המועמדות לאליפות ב – NBA  בעונה הקרובה, חלק ראשון – המזרח/שחר אלוני

המועמדות לאליפות ב – NBA בעונה הקרובה, חלק ראשון – המזרח/שחר אלוני

בכל עונה השאלה הגדולה ביותר היא מי מהקבוצות בליגה מועמדת להגיע לגמר האיזורי ולגמר הכללי. העונה נדמה שיש אינפלציה של כישרון, שחקני על וקבוצות חזקות ולכן טוב יהיה למפות את המועמדות.
בחרתי להתחיל מהקונפרנס החלש יותר – המזרח.

מאז פירוק שיקגו של מייקל ג'ורדן, מאזן האליפויות הוא 15-7 למערב, ואם רוצים להתחיל לספור בשנה "טבעית" יותר כמו שנת 2000 אזי אנו במאזן של 14-7 לטובת המערב.
במזרח זכו מאז דטרויט המפתיעה מול הלייקרס, מיאמי עם וייד ושאקיל ב 2006, בוסטון עם הטריו, 3 זכיות של לברון, ולקינוח טורונטו מול גולדן בלי דוראנט. במערב לעומת זאת היו לנו 3 שושלות דומיננטיות של סן אנטוניו, גולדן סטייט והלייקרס (לא רצוף) ובתווך אליפות של דאלאס.

4 גמרים רצוף

המערב כאמור הגיע לפער גדול מול המזרח בעונה החולפת כאשר מתוך 10 הנבחרים לשתי חמישיות העונה הראשונות של הליגה, 8 שחקנים היו מהמערב ורק 2 מהמזרח, וזה כשסיאקם נבחר ולעומת זאת מיטשל, ג'ורג', בוקר ומורי (בין היתר בגלל פציעות) לא נבחרים.
כמו כן במפגשים הישירים בין הקונפרנסים היו הרבה יותר נצחונות לקבוצות מערביות, והנתון הזה אף מוטה למטה, שכן קבוצות מזרחיות חזקות יכולות לנוח יחסית יותר מול יריבות מזרחיות (שהרבה מהן חלשות יחסית) ולהגיע רעננות למשחק מול המערבית, כך שהפער בפועל גדול אף יותר ממה שמשתקף במאזן הנצחונות עצמו.
כמו כן אפשר היה לראות בגמר הבדלי רמות בין הלייקרס הזוכה מהמערב לבין מיאמי, אם כי יש לסייג בפציעות שהיו לשחקני מיאמי בסדרה (ומצד שני חסרונו של בראדלי בלייקרס).
המערב מסוגל היה "להכיל" אשתקד התפרקות של גולדן סטייט בשל פציעות והתאדות של הקליפרס בפלייאוף, ועדיין להציג בגמר האזורי שתי קבוצות די שקולות בסדרה, לייקרס ודנבר, שנראו עדיפות על יריבותיהן במזרח.

לדעתי הפער יצטמצם מעט בעונה הקרובה, אבל עדיין יש יתרון למערב, ולכן יהיה זה הדבר הנכון להתחיל דווקא עם סקירת הקונטנדריות במזרח.
המטרה של הפוסט היא לא לחזות את כל המיקומים בקונפרנס או מי תיכנס לפלייאוף, אלא לשים את הדגש על הקבוצות הבכירות שיכולות להגיע לדעתי לגמר האזורי במזרח ולגמר הכללי.

גמר המזרח 2020

אז בואו נתחיל:
במזרח יש מקבץ גדול למדי של קבוצות שמסיבות שונות הן לא תחרותיות לאורך עונות רבות. למשל הניקס ושארלוט, שבהן הבעלים כנראה הגיעו למסקנה שיש להם נכס כלכלי צומח שמניב תשואה מצוינת כשהוא לא תחרותי ולכן אין שום סיבה להיכנס לבלגן של ציפיות אוהדים וכו'. אליהן מצטרפות עוד כמה וכמה קבוצות בסגנון קליבלנד, דטרויט ואחרות שגם העונה לא יטביעו חותמן כנראה על הצמרת, וינסו לכל היותר לשמור על קשר עין עם המקום ה 10 בעונה הסדירה המוביל משחקי הפלייאין, ונחזיק אצבעות לוויזרדס עם דני אבדיה.

שחקן חדש בוויזרדס – המון בהצלחה

עם עולים מעט יותר למעלה מגיעים לקבוצות סף הפלייאוף והפלייאין שאחת מנציגותיהן הקבועות היא אורלנדו, שגם העונה תסיים כנראה במקומות 7-10. מעבר לכך אנו מגיעים לאטלנטה הצעירה שקיבצה אצלה כמה כשרונות, אך עדיין אין שיטה ואין כל כך הגנה ולכן קשה להאמין שתהיה קונטנדרית, גם אם תיכנס לפלייאוף. גם אינדיאנה אם לא תעבור מהפך תישאר כנראה עונה נוספת במקומות 6-7 פחות או יותר.

והנה, הגענו לצמרת, ופה שווה לתת את הבמה לכמה קבוצות מעניינות:
וקודם כל דיסקליימר, מדובר בהערכות שלי בלבד והן בהחלט לא מקצועיות, וכמו כן כל זה נתון לשינוי שיכול להביא איתו כל טרייד משמעותי בחודשים הקרובים וחלילה כל פציעה משמעותית. אני אתייחס לסגלים כפי שהם עכשיו.

טורונטו ראפטורס:
הקבוצה רכבה בשנה שעברה על גלי התנופה והביטחון שיצרה האליפות על התלכיד המגובש, והפיקה מעצמה מעבר לצפיות מקבוצה שאיבדה את קוואי (וגרין). מקום שני במזרח עם רצפים ארוכים של נצחונות. בפלייאוף לעומת זאת, ראו את הבדלי הרמות בסיבוב השני, כאשר בוסטון היתה כפסע מ 3-0, אך טורונטו גילתה אופי וגררה את הסדרה הרבה יותר, אך נראה שגם הישג זה היה אובראצ'יבינג. העונה איבדה הקבוצה את איבקה וגאסול, ואני לא יודע אם ביינס יפצה על חסרון שניהם, וגם לאורי הזריז התבגר בשנה. הכל ביחד מוליך למסקנה שטורונטו ישמחו אם יעלו לסיבוב שני בפלייאוף, שגם הוא לא בטוח, וישמרו את התלכיד האיכותי לקיץ המעניין המגיע לאחר סיום העונה.

פילדלפיה 76:
בעידן אמביד וסימונס (3 שנים) שיחקה הקבוצה 5 סדרות פלייאוף. היא ניצחה רק שתים מהן, מול קבוצות חלשות בהרבה בסיבוב הראשון, והפסידה שלוש סדרות נוספות בסיבוב ראשון ושני. השיא הגיע אשתקד, עם מקום 6 בעונה הסדירה והדחה עם 4-0 בסיבוב הראשון, וזה עם הרכב שכולל את אמביד, האריס, הורפורד, ריצ'רדסון ועוד (סימונס היה פצוע בפלייאוף). השנה הקבוצה עברה מתיחת פנים מסוימת עם ריברס, דוייט וסת' קרי, אך לא נראה שהרכב עם אמביד וסימונס (ששניהם צריכים בידוד בצבע) יוכל להפיק קונטנדרית. פילי אולי יקבלו יתרון ביתיות בפלייאוף ואולי אפילו יעברו סוף סוף סדרת סיבוב ראשון יחסית מאתגרת ולא טריוויאלית, אך נראה שסיבוב שני זו התקרה, לקראת קיץ בו יצטרכו להחליט בין אמביד לסימונס.

מילווקי באקס:
הקבוצה מציגה את האמויפי של שתי העונות האחרונות ושחקן ההגנה הנבחר של העונה האחרונה שגם הסתיימה עם המאזן הכי טוב בליגה כולה. יאניס אשתקד יכול היה "לבלות" במזרח בעונה הסדירה, לשחק כחצי שעה פר משחק ועדיין לסיים עם ממוצעים שלא היו מביישים את מוזס מאלון ואולג'ואן בשיאם.
אם הם היו משחקים בשיטת ליגה היתה לנו קונטנדרית. הפער קורה בפלייאוף: הקבוצה צפויה מדי, יש לה שיטת משחק קבועה שבשלבי ההכרעה קבוצות יכולות להתכונן אליה, ולבאקס אין תכנית ב' למקרה כזה.
כמו כן נראה שלקבוצה יש מחסום מנטאלי בפלייאוף כבר שנתיים. אם לפני שתי עונות היה אפשר להחליק על 4 הפסדים רצוף מול טורונטו שהתחברה, אז העונה עם הפיאסקו מול מיאמי, נורות האזהרה כבר זעקו שהקבוצה לא מפיקה מעצמה את הנדרש בפלייאוף. זה נגמר ב 3-0 למיאמי עם יאניס, ודווקא כשיאניס נפצע היתה התעלות וזה נגמר בסוף 4-1 שדמה יותר ל 5-0.
העונה כבר היה פיאסקו אחד לבאקס עם הטרייד על בוגדנוביץ' (שפוצץ והסתיים בחקירה של הליגה) ואם לא יהיה מהפך מנטאלי בפלייאוף, וזאת תחת תנאי לחץ כבד עם החוזה של יאניס, אזי גם הפעם צפוי סיבוב 2 עם סיכוי לגמר אזורי, אך לא מעבר לכך. ויתכן שיהיה הרבה עניין בקיץ עם ההחלטה של יאניס על החוזה הבא.

ינסו להגיע לגמר האזורי

בוסטון סלטיקס ומיאמי היט:
יש לשתי הקבוצות קווים דומים, תלכיד טוב עם צעירים שמתפתחים וצפויים לעשות עליית מדרגה נוספת השנה. נסיון פלייאוף בשנה או שנים האחרונות, מאמן איכותי, ארגון בריא ואווירה של "אין לחץ לתואר עכשיו", לפחות לא במובן השלילי של המילה. בלי להכביר במילים, צפויה לדעתי לשתי הקבוצות עוד צמיחה אורגנית של שחקני הרוטציה, וסיכוי טוב שאחת מהן או שתיהן יהיו בגמר האזורי לאחר פלייאוף מאתגר.

ברוקלין נטס:
הקבוצה החידתית ביותר, שתוצאותיה יכולות לנוע במנעד רחב. על הנייר יש פה קבוצת פלייאוף מהשנים האחרונות שאל הגרעין המוכשר שלה (לבארט, דינווידי, האריס, אלן) צורפו דוראנט וקיירי ארווינג וגם דיאנדרה ג'ורדן ועוד כמה שחקנים. המון כישרון אך גם המון סימני שאלה. בתסריט האופטימי ביותר הכל מתחבר, דוראנט וקיירי כשירים לגמרי כל העונה ובפלייאוף, המאמן הטרי סטיב נאש מוצא שיטת משחק שיוצרת שלם גדול מסכום חלקיו והקבוצה מעפילה לגמר כללי כבר העונה ובשחזור של אוק' 2012 עושה שם הפסד מכובד של 4-1 עם הרבה תקווה לשנים הבאות. בתסריט הפסימי, קיירי אינו כשיר בסיום העונה, ומחמיץ פלייאוף רביעי ב 7 עונות, כשחקן צעיר. דוראנט בעונת הרצה לאחר איחוי קרע בגיד אכילס, נח בעונה הסדירה ונכנס לעניינים בהדרגה לקראת הפלייאוף עם הילוך שני בהגנה ומשחק רחוק מהסל בהתקפה. הצוות המסייע נכנס לדיכאון מאמירותיו של קיירי, כפי שהיה כבר העונה (ואשתקד בבוסטון), ונאש המתחיל לא מצליח להשתלט על העסק כי כבר הסבירו לו שקיירי ודוראנט מאמנים פה לא פחות ממנו. זה יכול גם להסתיים בהדחה בסיבוב הראשון. התחזית: יש מצב אולי לסיבוב שני, כאשר גמר אזורי ומעלה יהווה הפתעה טובה.

לסיכום, המועמדות העיקריות במזרח להגיע לגמר האזורי הן לדעתי בוסטון ומיאמי, עם סיכוי מסוים לבאקס או אולי בהפתעה ברוקלין.
מוזמנים לשמור את התחזית לפלייאוף, ולמצוא אז 20 טעויות בטקסט (בגלל טריידים ופציעות כמובן 🙂 )

לפוסט הזה יש 92 תגובות

  1. יפה שחר. בסגלים כרגע אני הולך על בוסטון או נטס בגמר.
    כל האחרות לא במשחק הזה.
    מיאמי לא תשחזר את מה שעשתה בבועה אבל היא קבוצה קשוחה שתעשה צרות. הראפס לא במשחק הזה.
    פילי על הנייר הכי טובה עם הנטס אבל לא רואה את ריברבס עושה את השינוי.
    באקס יכולים אבל אני חושב שהם לא יצליחו.
    בוסטון יעשו את קפיצת המדרגה בעיקר בזכות שדרוג אצל טייטום וקמבה לדעתי. גם קרדשיאן זה נופך הגנתי שיפרח שם.
    הנטס אם דוראנט בכושר הישן יפרקו יש להם כוח אש אדיר אבל אין הגנה.
    ההוקס לדעתי עושים סיבוב 2

  2. תודה שחר
    .
    אם דוראנט וקיירי כשירים לחלוטין (כלומר דוראנט חוזר להיות הדוראנט של לפני הפציעה) הם לכל הפחות שווים הסיכויים לכל נציגה בכירה אחרת ללכת עד הסוף

    1. שלום חגי
      יש מצב, רק שצריך ששניהם יהיו לגמרי כשירים כל הפלייאוף ושהכל יתחבר כבר בשנה הראשונה ושקיירי לא יפגום בתלכיד ושדוראנט יוכל לשחק חזק כבר העונה ולכן זה נראה לי בסיכוי נמוך

  3. פינת ג"ס. הפיאסקו הבריאותי שהחל בפליאוף של השנה שעברה ממשיך. שני שחקנים, שמם לא פורסם, נמצאו חיוביים בבדיקות הקורונה. מועד תחילת האימונים נדחה מיום ראשון ליום שני.

  4. לדעתי השנה בטורונטו תגיע הנפילה.עוד איבוד שחקן מרכזי חוסר בבייתיות ולאורי הזדקן בעוד שנה.מקום 7 וטורניר העפלה לפלייאוף.
    גם פילי לדעתי לא מועמדת.יכולה לעשות עונה יפה אבל לא יותר מזה
    יאניס לדעתי הראש שלו כבר לא במילווקי.הטרייד על הולידיי ובוגדנוביץ היה נכון אבל נפילת העסקה עם בוגדנוביץ טרפה את הקלפים פה והשאירה את מילווקי עם בור לדעתי.גם הם לא יגיעו לגמר

    נשארנו עם בוסטון ברוקלין ומיאמי שהן לדעתי 3 המועמדות להגיע לגמר
    בוסטון רצים כבר לא מעט זמן.התוספת של TT חשובה שיחלוק בעומס עם תייס.טייטום לדעתי יסיים טופ 3 במירוץ לmvp.השאלה היחידה מבחינתי היא העומק.האם שחקני הספסל של בוסטון יעשו את הקפיצת מדרגה ויהיו שחקנים משמעותיים ברוטציה.
    מיאמי קבוצה שבנויה היטב עם המון עומק ו2 שחקנים טובים בכל עמדה(קראודר זו אבידה אבל מתבקשת כי לא יכלו לשלם לו ליותר מעונה בגלל הפרי אייגנסי של 21 ואייברי בריידלי הוא תוספת חשובה).בשילוב ארגון ומאמן מצויינים הם בטופ 3 של המועמדות.
    ועכשיו לקבוצה עם הכישרון הכי גדול אבל גם עם סימני השאלה הכי גדולים
    איך קווין דוראנט יחזור מהפציעה?
    האם הברגים בראש של קיירי יסתדרו והוא יהיה לעזר ולא לנטל כפי שהיה בבוסטון ובעונה שעברה בברוקלין ששתי הקבוצות היו יותר טובות כאשר הוא לא שיחק.לגבי הכישרון שלו אין ספק.הבעיה היא בדברים האחרים
    איך סטיב נאש יעמוד בלחץ בעונה ראשונה כמאמן ש ציפיות הן מינימום גמר נבא עם כל האגואים הללו.

    התסריט האופטימי הוא שהכל מתחבר.דוראנט חוזר טוב מהפציעה.קיירי מפנים את מעמדו כמספר 2 והשלד העמוק מסביב עם דינווידי לאברט האריס אלן פרינס ג'ורדן שאמט ועוד מביאים את ברוקלין לגמר.

    1. כל הנאמר כאן מתייחס לפלייאוף.
      מילווקי או פילי יכולות לסיים 1 בעונה הסדירה אבל מבחינתי הן לא מועמדות לגמר כמו שבמערב פורטלנד לדעתי יסיימו ראשונים אבל בפלייאוף אין להם סיכוי וזה או הלייקרס או הקליפרס

    2. וואלה מתחבר לתגובה – חסכת לי הקלדה ארוכה 🙂
      אולי רק מסתייג קלות מטורונטו – ניק נארס הוכיח שהוא יודע להוציא הרבה מהכלים שיש לו (בדומה לספולסטרה) ולכן אסור לזלזל בטורונטו, אפילו שהסגל נחלש קלות.

  5. אחלה פוסט, תודה.
    אין לך שום סיבה להצטנע/לסייג/להצטער, כתבה מעולה.

    יש לי שאלה למביני דבר: הבאקס יכולים לתת ליאניס את החוזה הכי גבוה כן? לא עדיף לו לחתום איתם בכל מקרה ואז החוזה שלו, בהכרח מקסימלי, ילך איתו במידה ויוטרד?
    השנה, בהמשך, לא משנה, ככההוא ממקסם את עצמו

    1. יש ספקולציה שהבאקס יציעו ליאניס לחתום על הסופרמקס + הסכם ג'נטלמני של סופרמקס שהוא יוכל לבקש טרייד בהמשך אם לא יהיה מרוצה, כמו שחיים אמר אחרי שנה לפחות (כלומר החל מעוד שנתיים)

    2. תודה, כן צחקתי בקטנה
      אם הוא רוצה משכורת עדיף בבאקס, השאלה אם העדיפות שלו תהיה מקסימום סיכוי לאליפות. הוא לא יוכל כלכך מהר לכפות טרייד ולקבוע לאן יעבור אחרי עוד חוזה

        1. בכל מקרה הוא יישאר בעונה הקרובה. אם הוא יחליט לעזוב עדיף לו לעשות את זה כשחקן חופשי ולא כחלק מעסקה שבוודאות תחליש את הקבוצה אליה הוא יעבור. ההנחה שלי היא שיש אפשרות שהוא יעזוב בקיץ הבא ויש אפשרות שהוא יישאר לפחות עונה אחת נוספת. בכל מקרה, יהיה לו קל יותר להחליט כשחקן חופשי מאשר כשחקן עם חוזה גדול לעוד 3-4 שנים במילווקי.

  6. ממש קשה לדעת במזרח.
    טורונטו ובוסטון די דרכו במקום.
    פילי הוסיפה קלעים ושיפרה קצת מאמן אבל יש לה תקרה עם סימונס ואמביד.
    מילווקי התחזקה טיפה.
    מיאמי נשארה אותו דבר.
    וברוקלין זו האניגמה הגדולה – הכימיה על המגרש תהיה סופר בעייתית, היכולת בחזרה מפציעות של הכוכבים בסימן שאלה, והם רחוקים פציעה אחת נוספת לאחד הכוכבים הפציעים שלהם מלהיות לא רלוונטיים. אין לדעת אצלם.
    לדעתי הסוס השחור והמשתפרת הגדולה תהיה אינדיאנה, ששינוי המאמן שם יהיה משמעותי מאוד, סגנון המעבר של טורונטו לנרס.
    .
    ההימור שלי כרגע לעונה הרגילה:
    מילווקי ראשונה
    מיאמי שנייה
    אינדי שלישית
    בוסטון 4
    טורונטו 5
    פילי 6
    ברוקלין 7
    .
    לגבי סיכויי הגעה לגמר:
    מיאמי
    בוסטון
    אינדי
    מילווקי
    טורונטו

    1. גם לדעתי אינדיאנה אנדרייטד. אולדיפו כמעט לא היה בעניינים בשנה שעברה, וורן וברוגדון רק הגיעו וגם סאבוניס נפצע. הם בקלות יכולים לעשות מיאמי ולאיים על ראשות המזרח

      1. כשחושבים על זה, אם הכל יתחבר שם הם מסוכנים לפחות בסיבוב ראשון, אבל קשה להאמין שיגיעו כבר לגמר כללי

  7. תודה שחר. פוסט חשוב ומעולה
    .
    לא מבין את הזלזול הגדול במיאמי, היא עשתה פלייאוף מדהים (ללא אולמה הביתי והקהל המשוגע שדוחף חזק) ובעונה הבאה היא תתבגר ותתחזק ותהיה קבוצה יציבה וחזקה יותר.
    .
    כמו שאמרו – טורונטו בדרך לנפילה. יש גבול לכל תעלול.
    .
    שיקגו בעיני תהיה חזקה בעתיד הקרוב לעין. אטלנטה גם.

    1. לא יודע אם הייתה אי פעם במיאמי, אבל קהל משוגע בטוח אין להם אפילו לא קרוב, מיאמי קבוצה אובר אציאבית שהשיגה הרבה דווקא בגלל ששיחקו ללא קהל, אבל היא בין הקבוצות החלשות, הקטע שבמזפח אין אחת חזקה.

      1. מאיפה הזלזלול במיאמי?
        עובדתית, מיאמי לקחו מהלייקרס 2 משחקים, בעוד שלושת היריבות של הלייקרס מהמערב לקחו מהם רק משחק אחד בכל סדרה (כשפורטלנד נהנו מיום קליעות חלש במיוחד מהלייקרס ומההיעדרו של רונדו – בקלות סדרה שהייתה נגמרת בסוויפ).
        למרות שהקבוצות מל.א. בהחלט נראות הכי רלוונטיות, אני לא חושב ששאר קבוצות הפלייאוף במערב עולות על קבוצות הפלייאוף במזרח.

        1. תודה,
          מיאמי בהחלט טובים, בעיני הם בין המובילות במזרח. לא חושב שמזלזלים בהם.
          השאלה אם הפלייאוף הקודם ניתן לשחזור. באטלר ודראגיץ היו בפיק, אבל יש מצב, בוא נראה

      2. חלום שלי בכלל לטוס לראות משחק, זה אחד השאיפות הכי גדולות שלי לעשור הבא.
        .
        אולי קהל חזק אין להם אבל הם ממש טובים בבית. 7 הפסדים סה"כ בבית. 2 מהם בבועה, עוד אחד בערב נעילת הליגה לפני פגרת הקורונה, כל השאר זה לייקרס, קליפרס, בוסטון ומינסוטה (הלייקרס ובוסטון בקטובק)

        1. עוד אין לוח משחקים אני מתכנן להיות נוכח עם הקטנציק ואחי במשחק של טריי בוגדן וגאלו מול דוראנט וקיירי בניו יורק. נקווה שזה יצא אחרי החורף בלוח ויותר נקווה שלא יהיה חובת בידוד

    2. תודה שחר,
      מיאמי טובים, בעיני הם בין הקבוצות עם הכי הרבה סיכוי להגיע רחוק. לא חושב שמזלזלים בהם.
      בהחלט עשתה פלייאוף מרשים

  8. מצוין, שחר, תודה רבה.
    .
    לדעתי מיאמי ימשיכו להשתפר, כמו גם בוסטון, אבל הם איבדו את הייווארד, ולכן לא בטוח שהתקרה שלהם תעלה.
    אחר כך מילווקי וטורונטו, אחר כך אינדי.
    פילי ישתפרו לדעתי, אבל לא מספיק כדי להגיע לגמר אזורי. סיבוב שני נשמע לי הגיוני.
    ברוקלין – מסכים עם כל מילה שכתבת, ממש קשה לדעת, אבל אם אני חייב להמר זה יהיה שלם שהוא פחות מסך חלקיו, מה שאומר סיבוב ראשון או שני לכל היותר.
    .
    מה שטוב – תהיה תחרות עזה וסדרות מותחות.

  9. תודה.
    יש העונה בצמרת המזרח (מבחינתי טורונטו לא שם) את בוסטון ומיאמי שממשיכות תהליך, את פילי וברוקלין שמתחילות אחד, ואת הבאקס שמלמל"מים כרגיל. היסטורית אני מאמין בתהליכים שבונים אלופה (או לפחות אלופת מזרח), אז אם אלה הסגלים ואין פציעות זו לדעתי השנה של בוסטון

      1. הימרתי על הבולס עונה שעברה בפלייאוף במקום הראפס. לא יצא😎
        השנה אני הולך עליהם בתקווה שיגשימו את הציפייה והפעם במקום אינדי…
        זו תהיה עונת ניגוב של האיש שלי קובי וויט

  10. תודה רבה. ברוקלין מסקרנים במיוחד, במיוחד איך קרי דוראנט ונאש אמור לעבוד.
    אני חושב שבם יהיו קבוצת התקפה ברמה שלא ראינו מאז גולדן של ה73-9, אין באמת דרך לעצור את קיירי ודוראנט, ויש להם מאמני התקפה מצויינים. ללא ספק הדבר הכי מעניין(ביחד עם פיניקס) לעקוב השנה.

  11. צהריים טובים לכולם
    משתדל להחריש אך לנוכח חלק מהתגובות לגבי ברוקלין אני מרגיש צורך להגיב . כהרגלי , בכל פעם שאני מחליף קבוצה , אני מתעמק באותה קבוצה אם זה דרך עיתונות אמריקאית ואם זה דרך אתרים מקורבים . על סמך מה שלמדתי ב-18 חודשים האחרונים אני רוצה להגיד כך :
    1.ברוקלין בהחלט רואה עצמה כמועמדת לגיטימית לטבעת .
    2.כדי להשיג מטרה זו יש לקבוצה תכנית לטווח ארוך שכוללת מאמץ מרוכז להשיג טבעת בחלון הזדמנויות מאוד צר ושמירה על סטטוס של בכירות בניו יורק גם אחרי החלון הזה .
    3.בניגוד למה שכותבים פה , יש היררכיה ברורה מאוד בין השחקנים , וזה דבר שהוסכם עליו כבר לפני שנה וחצי , ומקובל ורצוי על כל מרכיבי הקבוצה , מהבעלים ועד האפסנאי .
    4.בעונה הבאה עלינו לטובה יבדק בקפדנות סרגל ההתקדמות של של השחקן הבכיר . אף אחד לא מצפה שיהיה בכושר משחק מלא במחצית הראשונה של העונה , התקווה היא שלקראת סיום העונה זה יקרה . לאור זאת , הצפי לעונה הסדירה הוא מקומות 4-5 .
    5.שיקול 4 בנוסף לעלות הבלתי אפשרית חסמו את עיסקת הארדן . אם לקראת תום מועד הטריידים דוראנט ייראה כמי שמסוגל לריצת פלייאוף עמוקה , הקבוצה תעשה מהלך גדול כדי להשיג יתרון בסטאר פאואר על הלייקרס . אישית אני די בטוח שעסקת הארדן ירדה מהפרק . לדעתי , הטרייד שינסו לעשות וניסו בעבר זה בראדלי ביל ועוד גבוה תמורת דינוויד לצד שלישי ולאוורט אלן ובחירות לוושינגטון .
    6.בשורה התחתונה זה בפירוש מצב של צלש או טרש . דוראנט לא מתפקד אומר יציאה בסיבוב ראשון . דוראנט מתפקד אומר כמעט בוודאות גמר כללי ואולי מעבר לזה .
    7. ובסופו של יום , אחרי כל האופטימיות והאופוריה , דוראנט עצמו התראיין אתמול ונשמע מאד חסר בטחון , כשהוא אומר בגילוי לב שהוא לא באמת יודע אם הוא יחזר לעצמו ומתי זה יקרה אם בכלל .

    1. לגבי ברוקלין צפיתי להם מקום 5 כי לדעתי זה שניסו להטריד את כולם עבור הארדן יגרום לאפקט צעירי הלייקרס. יש שם מלא כשרון גם עכשיו לרמוס אבל לי נראה שלבארט ודינווידי יסבלו.
      אני בטוח שיהיו שם טריידים במהלך העונה. כל שחקן שם יודע שהוא יוטרד בקרוב כמו שצעירי הלייקרס ידעו.
      ייתכן שהם ילחמו על מוניטין וכאלה כן אבל מאמין שזה לא יתחבר עד הטריידים.
      נאש לא נחוץ שם גם בלעדיו ישיגו אותו דבר.

      1. שאלת ההיררכיה היא לא פשוטה ותלויה באיך יחזור דוראנט ואיך קיירי באמת יתנהל אם ישחק טוב ממנו לאורך כמה חודשים

    2. שלום שלום
      אין צורך להחריש 🙂
      תודה על הפירוט המעניין.
      כן, לנטס יש סיכוי ויש חלון קצר. מזכער במשהו את המצב של הקליפרס אשתקד.
      השאלה הגדולה כמובן היא איך דוראנט יחזור, ואת זה רק הזמן יגיד. כמו כן שאלת הכשירות של קיירי בפלייאוף והשפעתו על שחקני המשנה.
      הסיכוי שהכל יפול על הצד הטוב פלוס טרייד על עוד כוכב הוא קיים אבל לדעתי לא גבוה. יהיה מעניין לעקוב.

      לדעתך הארדן נשאר ביוסטון?

  12. תודה שחר, מסכים עם הניתוח שלך.
    לא מאמין שברוקלין "יתחברו", ובטח לא שיתחילו לשמור, לא אופתע מהדחה משפילה בסיבוב הראשון.
    פילי התחזקו לדעתי, יש להם שיפור גדול בעמדת המאמן, נכון שהפקק בצבע עדיין שם, אבל יש להם קלעים טובים, אמביד גם ככה משוטט בחוץ… יסתדרו, לדעתי פוטנציאל לגמר מזרח.
    בוסטון ומיאמי – התחזקו "בקטנה", אחת מהן תגיע לגמר.
    טורונטו – לדעתי הם כבר לא שם, היה להם סגל טוב ומאוזן ועכשיו נראה שבונים על שיפור מבפנים (אננובי / סיאקם)
    מילווקי – מקובעים מדי, צפויים, ותלויים לחלוטין בשינוי גישה, כי מה שעובד בעונה סדירה לא מספיק לפלייאוף, ובנוסף הם באים עם פחד במה… בעיקר לאור 3 תבוסות בשנים האחרונות

  13. מדהים איך כולם כאן לא סופרים את מלווקי. חזרו בכושר זוועתי לבועה ונתנו חודש וחצי מהגיהנום אבל בגדול זאת קבוצה שרצה נהדר כבר די הרבה זמן והם התחזקו עם פוינט גארד אדיר שסוגר להם הרבה פינות (בעיקר הגנה קשיחות ומנהיגות).

    אפקט בוגדנוביץ. בשקט בשקט בוגדנוביץ הפך, בלי שאף אחד לא גילה לנו (או לו) לסופרסטאר משנה גורלות, לא פחות. הגיע לאטלנטה? קונטנדרית! לא הגיע למלווקי? הבדל בין קיץ אדיר לנפילה שתעלה להם בעתיד הפרנצ'ייז, יאניס יעזוב, והמועדון יעבור לסיאטל. יאללה יאללה, כולה בוגדנוביץ, מה נסחפנו. אז לא בא! קרייג, פורבס ודיוויצ'נזו יגידו תודה ויעשו גם הגנה באותו המחיר. יש גם את אוגוסטין האנדר-רייטד שיתן אקסטרה טורבו מהספסל, בסך הכל נראה לא רע.

    1. מסכים איתך, למרות שגם אני סוג של סופר אותם, חלק מזה זה הרצון שלנו להתעסק בדברים חדשים, ולפחות אצלי גם החוסר אמונה בבודנהולצר.
      אגב, הבאקס גם עוד יכולים להוסיף משהו לא פחות משמעותי מבוגדן

    2. מדבר איש הטיים לורד.

      לא בושה להיות בוגדן. מה אתה מלין על בוגדן יש פה כוכבי אליפות כמו גונתן אייזיק וראזון רונדו הגאון עם גראמי גראנט שבלעדיו דנבר ירדו ליגה ועוד כמה כוכבים

    3. תודה אברי
      הם טובים אבל מבחינתי סימן השאלה הוא מנטאלי. יותר מדי הפסדי פלייאוף לא צפויים ונראה שעדיין לא מביאים את היכולת הרגילה לפלייאוף. העונה זה היה כבר זועק. מאמין שיש להם סיכוי לגמר אזורי אולי, אבל לא מעבר

      1. לא יודע, בפלייאוף השנה הם אכן היו זוועה (וצריך לזכור שיאניס היה גם פצוע) אבל רק שנה לפני זה הם נכנעו לאלופה שבדרך בגמר המזרח. להבדיל מאחרים אני גם סופר מחזיק מהמאמן שלהם.

    4. מילווקי לא התחזקה זה בטוח….בטח לא ביחס לציפיות שקבעו, במיוחד שעזיבת יאניס מתקרבת מאוד..
      עם כל הכבוד להולדיי, הגנה וקשיחות יש גם לבלדסו…מנהיגות? גם זה לדעתי יש לו.. לא יודע עד כמה בצד ההתקפי נראה הבדל גדול ביניהם בפלייאוף…ואני מאוד תופס מהולידיי.
      .
      שוב, סיפור בוגדנוביץ העלה את הציפיות לשמיים ככה שהנפילה המוזרה של העסקה קצת יצרה באלגן… הוא בהחלט יכול להיות הקפיצת מדרגה שחסרה ליאניס ומידלטון בצד ההתקפי…
      .
      צריך לזכור שהרוסטר של מילווקי (המשלים בעיקר) הוא כבר כמה שנים מצויד בשחקני הגנה טובים ואחלה שוטרים לשימושו של יאניס, אבל זה לא הספיק ובגלל זה הציפייה מהטריידים האלה היא צמצום לחמישייה יותר קטלנית ופחות ספסל..
      .
      הסיבה היחידה שמילווקי נשארים בטופ לגמר. זה
      א. בגלל שהם במזרח….
      ב. בגלל שהמזרח נחלש…
      ורואים את זה מצוין בכתבה של שחר.. טורונטו נחלשו… אין סיבה שפילי תפתיע דווקא העונה אחרי האכזבות הגדולות… וברוקלין עדיין לא שיחקו ביחד עם הסגל הזה..
      בוסטון ומיאמי(שהגיעה משום מקום), זה קבוצות שמילווקי יכולה להתמודד מולם..ככה שאי אפשר להתעלם מהם..אבל אין ספק שהלחץ השנה יהיה גדול מתמיד

      1. "ואני מאוד תופס מהולידיי." אתה לא יכול להגיד משפט כזה, ולהשוות אותו לבלדסו באותה התגובה. זה פשוט לא הגיוני.

  14. טוב, נו. נדרג גם לפלייאוף.
    1) לא לייקרס. יש גבול ליכולות של לברון.
    2) החסימה. תראה העונה לכל מי שחושב שהיא אוברייטד ולא משמעותית.
    3) לא הניקס.
    4) טורונטו. שלהם בטאבו.
    5) רודי ג'וליאני. הנוזל השחור של הרוע המוחלט מהאלמנט החמישי יכול להביא אותו רק עד גבול מסוים.
    6) קבוצה שכולם מחקו מראש. רק אחד יוכל להגיד שהוא ראה את זה מגיע. עשרה אנשים בכל זאת יגידו שהם ידעו כל הזמן.
    7) שני בחורים, בחורה וחנות פיצה.
    8) עדיין לא הניקס.
    9) הפליי-אין.

  15. ידיעה חצי משמעותית לכאן- יש דיבור שג'ימי באטלר התחיל לצאת עם סלינה גומז. למה זה חשוב לכאן (לכאורה, לכאורה)
    1. כבר דיבידנד מהגעתו לפלורידה
    2. אולי פחות זמן במסיבות?
    3. האם עכשיו, כשהאנקונדה לכאורה משוחררת, ישתחרר גם מעצור הקליעה? (שמעון מה דעתך?)
    4. מהצד השני- זו אולי לא קרדישיאן כלשהי (קריפטונייט לשחקני כדורסל- האמפריז, תומפסון, סימונס, קוזמה, למאר אודום- משאירות אחריהן עיי חורבות), אבל גם אחת שמתובסכת לא מעט. איך זה ישפיע עליו?

    ועכשיו לחלק הרציני של התגובה, כראוי לפוסט רציני וטוב שכזה- החידה הגדולה זו באמת ברוקלין. גם יכול להיות שיש להם בקנה עוד מהלכים בשוק הטריידים, וגם קיירי ודוראנט חוזרים מהפציעות…או צל"ש או טר"ש, או מקום שני במזרח או כניסה מקרטעת לפלייאוף והפסד בסיבוב הראשון ודיבורים על חוסר כימיה וקיירי סרטן בחדר ההלבשה ודוראנט לא יכול להוביל וכל הג'אז הזה.
    לדעתי תמונת הפלייאוף תשתנה אך מעט- 7 מתוך ה8 שהיו בפלייאוף שנה שעברה יהיו גם השנה לדעתי, יוצאת מן הכלל ההוקס במקום אורלנדו (אלא אם כן מרקל פולץ חדש יבקע מאיזו ביצה). ההבדל באמת יהיה במיקומים:
    1. בוסטון
    2. מילווקי
    3. ברוקלין
    4. מיאמי
    5. אינדיאנה (טאבו…)
    6. טורונטו
    7. פילי (ולהדיח את מילווקי סיבוב ראשון)
    8. הוקס

    גמר המזרח יהיה לדעתי בוסטון-ברוקלין, בבחינת ניסיון הפלייאןף הנצבר של הצמד טייטום-בראון מול הכישרון הגולמי העדיף של הצמד דוראנט-קיירי, בהנחה שהם בריאים.

    תודה על הפוסט

    1. בשמחה, תודה
      ה 4 הראשונות ששמת אכן חזקות, אני מאמין שבעונה הרגילה פילי תהיה בין ה 4 בסיכוי טוב, אז אולי ברוקלין או אפילו מיאמי לא יהיו עם יתרון ביתיות

  16. להמר נגד מילווקי זה קל מאד.
    זה לדעת את מה שהיה ולהשליך את זה על העתיד.
    זה רק לא אומר שזה באמת יקרה כך.
    יאניס היה צריך להיות אלוף המזרח ב- 19 וב- 20 ונכשל.
    אם הוא יעבור תהליך, יתבגר ויתגבר על המיכשול המנטלי, הוא לא רק יגיע לשם, אלא גם ייקח טבעת.

    נ.ב.,
    אל תתוכחו איתי. טורונטו היא הקבוצה הכי טובה בקנדה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט