אירועי דיומא – 20.10.2020

היום: פתיחת הוואלטה א אספניה ופתיחת עונת ליגת האלופות בכדורגל.

כדורגל:

ליגת האלופות / חיים:

19:55 זניט – קלאב ברוז (SPORT5 Live HD). קרב מעניין מאוד בין אלופת רוסיה לאלופת בלגיה, כאשר לשתיהן יש סיבות להאמין בסיכויי העפלה היסטורית גם לשמינית הגמר לאור ההגרלה הנוחה יחסית בבית ו' שזימנה להן את דורטמונד ולאציו הלא יציבות. למעשה, זניט זכתה בכל 3 התארים המקומיים של 2020, ונדמה שהשתלטו על הכדורגל הרוסי, מה שיעניק להם יתרון מול יריבה שיש לה קרבות מאתגרים ביותר בליגה המקומית שלה, ולכן אני אהמר על ניצחון 2- 1 של זניט.

19:55 דינמו קייב – יובנטוס (SPORT5). לכאורה, דינמו קייב אמורה להיות הקבוצה הנחמדה שלא תפריע לרונאלדו ומסי להיאבק ביניהם על ראשות הבית, אבל אז רונאלדו נדבק בקורונה והוא לא ישחק הערב, מה שאולי מעניק לאוקראינים אפשרות להפתיע את יובה. בליגה המקומית מתחילים להיווצר כמה איומים מעניינים, ובראשם זלאטן ומילאן, והניצחון האחרון של יובנטוס על כר הדשא היה ב-20/9, לפני חודש בדיוק, כך שיש לדינמו קייב הזדמנות מצוינת לעקוץ. אני אוהב הפתעות לפעמים, אז אני אהמר על 1- 0 ביתי מפתיע.

22:00 צ'לסי – סביליה (5 STARS). שתיהן אמורות, לפחות על הנייר, לשייט לשמינית, כך שהקרב הזה מסומן כקרב מעניין ביותר על ראשות הבית. למעט ההפסד לליברפול, חוליית החוד של צ'לסי כבשה לפחות 3 שערים בכל אחד ממשחקי העונה, אבל דווקא ההגנה מקרטעת ואפשרה ל-2 משחקים להסתיים בתיקו 3, כאשר סביליה מגיעים אחרי הפסד לגרנאדה, אבל התיקו עם בארסה שקדם לזה יכול להעניק אי אלו סיבות לאופטימיות. אני אהמר כאן שהכושר ההתקפי המצוין של צ'לסי יימשך, והם יזכו בניצחון 3- 1.

22:00 ראן – קרסנודאר. אי אפשר להתעלם מהכישרון הצעיר של ראן, אדוארדו קמאבינגה בן ה-17 בלבד, לו יש חלק חשוב בהעפלה ההיסטורית של הצרפתים לשלב הבתים. ילד הפלא החדש של הכדורגל הצרפתי ירצה להמשיך ביכולת המצוינת שלו, והפעם היריבה גם היא העפילה לראשונה בתולדותיה לשלב הבתים של ליגת האלופות. הרוסים יכולים להרשות לעצמם להאמין מול יריבה שרחוקה להיות מאריות אירופה, ואני אהמר כאן על תיקו 1.

22:00 לייפציג – בשאקשהיר. מצד אחד, עומדת כאן קבוצה שהעפילה בעונה שעברה לחצי הגמר של המפעל הזה, ומהצד השני עומדת קבוצה שזכתה באליפות ראשונה בהיסטוריה בעונה שעברה. למרות זאת, מרבית ההימורים ישלחו את שתיהן הביתה בתום השלב הזה, לאור ההגרלה הקשה שזימנה אותן לאותו בית עם 2 הקבוצות שיוזכרו במשחק הבא. לייפציג קבוצה טובה יותר, והיא זקוקה לניצחון כדי לאיים על פ.ס.ז. ויונייטד, ולכן אני אהמר שהיא תשיג אותו בתוצאה 2- 0.

*המלצת צפייה* 22:00 פ.ס.ז. – מנצ'סטר יונייטד (SPORT 5). לפני שנתיים היו אלה יונייטד ששלחו הביתה את הצרפתים בעזרת החלטת ואר גורלית בתוספת הזמן, וסגנית אלופת אירופה המכהנת רוצה נקמה. שתיהן יודעות שכל נקודה קריטית בבית הזה, כי לייפציג תנשוף בעורפם לכל אורך שלב הבתים, ולכן ההשלכות של הפסד יהיו בעייתיות, בעיקר עבור סולשיאר שכמו כל מאמן ביונייטד מאז פרגי, מעמדו אף פעם לא יציב. הצרפתים לדעתי מעט טובים יותר ואני אהמר על ניצחון 1- 0 קטן שלהם.

22:00 לאציו – דורטמונד (SPORT5+Gold). שתי קבוצות שאמורות על הנייר להגיע לשמינית, אבל שתיהן יודעות שהן עלולות להסתבך, ולכן יהיה להן קריטי להשיג כאן נקודות. לאציו פתחו רע את העונה, והם מגיעים אחרי הפסד 3- 0 לקליארי, ואילו דורטמונד בינתיים בשוויון נקודות עם באיירן (ונקודה פחות מלייפציג, אבל מירוץ אליפות בגרמניה הוא רק נגד באיירן). אני אהמר על ניסיון של לאציו לשחק הגנתי יותר ותיקו 0.

22:00 ברצלונה – פרנצווארוש (SPORT5+). לכאורה, היריבה האולטימטיבית עבור מסי וחבריו להוציא את העצבים, אבל המצב שם כל כך קשה שגם את זה הם יכולים להחמיץ ולאפשר ליריבה ההונגרית, שמגיעה לאלופות לראשונה מאז 1995, להפתיע ולהוציא נקודות מהמשחק הזה. השנה 1995 מזכירה לברצלונה את ה-12- 0 על הפועל באר שבע (7- 0 בארץ ו-5- 0 בספרד), כך שאני אהמר שמסי יצליח לנצח את המשבר ובארסה ישיגו ניצחון 4- 1 קל.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

הוואלטה מתחילה היום במקביל לג'ירו, כשהשידורים מיורוספורט ישלבו את שני המירוצים במקביל.

הג'ירו ד'איטליה – קטע 16:

קטע 15, עם הטיפוס הקשה לפיאנקאוואלו, המשיך לגלות את הכיסוי מעל התסבוכת בטור הזה. זה התחיל מקבוצת בריחה, שבמצב העניינים הנתון הייתה די חסרת סיכוי. השורד האחרון מהקבוצה היה אלוף העולם הקודם, רוהאן דניס, שניסה בבריחת סולו לחקות את מעשה בן קבוצתו, פיליפו גאנה. אלא שהוא נתפס ע"י הדבוקה בשלב מוקדם של הטיפוס המסיים. בשלב זה קבוצת סאנווב של וילקו קלדרמן הכתיבה קצב רצחני בחזית הדבוקה, שהפיל עוד ועוד פייבוריטים מה-GC. זה התחיל עם מקנולטי ופוצוביבו, המשיך עם פוגלסאנג, אח"כ ניבאלי ובילבאו ובהמשך גם מייקה. המוביל ז'ואאו אלמיידה נצמד לחבורת החוד, שכללה בשלב זה את קלדרמן, טאו גגן הארט ואת ג'אי הינדלי, הקטר הראשי בחזית מטעם סאנווב. הקצב שהינדלי הכתיב הצליח לבסוף להפיל גם את אלמיידה, והוא מצא עצמו מבודד ברדיפה אחר השלישייה הקדמית, כשהחולצה הוורודה שלו תלוייה על בלימה בדרך לקלדרמן. השלישייה המשיכה יחדיו אל הקו, כששם הארט היה החזק מכולם, והגיע לקו ראשון לפני קלדרמן והינדלי. לבריטי, שהגיע לכאן כדומסטיק הראשי של תומאס, זהו הניצחון הראשון בגראנד טור, והוא מביא אותו כפסע מהפודיום. אשר לאלמיידה, הרי שהוא רדף בנחישות אחר השלישייה המובילה, והצליח בעור שיניו להגן על החולצה הוורודה לעוד יום לפחות. הוא כעת מוביל במירוץ לפני קלדרמן (0:15+), הינדלי (2:56+), הארט (2:57+), בילבאו (3:10+), מייקה (3:18+), ניבאלי (3:29+) פוצוביבו (3:50+), קונרד (4:09+), ומסנאדה (4:12+).

קטע 16 ייתן לנו חימום קל לפני מאבקי ה-GC הצפויים בימים הקרובים. זהו קטע גבעי עם טיפוס קשה בהתחלה, וכמה שפיצים תלולים לקראת הסוף. בראשם נקבל את הטיפוס למונטה די ראגונה, שיחזור שלוש פעמים, ולאחריהם טיפוס בשיפוע קל. השפיצים בסוף מזכירים קצת את קטע 13, שבו סאגאן ניסה לנצח, אך נגמר בניצחון של אוליסי יחד עם דבוקת ה-GC. דבוקת ה-GC יכולה בהחלט להגיע קדימה גם היום, אך כנראה תעדיף לשמור כוחות לשני קטעי הטיפוס הקרובים. לפיכך, אם לא נקבל מנצח מהבריחה (התרחיש הסביר ביותר), הרי שגם כאן צפוי לנו מאבק בין סאגאן לאוליסי. שידור (משולב עם הוואלטה) ביורוספורט ב-13:25.

הוואלטה א אספניה – קטע 1:

במקביל לג'ירו, היום ייפתח הגראנד טור השלישי של העונה – הוואלטה א אספניה. הרוכבים, המורגלים לחום של ספטמבר בספרד, יצטרכו להתמודד הפעם עם מזג האוויר הקריר של אוקטובר-נובמבר. אלא שמזג האוויר יהיה כנראה הבעייה הקטנה של הרוכבים והמארגנים, כשהבעייה הגדולה יותר תהיה כמובן נגיף הקורונה המכה היטב גם במדינה המארחת. כנראה למזלו של המירוץ הזה, הוא מאורגן ע"י חברת ASO המארגנת גם את הטור דה פראנס, כך שהסיכוי הסביר יותר הוא שנראה תסריט קרוב יותר לזה של הטור מאשר לזה של הג'ירו, לפחות בכל הקשור להתמודדות עם הנגיף. בנוסף לכל אותם הכללים שראינו בטור האחרון (קרי הפסקה מיידית של קבוצה עם שני נדבקים וכו'), אילוצי הלו"ז כפו על המארגנים את קיצור המירוץ ל-18 קטעים. אלא שמה שלא עושה הכמות, עושה האיכות, והוואלטה הנוכחית היא כנראה אחת הקשות ביותר אי פעם. די להסתכל בשלושת הקטעים הפותחים, הכוללים טיפוסים מדרגה 1, על מנת להבין עם מה לחבר'ה יהיה כאן עסק. זה כמובן לא יסתכם רק בשלבי הפתיחה, ובהמשך נוכל לראות סיום על הטורמאלה (בקטע אחד הפולש לצרפת), וגם סיום על האנגלירו האימתני, הזכור מהניצחון של קונטאדור בקטע הפרישה שלו. יש גם קטע נג"ש אחד, אולם גם הוא מסתיים בקיר של 2 ק"מ בשיפוע ממוצע של 14%. חמודים המארגנים של המירוץ. אשר לתחרות, הרי שמי שצפה בטור האחרון ימצא כאן שמות מאד מוכרים. הזוכה טאדיי פוגאצ'אר לא יהיה כאן, אך רבים מן האחרים יהיו. זה יכלול את זוכה הוואלטה הקודמת, והגיבור הטראגי של הטור, פרימוז רוגליץ', שיוביל את יומבו ויסמה החזקה יחד עם טום דומולאן, כשג'ורג' בנט וספ קוס יצטרפו גם כאן לתצוגת עוצמה של הקבוצה הצהובה. זוכה הג'ירו הקודם, ריצ'רד קאראפאז יהיה כאן, ואיתו יגיע סימן השאלה הגדול ביותר במירוץ – כריס פרום, לו זה יהיה המירוץ האחרון במדי אינאוס, לפני שיעבור לקבוצה של מדינתנו. משתתף נוסף של הטור שנראה כאן הוא תיבו פינו, שאולי הפעם נזכה לראותו משלים מירוץ ללא התפרקות או פציעה. עוד צמד שראינו בטור הוא אנריק מאס ואלחנדרו ואלוורדה, שאולי מצויידים ביתרון של הכרת המסלול. גיום מרטאן, מייקל וודס, וואוט פולס, אלכסנדר ולאסוב ואסטבן צ'אבז הם עוד מטפסים בפרופיל גבוה שנראה כאן. את קבוצת ISN יוביל כאן האירי דן מרטין, כשבין הסייענים שלו נוכל לראות את עומר גולדשטיין שלנו. בקטעים השטוחים יותר נוכל לראות מאבק איכותי בין סם בנט לפסקל אקרמן, חברים לקבוצה עד העונה הקודמת, כשגם ליאספר פיליפסן יהיה מה לומר בעניין.

קטע 1 כאמור לא מבזבז את זמנם של הרוכבים והצופים, וזורק את כולם היישר אל הטיפוסים ואל מאבקי ה-GC. הקטע מתנהל בחבל הבאסקים, ומסתיים בשני טיפוסים תלולים למדי, אחד קצר יותר לאלגטה, ואחד ארוך יותר לאראטה (מכיוון העיר אייבאר), 5 ק"מ של 8.5% שיפוע. כל המטפסים שהוזכרו כאן קודם ייאבקו על מנת להיכנס לחולצה האדומה כבר היום. שידור (משולב עם הג'ירו) ביורוספורט ב-13:25.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 39 תגובות

  1. קטע קשה מאוד בג'ירו. ארוך מאוד, עם שיפועים גבוהים והסיום, אאל"ט, בכמה מאות מטרים של שיפוע דו ספרתי.
    כך שגם אם תנצח בריחה, אני צופה מאבקי GC בסיום.
    קטע שהוא קלאסיקה לכול דבר ועניין.

  2. תודה.
    "הצרפתים לדעתי מעט טובים יותר"… נו באמת. ההבדל בין פ.ס.ז' ליונייטד הוא כמו בין מכבי ת"א לבני סכנין.
    3-0

כתיבת תגובה

סגירת תפריט