המועמדות לאליפות ב – NBA בעונה הקרובה – המערב/שחר אלוני

המועמדות לאליפות ב – NBA בעונה הקרובה – המערב/שחר אלוני

בכל עונה מעניין לראות מי המועמדות לאליפות או להגעה לגמרים אזוריים. בפוסט הקודם (לינק בסוף) כתבתי על הקונפרנס המזרחי. ועתה אפשר לעבור למערבי, הקונפרנס החזק והדומיננטי ב 20 השנים האחרונות ובאופן מובהק גם אשתקד.

כבר ראינו שבשנה שעברה היה למערב יתרון גדול בנצחונות בעונה הרגילה, יתרון של 8-2 בבחירות לשתי חמישיות העונה הראשונות. וכן עדיפות בגמר עצמו. השנה צפוי צמצום מסוים בפערים שהיו גדולים בשנה שעברה, אך עדיין המערב הוא הדומיננטי. השיפור במזרח נובע מהתוספת של דוראנט (חוזר מפציעת אכילס), ווסטברוק ואולי גם קיירי שהחמיץ חלק גדול מהעונה שעברה. במערב מתווספים קרי, ג'ון וול וגם ציון ואייטון שהחמיצו משחקים רבים אשתקד, ושתי הבחירות הגבוהות בדראפט (ונגרע מהמערב ווסטברוק).
מבחינת צמיחה אורגנית של שחקנים וקבוצות אפשר להצביע במזרח על פוטנציאל להתחזקות קלה של מספר קבוצות צעירות כמו אטלנטה, שיקגו, וושינגטון וגם בוסטון ומיאמי. ברוקלין ואולי גם פילי צפויות להשתפר, ואולי גם אינדיאנה. במערב פוטנציאל ההתחזקות הוא אצל פניקס, דאלאס, פורטלנד, ניו אורלינס, לייקרס, ואולי גם סקרמנטו או מינסוטה.

אייטון וציון

נראה שהכישרון בליגה שובר שיאים וזה הזמן לראות מי הקבוצות הבכירות במערב.
מפאת קוצר היריעה לא אפרט על סיכויי ציון להוביל את ניו אורלינס לפלייאוף, או על העתיד של ממפיס וסקרמנטו המעניינות. יוטה לעומת זאת היא קבוצה שהראתה איכויות מצוינות בסדרת הפלייאוף השקולה עם דנבר שהתעלתה לרמה גבוהה עם תצוגות ג'ורדניות של מיטשל, אך נראה שגם השנה יוטה לא תתחרה על התואר. יוסטון כרגע בהרכב סביר עם הארדן(שרוצה טרייד), ג'ון וול, גורדון, ווד וטאקר, אך בשל הטלטלות שהקבוצה עברה ועוברת, כנראה שגם היא לא תתחרה על הפרס הגדול.
גולדן סטייט עם קליי היתה לגמרי בדיון על גמר מערב ומעלה, אבל ללא קליי נראה שאין מספיק עומק, וזה עוד מוקדם לראות מה קורה עם וויגינס בהרכב ובוודאי עם וייזמן, ולכן במערב הצפוף קשה לראות את הגולדנים מגיעים עד הסוף, אך סביר שיגיעו לפלייאוף, ולא יפלו מחלק מהקבוצות המפורטות בהמשך.

מכוונים לפלייאוף: בוקר וקרי

קבוצות הצמרת

פניקס סאנס: הם ניצחו 8 מתוך 8 משחקים בבועה כאשר בוקר מציג יכולת של סופרסטאר בהתהוות. השנה יהנו באריזונה מהרכב צעיר ומאוזן בהנהגת כריס פול הותיק. עם השיפור אצל אייטון, לקבוצה יש סיכוי טוב להיכנס לפלייאוף, גם ללא פלייאין, כלומר ממקום 6 ומעלה. יש סיכוי גם לסיבוב שני, אולם עדיין מוקדם להם להתחרות ממש על האליפות, ועוד לא דיברנו על השמועות הלא מבוססות בינתיים שבוקר מרוצה או לא מרוצה בקבוצה.

דאלאס מבריקס: דונצ'יץ ולהקתו נתנו סדרת פלייאוף סבירה (יש שיגידו מפתיעה לטובה) מול הקליפרס, והשנה צפויים להשתפר ולהתגבש עוד. בתסריט האופטימי הוא נותן עונה שמכניסה אותו לדיון על ה MVP, מנהיגותו ברורה והשחקנים מקבלים זאת ונוצרת היררכיה בריאה בקבוצה. ביום טוב אפשר לראות סדרה טובה בסיבוב הראשון, עם סיכוי לעבור סיבוב או אפילו שניים. אם דונצ'יץ' מוליך קבוצה לגמר אזורי העונה, זו חותמת על כך שיש לנו את הדבר הבא בליגה.

פורטלנד טרייל-בלייזרס: הבלייזרס הגיעו לגמר המערב לפני שנתיים (4-0 מול גולדן בלי דוראנט), ואשתקד סבלו מפציעות ונכנסו בקושי לפלייאוף (4-1 בסיבוב הראשון מול הלייקרס). הקבוצה צירפה בקיץ מספר שחקני רוטציה טובים מאד, ובהעדר פציעות צפויה להציג סגל איכותי שהיה יכול להתחרות על ראשות המזרח. אולם במערב צריך לנצח סדרת סיבוב ראשון קשה, ולאחר מכן סיבוב שני מול יריבה לפחות שקולה וזאת רק כדי להגיע לגמר האזורי. אם הכל ילך טוב, הבלייזרס אולי יזכו בביתיות בסיבוב הראשון, אך יצטרכו שהרבה קלפים יפלו על הצד הנכון כדי להפתיע ולהגיע לגמר האזורי לאחר שתי סדרות מאתגרות.

דנבר נאגטס: הקבוצה הצעירה והמאוזנת הוכיחה שמלבד כישרון יש לה גם אופי. הם הגיעו אשתקד לפלייאוף בלי הביתיות באוויר הדליל של קולורדו, עם 2-3 שחקני מפתח שחזרו מפציעה במהלך העונה או בפלייאוף. עם הגרלה קשה שזימנה להם את הקליפרס הפייבוריטים כבר בסיבוב השני, ולמרות כל זאת עשו גמר אזורי. זה לא מבטיח שום דבר השנה, אך הנסיון הזה יתן להם דחיפה העונה, אם וכאשר יגיעו בהרכב מלא, ועם מורי אחרי פלייאוף על. יש מצב לגמר אזורי נוסף, כמו הסדרה השקולה שנתנו ללייקרס השנה (4-1 אמנם אבל כל המשחקים היו שקולים לאורך רוב הדקות). כמובן שכל אי כשירות קלה של מורי או חוסר ריכוז בסדרה תחרותית וקשה בסיבוב 1 או 2 יכול לשנות את התמונה.

לוס-אנג'לס קליפרס: על הנייר הקבוצה המוכשרת בליגה אשתקד וגם העונה. כרגע הסגל שלהם כולל שחקן טופ 5, שחקן טופ 15-20, ואת איבקה, לו וויליאמס, מרכוס מוריס ועוד. השאלה הגדולה היא מה השתבש אשתקד עם ההסתבכות המסוימת בסיבוב הראשון והקריסה המנטאלית בסיבוב השני כאשר איבדו יתרון 3-1 והפסידו 3 משחקים רצוף בהם הובילו לפחות 15 הפרש במחצית השניה. יתכן שהבעיה טמונה באיזון בהרכב (רכז, עוד סנטר) אבל לדעתי המפתח פה הוא פול ג'ורג'. מסתמן שהבחור נוטה לפיק ברכיים ככל שהפלייאוף מתקדם. יתכן שאלה רק השפעות הבועה והשנה זה יהיה בסדר, אבל עד שלא יוכח אחרת קשה להניח שזה יעלם לגמרי. לכן אני מעריך שלמרות הסגל המעולה, הקליפרס יהיו מאותגרים במידה מסוימת כבר בסיבוב הראשון ומאותגרים מאד בסיבוב השני מול פורטלנד/דנבר/לייקרס/דאלאס או קבוצה אחרת שתפתיע. לכן אני לא חושב שהקליפרס השנה מועמדים לאליפות, ובטח בסיטואציה לא נוחה של "אליפות עכשיו" כי בקיץ קוואי יכול לסיים חוזה (וגם ג'ורג').

לוס-אנג'לס לייקרס: האלופה הטרייה לא היתה פייבוריטית אשתקד. ההערכות כלפיה נעו בדרך כלל בין "יתקשו מול הקליפרס בגמר האזורי" לבין "בלון שלא יגיע רחוק בפלייאוף בגלל הגיל של לברון וחוסר הנסיון של דייויס בפלייאוף, והצוות המסייע המאולתר". בסופו של דבר הקארמה (לראשונה?) הקלה עם לברון והלייקרס זכו באליפות כאשר מלבד דנבר וקצת מיאמי הם לא אותגרו לאורך הפלייאוף ברמות שהתרגלנו מאלופות בשנים האחרונות. השנה זה הולך להיות יותר קשה כי היריבות במערב יהיו חזקות יותר גם בסיבובים הראשונים. אבל ללייקרס יש סיכוי טוב לשחזר גמר אזורי ומעלה ואולי אליפות שניה ברצף. ההרכב התגבש, וסימני השאלה לגבי התיאום בין השחקנים הוסרו בעונה שעברה. המנג'ר פלינקה (עם לברון?) עשה קיץ יפה והביא לקבוצה את שרודר היוצר, את גאסול המנוסה וכמובן את ספק הנקודות מהספסל הראל. כל זאת ביחד עם האפסייד שצפוי אצל קוזמה, קארוסו, פופ ואולי גם מרקיף שהגיע באמצע העונה ואפילו הורטון-טאקר, אמור ליצור עוד שיפור בקבוצה. אם כולם בריאים הם ה Team-to-beat במערב ובליגה. תחזית: אם אין פציעות או טריידים גדולים, זכיה בגמר הכללי בחמישה-שישה משחקים על המזרחית שתעלה.

לגבי גמר המערב, אני מעריך שיהיו שם לייקרס ודנבר/פורטלנד/דאלאס עם סיכוי קטן לקליפרס.

לפוסט הזה יש 31 תגובות

  1. פוסט שלם על הקונפרנס המערבי. ממפיס זוכה לאזכור, גם סקרמנטו, אפילו מיניסוטה, למען השם, והמועדון היחיד שלא מוזכר, למעט החנות הסגורה לשיפוצים באוקלהומה, הוא הספרס. ימים קשים הם אלו, ימים קשים מאד.
    .
    רק על העלבון הזה נעשה פלייאין ואז גם פלייאוף ונדיח את הלייקרס בסיבוב הראשון. וזה אפילו לא יאזן את החשבון על העלבון הזה, אבל כשכולם יתפלאו איך זה קרה אתם תדעו שהכל בגלל שחר אלוני.
    .
    תודה שחר, אחלה סקירה.

  2. סקירה מעניינת, תודה.
    הלייקרס המועמדת המובילה לאליפות, אבל הם ויתרו על 2.5 שחקני חמישייה ובמקומם הביאו שחקנים ששווים 20-25 דקות מהספסל. קארוסו היחיד שיכול לתת את השילוב של ניהול משחק והגנה שרונדו נתן ומת'יוס הוא דני גרין משונמך גם בהגנה וגם בקליעה.
    החיזוקים של שרודר והארל מאוד מעניינים, אבל שניהם היו רעים בפלייאוף האחרון גם התקפית, בנוסף לזה ששניהם עלולים להיות בעיה משמעותית בהגנה.
    הלייקרס כן התחזקו קצת על הנייר, אבל הם הלכו לכיוון שונה מזה שהביא להם את האליפות, וגם כזה שעל הנייר לא מאוד מתאים לצוות הכוכבים. אני מאמין שיהיה להם הרבה יותר קשה גם בשלבים המוקדמים.

    1. תודה חיים
      מעריך שווגל יבנה הגנה טובה עם הכישרון של שרודר מתיוס ואחרים גם בצד הזה של המגרש. לפני שנה חשבו שרונדו וקארוסו ופופ חלשים בהגנה וזה הסתדר יפה.
      בראדלי לא שיחק בבועה וגם בעונה הרגילה החמיץ הרבה. כנל רונדו לחצי בועה

      1. ווגל מאמן הגנה מצוין, והוא עשה המון מהחומר שהיה לו בשנה שעברה בתחום הזה (ולא רק בתחום הזה). אני מעריך שהלייקרס יהיו בכל מקרה קבוצת הגנה טובה עד טובה מאוד.
        בפלייאוף ראינו יריבות מנצלות מיס-מאצ'ים על שרודר והארל, ולכן מדובר בסיטואציה מאתגרת יותר, ואני סבור שההגנה של גרין לא מוערכת מספיק. יש לווגל זמן למצוא פתרונות ויהיה מעניין לראות מה הוא יעשה עם זה.

          1. גם גאסול יכול להיות סימן שאלה הגנתי נגד קבוצות מסוימות. היה אמנם שחקן ההגנה הכי טוב בליגה לפני כמה שנים, אבל בפלייאוף שעבר הוא התקשה מאוד, בעיקר נגד ברוקלין דווקא.

            1. יש להם הרבה תכנון הגנתי לעשות

  3. איזה זלזול בקליפרס. הם לא כאלה גרועים והיחידים שיכולים למנוע מס 5 מהשיקצה.
    למעט 2 האל איי שהן רמה מעל כולן יתר הקבוצות במערב יכולות לנצח אחת את השנייה והכל פתוח. אין קבוצה שתנצח גם את הלייקרס וגם את הקליפרס יחד בסידרה לכן אלופת המערב זה או השיקמה או המדדה. כך גם אלופת הNBA.
    כל היתר זה סתם כיף לצפייה

    1. יש מצב
      רק שאחרי מה שפול הראה בפלייאוף אי אפשר לבנות עליהם. הוא ממש התאדה במאני טיים.
      דנבר היו צמודים ללייקרס במשחקי הסדרה בינהם

  4. תודה שחר.
    לגבי הלייקרס אני חושב יותר כמו חיים ומקווה שזה לא יקרה וכל השאר יצדקו.
    לגבי דאלאס צופה להם עונה מעולה,לדעתי סיבוב ראשון יעברו בטוח ואני לא אפול מהכיסא אם יגיעו לגמר המערב.

    1. אף פעם אי אפשר לדעת
      צריך שהכל יסתדר, בעיקר כשירות.
      אם הכל בסדר הם הפייבוריטים לדעתי אבל אין בטוח.
      *
      דאלאס קבוצה מעניינת, נראה לאן יגיעו

  5. תודה רבה.
    הקליפרס היו המועמדים מס' 1 עונה שעברה וגם השנה לדעתי.
    מה שהרס להם (מעבר לעניין הרכז) היה הבעיות החברתיות.
    מס' 2 וג'ורג' התנהלו כמו שני קקות מתנשאים וקיבלו פריווילגיות, והחבר'ה שעשו פלייאוף עונה קודם חטפו עליהם את הסעיף.
    הקבוצה שיחקה הרבה מתחת לרמתה בגלל זה.
    השאלה היא האם שני הכוכבים למדו את הלקח, והאם לו יצליח לשנות את הדינמיקה בחדר ההלבשה.
    אם כן – הם משייטים לאליפות.
    מקום 2 הלייקרס – שאני בדעה של חיים ויניב שהתרחקו ממה שעבד להם וזה יהיה בעוכריהם. אבל השופטים בכיס שלהם וזה קלף חזק כמו שראינו.
    מקום 3 דנבר.
    שלושת אלה יכולות להגיע לגמר הכללי לדעתי.
    בנוסף, הייתי שם את דאלאס ופורטלנד ככאלה שיכולות להגיע מקסימום לגמר המערב.
    דאלאס הרבה יותר חזקה, אבל כמו שראינו כבר סידור נכון של הקבוצות בטבלה יכול לסדר דרך קלה ולאפשר גם לפורטלנד לג'עג'ע לשם, למרות שהיא רמה מתחת.

    1. לוקה זה שחקן שהנוכחות שלו הופכת לבד קבוצה לכמעט קונטנדרית. חשוב לשים לב לזה. זה לא מוריד מלילארד שלדעתי שחקן טופ 10 בליגה כרגע, אבל לוקה טופ 5 לפחות.

  6. שמעתי (לא באמת) שבחדר ההלבשה של ג"ס יש קיר עם צילומים של כל היריקות שנרקקו לעברם בשבועיים האחרונים.

  7. בס"ד
    שלום. לכולם.
    זה באמת זלזול בקליפרס.
    הרבה קבוצות מתחברות רק בעונה השניה.
    לספרס יש סיכוי לפליי אין.יוסטון תלויה בחשק של הארדן.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט