גמר ה-ALCS: היסטוריה, אבל רק ב-"זום" / יוני לב ארי

And then They Were Three. טמפה ביי רייז העפילה לפנות בוקר (בין שבת לראשון) לוורלד סירייס, שם היא תפגוש את המנצח בין אטלנטה ברייבס ללוס אנג'לס דודג'רס, שישחקו ביניהן את המשחק השביעי והמכריע הלילה.

הרייז חוגגים (צילום: arizonasports.com)

האסטרוז כמעט עשו חצי היסטוריה, כשחזרו מפיגור 3:0 בסדרה עד ל-3:3, אך נכנעו במשחק המכריע. כזכור, היחידה שחסרה עד היום מ-3:0 ל-3:4 היא בוסטון, ב-2004 נגד היאנקיז. יוסטון, שעלתה לפלייאוף למרות מאזן שלילי בעונה הסדירה, אומרת שלום ל-2020, הרבה יותר מאוחר משציפתה. אז מה היה לנו שם?

טמפה ביי רייז – יוסטון אסטרוז 3:4

מדובר באחת הסדרות הצמודות שראינו לאחרונה, בכל מובן. שבעה משחקים, אף אחד מהם לא הסתיים בהפרש של יותר משלוש ריצות, סך כל הריצות בסדרה כולה: 22:25 לטמפה ביי, וכמעט כל משחק יכול היה להסתיים אחרת די בקלות.

צפו בתקציר המשחק הראשון

במשחק הראשון, בו ה-היילייט היה התפיסה של פראמבר ואלדס, יוסטון הוליכה כבר בפתיחה 0:1, אך איבדה את היתרון. במצב של 1:2 לרייז, אינינג שמיני, בסיסים מלאים, אאוט אחד, יולי גוריאל חבט כדור לדאבל פליי. אם הכדור הזה עובר את האינפילד כל הסדרה הזו נראית אחרת. אבל הוא לא. גם באינינג התשיעי קיבל חוסה אלטובה הזדמנות עם רץ על בסיס שני, אך לא ניצל אותה.

צפו בתקציר המשחק השני

המשחק השני מכונה "משחק מארגו". האאוטפילדר של טמפה ביי העיף 3 ראן הום ראן, ואינינג לאחר מכן תפס כדור משוגע ועף איתו ליציע. וגם פה, היתה ליוסטון הזדמנות פז לנצח. אניניג תשיעי, 1:4 לטמפה ביי, האסטרוז מילאו את הבסיסים בלי אאוטס, אך ג'ורג' ספרינגר התגלגל לדאבל פליי והכל הלך.

צפו בתקציר המשחק השלישי

במשחק השלישי, לא תאמינו, היה רגע קריטי. במצב של 0:1 ליוסטון, עם שני אנשים על הבסיסים, באינינג השלישי, חבט קרלוס קוריאה Line Drive שכל סנטר פילדר שהוא לא קווין קירמאייר היה מפיל. קטע. דווקא קירמאייר היה שם… הרייז אמנם עלו ל-1:5, אך גם הפעם זה לא נגמר כל כך מהר, כשקייל טאקר קיבל בסיסים מלאים עם אאוט אחד באינינג השמיני, אך נפסל, כשאחריו גם גוריאל נפסל, והצ'אנס האחרון במשחק הלך.

צפו בתקציר המשחק הרביעי

איך שגלגל מסתובב לו…

עד כאן, טמפה ביי בפורמה. ניצחון אחד והם בוורלד סירייס לראשונה מאז 2008. עכשיו הכל מתהפך, וגם כל משחק שיוסטון ניצחה הרייז יכולים לראות כפספוס. במשחק הרביעי, במצב של 2:4 לאסטרוז, מייקל ברוסואו, גיבור הניצחון על היאנקיז, קיבל בסיסים מלאים עם שני אאוטס ונפסל. חושבים שסיימנו? אינינג תשיעי, 4:3 ליוסטון, רץ על בסיס שלישי, יושיטומו צוצוגו (לא טעיתי) חובט – מעיף טיל ל-רייט פילד – ג'ורג' ספרינגר תופס, יוסטון בחיים.

צפו בתקציר המשחק החמישי

עוברים למשחק החמישי. הרייז חוזרים מ-3:1 ל-3:3, ונכנסים לאינינג התשיעי, שיוויון, הכל יכול להיות, עד שקרלוס קוריאה עולה, ומעיף כדור מעבר לגדר של הסנטר פילד – 3:4, יש משחק שישי. המשחק היחיד שהיה באמת בשליטת צד אחד היה גיים סיקס. גם הפעם טמפה ביי הוליכה 0:1 באינינג החמישי, אך מכאן ואילך זו היתה הצגת יחיד, עם 1:7 עד האינינג השביעי.

צפו בתקציר המשחק השישי

האסטרוז, הקבוצה הכי מושפלת ונדרכת בליגה, נמצאת על סף חצי היסטוריה – הקבוצה השניה אי פעם שחוזרת מ-3:0 לנצח סדרה. המשחק השביעי החל עם הרוקי החביב של הרייז, רנדי ארוזרנה, הלהיט של אוקטובר – 2 ראן הום ראן, 0:2 טמפה ביי. האקס של יוסטון, צ'ארלי מורטון ליהטט על המאונד, מייק זונינו הוסיף הם ראן, ובתחילת השמיני זה היה 0:4 רייז, סגור?

צפו בתקציר המשחק השביעי

לא כל כך מהר. אינינג שמיני החל ב-4:0, והאסטרוז החלו לעבוד. מליאו את הבסיסים, קוריאה עולה – והנה זה 4:2. אלכס ברגמן, מהסיבולים של קבוצת הבאזרים, ומאלה ש-2020 לא עשתה לו טוב, גם בתקופה החמה של יוסטון. דווקא הוא קיבל שניים על הבסיסים, עם שני אאוטס, ורדף אחרי כדור רחוק מאוד כדי לסיים את האיום, ולראות את הרייז ממשיכים לוורלד סירייס. Close, But No Cigar.

צפו ב-מהלך של הסדרה

לניתוח השפעת הסדרה הארוכה על הרייז בוורלד סירייס ניכנס בכתבת הפריוויו, אך אין ספק שקבוצה שהובילה 0:3, ויכולה היתה לעלות לגמר כבר לפני ארבעה ימים, ונגררה לסדרה ארוכה ומתישה, תהייה השפעה מכרעת על ההמשך. יוסטון נגעה בהיסטוריה, אך פספסה, טמפה ביי תחפש אותה בשבוע הקרוב. האם תמצא? ימים יגידו.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. אחרי ההפסד של הברייבס הייתי דאון. גם הרגשתי TOO MUCH BASEBALL. אבל אני לא יכול שיהיה משחק 7 ב ALCS ולא אחזה בו. בבוטום של ה-8 העינייםמ נעצמו. היה 2-4 לרייס. הבוקר התעוררתי להשתין ושאלתי מהר את "סירי" מה קרה.. הטפשה שאלה אותי שלוש שאלות לפני שענתה. שמעתי 2-4 לרייז. שמחתי. לא שמחתי כפי שהייתי שמח אם זאת היתה היאנקיס, אבל לטמפה ביי יש הרבה יותר קשר ליאנקיס מכולם אז זאת חצי צרה. סטיינברנר גר שם, שם מתקן האימונים של היאנקיס, וטמפה ביי תמיד היתה 'YANKEE TOWN. אני בטוח שעכשיו הכל ישתנה עם הקבוצה הצעירה הזאת, עם סך המשכורות מהנמוכים בליגה,, אם לא הנמוך ביותר.
    ברייבס – טמפה ביי יהיה משהו. בוודאי הרייטינג הכי נמוך שיכול להיות, אבל מה איכפת לי הרייטינג. מצד אחד ארצה שה-AL תנצח. מצש שני מדובר בקבוצה שעוזר מאמן הפיצ'ינג שלה גר כאן בבנייןנ שלנו, והקבוצה משחקת 20 דקות מהבית. הברייבס לא היתה בוורלד סרייס שנים על גבי שנים.

    1. שווה לציין שאלטובה חירב ליוסטון את כל המשחקים הראשונים עם 3 errors שהפכו לראנס בצד השני ועשו את ההבדל. אח"כ הוא חבט מצוין וכמעט גאל את עצמו

  2. מנחם, צדקת שאטלנטה קבוצה חזקה ביותר. הייתה לי הרגשה בכל המשחק אתמול שהם יותר טובים וינצחו אבל זה לא קרה.

    1. הפספוס הגדול של הברייבס היה ברבע השני, עם בסיסים מלאים ובלי שום פסול, ועדיין לא השיגו ולו ריצה אחת.
      ועכשיו אני אקום באמצע הלילה רק בשביל להתאכזב קשות על אובדן הזדמנות היסטורית, חבל

  3. בכל המפגשים של המטס מול הברייבס קיבלתי את הרושם שאטלנטה קבוצה מעולה, עם שחקנים כל אחד פגז, ותעד העובדה שלמרות שיש להם את אקוניה דווקא פרימן מועמד לMVP, אבל ההרגשה היא שאטלנטה לא יציבה, ושהם לא מצליחים לחבר את כל החלקים לעבוד ביחד. אני מאוד אשמח לראות אותם בוורלד סירייז ויהיה מעניין מי שתעלה מול הרייז, אבל אם הברייבז לא מתעוררים בזמן למשחק הלילה, אז באמת כל הכבוד, אבל לא בבית ספרנו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט