אירועי דיומא – 22.11.2020

היום: ליברפול-לסטר, מילאן-נאפולי, גמר הסבב בטניס וגם גמר אליפות צפון אירלנד בסנוקר.

כדורגל / רועי ויינברג

פרמייר-ליג – מחזור 9

18:30-לידס-ארסנל (ספורט 1). התותחנים מתקשים ולא כבשו שער שדה המון זמן. לידס קבוצה התקפית יותר ומסוכנת יותר, במשחק בו הקבוצה שתיזום יכולה להיות זאת שתפסיד בהתחשב ביכולת של שתיהן בהתקפות מעבר.

21:15-ליברפול-לסטר סיטי (ספורט 1). ליברפול מגיעה פצועה במיוחד: ואן דייק, גומז, ארנולד וסלאח בחוץ, רוברטסון, פאביניו, ריס וויליאמס, טיאגו, קייטה וצ'מברליין בספק. לסטר וברנדן רוג'רס משחקים טוב לכל אורך העונה אבל יכול להיות שהרכב יותר הגנתי של ליברפול, מה שיכריח אותם ליזום, יתברר כמה שיוביל להפסד ביתי באנפילד.

סרייה איי – מחזור 8

21:45-מילאן-נאפולי (ONE2). הראשונה נגד השלישית בטבלה. מילאן תרצה להמשיך את המומנטום הנהדר אחרי פתיחת העונה בדרך לאליפות נדירה, נאפולי תנסה לעצור אותו ולעלות למקום הראשון או השני – תלוי במשחק של סאסולו נגד ורונה.

טניס / אלכס דוקורסקי

טורניר "גמר הסבב" – משחק הגמר

20:00 (צ'רלטון): דומיניק תים (אוסטריה)-דניאיל מדבדייב (רוסיה) – אחד משני השחקנים יניף לראשונה את התואר היוקרתי. דומיניק תים היה במעמד הגמר לפני שנה ונוצח במשחק צמוד על ידי סטפנוס ציציפאס. מדבדייב, לעומת זאת, העפיל לראשונה לטורניר בשנה שעברה, אך נוצח בכל שלושת המשחקים בבית המוקדם. השנה, בניגוד גמור לאשתקד, הוא גבר על כל ארבעת יריביו בטורניר עד כה, ביניהם שני המדורגים ראשונים בעולם, נובאק דג'וקוביץ' ורפאל נדאל. האחרון כבר הגיש לניצחון במשחק מול הרוסי בן ה-24 אמש בחצי הגמר, אך מדבדייב שבר בחזרה, הצליח לכפות שובר שוויון שבו ניצח ושבר פעמיים את הגשותיו של הפנומן הספרדי במערכה השלישית והמכרעת בדרך לניצחון במשחק, שארך כשעתיים וחצי, ועליה לגמר. משחק חצי הגמר הראשון הפגיש את תים מול דג'וקוביץ'. האוסטרי ניצח במערכה הראשונה והחזיק בארבע נקודות משחק בשובר השוויון של המערכה השנייה, אותן הסרבי הצליח להציל ולנצח במערכה. גם המערכה המכרעת הגיעה לשובר שוויון והמדורג מספר את בעולם הוביל בה 4-0, לפני שתים חזר לעניינים וניצח במשחק. תים ומדבדייב יישחקו בפעם החמישית ביניהם כשהאוסטרי מוביל 3-1 במאזן מפגשיהם. המשחק האחרון ביניהם התקיים בחצי גמר אליפות ארה"ב השנה, אז המדורג שלישי בעולם ניצח מבלי לאבד מערכה בדרך לעליה לגמר וזכיה בתואר. משמעות עלייתם לגמר של שני השחקנים היא שבפעם הרביעית ברציפות יזכה בטורניר שחקן שלא עשה זאת קודם (שלושת המנצחים האחרונים הם גריגור דימיטרוב, אלכסנדר זברב וסטפנוס ציציפאס).

בירת בריטניה אירחה את הטורניר במשך 11 שנה, מ-2009, והחל מהשנה הבאה הוא יתקיים בטורינו. אולי יש בכך מן הסמליות כי אף על פי שמתאו ברטיני פספס הופעה שנייה רצופה בטורניר בגלל מקום אחד בדירוג, נראה כי טניס הגברים האיטלקי נמצא בתקופה טובה, לאחר שעמד שנים בצל טניסאיות "ארץ המגף". כיום ישנם מספר שחקנים צעירים ומוכשרים, כשבראשם נמצאים, כאמור, מתאו ברטיני ויאניק סינר.

משחק הגמר של היום "יוריד את המסך" על עונת 2020 המעט בלתי שגרתית. שנה שתיזכר בשל הפסקת המשחקים, כולל ביטול טורניר וימבלדון, שנכפתה בשל הקורונה. בנוסף, ראינו את יליד שנות התשעים הראשון, דומיניק תים, שזכה בגרנד סלאם. שתי טניסאיות צעירות זכו לראשונה במייג'ורס ואלה הן סופיה קנין מארה"ב, שזכתה באליפות אוסטרליה, ואיגה שוויונטק הפולניה, שהפגינה דומיננטיות מרשימה מאוד ברולאן גארוס.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות צפון אירלנד הפתוחה – הגמר

*המלצת צפייה* 15:00, 21:00: ג'אד טראמפרוני אוסליבן (יורוספורט 2 ואח"כ יורוספורט)

שני משחקי חצי הגמר אתמול הניבו לנו תוצאות צפויות, גם אם הדרך לשם לא תמיד הייתה כזו. במשחק הראשון בין רוני אוסליבן לאלי קארטר, קארטר נראה בתחילה כזה שנוטל את היוזמה במשחק עם 3-1 בתחילתו, אלא שרוקט רוני יצא בסערה אחרי ההפסקה, ועם חמישה פריימים רצופים אופייניים זכה במשחק. המשחק השני בין ג'אד טראמפ לדייויד גרייס החל בקרבות חפירות בין השניים, אלא שטראמפ השתלט על המשחק ככל שזה התקדם, וזכה לבסוף אף הוא במשחק ביתרון נינוח.

גמר האליפות היום, בפורמט הטוב מ-17, יפגיש את ג'אד טראמפ ורוני אוסליבן. זוהי הפעם השלישית ברציפות שגמר הטורניר מפגיש בין השניים. אין שום בעייה להתרגל לכך – הגמר בין שני אלופי העולם האחרונים, המדורגים ראשונים בענף, הוא אחד מהמחזות משובבי הנפש ביותר שהענף יכול לספק. כמה מהמפגשים בין השניים כבר נחשבים לקלאסיקות, כולל שני משחקי הגמר הקודמים של הטורניר, שבשניהם זכה טראמפ. שני השחקנים מגיעים לכאן לאחר שהצליחו להרים בחזרה את הכושר שלהם בשנה (קלנדרית) זו – טראמפ לאחר עונה שוברת שיאים שנקטעה בפתאומיות ע"י פגרת הקורונה הכפוייה, שפגעה בו קשות בתקופת החזרה, ורוקט רוני עם עונה שקטה שבה מיעט להתחרות, אך הביא את עצמו לשיא בדיוק ברגע הנכון באליפות העולם. כל ניסיון להמר כאן על פייבוריט יהיה חסר טעם, וכדאי פשוט להתרווח ולצפות בחוויית הסנוקר ששני השחקנים הנפלאים האלה צפויים לספק לנו.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. בשובר השוויון ת'יים פיגר 4=-0 נגד ג'וקוביץ' לפני שניצח, כפי שאלכס ציין. הוא היה כל כך עצבני, ולפתע ב=-4-0 קרה לו משהו וראיתי שחקן אחר לחלוטין. תודה אלכס.

  2. דניאיל מדבדייב גבר על דומיניק תים במשחק מותח, שארך למעלה משעתיים וארבעים והגיע למערכה השלישית והמכרעת. בזכייתו זאת, הפך מדבדייב לשחקן השני מרוסיה שזכה בתואר היוקרתי, לאחר שניקולאי דוידנקו ניצח את חואן מרטין דל פוטרו בגמר הטורניר ב-2009.

  3. ג׳אד טראמפ זוכה 9:7 בפעם השלישית ברציפות מול רוני (אפילו אותה תוצאה שלוש פעמים, די לא ייאמן), אחרי שרוני חוזר מהקבר בגמר. המשחקים בין השניים האלה לא מאכזבים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט