אירועי דיומא – 21.10.2020

כדורגל / דור בלוך:

ליגת האלופות – מחזור 1:

בית א':

19:55 זלצבורג – לוקומוטיב מוסקבה (5 לייב):

אז את זלצבורג אנחנו כבר מכירים לא רע אחרי המפגש עם מכבי תל אביב, ולמרות שמדובר בקבוצה שהיא שתי דרגות מעל הכדורגל הישראלי, היא לפחות אותו מרחק מהכדורגל של אלופת אירופה ואתלטיקו מדריד. המאבק כאן אם כן הוא על המקום ה-3 וזה צפוי להיות מאבק קשה.

22:00 באיירן מינכן – אתלטיקו מדריד (ספורט 5):

אלופת אירופה פותחת במסע להגנה על תארה ואין שום סיבה לחשוב שלא תצליח לעשות זאת. בצד השני שחקן שפתח את העונה בסערה, אחד הכובשים הגדולים בתולדות המפעל – לואיס סוארז. ללא ספק המשחק לראות במחזור הזה.

בית ב':

19:55 ריאל מדריד – שחטאר דונייצק (ספורט 5):

ריאל מדריד עם פתיחת עונה מאוד לא יציבה, ולא אופיינית תחת זידאן, מקבלת הזדמנות לפתוח את ליגת האלופות ברגל ימין מול שחטאר דונייצק עם (סליחה על הפרובנציאליות) מנור סלומון שלנו.

22:00 אינטר – בורוסיה מנשנגלדבאך:

אינטר תרצה להתאושש מההפסד בדרבי המילנאזי, כשהיא בסכנה ברורה ומיידית לאבד את הבכורה בעיר. מולה תתייצב בורוסיה מנשנגלדבאך אחרי עונה נהדרת, לקבוצות גרמניות שאינן באיירן או דורטמונד, ומגיעות לליגת האלופות יש נטייה להתקשות בליגה בעונה שאחרי, יהיה מעניין לראות איך בורוסיה תתמודד עם אתגר שתי המסגרות.

בית ג':

22:00 מנצ'סטר סיטי – פורטו (5 גולד):

סיטי עם פתיחת עונה מאוד לא טובה תארח את פורטו שכרגיל איבדה את מיטב כוכביה לאריות היבשת, אבל תמיד יש באמתחתה שחקנים שיהיה מרתק לראות. ביניהם הקשר עם השם הרלבנטי – קורונה, ואוריבה שהבקיע ב-2-2 המצוין עם ספורטינג ליסבון.

22:00 אולימפיאקוס – מארסיי:

לשלוש הקבוצות שאינן סיטי יש הזדמנות נדירה לעשות שמינית גמר ליגת אלופות, והיוונים והצרפתים בהחלט לא ירצו לפספס את ההזדמנות הזאת. מרסיי פתחה את העונה היטב על אף הפסד לסנט אטיין ,היא ניצחה את בורדו ופ.ס.ז ונראית כמו קבוצה מסקרנת גם אם לא כזאת שתאיים על ההגמוניה של הקבוצה מהבירה. פלוריאן תובאן יוביל את ההתקפה של הצרפתים שמסתמכים לא מעט על היכולת הטובה של מנדנדה בשער.

בית ד':

22:00 איאקס – ליברפול (5 פלוס):

אחד המשחקים המומלצים של הערב ואם לא יובקעו כאן לפחות 3 שערים אל תקראו לי שונא לברון. ליברפול מלקקת את הפצעים מהפציעה של ואן דייק שתפגע בהם בצורה קשה בלי ספק, איאקס מלקקת את הפצעים ממכירת החיסול הקבועה של הקיץ. כאמור, צפו לקצב טוב והרבה גולים.

22:00 מיידטילנד – אטאלנטה:

משחק מעניין במובן הבא – אם אטאלאנטה תנצח פה, וליברפול לא תנצח יש מצב שיתפתח פה מאבק אמיתי על העליה בין שלוש קבוצות טובות, ליברפול פגיעה, וזה לא מופרך. לעומת זאת הפסד לדנים הסימפטיים יכניס את האיטלקים לבור, שיכול להסתבך אחרי התבוסה לנאפולי בשבת. שימו לב אגב לכך שאטאלנטה היא הקבוצה הכי בטוחה לחגיגת שערים. 5 כאלה היו במשחקה מול נאפולי, 7 מול קאלירי, 5 מול לאציו, ו-6 מול טורינו בארבעת המחזורים האחרונים.

הלו? זאת איטליה?

ליגה בלקנית – ישראלית / חיים:

19:00 הפועל חולון – הפועל אילת:

במשחק שהוקדם ממחר בגלל הלו"ז של חולון באירופה ייפגשו 2 קבוצות שניצחו את נס ציונה וקלעו נגדה 90 נקודות ויותר, אבל בעוד חולון ניצחו ב-21 הפרש במשחק קל, הדרומיים התקשו בהגנה ויצאו עם ניצחון 93- 90 דרמטי. חולון אמורה להיות קבוצה יותר טובה, והמסגרת האירופאית אפשרה להם להתאמן קצת יותר, ולכן אני אהמר על ניצחון ביתי של החולוניים.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

הג'ירו ד'איטליה – קטע 17:

קטע 16 של אתמול היה ארוך, גבעי וקשה. כבר מתחילתו התגבשה קבוצת בריחה גדולה, כשדבוקת ה-GC מאחור הבהירה שהיא לא מעוניינת בקטע. כ-60 ק"מ לסיום, הסלובני יאן טרטניק והאיטלקי מנואלה בוארו התנתקו מהבריחה, ורכבו קדימה. בהמשך טרטניק התנתק מחברו לבריחה, והמשיך בתקיפת סולו. בקבוצת הרודפים אחריו, האוסטרלי הצעיר בן אוקונור ניצל את כישורי הטיפוס העדיפים שלו בטיפוס האחרון, על מנת לסגור פער של 45 שניות מטרטניק. האוסטרלי והסלובני המשיכו יחדיו קדימה, עד לכמה מאות המטרים האחרונים, שם טרטניק ברח קדימה וזכה בניצחון. לסלובני, שזכה בטור של רומנדי בשנה שעברה, זהו קטע הגראנד טור הראשון בו הוא זוכה. בדבוקה מאחור, חבורת ה-GC הגיעה יחדיו עד לכמה מאות המטרים האחרונים, שם המוביל ז'ואאו אלמיידה שעט קדימה על מנת לגנוב שתי שניות מהמתחרים. הוא כעת מוביל במירוץ לפני קלדרמן (0:17+), הינדלי (2:58+), הארט (2:59+), בילבאו (3:12+), מייקה (3:20+), ניבאלי (3:31+) פוצוביבו (3:52+), קונרד (4:11+), ומסנאדה (4:24+).

קטע 17 הוא הראשון מבין שני קטעי טיפוס קשים בדולומיטים. זהו קטע ארוך עם שלושה טיפוסים ברמה 1, כשהסיום הוא באתר הסקי מדונה די קמפיליו. אחרי 14 קטעים שהחולצה הוורודה שכנה במפתיע על גבו של ז'ואאו אלמיידה, נראה ששני קטעי הדולומיטים יהוו רקע מתאים להעברת החולצה מעל גבו. מדובר בשני קטעים ארוכים וקשים, שבהם היתרון של קבוצה חזקה הוא קריטי. קבוצת קוויק סטפ אמנם הציגה יכולת יפה בקטעי הטיפוס הקודמים, אך כפי שראינו בפיאנקואוואלו לפני שני קטעים, נראה שלקבוצת סאנווב של קלדרמן יש הרבה יותר כח אש, וזה לפני שאנו מדברים על יכולותיו העדיפות של קלדרמן כמטפס. נותר רק לראות אם העברת השרביט תיעשה כבר היום, או בקטע האפילו יותר קשה של מחר. שידור (משולב עם הוואלטה) ביורוספורט ב-13:25.

הוואלטה א אספניה – קטע 2:

קטע 1 של אתמול, שפתח את המירוץ בסערה עם שני טיפוסים קשים בסופו באיזור חבל הבאסקים, הביא לנו מחזה מוכר מאד למי שראה את פתיחת הטור ובעיקר את המירוצים שלפניו. אחרי שהבריחה הקטנה נתפסה, קבוצת אינאוס הכתיבה את הקצב בטיפוס הלפני אחרון. הנפגע הראשון היה חבר הקבוצה, כריס פרום, שהראה מהר מאד לאן הטור הזה שלו הולך. עוד אחד שהראה זאת בשלב זה היה תיבו פינו. אלא שכח האש של הקבוצה הבריטית לא משתווה העונה לזה של יומבו ויסמה, שהחלה בעצמה למשוך בחזית על הטיפוס האחרון. מה שפוצץ לחלוטין את העניינים הייתה התקפה של האמריקני ספ קוס, הסגן הראשי של רוגליץ' בתקופה האחרונה, שהותירה מאחור את רוב חברי ה-GC (וגם את חבר הקבוצה, טום דומולאן). היחידים שהצליחו לשרוד עם קוס, רוגליץ' ושות' היו קאראפאז, דן מרטין, צ'אבז, מאס, קארתי וגרוסשארטנר. אחרי מתקפת הריכוך של קוס, רוגליץ' ברח קדימה כפי שראינו קורה בלא מעט מקרים העונה, וחצה ראשון את הקו. קאראפאז סיים שני, ודן מרטין, שהיה פעיל מאד בטיפוס המסיים, השלים את הפודיום בקטע הראשון אי פעם של ISN בוואלטה. רוגליץ' כעת לובש את החולצה האדומה, כשאחריו קאראפאז (5+), מרטין (7+), צ'אבז, גרוסשארטנר ומאס (11+), קארתי (14+), בנט (50+), בגיולי ושורה ארוכה של מטפסים (1:01+).

קטע 2 ממשיך את הפתיחה האכזרית של המירוץ, עם התחלה סמלית בפמפלונה (אולי סמל לדריסת שאיפות ה-GC של רבים מהרוכבים), ופסגה בדרגה 1 בשם המפוצץ אלטו דה סן מיגל דה אראלאר, שאחריה ירידה של 17 ק"מ עד לסיום. אחרי אתמול, קשה שלא להמר על רוגליץ' כעל זה שיגיע ראשון גם לפסגה זו, אלא שיהיה מעניין לראות אם הפעם הוא גם יחליט סוף סוף להראות את כישורי הירידה האדירים שלו מייד אחריה. אם אכן זה יקרה, והוא יישאר על אופניו, הפער בסיום הקטע הזה מהיריבים צפוי לגדול עוד יותר. שידור (משולב עם הג'ירו) ביורוספורט ב-13:25.

מירוץ ברוז'-דה פאן:

מירוץ ברוז'-דה פאן, המירוץ החד יומי האחרון בדרג הוורלד טור שנראה העונה, הוא קלאסיקת אביב קטנה הנערכת בחלק המערבי של האיזור הפלמי בבלגיה. זהו מירוץ ששודרג בשנה שעברה לדרג הוורלד טור, אך מדובר במירוץ שהוא חלק מסדרה וותיקה למדי של שלושה ימי מירוץ באיזור. התוואי של המירוץ הוא שטוח לחלוטין, כשרובו נערך כהקפות באיזור של דה פאן. התוואי כמובן הופך את המירוץ כמתאים למאיצים, ויהיה להם ייצוג נכבד כאן. זה כולל חברים כיואן, קריסטוף, טרנטין, קוקאר, קבנדיש וטים מרלייה, שהכוכב מתיו ואן דר פול צפוי לעבוד בשבילו היום. שידור בלינק הזה ב-15:15.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 63 תגובות

  1. וואו פאקו תודיע אם אתה צריך לעשות קצת דראפטינג. אתה מושך את כל הפלוטון כבר עשרות ק"מ מול רוח נגדית עצבנית…

  2. משחק פתיחה לא קל לבאיירן, לראות או לא לראות?
    לראות, לראות.
    גם ריאל פותחת אבל כמו שהם נראים בתחילת העונה זה לא משהו…

            1. מה שבטוח, אין מה לדאוג לו אחרי המירוץ הזה.

    1. כמו שכתבתי, ריאל זה בזבוז זמן לאוהדים.
      הכל מתחיל ונגמר ב… על איזה צד קם כארים. הוא בדרך כלל מתחיל עונה עם כיבושים רבים בכ המסגרות והשנה הוא על הפנים. יש גולים אבל זו לא פתיחה שלה התרגלנו מבנז'מה….
      באיירן עם 2:0 על אטלטיקו, אחד וחצי לקומן, חצי וחצי לגורצקה. כלומר גול יפה ובישול עוד יותר יפה לקומן במשחק הכי טוב של הטאלנט בגביע אירופה אי פעם. הבישול שלו לגורצקה מלאכת מחשבת.
      ילה, תיכף מחצית שנייה.

  3. שלום לכם היינו במעורב חחחח המטרה נגד באיירן זה לקבל פחות מ-4 זה נחשב ניצחון. סוארז קיבל מבאיירן 10 בשני משחקים 😂😂😂 רזיאל חרבו לנו את ריאל 🤦‍♂️

      1. פלורנטינו נהייה קמצן אז אין ריענון בסגל. היה חייב להביא חלוץ טוב.
        אני בטוח שאשתו של זלעעעטן היתה שמחה להכיר את מותגי האופנה של מדריד, אולי היא מעדיפה מילאנו?

  4. קומאןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןן
    איזה גווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללל
    לילד יש כבר 2ץ שערים, איזו פריצה נהדקת ובריירן דורסתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתת

    1. אמת לאמיתה
      באיירן זה קונצרט של הפילהרמונית של ניו יורק מנגנים מוצארט עם סמבה ברזילאית…

      1. כשאתה רואה מי יורד ומי נכנס, פליק מרשה לעצמו להוריד את מולר והפולני ביחד….
        באיזו קבוצה אחרת זה היה קורה?
        באיזה עולם זה היה קורה?

    2. זה הכל המאמן והשיטה. כל השחקנים שם דרג ב ומטה. אף קבוצה גדולה לא תקנה אותם. פשוט הזוי מה שהם עושים.

      1. אתה מדבר על באיירן?
        אם כן, דה שוט לא מבין מאיפה אתה מביא את זה?
        יש לך בקבוצה אחת את השוער הכי טוב בעולם, את החלוץ הכי טוב בעולם שהוא גם שחקן העונה ושחקן ההגנה הכי טוב בעולם ואתה אומר קבוצה דרג ב ומטה? פחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח…. עוד כמה חיתים.

  5. זהו
    תמ"א
    באיירן עם עוד קונצרט ובלי גולים של הפולוני אלמוני ובלי סארז' על המגרש או ביציע.
    דייויס נכנס רק בדקה ה 80…
    פליק מנצח כמו זובין מטה.

    1. כן
      עוד טעות של זיזו, אבל אני תמיד אוהב אותו. הגולים העצמיים של וואראן.
      מה עשינו שזה מגיע לנו. אבל הוא שחקן באמת טוב עם נפילות פה ושם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט