השיר נשאר זהה: אורלנדו מג'יק, 2020/21 / רועי ויינברג

ב-2019 אורלנדו עלתה לפלייאוף מהמקום השביעי במזרח, ניצחה את המשחק הראשון והפסידה את ה-4 הבאים. ב-2020 אורלנדו עלתה לפלייאוף מהמקום השמיני במזרח, ניצחה את המשחק הראשון והפסידה את ה-4 שאחריו. מה יקרה בעונה הקרובה?

מה שהיה

מאזן: 40-33, קצב של 37 ניצחונות ב-82 משחקים. המקום השמיני במזרח.

מאמן: סטיב קליפורד, ידידו של מנחם לס. עונה שלישית ברציפות באורלנדו אחרי תקופה ארוכה בשרלוט, הגיע פעמיים עם הקבוצה לפלייאוף.

המג'יק המשיכו בקו שראינו בשנים האחרונות: הגנה טובה והתקפה איטית שמתבססת על ניקולה ווצ'ביץ'. לא כדורסל כיפי לצפייה, אבל אחד שעבד – ההגנה הייתה טובה העונה, גם אחרי הפציעות של ג'ונתן אייזק, וההתקפה הייתה מספיק טובה בשביל להגיע לפלייאוף במזרח החלש. ההתקפה המשיכה את הקו מהשנים הקודמות – ווץ' נתן מספרים טובים והוביל התקפה איטית וחובבת מיד-ריינג', אוון פורנייה קלע מרחוק, טרנס רוס עשה דברים טובים מהספסל וארון גורדון עדיין חיפש את עצמו. לא השתנה יותר מדי מהעונה הקודמת.

העתיד של אורלנדו מבוסס על הבסיס הצעיר שלהם – מרקל פולץ, ג'ונתן אייזק, מו במבה וקול אנטוני שנבחר בדראפט (אליו נגיע בהמשך). מו במבה עדיין לא יכול לשחק וסובל מהשלכות ארוכות-טווח של קורונה. אחרי עונת סופרמור טובה נקווה שנראה אותו משחק פעם נוספת בליגה, כרגע קשה לדעת.

אייזק הוא הסיפור הגדול. בדקות בהן שיחק הוא הראה דומיננטיות הגנתית יוצאת דופן כולל יכולת לשמור על כמה עמדות וקריאת משחק נהדרת שמתבטאת ב-1.6 חטיפות ו-2.3 חסימות. הוא הראה שיפור הדרגתי משנה לשנה בהתקפה, אבל הוא שיחק 34 משחקים בלבד בעונה האחרונה וקרע את הרצועה בבועה. הוא לא אמור לשחק ב-2020/21. אם הוא היה בריא הוא היה יכול להיות פרנצ'ייז פלייר בפוטנציה, אבל הנטייה לפציעות של שחקן ששיחק 34 ו-27 משחקים בשתיים משלושת עונותיו בליגה מדאיגה במיוחד.

לכן הם איפשהו באמצע. בחירת הזריקות יכולה להיות טובה יותר, אבל ווצ'ביץ' בעונה טובה ותיאום הגנתי של קבוצה שרצה כמה שנים ביחד הפכו אותם לקבוצת פלייאוף, בין אם בזכות זה שאורלנדו טובים או בזכות זה ששאר המזרח לא כל כך.

החורף האחרון

הגיעו: קול אנטוני (הבחירה ה-15 בדראפט), דווין בייקון (שחקן חופשי משרלוט), צ'ומה אוקקה (הבחירה ה-16 בדראפט 2019, לא שיחק ב-2019/20), ג'ורדן בון (שחקן חופשי מדטרויט).

עזבו: די ג'יי אוגוסטין (שחקן חופשי למילווקי), ווסלי איוונדו (שחקן חופשי לדאלאס).

לא היו שינויים גדולים מדי באורלנדו: דווין בייקון משרלוט הגיע במקום ווסלי איוונדו שעזב לדאלאס ואולי יתן איום טוב יותר מהשלוש אחרי 43.7% ב-2018/19, נתון גבוה יותר בצורה משמעותית מכל עונה אחרת שלו. קול אנטוני נבחר בדראפט אחרי עונת מכללות רעה ורזומה מרשים מהתיכונים. אורלנדו הלכה כאן על פוטנציאל גבוה שיכול להיות פנטסטי אם יצליח להתאים את עצמו לליגה, או למצוא את עצמו מהר ביורוליג.

העזיבה של די ג'יי אוגוסטין, שחקן מרכזי בעונה החולפת עם 24.9 דקות למשחק ו-13 משחקים בחמישייה, מפנה את הדרך למרקל פולץ. הבחירה הראשונה בדראפט 2017 שיחק את עונת הרוקי הראשונה שלו דה-פקטו באורלנדו ונראה לא רע בכלל עם 12 נקודות ו-5 אסיסטים למשחק. התקרה של המג'יק תהיה אחרת לגמרי אם הוא יוכל לקחת עוד צעד קדימה.

מצד אחד, יכול להיות שזה אפשרי: הוא הראה ניצוצות בכמה משחקים, התקדמות מחודש לחודש כפליימייקר וכסקורר ובחירת הזריקות שלו טעונת שיפור עם המון מיד-ריינג' ומעט שלשות. מצד שני קשה לדעת כמה הזריקה שלו במצבה הנוכחי יכולה להשתפר ואם הוא יוכל להיות אגרסיבי יותר באזור הטבעת בין אם בסיומת טובה או בזריקות עונשין.

מה יהיה?

חמישייה: מרקל פולץ, אוון פורנייה, ג'יימס אניס, ארון גורדון, ניקולה ווצ'ביץ'.

ספסל: קול אנטוני, מייקל קרטר-וויליאמס, טרנס רוס, אל-פארוק אמינו, צ'ומה אוקקה, קם בירץ'.

אחד היתרונות הגדולים ביותר של המג'יק הוא ההמשכיות שלהם. בזמן שאטלנטה תנסה למצוא את עצמה עם שלושה שחקני חמישייה חדשים, וושינגטון תנסה להכניס את ראסל ווסטברוק ובראדלי ביל לאותה התקפה או ששיקגו תנסה להסתגל לרעיונות של מאמן חדש יש כאן קבוצה שממשיכה ביחד. מתוך 10 שחקני הרוטציה המרכזיים של המג'יק רק אנטוני לא שיחק בקבוצה בשנה שעברה. כמועדון שמנצח משחקים דרך הגנה ובעונה עם תקופת הכנה קצרה במיוחד זה יכול להשפיע לטובתם.

השאלה הגדולה היא איך ההתקפה שלהם תתפתח, כי קשה לראות קבוצה בלי שחקני הגנה גדולים הופכת לקבוצת הגנה טובה יותר. המג'יק זרקו המון מחצי המרחק, שליש מכל הזריקות שלהם, והשלב הבא הוא יותר זריקות בטבעת או בשלשות מהפינה. פתרון מעניין יכול להיות יותר פיק-נ'-רול בין פולץ לגורדון, מהלך שיכול לנצל את החוזקות של שניהם, או התקפה שדוחפת ליותר שלשות. זה הסיכוי הטוב ביותר שלהם להמשיך להתקדם בקונפרנס מתחזק. אנטוני יכול להשפיע לטובה עם יצירתיות שתשיג נקודות, אבל קשה לראות אותו מקבל דקות בלי מחויבות בהגנה. קשה להמר לזכות אחת כזאת בהתחשב בעונת המכללות האחרונה שלו.

ועכשיו לתחזית

תחזית אופטימית: פולץ הופך לאחד השחקנים המשתפרים של העונה, השילוב שלו עם גורדון מייצר נקודות ואורלנדו הופכת לקבוצת התקפה סבירה. זה מספיק בשביל 37 ניצחונות (43 מ-82) והדחה נוספת ב-5 משחקים אחרי הפליי-אין, כשהפעם נראה שלאורלנדו יש שחקן מבטיח מאוד ביד. יחד עם החזרה של ג'ונתן אייזק יש כיוון טוב לקראת 2021.

תחזית פסימית: פולץ נפצע בשלב מוקדם ואנטוני לא מצליח למלא את החלל בחמישייה. המג'יק פותחים עם מייקל קרטר וויליאמס וג'יימס אניס, ממשיכים לשעמם את הליגה ולא מספיק איכותיים בשביל להתחרות בשאר קבוצות סף הפלייאוף במזרח. 31 ניצחונות (36 מ-82), המקום ה-11 ובחירת דראפט בתחתית הלוטרי.

תחזית ריאלית: ההגנה של אורלנדו תהיה טובה, ההתקפה לא במיוחד. הניסיון הקבוצתי שלהם והקונפרנס יכולים להספיק ל-34 ניצחונות (39 מ-82) ולפליי-אין. שם זה כבר תלוי ביריבה, אבל אני חושב שנראה הדחה נוספת ב-5 משחקים בסיבוב הראשון.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. חרם קצת על אורלנדו… לא יודע אם זה קשור אליהם או שקשור לשחקנים, אבל ארון גורדון "מועמד לפרוץ" מהרגע שהוא הגיע לליגה… מו במבה (שאפילו לא הגיע לרשימת שחקני הספסל) שהוא רעיון של שחקן טוב ולא יותר מכך… חבל על אייזק שנפצע, שיכול להיות שחקן מעניין, לא כל כך מסוגל לשחק עם גורדון וווצ'ביץ'. אני חושב שפולץ יעשה קפיצה, לא יודע לאן הוא יגיע אבל הוא נראה טוב בעונה שעברה לפרקים. צריך להתנקות ממספר שחקנים שדורכים אחד על השני ואפשר להעמיד קבוצה מעניינת.

  2. מו במבה יגמור בנס ציונה. חברה זה סתם אהבל גבוה.
    אהרון גורדון אחלה שחקן משלים נותן הגנה אתלטיות דאנקים וחדירות מידי פעמים. בקבוצה טובה מאמין שישפר גם פרמטרים אחרים.
    הוא תפור לפורטלנד ויחזק אותם אש.
    במגיק הוא בזבוז.
    פולץ זה פחון הבן אדם לא מסוגל לקחת באחד על אחד את טריי יאנג ששומר עליו. יותר פאסיבי מלונזו.
    אל תבנו עליו

  3. אהבתי לקרוא. קצת מוזר שהמאמן של המג'יק נכנס עכשיו לעונתו השמינית בליגה כמאמן ראשי ועדיין אין לי שמץ של מושג מי זה.

  4. באמת קבוצה מוזרה ודי משמימה. הסיבה העיקרית (יחידה) לעקוב היא שמעניין איך פולטס יראה וגם קצת בגלל קול אנטוני.
    אפשר להכריז לגבי ארון גורדון שמה שרואים זה מה יש. פריצה כבר לא תהיה אבל בהחלט שחקן משלים חביב שמרוויח הרבה יותר מידי כסף.

  5. אחלה פריוויו. שאפו על הרפרנס לרוק קלאסי בכותרת.
    מקווה שמו במבה ייתאושש במהרה. אני עדיין בעד שייתנו לו לשחק עם מאליק ביסלי.

  6. תודה רועי. לא מאמין שיעשו פלייאוף השנה. המזרח התחזק והם דורכים במקום וגם האבידה של אוגוסטין לא תעזור. צריך לפרק ולשלוח את גורדון לדרכו

  7. אורלנדו, אורלנדו. אורלנדו נשמע לי מוכר. אה, זה איפה שעשו את הבועה, לא? בדיסני?
    קיבלו קבוצה בזכות הבועה? יפה. פרס לעיר. שיהיה להם רק בהצלחה, ושלא יתפלאו אם השנים הראשונות יהיו קשות. כל קבוצה חדשה מדשדשת בהתחלה.

  8. קבוצה תקועה במקום שכנראה אפילו פלייאוף לא יהיה שם השנה. לא מוכנים לעשות את השינויים המתבקשים. יותר מדי גבוהים ופחות מדי גארדים שיכולים לשים נקודות. כל עוד אייזק פתוע חסרים שחקן כנף איכותי.

  9. אחלה פריוויו. להערכתי השנה יגיעו שוב למקום 7-8 וזהו בערך. אין שם מספיק כוח אש.
    ארון גורדון אחד השחקנים שיותר מעצבנים אותי בליגה. כל היום מחייך ולא מתקדם לשום מקום.

  10. איך אני מאד אוהב את המזרח.
    זה מאד יפה מצידם שכל שנה הם משאירים מקום אחד או שניים בפליאוף לכל קבוצה גרועה ככל שתהיה, לא משנה מה המאזן. מספיקה תעודת זהות.
    זה מראה על צדק שוויוני, אפלייה מתקנת ופרוגרסיביות ברוח הממשל החדש של ביידן.
    זה גם פותח פתח לעתיד שעוד קבוצות יורוליג יוכלו להשתלב ב- NBA, מלבד אורלנדו ושות'.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט