מחשבות כדורסל של שישי / רועי ויינברג

מעבירים את ווסטברוק

שנה אחת בלבד אחרי שהגיע ליוסטון מאוקלהומה סיטי, ראסל ווסטברוק כנראה רוצה טרייד. ווסטברוק זוכה ללא מעט ביקורת, מוצדקת ברובה, לאורך הקריירה: נטייה ל-stat-padding, חוסר יציבות, בחירת זריקות רעה ונטייה לקחת הרבה יותר מדי זריקות על עצמו הובילו לכך שהוא כבר לא יהיה, בהנחה שלא נראה שינוי משמעותי בגישה, שחקן משמעותי באלופה. זה לא אומר שאין לו ערך.

ווסטברוק אמנם לא יגיע לגבהים הגבוהים ביותר באן.בי.איי, אבל הוא מרים את הרצפה של כל קבוצה שהוא נמצא בה. הוא קלע העונה 28 נקודות עם 8 ריבאונדים ו-7 אסיסטים למשחק, בעונה היעילה ביותר שלו מהשדה בקריירה. הוא מספיק טוב בשביל להוביל קבוצה בינונית במזרח לפלייאוף או לפחות למאבק עליו במזרח. ווסטברוק שחקן שנותן 100% בכל משחק, וגם אם לא יהפוך פרנצ'ייז לקונטנדר הוא יכול להפוך אותו לרלוונטי שוב – משהו שחסר ללא מעט מועדונים. אז מי יכולות לקחת אותו?

שיקגו היא אפשרות מעניינת. בעולם מושלם הבולס היו מנסים להביא את זאק לאבין ואוטו פורטר ביחד תמורת ווסטברוק, אבל יכול להיות שזה מחיר גבוה מדי. לכן אפשרות מעניינת אחרת היא תומאס סאטורנסקי, לוק קורנט ופורטר. הבולס מרוויחים שחקן שיכול לנהל משחק או להוביל את ההתקפה (וכך יכולים להרוויח עוד על לאבין בטרייד אחר או לנסות לשלב ביניהם), יוסטון מקבלת כאן מנהל משחק משני להארדן, גבוה עם קליעה ואת פורטר שיכול לרווח את המגרש סביב הארדן ומסיים חוזה גדול בתוך שנה. שיקגו עשו את הפלייאוף פעם אחת מאז 2015, ווסטברוק שם אותם בעמדה טובה בשביל לחזור אליו. כל זה כמובן בהנחה שפורטר מממש אופציית שחקן בשווי 28 מיליון דולר.

השאלה היא מה יוסטון מחפשת. בטווח הקצר 2.5 שחקני רוטציה יכולים להיות נכס נהדר, אבל בטווח הארוך הם לא יקדמו אותם. אם הרוקטס באמת מתכננים לפוצץ דברים אז יכול להיות שווסטברוק יסיים בניקס. הבחירה השמינית השנה, בחירת הסיבוב הראשון של דאלאס ב-2021 והחוזים הנגמרים של ווין אלינגטון וטאג' גיבסון יתנו להם בסיס לא רע ובחירות סיבוב ראשון שאין ליוסטון בשנתיים הקרובות. יחד עם הבחירות של הרוקטס ב-2022 ו-2023 יהיו להם כמה שנים להתפתח דרך הדראפט.

הניקס עם ת'יבודו אולי יכולים להפוך לקבוצה טובה יותר בזמן ששחקן כמו ווסטברוק מייצר את ההתקפה. המהלך סותם להם את תקרת השכר, אבל הם מקבלים כאן שחקן מוכשר שיכול להפוך אותם לקבוצה שמושכת עניין. החיסרון מבחינת יוסטון הוא שהמהלך הבא במקרה של בלואו-אאוט יהיה טרייד על ג'יימס הארדן. החיסרון מבחינת ניו יורק הוא שהמהלך הזה קצת מזכיר את הטרייד על סטפון מארברי.

פרוספקטים שאני אוהב

כמה שמות שיכולים להבחר במהלך הסיבוב הראשון ולהיות בעלי השפעה חיובית במיוחד.

ג'יילן סמית'. אחד הדברים המבוקשים ביותר בליגה היום הוא גבוהים שיודעים לעשות הגנה ולקלוע מרחוק – ברוק לופז, סרג' איבקה ועוד שחקנים כאלה. סמית' נראה כמו אחד במכללות עם 36.8% מהשלוש, לצד חוש טוב לריבאונד ובהגנה בצבע עם 2.4 חסימות. אמנם לא מוסר גדול והיתרון הפיזי (בן 20 ויותר מבוגר מרוב השחקנים שיבחרו לפניו) לא בהכרח יתורגם לאן.בי.איי, אבל הוא יכול להיות שחקן חמישייה טוב בקבוצות שצריכות כזה. ניו אורלינס בבחירה ה-13 או מינסוטה בבחירה ה-17 יכולות להתאים מאוד.

רוברט וודווארד. יכול להיות שלא יבחר בכלל בסיבוב הראשון, אבל השילוב בין מוטת ידיים וחוכמת משחק הופך אותו לנכס בהגנה ואולי שחקן שיכול להחליף על כמה עמדות ב-NBA. יחד עם יכולת מסירה לא רעה הוא יכול להפוך לגניבה בשביל קבוצה כמו הלייקרס או טורונטו שצריכה רול פלייר עם הגנה טובה, כשהתקפה חלשה הורידה אותו לאזורים האלה. תחשבו עליו כמו דריק ג'ונס ג'וניור, רק חכם יותר.

קול אנטוני. לפני שנה מהיום נראה שהוא בדרך לטופ 5, אבל עונת מכללות חלשה הורידה אותו. אנטוני לא יהיה שחקן הגנה טוב במיוחד והראה בחירת זריקות מפוקפקת בצפון קרוליינה, אבל הוא הראה ניצוצות של יכולת קליעה מגוונת ויש כאן פוטנציאל לשחקן שישי פנטסטי או אפילו יותר מזה בהנחה שבחירת הזריקות שלו תשתנה. מהצד השני, יכול להיות שנראה אותו במיטבו מחוץ ל-NBA בליגה עם פחות הגנה ואהבה לרכזים של Score-first בדומה לשיין לארקין או סקוטי וילברקין. אם הוא מגיע לפרנצ'ייז הנכון אנטוני יכול להיות נכס.

צעד אחד קדימה – שחקנים שיכולים לפרוץ

דאנקן רובינסון (מיאמי היט). ראינו את רובינסון מוסיף כמה אלמנטים למשחקו במהלך הפלייאוף. הוא מסר יותר טוב, היה יותר מעורב בהגנה ונתן בהתקפה דברים נוספים לקליעה האבסולוטית מהשלוש. רובינסון ישאר שחקן שמזוהה קודם כל בזכות הקליעה, אבל המגמה הזאת מראה שהוא יכול לעשות דברים נוספים. יכול להשפיע לטובה על מיאמי.

דיאנדרה אייטון (פניקס סאנס). הסאנס היו טובים מאוד בדקות של אייטון לצד 4 שחקני חוץ והוא היה טוב בדקות בהן שיחק בבועה ולפניה. רודי גובר היה השחקן היחיד ששמר על יותר זריקות ממנו למשחק וההתקדמות ההגנתית הזאת יכולה להפוך אותו למועמד לשחקן ההגנה של השנה הבאה אם פניקס תהיה באזור הפלייאוף. בבועה הוא זרק 10 שלשות אחרי 3 בכל 30 המשחקים לפניה. אם הוא ימשיך לזרוק בעונה הבאה, יחד עם היתרון בהגנה ובריבאונד, יכולה להיות כאן קפיצה נוספת.

ברנדון קלארק (ממפיס גריזליס). בדומה לרובינסון, למרות שטכנית זאת שנתו השלישית של הקלע ממיאמי בליגה, תהיה קפיצה בין השנה הראשונה לשנייה. יכול להיות שנראה את קלארק מקבל לא מעט דקות בחמישייה בהתחשב בפציעה של ג'ארן ג'קסון וההזדמנות הזאת תעשה לו טוב. קלארק עושה הרבה דברים נכון, במיוחד בכל הקשור לריבאונד ונקודות בצבע, כשהוא הראה גם פוטנציאל בהגנה ומרחוק (4 מ-5 מהשלוש במשחק הפליי-אין נגד פורטלנד אחרי 59 ניסיונות ב-57 המשחקים הקודמים). אם ממפיס מצליחה לשלב בינו ובין ג'קסון בקו הקדמי השמיים הם הגבול.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. תודה רועי.
    אני חושב שאייטון ברמה אחרת מרובינסון וקלראק ברשימה שהבאת. בטח שהוא יכול להשתפר אבל הנקודה שלו השנה גבוהה בהרבה מהשניים האחרים. אם אייטון זורק מהשלוש ב35% פחות או יותר, אבל בווליום שהוא לא בן סימונס והוא בהחלט בשלב הבא
    קלראק נתן עונה מדהימה פשוט בשנה שעברה. אני תוהה אם הוא יכול להמשיך ביכולת הפסיכית שהוא נתן מבחינת קליעה (נתן מספרי דורנט מהמיד-ריינג' עם פחות או יותר) אם כן אלו חדשות נהדרות עבור ממפיס.

  2. לצערי, וזה באמת מצער אותי, אני חושב ששחקן כמו דאנקן רובינסון ישמור על הנישה שלו ולא ינסה לפתח אחת חדשה – אולי גם מצד המאמן. דאנקן רובינסון מייצר כל כך הרבה התקפה עבור חברים שלו להתקפה, ודרייב אנד קיק של רובינסון לבאטלר מרגיש לי פחות אפקטיבי מההפך, משני צדדי המהלך. בחיים לשפר יכולת מסירה לא הזיקה לשחקן, אבל אני לא רואה אותו מכדרדר כמו שאני לא רואה את קליי תומפסון עושה זאת. חייב לשפר את ההגנה, ומצפייה במשחק שלו יש לי תחושה שהוא יכול לעשות זאת – כי נראה שהוא מבין את המשחק.

  3. עונת פריצה של אייטון משמעותה ALL NBA. לא פחות –
    .
    א. בגלל שהיצע הסנטרים בליגה דליל למדי.
    ב. נגיד ופריצה משמעותה עלייה של 10% – 15% בנקודות ורב', אז אנחנו מדברים על עונה של 20 נק', 13 רב', והגנה (שכבר בעונה שעברה התפתחה הרבה מעבר למצופה) חזקה. הנתון הזה, 20+ נק', 13+ רב', ב-5 השנים האחרונות השיגו אותו יאניס העונה, ואמביד בעונה שעברה. ALL NBA ב-2 הפעמים).
    ג. אין כמו קצת ווישפול ת'ינקינג בבוקר שישי!
    (על אחת כמה וכמה כאשר בחבית העישון מבלה לו נתח מרשים של צוואר כבש לצד נתח מרשים לא פחות של שורט ריבס בקר, כאשר הצמד ממתינים בסבלנות לסיום תהליך העישון אז הבשר יהיה כל כך רך עד שהוא נופל מהעצם ישירות לתוך הפיתות הסופר טריות שהבאתי על הבוקר מואדי ניסנאס, כאשר אלו חובקות קצת מהחומוס הנהדר של חומוס אלנבי, וסלט פלפלים חריפים שמרומם את הלב ושורף את הנשמה)
    .
    תודה, רועי.
    שבת שלום.

    1. ובינתיים, אצלנו – אפשר רק להתפלל שפולטל יתחיל לזרוק משלוש. לא לקלוע אפילו, רק לזרוק. וגם נתפלל שדרוזן יתחיל לזרוק משלוש. לא לקלוע אפילו… וגם דז'ונטה… ובינתיים נתנחם בקוטג' 5% שהבאתי עכשיו מהסופר
      🙂🙂🙂

  4. תודה רועי, אחלה מחשבות.
    .
    לדעתי האופציה הניקסית של ראסל ירדה מעל הפרק אחרי מינוי תיבודו – לא רואה את השניים האלה מסתדרים ביחד, מצד שני, אם יש מישהו שמסוגל לקחת את השחקן הלא נכון ולפטר את המאמן שלו, שזה עתה חתם לחמש שנים אאל"ט, אחרי חמישה משחקים בלבד, בגלל שהוא לא מסתדר עם השחקן הלא נכון, זה כנראה דולאן, אז לך תדע.

  5. תודה רועי
    ראסל זו חידה, סטטיסטיקה לברונית אבל אחוז נמוך, אם יש לו עוד שנה כזו אז שווה לקחת אותו לקבוצה שרוצה רייטינג ולאו דווקא השגים עכשיו כמו שארלוט או ניקס.
    **
    אייטון זה לגמרי שחקן ששווה לעקוב אחריו

  6. תודה רבה רועי, פוסט מצוין.
    ההתפתחות של אייטון, במיוחד בצד ההגנתי של הפארקט, היא ממש מעניינת, במיוחד לאור כך שציפו שיהיה שחקן התקפי מגוון יותר ושחקן הגנתי מאוד חלש כשיצא מהקולג'

  7. מצוין רועי. בתור אוהד יוסטון אני חושב שנרוויח כמעט מכל טרייד עבור ווסטברוק. אם מורי היה נשאר הוא כבר היה רוקח משהו מעניין.

  8. נורא קל לא לחבב את ראס, לראיה – אני לא מחבב אותו, עם זאת – הוא עדיין שחקן שמורידים מערכו יתר על המידה. הוא עדיין ריבאונדר מצוין ומוסר טוב. היה טוב אם היה זורק קצת פחות והכל. בניו יורק או בשארלוט זה יהיה הפוך כמובן. נקרא על כל מיני ווסטברוק עושה טריפל 20 ונראה מקום שמיני במזרח, במקרה הטוב…
    *
    אגב, מזכיר שוב שבהשוואה המתבקשת לאוסקר רוברטסון שכיום מוזכר כאחד הגדולים – גם הוא לא הוביל את הקבוצה שלו להישגים טובים (לדעתי ראה פחות פלייאופים מווסטברוק), זכה להמון ביקורת שלילית ולקח אליפות רק כשהוא עבר קבוצה ולקח צעד אחורה. אני לא אהיה מופתע אם זה ייקרה גם לראס תוך כמה זמן.

  9. בסד
    תודה רבה.
    אני עדיין מאמין שווסטברוק יכול לתרום ללא מעט קבוצות.
    צריך גם לזכור שהוא שחקן עמיד מאד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט