סוף ההתחלה – לקראת מחזור 9 ב-NFL

סוף ההתחלה – לקראת מחזור 9 ב-NFL

מאת כותבי הופס פוטבול – פריים-טיים זק, יניב שושני ועידו יצחקי

השבוע אנחנו עוברים את קו מחצית העונה ב-NFL. בהמשך השבוע נפרסם פוסט של נבחרי החצי הראשון, ובינתיים תמונת הפלייאוף הולכת ומתבהרת. נזכיר כי השנה יגיעו 14 קבוצות לפלייאוף, כשלשתי אלופות החטיבות בלבד יהיה את הבונוס של שבוע חופש. כפי שהדברים נראים כרגע, יש רק 16 קבוצות במאזן חיובי והן כנראה יהיו אלה שיתמודדו על 13 המקומות בפלייאוף עד תום העונה. המקום האחרון (ה-14) שמור לזוכה במקום הראשון ב-NFC  מזרח, שתסיים כנראה במאזן שלילי ותשחק גם היא בינואר (שלא בצדק!). מסתבר שגם בפוטבול (ובכדורסל), כמו בפוליטיקה האמריקאית, יש עיוותים בתהליכי הבחירה שמשפיעים על התוצאות והזוכים…

השבוע מחכים לנו כמה משחקים חשובים ומרתקים, בראשם הקרב האדיר בין בריס ובריידי על ראשות בית ה-NFC דרום. עימותים מעניינים וחשובים נוספים יהיו, בין היתר, במאבק בין הקולטס לרייבנס על מיקום בפלייאוף ב-AFC, מבחן חוץ לא קל לראסל ווילסון ולהקתו בבפאלו ומפגש פיקנטי בין קיילר מאריי וטואה טאגווילואה, לאחר ששיחקו זה כנגד זה באורנג' בול ב-2018.

במשחק שהתקיים ביום חמישי הביסו הגרין ביי פאקרס (6- 2) את מה שנשאר מהסן פרנסיסקו פורטי-ניינרס (4- 5) בתוצאה 34- 17. בתחילת המשחק הניינרס, שהובלו ע"י הק"ב המחליף ניק מאלנס, עוד נראו כאילו הם יכולים להקשות על הפאקרס כאשר הגיעו לרד-זון במצב של 7- 0 לגרין ביי, אך נאלצו להסתפק בשער שדה, ולאחר שאיבדו כדור בדרייב הבא שלהם גרין ביי עלו ליתרון של 14- 3. הפאקרס לא עצרו שם, ניצלו את המשחק המבולבל של מילואי הניינרס בהתקפה ובהגנה ועלו ליתרון של 34- 3 לפני שהרפו מהדוושה ונתנו לסן פרנסיסקו לצמצם לקראת הסיום. רוג'רס היה מצוין עם 305 יארד ו-4 ט"ד ב-80%, כשרובם הגיעו לדוונטה אדאמס שתפס 173 יארד (!). מאלנס הסתפק ב-291 יאד עם ט"ד ואיבוד, כשריצ'י ג'יימס נהנה מהחורים בהגנת הפאקרס והשיג 184 יארד באוויר שלא שינו את התמונה.

נקווה לעימותים מעניינים יותר בשאר משחקי המחזור.

וושינגטון פוטבול טים (2- 5) – ניו יורק ג'יאנטס (1- 7) (וושינגטון, יום א, 20:00)

באדיבות בית ה-NFC מזרח האומלל, ובהמשך למשחק SNF המכוער בין דאלאס לפילדלפיה בשבוע שעבר, יש לנו השבוע עוד משחק בין שתי קבוצות בעלות מאזנים שליליים להפליא והתקפות פתטיות (ניו יורק במקום 28 ווושינגטון במקום 31) שעדיין יכול להיות בעל השלכות על הפלייאוף.. תופעה מדהימה ללא ספק.

ניו יורק דווקא הצליחה למתוח את טמפה ביי החזקה וכמעט גנבה ניצחון מפתיע  בפריים-טיים בשבוע שעבר. ההגנה שוב שיחקה היטב, הצליחה לייצר 2 סאקים על בריידי ולהוציא את התקפת הבאקס החזקה מהקצב שלה (זו רק הפעם השניה מאז מחזור הפתיחה שטמפה הבקיעה 25 נקודות או פחות, כשהקודמת הייתה מול הגנת הברס המצוינת). מי שהרס לניו יורק את ההופעה הטובה ביותר שלה העונה היה הק"ב הצעיר דניאל ג'ונס שמסר לשתי חטיפות לא מחויבות המציאות ושוב הפגין יכולת חלשה (הרייטינג שלו עד כה הוא 74 – בין הגרועים בליגה). עם זאת, הג'יאנטס מראים יכולת משופרת ביחס לתחילת העונה ולמרות שהם עדיין "מצליחים" לייצר הפסדים דחוקים במקום ניצחונות יש כאן אולי תקווה לעתיד טוב יותר בשנה הבאה.

וושינגטון חוזרת משבוע החופש שלה כשהיא מרוחקת משחק וחצי מפילדלפיה בראשות הבית ויודעת שניצחון השבוע ייתן לה עמדה מצוינת להתמודד על מקום בפלייאוף. הניצחון המשכנע על דאלאס לפני שבועיים נותן לקבוצה הרבה ביטחון, כאשר קייל אלן – שהחליף את דווין האסקינס בעמדת הק"ב הפותח – מפגין יכולת טובה ויציבה. גם אצל קבוצת הפוטבול מוושינגטון ההגנה היא החלק החזק, ובמקרה שלה מדובר בהגנת עלית של ממש – הקבוצה מדורגת במקום הרביעי בליגה (ושני כנגד המסירה!) כשהיא מאפשרת ליריבות רק 186 יארד באוויר (הנתון הנמוך בליגה). היא גם מצליחה להפעיל הרבה לחץ על הק"ב היריב עם יותר מ-3 סאקים למשחק.

תחזית: לוושינגטון הגנה טובה יותר וק"ב יציב ובטוח יותר. בנוסף היה להם שבוע מנוחה והם משחקים בבית… הם רוצים ויכולים רוצים לנקום על ההפסד בנקודה לג'יאנטס במחזור השישי. המשחק יהיה כאמור קרב בין הגנות ויסתיים בסקור נמוך. הלחץ של וושינגטון והטעויות של ג'ונס יכריעו את המשחק לטובת הקבוצה הביתית שתמשיך את מירוץ הצבים מול האיגלס על ראשות הבית. הג'יאנטס יתפנו לתכנן את העונה הבאה.

מצב ה-NFC מזרח

קנזס סיטי צ'יפס (7- 1) – קרולינה פנתרס (3- 5) (קנזס סיטי, יום א, 20:00)

הצ'יפס פוגשים עוד יריב במשקל נוצה שלא יעצור אותם בדרך הבטוחה לפלייאוף.

נראה שקנזס סיטי החליטה שכדי להשיג אליפות שניה ברציפות הם צריכים לעבור את העונה במינימום מאמץ. מה שמפחיד הוא שגם כאשר פטריק מהומס משחק בהילוך שני, הוא מוביל את התקפת המסירה הטובה בליגה,עם רייטינג של 115, 21 ט"ד ורק חטיפה אחת (!!). למעט הנפילה הלא ברורה במשחק ההפסד מול הריידרס במחזור החמישי, הקבוצה מנצחת בקלות גם כשהיא פוגשת יריבות חזקות (כגון הרייבנס והבילס) ובוודאי כשהיא נתקלת בקבוצות הדרג השני והשלישי של הליגה (כמו הברונקוס והג'טס מולן שיחקו הצ'יפס בשבועיים האחרונים). חלק מהקלות של הניצחונות נובע גם מהשיפור בהגנת הקבוצה יחסית לשנים קודמות – היא מדורגת במקום ה-13 בליגה, ושביעית כנגד המסירה, כאשר היא מצליחה להגביל את היריבות ל-201 יארד בלבד באוויר בזכות סקונדרי חזק בראשות טירן מתיו המצוין שמאפשר לק"בים היריבים רק 60% השלמה (שניה רק לסטילרס בנתון הזה).  התקפת הריצה היא עדיין נקודת החולשה של הקבוצה (השיגה רק 50 יארד על הקרקע מול הג'טס) והאוהדים בקנזס יקוו שלבאון בל, שהשיג רק 7 יארד ב-6 נשיאות כדור בבכורה שלו השבוע, יתפקד טוב יותר בהמשך.

קרולינה, שפתחה בצורה מפתיעה לטובה את העונה, סופרת כבר הפסד שלישי רצוף ונראה שחלומות הפלייאוף שלה נגוזו – אם כי המאזן שלה עדיין טוב מכפי שציפו רבים בתחילת העונה. טדי ברידג'ווטר מתפקד באופן סביר בעמדת הק"ב ומוביל התקפה שמדורגת במקום ה-12 בליגה, כשהיא אפקטיבית למדי הן על הקרקע והן באוויר (שם הם מדורגים במקום ה-6 בכמות יארדים לנסיון מסירה עם 7.7 – טוב יותר מטנסי וגרין ביי!) – אבל רק עד שהקבוצה מגיעה לרד-זון, שם היא נעצרת ומשיגה רק 2.2 ט"ד למשחק (מקום 27 בליגה). כמובן ששילוב של חוסר התכליתיות בהתקפה עם הגנה חלשה (המדורגת במקום ה-25 בליגה) לא מבטיח תוצאות חיוביות… עם זאת, כאמור בקרולינה מסתכלים לעתיד ועם חזרתו של כריסטיאן מקאפרי מפציעה (אולי כבר השבוע) וחיזוק הגנתי בפגרה, יש בהחלט למה לצפות בעונות הבאות.

תחזית: לא כוחות. קנזס סיטי בבית תשתעשע בהגנה החלשה של קרולינה. לבאון בל יקבל את הכדור לעיתים קרובות כדי לצבור יארדים וביטחון, וההגנה של הצ'יפס לא תאפשר לברידג'ווטר לשפר את הסטטיסטיקות שלו. מהומס וריד יצברו עוד ניצחון קל שישאיר אותם קרוב לסטילרס במרוץ למקום הראשון ב-AFC.

טנסי טייטנס (2-5) –שיקאגו ברס (3-5) (נשוויל, יום א 20:00)

בתום המשחק הערב בין הטייטנס לברס, נדע איזו קבוצה התאוששה מרצף שני ההפסדים שלה, ואיזו קבוצה ממשיכה ליפול.

למרות הכמעט מהפך מול הסיינטס, הברס ממשיכים באותה מתכונת של הגנה מאוד חזקה, והתקפה חלשה ומוגבלת. גם עם ניק פולס, ההתקפה מדורגת 29 בליגה מבחינת צבירת יארדים, בדיוק כמו בשנה שעברה. יש אמנם שיפור קל במשחק המסירה, אבל משחק הריצה שוב לא ממש קיים, למרות פתיחת עונה מעודדת. בהגנה חליל מאק ממשיך להטריד את ההגנות, אבל רוברט קווין לא מראה את היכולת שהציג בדאלאס, ומשחק ההגנה כנגד הריצה טעון שיפור.

אצל הטייטנס המצב הפוך. ריאן טנהיל ודרק הנרי מובילים את ההתקפה למיקום החמישי המכובד מבחינת צבירת יארדים, אבל ההגנה אינה מביאה תוצאות במשך כל העונה, ועדיין לא הצליחה לספוג פחות מ-300 יארדים בשום משחק העונה.

נתון מעניין – רק רץ אחורי אחד הצליח לרוץ העונה יותר מ-100 יארדים מול שיקאגו.

תחזית – משחק שווה כוחות בין שתי קבוצות שואפות פלייאוף שזקוקות לניצחון. הזדמנות להגנת הטייטנס לשפר סטטיסטיקה מול ההתקפה המוגבלת של הברס, ולחזור למסלול הניצחונות. הדובים יאלצו לחכות להזדמנות אחרת.

מהלך שגרתי. טנהיל מעביר את הכדור להנרי (צילום NFLSPINZONE)

ג'קסונוויל ג'גוארס (6-1) – יוסטון טקסנס (6-1)  (ג'קסונוויל, יום א 20:00)

בחמש השנים האחרונות, סיימה יוסטון את העונה הסדירה כמוליכת הבית הדרומי ארבע פעמים, אבל עכשיו התקופה הטובה הסתיימה לה, והטקסנים מגרדים את תחתית הבית והליגה כולה. דשון ווטסון עדיין משחק ברמות הגבוהות שיש, ויחד עם התופסים וויל פולר וברנדין קוקס מוביל את הטקסנס למקום 5 בליגה מבחינת צבירת יארדים, אבל ההגנה משחקת גרוע, וג'יי ג'יי וואט נראה הרבה מעבר לשיאו.

והערב משחקת יוסטון מול קבוצה נוספת ממרתפי הליגה, שעסוקה יותר בדראפט מאשר כל דבר אחר. עם התקפה אנמית, והגנה שהצליחה לספוג פחות משלושים נקודות רק במשחק אחד (!), היגוארים איבדו עניין בליגה, ואפילו ההייפ סביב גרדנר מינשו הולך ודועך מידי שבוע.

נתון מעניין – ווטסון רושם חמישה משחקים רצופים של 100+ רייטינג.

תחזית – ניצחונה היחידי של יוסטון היה מול הג'גוארס, ועושה רושם שגם הפעם ידה תהיה על העליונה.

אטלנטה פאלקונס (6-2) – דנבר ברונקוס (4-3) (אטלנטה, יום א 20:00)

הפאלקונס והברונקוס מגיעים במצב רוח מרומם למשחק הערב, לאחר שהפאלקונס סוף סוף לא שמטו ניצחון בדרך כזאת או אחרת, והברונקוס ביצעו מהפך מדהים מול הצ'רג'רס (קבוצה לוזרית שלעצמה).

אטלנטה נראית קבוצה אחרת מאז פיטורי המאמן דן קווין, כאשר השיפור הוא בעיקר בהגנה, שסופגת 11 נקודות פחות למשחק בשלושת המחזורים האחרונים. ההתקפה היתה טובה גם בתקופה הרעה, ועכשיו גם חוליו ג'ונס נכנס לכושר טוב, בשורה רעה ליריבות בהמשך הדרך.

גם הברונקוס בתקופה טובה משלהם, עם שלושה ניצחונות בארבעת המשחקים האחרונים. דרו לוק לא הפך למכונה התקפית, אבל הוא נראה בטוח וחד יותר, וכתוצאה מכך אחוז הדיוק במסירות במגמת עליה, וכמות האיבודים בירידה.

נתון מעניין – בשקט בשקט, טוד גורלי עם ט"ד אחד לפחות בשישה מתוך שמונת המשחקים עד כה.

תחזית – עושה רושם שאפקט החלפת המאמן באטלנטה השפיע אכן לטובה, וגם במשחק מול דנבר הניצחון יישאר בצד של הבזים. נקודה למחשבה, רק קבוצה אחת אי פעם העפילה לפלייאוף לאחר פתיחה במאזן של 6-2.

רוחות של תקווה באטלנטה, רחים מוריס (צילום USA TODAY)

מינסוטה וייקינגס (5-2) – דטרויט ליונס (4-3) (מיניאפוליס, יום א 20:00)

מינסוטה מרגישה לוהטת אחרי ניצחון מרשים מאוד על הקבוצה החזקה בבית – גרין ביי, וכעת תנסה לחבר שני ניצחונות רצופים בפעם הראשונה העונה מול הליונס. עם היכולת הנהדרת של דלווין קוק, העבודה שלהם הערב צפויה להיות קלה. הרץ הפנטסטי מנפק עונת שיא כשהוא במקום השני ביארדים בליגה, ובשבוע שעבר הגיע לשיאו עם ארבעה ט״ד (שלושה בריצה, אחד בתפיסה). מייק זימר כבר השכיל להבין כי יכולת המסירה של קירק קאזינס היא לא משהו שניתן להסתמך עליו והעביר את משקל הכובד ההתקפי לקרקע. הקבוצה סובלת מפציעות רבות בסקנדרי שבהחלט עלולות להשפיע על התוצאה.

דטרויט סבלה השבוע מהתפרצות קורונה ונכון לכתיב שורות אלה טרם ברור האם מת׳יו סטאפורד יישחק או לא. בעקבות החמרת הנהלים, ועל אף בדיקות שליליות של הקווטרבק – הוא נאלץ להיכנס לרשימת הקוביד כי בא במגע צמוד עם חולה מאומת. בין אם ישחק או לאו, סטאפורד לא התאמן בימים האחרונים – מה שסביר להניח ייפגע ביכולתו. התבוסה הכואבת שספגו הליונס מהקולטס החזירה אותם לקרקע וגדעה את חלומות הפלייאוף הלא קיימים של הקבוצה הכושלת ממישיגן. וכשהתופס הבכיר קני גוליידי וכן שחקן קו ההגנה טרי פלאוורס פצועים ולא ייטלו חלק במשחק, מצבם של האריות לקראת הערב לא מזהיר.

מינסוטה בכושר טוב יותר והפגינה יכולת מצויינת בשבוע שערב. הסגולים יישמרו על המומנטום וינצחו בבית את דטרויט.

בפאלו בילס (2-6) – סיאטל סיהוקס (1-6) (בפאלו, יום א 20:00)

המשחק הבולט של המחזור יפגיש שתי קבוצות מצויינות בתקווה שנקבל פוטבול איכותי בשעה נוחה במיוחד לקהל הישראלי. המכונה של בפאלו התחילה לחרוק בשבועות האחרונים אחרי פתיחת עונה חלומית. זה החל עם ההפסדים לטייטאנס ולצ׳יפס שעוד התקבלו בהבנה ונמשך עם ניצחון בקושי על הג׳טס החלשים. נגד הפטריוטס בשבוע האחרון הבילס היו קרובים מאוד להפסד שלישי העונה, אלא שפאמבל של ניוטון בדרייב המכריע קבע ניצחון דרמטי לבפאלו נגד הסגל החסר של ניו אינגלנד. בכדי לנצח הערב הבילס יהיו חייבים לנצל את יתרונם היחסי באוויר הודות לזרוע של ג׳וש אלן, וכמובן להגנת המסירה החלשה של הסיהוקס. אם לא יתעלה על עצמו הערב, הוא יציב את הבילס בעמדה מאוד לא נוחה.

הסיהוקס הם הקבוצה הלוהטת של הNFC, שמחזיקה בשחקן הכי לוהט בליגה – ראסל ווילסון, שאם ימשיך כך יטייל לו אל עבר תואר הMVP. אחרי ההפסד הדרמטי לקארדס, סיאטל התאוששה עם ניצחון חשוב על הניינרס והרוויחה שבוע נוסף בפסגת החטיבה. ההגנה של הקבוצה עדיין מדורגת מקום אחד לפני האחרון בליגה, אך הם מצליחים לחפות על החיסרון עם יכולת התקפית משובחת – כשדי קיי מטקלף התפתח העונה לכדי מפלצת אתלטית ומצליח גם לתפוס מסירות קשות ולהימנע מדרופים מיותרים. כשסוף סוף ווילסון נהנה גם מקו התקפה איכותי יחסית, התקפת הסיהוקס פורחת ומשחקת ביעילות מדהימה. הסקנדרי של הבילס (שייחסר את נורמן) צפוי להתמודד הקושי רב מול הסילונים של סיאטל.

אני צופה שוט-אאוט ומשחק מהנה מאוד שיסתיים בניצחון לסיאטל. בפאלו תמשיך לאבד גובה.

אינדיאנפוליס קולטס (2-5) – בולטימור רייבנס (2-5) (אינדיאנפוליס, יום א 20:00 )

אינדי ובולטימור, בעלות מאזנים זהים שזקוקות לניצחון כדי להמשיך להיאבק על ראשות הדיוויז׳ה. אינדי מתקשה לשמור על יציבות לאורך העונה, אבל נראה שעכשיו הקבוצה נמצאת על הגל ופיליפ ריברס התרגל למערכת החדשה. אחרי ניצחון פנטסטי על ההגנה הקשוחה של הליונס עם משחק נהדר של ריברס, שממשיך להינות מאחד מקווי ההתקפה הטובים בליגה. פרנק רייך הצליח השנה לבנות הגנה אימתנית שמחפה על הטעויות ההתקפיות, ואינדיאנופוליס בהחלט יכולה לכוון גבוה השנה. טי.ווי הילטון, התופס הבכיר של הקולטס ככל הנראה לא ישחק הערב וריברס ייאלץ לבנות על תופסים אחרים שיספקו את הסחורה. קל זה בטוח לא יהיה. לקו ההגנה של הקבוצה, שיישחק מול הקו ההתקפי החסר של בולטימור יש משמעות קריטית.

בולטימור מגיעה למשחק לאחר הפסד כואב לפיטסבורג ושבוע סוער במיוחד בענייני פציעות וקורונה. ימים בודדים חלפו מאז העורבים פינקו את התאקל ההתקפי רוני סטנלי עם חוזה ארוך טווח עד הפציעה שגדעה לסטנלי את העונה והחלישה מאוד את הקו הרייבנס. יכולת המסירה של למאר ג’קסון עמדה לאורך כל תקופתו בליגה למבחן. במשחקים האחרונים ניתן לגלות שהתשובה היא לא מעודדת במיוחד. ג’קסון לא מצליח למסור מספיק טוב וספק אם יש יוכל להתקדם כך בצורה משמעותית. הריצה היא תחליף שעבד נהדר ב2019, אבל כעת כשבולטימור נפגשת מול קבוצות מאומנות היטב בהגנה היא מתקשה מאוד. תוסיפו לרשימת הבעיות את הליינבקרים שנכנסו לבידוד של מס׳ ימים בשל החמרת הנהלים וחזרו להתאמן רק ביום שבת ותקבלו הכנה לא אידיאלית למשחק הערב. הרצף המטורף של מעל 20 נקודות ב30 משחקים רצופים בסכנה להישבר מול ההגנה הקטלנית של אינדי.

קשה לדעת איך ההגנה של בולטימור תיראה אחרי המחסור באימנוים השבוע. עם זאת, אני נוטה לסמוך על הארבו שיידע לנטרל את ריברס ויצליח למצות את הפונטנציאל ההתקפי של קבוצות, גם נגד הגנה חזקה כמו זו של הקולטס. ניצחון קטן לבולטימור.

לאמאר ג'קסון – האם יחזור ליכולת ה-MVP של 2019? (צילום MERCURY NEWS)

לוס אנג'לס צ'רג'רס (2- 5) – לאס ווגאס ריידרס (4- 3) (לוס אנג'לס, יום א 23:05)

מי יהיה הסגן של בר-כוכבא? מאבק על הסגנות בבית ה-AFC מערב.

הצ'רג'רס מתחרים עם אטלנטה על כתר הלוזרית הגדולה ביותר בליגה ובינתיים "מובילים" בקרב זה כשהם מאבדים יתרון של 16 נקודות או יותר בארבעה משחקים רצופים (באחד מהמשחקים הללו הם הצליחו לנצח, בסופו של דבר). ג'סטין הרברט משחק נפלא ונותן לג'ו בורו קרב עצום על תואר רוקי העונה. הוא משיג רייטינג מצוין של 105, מעל 300 יארד למשחק ו-15 ט"ד מול 5 חטיפות בלבד ב-6 משחקים. גם משחק הריצה, שהיה נקודת התורפה ההתקפית של הקבוצה, מראה סימני שיפור ומול דנבר הצ'רג'רס השיגו 210 יארד על הקרקע. החלק המדאיג יותר הוא כמובן ההגנה ובעיקר ההתמוטטות הקבועה שגורמת לה לאבד יתרונות גדולים שההתקפה מייצרת, וזאת למרות מספר לא קטן של שחקנים וותיקים ומנוסים. נראה שיש מקום לשינוי בצוות האימון כדי לפתור את הבעיה, שכן אם הרברט ימשיך ביכולתו הנוכחית (ובוודאי אם ילמד להימנע מכמה טעויות שהוא עדיין מייצר כל משחק) –  יש לקבוצה סיכוי לעתיד מזהיר בעשור הקרוב.

הריידרס השיגו ניצחון חשוב (גם אם מכוער למדי) מול קליבלנד וחזרו למאזן חיובי. באופן מפתיע, ההגנה של לאס ווגאס (שמדורגת במקום ה-31 בליגה) הצליחה לעצור את הבראונס על 6 נקודות בלבד, מה שהבטיח את הניצחון. זו היתה הפעם השניה בלבד העונה שהגנת הריידרס הצליחה להגביל את היריבה לפחות מ-30 נקודות, וכנראה מצביע יותר על חולשת התקפת קליבלנד מאשר על שיפור דרמטי בהגנת לאס-ווגאס. התקפת לאס ווגאס היא בסה"כ סבירה, אך סובלת מחוסר יציבות וחוסר תכליתיות. למרות עונה מצוינת של דרק קאר (שמשיג רייטינג של 110, עם 14 ט"ד ורק 2 חטיפות) היא משיגה פחות מ-27 נקודות למשחק עם אחוזי השלמת ט"ד נמוכים באנד-זון (58% בלבד, מקום 22). הם בעמדת טובה להגעה לפלייאוף כשמחכה להם הלו"ז השלישי הכי קל בליגה מעתה ועד סוף העונה. אם הם ייצבו את ההגנה וישפרו את התקפת הריצה, יש להם סיכוי לא רע להגיע לשם.

תחזית: משחק שקול בין שני ק"ב בכושר מצוין, עם משחק ריצה חלש והגנות גרועות – מתכון ברור לשוטאאוט עם סקור גבוה שיוכרע לטובת מי שיעשה פחות טעויות ויתפקד טוב יותר ברד זון. לאס וגאס משחקים טוב יותר מחוץ לביתם (3 נצחונות מ-4 משחקים) והמשחק הזה חשוב להם יותר ולכן הם ינצחו בקרב צמוד ומהנה.

דאלאס קאובויס (6-2) – פיטסבורג סטילרס (0-7) (דאלאס, יום א 23:25)

המפגש בין דאלאס לפיטסבורג יהיה מפגש קצוות, כפי שאומרים במחוזותינו.

מצד אחד קבוצה במאזן מושלם, עם מעט מאוד חסרונות ועם יומרות רציניות ללכת עד הסוף העונה. בן רות'לסברגר זורק פחות משנים עברו, וגם טווחי המסירות ירדו, אבל אחוזי ההשלמה הם הגבוהים בקריירה, ואחוז הט"ד במסירה שני רק לעונת האליפות של 2005. הרבה מזה בזכות רביעיית תופסים מוכשרת ונמרצת, וקו קדמי מהטובים בליגה. ההגנה של הסטילרס טובה אפילו יותר מההתקפה, מפעילה לחץ בלתי פוסק על קווטרבק היריבה, ומול קו ההתקפה ההולך ומתפורר של הקאובויס סטטיסטיקת הסאקים תשתפר אפילו יותר.

מצד שני קבוצה שהתחילה את העונה בציפיות גדולות, והכל הסתיים ברגע אחד רע ונמהר עם פציעתו של דאק פרסקוט. ההגנה אחרונה בליגה מבחינת ספיגת נקודות, וההתקפה לא השיגה בשלושת המשחקים יותר מעשר נקודות למשחק, עם ט"ד אחד בלבד, וגם הוא עמוק בזמן פציעות. לצוות האימון מצפה הרבה עבודת שיקום בהמשך העונה, וכנראה שפניה של הקבוצה לתהליך בניה מחדש.

נתון מעניין – דאלאס עם פרסקוט השיגה 32.6 נקודות למשחק, בלעדיו 7.3 (!) נקודות למשחק.

תחזית – איך שרו פעם הגששים, מי שמאמין שהקאובויס ינצחו את הסטילרס, שיקום.

תכירו – גארט גילברט, הקוורטרבק הפותח של דאלאס (צילום FYIDAILY.COM )

אריזונה קארדינאלס (2-5) – מיאמי דולפינס (3-4) (פיניקס, יום א 23:25)

שתי הקבוצות הכי מרעננות של השנה נפגשות לקרב מרתק בעל משמעות רבה לקראת הפלייאוף.

אריזונה הצליחה להתחבר ולהעלאות את מאזן הניצחונות שלהם לחמש אחרי ניצחון מרשים על סיאטל לפני שבועיים. מאז אריזונה יצאה לשבוע החופש כשהיא מעודדת עם שלושה ניצחונות רצופים ומגיעה רעננה מתמיד להשיג את ניצחונם החמישי. קיילר מארי כבר התגלה כקווטרבק שיכולת המסירה שלו טעונה שיפור משמעותי, וקינגסברי התחיל להריץ אותו על הקרקע, והרבה. מארי סופר העונה שבעה ט״ד בריצה, כשהתקפה הריצה של אריזונה מדורגת שלישית בליגה, והולכת לקרוא תיגר על ההגנה הנהדרת של מיאמי, שעל הדרך תנסה גם לשמור על השחקן שתפס העונה הכי הרבה יארדים באוויר – דיאנדרה הופקינס.

׳טואה טיים׳ נפתח בסערה עם משחק אדיר לספיישל טים של הדולפינס והגנה מצויינת שהובילו לניצחון שלישי ברציפות במשחק נגד הראמס. מבחינה אישית, טואה נתן משחק חלש עם 93 יארדים באוויר בלבד וט״ד בודד ללא איבודים. קשה לשפוט על פי משחק אחד בלבד, וודאי נגד קו הגנה מהטובים בליגה וארון דונאלד אחד. הערב כבר צפוי לו יותר שקט בפוקט, ונוכל לבחון את הקווטרבק השמאלי בצורה טובה יותר. בריאן פלורס חיזק את ההגנה של קבוצתו השנה במגוון עמדות, ואחרי שלושה ניצחונות רצופים ועמדה טובה לקראת המירוץ לפלייאוף ניתן לקבוע בביטחון שזה השתלם. אחרי חצי עונה מיאמי היא הקבוצה שספגה הכי מעט נקודות בליגה כשהיא כופה בממוצע איבוד וחצי למשחק על יריבותיה. לקיילר מארי הולך להיות לא פשוט בכלל.

משחק שקול ושיוויוני יתפתח באריזונה בדו קרב בין קבוצות שחייבות ניצחון. ממליץ בחום לצפות במשחק בסט המשחקים השני. אני נוטה להמר על ניצחון של אריזונה. מיאמי לא מספיק איכותית בהתקפה.

קיילר וטואה במפגש הקודם ביניהם – אורנג' בול 2018 (צילום FANSIDED.COM)

טאמפה ביי באקנירס (6- 2) – ניו אורלינס סיינטס (5- 2) (טאמפה, יום ב 03:20)

קרב ענקים בין שניים מהק"ב הגדולים בהיסטוריה על ראשות בית ה-NFC דרום – אין צורך לציין מי הם השניים האלה… הק"ב המוביל בכמות ט"ד בקריירה בהיסטוריה של הליגה הוא טום בריידי (עם 561). הבא  אחריו, בהפרש של ט"ד אחד בלבד הוא דרו בריס. שניהם הובילו קבוצות לאליפות (בריידי יותר…) והגיעו להישגים ומספרים מדהימים המעטרים את טבלת השיאים המפוארת של ה-NFL. כעת שניהם, בעשור החמישי לחייהם ובדמדומי הקריירה, מצוותים לאותו בית כאשר במחצית העונה, עם רקורד כמעט זהה, הם נלחמים ראש בראש על ראשות הבית והמיקום בפלייאוף כדי להשיג עוד טבעת אחת אחרונה.

טאמפה ביי, למרות שבאופן מוזר כמעט השמיטו את המשחק מול הג'יאנטס, נמצאים בקו עליה ונראים כקבוצה השלמה והחזקה יותר. בריידי נראה מצוין, משיג רייטינג של 103, עם 20 ט"ד ורק 3 חטיפות. הוא יצר כימיה מצוינת עם התופסים החדשים שלו (ונהנה הקשר המחודש עם גרונקובסקי בתפקיד הטייט-אנד). הוא מנצל היטב את קו ההתקפה החזק שלו (שאפשר עד היום 10 סאקים בלבד) כדי להוביל את ההתקפה השישית בטיבה בליגה. אבל הסיפור המעניין יותר הוא קפיצת המדרגה של ההגנה שמדורגת במקום הראשון, כשהיא מצטיינת הן מול המסירה (כשהיא מפעילה המון לחץ על הק"ב, שניה בליגה עם 3.5 סאקים למשחק) ועוד יותר מול הריצה (מאפשרת ליריבות רק 70 יארד על הקרקע!). בריידי לא צריך יותר מזה כדי להוביל את הקבוצה לניצחונות – והחלק המפחיד הוא שנראה שהקבוצה פשוט משתפרת ממשחק למשחק. עכשיו, כשמצטרף לסגל גם אנטוניו בראון המצוין (אך הבעייתי), הם יהיו מסוכנים עוד יותר.

הסיינטס פתחו את העונה בניצחון משכנע על הבאקס אבל אז הפסידו פעמיים ברצף וגם ארבעת הניצחונות שהגיעו אחריהם לא היו משכנעים במיוחד (הפרש נקודות ממוצע של 3.75, כאשר שניים מהמשחקים הסתיימו בהארכה, כולל בשבוע שעבר מול הברס). התקפת הקבוצה חורקת בהיעדרו של מייקל תומאס, כשבריס נראה מהוסס ומוסר בעיקר לטווחים הקצרים. אלווין קמארה נושא כמעט לבדו בנטל וסוחב את ההתקפה על כתפיו עם 140 יארד כוללים למשחק (בריצה בתפיסה).   הגנת הקבוצה טובה כנגד משחק הריצה אך בינונית למדי נגד המסירה, כשהיא מאפשרת לק"ב היריב להשלים אחוז גבוה יחסית של המסירות (67%, מקום 20 בליגה) וכופה רק 0.6 חטיפות למשחק (מקום 23). הם לא נראים כמו קבוצה שרצה לסופרבול, אך למזלם לוח המשחקים שלהם קל יחסית ולמעט המשחק מול הבאקס השבוע ומפגש עם קנזס סיטי (במחזור ה-15), שאר המשחקים הם מול יריבות עם מאזן של 50% או פחות. הם יגיעו לפלייאוף כמעט בוודאות אך אם יפסידו את המשחק השבוע, הם עשויים להגיע דרך הווילד קארד וזה מאד יקשה עליהם להתקדם עמוק לתוך ינואר. למאמן שון פייטון יש עדיין מספיק זמן לשלב מחדש את תומס (אולי כבר החל מהשבוע) ולתקן את הדרוש תיקון כדי לנסות להשיג לבריס עוד טבעת לפני הפרישה.

תחזית: כאמור, בכושרן הנוכחי של שתי הקבוצות, הבאקס הם הקבוצה הטובה יותר. הגנת הקבוצה תצר את צעדיו של קמארה ובלעדיו יקשה על התקפת הסיינטס להתקדם, כששקיל בארט וחבריו ילחצו על בריס בכל מהלך. מנגד, להגנת הסיינטס אין את הכלים להתמודד עם התקפת המסירה המגוונת והיעילה של הבאקס. טאמפה ביי יזכו בניצחון ביתי חשוב ויבססו את מקומם בראשות בית ה-NFC דרום.

בריידי ובריס – שני הול-אוף-פיימרים עתידיים בקרב על המורשת (צילום DETROIT NEWS )

ניו יורק ג׳טס (8-0) – ניו אינגלנד פטריוטס (5-2) (ניו יורק, יום ג 03:20)

קרב הנמושות בAFC מזרח מספק לנו ליל שני רגוע, ובהחלט ניתן לוותר על לילה לבן במשחק שרלוונטי רק למיקומים בדראפט. הג׳טס התאמצו בשבועות האחרונים יותר ואפילו הובילו לפרקים ארוכים נגד בפאלו לפני שבועיים, אך הסילונים ממשיכים לשכנע אותנו שהם לא ברמה המתאימה לליגת הNFL. היחס בהימורים למשחק נגד הצ’יפס בשבוע שעבר עמד על ניצחון ב20 הפרש לקנזס. כמובן שקנזס עמדה במשימה ופירקה את הג׳טס, במשחק החזרה של לביון בל נגד האקסית. הנחמה היחידה ב2020 שבתפוח הגדול יכולים לקחת היא הבחירה הראשונה בדראפט, שעל פי כל התחזיות יילך לטרבור לורנס (בתקווה שהוא אכן יירשם לדראפט ולא ייעשה מאנינג). מה שעוד יותר פוגע סיכוייהם של הג׳טס לנצח היא פציעתו של סאם דארנולד, שלא צפוי לשחק מחר. פלאקו ייפגוש סקנדרי איכותי וזה עשוי לכאוב.

הפאטס מודל 2020 הם הכל חוץ מניו אינגלנד פטריוטס של שנות ה2000. הקבוצה כבר סופרת שלושה הפסדים בהפרשים זעומים (כולל בשבוע שעבר נגד הבילס), שהסתיימו באיבודים בדרייב המכריע. בליצ׳ק הספיק להודות השבוע כי הקבוצה הגיעה למצב של סולד אאוט אחרי העפלה לשלושה סופרבולים רצופים. קאם ניוטון נראה מחריד מאז חזר מפגרת הקורונה ולמרות הפתיחה המבטיחה, סביר להניח שהוא לא צפוי לקבל חוזה חדש בניו אינגלנד. בניסיונות נואשים לשפר את העתיד חיפשה הקבוצה בנרות טריידים, ולבסוף הצליחה לצרף לשורותיה את התופס אייזיאה פורד מהדולפינס שיחזק את חוליית התופסים הדלילה במיוחד.

צפוי משחק פוטבול חלש ורווי איבודים. הג׳טס לא מספיק טובים לנצח אף קבוצה, גם לא את הפטריוטס של השנה. ניצחון קטן לפאטס.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. עונה מוזרה. מלאת פציעות. ובלאגנים.
    לא שהיה לנו סיכוי מלכתחילה, בטח לא במצב הקבוצה כרגע, ובכלל, עדיף לנו להפסיד לשפר עמדות לקראת הדראפט של 2021,
    אבל יש כעס גדול בקרב אוהדי הניינרס על הנהלת הליגה שהחליטה לקיים את המשחק ביום חמישי למרות שהניינרס נזקקו לעוד יום דחייה כדי לשלול כמה שחקני מפתח מחשד לקורונה.
    ועובדה שברנדון איוק, טרנט וויליאמס ועוד נמצאו שליליים לקורונה ואם היו דוחים את המשחק, משהו שלא נמצאה בעיה לעשות עם קבוצות אחרות, הם היו יכולים לפחות לשחק.
    כנראה הכסף משחק ואסור לוותר על סלוט הפרסומות של ימי חמישי.
    פלא שקיבלנו משחק חד צדדי ומשעמם. שיבושם להם.

    1. רביב – אולי בדראפט הקרוב (בניגוד ל-2017, שם ויתרתם בבחירה השלישית על מהומס ו-ווטסון כדי לגייס את סולומון תומאס) יחליטו הניינרס לגייס ק"ב שיוכל להוביל את הקבוצה קדימה…
      אני חושב שדי ברור בשלב זה שג'ימי ג'י הוא לא התשובה, ולא רק בגלל הפציעות החוזרות ונשנות.

      1. זה מדהים איך ההיסטוריה חוזרת על עצמה. ק"ב טוב אך מוגבל, עם הגנה מדהימה ומשחק ריצה מהסרטים, מביאים קבוצה לסופרבול משום מקום, רק כדי להפסיד בצורה כואבת.
        הק"ב סובל מפציעות ושנה אחר כך היכולת שלו יורדת בצורה משמעותית.
        ומייד מתחילים הקולות להתקדם לעידן הבא.
        אני כמובן מדבר למי שלא הבין על קולין קאפרניק וג'ם הארבו לפני 8 שנים עכשיו על גראפולו ושנאהן.

        תקראו לי אולד סקול אבל אני בעד לתת צ'אנס שני ושלישי לק"ב שהביא אותך לסופרבול.
        זה הרבה הרבה יותר מפיליפ ריברס למשל שהיה איזה 17 שנה עם הצ'ארג'רס ופחות או יותר הישיגים כמו דרו בריס ואהרון רוג'רס.

        אז בשנאהן נבטח וניתן לו לקבוע אם ג'ימי ראוי לעוד שנה שנתיים בשיטה.

  2. 2 נצחונות.
    1 תיקו.
    16 הפסדים.
    ..
    ..
    זה המאזן של הבית המחפיר הזה מול שאר הליגה. ולחשוב שזה אמור להיות הבית הכי מדובר ומפואר. לא ייאמן.
    פילדלפיה היא ה"כוכב" של הבית הזה, כשהיא אחראית גם לאחד משני הנצחונות (בואו לא נתלהב, כן? ניצחו את הניינרס הפצועים…) וגם לתיקו (מול הבנגלס האימתניים!!). דאלאס אחראית לניצחון השני (וגם הוא, היה על אטלנטה במשחק קאמבק בלתי יאומן. סוג של גניבה לא מובנת).

    1. 'הדמיון בין שתי המילים קשיש וישיש אינו מקרי. אלה הן שתי צורות שונות של אותה המילה: ישיש היא המילה העברית וקשיש היא המילה המקבילה לה בארמית'

  3. תודה.
    למישהו מהמבינים יש הסבר איך mnf משבצים משחקים איומים כל כך למשבצת השידור היוקרתית מכולן?
    מה ההגיון או אולי ההסכם שמאחורי זה?

    1. הסכמי זכויות שידור שנחתמו בתחילת העונה ושובצו. אף אחד לא חשב שהפטריוטס יהיו ככ נוראיים. בכל עונה אחרת המשחק בין הפאטס לג׳טס יכול להניב אחלה רייטינג

  4. פריוויו מצוין כרגיל, תודה.
    בפינת העין האישית שלי:
    טנסי-שיקגו (רק התקפה נגד רק הגנה. אני מהמר על טנסי)
    באפלו-סיאטל (האם באפלו באמת שווים צמרת. אני מהמר על סיאטל, ואני בספק אם יהיה בכלל צמוד)
    קולטס-רייבנס (קרב הגנתי קלאסי. אני מהמר על בולטימור, אבל צמוד)
    דאלאס-פיטסבורג (האם דאלאס יצליחו לשים נקודות על הלוח וכמה)
    אריזונה-מיאמי (מי צריכה לחשוש לראשות הבית – סיאטל או באפלו. אני אהמר על אריזונה)
    באקס-סיינטס (בריידי אולי השחקן שהכי צריך שבוע חופש, וניצחון כאן יקרב אותו. אני אהיה אמיץ ואהמר על תיקו)
    ג'טס-פטריוטס (הזדמנות יוצאת דופן לג'טס לנצח. אני בכל זאת אהמר על הפטריוטס בקרב של סקור מאוד נמוך)

  5. AP מי?!, דלווין קוק טוחן את הדשא עם משחק נדיר של מאתיים יארד פלאס, 2 TD.. עם ההפסד הממשמש של הדובים, ומפגש ראש בראש בשבוע הבא.. אולי.. אולי חזרנו לליגה?
    בכל אופן, אין מרווח לטעויות יותר..

כתיבת תגובה

סגירת תפריט