אירועי דיומא – 23.10.2020

יורוליג / חיים:

21:30 באיירן מינכן (3- 1) – אולימפיאקוס (3- 1):

שתי קבוצות שמגיעות במומנטום מצוין וברצף 3 ניצחונות, אחד מהם בתוצאה 85- 82 על מכבי. בעיקר אצל באיירן, אפשר לומר שפתיחת העונה הטובה היא מפתיעה, וגם אולימפיאקוס ישמחו להתאושש מכמה שנים רעות, אבל ההחתמה של סלוקאס מסתמנת כצעד נכון וחשוב עבור היוונים. בקיצור, על הנייר אולימפיאקוס יותר טובים, ואני אהמר על ניצחון שלהם בתום קרב צמוד.

22:00 ברצלונה (3- 1) – ריאל מדריד (1- 3):

קדימון לקראת בקלאסיקו בכדורגל של מחר… גם כאן, מדובר ב-2 מקבוצות העילית של אירופה על הנייר, אבל כאן ברצלונה משיגה את התוצאות הרצויות, ואילו ריאל לא, לפחות בינתיים. אפשר לומר שמעמדם של המאמנים כאן – שאראס ולאסו – יציב בהרבה מהמעמד של קומאן או זידאן בכדורגל. בכל מקרה, אני מאמין שיהיה משחק צמוד מאוד, ואהמר דווקא על ניצחון של ריאל שזקוקה לזה יותר.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

הג'ירו ד'איטליה – קטע 19:

קטע 18 עם הטיפוס לסטלביו הבטיח רבות וקיים הרבה יותר. הכל הלך בתחילה לפי התסריט הצפוי. קבוצת הבריחה, עם רובן גררו, שהבטיח את תואר מלך ההרים, נתפסה בטיפוס המלך לסטלביו (עד וכולל בן אוקונור הפעלתן). אח"כ קבוצת סאנווב הכתיבה קצב רצחני בחזית, שהפיל חברי GC נכבדים כניבאלי, מייקה ובילבאו, ובעיקר את לובש החולצה הוורודה, ז'ואאו אלמיידה. זה הותיר בחזית שני חברים מאינאוס, רוהאן דניס וטאו גגן הארט, ושניים מסאנווב, וילקו קלדרמן וג'אי הינדלי. הכל היה ערוך לחגיגות העברת השרביט לקלדרמן, אלא שכאן עבר רוהאן דניס לחזית, ובאחת מתצוגות הדומסטיקיות המרשימות שראינו בתקופה האחרונה, הכתיב על הסטלביו קצב ששבר את קלדרמן עצמו. חברו של קלדרמן לסאנווב, הינדלי, נותר עם שני האינאוסים לאורך הדרך, כשאלה מתרחקים ממוביל קבוצתו. דניס המשיך למשוך עד פסגת הצ'ימה קופי (תואר יוקרתי בו זכה בצדק), והמשיך לעשות זאת גם לאורך כל הירידה מהסטלביו ובתחילת הטיפוס המסכם לקאנקאנו. קלדרמן, שאחז בפער של כמעט שלוש דקות מהארט לפני הקטע, הלך והתרחק אך עדיין אחז בהובלה הוירטואלית. זה נמשך גם כאשר נעקף ע"י פוגלסאנג ובילבאו, כשהאחרון המשיך לרדוף יפה אחר חבורת החוד. בחוד דניס סיים את תפקידו, מה שהותיר את הינדלי על גבו של הארט לאורך כל הטיפוס. לפני הקו, הינדלי פרץ קדימה כצפוי, וזכה בקטע. את האוסטרלי ראינו השנה זוכה במירוץ ההראלד סאן טור במולדתו, והניצחון אתמול היה הראשון שלו בקטע גראנד טור. בילבאו השלים את הפודיום לאחר הופעת קאמבק יפה, וקלדרמן, למרות שאיבד מעל שתי דקות, עבר ללבוש את החולצה הוורודה. הוא כעת מוביל במירוץ לפני הינדלי (12+), הארט (15+), בילבאו (1:19+), אלמיידה (2:16+), פוגלסאנג (3:59+), קונרד (5:40+), ניבאלי (5:47+), מסנאדה (6:47+) ומייקה (7:28+).

קטע 19 אמור להביא לנו הפוגה אחרונה במירוץ הזה ממאבקי ה-GC. זהו קטע שטוח וארוך באופן מיוחד, 258 ק"מ, שכל חלקו הראשון מתנהל לאורך אגם קומו היפה. על הנייר נראה כמו קטע שאמור להסתיים במיאוץ סיום, אולי עם הניצחון החמישי של דמאר במירוץ. אלא שייתכן גם שהאורך של הקטע והעייפות של הקבוצות יעשו את שלהם, מה שיכול להביא גם ניצחון, כנראה אחרון, של רוכב מהבריחה. שידור (משולב עם הוואלטה) ביורוספורט ב-13:25.

הוואלטה א אספניה – קטע 4:

שוב מזל טוב לנו. אחרי שני פודיומים ברציפות לדן מרטין מ-ISN, קטע 3 של אתמול נתן לנו את הדבר האמיתי. הקטע היה תפור עבור האירי – שטוח ברובו עד עלייה מסיימת עם שפיץ תלול. חבורת ה-GC (מינוס אסטבאן צ'אבז, שסבל מתקלה טכנית בתחילת הטיפוס) הגיעה פחות או יותר ביחד לסיום הטיפוס, שם משך מרטין את החבורה כמו בימים הטובים, בלי שאף אחד מהיריבים יצליח לעקוף אותו בדרך לקו. רוגליץ' וקאראפאז השלימו את הפודיום. למרטין יש רשימה נכבדה של הישגים על החגורה, כולל שני מונומנטים ושלושה קטעי גראנד טור עד אתמול, אך הניצחון הזה שלו היה הראשון מזה שנתיים. הקבוצה הישראלית רואה עדנה בחודש האחרון עם קטע גראנד טור שני לאחר זה של אלכס דאוסט בג'ירו. פרימוז רוגליץ' ממשיך להוביל במירוץ, לפני מרטין (5+), קאראפאז (13+), מאס (32+), קארתי (38+), קוס (44+), גרוסשארטנר (1:17+), צ'אבז (1:29+), סולר (1:55+) ובנט (1:57+).

אחרי שלושה קטעי טיפוס שפתחו את המירוץ, קטע 4 של היום מגיע למישור. הקטע מתנהל בירידה בחלקו הראשון, ומסתיים במישור, מה שאמור לתת לנו מיאוץ סיום המוני. בנט, אקרמן ופיליפסן ייאבקו לראשונה במירוץ על הניצחון בקטע. שידור (משולב עם הג'ירו) ביורוספורט ב-13:25.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. תודה לכולם היום מכבי תל אביב סל במשחק להיות או לחדול בחימקי.
    נכון שלכאורה זו רק פתיחת עונה אך אני יוצא מתוך נקודת הנחה שלא תהיה ברירה ויהיו קיצורים בעונה הסדירה.
    ייתכן שאף של סיבוב בודד.
    זה משחק קריטי גם למארחת ונהיה במתח כנראה עד צאת השבת .

    אשר לכדורגל שם המצב טוב בהרבה.
    מבדיקה לילית שערכתי אתמול עולה כי עד כה נציגות ישראל נמצאות במצב הטוב ביותר מאזנית בהיסטוריה. עם מאזן של 12 ניצחונות למול 4 הפסדים שזה 75 אחוז ( יחס 19-30 ).

    אמנם חייבים להעיר שהמאזן הזה לא יישאר שכן ישנם עוד 10 משחקים בשלבי הבתים חלקם נגד יריבות קשות כלברקוזן וויריאל וגם אם קבוצה ישראלית או יותר ימשיכו הלאה הרי שצפויים להם משחקים קשים ביותר שיקטינו את אחוזי ההצלחה .

    קשה להאמין שבסופו של יום אחוז ההצלחה יהיה גבוה יותר מעונת 2002 שעמדה על 12 ניצחונות 5 תיקו ו 3 הפסדים עונה שבמוקדה המסע האירופאי של הפועל תל אביב שנעצר ברבע גמר גביע אופ"א לאחר שהדיחה בין היתר את צ'לסי ופארמה .
    עונה שעמדה על 68 אחוזי הצלחה ויחס 17-30
    אגב בעונה ההיא קרתה פרשת הפקס ובו מכבי חיפה שיתפה שחקן שלא כדין בגלל השעייה ( באדיר) משחק בו ניצחה 0-4 ובדיעבד הפסידה 3-0 .
    כך שהמאזן "האמיתי" עמד על 13 ניצחונות 5 תיקו ו 2 הפסדים ו 73 אחוזי הצלחה חלומיים .

    ובכל זאת העונה כבר עברו קבוצות הליגה 10 יריבות בנוקאאוט שזה יותר מכל עונה אחרת ועוד השנה היה זה ניקאאוט ממשי של משחק אחד.

    עדיין בשביל שהעונה הזו צריכה להיות היסטורית צריכה לפחות קבוצה אחת לפרוץ הלאה לשלבים המאוחרים מינימום רבע גמר .
    זה קשה מאד אך אולי אולי אפשרי .

  2. הג'ירו ממשיך לאלתר תוך כדי תנועה…
    אחרי מגעים בין המארגנים לרוכבים הקטע של היום הופסק ויקוצר מ260 ל150 ק"מ.
    הרוכבים ימשיכו באוטובוסים לנקודת ההתחלה מחדש.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט