לקראת שבוע 7 NFL

מאת צוות הופס פוטבול: פריים טיים זק, עידו יצחקי ויניב שושני

קרב הבלתי מנוצחות

אין ספק שמשחק המחזור הולך להיות הדו קרב בין טנסי טיינס לפיטסבורג סטילרס, שתיהן בלתי מנוצחות השנה ונראות בכושר שיא.
אבל יש לנו גם המון קרבות תוך ביתיים עם השלכות לעתיד ודו קרב בין שניים מהק"ב המוביליים בין סיאטל לאריזונה בNFC מערב החזק.
על כל זאת ועוד בסקירה של צוות הופס פוטבול,
אבל תחילה… הזוועתון בין הג'איינטס לאיגלס בליל יום חמישי.

פילדלפיה איגלס (1-4-2) – ניו יורק ג'איינטס (6-1) 21-22
בית הNFC מזרח מציג תצוגות זוועה לא קטנות במהלך העונה והמאזן של הקבוצות בבית מעיד על כך.
נראה שתמיד ימצאו דרך לבעוט בדלי ולמעוד לפני ההצלחה.

וכששתי קבוצות מאותו הבית האומלל נפגשות בינהן, צפו לקומדיה של טעויות. כמו הריצה של דניאל ג'ונס שמעד ללא שנגעו בו 20 יארד מההאנד זון.
כנראה ככה זה כשאתה הרץ המוביל בקבוצה שלך העונה, בסוף אתה מתעייף.
רבע ראשון של החלפת ט"ד בין הקבוצות התחלף לרבע שני של החלפת חטיפות פאמבלים ופספוס שער שדה.
במחצית השניה ניו יורק שלטה במשחק ועלתה ליצרון של 21-10 בתחילת הרבע הרביעי, אבל אז קרסון וונץ תיעל את הקרסון וונץ של לפני שנתיים, מסר לט"ד שקירב את פילדלפיה כדי 5 נקודות מהג'איינטס ואחרי עצירה נוספת של ההגנה, האיגלס חתמו דרייב נוסף למסירת 18 יארד יפיפיה של וונץ לבוסטון סקוט שנכנס לאנד זון עם 45 שניות על השעון ונתן לאיגלס את הניצחון.

בוסטון סקוט FTW



ועכשיו למשחקי המחזור הקרוב :


ניו יורק ג'טס (0- 6) – בפאלו בילס (4- 2) (ניו יורק, יום א 19:00)

מפגש קצוות בבית ה-AFC מזרח, שככל הנראה יחזיר את הקטר של הבילס אל המסילה.

בבפאלו כבר סופרים שני הפסדים רצופים ומנסים להימנע מגלישה למשבר מתמשך. אחרי שג'וש אלן החל את העונה ברצף תצוגות מדהימות, הוא הציג יכולת חלשה במשחקים מול טנסי וקנזס סיטי (שההגנות שלהן אינן מהטובות בליגה), עם 4 ט"ד מול 3 חטיפות, 58% השלמת מסירות ורייטינג של 75. הבעיה העיקרית בהתקפת הבילס היא העדר כמעט מוחלט של משחק ריצה (למעט של אלן עצמו, שעושה כמיטב יכולתו) – הקבוצה מדורגת במקום ה-27 ביארדים לניסיון ריצה עם 3.8 בלבד, מה שהופך את ההתקפה לחד מימדית ומייצר לחץ על אלן. עם זאת, הבעיה הגדולה יותר היא בהגנה ובפרט כנגד משחק הריצה, מה שאפשר לאדוארדס הילייר והצ'יפס להשיג השבוע שיאי התקדמות על הקרקע ולכתוש את הגנת בפאלו. שתי נקודות תורפה אלה דורשות טיפול דחוף כדי לאפשר לבילס לשמור על ראשות בית ה-AFC  מזרח ולרוץ עמוק אל תוך הפלייאוף.

על הג'טס אין הרבה מה לכתוב – הם לא ממש נראים כמו קבוצת פוטבול, מדורגים במרתפי הליגה הן בהתקפה והן בהגנה ונראים בדרך הבטוחה לעונה "מושלמת" ללא ניצחון. מאזן כזה ינחית אצלם כנראה את הק"ב המבטיח טרבור לורנס שיהפוך להיות המשיח התורן בניו יורק, לאחר שנכזבה תקוות הקבוצה מכך שסם דרנולד (שכזכור נבחר שלישי בדראפט 2018 – הרבה לפני ג'וש אלן, לאמאר ג'קסון ורבים אחרים) יהיה המושיע – כרגע הוא מסופסל לטובת ג'ו פלאקו הוותיק. הקבוצה נמצאת גם בתהליך של השתחררות מחוזים יקרים של וטרנים  – בשבוע שעבר לבאון בל נשלח לקנזס סיטי, והצפי הוא שלפני הטרייד דדליין שחקנים נוספים ילכו בעקבותיו.

תחזית : לבפאלו מצפה התסריט שחוו הקרדינלס לפני שבועיים – אין תרופה טובה יותר עבור קבוצה המנסה להיחלץ מרצף הפסדים מאשר ביקור אצל הג'טס. הבילס ינצחו באופן משכנע ובקלות רבה. ההגנה לא תיבחן מול האין-התקפה של ניו יורק ולג'וש אלן תהיה הזדמנות לשפר את הסטטיסטיקה ולצבור ביטחון במשחק שייגמר הרבה לפני המחצית.

יוסטון טקסנס (1- 5) – גרין ביי פאקרס (4- 1) (יוסטון, יום א 19:00)

גרין ביי תנסה להתאושש מהפסד הבכורה הכואב על חשבון יוסטון, שמשחקת כדי להציל את כבודה.

לא לגמרי ברור מה קרה לפאקרס במשחק מול טאמפה ביי. ארון רוג'רס שבארבעת המשחקים הקודמים הפגין תצוגות של MVP, נתן השבוע משחק איום ונורא – רייטינג של 35 (!!), 160 יארד בלבד ושתי חטיפות קריטיות שאיפשרו לבאקס לחזור למשחק אחרי פיגור מוקדם ושינו את כל המומנטום של המשחק. הוא היה תחת לחץ כל המשחק וספג 4 סאקים – יותר מכפי שספג בארבעת המשחקים הקודמים גם יחד. ההגנה לא הצליחה להתמודד עם התקפת הבאקס וביחוד עם משחק הריצה כשרונלד ג'ונס משיג 113 יארד על הקרקע. ככלל, הגנת הפאקרס מדורגת במקום ה-30 בלבד, כשהיא ברבע התחתון של הליגה הן מול הריצה והן מול המסירה, כך שרוג'רס ושאר שחקני ההתקפה יהיו אלה שיצטרכו להתעלות כדי לחזור למסלול הניצחונות.

לאחר ניצחון בכורה לאחר פיטורי המאמן, חזרו יוסטון השבוע להפסיד – אבל זה היה במשחק צמוד, אל מול קבוצה חזקה (טנסי) ותוך הפגנת יכולת משופרת של כל מערכי הקבוצה ובפרט הק"ב דשון ווטסון שהשיג 4 ט"ד ו-335 יארד, באחוזי השלמה טובים. חבורת התופסים שלו בראשות וויל פולר (123 יארד) ודארן פלס (85 יארד) תפקדה היטב. נראה שהשלד של "שחקני הכישרון" בהתקפת יוסטון יכול להוות בסיס להצלחה ארוכת טווח – זאת אם הקבוצה תשכיל, תחת ההנהגה החדשה, לחזק את קו ההתקפה (שאיפשר 19 סאקים עד כה) ובעיקר להכין את ההגנה (המדורגת במקום ה-27 בליגה) לעידן שאחרי ג'יי-ג'יי וואט. העונה הזו כבר גמורה כך שמה שנותר לשחקנים ולמאמן (הזמני או המחליף, אם ימונה) הוא להילחם על הכבוד ולהציג יכולת טובה שתסדר להם את החוזים לשנה הבאה.

תחזית : לארון רוג'רס לא יהיה עוד משחק נפל השבוע והוא יחזור ליכולתו הגבוהה (בוודאי מול ההגנה החלשה של יוסטון)  – אך מולו עומד עוד ק"ב מצוין שיודע למסור את הכדור… יתפתח שוטאאוט עם הרבה יארדים באוויר ונקודות על הלוח. בסופו של יום, הניצחון הזה חשוב יותר לפאקרס (שכרגע מדורגים במקום השני בבית ה-NFC צפון, אחרי שיקגו) והם גם הקבוצה הטובה יותר –  אי לכך הם ינצחו את ההתמודדות בהפרש לא גדול ואחרי משחק מהנה.

לא לחזור למראות האלו, רודג'רס

אטלנטה פלקונס (1- 5) – דטרויט ליונס (2- 3) (מיניאפוליס, יום א 19:00)

משחק בין קבוצה שכבר פיטרה מאמן לקבוצה שהמאמן שלה עשוי להיות הבא בתור…

גם אטלנטה השיגה ניצחון בכורה לאחר פיטורי המאמן דן קווין, כשמאט ריאן (עם 4 ט"ד, 0 חטיפות ו-75% השלמת מסירות) וחוליו ג'ונס (עם 137 יארד באוויר) חוגגים מול ההגנה המרוסקת של מינסוטה. אפילו ההגנה המושמצת והחסרה של הפלקונס הצליחה להשיג 3 חטיפות מול קירק קאזינס ולעזור להתקפה לנצח את המשחק. השבועות הקרובים יבהירו האם הניצחון הזה מסמן יציאה לדרך חדשה, שבה שלד השחקנים הנוכחי ימשיך לרוץ יחד – בחיזוקים המתבקשים, בעיקר בהגנה – עוד כמה עונות. אם הקבוצה תחזור לסורה ותמשיך להפסיד, ימומש כנראה מהלך פירוק מסיבי שבמרכזו עשויים להתבצע טריידים גם על כוכבי הקבוצה, בראשות ריאן וג'ונס עצמם. בכל מקרה, העונה הם יישארו כנראה אחרונים בבית ה-NFC דרום – במרחק גדול מהסיינטס והבאקס ואפילו אחרי הפנתרס המפתיעים.

בדטרויט העניינים כרגיל – בכל פעם כשמתגברים הדיבורים על פיטורים של המאמן מאט פטרישיה, הקבוצה משיגה ניצחון (השבוע מול ג'קסונוויל) ומייצרת לצוות האימון ולשחקנים מרווח נשימה לכמה שבועות נוספים. אין בקבוצה נקודות חולשה בוהקות (למעט הגנת הריצה, בה הם מדורגים במקום ה-30 בליגה) אבל הבעיה היא שאין לה גם ממש נקודות חוזק… סטאפורד שוב ביכולת בינונית (רייטינג 91), קני גולאדיי (באוויר) ודאנדרה סוויפט (על הקרקע) מנסים לעזור אך גם ההתקפה וגם ההגנה מדורגות מתחת לממוצע הליגה – ולא נראה שיש תכנית ברורה כיצד מביאים את הקבוצה ליכולת גבוהה יותר שתאפשר לה להתמודד מול הקבוצות החזקות בבית ה-NFC צפון – גרין ביי ושיקגו. מזל שהשנה מינסוטה כל כך חלשה, אז הליונס לפחות לא יסיימו במקום האחרון בבית…

תחזית : משחק קשה לניחוש כיוון ששתי הקבוצות מפגינות יכולת לא יציבה משבוע לשבוע. שתי ההגנות חלשות (של אטלנטה יותר, בעיקר מול המסירה) וההתקפות בינוניות. לאטלנטה כישרון רב יותר בעמדות המפתח, כאשר הביתיות והמומנטום של הניצחון משבוע שעבר יאפשרו להם להמשיך ביכולת הטובה ולהשיג ניצחון במשחק רצוף טעויות שלא יתעלה לרמה גבוהה.

הכיסא מתנדנד, מאט פטריסיה

דנבר ברונקוס (2- 3) – קנזס סיטי צ'יפס (5- 1) (דנבר, יום א 10:25)

משחק על מיקום בבית ה-AFC מערב, שעשוי להגדיר את העונה של הברונקוס.

ההתקפה של קנזס סיטי הפגינה רבגוניות מפתיעה כשהחליטה השבוע לנצח את הבילס באמצעות כתישה על הקרקע – והצליחה לעשות זאת באופן מרשים. מהומס זרק רק 26 פעמים (ל-225 יארד) מול 46 מהלכי ריצה שהניבו 245 יארד. הרוקי אדוארדס-הילייר התנער מרצף תצוגות בינוניות ונתן משחק שיא של 161יארד על הקרקע, כאילו כדי להראות ללבאון בל (שהשבוע יוכל להצטרף לקבוצה) מי כאן בעל הבית. גם ההגנה הפגינה עוצמה כשהגבילה את בפאלו ל-206 יארד כוללים בהתקפה, מה שהוביל לניצחון משכנע. בכלל, הגנת קנזס סיטי, שבעבר היתה נקודת תורפה של הקבוצה מדורגת במקום ה-10 בליגה, כשהגנת המסירה היא הרביעית בטיבה. הצ'יפס ללא ספק התאוששו מהתקלה המביכה מול הריידרס ונראה שגם השנה כל קבוצה שתרצה להגיע לסופרבול מה-AFC תצטרך לשחק בארוהד בינואר.

דנבר השיגה ניצחון מפתיע על ניו אינגלנד כאשר במקרה שלה הגורם המוביל היה ללא ספק ההגנה, שמדורגת שישית בליגה ואיפשרה לקאם ניוטון וחבריו להשיג רק 12 נקודות. עם זאת, למרות חזרתו של דרו לוק לעמדת הק"ב (לאחר העדרות בשל פציעה), ההתקפה לא תפקדה היטב והצליחה להשיג רק 6 שערי שדה ללא ט"ד, תוך שלוק משלים רק 42% מהמסירות ומסתמך על הרץ פיליפ לינדזי שהשיג 101 יארד על הקרקע. אם הק"ב הצעיר לא יצליח לחזור במהירות ליכולת שהפגין לפני הפציעה, החורף בדנבר יהיה ארוך וקר.

תחזית : דנבר מאד רוצה לנצח את המשחק כדי להגיע למאזן חצוי ולהתמודד על מקום בווילד-קארד, אבל זה בבירור אתגר שגדול על מידותיה. לוק, במשחק ביתי, ישחק טוב יותר מאשר בפוקסבורו וההגנה של דנבר תקשה על מהומס וחבריו אבל הצ'יפס קבוצה מוכשרת ובשלה הרבה יותר. קנזס סיטי יפתחו פער לא גדול אך משמעותי בשלב מוקדם של המשחק וישמרו עליו עד לסיום. דנבר תנשור מהמירוץ לפלייאוף ותתחיל לתכנן את השנה הבאה. קנזס סיטי תבצר את מעמדה בראשות בית ה-AFC מערב.

לוס אנג'לס ראמס (4- 2) – שיקגו ברס (5- 1) (דאלאס, יום ג 02:15)

קרב חשוב בין שתי קבוצות שהיכולת שלהן טובה פחות מכפי שניתן להסיק ממאזן הניצחונות.

שיקגו השיגה השבוע עוד ניצחון משמעותי (מול קרולינה) שהושג שוב בעיקר בשל מאמץ ויכולת הגנתית. ההגנה מדורגת שניה כנגד המסירה (וחמישית בסך הכל), מאפשרת פחות מ-20 נקודות למשחק ומשאירה את הקבוצה בתמונה בכל שבוע. ההתקפה הלא-מבריקה בראשות ניק פולס משיגה רק 21 נקודות למשחק (27 בליגה!) ולמרות שפער הנקודות בין ההגנה להתקפה הוא בממוצע 2 בלבד, הקבוצה ניצחה 5 מתוך 6 משחקים (לשם השוואה – הפער המקביל של אריזונה הוא 9 נקודות, ומאזנה 4- 2). במרבית המקרים סיטואציה כזו לא נמשכת לאורך זמן ומאזן הניצחונות של הברס ייראה כנראה פחות טוב בסיום העונה, אך הקבוצה ללא ספק תישאר במרוץ לפלייאוף עמוק לתוך החורף. אם אכן יגיעו לשם (ובהתחשב גם ברקורד של ניק פולס בינואר) אף קבוצה ב-NFC לא תרצה לפגוש אותם במשחק אחד על כל הקופה.

הראמס ספגו השבוע הפסד לא נעים מסן פרנסיסקו, יריבתם לבית. היו דיבורים בתחילת העונה על כך שהקבוצה חוזרת לכושר שהביא אותה לסופרבול לפני שנתיים, אך כשפורטים את המאזן שלהם רואים שכל 4 הניצחונות היו מול יריבות מבית ה-NFC מזרח החלש ואילו מול יריבות במאזן חיובי (הבילס והניינרס) הם ספגו שני הפסדים. לקבוצה אין יותר משחקים מול קבוצות ה-NFC מזרח והלו"ז שלהם הופך לקשה יותר – כך שג'ארד גוף (שהיה חלש מאד השבוע עם 198 יארד ב-50% השלמה) וחבריו יצטרכו לשחק טוב יותר כדי לשמור על מיקום שמוביל לפלייאוף בבית ה-NFC מערב הקשוח, שבו לאף קבוצה אין מאזן שלילי.

תחזית : לשתי הקבוצות ק"ב לא יציבים והגנות טובות. ההגנה של שיקגו כמובן טובה הרבה יותר ותפעיל לחץ על גוף. הראמס, מצידם, ינסו לשחק הרבה על הקרקע (התקפת הריצה שלהם מדורגת במפתיע במקום הראשון בליגה, למרות היעדר רץ כוכב). יתפתח משחק צמוד עם סקור נמוך שבסופו הראמס יצליחו לנצל את הביתיות כדי לשפר את מעמדם בתוך הבית. שיקגו תאבד בעקבות כך את ראשות הבית שלה לגרין ביי.

יצטרכו לחזור למסלול, גוף ומקווי




וושינגטון פוטבול טים (5-1) – דאלאס קאובויז (4-2), 19:00

בכל סיטואציה אחרת קרב בין שתי קבוצות בשבוע 7 בעלות מאזנים כאלו הוא משחק משעמם. אך בית הNFC מזרח השנה מציג לנו מציאות חדשה. כל משחק פנימי משפיע על הקרב על ראשות הבית, וכל ניצחון שווה צעד משמעותי אל עבר השגת המטרה. קבוצת הפוטבול של וושינגטון אמנם ניצחה פעם אחת בלבד העונה, אבל זה לא מונע ממנה להמשיך להילחם על המקום בפלייאוף. במטלייף סטאדיום נגד הג'איינטס בשבוע שעבר רון ריברה ראה רק ניצחון לנגד עיניו. במקום לנסות לאזן ולנצח בהארכה עם בעיטת בונוס אחרי ט"ד מכריע, בחר ריברה ללכת על 2 הנקודות, שהיו מזכות את וושינגטון בניצחון שני העונה. המסירה של אלן למקלאורין כשלה, ולבסוף הענקיים יצאו עם ידם על העליונה. " אני משחק בשביל לנצח" אמר ריברה המאוכזב. התוצאה אמנם לא רצויה, אבל זוהי הגישה שתוביל את וושינגטון למחוזות אליהם היא שואפת בעתיד.

ללא דאק פרסקוט, דאלאס חוותה בשבוע שעבר חוויה לא נעימה במיוחד כשהיא ניצבת כשק חבטות של אריזונה בפריים טיים. הקארדס חרשו את הקרקע, מצאו חורים עצומים בסקנדרי המחריד של הקאובויז ונהנו לפרק את הקבוצה הכי פופולארית בארה"ב. למרות אובדן הקווטרבק דאלאס היא עדיין עמוק במירוץ לראשות הבית. היא תפגוש הערב קבוצה שנחותה ממנה משמעותית ותתלה את תקוותיה ביכולות של זיק אליוט לייצר מהלכים גדולים, למרת הקו ההתקפי החלש והפצוע של הקבוצה. אנדי דלתון ינסה רק לא לקלקל, ועם היכולת של אמרי קופר הוא בהחלט מסוגל לכך.

דאלאס יותר מוכשרת בעמדות הסקילס בהתקפה ולהערכתי זה יהיה משמעותי. למרות הסקנדרי החלש, אני מפקפק ביכולת של קייל אלן למצוא את חבריו בעומק. ניצחון לקאובויז.

כמעט מרד נגדו והאשמות קשות, מייק מקקארתי

ניו אורלינס סיינטס (2-3) – קרוליינה פנת'רס (3-3), 19:00

הסיינטס חוזרים מביי היישר לקרב קריטי נגד יריבה מהבית, כשהם יודעים שהפסד עשוי להרחיק אותם מאוד מלזכות בדיוויז'ה. דרו בריס של 2020 הוא לא דרו בריס של השנים שעברו. הקווטרבק הוותיק הגיע לעונה זו במטרה לזכות באליפות, אולם בינתיים ניו אורלינס נראית רחוקה שנות אור מסופרבול. חזרתו של התופס מייקל תומאס, שלא שיחק בשבועות האחרונים בשל פציעה ובעיות משמעת – אמורה להציג את בריס באור חיובי יותר כשיש לו את התופס אולי הכי טוב בליגה על המגרש. הגנתית הסיינטס נחלשו עם הרייטינג הרביעי הכי חלש בליגה ולשון פייטון יש הרבה עבודה לעשות לקראת השבועות המכריעים של העונה.

המומנטום המפתיע של קרוליינה נעצר בשבוע שעבר לאחר שלושה ניצחונות רצופים עם הפסד מרגיז לברס העקשנים במשחק פוטבול רע של שתי הקבוצות. טדי ברידג'ווטר איבד פעמיים (כולל אינטרספשן בדרייב המכריע) וירד מהעץ הגבוה שטיפס עליו אחרי שלושה ניצחונות. כשהם עדיין ללא כריסטיאן מקאפרי, אין ספק שאף אחד לא חזה את הפריצה של הפנתרים. מייק דיוויס ודי ג'יי מור תפסו את המושכות בהתקפה בזמן שההגנה מצליחה להתגבר על פרישתו של לוק קיצ'לי עם יכולת סבירה. נגד הסיינטס זה כבר לא יספיק.

ניו אורלינס פייבוריטים ברורים למשחק ואמורים לנצח בקלילות. חזרתו של תומאס לדשא תעביר את כל תשומת הלב ההגנתית אליו ותפנה שטחים לעמנואל סאנדרס, שהיה המטרה המועדפת על בריס בתקופה בלי תומאס. ניצחון קל לסיינטס.

לוס אנג'לס צ'ארג'רס (4-1) – ג'אקסונוויל ג'אגוארס (5-1), 22:25

מפגש בין שתי קבוצות שרק מחכות שתסתיים העונה. הצ'ארג'ס ייתנחמו ב2020 בכך שככל הנראה מצאו את הקווטרבק הפתוח שלהם לשנים הקרובות. יש כאלה שדווקא הרוויחו מהשנה הזו. כל ארבעת ההפסדים של הקבוצה מLA הסתיימי בהפרש של ט"ד אחד בלבד ומטה כששניים מהם בהארכה. ווינריות מעולם לא היה הצד החזק של הצ'ארג'רס. למרות יכולת מעודד במשחקים, הברקים לא מצליחים לתעל אותה לכדי ניצחונות ובAFC החזק יהיה להם קשה עד בלתי אפשרי להשיג את הכרטיס המיוחל לווילד קארד.

הג'אגס עדיין לא סגורים אם גרנדר מינשו הוא הפרנצ'ייז קווטרבק שלהם או לא. מצד אחד האיש הוא רוקסטאר בהתהוות, שמסוגל לייצר מהלכים אדירים ונקודות חשובות עבור קבוצתו. מאידך, היאגוארים כבר סופרים חמישה הפסדים רצופים שהרייטינג של מיינשו עומד על 58.5 העונה. מהעונה ההיסטורית של 2017 כבר לא נותר זכר, ובקבוצה הקטנה מפלורידה יזדקקו לניקוי אורוות רציני בשנים הבאות.

משחק הריצה הלא קיים של ג'קסונוויל יקל מאוד על הגנת הצ'ארג'רס שתפעיל לחץ מאסיבי על מיינשו. ניצחון קל ללוס אנג'לס.

יוסיף עוד נצחון לרזומה? ג'סטין הרברט

ניו אינגלנד פטריוטס (3-2) – סן פרנסיסקו פורטיניינרס (3-3), 22:25

הפטריוטס מוכי הקורונה, שסבלו מהתפרצויות חוזרות ונשנות במועדון וביניהן הקווטרבק קאם ניוטון והקורנר סטפן גילמור, התאמנו לסירוגין וראו איך פעם אחר פעם מתקן האימונים שלהם נסגר (חלק בליצ'ק סגר עצמאית על מנת למנוע הדבקה). למעשה, על אף שהקדימו את שבוע הביי הקבוצה התאמנה רק שלוש פעמים בשבועיים שקדמו למשחק נגד הברונקוס. המחסור באימון היה ניכר לאורך כל המשחק כשהתקפת הפטריוטס נראתה אפורה למדי ושבלונית, בעוד היא סובלת מחסרונות רבים בקו ההתקפה. קאם ניוטון הציג יכולת מדאיגה, היה לא מדויק בכלל והתקשה לקרוא את ההתקפות הרבות של הפאס ראש של דנבר עליו. הגנת המסירה הייתה היחידה שתפקדה מבין כל חלקי המגרש אצל הפטריוטס, בעוד על הקרקע דנבר רצה ללא הפסקה בקלילות.

מי שתנסה להמשיך את ההדרדרות של הפטריוטס היא סן פרנסיסקו, שאחרי יכולת מזוויעה לפני שבועיים בתבוסה סנסציונית לדולפינס, חזרו בשבוע שעבר ליכולת שאפיינה את הקבוצה שהעפילה לסופרבול בשנה שעברה. ג'ימי ג'י חזר לעמדת הקווטרבק הפותח לאחר שלושה שבועות בחוץ בשל פציעה כבר מול מיאמי אך רק בשבוע שעבר הוא חזר לכושר שאפיין אותו בשנתיים האחרונות. הניינרס הם עדיין חיה פצועה. מאוד פצועה. ניק בוסה, סולומון תומאס, די פורד, ריצ'ארד שרמן, קוון אלכסנדר, קוואן וויליאמס, ג'ימי וורד וג'קוויסקי טארט – שמונה שחקנים שפתחו בהרכב בשבוע 1 בהנגה ולא ישחקו נגד הפאטס. בהתקפה החיסרון של ראחים מוסטארט יורגש היטב, במיוחד כשסן פרנסיסקו משחקת נגד אחת מהגנות הריצה הגרועות בליגה.

ניו אינגלנד תנסה להעמיס את הבוקס בשחקנים ולהכריח את ג'ימי ג'י לנצל את כוחו באוויר ולעומק, אספקט שהניינרס טעונים בו שיפור. מנגד, המטרה הגדולה של שאנהאן תהיה להפעיל לחץ על ניוטון למרות הקו הפצוע. קרב שקול ומסקרן מאוד בין שתי קבוצות מאוזנות עם מאמן מצוין. אני אלך עם הניינרס שיש להם הרבה יותר מה להציע בהתקפה מאשר למארחים. קיטל יהיה בלתי ניתן לעצירה.

גם בשיאה, ההגנה של הניינרס לא בנויה לעצור ק"ב רצים, קאם ניוטון

טנסי טייטנס (0-5) – פיטסבורג סטילרס (0-5) (נשוויל, ראשון 19:00)

איזה משחק מצפה לנו, בין שתיים משלוש הקבוצות שעדיין לא הפסידו העונה.

במחזור השישי של עונת 2019 נכנס רייאן טנהיל כמחליף במקום מרקוס מריוטה (ד"ש מלאס ווגאס), ומאז הוא לא מביט לאחור. טנהיל, שכבר נראה היה שעתידו מאחוריו לאחר שמיאמי וויתרו עליו רק לפני שנתיים, מוביל את הטייטנס לפתיחת העונה הטובה ביותר מאז עונת 2008, ונמצא בקצב שובר שיאים מבחינת הישגים אישיים. יחד איתו מככב גם הרץ האחורי דריק הנרי, שעם 117.6 יארדים למשחק מוביל את הליגה כולה בפער ניכר לפני הרץ הבא בתור. שניהם יחד נהנים מקו קדמי שהרשה עד כה רק 5 סאקים, ופותח פעם אחר פעם קווי חדירה עבור הריצות הקטלניות של הנרי.

בהגנה המצב פחות מאיר פנים, טנסי נמצאת במקום ה-26 בליגה מבחינת ספיגת יארדים, ועם 7 סאקים בלבד היא ממוקמת רביעית מלמטה בליגה.

ומי הקבוצה שמובילה את הליגה בצוותא עם האיגלס מבחינת סאקים? הסטילרס מציגים הגנה אגרסיבית במיוחד, שמבצעת בליצים בתדירות מטורפת, ונחשבת בעיני רבים כהגנה מספר אחת בליגה. טי ג'יי וואט וובאד דופרי מהווים איום תמידי על הקווטרבק, והגנת הריצה כל כך טובה, שקבוצות מנסות הרבה פחות מהלכי ריצה מולם.

בהתקפה עושה רושם כי בן רות'לסברגר שתה ממימי מעיין הנעורים, והוא נראה טוב וחד כאילו השיל 10 שנות משחק. ביג בן נהנה מסוללת תופסים שמייצרת לו מטרות כמעט בכל מהלך, כאשר הטוב מכולם הוא הרוקי הסנצסיוני צ'ייס קלייפול, שמוביל את הקבוצה ביארדים וט"ד.

נתון מעניין – ראיין טנהיל רושם רייטינג של 117.3 כקווטרבק הפותח של טנסי, הנתון הכי גבוה בליגה.

תחזית – בשקלול של כל הגורמים הסטילרס קבוצה טובה יותר, אבל טנהיל ושות' מוצאים את הדרך לנצח שוב ושוב. גם הפעם זה יקרה, וטנסי תמשיך להיות בלתי מנוצחת גם לאחר המפגש מול הסטילרס.

נמצא בתקופה נפלאה, טנהיל (צילום:atozsportsnashville.com )

סינסנטי באנגלס (1-4-1) – קליבלנד בראונס (2-4)  (סינסנטי, ראשון 19:00)

במחזור הקודם קיבלו הבראונס מקלחת צוננים מיריבתם לבית פיטסבורג, וסימני השאלה מעל הקבוצה התחילו לרחף שוב. ההתקפה נראתה חסרת אונים ברגע שמשחק הריצה נעצר, ובייקר מייפילד קרס תחת העומס יחד עם כל הקו הקדמי שלו. ההגנה שוב ספגה מעל 30 נקודות, ונכנעה דווקא למהלכי ריצה, החלק היותר חזק שלה השנה.

והערב הבראונס מתארחים בסינסנטי, שלאט אבל בבטחה הופכת להיות הקבוצה של ג'ו בורו. הקווטרבק המוכשר שני בניסיונות מסירה רק לקארסון וונץ, ובמשחק הראשון מול הבראונס הוא זרק לא פחות מ-61 פעמים. הבעיה כרגע בהתקפה היא הקו הקדמי, שלא מגן בצורה מספקת על בורו, ו-24 סאקים בשישה משחקים זה הרבה יותר מידי. בהגנה רואים שיפור מסוים יחסית לעונה הקודמת, אבל חולשה בעצירת הריצה הינה בעיה רצינית מול קבוצה כמו הבראונס.

נתון מעניין – במשחק הקודם העונה בין שתי הקבוצות, הבראונס רצו ל-215 יארדים ושלושה ט"ד.

תחזית – למרות המכה מול פיטסבורג, קליבלנד קבוצה טובה יותר, והיא תשיג סוויפ עונתי מול סינסנטי.

למרות ההפסדים, יש תקווה בסינסנטי. בורו (צילום: cincyjungle.com)

לאס ווגאס ריידרס (2-3) – טמפה ביי באקנירס (2-4) (לאס ווגאס, ראשון 22:05)

הנה קורם לו עור וגידים הניסוי הכי מסקרן ב- NFL, טום בריידי והבאקנירס. לא מעט ספקנים (כולל כותב שורות אלו) הרימו גבה באם קווטרבק בן 43 יכול להצליח בקבוצה חדשה לגמרי, אבל טמפה הולכת ומשתפרת ממשחק למשחק, עם משחק שיא מול גרין ביי במחזור האחרון. בריידי לא מנסה לקחת על עצמו יותר מידי, יכולת קבלת ההחלטות שלו נשארה פינומנלית, וכמות האיבודים במגמת ירידה חדה, עם אפס חטיפות בשני המשחקים האחרונים. גם רוב גרונקובסקי חוזר לעצמו, והוא כבר שלישי בכמות היארדים בקבוצה, אחרי סקוט מילר ומייק אוונס הבלתי נדלה.

אבל עם כל הכבוד לבריידי, השיפור הגדול בטמפה הינה ההגנה, ובעיקר ההגנה כנגד המסירה. בעוד שההגנה כנגד הריצה היתה טובה מאוד גם בעונה החולפת, השנה הקו האחורי הצטרף לחגיגה, ויפה לראות את ההתקדמות של שחקן כמו הקורנרבק קרלטון דיוויס, שבשנתו השלישית בקבוצה משתפר בכל נתון הגנתי בנמצא, וכבר סופר שלוש חטיפות.

ומהחום והלחות של טמפה ביי, עוברים לחום והיובש של לאס ווגאס, שגם היא בעונה מפתיעה משלה, כולל ניצחון מוחץ על האלופה במחזור האחרון. תהליך הבניה בריידרס מתחיל לתת את פירותיו, בעיקר בכל הנוגע להתקפה, קצת פחות בהגנה. דרק קאר ממשיך להיות מדויק, והוא מוביל את הליגה עם 73.1 אחוזי השלמה, כאשר רוב המסירות הולכות לכיוונו של הטייט אנד דארן וולר. עוד מצטיין בהתקפה הוא הרץ האחורי ג'וש ג'ייקובס, שממשיך את הכושר הטוב שהציג בשנת הרוקי שלו.

בהגנה כאמור העניינים יגעים יותר, בעיקר בכל הנוגע ללחץ על הקווטרבק. הריידרס השיגו רק 7 סאקים ואפס פאמבלס, בשורה לא מעודדת מול בריידי ושות'.

נתון מעניין – הבאקנירס לא ספגו יותר מ-94 יארדים בריצה, בשום משחק.

תחזית – שתי הקבוצות הציגו בשבוע שעבר את משחקן הטוב ביותר העונה, ומעניין יהיה לראות באם היכולת הזאת תמשיך גם בשבוע הזה. בכל מקרה, אם הגנת הבאקנירס הסתדרה כל כך טוב עם ההתקפה הנפיצה של הפאקרס, היא תתמודד גם מול התקפת הריידרס. ניצחון לשודדי הים.

גרודן זוכה בסופרבול היחידי של טמפה, היו זמנים (צילום: salisburypost.com)

אריזונה קארדינלס (2-4) – סיאטל סיהוקס (0-5) (גלנדייל, שני 02:20)

הנה חידה לחובבי פוטבול, כיצד קבוצה שספגה הכי הרבה יארדים בליגה נמצאת במאזן מושלם עד כה? הקבוצה כמובן היא סיאטל, והתשובה היא פשוט ראסל ווילסון. בעונתו התשיעית נמצא ווילסון בדרך לנפץ כמעט כל שיא אישי, תוך שהוא מציג יכולות מסירה מדהימות, וריצות קצרות ואפקטיביות. השאלה אם היכולת הזאת תספיק בהמשך הדרך, כאשר ההגנה סופגת כל משחק לפחות 400 יארדים, רובם באוויר.

גם אריזונה מציגה קווטרבק נייד וחמקמק, ועם 370 יארדים על הקרקע, קיילר מורי הוא הקווטרבק שרץ הכי הרבה בליגה. מורי גם נהנה משיתוף פעולה עם דיאנדרה הופקינס, אחד התופסים היותר טובים בליגה, ומול האין הגנה אווירית של סיאטל, הצמד הנ"ל אמור לחגוג בגדול.

להבדיל מסיאטל, לאריזונה יש הגנה טובה יחסית, שיודעת להפעיל לחץ על קווטרבק היריבה, נתון שאמור לעזור מאוד מול שחקן כמו ווילסון.

נתון מעניין – למורי יש יותר ט"ד על הקרקע (6) מאשר כל סיאטל יחד (4).

תחזית – מסוג המשחקים שקשה מאוד להעריך את זהות הקבוצה המנצחת. הצפי הוא דו קרב מהנה בין שני קווטרבקים מוכשרים, ובסופו מורי והקארדינלס ינחילו לסיאטל את הפסדה הראשון העונה.

ווילסון נגד מורי, ראש בראש (צילום: clutchpoints.com)

לפוסט הזה יש 42 תגובות

  1. תודה!
    מחזור חזק עם כמה משחקי ראש-בראש שישליכו על כל הדינמיקה של הליגה.
    אני חושב שגרודן מכין לבריידי כמה הפתעות , הריידרס יורידו לטמפה את האף מהעננים. מצחיק ( או עצוב) שכל ניצחון פנים ביתי בבית של דאלאס הוא צעד גדול לעבר הפלייאוף, לא חושב שדאלאס נטולת דאק ועם מקקארתי על הקווים היא כל כך עדיפה על וושינגטון של ריברה.

  2. חברים, הסיקור פוטבול שלכם טוב מאוד וגם הפריוויו הזה מצויין, מחכה לו כמו בכל יום ראשון. רק הערה קטנה – למה לא לציין את המשחקים לפי שעות? להתחיל במשחקים של השעה המוקדמת של 1900 אז לעבור לאלה של 2200 ובסוף הסאנדיי נייט נהמאנדיי נייט. אפשר גם להוסיף המלצות צפייה לכל שעה. נראה לי שיהיה הרבה יותר קל וכיף לעקוב ככה?

    1. תודה על ההערה, תמיד שמחים למצוא דרכים להשתפר.

      הסיקור נכתב על ידי שלושה אנשים שונים וחלוקת סיקור המשחקים היא לא בהכרח לפי השעות.

      אני מודה שזו עבדות עריכה עצלנית משהו שנובעת מחוסר זמן ורצון להעלות את הסקירה כמה שיותר מוקדם.

      לוקח לתשומת ליבי את ההערה ונשתדל לתקן לפעם הבאה.

      1. תודה! אפשר לשאול (או לקבל קישור לאתר הרלוונטי לחפש בעצמי):
        .
        1.כמה משחקים של שני int. + היו לו בקריירה?
        2. כמה כאלה של שני int. באק2באק?
        .
        האובר/אנדר שלי –
        1. 15.5
        2. 6.5

          1. הוא התכוון בדרייבים עוקבים (אני חושב).
            (המספר הוא 6 ו-7 עם סופרים את גמר ה-NFC של 2011 שהיה שם ניל דאון לסיום המחצית שלו. אז נראה לי ש6.5 זה די מדויק…)

            1. … ולהפסיד את מכנסיי

      1. אני חושב שהשיחה שלכם מחמיצה את העיקר, על אף הנתון המרתק. מה שאני לוקח מהמשחק הזה, וכתבתי כמה פעמים על כך, הוא ההתרסקות המנטלית של רודג'רס. לא רק האינטרספשייינס, אלא לקיחת ההחלטות האומללה, הרעד בידיים, הוא היה לבן ומפוחד. בחיים לא ראיתי אותו כך, היו בי הכי בטוח בפוקט ובכלל. אולי הרצון האדיר לנצח את בר ידי הוא שהקפיא אותו?

        וגם, למה הפלקונס והליונס משחקים ב מיניסוטה הערב?

  3. איזה מחזור, יא אללה
    מדהים איך בכל מחזור ומחזור יש לפחות משחק אחד, לרוב שלושה או יותר, שפשוט אסור להחמיץ.
    .
    המשחק הבולט השבוע הוא כמובן הסטילרס נגד הטייטנס והשאלה המרכזית מבחינתי היא עד כמה יצליח האופנסיב ליין הבינוני מינוס של טנסי להתמודד עם הדיפנסיב ליין הטוב ביותר בליגה. טנהיל לא משחרר כדור מאוד מהר ונראה שהוא יאכל דשא לרוב לפני שיספיק להעביר להנרי את הכדור
    .
    המשחק השני שאסור להחמיץ הוא הריידרס נגד טאמפה, שתי התקפות מטורפות אבל רק הגנה אחת. אני מהמר על אפסט מסוים עם הריידרס שמסתמנים כקוטלי ענקים.
    .
    עוד משחקים שצריך לראות:
    הניינרס נגד הפטריוטס, משחק של דו אור דיי לשתי הקבוצות. שתי קבוצות מאוד לא יציבות עם תצוגות מעולות לצד משחקי נפל. אני לא רואה איך אפשר להמר על תוצאת המשחק הזה אבל סביר מאוד להניח שיהיה אחלה משחק.
    גם יוסטון נגד הפקרס הולך להיות משחק אדיר גם כן, יוסטון כמובן יותר טובים מהמאזן שלהם אבל הפקרס קצת גדולים עליהם נראה לי.
    גם ה SNF בין סיאטל ללאריזונה הולך להיות משחק אדיר. ווילסון הוא ווילסון אבל כל עוד ג'מאל אדאמס בחוץ (והוא בחוץ), הגנת המסירה של סיאטל מזעזעת, בטח שלא יכולה לעצור תופס כמו הופקינס. נראה לי שאחרי המחזור הזה תישאר רק קבוצה אחת לא מנוצחת בליגה

  4. תודה על הפרוויו, שאלה קטנה על הסיקור של קאוובויס-קבוצת הפוטבול:
    "היא (דאלאס) תפגוש הערב קבוצה שנחותה ממנה משמעותית ותתלה את תקוותיה ביכולות של זיק אליוט לייצר מהלכים גדולים, למרת הקו ההתקפי החלש והפצוע של הקבוצה."
    על איזה מהקבוצות מדובר שתתלה את תקוותיה ביכולות של זיק לייצר מהלכים גדולים?

  5. נכון שזה לא רלונטי למחזור הזה, אבל בכל זאת התפתחות בעלילה המרכזית של תחילת שנה שעברה – AB חובר שוב לTB בטאמפה.
    .
    ואם כבר דברים לא קשורים, למי שעוקב אחרי הUFC, חביב עשה אתמול MJ; אחרי שאיבד את אביו – אליפות, goat status, בכי חסר מעצורים ופרישה (הסדר קצת שונה והgoat סובייקטיבי אבל מספיק דומה).

  6. יש אימפריה ב NFCמזרח!!!!!
    באמת שההגנה של הWFTנראתה טוב. אולי לא חכמה גדולה מול דאלאס? עדיין קבוצת התקפה לגיטימית, למרות שנראה שהשחקנים כבר עושים דווקא למק׳קארתי

  7. לכל החבר'ה שמבינים בפוטבול יותר ממני (רובכם):
    מישהו יכול להסביר לי איך קבוצה אפורה, משעממת וחסרת ברק כמו הברס מחזיקה במאזן של 5-1??
    הקבוצה הזאת חסרת סיכוי לעשות משהו מיוחד. אם היא תנצח משחק אחד בתום העונה הסדירה זו תהיה הפתעה עבורי.
    מכבר לכך לא רואה את הקבוצה הזאת עושה כלום.

    1. לעומת זאת לראמס יש משהו אחר.. מין אנרגיה מתפרצת קבוצתית כזאת, שבאה לידי ביטוי בלחץ בלתי פוסק על הקווטרבק היריב, ארגון וסדר הגנתי, ספיישל טים דינמית כולל בועט מופלא, ובאופן כללי רוח קבוצתית שיכולה לקחת אותם רחוק העונה הזאת.
      אה, ועושה רושם שיש להם אצטדיון מדהים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט