פריוויו עונת 2020-21: מילווקי באקס / גילעד זריצקי

מאזן בעונה שעברה: 56-17, המאזן הטוב בליגה עונה שניה ברציפות.

בפלייאוף הפסידו 4-1 בסיבוב השני למיאמי.

אולם: פייסראב פורום (17,600 מקומות. תפוסה של 100% בעונה שעברה).

מאמן: מייק בודנהולצר, עונה שלישית בקבוצה 116-39 כמאמן הראשי במילווקי.

ג'נרל מנג'ר: ג'ון הורסט

העונה שעברה

אחרי עונה רגילה מצוינת עם המאזן הטוב בליגה, בעיקר בזכות (עוד) עונה משוגעת של יאניס, הבאקס לא עמדו בציפיות בפלייאוף. בסיבוב הראשון נצחו בקלות (4-1) את המג'יק, אך נכשלו בסיבוב השני מול מיאמי, כאשר הפסידו את שלושת המשחקים הראשונים, ניצחו (בהארכה) את המשחק הרביעי, ללא יאניס שנפצע בקרסול, אבל הפסידו את המשחק הבא וחזרו הביתה מבואסים.

בעקבות העזיבה של מלקולם ברוגדון וניקולה מירוטיץ', ולמרות ההצטרפות של רובין לופז וווסלי מת'יוס, רבים ציפו להחלשות של הבאקס בתחילת העונה של 2019-20 (לדוגמא, basketball reference). התחזיות התבדו בעקבות עוד שיפור של יאניס, האל היווני, עם ה-PER הגבוה בהיסטוריה (32) שזיכה אותו בתואר MVP, בפעם השניה ברציפות, וכן בתואר שחקן ההגנה של העונה. בכך הצטרף יאניס לג'ורדן ולאולג'ואן שזכו בשני התארים בעונה אחת. הקבוצה התחברה יפה סביב יאניס, מה שהוביל לעונה עם ההפרש הממוצע הגבוהה בליגה (10 נקודות, הקליפרס היו במקום שני עם 6 נקודות). משחקים רבים הוכרעו בשלושה רבעים מה שאיפשר ליאניס לנוח ברבע האחרון, לראייה הוא ה-MVP עם מספר הדקות למשחק הנמוך אי פעם בעונה הרגילה. בפלייאוף הכל השתנה. ההגנות נהיו יותר ממוקדות בלעצור את יאניס, שלא זכה למספיק עזרה מחבריו לקבוצה. כעת, בעונה אחרונה לחוזהו, ועם אפשרות לעזוב בסופה ללא תמורה, מילווקי נכנסו לקיץ בחיפוש אגרסיבי (מידי?) אחרי שחקן שיוכל להוריד את הלחץ מהיווני בפלייאוף.

ה"קיץ"

הגיעו: ג'רו הולידיי (טרייד מניו אורלינס), טורי קרייג (שחקן חופשי מדנבר), די ג'יי אוגוסטין (שחקן חופשי מאורלנדו), ברין פורבס (שחקן חופשי מסן אנטוניו), בובי פורטיס (שחקן חופשי מהניקס), טרביון גראהם (שחקן חופשי מאטלנטה), ג'סטין פטון (שחקן חופשי מדטרויט), ג'ורדן נווארה (בחירה 45 בדראפט), סאם מריל (בחירה 60).

עזבו: אריק בלדסו (טרייד לניו אורלינס), ג'ורג' היל (טרייד לניו אורלינס), ווסלי מת'יוס (שחקן חופשי שהצטרף לאלופה), רובין לופז (שחקן חופשי שעבר לשחק עם דני בוושינגטון), מרווין וויליאמס (שחקן חופשי), סטרלינג בראון (שחקן חופשי ליוסטון) , ארסן איליאסובה (שוחרר), קייל קורבר (כנראה פורש) פרנק מייסון (שחקן חופשי) וקאם ריינולדס (שחקן חופשי שעבר לסן אנטוניו).

הקיץ התחיל עם תחרות עזה על טרייד שיביא את ג'רו הולידיי, ככוכב שלישי לצד יאניס ומידלטון. הסלטיקס הציעו את גורדון הייוורד ושלוש בחירות סיבוב ראשון, ההוקס הציעו את הבחירה השישית, קווין הורטר ודוויין דדמון, דאלאס ודנבר גם היו במעוניינות (ההצעות שלהן לא הודלפו). בסופו של דבר הבאקס עלו על המתחרים כאשר הציעו את העתיד של הקבוצה, שלוש בחירות סיבוב ראשון ושתי החלפות של בחירות עתידיות, בנוסף לבלדסו והיל הותיקים עבור הולידיי והבחירה ה-60 בדראפט מהפליקנס. הולידיי יתרום כפליימייקר ומגן פרימיטר ברמה הגבוהה ביותר שיוכל להוביל את ההתקפה כאשר יאניס נתקע או נח. פחות משעה לאחר ההודעה על הטרייד של הולידיי, הבאקס הודיעו על סיין אנד טרייד עבור בוגדן בוגדנוביץ', אך הליגה ביטלה את הטרייד בגלל שהקינגס לא עדכנו את בוגדנוביץ' (סיין אנד טרייד לא יכול להתבצע ללא הסכמתו של השחקן המוחתם). הכישלון של הטרייד הוביל גם לשחרור של ארסן איליאסולבה, שהיה אמור להיות חלק מהטרייד.

עם הבחירה ה-45 הדראפט הבאקס בחרו בג'ורדן נוורה, הג'וניור מלואיוויל, גבוה וקלעי מצוין, שיוכל להשתלב בליגה את ישפר את ההגנה. בבחירה ה-60 הקבוצה בחרה בסאם מריל, הסיניור מיוטה סטייט.

ביום הראשון של השוק החופשי מילווקי החזירו את פט קונאטון. בתחילה החתימו אותו על 8 מיליון לשנתיים, אך בגלל ביטול הטרייד על בוגדנוביץ' נאלצו לשלם לו 16 מיליון לשלוש שנים עקב חוקים מוזרים של הליגה. את יתר הפריי אג'נסי השקיע המנג'ר, ג'ון הורסט, בלמלא את הספסל בעקבות עזיבתם של היל, מתיוס, לופז ווויליאמס, שתרמו לרוטציה בשנה הקודמת. הצטרפו די ג'יי אוגוסטין (10.5 נקודות ו-4.6 אסיסטים ב-25 דקות למשחק), מנהל משחק ותיק ונמוך שיוכל להוביל את הספסל עם קליעה ויצור מצבים, שחתם על חוזה יפה מאוד לגילו (33) של 14 מיליון במשך שלוש השנים הבאות. בובי פורטיס (10 נקודות ו-5 ריבאונדים ב-21 דקות), גבוה היברידי עם קליעה טובה מהשלוש אך מגן חלש, חתם על חוזה שיכניס לכיסו 7 וחצי מיליון לשנתיים (העונה השניה אופצית שחקן). ברין פורבס (11 נקודות 39% משלוש ב-6 ניסיונות למשחק), גארד עם קליעה מצוינת מתנועה בלי הכדור שגם כן חלש בהגנה ירוויח 5 מיליון לשנתיים הקרובות (אופציית שחקן לעונה השניה). טורי קרייג, כנף הגנתי מצוין שישלים את ההגנה החלשה מהספסל, ירוויח מיליון וחצי לעונה הקרובה.

מה יהיה

חמישיה: ג'רו הולידיי, דונטה דיוינצ'נזו, קריס מידלטון, יאניס אנטטוקומפו, ברוק לופז.

חמישיה שניה: די ג'יי אוגוסטין, ברין פורבס, פט קונאטון, טורי קרייג, בובי פורטיס.

מחממים את הספסל או משחקים בליגת הפיתוח: די ג'יי ווילסון, ג'ורדן נוורה, ת'אנסיס (אח של יאניס), טרביון גראהם, סאם מריל, וג'סטין פטון.

יאניס צפוי להמשיך לשחק ברמה הגבוהה ביותר העונה, אבל אני לא חושב שיקבל את תואר ה-MVP בפעם השלישית ברציפות, הישג שרק ראסל, צ'יימבלרין ובירד השיגו עד כה. החמישיה מורכבת משחקנים ארוכים שמגינים מעולה שמאוד יקשו על ההתקפות של היריבות. מעבר להרכב המסורתי עם לופז מתחת לסל, היכולות הייחודיות של יאניס ביחד עם התוספת של הולידיי יאפשרו גמישות רבה בהרכבים נמוכים. יאניס ישחק יותר דקות כעמדת הסנטר מוקף בארבעה קלעים. קצת מזכיר את אורלנדו עם דוויט הווארד בשיאו. ההרכבים האלה ייצרו המון בעיות מאץ'-אפ ליריבות, בעיקר בזכות המהירות והכח של יאניס שיאפשרו לו לעבור בכדרור סנטרים בהרכב מסורתי, ולפרק פורוורדים בפוסט, בהרכבים נמוכים של היריבה. כאשר יגיע דאבל טים יאניס ימסור החוצה לקלעים לזריקה פנויה לשלוש. לדוגמא, בודנהולצר יכול להשתמש בחמישיות משוגעות של הגנת פרימטר עם הולידיי-דיוינצ'נזו-מידלטון-קרייג-יאניס. כשיאניס על הספסל, הולידיי ומידלטון ימשיכו לתרום להגנה ברמה הגבוהה ביותר ביחד עם יכולת משופרת לייצור נקודות, מה שהיה מאוד חסר בעונה הקודמת. אין ספק שהבאקס המועמדים המובילים לראשות המזרח, אבל השאלה הגדולה תגיע בפלייאוף – האם התוספת של הולידיי מספיקה כדי להיאבק על האליפות? לדעתי, התשובה נמצאת אצל יאניס שחייב לשפר את הקליעה משלוש לפחות לדיוק של 33% כדי לחייב שמירה עליו, מה שיפתח את המשחק ויוביל לכך שמילווקי יהיו קונטנדרים רציניים. 

עם כל הכבוד למה שקורה על המגרש, בסופו של דבר העונה הזו תהיה בסימן יאניס – האם ישאר במילווקי או יעזוב את הקבוצה בסוף העונה ללא תמורה ויחזיר את מילווקי למרתפי הליגה (בדומה לעזיבה של קארים לפני 45 שנה)? אחרי שוויתרו על הכמעט כוכב הקודם שהיה בקבוצה, ברוגדון, הבאקס מקווים שהגיוס של הולידיי (תוך כדי ויתור על בחירות דראפט מרובות) יסמן ליאניס שהפרנצייז מוכן לעשות את הנדרש כדי להפוך לקונטנדרית וישכנע אותו לחתום על הארכת חוזה במהלך העונה. מבחינת הבאקס, ההצלחה או הכישלון של העונה תיקבע קודם כל לפי ההחלטה של הכוכב. 

תחזית

תחזית אופטימית: יאניס חותם על הסופר מקס בפתיחת העונה. הבאקס מובילים את הליגה עם מאזן של 62 ניצחונות בעונה המקוצרת (72 משחקים), מדורגים ראשונים במדדים ההגנתיים ובצמרת המדדים בהתקפה. יאניס זוכה ב-MVP של העונה הרגילה. בפלייאוף יאניס והבאקס מפרקים את המזרח ומגיעים לגמר מול הלייקרס שבו יאניס מוכיח שהוא השחקן הדומיננטי בליגה אחרי ניצחון בשבעה משחקים צמודים. עם אליפות על שמו ו-MVP של סדרת הגמר יאניס נכנס לרשימת הטופ 10 בהיסטוריה. 

תחזית פסימית: הבאקס מסיימים במקום שני במזרח אחרי ברוקלין של דוראנט וקיירי, לאורך העונה השמועות על עזיבתו של יאניס הולכות ומתגברות וגורמות לאי שקט בקבוצה ובהנהלה. בפלייאוף הקבוצה שוב נכשלת בסיבוב השני מול מיאמי. יאניס עוזב בקיץ לדאלאס וזוכה ברצף אליפויות עם לוקה ופורזינגיס  כאשר מילווקי נשארת עם קבוצה בינונית וללא בחירות דראפט – ללא הווה וללא עתיד. (גילוי נאות: הכותב אוהד של דאלאס).

תחזית ריאלית: הבאקס מסיימים במקום הראשון במזרח, יאניס עם עוד עונה ברמת MVP, אבל התואר הולך לשחקן אחר. מילווקי מגיעים לגמר אחרי מאבקים צמודים בסיבוב השני ובגמר המזרח, אך לא יכולים ללייקרס שמנצחים בשישה משחקים. יאניס, מעודד מהשיפור ומהכיוון של הקבוצה מחליט להישאר במילווקי, חותם על הסופר-מקס ומשאיר את הבאקס בתמונת האליפות לשנים הקרובות.

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. מצוין גלעד, תודה רבה.
    .
    האמת, אין לי מושג מה יהיה שם. לא יודע אם הטרייד הזה על הולידיי יעשה את ההבדל עבור מילווקי השנה, או עבור ההחלטה של יאניס. העונה הסדירה, כרגיל אצלם, לא תגיד הרבה, כך שנצטרך לחכות לפלייאוף.
    .
    אגב, אתה סגור על ההצעות האחרות על הולידיי? אני מתקשה להאמין שאיינג' הציע עליו כל כך הרבה.
    .
    ברין פורבס יפרח במילווקי. אני צופה לפחות שני משחקי פלייאוף שיוכרעו בזריקות שלו במאניטיים.

  2. תודה רבה גלעד
    השאלה הקריטית כרגיל זה הפלייאוף
    והתשובה כפי שכתבת היא- יאניס.
    ככה שאני לא חושב (וכנראה גם אתה) שאפשר לסמוך על הולידיי שיעשה את הקפיצת מדרגה של מילווקי שבלדסו לא עשה.
    זה לא מספיק…
    .
    ההשלמה של הספסל יחסית סבבה לעומת מה שהיה שנה שעברה…
    ואבל לאור הנסיון להשלים החתמת בוגדנוביץ ביחד עם החתמת הולידיי מרמזת על כך שגם מילווקי הבינו שצריך יותר…
    עם שניהם ביחד לדעתי הסיכויים לאליפות הרבה יותר גבוהים…כרגע זה נשאר פחות או יותר באותו מקום

  3. התחזקו ממש בקטנה.
    סה"כ אותה מילווקי, אותו יאניס ואותו באד.
    הזריקה שלו שבורה ואי אפשר לתקן אותה.
    באד כבר לא ילמד טריקים חדשים.
    התחזית האופטימית מאוד זה הגעה לגמר.
    הריאלית – סיבוב שני או גג גמר מזרח.

    1. האחוזים של יאניס עלו כל שנה (לפני שנתיים 26% ב-3 ניסיונות למשחק אל עונה שעברה של 30% ב-5 נסיונות למשחק) ואני לא רואה סיבה למה הטרנד לא ימשיך גם בעונה הקרובה.

      1. כי המיכניקה שלו שבורה ולא מאפשרת לזה להתפתח לנשק אמיתי.
        בכל מקרה הוא שחקן שמתבסס על העליונות הפיזית והרישיון להרוג וכל עוד המשרוקיות לא יאפשרו לו את זה בפלייאוף אין להם מה לחפש.

    2. גם אני איבדתי תקווה מהחמור היווני כל עוד במילווקי לא יראה אליפות, צריך לעבור לקבוצה עם קליעה סביבו שישלוט את הליגה, מת לראות אותו ליד יאנג באטלנטה אבל לא יקרה. מה שגיליתי הפלייאוף שהוא מגן אישי לא וואו בכלל, הוא לא הצליח לשתק את באטלר

  4. לדעתי הולדיי זה חיזוק רציני על בלדסו
    אבל בסוף הכל יקום ויפול על יאניס ועל השיפור שהוא יעשה בקליעה השנה

  5. תודה גילעד על הפריוויי המושקע. בלדסו זה שדרוג, הספסל מעט התחזק (פורבס , אוגוסטין וקרייג בעיני דילים מצוינים במחירים שהובאו) רוצה ללכת עם הריאלי ועדיין לא משוכנע שיספיק להשארת יאניס.

  6. פריוויו פנטסטי. אני חושב שהתחזית הפסימית היא יותר ריאלית – בודנהולזר וחוסר ההתאמות נשארו, ליאניס עדיין אין קליעה ואני לא סגור כמה הם באמת התחזקו למרות שאהבתי את המהלכים על קרייג ובובי פורטיס

  7. תודה גלעד, פריוויו מושקע ומהנה לקריאה
    התחזית הריאלית נראית לי קצת אופטימית, הגעה לגמר זה מאד לא פשוט לקבוצה שקצת התפוגגה בפלייאוף וחצי האחרונים. השנה יהיה צריך לעבור לפחות שתי סדרות קשות כדי להגיע לגמר.
    הריאלי נראה סיבוב שני או אולי שלישי אם הכל יסתדר, גם הלחץ מעונת החוזה של יאניס פלוס מישכון העתיד לא תורם.
    לגבי האמויפי של העונה הרגילה , נראה לי שיש מצב לדונצ'יץ' השנה, או מישהו אחר

  8. תודה רבה באמת כיף לקרוא.

    אני רק רוצה להיות קטנוני וטרחן וסאחי על שורה מסויימת
    "עם אליפות על שמו ו-MVP של סדרת הגמר יאניס נכנס לרשימת הטופ 10 בהיסטוריה."

    טרנקילו אמיגו, טרנקילו.
    אני לא מתרשם מהם, לא מרגיש שהם מספיק השתנו כדי לקחת אותם ברצינות. אבל מי יודע.

  9. תודה רבה באמת כיף לקרוא.

    אני רק רוצה להיות קטנוני וטרחן וסאחי על שורה מסויימת
    "עם אליפות על שמו ו-MVP של סדרת הגמר יאניס נכנס לרשימת הטופ 10 בהיסטוריה."
    טרנקילו אמיגו, טרנקילו.
    אני לא מתרשם מהם, לא מרגיש שהם מספיק השתנו כדי לקחת אותם ברצינות. אבל מי יודע.

  10. ג'רו הולידיי קולע סביר לשלוש, וזה כבר קרן אור למילווקי לעומת בלדסו, שהציוות שלו לצד יאניס יצר חמישיית מוות (רק שבנושא הקליעה, של הקבוצה שלו). בנוסף, מסתבר שגם פורטיס הוא קלע שלשות לא רע, והם עוד צירפו 2 קלעים מוכחים (אוגוסטין ופורבס).

    עד עכשיו הייתי בטוח שכל מה שהם עשו לא יספיק לשבור את קללת ברוגדון, אבל הפריוויו שינה את דעתי. אני עם התחזית הריאלית. לדעתי הם יקחו את המזרח ב-7 משחקים מול בוסטון ולפני זה ידיחו את קיירי ודוראנט ב-6

  11. פריוויו מעולה, תודה.
    אני סבור שהפלייאוף הבא של מילווקי יהיה דומה יותר ל-2019 ופחות ל-2020, כלומר יותר מוצלח עבור הבאקס, וכזה שכדי לעצור אותו יהיה צורך ביריבה איכותית. גמר מזרח או הפסד בגמר נראה לי הכי ריאלי כרגע.

  12. ו ליאניס שני גארדים שיוכלו למסור לו ולעשותו סופר. השאלה היא אם הקבוצה שניכנסת למין חור שחור מבלי שיהיה מושג אם לטוב או לרע ניכנסת ל'טוב' או 'לרע'. מה שנכון הוא שהביאו לו שני גארדים שיוכלו להפוך אותו לבלתי עציר תחת הסל, ועם התפרצויותיו. השאלה היא אם יסכים לוותר על הכדור.
    פריוויו חגד וחלק!
    תודה

  13. מילווקי הייתה חייבת להפרד מבודנהולצר
    כשלון בק טו בק בפלייאוף
    הפסד לטורונטו לפני שנתיים היה עליו, לאחר שהובילו 2-0 והפסידו את גיים 3 ב 2 הארכות

  14. כאשר באים לבחון את הבאקס, רואים את אותה קבוצה שסיימה עם המאזן הטוב בליגה בשנתיים האחרונות, רק חזקה יותר.
    כך שלטעמי, התחזית הראלית עושה רושם של ראלית להפליא.
    .
    תודה, גלעד.

  15. תודה גלעד. פחות נגעת בנקודה ההגנתית, אז צריך להזכיר שהבאקס קבוצת הגנה נהדרת. הולידיי וקרייג זה שדרוג על בלאדסו (שומר אישי טוב אבל לא חכם) ומתיוס בצד הזה של המגרש. הולידיי יוסיף גם עוד ניסיון לעמדה ויוריד לחץ מהגריק בפלייאוף. יש להם את כל הכלים להגיע לגמר המזרח ומעבר לזה

  16. וואללה לא חשבתי ככה עד שקראתי את הפריוויו אבל אני ממש לא מאמין במילווקי.

    נורא התלהבתי מההבאה של הולידיי אבל עם הקריסה של עסקת בוגדנוביץ' הם נשאור עם חמישיה מאוד לא מאוזנת וספסל חלש.

    בעצם מיאמי הם ה-team to beat שלי באיזור.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט