אירועי דיומא – 22.10.2020

כדורסל / חיים:

ליגה בלקנית – ישראלית:

18:00 הפועל תל-אביב – הפועל חיפה. הפועל חיפה יקוו בעיקר לא להיראות כמו במחצית הראשונה נגד הרצליה, אשר בסיומה הם היו בפיגור 53- 26, ויקוו להופעה מכובדת יותר. בצד התל-אביבי הניצחון אמנם חשוב, אבל יותר מענין אותם הסיפור עם ים מדר שלא קיבל אישור להתאמן בנפרד לקראת הדראפט ופשוט נעלם. אני מהמר שהמארחים ינצחו בכל זאת, אבל במשחק צמוד שיראה שהראש שלהם לא לגמרי במשחק.

18:00 עירוני נהריה – הפועל גלבוע/גליל. שתי הקבוצות שגברו על מכבי חיפה יתחרו ביניהן על המקום הראשון בבית בקרב שיש לו פוטנציאל להיות צמוד מאוד. אם מחפשים יתרון באיכות הסגל, הוא כנראה נמצא בהרי הגלבוע, ולדעתי זה יספיק לניצחון חוץ צמוד.

18:00 הפועל ירושלים – הפועל באר-שבע. המועמדת הבכירה לזכייה בליגה הבלקנית כולה, בהנחה שלמסגרת הזאת תהיה משמעות עבורה, מקבלת משחק בית נגד באר שבע שזקוקה מאוד לניצחון, אבל פערי הרמות כאן גדולים. יש כאן פוטנציאל לתבוסה, ובין כה וכה אני מעריך שירושלים יקחו את זה.

יורוליג:

20:00 ז'לגיריס קובנה (4- 0) – ולנסיה (2- 1):

איש לא הימר שדווקא בעונה אחרי עזיבתו של שאראס ז'לגיריס יפתחו את העונה עם 4 ניצחונות רצופים. ספק אם מישהו הימר על 2 אפילו. המשחק הפעם על הנייר אולי קצת יותר נוח, אבל גם ולנסיה פתחו היטב את העונה, ולכן אני אהמר דווקא על הפסד בכורה של הליטאים.

21:00 פנאתנייקוס (1- 2) – פנרבחצ'ה (2-2):

קרב גדול בין 2 הקבוצות האחרונות של ז'ליקו. היוונים לא הגיעו רחוק מאז הנטישה של המאמן ב-2012, אבל נשארו תמיד בטופ 8 של אירופה, אילו פנר בונים על דה-קולו שיסחוב אותם העונה. עם פתיחת העונה הלא ברורה של היורוליג, נדמה לי שבמקרה כזה הביתיות תכריע בתום משחק צמוד.

21:45 הכוכב האדום בלגרד (1- 2) – צסק"א מוסקבה (2-2):

אחרי משחק חלש בברצלונה נדמה היה שצסק"א נכנסו היטב לעונה, ואז הגיע הפסד ביתי לאלבה ברלין שהוכיח שהמצב גם אצל אלופת אירופה עוד מורכב. בצד השני, לסרבים אין הרבה ציפיות ללא קהל, וכנראה שדם הפעם היעילות של הביתיות תהיה גבולית. אני אהמר על קרב בסקור נמוך, ובסופו ניצחון של צסק"א שהפעם לא תאכל אותה.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

הג'ירו ד'איטליה – קטע 18:

קטע 17 היה הראשון מבין שניים קשים בדולומיטים. למרות שהתוואי שלו היה שונה מאד מקודמו, הוא הזכיר אותו מאד במהלך העניינים. גם כאן הייתה לנו קבוצת בריחה גדולה ואיכותית, עם שמות מכובדים כרוהאן דניס, תומאס דה גנט, אילנור זכארין והרמן פרנשטיינר מבחריין-מקלארן, שהיה במיקום טוב יחסית ב-GC יחסית לשאר החבורה. דבוקת ה-GC מאחור שוב לא נראתה כמתעניינת בקטע, אלא רק בשמירה על מרחק סביר מפרנשטיינר. בטיפוס המסיים למדונה די קמפיליו, ראינו תקיפה של פנים מוכרות – האוסטרלי בן אוקונור. אוקונור השתתף בבריחה המסיימת של הקטע הקודם, רק כדי להפסיד במטרים האחרונים ליאן טרטניק. הפעם הוא החליט לתקוף לבדו בלי שיהיה איש לפניו בטיפוס המסיים. זכארין, דה גנט ופרנשטיינר ניסו לרדוף אחריו, כאשר הגרמני היה היחד שהתקרב אליו בהמשך. אלא שהפעם, בניגוד לקטע הקודם בו אוקונור הפסיד לרוכב מהקבוצה הבחריינית, הפעם ידו הייתה על העליונה, כשפרנשטיינר מסתפק במקום השני. לאוסטרלי הצעיר והמבטיח זהו הניצחון הראשון בדרג הוורלד טור, ניצחון שאולי יסייע במשהו לקבוצת NTT הדרום אפריקנית, שאמורה כנראה לסיים את דרכה בסיום העונה עקב מחסור בספונסרים. בדבוקת ה-GC מאחור, שהובלה רוב הזמן ע"י קבוצת קוויק סטפ של אלמיידה, לא ראינו אף התקפה משמעותית, וכל העשירייה הראשונה הגיעה ביחד אל הקו. לפיכך אלמיידה נותר עוד יום בחולצה הוורודה, לפני קלדרמן (0:17+), הינדלי (2:58+), הארט (2:59+), בילבאו (3:12+), מייקה (3:20+), ניבאלי (3:31+) פוצוביבו (3:52+), קונרד (4:11+), ומסנאדה (4:26+).

*המלצת צפייה* קטע 18, השני ברצף בדולומיטים, יכול בהחלט להיחשב לקטע המלך של המירוץ. הקטע כולל את ה"צ'ימה קופי", הפסגה הגבוהה ביותר במירוץ, כשהפעם מדובר כנראה בטיפוס המוכר ביותר בג'ירו – הפאסו דל סטלביו. טיפוס ארוך ומייגע של 25 ק"מ בשיפוע 7.4%, מהקשים שיש ליבשת להציע. הפעם המארגנים החליטו שהוא לא יסיים את הקטע, אלא שטיפוס בשם טורי די פראלה יעשה זאת, טיפוס לא קוטל קנים של 9 ק"מ בשיפוע של 7%. לא בטוח שזה יהיה כל כך מענג לרוכבים, שייאלצו לרדת את ה-20 ק"מ מהסטלביו בטמפרטורה הנושקת לקיפאון. כל מה שנאמר על קטע אתמול, בהקשר ללחץ שאמור להיות על ז'ואאו אלמיידה מקרב המתחרים, ובפרט מוילקו קלדרמן וקבוצת סאנווב, יכול להיאמר היום ביתר שאת. המירוץ הזה מתחיל להיגמר, וקטע הטיפוס הרציני היחיד שנותר יהיה ביום שבת, וממנו קוצץ הקולה דל אניילו. קטע הנג"ש שאחר כך אמור לתת יתרון לאלמיידה. לפיכך קטע היום הוא כמעט בחזקת עכשיו או לעולם לא עבור המתחרים של אלמיידה. זה אמור להביא לנו זיקוקים היום, גם במצב הקפוא משהו של אלה שישגרו אותם. שידור (משולב עם הוואלטה) ביורוספורט ב-13:25.

הוואלטה א אספניה – קטע 3:

קטע 2 של אתמול המשיך את הפתיחה המוטרפת של המירוץ הספרדי. הקטע הסתיים בטיפוס שלאחריו הייתה ירידה ארוכה. לקבוצת הבריחה, שכללה שמות כטים וולנס, הייתה תקווה שהפעם דבוקת ה-GC תשאיר לה קצת חבל, תקווה שנגוזה עוד לפני הטיפוס המסיים. זה התחיל מריצ'רד קאראפאז, שעם הגיבוי של חבר קבוצתו אנדריי אמאדור, ניסה להפוך את השולחן בשלב מוקדם. אלא שהאקוודורי נתפס ע"י הדבוקה, שהפעם הובלה ע"י קבוצתו לשעבר מוביסטאר. הקבוצה הספרדית המשיכה לתת את הטון על הטיפוס, במה שנראה כמו הכנת הקרקע לתקיפה של המוביל אנריק מאס. האפקט היה דומה לזה שהשיגה יומבו ויסמה בקטע הקודם, קרי דילול הדבוקה לקבוצה נבחרת מאד. הקבוצה, שכללה שוב שמות כרוגליץ', קאראפאז, מרטין, מאס, צ'אבז וקארתי, עברה יחדיו את הפיסגה, והמשיכה לירידה הארוכה והמסיימת. אלא שבמפתיע מי שתקף מתוך חבורת מוביסטאר היה דווקא מארק סולר. סולר שמר על מרחק קבוע של כ-20 שניות מחבורת המובילים, שמצידם לא ממש דאגו מהדומסטיק הספרדי, שנמצא יחסית בפיגור ב-GC. הספרדי המשיך את תקיפת הסולו עד לקו הסיום, שם חגג את הניצחון. לסולר זהו הקטע הראשון בו הוא זוכה בגראנד טור, לאחר שכזכור בוואלטה הקודמת הוא היה בדרכו לאחד כזה, אך נקרא לסייע למוביל הקבוצה, נאירו קינטאנה. דבוקת ה-GC מאחוריו הגיעה יחדיו למיאוץ סיום על המקומות הנותרים, כשרוגליץ' זוכה במקום השני, ודן מרטין מייד אחריו, כשהוא מבטיח פודיום שני ברציפות ל-ISN. מה רע. לפיכך רוגליץ' ממשיך להוביל במירוץ, לפני מרטין (9+), קאראפאז (11+), צ'אבז ומאס (17+), קארתי (20+), קוס (26+), בנט (56+), גרוסשארטנר (59+) וסולר (1:04+).

קטע 3 ממשיך את מגמת קטעי הטיפוס הקצרים בצפון ספרד, כשהפעם המוקד יהיה בסיום עם טיפוס בדרגה 1 באורך 6.5 ק"מ ושיפוע של 6.7% (לא ממש ברור הדירוג כאן). בניגוד לשני הקטעים הקודמים, התוואי כאן הוא פחות קשה, ונראה שהפעם הדבוקה שתתחרה על הניצחון בקטע תהיה הרבה יותר גדולה מאשר בקטעים הקודמים. השפיץ התלול בסיום יכול בהחלט להתאים למישהו כמו דן מרטין. שידור (משולב עם הג'ירו) ביורוספורט ב-13:25.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 67 תגובות

  1. תודה.
    2,750 זה כבר משהוא בערך קילומטר מהנקודה בה מתחילים להרגיש את דילול החמצן. קל וחמר בשבוע השלישי של GT. בקלות אפשר לראות פה את האחד המובילים מאבד זמן משמעותי.
    נקווה שמרטין יקזז קצת היום.

  2. לא יודע איפה יותר קל לאבד את המירוץ בעליה לסטלביו או בירידה ממנו (למרות שהם יורדים מהצד ה"פחות" מאתגר).
    הם חשבו להחליף את הטיפוסים הצרפתיים בפניסטרה…זה היה יכול להיות מעניין. אבל החליטו לא לקחת סיכוני מזג אויר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט