שחר של בול חדש: שרלוט הורנטס, פריוויו ל-2020-21 / רועי ויינברג

אחרי עונה של 23 ניצחונות מ-65 משחקים ותשעה חודשים בלי כדורסל, ההורנטס רוצים לעשות העונה פלייאוף. בשביל להגיע לשם הם הביאו את למאלו בול וגורדון היווארד. זה יספיק?

מאזן: 42-23 (קצב של 29 ניצחונות מ-82 משחקים), המקום התשיעי במזרח*.

*היו במקום העשירי במזרח עד לבועה של הווזיארדס שהפסידה 7 מ-8 משחקיה. אחוז הצלחה גבוה יותר העלה אותם למקום התשיעי בסופו של דבר, אבל שיחקו פחות משחקים.

מאמן: ג'יימס בורגו. שנה שלישית במועדון, מאמן שמאמין בהתקפה איטית. 72 ניצחונות ו-107 הפסדים כמאמן ראשי.

מה שהיה

זאת לא הייתה עונה גדולה של שרלוט, לטוב ולרע. בפריוויו של 2019/20 חזיתי להם, בתחזית האופטימית, 24 משחקים. הם ניצחו 23 מתוך 65 אחרי ששני השחקנים המרכזיים בעונה לפניה, קמבה ווקר וג'רמי לאמב, עזבו. ההפתעה היחסית קרתה בזכות שני שחקנים.

הראשון זה פי ג'יי וושינגטון שנתן עונת רוקי טובה עם 12.2 נקודות למשחק, 37% מהשלוש ובחירה לחמישיית הרוקיז השנייה. בגיל 22 הוא נראה כשחקן שצפוי לעשות קפיצת מדרגה השנה ואולי השחקן המבטיח ביותר של ההורנטס לעתיד הקרוב.

הסיפור הגדול יותר זה השחקן השני, דבונטה גרהאם. גרהאם היה אחד המועמדים לשחקן המשתפר בעונה החולפת והפך לרכז NBA לגיטימי עם 18.2 נקודות (37.3% מהשלוש) ו-7.5 אסיסטים למשחק. המשחק של גרהאם עדיין לא מפותח לחלוטין, מה שבלט ב-39.7% מזעזעים לשתי נקודות או בהגנה חלשה, אבל ההורנטס הצליחו לנצח.

הניצחונות של ההורנטס לא היו בזכות זה שהם היו טובים במיוחד. הם היו במקום ה-28 למשחק בדירוג ההתקפי, נקודות ל-100 פוזשנים, ובמקום ה-25 בדירוג ההגנתי. 6 ניצחונות מה-23 שלהם היו נגד קבוצות פלייאוף, כולל כאלה נגד מיאמי בלי באטלר או טורונטו בלי ואן וליט, גאסול ואיבקה.

החורף האחרון

הגיעו: למאלו בול (הבחירה השלישית בדראפט), גורדון היווארד (שחקן חופשי מבוסטון), ורנון קרי (הבחירה ה-32 בדראפט), ניק ריצ'רדס (הבחירה ה-42 בדראפט).

עזבו: ניקולס באטום (שוחרר וחתם בקליפרס), ווילי הרננגומז (שחקן חופשי לניו אורלינס), דווין בייקון (שחקן חופשי, לאורלנדו).

ההורנטס עשו שני מהלכים גדולים עם ההבאה של למאלו בול וגורדון היווארד. שני השחקנים הטובים ביותר שלהם היו מובילי כדור וגם שני השחקנים המשמעותיים שהגיעו בקיץ כאלה, אבל סביר שנראה אותם מקבלים הזדמנויות.

בול הבחירה המעניינת בטווח הארוך. הוא מגוון יותר, על הנייר, מרוזייר או גרהאם ואולי יכול לשחק לצד שניהם בזמן שהוא שומר על שחקן ההגנה המוביל של היריבה. יש שהגדירו את בול כפרוספקט המבטיח בדראפט והשילוב בין הגובה והיצירתיות יכניס לא מעט עניין להתקפה של ההורנטס. קבוצות שנתנו לרוקי להוביל אותן בד"כ לא הגיעו רחוק, אבל ההורנטס בחרו את השחקן הכי טוב על הלוח. בהתחשב בזה שאנחנו מדברים על הקבוצה שבחרה את קודי זלר, מייקל קיד-גילטריסט, נואה וולנה ופרנק קמינסקי בטופ 10 בשנים הקודמות, מדובר בהתקדמות. שתי הבחירות האחרות, קרי וריצ'רדס, לא צפויים להטביע חותם משמעותי.

המהלך הגדול השני והשנוי במחלוקת היה ההחתמה של גורדון היווארד בן ה-30 על חוזה של 120 מיליון דולר ל-4 שנים. היווארד נתן עונה נהדרת בבוסטון עם 17.5 נקודות, 6.7 ריבאונדים ו-4.1 אסיסטים למשחק, אבל פלייאוף חלש והחשש מהפציעות הופכים את זה להימור גדול מבחינת שרלוט. אין ספק שהיווארד שחקן טוב, אבל יש ספק גדול אם שווה 30 מיליון דולר בעונה. ההורנטס עשו מהלך דומה על שחקן שהזכיר את היווארד בסגנון המשחק, ניקולס באטום, בחוזה שנחשב היום לאחד הגרועים בהיסטוריה.

מה יהיה?

חמישייה: טרי רוזייר, למאלו בול, גורדון היווארד, פי ג'יי וושינגטון, קודי זלר.

ספסל: דבונטה גרהאם, מאליק מונק, מיילס ברידג'ס, קודי מרטין, ביסמק ביומבו.

השאלה הגדולה היא מי יפתחו בשרלוט. הקו האחורי של רוזייר וגרהאם התקשה מאוד בהגנה בעונה האחרונה ולכן לא ברור מי יעלה מהספסל – השחקן הטוב ביותר של שרלוט, השחקן השני היקר ביותר או בחירת הדראפט הגבוהה. השילוב בין בול ורוזייר יכול לתת להם הגנה טובה בקו האחורי, כשרוזייר יכול לקלוע ממסירה. גרהאם יכול לתרום כשחקן שישי סטייל לו וויליאמס, שעולה מהספסל ושומר על יתרון נגד חמישיות שניות.

לכן לא מן הנמנע שנראה טרייד בשרלוט שיביא סנטר שיפתח במקום זלר על חשבון אחד הגארדים, כנראה רוזייר או גרהאם. טרייד של ג'וליוס רנדל על הראשון יכול לעזור לשתי הקבוצות, אבל גם אם זה לא יקרה הבנייה של ההורנטס מעניינת. הם בנו קבוצה עם 4 עושי משחק, משהו שיכול לעזור להתקפה שהייתה אחת מהגרועות בליגה בשנה שעברה ותרוויח מזריקות טובות יותר.

הבנייה הזאת יכולה להיות טובה בהתחשב במבנה החדש של הליגה עם טורניר הפליי-אין שנותן סיכוי גם לקבוצות במקום 9-10 להגיע לפלייאוף. ראינו כמה נזק הת'אנדר עשו לשאר האן.בי.איי בהרכב מרובה פליימייקרים בעונה הסדירה וההורנטס רוצים משהו דומה עם היוצרים שלהם. הפרנצ'ייז הגיע לפלייאוף 3 פעמים מאז 2004. תוסיפו לזה בעלים שידוע בתור אחד שלא אוהב להפסיד, בלשון המעטה, וקיבלתם קבוצה שיכולה להשתלט על משחקים צמודים ולהראות הרבה יותר טוב בהתקפה, במיוחד אם נראה שיפור של וושינגטון.

ההגנה של שרלוט תהיה רעה. בול אולי יהיה שומר טוב ב-NBA בעתיד, רוזייר כבר עכשיו כזה, אבל קשה לבנות הגנה על יכולת אישית טובה של שני הגארדים. הפליקנס לא הצליחו לעשות את זה עם הולידיי ולונזו וקשה לראות את זה קורה השנה. ניצחונות, אם יהיו, יגיעו דרך הנעת כדור.

ועכשיו לתחזית

תחזית אופטימית: ההורנטס הופכים לאחת מקבוצות ההתקפה הטובות בליגה ומוצאים זריקות טובות שנכנסות, בול הופך לרוקי העונה. הם מגיעים למקום התשיעי במזרח עם 34 ניצחונות (39 ניצחונות מ-82 משחקים), נכנסים לפלייאוף ומודחים ב-4-1 מכובד נגד מילווקי. יש עתיד.

תחזית פסימית: המגמה מהעונה הקודמת ממשיכה: שרלוט מגיעה לזריקות שנחשבות לא רעות אבל לא קולעת אותן. היווארד מבלה את רוב העונה בחדרי הטיפולים, לבאר בול מלכלך על מייקל ג'ורדן בתקשורת והוא לוקח את זה אישית כל הדרך ל-21 ניצחונות (קצב של 23 ניצחונות מ-82).

תחזית ריאלית: שרלוט תהיה טובה יותר מהשנה הקודמת, אבל יש בין 10 ל-11 קבוצות מזרחיות שנראות טוב יותר על הנייר (בלי חשיבות לסדר – מילווקי, טורונטו, בוסטון, אינדיאנה, מיאמי, פילדלפיה, ברוקלין, אורלנדו, אטלנטה, וושינגטון ואולי גם שיקגו). 27 ניצחונות, קצב של 31 מ-82, והמקום ה-12 במזרח.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 46 תגובות

  1. תודה רבה. קבוצה שאפורה זו מחמאה בשבילם.
    לפחות יש את לאבר לעשות קצת עניין.
    החוזה של גורדון באמת גדול, מקווה שישחק גם בהתאם למשהו. סך הכל קבוצה שצועדת לשום מקום. אלוהים מוביל אותם 40 שנה במדבר. אחלה ג'ורדן.

    1. הקבוצה הזו היא הכל חוץ מאפור. שלישיית גארדים גאנרים, עם היווארד ווושינגטון וברידג'ס רצים מסביב… לא יודע כמה כדורסל גדול נראה מהם אבל כיף יהיה בטוח.

  2. תודה רועי. מסכים עם איתי, האפור שולט שם חזק. הם חייבים נוכחות מתחת לסל וזלר זה לא זה. גם ברידג׳ס קצת נעלם וחבל. אני הייתי מציע לאינדיאנה חבילה של גרהאם או רוזייר + ברידג׳ס תמורת טרנר או אולי אפילו סאבוניס (בתוספת בחירת דראפט), או לאורלנדו עבור ווצ׳ או גורדון ובמבה

  3. נראה שזו שנה לניסוויים בשרלוט. פלייאוף קשה להאמין שיראו (מצד שני בשנה שעברה רובנו חשבנו שיהיו במרתף הליגה).
    רשמת את בול גם בחמישיה וגם בספסל (והשמטת את גראהם).

          1. בס"ד מה שכן, הוא אחד האנשים שאין להם שום תפקיד ב נ. ב. א או בארגון שקשור אליו,
            ובכל זאת, הוא מביא להם המון רייטינג וצבע…

  4. הייוארד לדעתי ישחק מצוין, אולי גם מיילס ברידג'ס וגרהאם, אבל אין שם יותר מדי מסביב, וקשה לי להמר על קבוצה של משפחת בול.
    מצחיק ככל שזה ישמע – טרייד בין קמבה לרוזיר+עוד משהו יכול להועיל גם לשרלוט וגם לבוסטון.
    תודה רועי.

            1. תכלס חסר לנו קלעי טוב בעמדה 2. נייסמית' שבחרנו בדראפט אמור למלא את המשבצת הזאת אבל יבזורי יתן גם נסיון.

            2. מיקי עיניים כחולות

  5. בדרך כלל מעניינים גג את התחת, אבל השנה עשו את המהלך המוצלח של הקיץ, כשמנעו מהניקס את הייווארד במשקלו בזהב. רציתי, קיוויתי, ראיתי כמה ג'ורדן הקחבע שילם לו ונרגעתי.
    המהלך השני באיכותו הקיץ, אחרי הצרחת ווסטברוק וול שחסכה לנו לא פחות.

    ובנוגע להורנטס גופא, לא שזה כזה מעניין, אבל בול יעשה היילייטס, הייווארד יעשה פרצוף של מבוגר אחראי עם פוני טין טין עד שיפצע באמצע פברואר, ושארלוט ידגדגו פלייאוף מלמטה

    1. אולי הבעיה של הניקס היא שאתם מחפשים את השחקן המושלם?
      "איזה יופי! לא קיבלנו את היוורד, ולא את ווסטברוק, ותחסכו מאיתנו עוד כמה שהסוכן שלהם השיג להם חוזה טוב מידי, אנחנו נחכה לדראפט שבו נשיג את המייקל ג'ורדן הבא".
      *
      תפסיק להיות שלילי ותחשוב כמה קרוב לפלייאוף הייתם מגיעים עם ווסטברוק והייוורד.

      1. אם המטרה היתה לבנות קבוצה בינונית שתעשה פלייאוף ממקום 7 ובלי שום אופציה להשתפר ב2-3 שנים הקרובות, אז כן, הייוורד וראס היו צריכים להגיע. ואין לי שום בעיה עם קביעת מטרה שכזו בשביל הניקס, תכלס, זה לא שבשנים האחרונות הם הגיעו אפילו לזה.

      2. נדבר על זה בהרחבה בשבוע הבא, אבל ההבדל העונה ובעונה שעברה לעומת העבר הוא שאנחנו עושים ניסיון ללכת על שחקן או שניים, ואם לא מצליח לא מתפרעים על הימורים פרועים ומוגזמים.
        ולמשכן עתיד על פארש כמו הייווארד או לא יודע איך להגדיר את ווסטברוק זה מסוג הדברים שאנחנו כבר לא עושים, וטוב שכך.

  6. נדמה לי שהבחירה בלאמלו בול יחד עם ההחתמה של היוורד מקדמים את שארלוט להיות קבוצה טיפה פחות משעממת מקליבלנד ודטרויט ורק קצת יותר מאורלנדו. כבר התקדמות. הם יכולים להשתחל בטעות לפליי-אין או לפלייאוף, אבל זה לא מה שיהפוך את גורל המועדון.

  7. זהירות, בקצב הזה של אופטימיות יחסית אני עוד אתחיל להאמין שבאמת יש קבוצה בשארלוט וזה לא סתם תרגיל "המפיקים" שג'ורדן עושה לליגה. או שזה רק יוכיח שמדובר בתרגיל "המפיקים" שג'ורדן עושה לליגה, וכמו במקור, הפארודיה יצאה משליטה?

  8. התחזית האופטימית: למלו מוציא ליין כפכפים חדש בנייקי, "אייר בול"
    התחזית הפסימית: הליגה שוכחת מקיומם ולא משבצת אותם בלוח המשחקים
    התחזית הריאלית: אנחנו הולכים לשמוע הרבה את לבאר בול

  9. לא מסכים עם כולכם. פשוט כך, כן כן, עם כ ו ל כ ם. אולי זה בגלל שאני היחידי באתר הזה שמחזיק מהייווארד (לא שווה את החוזה אבל עדיין שחקן מעולה). אולי כי אני חושב שברידג'ס ווושינגטון שחקנים בכלל לא רעים, וגם אולי כי מאליק מונק נתן ניצוצות פה ושם, לא יודע. לדעתי תהיה שם קבוצה לא רעה ודי כייפית לצפייה. האם יעשו פלייאוף? שאלה טובה, ולדעתי אם למלו לא באסט אז יש להם מספיק גם בשביל להגיע לפליי-אין או אפילו קצת מעבר.

    1. אתה אופטימי מדי אברי. קשה להאמין שיש שם חומר לפלייאוף אפילו במזרח אלא אם כן למלו יפתיע והייוורד יחזור למה שהיה או קצת פחות. לי נראה שפשוט אין שם המון אינטלגנציית משחק עם רוזייר בפרונט אבל אולי הם יפתיעו

      1. יכול מאוד להיות שאני אופטימי מידי, ולא בפעם הראשונה. אבל בהנתן שבמזרח תחזית של פליי-אין משמעותה לגמור לפני אריות כמו הניקס, דטרויט קליבלנד אורלנדו, ווושינגטון, וכן, גם אטלנטה, אני ממש לא חושב שזה מופרך. היווארד הגיע לחזק בדיוק את האלמנט שהזכרת – חכמת משחק, ומומחי הדראפט כאן אומרים שגם למלו חזק בתחום, למרות שלגביו באמת שאין לי מושג.

  10. תודה רבה רועי, אחלה פריוויו.
    הקבוצה תהיה פחות משעממת העונה, וזה בערך אחד הדברים היחידים שאפשר לזקוף לזכותם, סביר להניח שלא יגיעו לפלייאוף.
    מה שכן, לאמלו יהיה מלהיב כבר על ההתחלה ואולי בגללו יהיה שווה לצפות בהם איזה פעם-פעמיים העונה

  11. תודה רועי. הולך עם הריאלי, לא ייאמן שגורדון היוורד בזכות אחד אלוהינו נכנס לרשימה האקסלוסיבית יחד עם לברון ודוראנט של היחידים עם שני חוזים ויותר נדמה לי מעל 30 מליון לעונה

  12. אחרי שבחרו בבול, שהוא כשרוני יותר מהצמד רוזייר-גרהאם, מגיעה השאלה מה עושים איתם? בול כנראה יקבל את הדקות כי הוא חייב, והשאלה מה יהיה עם רוזייר/גרהאם ואיך כל אחד יציג התקדמות.
    רוזייר כביכול הבכיר מהם, אבל הוא די מיותר כרגע לטעמי, בטח עם גרהאם ממשיך בכושר הטוב שלו משנה שעברה, מה שאומר שצריך לחפש טרייד לרוזייר עבור סנטר נורמלי.
    שאלה גדולה גם לגבי מליק מונק. הבחור סוף סוף עשה קפיצה שנה שעברה ואז לקח כמה שאכטות אסורות שהחזירו אותו אחורה.

  13. "בהתחשב בזה שאנחנו מדברים על הקבוצה שבחרה את קודי זלר, מייקל קיד-גילטריסט, נואה וולנה ופרנק קמינסקי בטופ 10 בשנים הקודמות, מדובר בהתקדמות"
    לא-מלו בול סוף סוף הגיע לבית שמעריכים בו באסטים. לא מבין את הבחירה בו לקבוצה הזאת, מצד שני הורנטס…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט