אירועי דיומא – 18.10.2020

היום: באופניים קטע רצחני בג'ירו והטור של פלנדריה, וגם גמר אליפות אנגליה בסנוקר.

כדורגל:

פרמייר ליג – מחזור 5 / רועי ויינברג:

14:00-שפילד יונייטד-פולהאם (ספורט 1). שפילד מתקשה בהתקפה השנה ותנסה להשיג ניצחון ראשון מול פולהאם, כששתיהן בלי נקודות עד עכשיו העונה. העולה החדשה של סקוט פארקר ספגה 11 שערים ב-4 משחקים, סימן מעודד לשפילד.

16:00-קריסטל פאלאס-ברייטון (ספורט 1). משחק אמצע טבלה טיפוסי, שלא יעניין הרבה אנשים מעבר לכמה שחקני פנטזי פרמייר ליג ואוהדי הקבוצות.

18:30-טוטנהאם-ווסטהאם (ספורט 1). משחק מרתק. מצד אחד טוטנהאם נראית מעולה העונה כשהשילוב בין סון וקיין בהתקפה מגיע לשיאים חדשים ומצד שני יש את ווסטהאם שהופכת לקוטלת הענקים עם רביעייה נגד וולבס ושלישייה נגד לסטר, בזמן שמיכאיל אנטוניו ממשיך את הכושר הטוב מסיום העונה שעברה. משחק שיכול להתפתח לכל כיוון, גם ניצחון של הפטישים.

21:15-לסטר סיטי-אסטון וילה (ספורט 1). ג'ק גריליש קיבל עזרה בוילה: אולי ווטקינס הגיע מהצ'מפיונשיפ ורוס בארקלי מהספסל של צ'לסי והשילוב של שלושתם נתן להם שביעייה נגד ליברפול כשהקבוצה בלי הפסד. לסטר פתחה טוב עד שהובסה נגד ווסטהאם ותנסה להמנע משחזור – מתפרצות קטלניות של וילה בזמן שהם לא מצליחים לייצר מצבים.

טניס / אלכס דוקורסקי

נעילת הרולאן גארוס הביאה עמה את סיומה של עונת החימר הקצרה מתמיד, שנערכה השנה שלא במועדה. המוקד כעת עובר לטורנירים באולמות (משיקולי מזג האוויר באירופה). היום ייערכו שלושה גמרים בטורנירים שונים ששוחקו בשבוע שעבר ברחבי "היבשת הישנה", מצפונה ועד דרומה. לשמחת הקהל המקומי, שאמנם לא יכול למלא את כל המגרשים, בכל טורניר שהתקיים השבוע הגיע שחקן אחד יליד הארץ המארחת לגמר.

טורניר סנט פטרסבורג מסבב 500 הנקודות (נערך באולמות על משטחים קשים).

16:30: אנדריי רובליוב (רוסיה)-בורנה צ'וריץ' (קרואטיה) – הרוסי בן ה-23, שמדורג עשירי בעולם, הוא אחד מארבעת המתמודדים על שני הכרטיסים הנותרים לטורניר סוף השנה ("גמר הסבב") בלונדון, שייערך בעוד כחודש (שישה שחקנים כבר הבטיחו את מקומם: נובאק, נדאל, תים, ציציפאס, זברב ומדבדייב). יריביו של רובליוב על ההשתפות בטורניר היוקרתי הם דייגו שוורצמן, מתאו ברטיני ודניס שאפובלוב, כשהאחרון נוצח בידי רובליוב בחצי הגמר בטורניר "בבירת הצפון" הרוסית. יריבו של רובליוב, בורנה צ'וריץ', שהפסיד לרוסי בכל שלושת משחקיהם בעבר, מדורג במקום ה-26 והוא שחקן מוכשר ביותר, שלא תמיד שומר על יציבות. לפני כחודש וחצי רשם את הישג השיא שלו בגרנד סלאמים, כשהגיע לרבע הגמר באליפות ארה"ב הפתוחה. הרשויות ברוסיה אפשרו לכמות מסוימת של אנשים לפקוד את הטורניר ומיותר לציין מי יזכה בתמיכת הקהל הערב.

טורניר קלן מסבב 500 הנקודות (נערך באולמות על משטחים קשים)

15:00: אלכסנדר זברב (גרמניה)-פליקס אוג'ה עליאסים (קנדה) – הגרמני השיג השנה את תוצאותיו הטובות ביותר במייג'ורס, כששיחק בחצי הגמר באוסטרליה ובגמר אליפות ארה"ב. אחד מגמוליו על הישגים אלה הוא, כאמור, הבטחת מקומו בין שמונת הטניסאים שיקחו חלק בטורניר סוף העונה בלונדון, שבו הוא זכה לפני שנתיים. יריבו בן ה-20, שמחפש תואר ראשון בקריירה בסבב ה-ATP (לעומת 11 של זברב), מדורג במקום ה-22 ודורג בעבר כבר בין עשרים הטובים בעולם. שני המפגשים הקודמים ביניהם הסתיימו בניצחונו של יליד המבורג, שמדורג שביעי בעולם.

טורניר סרדיניה מסבב 250 נקודות (נערך על חימר, בחוץ)

13:00: מרקו צ'קינטו (איטליה)-לאסלו דג'רה (סרביה) – האי הים-תיכוני אירח השבוע לראשונה טורניר מסבב ה-ATP. הישג השיא בקריירה של האיטלקי יליד סיציליה בן ה-28 היה חצי הגמר ברולאן גארוס, אליו הגיע ב-2018. צ'קינאטו הוא אחד ממספר שחקנים מצטיינים בני ארצו, שרעננו את ענף הגברים ב"ארץ המגף". כיום הוא מדורג במקום ה-101. יריבו בן ה-25, שמדורג במקום ה-74, ייחפש תואר שני בקריירה, בעוד שצ'קינאטו ייאבק על זכיה בטורניר הרביעי שלו.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה:

אליפות אנגליה הפתוחה – חצי הגמר:

15:00, 21:00: ג'אד טראמפניל רוברטסון (יורוספורט 2 ואח"כ יורוספורט)

שני חצאי גמר צמודים להפליא קיבלנו אתמול. במיוחד מדובר בזה שבין מארק סלבי לניל רוברטסון. השניים היו צמודים בפתיחת המשחק, עד שרוברטסון הגיע לטווח ניצחון בפריים התשיעי. אלא שסלבי גנב לו את הפריים, ואח"כ את הבא בתור על מנת לכפות פריים מכריע. בפריים המכריע היה זה ברייק מצויין של רוברטסון שהוביל אותו לגמר. גם המשחק השני, בין ג'ון היגינס לג'אד טראמפ, היה צמוד למדי. השניים החליפו מהלומות לסירוגין עד לשוויון 4-4, שם טראמפ הבטיח את הניצחון עם שני פריימים רצופים.
הגמר היום, בין ג'אד טראמפ לניל רוברטסון (בפורמט הטוב מ-17), יפגיש שני שחקנים מצויינים שנפגעו קשות מפגרת הקורונה הכפוייה. במיוחד הדברים אמורים על טראמפ – אלוף העולם הקודם נתן עונה היסטורית עד לפגרה, בה שבר שיאי נצחונות בטורנירים והיה על סף שבירת שיא הסנצ'וריז (של רוברטסון). אלא שמהפגרה הוא חזר כצל של עצמו, מה שניכר בטורנירים שאחריה ובעיקר באליפות העולם. גם רוברטסון היה אחד השחקנים הטובים בענף עד לפגרה, וגם הוא לא חזר ממנה כאותו השחקן. את זה ראינו גם כן באליפות העולם, שם נראה רע מאד מול סלבי (בו נקם אתמול). הגמר היום בהחלט יעשה צדק עם שני השחקנים המצויינים האלה. מלבד זאת, כל המפגשים בשנים האחרונות הניבו משחקים איכותיים ודרמטיים – בהחלט סביר שנקבל אחד כזה גם היום.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

היום חובבי הענף ייאלצו לזפזפ בין שני מירוצים שאסור להחמיץ.

הג'ירו ד'איטליה – קטע 15:

קטע 14 היה קטע הנג"ש השני והארוך של המירוץ. בכל הקשור לזכייה בקטע עצמו, לא היה ספק בזהות המנצח – פיליפו גאנה. אלוף העולם בנג"ש ממשיך להשאיר עשן ליריביו בקטעים מהסוג הזה, ואתמול הוא צלח את המסלול הקשה בזמן של 42:40 דקות, המשקף מהירות מדהימה של 48 קמ"ש. לגאנה זהו הקטע השלישי במירוץ, וקשה להמר נגדו גם בקטע המסיים (אם נגיע לשם). לאלוף העולם הקודם בנג"ש, רוהאן דניס, הייתה גם כן תוצאה יפה של 26 שניות מאחורי גאנה, מה שהספיק עבור המקום השני. ההפתעה הגדולה של אתמול הייתה התוצאה של ברנדון מקנולטי, האמריקני הצעיר של קבוצת האמירויות, שהגיע שלישי בקטע, מה שבעט אותו מעלה ב-GC עד למקום הרביעי. המוביל במירוץ, ז'ואאו אלמיידה, הוכיח אף הוא את כישורי הנג"ש המצויינים שלו, כשהגיע שישי, דקה ורבע אחרי גאנה. זה סייע לו להגדיל מאד את הפער על כל מתחריו (מלבד מקנולטי). אשר ליריביו ב-GC, ראינו את קלדרמן בנג"ש מצויין גם כן של 16 שניות מאחורי אלמיידה, את מייקה כדקה אחרי (מפתיע לטובה בהתחשב בהיסטוריית הנג"ש של הפולני), ניבאלי, בילבאו ופוצוביבו כדקה וחצי אחרי (כאן פוצוביבו הפתיע לטובה), ואת פוגלסאנג 1:45 אחרי. לפיכך אלמיידה ממשיך להוביל בבטחה במירוץ, לפני קלדרמן (0:56+), בילבאו (2:11+), מקנולטי (2:23+), ניבאלי (2:30+), מייקה ופוצוביבו (2:33+), מסנאדה (3:11+), קונרד (3:17+) והינדלי (3:33+).

*המלצת צפייה* קטע 15 של היום אמור להביא את המירוץ לפאזה החדשה והסופית שלו. זהו קטע טיפוס קשה במיוחד, שגולת הכותרת שלו היא בסיום הקשה לאתר הסקי פיאנקאוואלו, טיפוס של 14 ק"מ בשיפוע ממוצע של 8 אחוזים. הג'ירו הנוכחי סובל ממוזרויות שונות, החל כמובן במכת הקורונה, דרך הנטישה של המועמד הראשי לניצחון (תומאס) ועד להובלה העקבית והמפתיעה של אלמיידה. הרבה מהסיבות לדבר האחרון נובעות מהעובדה שמלבד האתנה, לא ממש היו לחברי ה-GC טיפוסים מאתגרים מדי. קטע היום הוא אמנם פחות קשה מאלו שאמורים להגיע בהמשך השבוע, אך הטיפוס המסיים יהווה את תחילת האתגר הראוי לחברי ה-GC. שאלת השאלות כאן היא כמובן עד כמה אלמיידה מסוגל להחזיק מעמד בראש מול כל המטפסים המנוסים שמסביבו, במה שאמור להיות כנראה המבחן האמיתי הראשון שלו במירוץ. די ברור שכל יריביו הולכים לתקוף אותו בכל הכח, על מנת לקבוע עובדות חדשות בשטח. זה לא רק בגלל הפיגור שלהם ב-GC, אלא גם כיוון שמחר הוא יום המנוחה השני של המירוץ, ומלבד המנוחה, ייתכן מאד שבדיקות הקורונה שייערכו בו יבשרו על סוף המירוץ. אי הוודאות בקרב הפייבוריטים תביא לכך שכולם יתאבדו היום על המסלול. לא להחמיץ. שידור ביורוספורט ב-13:25.

ההטור של פלנדריה:

*המלצת צפייה* הטור של פלנדריה הוא המונומנט הרביעי מתוך החמישה בעונת הרכיבה, אך הוא יהיה האחרון בעונה זו, לאחר הביטול של מקבילו הצרפתי, פריס-רובה. המירוץ הוא למעשה גולת הכותרת של קלאסיקות הפאבה בבלגיה – מירוץ מרובה טיפוסים קצרים ותלולים יחד עם קטעי פאבה, ששוברים את רגלי הרוכבים, ועל הדרך לא מעט לבבות. הדינמיקה של המירוץ שונה מרוב המירוצים אותם אנו רגילים לראות – הוא בד"כ נוטה להתפרק לתתי קבוצות, והמילה "דבוקה" הופכת ללא רלוונטית ככל שהמירוץ מתקדם. לפיכך הוא גם במקרים רבים קשה לחיזוי. עדיין, יש כאן כמה וכמה שמות גדולים, המהווים את החשודים המיידיים לזכייה. השניים הראשונים שראוי לציין כאן הם וואוט ואן ארט ומתיו ואן דר פול, שניים שאוחזים יריבות מרה עוד מתקופת אליפויות הסייקלוקרוס, יריבות בה יכולנו לחזות בסיום מירוץ גנט וובלחם לפני שבוע, כשסימנו זה את זה במקום להתרכז בניצחון במירוץ. התוואי של מירוץ היום הרבה יותר תפור למידות השניים. עוד אחד שוודאי ייחשב לפייבוריט כאן הוא אלוף העולם, ז'וליאן אלאפיליפ, גם אם קלאסיקות פאבה הן לא בדיוק הלחם והחמאה שלו. עוד נראה כאן את הזוכים מהשנים הקודמות אלברטו בטיול וניקי טרפסטרה. עוד שני מועמדים חזקים מאד כאן הם אלוף העולם הקודם, מאדס פדרסן, והבלגי טים וולנס. אף אחד לא יופתע גם מזכייה של כל אחד מהקלאסיקנים הבאים – שכמן, טרנטין, בנוט, קריסטוף, סטויבן, בואסון האגן, ואלגרן, קביאטקובסקי, נסן, קולברלי, קראו אנדרסן וגם נילס פוליט מ-ISN, במירוץ הלפני אחרון שלו במדי הקבוצה. שידור בלינק הזה ב-10:40.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 87 תגובות

  1. חייב להגיד שעם כל השדה החזק שמגיע לפנדריה היום אני מתקשה לראות מישהו שהוא לא מהטריו של ון-ארט, ון-דר-פול ואלפיליפ מנצח בסוף.
    חייב גם להגיד שוב משהו שכבר אמרת פאקו – אם אוונפול היה בג'ירו הזה היה אפשר כבר לסגור את המירוץ אחרי היום קורונה או בלי.

    1. ברגע שאחד תקף (בעיקר ון ארט) השני סגר אותו. לעומת זאת ברגע שהייתה תקיפה של מישהו אחר ון דר פול לא הטריח את עצמו לעבוד כדי לסגור (גם כאן ון ארט סגר את רוב התקיפות עד שנמאס לו).

  2. חדשות עצובות.
    היום הלך לעולמו בגיל 89 דוד קושניר ז"ל, מטובי האתלטים והמאמנים במדינה. קושניר השתתף בקפיצה לרוחק בשתי מהדורות של משחקים אולימפיים ב-1956 וב-1960. החזיק שנים רבות בשיא ישראל, 7.43מ', במקצוע זה.
    לאחר סיום דרכו כאתלט פעיל, קושניר עבר לאמן ועשה חיל (המשיך לעבוד עד אמצע העשור הקודם). חניכים רבים הצטיינו תחת הדרכתו במקצועות הקפיצה והספרינט. שניים מן הבולטים הם רוגל נחום, מגדולי הספורטאים של המדינה, שיאן ישראל בקפיצה משולשת (17.20) ושיאן ישראל בעבר בקפיצה למרחק, וסיגל גונן, שהחזיקה 28 שנים בשיא הלאומי בקפיצה לרוחק, 6.46.

            1. אה אוקיי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט