלייאוף. המבחן המשמעותי ביותר של הצ'יפס יקרה כבר השבוע במפגש עם הסיינטס, שהופתעו ע"י האיגלס והק"ב הרוקי ג'יילן הרסט בשבוע שעבר – מה שעשוי לגרום להם להחזיר את דרו בריס למגרש כבר השבוע. לפאקרס מחכה משחק קל יחסית מול קרולינה (לפני משחק קשה מול טנסי בשבוע 16). בהנחה ששתיהן יצלחו את המבחנים הללו, אנו יכולים כבר להתחיל ללקק את האצבעות בציפייה לממתק שעשוי לחכות לנו במשחק האחרון של העונה.

רוג'רס ומהומס : גם אם לא יתעמתו בסופרבול, ייפגשו בהיכל התהילה – צילום USA TODAY

אנו 3 שבועות לפני תום העונה הסדירה, ובאופן סימלי היו לנו השבוע מספר עובדות ואירועים יוצאי דופן הקשורים למספר 3:

  • 3 חטיפות של פטריק מהומס (לראשונה העונה, אחרי שנחטף רק פעמיים עד השבוע).
  • 3 פאמבלים/איבודים רצופים של סינסינטי ב-3 הדרייבים הראשונים של ההפסד לדאלאס.
  • 3 ט"ד ללא איבוד למיץ' טרוביסקי בניצחון שיקגו (לראשונה מאז מחזור פתיחת העונה).
  • 3 שערי שדה (+ נקודת בונוס) החטיא דן ביילי מהויקינגס שנחשב בעבר לאחד הבועטים המדויקים בליגה.
  • 3 עונות ברצף שטרוויס קלסי תופס יותר מ-1200 יארד – לראשונה בהיסטוריה עבור טייט אנד.
  • 3 קבוצות NFC מזרח ניצחו השבוע (כאשר דווקא מובילת הבית – הג'יאנטס – הפסידה).

אגב, שני ק"ב וותיקים שיחקו בשבוע שעבר נגד הקבוצה שבחרה אותם בדראפט, שבה בילו את מרבית הקריירה ושוויתרה עליהם בהמשך עבור ק"ב צעיר ומבטיח יותר – אלקס סמית נגד הניינרס (בפעם השניה בקריירה) ואנדי דלטון נגד הבנגלס (בפעם הראשונה). שניהם ניצחו.

שלושה משחקים של שבוע 15 כבר התקיימו:

ביום חמישי ארחו ה-לאס ווגאס ריידרס (7- 7) את לוס אנג'לס צ'רג'רס (5- 9) והפסידו 27- 30 בהארכה, במשחק שהיווה את ההזדמנות אחרונה עבור המקומיים להישאר במרוץ לפלייאוף. המשחק היה התקפי וצמוד לכל אורכו, כשג'סטין הרברט חותך את הגנת הריידרס במשחק פנטסטי בו השיג 314 יארד ו-2 ט"ד. מן הצד השני דרק קאר נטש את המשחק ברבע הראשון עם מתיחה במפשעה אך זה דווקא שיחק לטובת הריידרס שכן הגנת הצ'רג'רס נתפסה לא מוכנה לסגנון ההתקפי השונה שהוביל המחליף מרקוס מריוטה שמעבר ל-226 יארד שהשיג באוויר הצליח לייצר מהלכי ריצה משמעותיים פעם אחר פעם (וסיים עם 88 יארד על הקרקע). לצ'רג'רס היה סיכוי לנצח לפני ההארכה אך הם החמיצו שני שערי שדה בדקות האחרונות. בהארכה הריידרס השיגו שער שדה אך בדרייב הבא ג'סטין הרברט נכנס לאנד זון וסיים את המשחק בניצחון. הריידרס ירדו למאזן חצוי ואיבדו סיכוי מעשי להגיע לפלייאוף. הצ'רג'רס יכולים להיות מאד מעודדים מהיכולת של הרברט לקראת עונות מוצלחות יותר בשנים הבאות.

הלילה (מוצ"ש) הגיעו הבפאלו בילס (11- 3) הלוהטים למפגש עם הדנבר ברונקוס (5- 9) שכבר סיימו בפועל את העונה וניצחו אותם בתוצאה 48- 19. המשחק נפתח כהבילס עולים ליתרון מוקדם ודנבר רודפים אחריהם כששני הקוורטרבקים הצעירים מפגינים יכולת גבוהה. דנבר הצליחו להישאר תחרותיים עד לרבע השלישי (למרות קשיים של הבועט החדש שלהם שהחמיץ שער שדה ושתי נקודות בונוס), אך אז ט"ד הגנתי שנבע מפאמבל של דרו לוק העלה את הבילס ליתרון של 35- 13 וסגר בפועל את המשחק. ג'וש אלן סיים עם 359 יארד , 2 ט"ד באוויר ועוד 2 על הקרקע כשהוא מקבל המון עזרה, כרגיל מסטפון דיגס שהשיג 147 יארד. לוק סיים עם 132 יארד, ט"ד ואיבוד. עם הניצחון הזה הבילס הבטיחו את אליפות בית ה-AFC מזרח לראשונה מזה 25 שנה.

לפנות בוקר (שעון ישראל) אירחו הגרין ביי פאקרס (11- 3) את קרולינה פנתרס (4- 10) וניצחו 24- 16. גרין ביי עלו ליתרון מבטיח במחצית של 21- 3 אבל אז הפנתרים העקשנים הצליחו לחזור למשחק וצמצמו ל-21- 13 באמצע הרבע הרביעי. הגנת גרין ביי התקשחה ועצרה את המומנטום (כולל בלימת הדרייב של קרולינה בדקת הסיום שהיה יכול להשוות את התוצאה) – עד הסיום שתי הקבוצות השיגו רק שער שדה כ"א והניצחון נשאר בלמבו-פילד. ארון רוג'רס לא היה במיטבו עם 143 יארד בלבד (+ט"ד) אך ארון ג'ונס השיג 145 יארד על הקרקע ומנע הפתעה. בקרולינה טדי ברידג'ווטר השיג 258 יארד, יותר ממחציתם לתופס די-ג'יי מור שהשיג 131 יארד.  

ולשאר משחקי המחזור:

אינדיאנפוליס קולטס (9- 4) – יוסטון טקסנס (4- 9) (אינדיאנפוליס, יום א 20:00)

הקולטס חייבים לנצח את יריבתם הוותיקה לבית כדי לשמור על סיכוי לזכות באליפות ה-AFC דרום.

אינדיאנפוליס ממשיכה במרוץ הצמוד ראש בראש מול טנסי על ראשות החטיבה (שתיהן כרגע במאזן זהה) ואסור לה לשמוט את המשחק הזה, במיוחד בהתחשב בכך שבשבוע הבא מחכה לה משחק חוץ קשה בפיטסבורג. ההתקפה בראשות פיליפ ריברס נראתה מצוין בניצחון המרשים בלאס ווגאס, כשריברס מצליח להימנע מטעויות (244 יארד עם 2 ט"ד וללא איבוד), ט.י. הילטון מחדש את נעוריו לאחרונה ובונה כימיה עם ריברס (צבר מעל 80 יארד בשלושת המשחקים האחרונים, אחרי שלא השיג 70 יארד באף משחק לפני כן) והתקפת הריצה בראשות ג'ונתן טיילור עושה את שאר העבודה (מדורגת 10 בליגה, כשטיילור גם הוא צובר תנופה בשבועות האחרונים ומשיג 150 יארד מול הריידרס). ההגנה, שנחלשה מעט בשבועות האחרונים, בעיקר בשל פציעות והעדרויות קורונה של שחקני מפתח, מתייצבת ובסה"כ מדורגת שישית בליגה ונותנת לריברס וחבריו משען שמאפשר להם להשיג 4 ניצחונות ב-5 המשחקים האחרונים. עדיין, הם יצטרכו לרדוף אחרי המפלה מול הטייטנס בשבוע 12 עד סיום העונה ולקוות למעידה של טנסי כדי לזכות באליפות הבית. כך או כך, הם כנראה יגיעו לפלייאוף ויהוו יריבה מסוכנת – בבית או בחוץ – ליריבה שיפגשו שם.

ביוסטון סופרים את הימים לסיום העונה המסויטת הזו. בתבוסה לשיקגו הקבוצה נראתה מפורקת לחלוטין כשכל המערכים קרסו, ורק דשון ווטסון נשאר נטוש בצריח של הטנק הבוער. קו ההתקפה לא מגן על הק"ב הצעיר (סופג 3 סאקים למשחק), התקפת הריצה מדורגת אחרונה בליגה עם 86 יארד למשחק בלבד וההגנה מדורגת במקום ה-30 כשהיא ברבע התחתון של הליגה הן מול המסירה והן מול הריצה. בלב השממה הזו, ווטסון מצליח איכשהו לייצר סטטיסטיקה אישית מצוינת (רייטינג של 109, 25 ט"ד מול 6 חטיפות בלבד) והתקפת מסירה סבירה (270 יארד, מקום 5 בליגה) אך זה כמובן רחוק מלהספיק. למאמן ול-GM שיגיעו לקבוצה לקראת השנה הבאה תהיה עבודה רבה כדי לתקן את הטעויות שנעשו ולמלא את החורים בשאיפה לבנות סגל ראוי סביב ווטסון שיאפשר לקבוצה בעוד מספר שנים להתמודד שוב על מקום בפלייאוף.

תחזית : המשחק הזה קריטי עבור הקולטס וחסר חשיבות עבור הטקסנס, שנראו כבויים ומותשים בשבוע שעבר. הגנת אינדיאנפוליס לא מצטיינת בלחץ על היריב (2.2 סאקים למשחק, מקום 18) כך שווטסון יוכל לצבור יארדים אך התקפת אינדיאנפוליס המאוזנת תשיג יותר נקודות מול ההגנה המפורקת של יוסטון ותנצח את המשחק.

דשון ווטסון אחרי עוד הפסד : האם יש עתיד ביוסטון? – צילום CLICK2HOUSTON

בולטימור רייבנס (8- 5) – ג'קסונוויל ג'גוארס (1- 12) (בולטימור, יום א 20:00)

אחרי הניצחון הדרמטי על הבראונס, הרייבנס יוכלו להוריד הילוך, לנצח בקלות ולהישאר במירוץ.

הרייבנס כבר היו עם רגל וחצי מחוץ לפלייאוף, כאשר שתי דקות מטורפות בכיכובו של לאמאר ג'קסון (שהוזעק מהספסל אחרי שנטש את המגרש בשל פציעה) השאירו אותם בחיים והצילו להם את העונה. כשג'קסון היה על המגרש, התקפת בולטימור נראתה מצוין, בעיקר על הקרקע (231 יארד, מתוכם 124 של ג'קסון עצמו). אם חשבנו שהתצוגה ההתקפית המשכנעת מול דאלאס (בשבוע 13) נבעה מחולשת היריבה, בולטימור הוכיחה שהיא חזרה סוף סוף לכושר משחק טוב (אם כי ג'קסון לא חזר ליכולת המסירה שהפגין בשנה שעברה – מוסר רק 6.5 יארד למהלך מסירה, מקום 22 בליגה). עדיין, עם התקפת ריצה שמשיגה 174 יארד למשחק (וכמובן מובילה את הליגה) יש לקבוצה כלים לנצח את מרבית היריבות – אבל לשם כך יש צורך בהגנה חונקת שלא תאלץ את ההתקפה לרדוף אחרי היריבות, וזה לא קורה בכל משחק. גם בסגל כמעט מלא  ההגנה התקשתה מול קליבלנד וכמעט הפסידה עבור הרייבנס את המשחק. עם סגל שחקנים כמו שלהם, הרייבנס צריכים להשיג יותר מ-2.2 סאקים למשחק (מקום 22) ולהוריד את אחוזי ההשלמה של מסירות היריב להרבה מתחת ל-65% (מקום 15). הלו"ז שנותר להם הוא הקל ביותר בליגה ולכן סביר שיגיעו לפלייאוף, אך כיוון ששאיפותיהם לא נעצרות שם (והם מקווים להתקדם הרבה מעבר לסיבוב הראשון), השיפור צריך להגיע במהירות.

קרוסלת הק"ב בקרולינה תעצור השבוע בתחנה של גרדנר מינשו שיהיה זה שינסה להשיג עבור היגוארים את הניצחון השני של העונה. רצף ההפסדים של הקבוצה כבר מגיע ל-12 וכיוון שאחרי בולטימור הם פוגשים עוד 2 קבוצות ששואפות להגיע לפלייאוף (הקולטס והברס) המשימה לא תהיה קלה. הקבוצה (שתבחר כנראה במקום השני בדראפט) תגייס בוודאות ק"ב חדש ואיתו תנסה להניע את תהליך הבניה מחדש של הקבוצה, כשהעוגן העיקרי בהתקפה הוא הרץ הרוקי המפתיע (שלא נבחר בדראפט!) ג'יימס רובינסון שכבר השיג 1035 יארד על הקרקע (ועוד 325 באוויר) והוא רביעי בליגה בכמות יארדים כוללים. לעומת זאת, להגנה (הגרועה בליגה, לפי DVOA) אין עוגנים להיאחז בהם. סביב הליינבקר ג'ו שוברט (113 טאקלים, 1.5 סאקים, 2 חטיפות) אין הרבה שחקנים ברמה גבוהה, ועיקר הבעיה היא בקו הקדמי שמייצר מעט יותר מחטיפה למשחק (מקום 29 בליגה).

תחזית : לא כוחות. לרייבנס, שיגיעו מותשים אחרי שבוע קצר ומשחק מתיש מול קליבלנד תהיה הזדמנות להוריד דופק, לבחון התאמות בשני צדי המגרש, לתפקד ברמה של משחק אימון – ועדיין לנצח בקלות. ג'קסון וחבריו ירוצו מעל ומסביב להגנת ג'קסונוויל האומללה ומינשו לא יוכל למנוע הפסד 13 ברציפות.

גרדנר מינשו, הק"ב של ג'קסונוויל עד לדראפט הקרוב – צילום BIG CAT COUNTRY

מיאמי דולפינס (5-8) – ניו אינגלנד פטריוטס (7-6), (מיאמי, יום א 20:00)

מיאמי מארחת את ניו אינגלנד לקרב סופר מסקרן באיצטדיון שלא מאיר פנים לביל בליצ׳ק בשנים האחרונות למשחק של להיות או לחדול מבחינתם. מיאמי רוצה לשוב לפלייאוף אחרי היעדרות בת 4 שנים ותוכל להתקדם לעברו בעזרת ניצחון הערב. לאחר שהתאוששו משלושה הפסדים רצופים בפתיחת העונה, מיאמי עלתה על הגל עם ניצחונות סוחפים ועשתה לעצמה שם של קבוצה שתדבר חזק בעתיד – אלא שההפסד הצפוי לצ׳יפס בשבוע שעבר שוב טרף את הקלפים ושם אותם בעמדה פחות נוחה לעלייה. כרגע הקבוצה ממוקמת במקום השביעי בAFC, עם מאזן זהה לרייבנס – שייפגשו את הג׳אגס החלשים הערב. מיאמי כמובן מגיעה פייבוריטית, ותנסה להפיק לקחים מהמחזור הראשון של העונה בו הפאטס הביסו את הקבוצה, שמאז השתפרה משמעותית בהגנה והפקידה את המפתחות בידיי קווטרבק מבטיח במיוחד. אבל כפי שכבר למדנו לאורך השנים, קווטרבק רוקי נגד ביל בליצ׳ק זה מתכון לאסון (מאזן 21-7 לאורך השנים). מיאמי תצטרך להוריד עומס מטואה ולשחק בעיקר על הקרקע כדי לגבור על הגנת הפאטס, שתגיע מוכנה היטב למפגש נגד השליט החדש של הדיוויז׳ה.

הפטריוטס מוכי טראומה מאיצטדיון ׳׳הארד רוק׳ שבמיאמי. בפעם האחרונה בה שיחקו באיצטדיון, הקבוצה הפסידה בשבוע 17 וגרם לאובדן שבוע החופש לקראת הפלייאוף, כשבהמשך הקבוצה הודחה בווילד קארד. לפני שנתיים חזינו ב׳מיאמי מירקל׳ המטורף שלא היה מבייש את נס חנוכה, וגם לפני שלוש שנים הדולפינס יצאו עם ידם על העליונה בביתם. הפסד הערב משמעותו אי-העפלה לפלייאוף באופן רשמי וסופי לראשונה מאז 2008. דווקא אחרי ההתפוצצות המפתיעה על הצ׳ארג׳רס, הפאטס קרסו נגד הראמס ולא הצליחו להשלים דאבל על הקבוצות מLA. לדאבונם, הם נפגשים הערב עם קבוצת הגנה מאומנת וחזקה ע״י המתאם ההגנתי של הפטריוטס לשעבר, שוודאי ייקשו מאוד על קאם ניוטון במשחק המסירה, שגם כך נראה העונה מוגבל מאוד. ניו אינגלנד תיאלץ למצוא פתרונות על הקרקע ותקווה שטואה ייפשל בהתקפה. הסגירות של הקורנקים הנהדרים של הקבוצה בראוטים מול התופסים של הדולפינס יהיו קריטיים לניצחון עבור בליצ׳ק.

טואה הולך לאכול מרור לדעתי, אך גם ניוטון יסבול היטב מאחת ההגנות החזקות בליגה. אני חוזה משחק שקול שעשוי להתפתח לשני הכיוונים. בליצ׳ק לא ייתן למיאמי לנצח אותו ויצליח לשמור על סיכויי ההעפלה קלושים עם ניצחון קטנטן הערב.

דאלאס קאובויס (9-4) – סאן פרנסיסקו פורטי ניינרס (8-5) (דאלאס, יום א 20:00)

אי שם בשנות התשעים של המאה הקודמת, הניינרס והקאובויס שלטו בליגה ביד רמה, עם שש אליפויות משותפות בתוך שמונה שנים, וכל מפגש ביניהן היה סוג של מלחמת עולם. מאז לא הצליחו המועדונים לשחזר את ההישגים, כאשר דאלאס לא מצליחה להעפיל אפילו לגמר החטיבה מאז האליפות האחרונה ב-1995. ועדיין, לפני פתיחת העונה המשחק בין שתי הקבוצות היה אמור להיות אטרקטיבי עם השלכות פלייאוף, אבל למחזור ה-15 שתי הקבוצות מגיעות פצועות וחבולות (הניינרס יותר), עם סיכויי העפלה קלושים לפלייאוף (הניינרס טיפה יותר).

בדאלאס יש מעט סימני התאוששות, ולמרות שההגנה ממשיכה לספוג נקודות בקצב מסחרר ומדורגת אחרונה בליגה, ההתקפה עם אנדי דלטון מראה את הפוטנציאל שיש בה, ומשאירה מאחור את משחקי הנפל לאחר פציעתו של דאק פרסקוט. מי שעדיין לא בעניינים הוא הרץ האחורי זיק אליוט, שבכל העונה חצה פעם אחת בלבד את רף 100 היארדים בריצה, ורושם רק ט"ד אחד בשמונת המשחקים האחרונים, וגם זה במסירה.

להבדיל מדאלאס, לסאן פרנסיסקו יש הגנה טובה, אבל ההתקפה הולכת ונחלשת, בייחוד בגזרת הריצה, שהייתה דומיננטית ביותר בעונה הקודמת, והעונה מדורגת במקום ה-19 בלבד מבחינת צבירת יארדים. מול הגנת הריצה המזעזעת של הקאובויס, תהיה לניינרס הזדמנות פז לשפר סטטיסטיקות, ולהוריד עומס מניק מולנס, שרושם 5 איבודי כדור בשלושת המשחקים האחרונים.

נתון מעניין – עד כמה גרועה העונה של אליוט? העונה יש לו 5 משחקים עם פחות מ-50 יארדים בריצה, לעומת 6 כאלו בכל ארבע העונות האחרונות יחד.

תחזית – המאזן ההיסטורי בין שני המועדונים עומד על 1-17-18 לטובת הקאובויס. המשחק הערב יהיה שקול כמו המאזן, ובאם הניינרס ירוצו, והרבה, הם ינצחו את המשחק וישוו את המאזן מול היריבה המושבעת.

מעשה שהיה, טרל אוונס והכוכב של דאלאס

וושינגטון פוטבול טים (7-6) – סיאטל סיהוקס (4-9), (וושינגטון, יום א 20:00)

קבוצת הפוטבול של וושינגטון היא כבר מזמן לא סתם גימיק והפכה בשבועות האחרונים למועמדת בכירה לעלות לפלייאוף. נגד הסיהוקס הערב נקבל מבחן אמיתי לקבוצתו של רון ריברה. אחרי שהדהימו את הסטילרס לפני שבועיים והנחילו לפלדות את הפסדם הראשון העונה, וושינגטון רשמה בשבוע שעבר ניצחון אדיר על הניינרס – פיינליסטית העונה שעברה שהשלים רצף של ארבעה ניצחונות. אלכס סמית׳, הקאמבק של העונה הבלתי מעורער, מציג (כמו בכל הקריירה שלו) יכולת סולידית למדי ואת עיקר הפוקוס גונבת קבוצת ההגנה האדירה של הקבוצה מהבירה, שניפקה שני ט״ד נגד סן פרנסיסקו ומבססת את מעמדה כאחת הטובות בליגה. צ׳ייס יאנג, הבחירה השנייה מהדראפט האחרון התחיל להתניע מנועים והוא יכול להרעיד את קו ההתקפה הבינוני של סיאטל. הפציעה של סמית׳ מהמשחק האחרון עשויה להשבית אותו למשחק הערב ודויין האסקינס יתפוס את מקומו, בתקווה לעשות כמה שפחות טעויות נגד הגנת המסירה הגרועה בליגה. בכל מקרה, סמית׳ אמור לחזור בשבוע הבא להרכב הפותח.

הסיהוקס שחטפו מהג׳איינטס ונותרו המומים, התאוששו נגד הג׳טס עם התפוצצות אדירה וניצחון ב37 הפרש, שנותן הרבה ביטחון לקראת המשך הדרך. ההגנה המחרידה של הקבוצה נהנתה מקבוצה התקפית חלשה, ועצרה את דארנולד על 132 יארדים (הכי מעט שקווטרבק מסר נגדם העונה). ג׳מאל אדאמס שהגיע בקול תרועה רמה בקיץ בתור המושיע של הסקנדרי, מסייע בעיקר בהפעלת הלחץ על הקווטרבק מקו שני ועושה זאת נפלא עד כה. יהיה מעניין לראות איך בקבוצת הפוטבול יתמודדו מול הלחץ. ראסל ווילסון אמנם לא יסיים כMVP למרות פתיחת העונה האדירה אך עדיין מדובר בקווטרבק עלית, ועל אף מס׳ משחקים חלשים שלו בתקופה האחרונה, נגד הקו ההגנתי של וושינגטון הוא אמור לסקרמבל היטב. אני מעריך שלמרות ההגנה החזקה של היריבה, סיאטל תוכל להתמודד בעזרת ראוטים עמוקים. תנו לראס לבשל, הוא כבר יעשה את העבודה.

וושינגטון הוכיחה בחודש האחרון שהיא בהחלט ראויה להגיע לפלייאוף, אבל להגנה החזקה יהיה קשה להתמודד מול ההתקפה המפלצתית של סיאטל. אני לא מאמין בהאסקינס שיצליח לנצל את חולשת ההגנה של הסיהוקס. ניצחון לסיאטל.

מינסוטה וויקינגס (7-6) – שיקאגו ברס (7-6)  (מיניאפוליס, יום א 20:00)

משחק הזדמנות אחרונה עבור שתי היריבות הוותיקות לבית ה- NFC צפון. שיקאגו, שהתחילה מעולה את העונה עם מאזן 1-5, נמצאת בנפילה חופשית, והניצחון בשבוע שעבר קטע רצף קטלני של שישה הפסדים. הדובים יכולים להתנחם שההתקפה מתחילה להראות סימני חיים, בעיקר מצידו של הרץ האחורי דיוויד מונטגומרי, שמשיג בשלושת המחזורים האחרונים 4 ט"ד, לעומת 2 בלבד בתשעת המחזורים הראשונים.

הוייקינגים הצליחו להתאושש מפתיחת עונה נוראית, אבל שני הפסדים בארבעת המחזורים האחרונים עצרו להם את התנופה, והפסד לברס כנראה יסתום את הגולל על העפלה לפלייאוף. דלווין קוק ממשיך לשבור שיאים אישיים, אבל קירק קאזינס נעצר קמעה בשני המשחקים האחרונים, ובקצב הנקודות שההגנה סופגת, מינסוטה זקוקה לשני השחקנים האלו בכושר שיא על מנת לשמור על שאיפות הפלייאוף בחיים.

נתון מעניין – במשחק הקודם בין שתי הקבוצות, התקפת הברס לא השיגה אף לא ט"ד אחד.

תחזית – שתי קבוצות "הפוכות" נפגשות במינאפוליס, מי תצא מנצחת? התקפה אנמית והגנה חזקה בשיקאגו, מול התקפה טובה והגנה חלשה במינסוטה, וכל תוצאה אפשרית. אנחנו נהמר על ניצחון של הסגולים, אחרי מאבק לא קל עם יריבה שלא תוותר בקלות.

הויקינגס תלויים בהם : קוק וקאזינס – צילום STARTRIBUNE

אטלנטה פאלקונס (9-4) – טמפה ביי באקנירס (5-8), (אטלנטה, יום א 20:00)

אטלנטה פוגשת את בריידי  לראשונה מאז הסופרבול הנוראי שהשאיר מצולק כל תושב ג’ורג’יה באשר הוא. כשהעונה שלהם הסתיימה כבר מזמן, והעיסוק העיקרי של הבזים הוא הכנת הקרקע עבור המאמן הבא של הקבוצה והעונה החדשה שמתקרבת, אטלנטה לא צפויה לעשות חיים קשים לטמפה ביי, שיכולה להבטיח ההעפלה לפלייאוף אם תנצח. ההפסד הדרמטי לצ׳ארג׳רס בשבוע שעבר לא נתן הרבה סיבות לאופטימיות עבור אטלנטה, בזמן שמאט ראיין ממשיך ׳להסריח׳ את המגרש כפי שכבר ראינו בחלקים נרחבים העונה. עם שלושה איבודים ואחוזים רעים, הפאלקונס ייאלצו לקבל החלטה האם הם ממשיכים עם הקווטרבק הוותיק גם לעונה הבאה או שיחפשו טרייד על החוזה המעיק שלו – שמסתיים רק ב2023. הגנת המסירה הנוראית של הקבוצה פוגשת את אחת מהתקפות המסירה הטובות בליגה. צפו להתנגשות חזיתית.

בטמפה ביי סימנו את הפלייאוף כמטרה ברורה לעונה הקרובה וכשיש לך את טום בריידי בקבוצה, תהיו בטוחים שקבוצתו תגיע לשם. הניצחון בראשון האחרון על הוייקינגס הבטיח הרבה שקט לבאקס לאחר שקטע תקופה לא טובה שלהם (שלושה הפסדים בארבעה משחקים), ויחד עם הלו״ז הקליל יחסית שנותר לטמפה עד סיום העונה נראה שהם בהחלט בדרך לווילד קארד. הם אולי לא צפויים לזכות בביתיות, אך המפגש עם מנצחת בית הNFC מזרח קורץ לכל החטיבה, ואין ספק כי הבאקנירס יירצו לתפוס את המקום החמישי בחטיבה. אנתוניו בראון עדיין לא מצליח להתניע ולשוב אל הכושר שהיה בו בעבר אבל עם חוליית תופסים כל-כך וורסטילית, קשה לראות את אטלנטה נותנת פייט רציני הערב. משחקי סיום העונה של טמפה יכולים לשמש עבורם כסוג של משחקי הכנה לקראת הדבר האמיתי בינואר.

קבוצתו של ברוס אריאנס זקוקה לניצחון יותר, מוכשרת פי כמה וכמה, והגנת הריצה שלהם תשתק את טוד גרלי שגם כך נראה זוועה העונה. טמפה ביי יביסו.

טנסי טייטנס (4-9) – דטרויט ליאונס (8-5) (נשוויל, ראשון 20:00)

ממש כמו בשנה שעברה, סוף העונה הסדירה מתקרב, ודריק הנרי נכנס למוד מפלץ. מלבד משחק הנפל מול קליבלנד, בשלושת המשחקים האחרונים רושם הנרי ממוצע של 175(!) יארדים למשחק, ומשיג 6 ט"ד. לברס למשל יש גם 6 ט"ד בריצה, במשך כל העונה…

הטייטנס נמצאים במאבק צמוד עם הקולטס על ראשות הבית, הם לא יכולים להוריד את הרגל מדוושת הגז, ומול קבוצה עם הגנת ריצה גרועה כמו דטרויט, הנרי והטייטנס אמורים לנפק עוד תצוגה התקפית. המוקש במשחק עבור הטייטנס הוא משחק ההגנה כנגד המסירה, שהינו אחד מהגרועים בליגה, נתון מבשר רעות מול מת'יו סטאנפורד והתופסים המוכשרים שלו.

נתון מעניין – לטייטנס ממוצע של מעל 30 נקודות למשחק, בפעם השניה בתולדות המועדון..

תחזית – הליאונס יכולים לעשות צרות להגנה הרעועה של טנסי, אבל זה עדיין לא ימנע ניצחון של הטייטנס, וצפו לעוד משחק עם מספרים מרשימים של הנרי.

רוץ דרק רוץ! – צילום MUSICCITYMIRACLES

לוס אנג׳לס ראמס (4-9) – ניו יורק ג׳טס (13-0), (לוס אנג'לס, יום א 23:05)

הראמס רוצים להמשיך לשעוט במעלה הטבלה ומקבלים את היריבה הכי נוחה בכדי להמשיך ולנצח – הניו יורק ג׳טס שמתקרבים לעונה ״מושלמת״.  בהופעה אדירה על הקרקע של קאם אייקרס הרוקי, טיטאו הראמס את הפטריוטס בפריים טיים של יום חמישי, בניצחון שכולו הצהרת כוונות כלפי ראשות בית הNFC מערב הקשוח. המלחמה עם סיאטל על ניצחון הדיוויז׳ן כנראה תוכרע בשבוע הבא בקרב ישיר בין השתיים (כשגם אריזונה בתמונה).  ערב המחזור, הקבוצה מLA היא זו שספגה הכי מעט יארדים באוויר, כשהגנת הריצה מדורגת שלישית. ככה זה כשאתה מחזיק בקבוצה את אארון דונאלד וג׳יילן ראמזי. המחשבה על מה שדארנולד הולך לעבור הערב מעוררת רחמים. לכולם בקבוצה ברור כי בשביל להיות פאקטור משמעותי גם בפלייאוף הליגה, ג׳ארד גוף ייאלץ להשתפר ולהיות יעיל יותר. לבינתיים, הוא לא מצדיק את חוזה העתק שחתם עליו.

הסילונים מניו יורק סופרים את הדקות עד שהעונה תסתיים, ולמרות שהם לא רוצים להצטרף למועדון הקבוצות שמסיימות עונה עם אפס ניצחונות, חשוב להם יותר לבחור את טרבור לורנס בדראפט הקרוב. כל שנותר להם בכדי לזכות בבחירה הראשונה הוא להפסיד את שלושת המשחקים הקרובים, לא משימה קשה במיוחד. כבר ראינו איך הם מצליחים להשמיט בקלות את המשחק מול הריידרס לפני שבועיים. השבוע עלתה ברשת קונספירציה לפיה הפטריוטס יפסידו בכוונה לג׳טס בשבוע 17, וכך ג׳קסונוויל תהיה זו שתזכה בלורנס ותשאיר את הקווטרבק המוכשר מחוץ לAFC מזרח בעשור הקרוב. יש יותר בליצ׳ק מזה? יהיה מעניין מאוד לעקוב.

הראמס יירמסו את הג׳טס ויגיעו דרוכים למלחמה נגד סיאטל בשבוע הבא.

אריזונה קארדינלס (6-7) – פילדלפיה איגלס (1-8-4) (פניקס, יום א 23:05)

אז מה, יכול להיות שפילדלפיה מצאה פתרון לחוסר היכולת ההתקפית העונה, והוא נמצא בעמדת הקווטרבק? אחרי 12 משחקים, למאמן האיגלס דאג פדרסון נמאס, והוא מעלה לראשונה את ג'יילן הארטס כקווטרבק פותח במקום קארסון וונץ המאכזב, ומקבל בתמורה ניצחון על הסיינטס החזקים, וזאת לאחר ארבעה הפסדים רצופים. קו ההתקפה המחורר, שהרשה יותר סאקים מכל קבוצה אחרת בליגה, הצליח סוף סוף להימנע מאחד שכזה, וזאת משום שהארטס פשוט רץ עם הכדור, והרבה. ההגנה מצידה עשתה את שלה, והצליחה לספוג פחות מ-100 יארדים בריצה, נקודת התורפה שלה העונה.

לאריזונה יש את הכלי לפרק הגנות שמתקשות נגד משחק הריצה, הקווטרבק קיילר מורי. רק לאמאר ג'קסון רץ יותר ממורי, ומול הגנת המסירה החזקה של האיגלס, הריצות של מורי יכולות להיות אלו שיכריעו את המשחק לטובת הקארדינלס. ואם ההגנה תתמקד במורי, תמיד יש את דיאנדרה הופקינס הנפלא, שמסיים עוד עונה מעל 1000 יארדים בתפיסה, רביעית ברציפות. ההגנה תנסה לשחזר את המשחק המדהים שלה מול הג'ייאנטס במחזור האחרון, משימה אפשרית מול אחד מקווי ההתקפה החלשים בליגה.

נתון מעניין – הגנת האיגלס השיגה רק 4 חטיפות העונה, רק הטקסנס השיגו פחות מכך.

תחזית – מפגש בין שתי קבוצות שהשיגו במחזור הקודם ניצחון שעצר סחף של הפסדים. על פניו, אריזונה קבוצה טובה יותר, אבל אין להקל ראש במומנטום של החלפת קווטרבק מוצלחת. נלך על ניצחון מפתיע של האיגלס, שישאיר להם עדיין סיכוי להשתחל לפלייאוף, איכשהו.

ניק פולס 2? ג'יילן הרטס – צילום SPORTINGNEWS

ניו אורלינס סיינטס (10- 3) – קנזס סיטי צ'יפס (12- 1) (ניו אורלינס, יום א 23:25)

האם בריס ישחק? האם מהומס אנושי? הרבה שאלות במאבק בין 2 קבוצות שכבר בטוחות בפלייאוף.

פטריק מהומס סיפק כנראה את המשחק הגרוע ביותר שלו העונה (3 חטיפות), התקפת הריצה של הצ'יפס שוב לא הבריקה וההגנה נתנה לק"ב רוקי (טואה) לייצר מולה 316 יארד ו-2 ט"ד – ועדיין קנזס סיטי השיגה ניצחון די קל מול קבוצת צמרת המתמודדת על מקום בפלייאוף ה- AFC. לא נראה שמישהו באמת יכול לעצור את החבורה של אנדי ריד בדרך חזרה לסופרבול. כשמהומס ביום בינוני, טרוויס קלסי המדהים השיג 136 יארד (וט"ד) וביחד עם היל והאחרים מחקו פיגור דו ספרתי, עלו ליתרון של 20 נקודות ולא אפשרו למיאמי להתקרב. התקפת קנזס סיטי היא הטובה בליגה בכמות יארדים למשחק (430), שניה בכמות נקודות (31) ושלישית בכמות הט"ד למשחק (3.7). באופן מפתיע היא לא מספיק תכליתית ברד-זון (מדורגת במקום ה-23 עם 57% השלמות ט"ד ברד-זון) אבל עדיין מאזן הנקודות (SCORING MARGIN ) של הקבוצה הוא הטוב בליגה (9.4) בפער גדול, וזאת למרות הגנה בינונית שמאפשרת 358 יארדים למשחק (מקום 17). בעקבות ההפסד של פיטסבורג הם עומדים לבדם בצמרת ה-AFC עם הפסד בודד ואם ינצחו את הסיינטס השבוע מצפים להם עוד שני משחקים קלים (הצ'רג'רס והפלקונס) שיאפשרו להם להגיע נינוחים לפלייאוף, עוד לפני שבוע החופש שכמעט מובטח להם.

הסיינטס כנראה מיצו את הגימיק בהצבתו של טייסום היל כק"ב הפותח של הקבוצה, אחרי שספגו הפסד צורב ומפתיע לפילדלפיה בשבוע שעבר. היל עצמו שיחק לא רע (291 יארד, 2 ט"ד ואיבוד) אך ההגנה נתפסה לגמרי לא מוכנה להצבתו של ג'יילן הרטס כק"ב של האיגלס ואיפשרה לו לרוץ 106 יארד כחלק מהישג כולל של 246 יארד קבוצתיים על הקרקע נגד הגנת הסיינטס שדורגה עד למחזור האחרון כטובה בליגה נגד הריצה. בכל מקרה היה ברור שברגע שהמשחק סטה מהמסלול המתוכנן, להיל לא היו את היכולות לחלץ בכוחות עצמו את הקבוצה מהסיטואציה שנקלעה אליה. בלי בריז, אלווין קאמרה שוב לא הגיע ל-100 יארד כוללים ומייקל תומס נראה אנושי. עדיין לא ברור אם דרו בריס יוכל לשחק השבוע. אם הוא עדיין לא בריא לחלוטין הקבוצה לא תסכן אותו – אבל אם הוא יכול לשחק בהחלט יש מצב שיעלו אותו כיוון שהפסד במשחק הזה יותיר בוודאות את הסיינטס במקום השני ואולי אף השלישי בחטיבה, יבטל את הסיכוי שלהם לזכות בשבוע החופש ויאלץ אותם לנצח בגרין ביי בדרך לסופרבול, שאליו הם כל כך רוצים להגיע. ההגנה תחזור לעצמה בהמשך ומול מינסוטה וקרולינה גם היל יספיק כדי לנצח אבל בריס (אם יבריא לחלוטין) הוא היחיד שיכול לתת לקבוצה את הניצוץ ההתקפי שהיא צריכה כדי לעזור לו לזכות בטבעת נוספת לפני הפרישה.

תחזית : המשחק תלוי מאד בשאלה אם בריס ישותף ואם כן, באיזה כושר משחק יהיה. אם היל יעלה שוב כק"ב הפותח, התקפת הסיינטס לא תוכל לעמוד בקצב הסילוני של הצ'יפס. מהומס לא יעשה שוב את כמו הטעויות שעשה מול מיאמי והצ'יפס יתגברו על הגנת ניו אורלינס בדרך לניצחון משכנע. אם בריס ישחק ברמה גבוהה, יתפתח משחק שקול בין שתי התקפות מעולות וההגנה המעולה של הסיינטס, שגאוותה נפגעה בשבוע שעבר, תייצר את ההבדל שיוביל את ניו אורלינס לניצחון בהפרש קטן.  

הגנת הסיינטס : האם יחזרו למסלול ויהוו את ההבדל במשחק החשוב השבוע? – צילום WSJ

ניו יורק ג׳איינטס (8-5) – קליבלנד בראונס (4-9), (ניו יורק, יום ב 03:20)

הפריים טיים של יום ראשון מספק לנו משחק שלבטח לא חשבנו עד לא מזמן שישמש ככזה, אלא שהלילה אנו נצפה בשתי קבוצות שנאבקות בתמונת הפלייאוף.

דניאל ג’ונס ככל הנראה עדיין פצוע, וקולט מקוי עשוי להיות מי שייפתח מאחורי הסנטר. בזמן שהמתאם ההתקפי של הג׳איינטס (ג׳ייסון גארט) התגלה כחיובי לקורונה, פרדי קיצ׳נס הולך להיות מי שייקרא את המהלכים ההתקפיים של הקבוצה למפגש לוהט מול האקסית ממנה פוטר בבושת פנים בשנה שעברה. ג’ונס ומקוי ספגו היטב נגד אריזונה משחקן ההגנה האסון רדיק, שסיים את המשחק עם שורה היסטורית של חמישה סאקים כששלושה מהם היו כפיית פאמבלים. עכשיו הקו ההתקפי של הג׳איינטס ייאלץ להתמודד נגד מיילס גארט, והתוצאה יכולה להכאיב. ההפסד לקארדס קטע רצף מרשים של ארבעה ניצחונות עבור הענקיים, שהכניס אותם לתמונת הפלייאוף, אך הלו״ז הקשה שממתין להם לא מותיר להם כמעט סיכוי להגיע לשם. הניצחונות הגיעו רובם על קבוצות נחותות, כשנגד אריזונה הבלוף התגלה במערומיו. נגד קליבלנד צפו לתוצאה דומה.

הבראונס מחפשים לקום מחדש אחרי הפסד מבאס לרייבנס, במשחק רווי ט״ד על הקרקע של שתי הקבוצות שלמעשה הוציא את קליבלנד מהמירוץ לראשות הבית. קליבלנד יודעת שבכדי להתמודד נגד קבוצות העלית של הליגה היא לא יכולה להרשות לעצמה לספוג 47 נקודות בשום מצב. למזלה, היא תפגוש הערב קבוצה נוחה מאוד להתאוששות הגנתית. נגד אחת הקבוצות הכי חלשות התקפית בליגה, הבראונס יכולים לברוח, למרות הבינוניות ההתקפית באוויר. חוסר הדיוק של בייקר צריך להדאיג, אך לבינתיים – היכולת הנוכחית שלי, בהיעדר התופס הבכיר של הקבוצה עד סיום העונה, מספיקה להגעה לפלייאוף. קליבלנד בראונס תוכל להבטיח רשמית את ההעפלתה בעזרת ניצחון והפסד של מיאמי. לא משהו שחלמנו להגיד עד לפני כמה שנים.

קליבלנד תביס את הג׳איינטס. עם ישראל יכול לוותר על משחק סאנדיי נייט וללכת לישון אחרי סט המשחקים השני…

סינסינטי באנגלס (1-10-2) – פיטסבורג סטילרס (2-11) (סינסינטי, יום ג 03:15)

15,17,19 – לא, זאת לא סדרה הנדסית יורדת, אלא מספר הנקודות שהשיגו הסטילרס בשלושת המשחקים האחרונים. יכול להיות שבן רות'לסברגר התעייף והגיל משפיע, אבל הבעיה כנראה טמונה במשחק הריצה, או נכון יותר בהיעדרו של משחק הריצה. התקפת הפלדות מדורגת במקום ה-31 מבחינת צבירת יארדים על הקרקע, הגנות היריבות מתרכזות יותר במשחק המסירה, והנה מגיעים שני הפסדים רצופים, ואיבוד המקום הראשון ב-AFC. אפילו ההגנה נחלשה משהו במחזורים האחרונים, ככה זה כשאתה נאלץ לבלות יותר ויותר זמן על המגרש, בסוף העייפות תכריע אותך.

הבאנגלס לעומת זאת, מייחלים לצרות כמו שיש לסטילרס, ומאז הפציעה של ג'ו בורו בסינסנטי סופרים את הימים לסיום הליגה, בואכה הדראפט המתקרב ובא. ההתקפה הפסיקה לתפקד, ואפילו ההגנה הגרועה של דאלאס חגגה עליהם במחזור הקודם. בהגנה המצב טוב יותר, אבל העבודה עוד מרובה עבור הצוות המקצועי עד להצגת יכולת ראויה לשמה.

נתון מעניין – הבאנגלס לא מצליחים לעבור את רף 20 הנקודות כבר חמישה משחקים ברציפות..

תחזית – במשחק הקודם בין הקבוצות ניצחו הסטילרס 10-36, ואז בורו עוד שיחק. אין סיבה שהתוצאה לא תחזור על עצמה שוב, פיטסבורג קבוצה טובה בהרבה, והיא גם תנצח את המשחק.

ללא מילים – צילום MERIDITHSWRITING

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. תודה, הסיינטס הולכים עם בריז על כל הקופה כדי לקחת את שבוע החופש בפלייאוף + לא לפגוש בפונטציה את רודג'רס בלמבו פילד אם וכאשר

    1. סטטיסטית – רוג'רס מציג את הרייטינג הטוב בליגה בפער גדול (118 מול 112 למהומס הבא אחריו), השיג הכי הרבה ט"ד (40), הכי מעט חטיפות למשחק (0.3) ו-70% השלמת מסירות (חצי אחוז אחרי המוביל – ווילסון). לטעמי בכושרו הנוכחי הוא בפירוש אחד משני הק"ב הטובים בליגה.

  2. אחלה פריוויו כרגיל, למרות שהמחזור נראה ככה-ככה. נקווה להתבדות! מפגש בטנסי בין אחרוני המוהיקנים לעמדת הרץ האחורי – אדריאן פיטרסון, הרץ הגדול האחרון, לבין דרק הנרי שהוא היחיד שיוכל עוד איכשהו להתקרב ליכולות ולחשיבות שלו.

  3. כל העיניים תהיינה צמודות לטיווי ב=-4:25 אחה"צ זמן אטלנטה למשחק הצ'יפס בניו אורלינס. הצ'יפס יצטרכו לעשות זאת באוויר כי לרוץ נגד הסיינטס הם לא יוכלו. כמובן שזה אומר שהתקווה של הסיינטס היא לא לתת זמן למהונס לזרוק, ושהוא לא 'כל יכול' נוכחנו. אני מצפה לנצחון הסיינטס בפחות מ-7 נקודות.

  4. הגנת המסירה שלנו הרגה אותנו העונה. לא ייאמן.
    תגידו, במה זה תלוי, בדיפנסיב ליין, בקורנרים ובסייפטים, בגיים פלאן? בשחקנים כאלה או אחרים או שמא במאמן הגנה והסיסטם כולו?

    1. פשוט לא ייאמן.. הכל עובד, הבליצים, ביטול משחק הקרקע, בלי אינקראוצ'מנטס ופולס סטארטס, הכול הדוק ואז ב3rd downs, מסירה נוספת ל19 יארד+.. אני עם דמעות כאן.. עונה שלמה מתרסקת על הגנת המסירה..

  5. קנזס כמה רמות מעל הליגה. היצירתיות של אנדי ריד וביניאמי עם סט היכולות האדיר של פטריק מהומס יוצרות שילוב מטורף שאמור לשלוט לפחות בעשור הקרוב בליגה ביד רמה

  6. התאוריה שלי על ההפסד של הראמס לג׳טס –
    הוא היה מכוון. ההחלטות של מקווי לדיפ פאס במקום לבעוט פילד גול היו משום שהוא רוצה לסיים במקום החמישי, ולא בשלישי. זאת משום שהמקום השלישי כנראה תשחק מול סיאטל/טמפה/אריזונה, ומן המקום החמישי תשחק נגד מנצחת ה-nfc east.
    מופרך מן היסוד? ככל הנראה.
    פחות מופרך מאטלנטה עם יתרון של שלושה פוזשנים? לאו דווקא.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט