חלום הקיץ שלי (30) – לוס אנג'לס לייקרס / גילעד זריצקי

בהתרגשות גדולה הגענו לטור האחרון בסדרה על האלופה, הלוס אנג'לס לייקרס! אבל לפני שנתחיל אני רוצה לחזור כמעט ארבעה חודשים אחורה, כשמנחם פרסם את הטור הראשון וכלל את ההקדמה הבאה:

כמובן שזה רק דירבן אותי להתמיד ולסיים את הסדרה. כעת אני מחכה בסבלנות לגופיית ה-NBA הרישמית שלי 😉

וכעת אפשר לעבור לטור עצמו…

אחרי עונה מאכזבת ב-2019, הלייקרס בנו קונטנדרית כאשר השיגו את אנתוני דיוויס בטרייד עבור כל הצעירים (למעט קוזמה) ובחירות דראפט נוספות. הצמד לברון-דיוויס הוביל את הקבוצה למקום הראשון במערב עם מאזן של 52 ניצחונות ו-19 הפסדים, תוך כדי שלברון מתחרה על ה-MVP ואנטוני דיוויס לשחקן ההגנה של העונה. בסיבוב הראשון הלייקרס שלחו את הבלייזרס לקנקון אחרי חמישה משחקים, בשני העיפו את הגמדים מיוסטון בחמישה משחקים, בגמר המערב את דנבר שגם כן הצליחו לנצח משחק יחיד בסדרה, ואת האליפות חגגו אחרי ניצחון על ההיט בשישה משחקים. 

לברון ג'יימס ואנתוני דיוויס הם שחקני טופ 10 בליגה. ג'יימס (25 נקודות, 8 ריבאונדים ומוביל את הליגה עם 10 אסיסטים למשחק), השחקן השני הכי טוב בהיסטוריה, הוא שחקן טופ 3 בליגה אפילו בגיל 35, ירוויח 39 מיליון בעונה הבאה ובעל אופצית שחקן לעונה נוספת עבור 41 מיליון. דיוויס (26 נקודות 9 ריבאונדים ו-2 בלוקים למשחק), הגבוה הכי טוב ומגוון בליגה (בתחרות צמודה עם יוקיץ), יחזור על חוזה מקסימום חדש.

דני גרין, קנטביוס קולדוול-פופ וג'בייל מקגי משלימים את החמישיה. גרין ו-KCP הם שחקני 3&D (גרין קלע 37% ב-5 ניסיונות למשחק ופופ 39% ב-4 ניסיונות) שמאוד מתאימים לקבוצה. למרות הפלייאוף הבינוני, גרין (בן 33) עדיין מביא נסיון הגנה וקליעה ויכול לעזור לעוד ריצה עם עוד עונה בחוזה עבור 15 מיליון. פופ נתן פלייאוף מצוין וקלע המון סלים חשובים, כנראה יממש את אופציית השחקן ל-8 מיליון לעונה נוספת. מקגי, כוכב "שקטין א-פול", התבסס בשנים האחרונות כסנטר סביר וירוויח 4 מיליון לעונה אחרונה בחוזה.

אייברי בראדלי, אלכס קרוסו, רייג'ון רונדו, מרקיף מוריס, קייל קוזמה ודוויט האוורד עולים מהספסל ונותנים דקות משמעותיות. בראדלי הוא גארד הגנתי עם קליעה (36% ב-4 ניסיונות למשחק), ירוויח 5 מיליון לעונה נוספת. קרוסו, שחקן הגנה מצוין שנראה כמו פקיד בפנסיה אבל פתאום מפתיע בדאנק, ירוויח 3 מיליון בעונה הקרובה. רונדו הוא רכז ותיק ללא קליעה שמייצר לאחרים, כנראה לא יממש את אופציית השחקן ל-3 מיליון ויעזוב לחפש הזדמנויות יותר משתלמות בשוק החופשי. מוריס, פורוורד 3&D (קלע 39% העונה לשלוש), מסיים חוזה ואציע לו את מינימום הותיקים (3 מיליון) לעונה אחת. קוזמה, פורוורד צעיר (בן 25) וסקורר (13 נקודות למשחק מהספסל) בעונה האחרונה של חוזה הרוקי. ודוויט, שכבר היה על סף פרישה, התחיל את העונה על חוזה לא מובטח והוכיח שהוא יכול להיות שחקן משמעותי מהספסל גם מבלי לדרוש נגיעות בפוסט. האוורד מסיים חוזה ולא אחזיר אותו.

כדי להתמודד שוב על האליפות אני מתכנן לשמור על הבסיס עם תוספת ייצור וקליעה לקו האחורי, נקודה שהיתה חלשה כאשר לברון ירד לספסל ויכולה גם לתרום להרכב סמול-בול שעבד מצוין בפלייאוף. דריק רוז מדטרויט יגיע בטרייד שמערב שלוש קבוצות. הפיסטונס יקבלו את דניס סמית' ג'וניור וקווין נוקס (שני שחקנים צעירים, מאכזבים, אבל עם פוטנציאל), הניקס יקבלו את קייל קוזמה (שחקן צעיר מבטיח), קווין קוק ובחירת סיבוב שני מדיטרויט (2021 של הלייקרס). בשוק החופשי נביא את סולומון היל על חוזה מינימום ותיקים שיביא איתו הגנה מהספסל בעמדת הפורוורד. בסיבוב הראשון בדראפט, בבחירה ה-28, נבחר באייזיה ג'ו, סופומור צלף מארקנסו, שיכול לתרום מייד לקבוצה.

עם חמישיה של רוז, פופ, גרין, ג'יימס ודיוויס, וספסל הכולל את בראדלי, קרוסו, מוריס, היל ומקגי הקבוצה תהיה קונטנדית רצינית גם בעונה הקרובה, כל עוד לברון נשאר לברון – לפי העונות האחרונות קשה להמר נגד זה.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. קודם כל, מברוק. טורים ברמה גבוהה ופרוייקט שלם של 30 קבוצות זאת מחויבות כבדה מאוד לכל כותב, במיוחד בהתנסות ראשונה בכתיבה. היה כיף לערוך חלק מהם ולקרוא כל אחד מהטורים האלה. כל הכבוד.
    .
    הצעת כמה מהלכים מעניינים, במיוחד רוז. אני חושב שהלייקרס צריכים עוד סקורר, אבל שלא יגיע על חשבון רונדו. היל תוספת נהדרת, וכל וטרן שמחפש טבעת עם הגנה טובה יכול להצטרף לעגלה של לברון.

  2. סחתיין גדול. פרויקט, פרויקט, לקחת על עצמך, והמשכת עד הסוף. כבוד.
    .
    לעניין –
    דריק רוז הוא שחקן של 30% מהשלוש בקריירה. 30% מהשלוש בעונה שעברה. לא בדיוק השחקן המושלם בשביל להשלים את יכולותיהם של לברון ודייויס (זה נכון על אחת כמה וכמה כאשר לוקחים בחשבון סוגיות כמו העובדה שהוא בן 32, ושההגנה שלו רחוקה מלהרשים).
    .
    אני בהחלט מסכים שהלייקרס צריכים חיזוק בקו האחורי, ושאם הם מסוגלים לקבל תמורה הולמת עבור קוזמה, הם צריכים ללכת על זה.

    1. רוז באמת לא השחקן המושלם ליד לברון אבל לא נראה לי שיש שחקן יותר מתאים ובמחיר שאפשר לשלם בלי לאבד יותר מידי.

  3. תודה על הפוסט, ועל הסדרה!

    בעיקרון בראדלי פתח כשהיה בסביבה, ופופ היה מחליף, אבל זה אכן נזיל.
    את רונדו שווה להשאיר, הוא נותן הרבה בפלייאוף, אולי גם על חוזה קצת יותר גבוה אם זה אפשרי.
    גם את דוייט לא הייתי ממהר לשחרר, הוא תרם הרבה , בעיקר בסדרה מול דנבר. אם משחררים אותו צריך תחליף, לא יודע אם בונים על קאזינס, אבל הוא לא סנטר הגנתי.
    מסכים שהפוטנציאל של קוזמה יותר גבוה בקבוצה אחרת ששם הוא יהיה סקורר, מאשר בלייקרס, ששם צריך יותר הגנה וקליעה מחוץ לקשת.
    אם יצליחו לקבל עליו ועל קוק שחקן מתאים שעונה על הדרישות , זה מצוין, מאמין שאפשר למצוא עסקה כלשהיא. לא בטוח שרוז מתאים.

    מרקיף מוריס, אם ידרוש יותר ממינימום אז יש מצב (בהנתן שאפשרי מבחינת התקנות)

    1. לדעתי להחזיר את רונדו זה סיכון ענק כי הוא לא ישחק ככה עוד הרבה זמן ובכלל הקליעה שלו בפלייאוף זה לא משהו שיחזור על עצמו. גם נראה לי הוא ירצה יותר מחוזה של סביבות ה-5 מיליון וזה יכול להיות בעייתי כי הלייקרס די הרבה מעל התקרה (119 כשהתקרה היא 109).

      האוורד לדעתי גם יבקש יחסית הרבה כסף ודקות. דיוויס מספיק טוב בשביל לשמור על הטבעת לבד.

  4. שאפו גילעד על הפרויקט המושקע וההתמדה. בתור אוהד לייקרס בעיניי הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא השארת רונדו. הראה בפלייאוף בדיוק מה חשיבותו.

  5. תודה על פרוייקט מדהים
    אשכרה בחנת לעומק כל קבוצה, סחתיין,
    יש לך גם אחלה שליטה בדראפט, מרשים ביותר וגם כתוב היטב

  6. תודה גלעד וסחטיין גדול על הסדרה הענקית הזאת. עשית עבודה מצויינת ובהחלט מגיע לך את הגופיה שמנחם הבטיח לך. שיחקת אותה.
    .
    רוז כבר היה ליד לברון, זה לא עבד טוב. גם כעת לא בטוח שזה ילך.
    הייתי מנסה להביא שחקן יוצר אחר שלא בהכרח צריך את הכדור בידיים.
    רונדו כמובן חייב לקבל הצעה נוספת מהלייקרס, הוא היה מדהים בפלייאוף.
    האוורד היה טוב מאוד ואם הוא רוצה להישאר אז וולקאם.
    .
    ושוב תודה.

    1. רוז בקליבלנד היה אחרי פציעה. הוא נתן עונה של רכז פותח מעל הממוצע העונה. באמת יהיה עדיף שחקן שלא צריך את הכדור בידיים אבל איפה תמצא שחקן כזה ברמה של שחקן פותח ובמחיר נמוך כמו של רוז.

      יש לי הרגשה שהאוורד ורונדו יקבלו יותר מהחמש מיליון שהם שווים.

  7. יופי של פרוייקט.
    .
    נראה לי הרעיון עם רוז הוא עוז שחקן יוצר וסקורר להוריד את הנטל מלברון. רוז, בדקות שיקבל (כסוג של שחקן שישי מהספסל) אמור לשאת בנטל ההתקפה כשלברון נח.
    לגבי ההתאמה, לברון שיחק השנה לצד רונדו (שאני חושב שישאר), שהוא גארד שלא ממש קולע מבחוץ ובעיקר מנהל משחק, ועשה זאת בהצלחה. לצד רוז, שמסוגל ליצור לעצמו ולאחרים מצבים העסק אמור גם כן להצליח.
    .
    קוזמה הוא אכן החשוד המיידי לטרייד על מנת להעמיק את הסגל לצד לברון ודיוויס. רונדו והווארד לדעתי אמורים להישאר. לרונדו יש מחזרות אבל הוא יעדיף את מה שעובד. אני לא רואה יותר מדי קופצים על הווארד (שנמצא בסיטואציה של שחקן שסוף סוף עם ברגים מסודרים בראש כי הוא בקבוצה של לברון) ואני מניח שגם הוא ישאר בגרושים.
    אייברי בראדלי לא ממש מוערך מספיק. אבל החזרה שלו היא משמעותית בתור גארד הגנתי וקלע שלשות.

  8. תודה גלעד כל הכבוד על הפרוייקט וההתמדה בו.
    .
    הלייקרס בסיטואציה בעייתית משהו. ק.ק.פ. יכול לצאת האופציה שלו, וגם רונדו ואז הלייקרס במצב מאוד בעייתי להתחזק או אפילו לשמור על סגל סביר. לדעתי הם צריכים להשאיר את הגרעין הקיים וכמו שאמרת להטריד את קוזמה (לא יודע אם דווקא רוז אבל אתה צודק ששווה להם לחשוב על טרייד שלו)

    1. הבעיה שקוזמה עוד על חוזה רוקי של בחירה נמוכה ואין סיכוי להתחזק במחיר זול יותר, מה גם שהוא סוג של פרויקט בלייקרס, הם ויתרו על אינגראם ועל הבן של לבאר (שני בחירות 2) והשאירו אותו. בסגל מבוגר כמו שיש שם צריך גם צעירים

  9. בסד
    גילעד, פרוייקט מדהים, שאפו.
    עלה והצלח, ותמשיך לכתוב מצויין. הידע שלך פשוט מדהים.
    לגבי הלייקרס, אני עדיין מאמין בקוזמה, ואל תשכח שהוא על חוזה מינימום.
    לא נראה שנמצאו תחליף טוב, אחרי עונה הינו נעליים ית שלו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט