התנגשות הטיטנים – לקראת מחזור 6 בNFL

מאת צוות הופס פוטבול: פריים טיים זק, יניב שושני ועידו יצחקי

דו קרב מסקרן, רודג'רס ובריידי

טנסי טייטנס (4- 0) – יוסטון טקסנס (1- 4) (נאשוויל, יום א' 20:00)

מפגש קצוות בין OVERACHIEVER ל- UNDERPERFORMER בבית ה-AFC  דרום.

טנסי הרשימה מאד בניצחון היפה על הבילס בשבוע שעבר. בניגוד לציפיות, נראה שההפסקה הכפויה בשל אירועי הקורונה לא עצרה את המומנטום של הקבוצה, ששואפת לחזור בפעם השנייה ברציפות לגמר החטיבה – ואולי אף להתקדם מעבר לזה. דרק הנרי ממשיך להיות בורג מרכזי במכונת ההתקפה של הטייטנס (מקום שני בליגה עם 94 יארד למשחק על הקרקע) אך דווקא התקפת המסירה (הפחות מדוברת) היא החלק הדומיננטי בהתקפה ומדורגת חמישית בליגה. הק"ב ריאן טנהיל ממשיך את יכולתו הטובה והיציבה משנה שעברה ומציג רייטינג של 110, עם 9 ט"ד (בארבעה משחקים) ורק חטיפה אחת. נקודת התורפה ההגנתית היא המשחק כנגד הריצה, בו טנסי מדורגת אחרונה בליגה עם 5.5 יארד לכל ניסיון ריצה של היריב. עדיין, בשורה התחתונה ההגנה עושה את שלה, סופגת רק 22.5 נקודות למשחק (תשיעית בליגה) ומאפשרת להתקפה לשלוט בקצב ולנצח, גם אם מרבית הניצחונות (למעט המשחק מול בפאלו) היו בהפרשים קטנים.

יוסטון, לאחר חילופי המאמנים, הצליחה לגייס אנרגיות ולהשיג את ניצחון הבכורה שלה מול ג'קסונוויל. השיפור העיקרי היה בקווים הקדמיים בשני חלקי הקבוצה – קו ההגנה השיג 3 סאקים על גרדנר מינשו ואיפשר ליגוארים רק 75 יארד על הקרקע. קו ההתקפה המושמץ הצליח להשאיר רוב המשחק את ווטסון על הרגליים (סאק אחד בלבד!) ונתן לו מספיק זמן כדי לייצר מסירות מדויקות  – בעיקר לברנדון קוקס שהשיג 161 יארד. יש לחכות ולראות אם המשחק הזה היווה התעלות חד פעמית או מהווה סימן לעתיד טוב יותר של הקבוצה, שללא ספק רמת הכישרון של שחקניה מצדיק מאזן ויכולת קבוצתית טובים הרבה יותר מכפי שהטקסנים הפגינו עד כה. בכל מקרה הם יכולים לשחק משוחרר כי הסיכוי של יוסטון להגיע לפלייאוף השנה הוא כמעט אפסי.

תחזית : לטנסי תהיה מנוחה קצרה יותר לקראת המשחק (שיחקו ביום שלישי) אך הם הקבוצה הטובה יותר ומשחקים בבית. ליוסטון אין רץ דומיננטי שיידע לנצל את חולשת הגנת הריצה של הטייטנס. מהצד השני, ג'יי-ג'יי וואט וחבריו יפעילו לחץ על טנהיל אבל לא תהיה להם תשובה לדרק הנרי שיציג משחק גדול ויוביל את טנסי לעוד ניצחון דחוק שישאיר אותם בלתי מנוצחים שבוע נוסף.

פילדלפיה איגלס (1- 3- 1) – בולטימור רייבנס (4- 1) (פילדלפיה, יום א' 20:00)

משחק חשוב עבור שתי הקבוצות על מיקום במאבקים לקראת הפלייאוף.

בולטימור ניצחה את כל משחקיה (למעט התבוסה לקנזס סיטי) אבל בהתקפה הם נראים הרבה יותר גרוע מבשנה שעברה, בה דורגו כטובים ביותר בליגה (והביאו MVP ללאמאר ג'קסון). נראה שהבעיה העיקרית היא הירידה בכושרו של ג'קסון עצמו, שמשיג כרגע רייטינג בינוני למדי (101) ונראה הרבה פחות מדויק מבעבר. הוא עדיין עושה הרבה נזק ליריבות על הקרקע (48 יארד למשחק), אך אפילו מבין הק"ב הוא מדורג בריצה במקום השלישי בלבד (אחרי מאריי וניוטון). מצד שני, ההגנה של בולטימור השתפרה ביחס לעונה שעברה והיא מדורגת במקום השלישי בליגה (ראשונה בספיגת נקודות עם 15 בלבד למשחק), כשהיא מצטיינת גם מול הריצה וגם מול המסירה (אם כי היריבות החלשות שבולטימור פגשה עד כה בוודאי עזרו לה להגיע למיקום הגבוה הזה).

פילדלפיה פתחו את העונה באופן קטסטרופלי עם תבוסות מביכות לוושינגטון והראמס אבל נמצאים במגמת שיפור מסוימת ואחרי ניצחון יפה על הניינרס המפורקים נתנו קרב לא קל לסטילרס לפני שנכנעו לקראת הסיום. הפציעות הרבות (בין היתר של שלושת הרסיברים הבכירים) מקשות מאד על הקבוצה והקו הקדמי שבגללו קארסון וונץ כבר סופר 19 סאקים ב-5 משחקים לא מאפשר לו מרווח נשימה. ההגנה בינונית כנגד הריצה ואיומה כנגד המסירה (שוב, גם בגלל פציעות). למזלם הם משחקים בבית ה-NFC מזרח החלש ונראה שגם ביכולתם הנוכחית הדרך לראשות הבית פתוחה בפניהם, עכשיו כשהק"ב של דאלאס, דאק פרסקוט, גמר את העונה.

תחזית : הגנת בולטימור משיגה מעל 3 סאקים למשחק (מקום חמישי בליגה) והקו הקדמי של פילדלפיה מאפשר כמעט 4 (מקום 30)… ככל הנראה וונץ יבלה חלק גדול מהמשחק על גבו. הוא יעשה כמיטב יכולתו וגם עם התופסים המחליפים ישים נקודות על הלוח אבל ההגנה החלשה של פילדלפיה תהיה בעוכריו, תאפשר לג'קסון חופש לרוץ ולמסור ולכן בפעם השניה תוך שבוע האיגלס יפסידו לקבוצת צמרת מבית ה-AFC צפון. בולטימור תישאר צמודה לסטילרס במרוץ לראשות הבית.

מכונת סאקים, הגנת בולטימור

מינסוטה ויקינגס (1- 4) – אטלנטה פלקונס (0- 5) (מיניאפוליס, יום א' 20:00)

קרב בין שתי המאוכזבות והמאכזבות של ה-NFC (ב-AFC יוסטון גורפת את התואר המפוקפק ללא תחרות…).

אחרי עוד הפסד כואב (הפעם לקרולינה, יריבתם לתחתית בית ה-NFC דרום), אטלנטה פיטרה סוף סוף את המאמן דן קווין (וגם את ה-GM  תומס דימיטרוף) ויש גם דיבורים לגבי עתידו בקבוצה של מאט ראין הוותיק. העונה הזו כבר אבודה ללא ספק וכל מה שנשאר לשחקנים ולחברי צוות האימון שימונה (כרגע מתאם ההגנה ראחים מוריס מונה כממלא מקום) הוא להציל מעט את יוקרתם ולוודא שיישארו באטלנטה בשנה הבאה, שככל הנראה עומדת להיות הראשונה ברצף עונות בניה מחדש של כל מערכי הקבוצה – בהתקפה ובעיקר בהגנה, שגם השנה היא מהגרועות בליגה.

למינסוטה עוד היה סיכוי להעלות את העונה הזו על פסים חיוביים, כשהובילו במפתיע בסיאטל ברבע האחרון אך רצף טעויות של הק"ב קירק קאזינס והמאמן מייק זימר גרמו להפסד דחוק שהחמיר מאד את מצבם. אצל הויקינגס הבעיה העיקרית היא ברורה וממוקדת במשחק המסירה, ובעיקר בחטיפות הרבות שקאזינס מאפשר להגנות היריבות – הקבוצה מדורגת במקום ה-30 בליגה עם 1.4 חטיפות למשחק, וזאת למרות שמינסוטה מבצעת מעט מהלכי מסירה (28, רק יותר מבולטימור). לקבוצה תופסים טובים (אדם תילן האמין והוותיק וג'סטין ג'פרסון הרוקי המצוין) ורץ אחורי מעולה (דלווין קוק, שמוביל את הליגה עם כמעט 100 יארד למשחק) כך שיש יסוד להאמין שעם ק"ב יותר יציב ובטוח ושדרוג להגנה שנחלשה מאד (בעיקר מעזיבה של לא מעט שחקנים מובילים, שטרם נמצא להם תחליף ראוי) הקבוצה יכולה לחזור לצמרת. העונה היא כנראה תתמודד עם דטרויט על המקום האחרון בבית ה-NFC צפון, כשהם רואים את גרין ביי ואפילו את שיקגו במרחק רב לפניהם בטבלה.

תחזית : יוסטון הדגימה בשבוע שעבר איך החלפת מאמן הביאה לניצחון בכורה, וכך יקרה גם לאטלנטה השבוע. נקודת החוזק (היחסי) של הגנת הפלקונס היא כנגד משחק הריצה (מדורגת 10 בליגה) כך שדלווין קוק (שאולי ייעדר בגלל פציעה) ובוודאי מחליפו אלכסנדר מתיסון יתקשו להיות דומיננטיים. העומס ההתקפי ייפול על קאזינס שימשיך לטעות כהרגלו תחת לחץ. מאט ריאן יצליח לנצל זאת ולנצח במשחק צמוד ורווי טעויות שיגיע לסקור גבוה.

בפאלו בילס (4- 1) – קנזס סיטי צ'יפס (4- 1) (בפאלו, 24:00 בלילה בין יום ב' ל-ג')

משחק מסקרן בין שתי קבוצות מצוינות שירצו להתאושש מהפסד בכורה כואב שספגו השבוע.

הק"ב של הבילס, ג'וש אלן, נחת לקרקע במשחק חלש השבוע בהפסד לטנסי אחרי רצף משחקים מצוינים בתחילת העונה – אבל הבעיה העיקרית (והמפתיעה) של הבילס העונה היא דווקא בהגנה, שבניגוד לשנים קודמות מדורגת בשליש התחתון של הליגה. בעיקר אמורים הדברים בהגנת המסירה, אשר מאפשרת ליריבים להשלים כמעט 70% מניסיונות המסירה (מקום 24 בליגה) ולהשיג 28.5 נקודות למשחק (מקום 22) – כך הם לא יגיעו, כפי שהם שואפים, עמוק לתוך הפלייאוף. המאמן המצוין שון מקדרמוט, שיש לו מניות רבות בהצלחת הקבוצה בשנים האחרונות, צריך לפענח מה גורם לאותם שחקנים שייצרו בשנה שעברה את ההגנה השביעית בטיבה בליגה להידרדר כך ברמתם. אם ההגנה תחזור לתת תצוגות טובות, הם ידעו להתגבר גם על ימים חלשים של אלן (ויהיו עוד כאלה…) ולהבטיח לעצמם את ראשות בית ה-AFC מזרח בשלב די מוקדם של העונה.

הצ'יפס הופתעו השבוע בביתם ע"י הריידרס שהצליחו להקשות על מהומס מצד אחד ולהפעיל בצורה אפקטיבית את ההתקפה בראשות הק"ב דרק קאר כדי להשיג 40 נקודות מול ההגנה הבינונית של קנזס סיטי – שתצטרך גם היא להשתפר כדי לאפשר לצ'יפס להגיע שוב לסופרבול. מה שעזר מאד לריידרס הוא החולשה היחסית של קנזס סיטי במשחק הריצה – הרוקי אדוארדס-הילייר הפתיע במשחק פתיחה מפלצתי (138 יארד על הקרקע מול יוסטון) אך בארבעת המשחקים הבאים לא השיג יותר מ-64 יארדים למשחק על הקרקע וזה הופך את התקפת הצ'יפס לקצת פחות רבגונית. עדיין, ברוב המכריע של המשחקים היכולת של מהומס תספיק כדי לנצח גם כך.
בכל זאת אנדי ריד לא לוקח שום סיכון בדרך לסופר בול נוסף, ולשם כך הוחתם השבוע כחיזוק למשחק הריצה לבאון בל (לשעבר בפיטסבורג ולאחרונה בג׳טס) -אם כי הוא עדיין לא יוכל לשחק השבוע.

תחזית : למהומס לא יהיו שני ימים חלשים ברציפות. הגנת הבילס אינה במיטבה והיא חלשה במיוחד כנגד הריצה, מה שיאפשר לרץ הרוקי של הצ'יפס לצבור יארדים וביטחון. ג'וש אלן יחזור ליכולתו הגבוהה אבל הוא עדיין הק"ב הפחות טוב בעימות הזה, ובהפרש משמעותי. הבילס ישארו בתמונה עד קרוב לסיום אבל ייכנעו לקסמים של מהומס וריד במשחק מהנה עם הרבה נקודות על הלוח.

המון כישרון על המגרש, אלן ומהומס

דאלאס קאובויס (2- 3) – אריזונה קרדינלס (3- 2) (דאלאס, יום ג 03:15)

משחק מפתח שיכתיב את המשך העונה של דאלאס לאחר פציעתו של דאק פרסקוט.

אנדי דאלטון הוותיק, שהגיע לדאלאס כמחליף לאחר קריירה בת 9 עונות כק"ב פותח בסינסינטי, נכנס למשחק מול הג'יאנטס ברבע השלישי לאחר פציעתו מסיימת העונה של דאק פרסקוט והוביל את הקאובויס לניצחון. דאלאס תצטרך לקוות ליכולת גבוהה של דאלטון עד לתום העונה, בתקווה שיצליח להפגין יציבות וביטחון, להתגבר על החורים הרבים בהגנה הרעועה של הקבוצה, לנצל את היריבות החלשות בבית ה-NFC מזרח ולהביא את הקבוצה לפלייאוף. דאלטון מצידו שואף לגרש את השדים שליוו אותו בסינסינטי ולהשיג ניצחון פלייאוף ראשון בקריירה (אחרי ארבעה הפסדים). אמארי קופר וזיק אליוט ינסו לעזור לו, אך היעדרו (גם כן בשל פציעה קשה) של הטאקל העצום טיירון סמית תהפוך את קו ההתקפה להרבה יותר חדיר ותקשה מאד על דאלטון לייצר מהלכים מתוך הפוקט.

אריזונה חזרה למסלול הניצחונות (לאחר שני הפסדים רצופים) מול הג'טס בשבוע שעבר. הק"ב הצעיר קיילר מאריי ובעיקר התופס דאנדרה הופקינס (עם 131 יארד) הפגינו יכולת גבוהה אחרי ששיחקו לא טוב בשבוע שלפני כן מול קרולינה – אבל מול הג'טס גם קבוצות פחות חזקות יצליחו להיראות טוב… עם זאת, אפשר בהחלט להיות סלחני ביחס לחוסר היציבות של קבוצה צעירה, המובלת ע"י קווטרבק בעונתו השניה בליגה. מאריי בהחלט צריך לשפר את הדיוק במסירה (איבד עד כה 6 חטיפות – רק קאזינס ו-וונץ איבדו יותר), אך הוא ממצב את עצמו כאיום כפול בסגנון לאמאר ג'קסון (השיג עד כה 60 יארד למשחק על הקרקע – יותר מג'קסון וניוטון) ובנה כימיה נהדרת עם הופקינס (שמוביל את הליגה עם 105 יארד באוויר למשחק) כך שבהסתכלות קדימה האוהדים במדבר יכולים להיות מאד אופטימיים.

תחזית : אריזונה משחקת בחוץ בשבוע השלישי ברציפות, וזה יקשה על מאריי וחבריו. שתי ההגנות מדורגות בחצי התחתון של הליגה, אך זו של דאלאס גרועה יותר. אריזונה גם יודעת להפעיל לחץ על הק"ב היריב (עם כמעט 3 סאקים למשחק) כך שלדלטון לא יהיה הרבה זמן למסור עם קו התקפה כל-כך מחורר. יתפתח שוטאאוט עם הרבה נקודות על הלוח  – ולמרות הכול אני מאמין שהניסיון, הביתיות והגאווה של דאלטון ושחקני דאלאס יכריעו את המשחק והם ישיגו ניצחון חשוב בהפרש קטן שיביא אותם למאזן חצוי ויבסס אותם בראשות הבית.

הפנים החדשות של הדאלאס קאובויס, אנדי דלתון

פיטסבורג סטילרס (0-4)קליבלנד בראונס (1-4) (פיטסבורג, ראשון 20:00)

לכאלו משחקים אנחנו מצפים, שתי קבוצות בכושר טוב, עם יריבות ומשקעים מהעבר הרחוק והקרוב, בתוך בית צפוף ואיכותי, שבו לכל ניצחון/הפסד משקל משמעותי יותר.

אחרי התבוסה במחזור הראשון לרייבנס, הבראונס כבר עם ארבעה ניצחונות ברציפות, כאשר ההתקפה לא יורדת מ-32 נקודות בכל אחד מהניצחונות הללו. הנשק העיקרי בהתקפה הינו משחק הריצה, בראשות קארים האנט וניק צ'אב. האנט, שהיה מורחק בחצי הראשון של עונת 2019 ובהמשכה נראה כמו צל חיוור של עצמו, חזר אל עצמו בגדול עם 6 ט"ד (3 באוויר), ואיתו כל ההתקפה עשתה צעד גדול קדימה. ההתמקדות במשחק הריצה עשתה רק טוב לבייקר מייפילד, שלא מנסה לקחת על עצמו יותר מידי, וכתוצאה מכך אחוז הדיוק במסירה בעלייה וכמות האיבודים בירידה דרסטית. בהגנה המצב פחות וורוד, בעיקר כנגד משחק המסירה, והבראונס לא מצליחים לרדת מ-300 יארדים למשחק (מקום 30 לא מחמיא בליגה).

הגנת מסירה לא טובה זה סימן לא מעודד מול בן רות'לסברגר וחבורתו. לביג בן יש סוללה של תופסים, בכל משחק הוא מתמקד בתופס אחר, והמרוויח האחרון הוא הרוקי צ'ייס קלייפול, עם ארבעה ט"ד במשחק מול האיגלס. ועדיין, החלק החזק בפיטסבורג זאת ההגנה, שנמצאת בקצב היסטורי עם 20 סאקים עד כה, ומצטיינת בעיקר בעצירת משחק הריצה.

נתון מעניין – הפעם האחרונה שקליבלנד פתחה במאזן 1-4 הייתה אי שם ב-1994, עת אימן אותה אחד העונה לשם ביל בליצ'ק.

תחזית – משחק חם בו כל תוצאה אפשרית, אבל עושה רושם שפיטסבורג קבוצה שלמה ומגובשת יותר, והיא תישאר במאזן מושלם גם אחרי המחזור השישי.

אחוזי הדיוק הגבוהים בקריירה, ביג בן (צילום:stillcurtain.com )

ג'קסונוויל ג'אגוארס (4-1) – דטרויט ליאונס (3-1)  (ג'קסונוויל, ראשון 20:00)

עוד תחילת שנה עם ציפיות לשיפור אצל הליאונס, ושוב באה המציאות וטופחת על פניהם. ההתקפה בנסיגה לעומת שנה שעברה, והפעם גם מת'יו סטאנפורד מצטרף לבינוניות המאפיינת את הקבוצה. המצב בהגנה גרוע אפילו יותר, הקו הקדמי לא מצליח להפעיל לחץ כלשהו על קווטרבק היריבה, וחדיר במיוחד למהלכי ריצה.

מול האריות מתייצבת קבוצה גרועה לא פחות, ומזלה שיש לה את גרדנר מינשו, שמהווה את נקודת האור היחידה בעוד עונה חסרת יכולת, הן בהתקפה ובייחוד בהגנה.

נתון מעניין – היגוארים חטפו לפחות 30 נקודות בארבעת המשחקים האחרונים.

תחזית – במאבק בין שתיים מנמושות הליגה, דטרויט תהיה הקבוצה הפחות גרועה, ותרשום את ניצחונה השני העונה.

אם לא עכשיו, אימתי. סטאנפורד (צילום: detroitlions.com)

קרוליינה פאנת'רס (2-3) – שיקאגו ברס (1-4) (שארלוט, ראשון 20:00)

קשה להאמין, אבל הפנתרים במקום השישי בליגה בצבירת יארדים, וטדי ברידג'ווטר מוביל באחוזי ההשלמה (73.4%). קרוליינה היא הקבוצה המפתיעה עד כה למרות חסרונו של כריסטיאן מקפרי, ועם יכולת התקפית טובה והגנה סבירה היא מובילה כרגע את הבית הדרומי, במאזן זהה לסיינטס ולבאקנירס.

הפאנת'רס ישחקו מול עוד קבוצה מפתיעה יחסית, שמצליחה לנצח השנה משחקים שהיתה מפסידה בעבר. כל הניצחונות של הברס העונה היו בפער של פחות מט"ד, כולל ניצחון בשער שדה, נושא כאוב אצל הדובים. ההגנה ממשיכה לשחק ברמות הגבוהות ביותר, וחליל מאק יהיה בעיה רצינית עבור ברידג'ווטר והקו הקדמי שלו .

נתון מעניין – הברס ספגו העונה רק 4 ט"ד במסירה, הכי קצת בליגה.

תחזית – הפעם היכולת ההתקפית של הפנת'רס לא תספיק, וההגנה של הברס תנצח עבורה את המשחק, שוב.

הכי מדויק בליגה, ברידג'ווטר (צילום: reddit.com)

סאן פרנסיסקו פורטי ניינרס (3-2) – לוס אנג'לס ראמס (1-4) (סאן פרנסיסקו, שני 03:20)

איך שגלגל מסתובב לו (1) – לפני שנתיים העפילו הראמס לסופרבול, תוך שהם מציגים פוטבול יצירתי ואיכותי, בעונה שלאחריה הקבוצה התקשתה מאוד, ולא העפילה כלל לפלייאוף. העונה הקלפים שוב מסתדרים היטב, והראמס נראים בדרך הנכונה לפלייאוף.

ההתקפה מאוזנת בין ריצה למסירה, ג'רד גוף מזכיר שוב את היכולת של עונת הסופרבול, ולוס אנג'לס במקום רביעי בליגה בצבירת יארדים. גם ההגנה בהנהגתו של ארון דונלנד מציגה שיפור ניכר, גם כנגד הריצה ובעיקר בעצירת משחק המסירה של היריבות.

איך שגלגל מסתובב לו (2) – לפני שנתיים היתה סאן פרנסיסקו הקבוצה כמעט הכי גרועה בליגה, אבל כמעט בין לילה היא עברה מהפך מדהים עד כדי מרחק נגיעה מניצחון בסופרבול רק שנה אחת אחרי. העונה הנוכחית היכולת בצניחה חופשית, כולל קריסה מהדהדת מול מיאמי בשבוע שעבר, ונוכח מצבת הפציעות המשמעותית הפלייאוף הולך ומתרחק מידי משחק.

נתון מעניין – מאז 2017, ג'רד גוף שני רק לטום בריידי במספר הניצחונות.

תחזית – מול מיאמי הקו הקדמי של התקפת הניינרס פשוט התפרק, וזה עוד מול קבוצה שלא מצטיינת בלחץ על הקווטרבק. מול ארון דונלד וטרוי רידר זה יכול לעלות מאוד ביוקר, תשאלו את אלכס סמית'. בכל מקרה הראמס עדיפים על הניינרס, והם הפייבוריטים לניצחון.

איך בדיוק עוצרים דבר כזה? דונלד (צילום: downtownrams.com)

ניו אינגלנד פטריוטס (2-2) – דנבר ברונקוס (3-1), 20:00

ערב המשחק שהיה אמור להתקיים בין שתי הקבוצות בשבוע שעבר, התגלו נדבקים חדשים בקורונה אצל ניו אינגלנד והמשחק נדחה לשבוע הזה, יחד עם עוד מס' משחקים שזזו בשל הצרכים השונים להתאים את הלו"ז. הפטריוטס יכולים להיות רק מרוצים מהדחייה. לאחר שלפני שבועיים הם שיחקו ללא קאם ניוטון, שנדבק בנגיף וכן לאחר כמה ימים התברר כי גם שחקן ההגנה של 2019 – סטפן גילמור נדבק, השניים חזרו לסגל הקבוצה השבוע ויעמדו לרשותו של בליצ'ק במשחק הערב. שני שחקני הרכב שכן נמאים ברשימת הקוביד הם סוני מישל הרץ, ושאק מייסון הגארד. הפאטס הפגינו כזכור יכולת הגנתית מצויינת נגד הצ'יפס אך ברייאן הוייר וסטידהאם הקווטרבקים המחליפים דאגו לאבד מספיק פעמים בכדי לתת למהומס לנצח. עם זאת, למרות המהפכה שעבר הסגל העונה – ניו אינגלנד מוכיחה לנו שעדיין יש לה על מה להילחם.

דנבר סבלה גם כן מפציעה של הקווטרבק הפותח דרו לוק, שנמצא תחת העיניים הבוחנות של ג'ון אלווי העונה, שיצטרך לקבל החלטה האם לוק מספיק טוב בכדי להוביל את הברונקוס גם בשנים הבאות. תחת ברט ריפיין הקבוצה נראתה נורא, אבל גם עם קרטון מאחורי הסנטר אפשר לנצח את הג'טס – הניצחון היחידי של דנבר העונה. ייתכן ולוק יחזור כבר הערב כשהוא עורך אימונים מלאים במהלך השבוע ומוגדר בסימן שאלה למשחק. התופס האמלר ונהטייטאנד נואה פאנט פצועים ולא יישחקו.

על הנייר ניו אינגלנד חזקה יותר, מאומנת יותר והיא גם מקבלת לחיקה את שני השחקנים החשובים ביותר שלה, בעוד דנבר תקווה שלוק יהיה כשיר ותמשיך לכאוב את פציעתו של וון מילר. ניצחון קל לפטריוטס.

הוא חוזר, קאם ניוטון

ניו יורק ג'איינטס (5-0) – וושינגטון פוטבול טים (4-1), 20:00

בבית הכי חלש בליגה כל קבוצה יכולה לכבוש את ראשות הבית. לכן, אף על פי שנראה כי זהו משחק בין שת יקבוצות חלשות וחסרות סיכוי להגעה לפלייאוף, ייתכן ויתברר למפרע כי למשחק הזה ישנן השלכות מפתיעות. ניו יורק ג'איינטס נתנו פייט לאורך משחק שלם והפגינו יכולת מעודדת מאוד נגד דאלאס, שבדיוק איבדה את דאק. גם לפני כן, הג'איינטס תקפו היטב את ההגנה החלשה של הקאובויז ודניאל ג'ונס הצליח משחק שלם לא לאבד את הפוטבול (באוויר).  נק' האור בעונה החשוכה הזו של הענקיים הוא היא מגיעה דווקא מעמדת הבועט, שם גראהם גאנו מספק אחוזים נפלאים ונותן נקודות חשובות לקבוצה, שלא מתורגמות לידי ניצחון.

וושינגטון עלתה לכותרות בשבוע שעבר בעיקר בשל הקאמבק המרגש במיוחד של אלכס סמית', שהיה צריך להמתין לפציעה של קייל אלן (שעלה להרכב בשל יכולת חלשה של האסקינס בשבועות הקודמים – בדוח הרשמי נכתב "מחלה"). סמית' אמנם לא היה טוב נגד הראמס ואארון דונאלד – שלא ריחם על הקווטרבק שחזר למגרשים אחרי שנתיים של היעדרות, אבל לחלוטין הצליח לרגש כל אוהד פוטבול האשר הוא. השבוע קייל אלן, שהיה לא רע בדקות ששיחק אמור לחזור להרכב כפותח. מי שצריך לנצל את המשחק להזדמנות לפרוח הוא הבחירה השנייה בדראפט – צ'ייס יאנג, שעד כה נותן עונה בינונית ודווקא נגד הג'איינטס ודניאל ג'ונס יוכל לנפק מס' שיזכירו את ימיו במכללות.

שתי הקבוצות החלשות של הבית נפגשות למשחק שמוגדר למזוכיסטים בלבד. קבוצת הפוטבול של וושינגטון עדיפה לדעתי (בעיקר הגנתית). ניו יורק תעשה צעד נוסף לעונה מושלמת.

הקאמבק של העשור, אלכס סמית'

אינדיאנפוליס קולטס (2-3) – סינסינטי בנגלס (1-3-1), 20:00

אינדיאנפוליס תצטרך להתאושש מההפסד הכואב לקליבלנד בשבוע שעבר, והיא מקבלת יריבה אידיאלית השבוע בכדי לחזור למסלול מחדש. הגנת המסירה הטובה בליגה תפגוש את ג'ו בוראו ותעשה הכל כדי למרר לו את 60 הדקות על המגרש. פיליפ ריברס ממשיך לעשות קולות של קווטרבק בן 38 עם שני איבדוים ואפס טאצ'דאונים בשבוע שעבר, במשחק מדאיג. ג'ונתן טיילור הרץ נהנה מכך שהוא מקבל את הפוטבול יותר, ובעיקר מקו התקפי סופר איכותי. ההגנה הנהדרת של הקולטס אמנם כפתה שני איבודים על מייפילד אבל יש גובל לכמה שהגנה יכולה לעשות. אם אינדי רוצה לעשות דברים גדולים השנה היא חייבת להיות יותר יצירתית במשחק המסירה.

בוראו הוא בחירה ראשונה מבטיחה במיוחד, אבל עם קו התקפי שכזה הוא לא צפוי להגיע רחוק. כשהוא כולו חשוף ללחצים מצד היריבות, הוא נוטה לעשות הרבה שטויות – כיאה לרוקי בן 23. נגד בולטימור, אולי ההגנה הלוחצת הכי טובה בליגה זה היה כבר יותר מדי עבורו. בוראו הושלך לקרקע ללא רחמים 7 פעמים והניקוד היחיד שהשיגה הקבוצה נגד הרייבנס הגיע מבעיטת שדה ברבע האחרון. אם הבנגלס רוצים להפי את המיטב מהקווטרבק הצעיר שלו הם יהיו חייבים לספק לו הגנה מתאימה בעונה הבאה.

אינדיאנפוליס צריכה לקחת את המשחק הזה בכל מחיר. הסקנדרי החזק של הקבוצה יקשה מאוד על סינסי באוויר, וג'ו מיקסון לבדו לא יוכל לסחוב את הקבוצה. ניצחון לקולטס.

מיאמי דולפינס (3-2) – ניו יורק ג'טס (5-0), 23:05

מיאמי תארח הערב בפלורידה את הג'טס כשהיא מגיעה לאחר אחד ממשחקיה הכי טובים מאז תחילת המילניום בו היא מביסה ללא רחמים את הפיינליסטית מהשנה שעברה – סן פרנסיקו פורטיניינרס בתוצאה 43:17. הדולפינס לא הגיעו ל43 נקודות כבר יותר מ5 שנים. ראיין פיטאצפאטריק היה נהדר מול משחק איום של הקורנרים המחליפים של הניינרס, וההגנה המצוינת של מיאמי תחת בריאן פלורס מיררה לג'ימי ג'י את דקות החזרה למגרש מפציעה, עד אשר שאנהאן הוציא אותו מהמגרש. מיאמי יכלה להפיק אפילו יותר מהמשחק, אך ההתקפה שלה עדיין חלשה והיא נזקקה ל5 בעיטות שדה. זה לא מנע מהם לקבל הרבה תנופה לקראת ההמשך, כשהמשחק הערב מגיע בתזמון מושלם להמשיך את המומנטום.

הג'טס האומללים עדיין מתאמים תחת אדם גייס – המאמן הבא שהולך להיות מפוטר בליגה, ויפה שעה אחת קודם. סאם דארונלד האומלל סובל מפציעה, ומי שייפתח במקומו יהיה האלוף בדימוס, ג'ו פלאקו. השינוי המרכזי של הסילונים השבוע הוא שחררו של לביון בל, הרץ הבכיר (לשעבר הטוב בליגה) שהשידוך שלו עם הקבוצה מתפוח הגדול היה כישלון מהדהד בשנה וחצי האחרונות. השבית לא עשתה טוב לקריירה של בל, שסבל מקו התקפי נוראי שלא סייע לו במשחק הריצה. הג'טס לא מצאו טרייד על הרץ, ובחרו לחוך את הנשק ההתקפי היחיד שעוד נותר להם בסגל.

מיאמי תכתוש הערב את ניו יורק, שאולי תקווה לקבל את טרבור לורנס בדראפט, לאחר שהאחרון רשם אתמול חמישה ט"ד במחצית במכללות.

ימשיך להנות מהחיים, רייאן פיצפטריק

טמפה ביי באקנירס (2-3) – גרין ביי פקרס (0-4), 23:25

סט המשחקים השני מציג את המשחק הכי טוב של המחזור. בתום משחק מורט עצבים, וללא כריס גדווין הפצוע, טמפה הפסידה בחמישי שעבר לשיקאגו במשחק שלא מבשר טובות עבורם. אלו הם המשחקים שצריך לנצח כדי לעלות לראשות הבית. בריידי אמנם הצליח להימנע מאיבודים אבל היכולת היא כבר לא מה שהיה, וההתקפה התקועה של הבאקס נאלצה לבעוט שוב ושוב. לאונרד פורנט היה פצוע, וכשטמפה משחקת עם רץ אחד בלבד (רולאנד ג'ונס) ההתקפה שלה הייתה מאוד חד-גונית ושיקאגו הצליחה להתסדר היטב נגדם. השבוע הפצועים אמורים לחזור, לקראת קרב לוהט נגד הקבוצה הכי חמה בליגה – גרין ביי פקרס.

אארון רוג'רס פורח תחת מאט לאפלור, והביי הגיע עבורם בדיוק בזמן לתקן תקלות קטנות לקראת מרתון המשחקים שצפוי להם בשבועות הקרובים. בפעם האחרונה שעלו למגרש שיחק רוג'רס ללא שני התופס הבכירים שלו ואכשהו דווקא הטייטאנד האנדרפאט של הפאקרס, רוברט טוניאן הצליח לתפוס שלושה טאצ'דאונים. אארון ג'ונס נהנה מכל רגע תחת קו ההתקפה מהטובים בליגה ומצליח להוות איום אדיר גם במשחק הריצה וגם במשחק המסירה. בדירוג העוצמה שערכתי לפני כשבוע וחצי דירגתי את גרין ביי ראשוינם. הם לחלוטין הקבוצה שהכי הרשימה אותי בפתיחת העונה. גם בצד ההגנתי, ג'ייר אלכסנדר מציג שיפור משמעותי ביכולת כיסוי השטחים שלו וזאדאריוס סמית' בדרך לרשום את העונה הטובה בקריירה שלו. דברים טובים קורים בלאמבו פילד. שרק תהיה לזה המשכיות.

טמפה עדיין לא הצליחה להתחבר עד הסוף והם זקוקים לשבוע חופש נואשות. גרין ביי מגיע רעננה יותר, איכותית ובריאה- בדרך לניצחון חמישי ברציפות.

מי יצא מנצח? בריידי ורודג'רס

לפוסט הזה יש 38 תגובות

  1. איזה מחזוררררר תאווה לחיך.
    הזדמנות אחרונה ( למרות שלך תדע…) לקרב בריידי-רוג'רס. אגדי. הפאקרס מנגנים יותר טוב, לא רואה איך הם מפסידים את זה. הרייבנס יעשו מהאיגלס פילי צ'יזסטייק ודווקא מהמר שהפלקונס סוף סוף יזכו לנחמה לרגל פיטורי קווין מול הוייקינגס. הבילס במבחן אחושילינג לכל הפרנצ'ייז, בעיקר להגנה שלהם. אם הם יכולים לתת פייט, הם עם הפנים למעלה.

    1. ככל שהעונה מתקדמת, נראה יותר ויותר שזאת העונה האחרונה של בריס. לגבי השניים האחרים, אתה לא צריך לדאוג (העז ימשיך עם ההבטחה שלו לשחק עד גיל 45, רודג'רס ירצה "לנקום" בגרין ביי על הבחירה בדראפט האחרון).

        1. לא בטוח בכלל. מאנינג לקח אליפות בעונה מזעזעת. עדיין יש שם קבוצה מעולה מסביב לבריס. הרחבת הפלייאוף משחקת לטובתם, גם העובדה שמדובר בארבעה משחקים לכל היותר,
          וגם קלישאות הענף כדוגמת Any given sunday ושאר ירקות

  2. תודה על פריוויו מצוין כרגיל.
    המשחקים שנכנסו לרשימת הצפייה:
    מהמשחקים המוקדמים – פיטסבורג-קליבלנד
    אחר כך – בריידי נגד רוג'רס
    ובשני בלילה – בילס-צ'יפס

      1. הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש, להודות שההחלטה ללכת על קאזינס הייתה ואינה רלוונטית יותר, להשתחרר מהחוזה שלו ולצאת לדרך חדשה ( ותאמינו לי שנשמתי ונשמתי לפני שכתבתי את המילים הללו. כמות ניבולי הפה וטינופת שיוצאות לי מהפה לא הייתה מביישת קאיוטי על גבול מעסיקו טקסס בלילה נטול ירח)

  3. טוב, הוייקינגס שער שדה לא יבקיעו היום. תגידו, יש טעם להתרגש לקראת 23:25,לבריידי והבקס יש איזה סיכוי למשחק צמוד הלילה?, מה אומרים?

      1. ו מ4th down, הם מקבלים ט"ד על הראש ועוד מקיובי מקרטע.. איזה סמרטוטים..
        תודה על התגובות, קופץ להביא עוד שישייה ואת כובע ה Go Brady שלי (סתם, סתם, אין לי באמת אחד כזה)

          1. אכן קשה להתווכח עם מה שקורה לאטלנטה השנה אבל ההפסד בשבוע שעבר בסיאטל היה אחד הכואבים והטיפשיים ביותר (לא כואב כמו משחק הדוויז'נל בקרח בסיאטל, נדמה לי ב2016, שבו החמצנו פילד גול מ23 יארד 0.2 שניות לסיום כדי להפסיד מפילד גול בהארכה). מיני קבוצה כבויה. זימר הוא לא מאמן של שחקנים, הם לא אוהבים אותו. הם מכבדים אותו כל עוד הוא מנצח. בשבוע שעבר, בשתי החלטות אומללות שכבר כתבתי עלייהם, הוא איבד את הריספקט. ורואים את זה בכל מהלך של הסגולים.

            1. אצלכם אני מוצא את עצמי מקבל כל שבוע תשובה שונה לשאלה האם זאת קבוצה טובה שיכולה באמת להצליח עם QB שטועה הרבה פחות, או שגם עמדות אחרות, על הפרק ומחוצה לו, צריכות שיקום.

            2. חיים, העניין עם קאזינס הוא לא הטעויות, הוא QB יציב, ואפילו טוב, הוא פשוט לא ווינר, הוא לא יודע לנצח. אם היה לו את האופי של ברט פארב למשל, הוא היה לוקח את מיניסוטה לסופרבול בעונה שעברה וזו שלפניה. וכן, האופנסיב ליין וההגנה הזדקנה ונחלשה. הייתה לנו הזדמנות פז להגיע לשיא ואם קיובי אחר, ווינר, מיניסוטה הייתה מ יפה את הלומברדי. ואולי אנחנו צריכים עונת זעזוע כזו של 3:13,שיבצעו חריש.. זה פרנצ'ייז מאוד רציני..

            3. אני מודה שאני לא בקיא גדול, ודי חדש בענף (אם לא כוללים צפייה בסופרבול בלי להבין כלום עד שנרדמים במחצית…), אבל כמות האיבודים של קאזינס כל כך גדולה שאני מתקשה לראות דרך אחרת לתאר את זה.
              מבחינת יכולת כשהוא במיטבו, הוא בהחלט ברמה גבוהה, אבל נדמה לי שהיריבות צוברות יותר נקודות ממסירות שלו במשחקים מסוימים.
              לגבי הקבוצה כמכלול – נגד סיאטל למשל העסק היה נראה טוב לאורך רוב המשחק, אבל היום לא ממש בעסק, אז אני כל הזמן משנה את דעתי

  4. פוטבול טים בפיגור נקודה אחרי טאצ'דאון, חצי דקה לסיום, והולכים על 2. זה הימור מאוד מעניין, ולכאורה משתלם סטטיסטית, אבל במשחק בו כוחן של 2 הקבוצות בהארכה איש לא מופתע שזה מסתיים בלא כלום, והג'ייאנטס ינצחו את זה

  5. דרק הנרי לקח ללב את הדירוג שלו בהופס ומתחיל את העונה בהמשך ישיר לעונה שעברה, משתלט על הגנות ועל משחקים ומנצח לטנסי משחקים
    אני לא זוכר RB כל כך דומיננטי מאז ימי בטיס (טוב, אולי לינצ' התקרב לזה)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט