שבת בבסיס / מת לחבוט – יוני לב ארי

בשבוע האחרון עולם המייג'ור ליג בייסבול איבד שני שחקנים גדולים, שני חברי כבוד בהיכל התהילה, הפיצ'ר ווייטי פרד ושחקן הבסיס השני ג'ו מורגן. השניים הצטרפו לרשימה מאוד מכובדת של שחקני עבר שהלכו לעולמם במהלך 2020 הנוראית. אז במקום להכין עוד פרופיל, ועוד אחד, כשקשה לעמוד בקצב, ייצרתי את סגל נבחרת המתים של 2020 – היז"ל התהילה.

גיבסון וברוק, שני חברים בקבוצה שלנו (צילום: 90feetofperfection.com)

חובטים:

בסיס ראשון: בוב ווטסון, חובט ימני.

הלך לעולמו ב-14 במאי, בגיל 74, ב-יוסטון, טקסס.

שיחק ביוסטון אסטרוז, בוסטון רד סוקס, אטלנטה ברייבס ובניו יורק יאנקיז.

לא ברור מדוע ווטסון לא בהיכל התהילה, אלי בגלל השם הכל כך בריטי שלו, אבל לאיש יש רזומה מרשים: שתי הופעות באול-סטאר, ממוצע חבטות 295., שש עונות ברציפות עם 150 היטס ומעלה, ארבע עונות עם ממוצע חבטות מעל 300., ו-184 הום ראנס. בהחלט מרשים. עכב האכילס – ההגנה.

ווטסון במדי האסטרוז (צילום: New York Daily News)

בסיס שני: ג'ו מורגן, חובט שמאלי, חבר בהיכל התהילה.

הלך לעולמו ב-11 באוקטובר, בגיל 77, ב-דאנוויל, קליפורניה.

שיחק ביוסטון קולט. 45, יוסטון אסטרוז, סינסינטי רדס, סן פרנסיסקו ג'איינטס, פילדלפיה פיליס ובאוקלנד את'לטיקס.

אז בבסיס שני אנחנו מסודרים עם הול אוף פיימר. שתי אליפויות בסינסינטי עם ה-Big Red Machine, עשר הופעות באול-סטאר, 268 דינגרס, פעמיים MVP של הנשיונל ליג, ואם לא הייתם רגועים עם הגנה – קיבלתם חמש כפפות זהב.

זה היה ג'ו מורגן

שורט סטופ: טוני פרננדס, סוויץ' היטר.

הלך לעולמו ב-16 בפברואר, בגיל 57, ב-ווסטון, פלורידה.

שיחק בטורונטו בלו ג'ייז, סן דייגו פאדרס, ניו יורק מטס, סינסינטי רדס, ניו יורק יאנקיז, קליבלנד אינדיאנס ובמילווקי ברוורס.

פרננדס נחשב לאחד משחקני ההגנה הטובים שידע המשחק בתחילת שנות התשעים, והאיש שהכין את הכר לדרק ג'יטר ביאנקיז. ארבע כפפות זהב, חמש הופעות באול-סטאר, אליפות ב-1993 עם טורונטו, ובכלל, נחשב אחד ה-בלו ג'ייז הטובים בהיסטוריה של המועדון.

תכירו את השורט סטופ שלנו

בסיס שלישי: טוני טיילור, חובט ימני.

הלך לעולמו ב-16 ביולי, בגיל 84, ב-היילה, פלורידה.

שיחק בשיקגו קאבס, פילדלפיה פיליס ובדטרויט טייגרס.

אולי העמדה החלשה ביותר בקבוצה שלנו, אבל חכו, יש עוד חודשיים וחצי ל-2020… טיילור הקובני (זה מטעה, שמו האמיתי הוא אנטוניו טיילור סאנצ'ס) רשם שתי הופעות באול-סטאר, וחבר בהיכל התהילה של הפיליס. 

קוראים לו טוני טיילור, והוא קובני… (צילום: Pinterest)

תופס: ביף פוקורובה, סוויץ' היטר.

הלך לעולמו ב-24 במאי, בגיל 66, ב-גרייסון, ג'ורגיה.

שיחק לאורך כל הקריירה באטלנטה ברייבס.

רק על השם המרשים שלו מגיע לביף, וגם לפוקורובה, להיכנס לקבוצה. עשר עונות במדי הברייבס, בהן הוא העיף רק 21 הום ראנס, וחבט רק 257., אך הגיע לממוצע עליה על הבסיסים – OBP, של 339., בהחלט נתון חביב. עונת השיא שלו היתה ב-1977, בה הוא חבט 290. ועלה על בסיסים 39.4 אחוזים מהמקרים. ו..בונוס – מדובר בתופס הגנתי מצוין.

לגיליון שישי מצורף פוסטר של ביף (צילום: Pinterest)

שדה שמאלי: קלאודל וושינגטון, חובט שמאלי.

הלך לעולמו ב-10 ביוני, בגיל 65, ב-אורינדה, קליפורניה.

שיחק באוקלנד את'לטיקס, טקסס ריינג'רס, שיקגו ווייט סוקס, ניו יורק מטס, אטלנטה ברייבס, ניו יורק יאנקיז ובקליפורניה איינג'לס.

קודם כל, וושינגטון שיחק בסרט הנפלא "שמתי ברז למורה", מי שלא ראה – לרוץ. הוא החל את הקריירה בדהירה, עם אליפות באוקלנד בעונת הבכורה והופעה באול-סטאר כבר בעונה השניה. 164 הום ראנס, כשפעמיים בקריירה הוא חבט 308., לא רע בכלל.

פרידה מקלאודל וושינגטון

שדה מרכזי: לו ברוק, חובט שמאלי, חבר בהיכל התהילה.

הלך לעולמו ב-6 בספטמבר, בגיל 81, ב-סיינט צ'ארלס, מיזורי.

שיחק בשיקגו קאבס וב-סיינט לואיס קארדינלס.

מכוכבי הקבוצה שלנו. ספידסטר, עם שמונה זכיות במלך הגניבות, שיחבוט אצלנו ליד אוף כנראה. שתי אליפויות, ממוצע חבטות 293., שש הופעות באול-סטאר, ולא פחות מ-938 בסיסים גנובים (אבל גם לא יותר). ברוק הוא הצבע והאנרגיות של "היז"ל התהילה 2020".

זה המנהיג של האאוטפילד שלנו

שדה ימני: אל קליין, חובט ימני, חבר בהיכל התהילה.

הלך לעולמו ב-6 באפריל, בגיל 85, ב-בלומפילד הילס, מישיגן.

שיחק לאורך כל הקריירה בדטרויט טייגרס.

הכח ההתקפי שלנו מצד ימין מגיע מ-מיסטר טייגר, שיחבוט בוודאות שלישי או רביעי. 22 עונות בטייגרס, 399 הום ראנס, ממוצע חבטות של 297. (תשע עונות עם 300. ומעלה), אלוף העולם ב-1968, כוכב ללא ספק.

אל קליין, אחד הגדולים

DH: ג'ים וויין, חובט ימני.

הלך לעולמו ב-26 במארס, בגיל 78, ב-יוסטון, טקסס.

שיחק ביוסטון קולט. 45, יוסטון אסטרוז, לוס אנג'לס דודג'רס, אטלנטה ברייבס, ניו יורק יאנקיז ובמילווקי ברוורס.

אחד השחקנים היותר ראויים להיכל התהילה שעדיין לא נכנסו. 291 הום ראנס, שלוש הופעות באול-סטאר, אחוז עליה לבסיס של 366., וכל זה כשאת רוב הקריירה הוא עושה ב-אסטרודום, המאוד לא ידידותי לחובטים…

ג'ים וויין בפוזה מוכרת (צילום: Houston Chronicle)

לסיכום: ארבעה חובטים ימניים, שלושה חובטים שמאליים, שני סוויץ'.

פיצ'רים:

סטארטר ראשון: ווייטי פורד, שמאלי, חבר בהיכל התהילה.

הלך לעולמו ב-8 באוקטובר, בגיל 91, ב-לייק סאקסס, ניו יורק.

שיחק לאורך כל הקריירה בניו יורק יאנקיז.

להתחיל סדרת פלייאוף כש-ווייטי הוא הזורק שלך – קשה לבקש יותר מזה. לפטי קלאסי, ה-"צ'יירמן אוף דה בורד", עשה הכל בקריירה: 236 ניצחונות, ERA של 2.75, שש זכיות באליפות, פעם אחת ה-MVP של הוורלד סירייס, סיי יאנג אחד, ובעיקר היה פיצ'ר של משחקים גדולים. חולצה מספר 16 שלך, ווייטי.

ככה מתחילים רוטיישן. פורד (צילום: cooperstowncred.com)

סטארטר שני: בוב גיבסון, ימני, חבר בהיכל התהילה.

הלך לעולמו ב-2 באוקטובר, בגיל 84, ב-אומאהה, נברסקה.

שיחק לאורך כל הקריירה בסיינט לואיס קארדינלס.

כמו ווייטי, גם גיבסון הוא מהפיצ'רים של פעם, אפילו יותר מקודמו. כמו ווייטי, גם הוא שיחק את כל הקריירה באותה הקבוצה, כמות ניצחונות דומה (251), ERA דומה (2.91), שתי אליפויות, שני סיי יאנג, ובעיקר, פיצ'ר מפחיד שאף אחד לא רצה להתעסק איתו. ה-Home Plate היתה שלו בכל פעם שעלה לזרוק. עם שניים כאלה אנחנו ב-0:2 ודאי.

כזה היה רק אחד. גיבסון

סטארטר שלישי: טום סיוור, ימני, חבר בהיכל התהילה.

הלך לעולמו ב-31 באוגוסט, בגיל 75, ב-קאליסטוגה, קליפורניה.

שיחק בניו יורק מטס, סינסינטי רדס, שיקגו ווייט סוקס ובבוסטון רד סוקס.

גדול שחקני המטס בכל הזמנים, Mister Met, האיש שחתום על האליפות הראשונה של המועדון יותר מכל אחד אחר (1969). 311 ניצחונות, ERA של 2.86, שלוש זכיות בסיי יאנג, 12 הופעות באול-סטאר, וכמובן No Hitter אחד. אם בטעות הפסדנו את אחד משני המשחקים הקודמים, סיוור יבטיח לנו יתרון בסדרה.

מספר 3 שהוא מספר 1 בכל קבוצה. סיוור

סטארטר רביעי: מייק מקורמיק, שמאלי.

הלך לעולמו ב-13 ביוני, בגיל 81, ב-קורנליוס, צפון קרוליינה.

שיחק בניו יורק / סן פרנסיסקו ג'איינטס, בולטימור אוריולס, וושינגטון סנאטורס, ניו יורק יאנקיז ובקנזס סיטי רויאלס.

כאן כצפוי יש ירידה, אחרי שלושת התותחים הכבדים שפותחים את הרוטיישן שלנו, אבל עדיין, מאזן של 128:134, ארבע הופעות באול-סטאר, ERA מרשים של 3.73, זכיה בסיי יאנג ב-1967, אז הוא ניצח 22 משחקים עם ERA של 2.85. מול רוב הקבוצות, סטארטר רביעי שיעלה יהיה פחות טוב.

מייק מקורמיק (צילום: NBC Sports)

סטארטר חמישי: ג'וני אנטונלי, שמאלי.

הלך לעולמו ב-28 בפברואר, בגיל 89, ב-רוצ'סטר, ניו יורק.

שיחק בבוסטון / מילווקי ברייבס, ניו יורק / סן פרנסיסקו ג'איינטס ובקליבלנד אינדיאנס.

פותח חמישי שניצח 126 משחקים? עם ERA של 3.34? עם שש הופעות באול-סטאר? זה בהחלט מרשים. אנטונלי, שאהב לשחק בקבוצות שעברו ערים, רשם שתי עונות עם 20 ניצחונות ומעלה, והיה חלק משמעותי באליפות של הג'איינטס ב-1954. הוא יהיה גם חלק באליפות ההיסטורית של "היז"ל התהילה 2020", ללא ספק.

החמישי הכי טוב שיש. אנטונלי (צילום: niashf.org)

לסיכום: שני פותחים ימניים, שלושה שמאליים.

בולפן:

רליבר ראשון: בוב לי, ימני.

הלך לעולמו ב-25 במארס, בגיל 82, ב-לייק הוואסו סיטי, אריזונה.

שיחק בלוס אנג'לס / קליפורניה איינג'לס, לוס אנג'לס דודג'רס ובסינסינטי רדס.

אם סטארטר שלנו נפצע, מסתבך, או נאלץ לרדת בגלל הפסקת גשם, בוב לי היה מה שנקרא בעבר "ספוט סטארטר", או "לונג רליבר" היום: רליבר שיודע לעלות גם בתחילת משחקים, ואם לא – הוא ידע גם לסגור משחקים, עם 64 שמירות, לצד ERA מרשים של 2.71. לי שיחק באול-סטאר של 1965.

אין הרבה תיעוד על הבחור. בוב היל (צילום: Wikipedia)

רליבר שני: דון לארסן, ימני.

הלך לעולמו ב-1 בינואר, בגיל 90, ב-היידן, איידהו.

שיחק בסיינט לואיס בראונס, בולטימור אוריולס, ניו יורק יאנקיז, קנזס סיטי את'לטיקס, שיקגו ווייט סוקס, סן פרנסיסקו ג'איינטס, יוסטון קולט. 45, יוסטון אסטרוז ובשיקגו קאבס.

לארסן זכור בעיקר בזכות ה-Perfect Game שזרק במשחק החמישי של וורלד סירייס 1956, אך מדובר בשילוב בין סטארטר לרליבר (פתח ב-171 מתוך 412 משחקים בלבד), עם ERA של 3.78, שהיה בכל הרגעים הגדולים, לא אחד שיעשה במכנסיים במאני טיים (מי אמר צ'פמן ולא קיבל?).

סיום המשחק המושלם של לארסן

קלוזר: רון פרנואקי, שמאלי.

הלך לעולמו ב-2 באוקטובר, בגיל 84, ב-ורו ביץ', פלורידה.

שיחק בלוס אנג'לס דודג'רס, מינסוטה טווינס, דטרויט טייגרס ובקליפורניה איינג'לס.

מהרליברים היותר טובים בשנות ה-60, תקופה שבה פיצ'רים כמעט לא הוחלפו. ארבע אליפויות (שתיים כמאמן), כולן במדי הדודג'רס, פעמיים הוביל את האמריקן ליג בשמירות, ERA של 2.79, עם 178 שמירות. תותח לסגירת משחקים בפלייאוף.

סוגר את הסגל. פרנואקי (צילום: Wikipedia)

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. איזה מבצע! אני מסכים אתך עם כל הרשימה,. הראיתי לגייל ואפילו לא הייתי צריך לתרגם לה את השמות. היא מכירה את כולם מהתמונות. היא חולת בייסבול אמיתית עוד מימי ג'קי רובינסון. אבל גייל אשתי מוסרת לך שהיא הייתה מעדיפה את תום סייוור כפיצ'ר ראשון (היא טועה, אבל לך תתווכח עם אוהדת מטס חולה).

  2. יוני, היז״ל התהילה כל כך גאוני שעצרתי על המשפט הראשון להגיד את זה. עכשיו אני הולך להמשיך לקרוא, אבל שתדע.

  3. כרגיל יוני, כתוב מעולה. אין לי מה להוסיף. עם שלישיה כזו ברוטציה, אפשר להרכיב שני ארנבים וגור פנדה ולוקחים אליפות מתוך שינה. אבל אחרי שדאגת לסגל על המגרש, נראה לי שצריך גם לגבות אותו בסגל מקצועי.
    מנג׳ר: למנג׳רים היתה שנה טובה דווקא, ו״רק״ ארבעה מהם הלכו לעולמם, אף אחד לא ״אגדה״, אז נראה לי שנלך על ג׳ון מקנמרה, שאימן 19 שנה, מ69 ועד 96, בין השאר בסן דייגו, סינסנטי ובוסטון, השיג מאזן של 1160-1233 (אמרתי שזה לא הולך להיות אגדי) ובמאזנו אליפות הAL ב1986 בניצחון על האיינג׳לס ולך תדע, אולי היה זה ששובר את קללת הבמבינו אלמלא אלוהי הבייסבול התערב לטובת המטס באותה שנה.
    ג׳נרל מנג׳ר: או, פה יש לנו כבר מישהו עם רזומה יפה, בוב ווטסון, שנכנס לסגל שלך כחובט אצלי גם מתפקד כGM. למי שמכיר, אחרי פרישתו עבר לפרונט אופיס ושימש במשרד הGM עד שב1993 מונה לGM השחור הראשון בליגה. כעבור שלוש שנים עבר ליאנקיז ושם יחד עם ג׳ו טורה שבר את המנחוס של היאנקיז דאז ולקח אליפות היסטורית. אגב, קטע מעניין על ווטסון, האיש הוא גם הראשון שחבט cycle בנשיונל ובאמריקן ליג.
    שדר: בטי בושמן, האשה הראשונה ששדרה משחקי בייסבול, ב64 בצוות הרדיו של הקנזס סיטי אייס (היום אוקלנד).
    פרשן: ג׳ו מורגן כמובן. עם הטכנולוגיה של היום הוא יכול לשים על עצמו מיקרופון בשדה ולפרשן מהשטח!
    ואחד אחרון, לא הול אופ פיים, לא היז״ל התהילה, אבל מהטיפוסים האלה שיש רק בבייסבול, pinch hitter, ג׳יי ג׳ונסטון. מי? תקראו https://thebaseballcodes.com/2020/09/29/rip-jay-johnstone

      1. היה לי בראש אבל אז התחלתי לקרוא על בוב ווטסון וברח לי. מסתבר שהוא גם חתום על הראן המליון בליגה. אני מניח שמאז שהתחילו לספור.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט