מחשבות כדורסל של שלישי / רועי ויינברג

עולות למעלה

קבוצות שיכולות לשקול טרייד-אפ בדראפט הקרוב.

סן אנטוניו ספרס (בחירה 11). דמאר דרוזן עם אופציית יציאה מהחוזה, וגם אם יממש אותה יהיה שחקן חופשי בעוד שנה. אותו דבר רלוונטי בקשר ללמרקוס אולדריג', כשגם רודי גיי ופטי מילס מסיימים חוזה בסוף 2020/21. לא נראה שהסגל הנוכחי של הספרס מספיק טוב בשביל פלייאוף, אבל הם יכולים להעביר אחד מהם בשביל הזדמנות לבחירה נוספת או בחירה גבוהה יותר בניסיון להביא עוד כישרון לצד דריק וויט, דיונטה מארי ויאקוב פלטל.

סקרמנטו קינגס (בחירה 12). מארווין באגלי בן 21, די'ארון פוקס בן 22. אין לסקרמנטו עוד שחקן צעיר משמעותי חוץ משניהם כשבוגדנוביץ', הילד, הולמס ובארנס עברו את ה-27. אם סקרמנטו בוחרת להשאיר את בוגדנוביץ', יכול להיות שהיא תשיג מאטלנטה למשל את הבחירה השישית תמורת באדי הילד שיכול להשלים נהדר את טריי יאנג בהתקפה. אין להם מספיק שחקנים שמתאימים לטיים-ליין של מי שאמורים להיות הפרנצ'ייז פליירס.

אורלנדו מג'יק (בחירה 15). העתיד של אורלנדו פצוע – ג'ונתן אייזק יפספס חלק משמעותי מהעונה הבאה, מו במבה מתמודד עם פוסט-קורונה ואין מספיק תאי זכרון פנויים באתר בשביל לפרט על מרקל פולץ. הם קבוצת אמצע כרגע עם כמה שמות שיכולים למשוך קבוצות תחרותיות כמו אל-פארוק אמינו, טרנס רוס ואולי גם ארון גורדון. אופתע אם הם יעשו טרייד, אבל יכול להיות שמהלך שיקפיץ אותם לבחירות הגבוהות ישנה את הפרנצ'ייז המדשדש.

יורדות למטה

קבוצות שיכולות לשקול טרייד-דאון בדראפט הקרוב.

מינסוטה טימברוולבס (בחירה 1, 17). יש לוולבס את צמד הכוכבים שלה לשנים הקרובות עם קארל אנטוני טאונס ודיאנג'לו ראסל. לא בטוח שליד שניים שיכולים להיות 2 האופציות הראשונות בהתקפה הם צריכים כוכב שלישי, במיוחד כשיש את ג'ארט קולבר שאולי יהפוך לאחד כזה, ובמיוחד לא אחד שיתרום בעיקר עם הכדור. הוולבס צריכים הגנה ויש שחקני הגנה טובים שיהיו זמינים בבחירות נמוכות יותר, מה שהופך אותם לקבוצה מסקרנת מבחינת טריידים.

גולדן סטייט ווריורס (בחירה 2). בחירה 2 לקבוצה כל כך טובה יכולה להיות החלטה שמשנה פרנצ'ייז, או מבטיחה לו עתיד לשנים הבאות: הלייקרס בחרו ב-1982 את ג'יימס וורת'י ולקחו אליפות, בוסטון בחרה את ג'ייסון טייטום ב-2017 בשנה בה עשתה גמר מזרח. השאלה היא האם יש נכס שיהיה זמין על הבחירה השנייה ויהפוך את גולדן למועמדת לאליפות, או האם עדיף להם לבחור שחקן שיהיה הגשר לתקופה הבאה של המועדון בדומה למה שסן אנטוניו עשו ב-2011 עם קוואי לנארד.

אטלנטה הוקס (בחירה 6). יש להוקס לא מעט שחקנים צעירים: טריי יאנג, ג'ון קולינס, קווין הוארטר, קאם רדיש ודיאנדרה האנטר. יחד עם קלינט קפלה, רק בן 26, יכול להיות שלא יהיו מספיק דקות משחק בשביל לתת לכולם להתפתח. יש שמועות על זה שאטלנטה רוצה טרייד-דאון בניסיון להיות תחרותית השנה, והבחירה הגבוהה יכולה להיות נכס מושך בניסיון להשיג שחקן שישפר את ההגנה ויאפשר ליאנג לשחק בלי הכדור, אולי אפילו ג'רו הולידיי.

סליפרים

שחקנים חופשיים שיכולים להיות מציאות:

נרלנס נואל. יש לא מעט סנטרים חופשיים עם הגנה טובה ומשחק התקפי מוגבל. חסן וויטסייד, טריסטן תומפסון, דוויט הווארד, ג'בל מגי ואולי גם רובין לופז. נואל הצעיר שבהם, בן 26. הוא נתן עונה טובה מהספסל של הת'אנדר והשילוב בין האתלטיות, התנועה הטובה בלי הכדור ויכולת קריאת המשחק (חוטף נהדר ביחס לסנטר) יכול להפוך אותו להשקעה טובה בעמדה לכמה שנים. נואל כנראה מתחרט על הדחייה של 41 מיליון דולר ל-3 שנים מדאלאס, אבל בקבוצה הנכונה הוא יכול להיות סנטר פותח טוב.

מו הרקלס. ב-2019 היה חלק מפורטלנד שעשתה גמר מערב. ב-2020 פתח ב-38 משחקים בקליפרס לפני שהועבר לניקס. שחקן הגנה טוב שיכול לשמור על סמול ועל פאוור פורוורדים, אבל משחק התקפי מוגבל מונע ממנו להכנס לנישה הפופולרית של שלשות והגנה. עדיין יכול להתברר כגניבה בקבוצת פלייאוף נכונה, במיוחד אם יגיע ללייקרס או להיט.

ג'ורדן קלארקסון. הראה השנה צד נוסף במשחק והשתלב טוב מהספסל של יוטה כשחקן שישי שיכול לייצר זריקות בעצמו ולהיות מסוכן גם בלי הכדור. קלע 15.6 נקודות למשחק ביוטה, קבוצת התקפה לא גדולה, ונתן פלייאוף סביר של 16.7 למשחק, אמנם כולל 2 מ-11 מהשלוש בשני המשחקים האחרונים ואיבוד יתרון של 3-1. אם קבוצה כלשהי צריכה סקורר מהספסל, יכול להיות שקלארקסון הוא האיש הנכון. זה כולל, כמובן, את יוטה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. תודה רועי! אחלה של טור
    .
    מסכים עם העולות והיורדות.
    בסליפרים הייתי מוסיף את דאן. אולי אני אישית מחזיק ממנו יותר ממה שהוא מחזיק בעצמו אבל כל ילד צריך מבוגר אחד שיאמין בו.
    ועכשיו ברצינות – הוא שחקן נהדר שקלע בשתי העונות שקדמו לעונה זאת כ-12 נק' וחילק 6 אס' (חילק 17 אס' באחד המשחקים בעונה שעברה, קודם לכן 14 וגם 16) בתוספת לכ-2 חטיפות למשחק יכול להיות נהדר לקבוצה שרוצה להחביא את הגארד השני שלה. הוא יוכל להוסיף המון למיאמי, אטלנטה דאלאס. גם בניהול משחק וגם בהגנה חזקה.

    1. אני מאוד אוהב את הצדדים החיוביים שבמשחקו של דאן.
      הבעיה?
      האם בכדורסל של היום יש לגארד שקולע (או ליתר דיוק, מחטיא) כמו דאן מטווח ה-3?
      בשנה שעברה הוא קלע 25.9% מהשלשות שלו. בקריירה יש לו 30.6%
      .
      מה שחבל זה שאחרי מגמת התקדמות ב-3 העונות הראשונות בקריירה,
      בעונה שעברה ההתקדמות נבלמה (לקח צעד גדול אחרונית) –
      ב-19' הוא קלע 35.4% מטווח ה-3, היה ממשיך את ההתקדמות, היה הופך לשחקן שחוזה יפה מאוד ממתין לו.
      .
      מה שצריך לקחת בחשבון זה את הפציעות, הקבוצה העקומה בשורותיה שיחק, ואת היעדר "מקום קבוע" שגרם לצניחה דרמטית בדקות שלו בעונה שעברה.
      בהחלט יכול להיות ש-"משנה מקום, משנה מזל" זה המקרה שלו.
      .
      הימור מעניין, כזה שמסקרן מאוד יהיה לגלות כמה הוא שווה.

      1. לגבי השאלה שהעלת – לדעתי יש מקום. במיוחד בקבוצות כמו מיאמי אטלנטה ודאלאס שעוטפים אותו בקלעים נהדרים. במיאמי הוא יכול להיות הג'ימי באטלר של הספסל (רק שילמד לסיים בסל כמו ג'ימי). באטלנטה הוא יכול לנהל את המשחק לצד טריי יאנג ולתת לאחרון לשחק ללא כדור כנ"ל דאלאס עם לוקה.

  2. אחלה פוסט, תודה רבה רועי.
    .
    בעניין הספרס – כולם מדברים על טרייד אפ עבור נכס. לדעתי לא ברור שקפיצה בדראפט שווה את זה – לא בטוח בכלל שאבדיה למשל, בבחירה 6, נניח, באמת יתברר כיותר מתאים מאיזה דווין ווסיל או פטריק וויליאמס בבחירה ה-11. לכן, ולמרות שהדראפט נחשב לא מרשים, אני הייתי מעדיף להשאיר את ה-11 אצלנו ולהטריד נכס קיים עבור בחירת סיבוב ראשון נוספת. גובה הבחירה יהיה תלוי כמובן במי נטריד ולאן, אבל ככלל – מעדיף שתי בחירות על טרייד אפ.

    1. מסכים חלקית.
      זה דראפט כזה שאין בו הימור בטוח על שחקן גדול. לכן (לשיטתך, לא אומר שזה שגוי) להגדיל את מספר הכדורים בלוטו הספציפי הזה ולקוות שאחד משני הכדורים שהוצאת יהיה הכדור הזוכה.
      אבל – ופה צריך לזכור שמדובר בקבוצת כדורסל עם מערך סקאוטינג חזק, ולא סתם במהמר ברולטה – אם הם הצליחו לזהות פוטנציאל כלשהו שאחרים כנראה עוד לא ראו (ויש למועדון שלך מוניטין בנושא…) – אז אולי כדאי להם לעלות בדרוג ולדוג את הדג שחיפשו, לפני שמישהו אחר "סתם מהמר" עליו, או, אולי, אפילו ראה מה שהם ראו ומאוד מעוניין בו.

    2. מסכים חלקית עם שניכם.
      .
      נכון שלמעט ווייט כולם מגיעים לשנה, אבל רובם שחקנים מבוגרים, בשלהי הקריירה, שיכולים להיות צלע שלישית בקונטנדרית (אולדריג' ודרוזן) או שחקן ספסל משמעותי (גיי ומילס), ואני חושב שאם יהיה להם טוב אין סיבה שלא יאריכו לאחר מכן בחוזה נמוך לשנתיים/שלוש.
      .
      בנוגע לווייט – לא הייתי מוותר עליו גם עבור בחירת טופ 3, אם כבר הייתי מוותר על מורי וגם זה לא בטוח.
      .
      בנוגע למספר השחקנים – מסכים שאנחנו אמורים לזהות כשרון טוב יחסית לאחרים, ואם אכן הפרונט אופיס חושב שאבדיה, למשל, הוא לוקה 2.0, או שוייסמן הוא דאנקן 3.0, אז יש להם את ברכתי ללכת על זה. אבל, העניין כאן הוא לא רק הסיכוי לסופרסטאר אלא גם מספר הכישרונות, וכרגע לדעתי אנחנו פשוט צריכים עוד שחקנים צעירים, אז אם בנוסף לדווין וסיל, נניח, ב-11, אנחנו יכולים לקבל איזה צדיק ביי כזה, עבור הבחירה של פורטלנד, נניח, יש לי "מה לעשות" עם שניהם, גם אם בסופו של דבר יתברר שהם לא אדוארדס, נניח.

  3. דרפט חלש השנה וממש כל בחירה היא הימור, במצב הזה עדיף להמר מלמטה ואם כבר יש לך בחירה למעלה אז לנסות להשיג בחירה יותר נמוכה ועוד נכס.
    בחירות 10-20 דווקא היותר מענייניות
    ניסמית', ג'ילן סמית', ג'וש סמית, פטריק ויליאמס.
    סאדיק באי.
    מקווה שהפליקנס יקחו מישהו מהרשימה
    המהלך הנכון ב מינסוטה זה ללכת על טרייד שיביא לה את אהרון גורדון פלוס בחירה של אורלנדו תמורת בחירה1 והחוזה של גונסון.
    ככה עדיין יש לה 2 בחירות באזור 10-20 ו אורלנדו יכולה להמר על למלו או אדורדס גם ככה איזיק בחוץ עד שנה הבאה.
    גולדן צריכה טרייד שינחית את טרנר
    הייתי שוקל לתת את ויגנס בחירה 2 ובחירה של מינסוטה שנה הבאה מוגנת טופ 3 על וורן וטרנר.
    שם את גולדן כקונטנדרית רצינית ל 3 שנים לפחות.

  4. הולדי תפור לאטלנטה ליד יאנג לאזן את הקו האחורי.
    חושב שהולדי שווה יותר מבחירה 6 לבד.
    סקרמנטו חייבת פירוק מחדש, יש דיבורים על טרייד מילווקי של סיין אנד טרייד של בוגדנוביץ וגם בארנס לא ברור תמורת מה בדיוק.
    סקרמנטו צריכה לנסות להשיג נכסים ממה שיש לה.
    גם סאן אנטוניו צריכה לעשות פירוק וכל בחירה תמורת דרוזן ואולדירץ הולכת.
    כמובן שלא רואה את זה קורה כל עוד פופ שם.

    1. הבאקס בהיסטריה נמצאים במצב שהפליקנס היו עם דיוויס וקליבלנד עם לברון, לא מצליחים להביא כוכב לצד יאניס.
      הולכים סתם לקחת חוזים גרועים בשביל שחקן בינוני.
      במקומם הייתי כבר מחפש לו טרייד.

      1. צודק אבל זה רק כי אני לא המנגר אחרת היו מפטרים אז!כדאי ללכת על בטוח 😎.
        יאניס לא ישאר שם גם אם יזכו באליפות והם לא יזכו.
        לגבי הולידיי הוא מתאים לצד יאנג רק בתיאוריה לא במציאות. הוא לא בטיים ליין שלהם ולא הולך לעשות הגנה גם שם כי אין למה כמו בפליקנס.
        הוא צריך ללכת לקונטנדרית שם הוא יתאמץ יותר כי יש על מה והיתרון שלו יכול לבוא לידי ביטוי.
        אין לו מה לחפש בהוקס ולהוקס בו אבל להוקס יש מלא כסף על הרצפה ויהיו חייבים לתת למישהו אני מעדיף את הולידיי בהחלט על על היוורד

  5. כשהלייקרס בחרו בגיימס וורתי במקום הראשון ב 1982, הוא היא אחרי 4 שנות משחק בקבוצה מהשורה הראשונה בקולג. קבוצה ששיחקה בטורניר הגמר של המכללות בצורה קבועה והגיעה לשלבים מתקדמים.
    .
    כשקליבלנד בחרו בוויגנס, הוא היה אחרי שנה אחת בקנזס, קבוצה טובה אבל לא ברמה של נורת קרולינה של וורתי.
    .
    השנה, וויסמן שיחק 3 משחקים בקולג, אדוארדס שיחק בקבוצה שבעיקר הפסידה ובול שיחק 12 משחקים במדינה שאנשים תלויי הפוך עם הרגליים למעלה.
    .
    בקיצור אני אשמח אם ג"ס תצליח להחליף את הבחירה במקום השני בבחירה גובהה בדראפט של השנה הבאה פלוס שחקן טוב השנה. מועמדות סבירות: דטרוייט, שרלוט,קליבלנד ואולי שיקגו. אם שיקגו נותנים את מרקונין מבחינתי שיתנו את הבחירה שלהם לשנה הבאה ויקחו את מספר 2.

    1. אף אחד לא יתן את הבחירה שלו של שנה הבאה אם היא לא מוגנת לוטורי, דרפט טוב מאוד אמור להיות שנה הבאה. ל גולדן יש כבר את הבחירה של מינסוטה מוגנת טופ 3.

    2. אני לא חושב שיבחר עוד ג'יימס וורת'י, כבר שנים אין שחקנים שעושים 4 שנים במכללות ונבחרים ראשונים (דאנקן לדעתי היה האחרון). טייטום נבחר שלישי אחרי 29 משחקים במדי דיוק, אבל אני חושב שנקודת ההשוואה הנכונה היא יותר קוואי כשחקן שמצטרף לטריו שהביא כבר אליפויות

      1. הבאתי את וורתי כדוגמא לבסיס שעליו העריכו קבוצות בעבר שחקנים לעומת היום. אחד הדברים המגוחכים בעיני היא הטענה ששחקנים בני 22 הם כבר מבוגרים וכמעט מוצר מוגמר.דוגמא בולטת הוא דרימונד גרין. עד שנות ה 90 כמעט כל השחקנים שיחקו 4 שנים (מעטים שחקו 3) וכמעט כולם המשיכו להתפתח אחרי שהגיעו לנבא. אין השוואה בין היכולות של גורדן כשנכנס לליגה ליכולות שלו כשניצח לראשונה בגמן. גם אח"כ הוא המשיך לפתח ולהתאים אלמנטים במשחק ליכולות ולגיל.

      2. אולם לא נבחר ראשון, אבל דמיאן גם היה 4 שנים במכללה. אני זוכר איך דנת פה שאולי הוא הגיע לתקרה.
        ולפי דעתי הוא המשיך להשתפר כמעט כל עונה מהרוקי.
        הבחירה הראשונה באותה עונה היית מפלץ פיזי שהוא חתיכת שחקן היום..
        אבל לא נראה לי שיש קבוצה בדראפט הזה שלא חותמת על ליליארד

  6. כואב לי הלב על אורלנדו. ישנן יותר ויותר שמועות על טרייד דאון של בחירת הווריורס השנייה. חבל. היה זה כזה כיף לשמוע את שמו של דני אבדיה נקרא בבחירה השנייה.
    יופי של טור, רועי

  7. אם ההוקס רוצים להיות תחרותיים הם צריכים ליזום טרייד על דילון ברוקס אני עפתי עליו ממה שראיתי ולדעתי יש לו עוד אופק התפתחות והוא שומר קטלני. להחתים את קראודר על חוזה יפה לעונה אחת שיביא קשיחות ניסיון ומכות להחתים את ביזלי ורכז מחליף לעונה אחת בכסף גדול לנסות לדוג את דראגיץ. זה מה אני הייתי עושה

      1. לא אמרתי שיחליפו אני חושב שהוא תותח ועוד ישתפר הרבה יש לו דרייב חזק ויכולות למרות שהוא לא ילד.
        אמרתי שהייתי מנסה להביא אותו במקום ההוקס, אפשר לדבר תמיד ולך תדע אולי יסכימו שם.

  8. פינת ג"ס: קו תשלומי המס נקבע 132.7 מיליון. לג"ס כרגע יש 13 חוזים בסך של 148 מיליון. אם יחתימו בחירה #2 פלוס MLE 5.7 יגיעו לשכונה של 163 מיליון. על זה ישלמו 85 מיליון מס (פלוס מינוס 5 מיליון אם טעיתי ). אם יממשו את מלוא ה TPE שעומד 17 מיליון ישלמו עוד כ 80 מיליון. סה"כ 330 מיליון פלוס מינוס. אני לא חושב שיממשו את כל ה TPE.
    .
    אם ההכנסות ירדו ב 30 אחוז מהצפי הם יקבלו הנחה של 30 אחוז בתשלומי המס. הסכום של 160 מיליון תשלומי מס מתחלק בין כל הקבוצות שלא חוצות את קו המס. יש 5 או 6 קבוצות שכרגע חוצות. ז"א כל קבוצה מאלו שיקבלו, תקבל כ 8 מיליון. יש קבוצות שזה מעביר אותן מהפסד לאיזון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט