חלום הקיץ שלי (29) – מיאמי / גילעד זריצקי

ההיט היו ההפתעה הגדולה של העונה בזכות ההגעה של ג'ימי באטלר, התקדמות מרשימה של באם אדביו וקבוצה של צעירים מוכשרים בשנתיים הראשונות שלהם בליגה. אחרי שסיימו את העונה במקום החמישי עם מאזן של 44 ניצחונות ו-29 הפסדים, ניצחו את הפייסרס (ללא סאבוניס הפצוע) בסוויפ ועברו לסיבוב השני שבו ניצחו את מילווקי, הפייבוריטים במזרח  בחמישה משחקים צמודים (השניים האחרונים ללא יאניס הפצוע). בגמר המזרח ניפגשה הקבוצה עם הסלטיקס לסדרה צמודה, שהתחילה עם בלוק ניצחון ענק של באם אדביו על טייטום בהארכה במשחק הראשון, והסתיימה אחרי שישה משחקים בניצחון של מיאמי. בגמר, מול הלייקרס, באטלר נתן סידרה לפנטאון והמשיך להילחם גם אחרי פציעות של שני שחקני חמישיה אבל זה לא הספיק, וההיט ראו את הלייקרס חוגגים אליפות אחרי שישה משחקים.

באטלר ואדביו הם האולסטארים של הקבוצה. באטלר (20 נקודות 7 ריבאונדים ו-6 אסיסטים למשחק) הוא כנף אול אראונד מצוין, הלב של הקבוצה והדוגמה החיה של ה-"Heat culture" (להתאמן הרבה וחזק, לעבוד ביחד ובלי בולשיט), ירוויח 36 מיליון לעונה לשלושת העונות הבאות. השנה באטלר הוכיח שהוא יכול להיות ה"זכר אלפא" בקונטנדרית, כאשר החסרון היחיד שלו הוא הקליעה החלשה (24% משלוש). אדביו, סנטר צעיר (בן 23), עשה קפיצה גדולה (16 נקודות, 10 ריבאונדים ו-5 אסיסטים למשחק ומקום שני לשחקן המשתפר של העונה), הוא שומר טבעת ומצוין בחילופים בהגנה, מוסר ורולר מצוין בהתקפה, על חוזה רוקי לעונה אחרונה.

גוראן דראגיץ', דאנקן רובינסון וג'יי קראודר השלימו את החמישיה הפותחת במשך רוב הפלייאוף. דראגיץ' הוא רכז ותיק (בן 34) וסקורר מצוין (19 נקודות למשחק בפלייאוף) שנתן פלייאוף מצוין בדיוק לזמן לקראת סיום החוזה שלו הקיץ. אתגמל את דראגיץ בחוזה לעונה אחת על 15 מיליון כדי שישאר בקבוצה. רובינסון, שפרץ כאחד הצלפים הטובים בליגה (45% ב-8 ניסיונות למשחק), ירוויח חוזה מינימום עונה נוספת. קראודר, פורוורד 3&D ותיק, תרם מאוד לקבוצה אחרי שהגיע בטרייד בדדליין, מסיים חוזה ואציע לו המשך חוזה של 13 מיליון לעונה לשלוש עונות.

טיילר הירו, קנדריק נאן ודריק ג'ונס ג'וניור הם שלושת הצעירים שעולים מהספסל העמוק של מיאמי. הירו (בן 20), הבחירה ה-13 בדראפט האחרון, נתן עונת רוקי ופלייאוף וביסס את עצמו כאחד מחמשת השחקנים המובילים שיצאו מהדראפט הזה. הירו גארד קלעי וסקורר מצוין (13 נקודות למשחק), על חוזה רוקי לשלוש השנים הבאות. למרות שלא נבחר בדראפט, נאן (בן 25) הרשים עד כדי כך שנבחר לקבוצת הרוקי הראשונה, ופתח בעמדת הרכז עד הבועה, ירוויח מינימום עונה הבאה. ג'ונס (בן 23) פורוורד אתלט במיוחד ששיא הקריירה שלו עד כה היתה הזכייה בתחרות ההטבעות, מסיים חוזה ולא ישאר בקבוצה.

אנדרה איגודלה, סולומון היל, קלי אוליניק ומיירס לאונרד משלימים את הספסל. איגודלה פורוורד ווינר ותיק (בן 36), הגיע באמצע העונה, עדיין שחקן הגנה מצוין, ירוויח 15 מיליון לעונה הבאה עם אופציית קבוצה להשאיר אותו לעונה נוספת. היל, פורוורד הגנתי שמסיים חוזה ולא ישאר בקבוצה. אוליניק ולאונרד סנטרים קלעים (41% ב-4 ניסיונות ו-41% ב-3 נסיונות למשחק בהתאמה). אוליניק בעל אופציית שחקן לעונה נוספת של 13 מיליון שלדעתי ייקח אבל לאונרד לא יחזור לקבוצה.

אם יאניס יעזוב את הבאקס, ההיט הם פייבוריטים (יחד עם טורונטו ודאלאס) להחתמתו ב-2021. אפילו אם יאניס יחליט לבחור בקבוצה אחרת, הקיץ הבא עשיר בכוכבים שיחפשו מנצחת, בטח ביחס לקיץ הנוכחי. לכן אני מתכנן לשמור על גמישות לקראת הקיץ הבא, אז גם נראה מי הצעירים עולה מדרגה נוספת. בבחירה ה-20 בדראפט, אם ישאר על הלוח, אבחר בדזמונד ביין, הסיניור מ-TCU, כנף חכם עם קליעה מצוינת ולוחם בהגנה, אחד השחקנים הכי מוכנים ל-NBA ויוכל לשחק דקות משמעותיות מהספסל כבר בעונה ההקרובה.

עונה הבאה נפתח עם דראגיץ', הירו, באטלר, קראודר ובאם עם ספסל עמוק של נאן, ביין, רובינסון, איגודלה ואוליניק. הקבוצה תראה דומה מאוד להיט של העונה, תאבק על ראשות המזרח אבל לא על האליפות. העתיד במיאמי נראה מצוין עם הפנים קדימה לשחקנים החופשיים של 2021.

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. מעולה גילעד. כמוך אני חושב שצריך להריץ אותה קבוצה מחדש, אבל בסיוג אחד – אם אפשר להעביר את נאן ואוליניק על אולדיפו אני הולך על זה. כל עוד נשאר מקום מתחת לתקרה לקיץ 2021

    1. לדעתי יהיה אפשר להחתים את אולדיפו אחרי העונה בלי לותר על נאן שיכול להיות שחקן מצוין עוד כמה שנים.

  2. לדעתי הירו שחקן יוצר ולכן עדיף שיעלה מהספסל. זה גם יכריח את גימי לייצר עבור רובינסון, וגם ייתן לקלעי ביטחון
    חוץ מזה גם אם זה נכון לחכות, זה קצת מאכזב שליגה שלמה לא מתחזקת כי מחכים לשנה הבאה

  3. תודה גלעד
    מסכים על האסטרטגיה.
    לרוץ שנה נוספת ולהאבק על ראשות המזרח בתקווה שבאטלר ודראגיץ ישחזרו את יכולתם עונה נוספת.
    מיאמי תקבל סדרות קשות החל מסיבוב 1 או 2 אבל יש לה סיכוי לעבור סדרה כזו ואולי אפילו שתים, כפי שראינו.

  4. מצוין גלעד, תודה רבה.
    .
    רק בסוף מצאתי סיבה לוותר על ג'ונס – ביין נשמע פרופיל די דומה, אבל לא הייתי פוסל להשאיר אותו, גם אם בשכר נמוך יחסית, כי שחקנים כאלה בהחלט שימושיים, ובכל זאת קשה לדעת איך הרוקי יתאקלם ויתפתח.
    .
    בנוגע לדראגיץ' – שתי הערות סותרות:
    .
    א. מסכים שצריך לתת לו הרבה כסף לעונה אחת, אבל לנוכח "המצב" יכול להיות ש-12 מיליון השנה שקולים ל-15 בתנאים של שנה שעברה ולכן אולי צריך לתת לו פחות מ-15.
    .
    ב. אם זה ממש לא משנה להם לתקרה, אז אולי עדיף הפוך – לתת לו 20, ששקולים ל-25 בשנה שעברה, ולסמוך עליו שיתקזזו על זה בקיץ הבא במספרים של חוזה נמוך לשנתיים, נניח. צריך הרבה אמון בשביל דבר כזה, אבל זה אפשרי.

  5. בסד
    תודה, ממש מצויין.
    רק שימו לב שיש 2 שחקנים על חוזה רוקי לעוד שנה.
    בקיץ הבא יצטרכו להקפיץ להם את השכר משמעותית, וזה עלול לסתום את התקרה.
    אולי טרייד טוב על אחד מהם השנה יהיה מעניין , בקיץ של שהנה יש להם ערך גבוה.

    1. זה לא יסתום כלום. הקאפהולד שלהם מצחיק וגם ככה חוץ מהחוזה של באטלר לא יהיה להם שום דבר על הראש. תהיה למיאמי כל הגמישות שבעולם (אם הם לא עושים מהלכים עכשיו).

  6. תודה גלעד
    מסכים איתך לגבי השארת קראודר ודראגיץ, אך בפחות שכר. גוראן כבר בסוף הקריירה וירצה טבעת אז אולי יסכים לפחות. כנל קראודר.
    .
    הייתי מנסה להביא גבוה שיודע לקלוע מרחוק (אולי להשאיר את לאונרד בפחות שכר) אולי במבה מאורלנדו.
    בנוסף הייתי מנסה לצרף שומרים טובים כגון גרנט וכריס דאן. הראשון מוסיף הגנה בכנפיים השני מוסיף הגנה בגארדים וניהול משחק

    1. אם קראודר ודראגיץ' יקחו פחות ברור שעדיף.
      מבחינת גבוה עם קליעה יש את אוליניק ולגעתי הוא מספיק.
      דאן לא מספיק טוב לדעתי כדי לקבל דקות ברוטציה העמוקה וגרנט יקח הרבה גמישות לקיץ הבא.

  7. תודה רבה, באמת אחלה פרוייקט ….
    לדעתי לא כדאי לחכות לקיץ הבא. יש לך מומנטום טוב, תשדר לשחקנים שהשנה הייתה שכר לימוד ותקבל את השיפור הדרוש.
    להביא עוד 4 גבוה, להחתים את דרגיץ ליותר משנה, כי גם אם יבוא כוכב בקיץ הוא אחלה PG מהספסל
    להחליף את לאונרד ואוליניק בגבוה שגם יודע לשמור … קליעה ל3 יש לקבוצה
    זה כל מה שהיה חסר להם להתמודד עם הלייקרס (וקצת בריאות – נאן והקורונה, דראגיץ ובאם)

      1. 15-20 דק' של מנהל משחק איכותי מהספסל (בערך 10-12 נק' + 4 אס' ). אתלטיות לא הייתה הטיקט שלו אף פעם, אין סיבה שהירידה שלו תהיה תלולה מדי, תן לו 10 מיל/ שנה ל2-3 עונות וסגרת פינה, גם כי לא תמצא רכז מחליף יותר טוב בפחות כסף.

  8. גילעד, "עוד אחד וגמרנו". לא האמנתי. פשוט לא האמנתי שתעמוד במשימה. כשאגיע ארצה מחכה לך מתנה ממני.

    שמעתי ראיון מאד ארוך עם ריילי. הוא עומד לחזק את הקבוצה מבלי שום טריידצ לגרעין שלה עוד שנת נסיון הוא הדבר החשוב ביותר לה

  9. תודה רבה גלעד, אחלה סדרת כתבות.
    לגבי ההיט, הבעיה שלי עם לשמור על הקיים לקראת שנה הבאה היא שההצלחה שלהם השנה נבעה לדעתי מהעובדה שאין במזרח קבוצה/ות דומיננטית באמת. דווקא הייתי מכה בברזל כשהוא חם והולך אול-אין כבר בעונה הקרובה, כשהנטס רק לומדים לשחק אחד עם השני, פילי ובוסטון עדיין לא סגורות על עצמן ויאניס (לפחות כרגע) בלי קבוצה מתאימה מסביבו. כי מי יודע אם עוד שנה-שנתיים הרכב של ג'ימי ושאריות יוכל לחלום אפילו על להגיע לגמר, ועונה מאכזבת עכשיו יכולה גם להוריד משמעותית את הסיכוי של ההיט להחתים כוכב באוף-סיזן הבא

    1. אחרי העונה (גם אני חושב שהסיכוי נמוך העונה לצאת מהמזרח) יהיה סיכוי טוב להביא כוכב מבלי לותר על שחקנים חשובים וזה יהפוך אותם לקונטנדרים לאליפות ל-2-3 עונות הבאות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט