אירועי דיומא – 01.11.2020 – ארסנל נגד מנצ'סטר יונייטד

היום: ארסנל נגד מנצ'סטר יונייטד, וקטע המלך של הוואלטה לאנגלירו.

כדורגל:

פרמייר-ליג – מחזור 7 / רועי ויינברג

14:00-אסטון וילה-סאות'המפטון (ספורט 1). וילה הפסידה לראשונה העונה ללידס שבוע שעבר. סאות'המפטון יריבה פחות מסוכנת, אבל אחרי שלושער של פטריק במפורד הם ירצו לסגור היטב את דני אינגס שמסוגל לתת משחקים כאלה.

16:00-ניוקאסל-אברטון (ספורט 1). קבוצה נוספת שהפסידה לראשונה אחרי כמה משחקים טובים ולא תרצה לאבד גובה בצורה משמעותית. ניוקאסל לא יריבה פשוטה ותגיע מוכנה למשחק הזה, אבל לא כדאי אף פעם לזלזל בחאמס רודריגז ודומיניק קלברט לואין.

18:30-מנצ'סטר יונייטד-ארסנל (ספורט 1). יונייטד נראים מעולה. סולשיאר מגיע מוכן לכל משחק עם הרכב שמצליח להפתיע את הקבוצה השנייה והפרשנים ולשנות טקטיקה בזמן שהמשחק בעיצומו. ארסנל עושה הרבה דברים נכון חוץ מהגעה למצבים כשפייר אמריק אובמיאנג מאכזב עד עכשיו העונה. יכול להיות שזה יהיה המשחק שיכניס אותו לכושר, אבל יותר סביר שזה יהיה ניצחון של יונייטד.

21:15-טוטנהאם-ברייטון (ספורט 1). היום באנגליה נסגר עם משחק מעניין של טוטנהאם נגד ברייטון כששיתוף הפעולה בין סון וקיין, כשהשנה גם קיין מייצר לסון ולא רק בכיוון ההפוך, הפך לצמד המסוכן ביותר שהיה ברחבות של הפרמייר ליג מזה שנים. היום ברייטון הסימפטית-אך-בינונית תנסה לעצור אותם.

כדורסל / חיים:

חצי גמר גביע ווינר:

21:00 מכבי תל-אביב – מכבי ראשל"צ. שחזור של גמר הליגה הדרמטי מהעונה שעברה, אבל שני הסגלים עברו שינויים משמעותיים. אצל האלופה ווילבקין וזיזיץ' נראים טוב, אבל כל השאר לא, וזה מוביל לפתיחת עונה רעה ביורוליג, ואילו הכתומים נראו דווקא די טוב בליגה הבלקנית עד כה, כאשר אקיל מיצ'ל וגולן גוט הם הקלעים המובילים של הקבוצה, אבל דריל מונרו הותיק ממשיך לעשות את שלו. אני משער שמצפה לנו משחק צמוד נוסף, אבל האלופה מתל-אביב היא זו שאני אהמר עליה לניצחון ולמפגש עם חולון בגמר שיתקיים במועד שעדיין לא נקבע.

הליגה הישראלית:

19:00 הפועל אילת – עירוני נס ציונה. עונת 2021 של ליגת העל הישראלית בכדורסל תיפתח בעיר הדרומית ביותר בישראל, שם הפועל המקומיים יארחו את נס ציונה. שתי הקבוצות נפגשו כבר פעמיים בליגה הבלקנית, ובשני המקרים אילת ניצחו בהפרש של 3 נקודות – 87- 84 בחוץ ו-93- 90 בבית. אילת נראית בינתיים כמו קבוצה טובה יותר, וכזו עם סיכוי גדול יותר להתברג בצמרת, ואני אהמר שהם ישמרו על המסורת הצעירה וינצחו בקרב צמוד, אולי שוב בהפרש של 3. אם כבר ממש רוצים להתפרע – 81- 78 או 99- 96.

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה:

גראנד פרי אמיליה רומאניה:

במירוץ באלגארבה בפורטוגל בשבוע שעבר, קיבלנו היסטוריה בדמות שבירת שיא הנצחונות של מיכאל שומאכר ע"י לואיס המילטון, שיא שכעת עומד על 92 (וצפוי מן הסתם לגדול עוד הרבה). הבריטי, שזינק מהפול פוזישן, חצה ראשון את הקו לפני בוטאס, ורסטאפן ולקלר. הוא כעת מוביל את טבלת דירוג הנהגים עם 256 נקודות, לפני בוטאס (179) ו-ורסטאפן (162).

היום נוכל לצפות במירוץ חדש בשם גראנד פרי אמיליה רומאניה, שייערך על המסלול באימולה (מסלול שעליו התקיימו המירוצים לפני 14 שנה). ואלטרי בוטאס יתכבד בפול פוזישן, לפני המילטון, ורסטאפן וגאסלי. שידור בספורט 5 לייב ב-14:00.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

הוואלטה א אספניה – קטע 12:

קטע 11 של אתמול היה קטע הטיפוס הראשון מבין שניים באיזור אסטוריאס. היה ניכר שדבוקת הפייבוריטים שומרת כוחות לקטע המחרת, בהעניקה לבריחה את החבל שנדרש לה על מנת לזכות, מה שאכן קרה. הבריחה כללה רוכבים כמלך ההרים, גיום מרטאן (שחיזק את האחיזה שלו בחולצה המנוקדת), דויד גודו ומארק סולר ממוביסטאר, שגישר לבריחה בשלב מאוחר יותר. הקבוצה שיתפה פעולה עד כ-5 ק"מ לסיום, שם סולר החליט לפרוץ קדימה, ואליו הצטרף גודו. השניים רכבו יחדיו עד לכמה מאות מטרים האחרונים, שם גודו, השם הפחות נוצץ מבין השניים, פרץ קדימה, וזכה בקטע. לצרפתי הצעיר, ששימש במקור כדומסטיק הראשי של תיבו פינו (שפרש מהמירוץ בשלב מוקדם), זהו סה"כ הניצחון השני בדרג הוורלד טור (אחרי קטע בטור של רומנדי בשנה שעברה). בחבורת ה-GC מאחור, שוב היה ניכר שהמתמודדים בעיקר השגיחו על יריביהם, ופחות ניסו לתקוף. זה הביא לכך שרוב חברי ה-GC הגיעו פחות או יותר ביחד (מלבד צ'אבז שאיבד שוב זמן רב בשלב מוקדם). כך ראינו בסיום את דן מרטין מוביל את מאס, קאראפאז ורוגליץ' אל הקו, בעוד שקארתי, גרוסשארטנר ו-ואלוורדה איבדו כמה שניות. לפיכך רוגליץ' עדיין מוביל במירוץ, כשאחריו קאראפאז (זמן זהה), מרטין (25+), קארתי (58+), מאס (1:54+), סולר (2:44+), גרוסשארטנר (3:31+), ואלוורדה (3:44+), פולס (3:54+) ונייבה (4:43+).

*המלצת צפייה* קטע 12 הוא קטע הטיפוס השני שנקבל באיזור אסטוריאס. אם יש קטע אחד במירוץ שחייבים לצפות בו – זהו הקטע, ומסיבות רבות. קודם כל התוואי. שוב יש לנו כאן קטע קצר, 110 ק"מ, שכולל שלוש פסגות קשות. אלא שהאחרונה היא לא קשה, היא כמעט בלתי אפשרית – האנגלירו. מדובר באחד מהטיפוסים הקשים ביותר שיש לענף להציע, 13 ק"מ בשיפוע של 9.4%, אלא שששת הק"מ האחרונים הם כבר בשיפוע ממוצע של 13.4, עם נקודות שמגיעות לאיזור ה-20%. מלבד העובדה שמדובר בטיפוס אכזרי, הטיפוס הזה הוא אחד מהמיתיים ביותר של הוואלטה, הרבה בזכות אחד, אלברטו קונטאדור, שזכה בשני נצחונות זכורים מאד על הטיפוס, אחד שהביא לו את הניצחון בוואלטה של 2008, ואחד בקטע הפרישה שלו בוואלטה של 2017. מלבד זאת כל ההתנהלות של הקבוצות אתמול הראתה שהן שומרות את התותחים הגדולים לקטע היום. כך יומבו ויסמה, שבד"כ מובילה את הדבוקה בטיפוסים, השתמשה בקלפים הנמוכים יותר שלה, הופשטדה ו-וינגארד, ושמרה את חסינק, בנט וקוס להיום. נוסיף לכך את העובדה שהשבוע המסיים כולל (כנראה) רק שני קטעים הצפויים להשפיע על ה-GC, אחד מהם נג"ש. כל אלה צפויים להביא לקטע היום זיקוקים מרהיבים ביותר, שבסופם נקבל תמונה צלולה יותר לגבי זה שירכב עם החולצה האדומה למדריד. שידור ביורוספורט ב-14:50.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 72 תגובות

  1. היום שני משחקים
    יונייטד כמובן אבל יש משחק גם ב 13:30, מילאן עם זלעטי וב 16 יובה מול ספציה, רונאלדו חוזר.
    איינדהובן עם זהבי בריא מול דן האג ב 17:45.
    וכמובן כפי שנכתב, חצי גמר גביע ווינר.

      1. דונהרומא החלים ולמרות שלא היה צפוי לשחק, כן משחק…
        רק לחשוב שאם היה משחק באלופות בשבוע שעבר מילאן היתה מנצחת ולא יוצאת בתיקו 3. אין מצב שהוא לא היה מציל אחד מהשערים שהמחליף ספג.

          1. זלעטי מדהים
            הבישול במחצית הראשונה והגול המנצח, אחרי שאודינזה השוו מראים כמה השחקן הזה מוכשר….
            הנאה צרופה לראות אותו עושה דברים שצעירים יכולים רק לחלום עליהם, כולל מסי ורונאלדו.
            הגול שלו ב"מספרת" היה מיוחד במינו. משהו בסיגנון הגול המיוחד שכבש ב MLS כששיחק בארה"ב.
            רק הוא יכול להבקיע כאלה גולים מוזרים אבל זה היופי במשחק שלו אלכס. תמיד צריך לצפות לבילתי צפוי.
            הוא לא סתם שחקן על, הוא אומן ומזכיר לי מאד את קינג קנטונה, גם באופי.

  2. תודה לכולם.
    מעט טניס להיום.
    בשעה שלוש (שעון ישראל) יתקיים גמר טורניר וינה (סבב 500 הנקודות. נערך באולם על משטחים קשים).
    אנדריי רובליוב הרוסי, שמדורג שמיני בעולם, יתמודד מול לורנצו סונגו האיטלקי, שמדורג במקום ה-42 והעפיל לטורניר בסטטוס של 'Lucky loser', כלומר שחקן שהפסיד בסיבוב המוקדמות האחרון ונכנס לטורניר עקב פרישה של אחד הטניסאים.
    שני השחקנים הדיחו ברבע הגמר את המדורגים הבכירים בטורניר. רובליוב, שניצחון יבטיח לו את המקום בטורניר בלונדון בסוף השנה, גבר על האלוף היוצא וחביב הקהל, שמקצתו מורשה לפקוד את האירוע, דומיניק תים. סונגו ניצח את נובאק דג'וקוביץ' (על אף הדחתו, האחרון הבטיח את המקום הראשון בעולם עם תום העונה).

    אלפי קילומטר מזרחית לוינה, בעיר הבירה הקזחית נור סולטן (אסטנה באחד משמותיה הקודמים), מתמודדים בשעה זאת בגמר הטורניר, שלראשונה זכה לסטטוס כטורניר מסבב ה-ATP, ג'ון מילמן האוסטרלי מול אדריאן מנארינו הצרפתי. הטורניר הוא מסבב 250 הנקודות ומשוחק באולם על משטחים קשים.

  3. https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=252&docID=352670
    כתבה מעניינת שרומזת שאחת הסיבות שאוזיל לא משחק בארסנל זה בגלל ציוץ שלו נגד הממשל הסיני.
    אמיתי? לא יודע.
    האם זה מתאים לאימפריית הרשע הסינית? בוודאי.
    גם הצביעות ביחס לבין מחאה חברתית נגד קבוצות אתניות לא סיניות ודברים שקשורים לסין זועקת.
    גם בNBA "זכינו" לראות זאת.

  4. הקטע לו חיכינו מהרגע שהתחיל המירוץ הזה.
    בשבילי האנגלרו תמיד יהיה קודם כל הדמות המיוסרת של הגופה בת ה-42 של כריס הורנר משאירה אבק לכריש בדרך לאחד הניצחונות המפתיעים במירוץ (וגם כנראה אחד המסוממים שבהם).

  5. יש לי תחושה היום לא יתנו כבוד לאף אחד ולא לא נראה איש שצריך לשקר כדי להגיד: "הוא היה מהיר מדי ולא הצלחנו לתפוס אותו למרות שממש ממש ממש ניסינו."
    העונש של האיש הוא לרכוב היום את הק"מ האחרונים בגפו עזוב ומוזנח.

    1. אבל למי שלא יודע, הוא עשה רעש בסגנון אחר בימים האחרונים: מסתבר שבקטע 10 לפני יומיים (זה שרוגליץ' זכה בו), המארגנים עשו פאשלה גדולה, שבגללה ראינו את הבלגן בזמנים בסוף (רוגליץ' באדומה, אח"כ בירוקה, ושוב באדומה): הם סיווגו את הקטע כקטע ספרינט, מה שאומר שההפרש הנדרש בין רוכבים, כדי שהזמן ביניהם לא ייחשב לזהה, יהיה 3 שניות, ולא שנייה כמו בקטע שהוא לא ספרינט. בגלל זה, כל הרוכבים קיבלו בהתחלה את אותו הזמן, אפילו שלרוגליץ' היה פער גדול יחסית. אמה מה, הם שינו את ההחלטה בדיעבד אחרי הקטע, והפכו את הסיווג לקטע רגיל, מה שהחזיר את היתרון של רוגליץ'. אז כינסו את כל הדבוקה, ופרום מסר הודעה בשם כל הדבוקה, שמוחה נמרצות על שינוי החוקים בדיעבד. גם רוגליץ' תמך בזה אגב (בצדק גמור).

  6. עוד מעט זהבי משחק עם מאריו גצ'ה.
    גצה כישרון שלא מיצה את עצמו לצערי. אולי עם ערן יש צאנס שיחזור לימיו היפים בתחילת הדרך.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט