חלום הקיץ שלי (27) – דנבר / גילעד זריצקי

לנאגטס הייתה עונה מצוינת שאותה סיימה במקום השלישי במערב עם מאזן של 46 ניצחונות ו-27 הפסדים. בסיבוב הראשון נפגשו עם הג'אז לסדרת הסיבוב הראשון הטובה בפלייאוף. הג'אז הובילו 3-1, אבל הנאגטס ניצחו את שלושת המשחקים הבאים כדי לנצח את הסדרה. בסיבוב השני, הקליפרס, אחת הפייבוריטיות לתואר, הובילה 3-1, אך נדבר שוב עשו את הבלתי יאומן ונצחו את הסדרה. בגמר המערב, הלייקרס הובילו 3-1, אבל הפעם דנבר לא הצליחו לחזור מול האלופה שבדרך והפסידו בחמישה משחקים.

ניקולה יוקיץ' (בן 25) וג'מאל מארי (בן 23) הם שני הכוכבים הצעירים ואבני הבניין של הקבוצה. אחרי הפלייאוף כבר אין ספק שיוקיץ', הג'וקר, הוא הסנטר הטוב בליגה, הגבוה המוסר הטוב בהיסטוריה (7 אסיסטים למשחק, אבא שלי חושב שאבא סאבוניס) ואחד השחקני התקפה הטובים המגוונים בליגה, ירוויח בממוצע 31 מיליון לעונה לשלושת העונות הקרובות. ג'מאל מארי, רכז שפרץ בפלייאוף והפך לכוכב אמיתי עם 27 נקודות ו-7 אסיסטים למשחק בפלייאוף, ירוויח 34 מיליון לעונה לחמשת העונות הקרובות. 

גארי האריס, ג'רמי גרנט, ופול מילסאפ משלימים את החמישיה. האריס עדיין שחקן הגנה מצוין אבל בשנתיים האחרונות חווה נפילה משמעותית בכל הפרמטרים ההתקפיים, ירוויח 20 מיליון לעונה לשנתיים הבאות. גרנט מסיים חוזה בדיוק בזמן אחרי פלייאוף מעולה שבו הראה כל מה שקבוצה מחפשת בפורוורד 3&D. לגרנט אופציית שחקן על 9 מיליון לעונה נוספת, אבל יהיה סחורה חמה בשוק החופשי ולכן נציע לו חוזה לארבע עונות של 18 מליון לעונה. מילסאפ פרוורד מגוון ותיק (בן 35) מסיים חוזה ולא נחזיר אותו בגלל הנפילה ביכולת שצפוייה להימשך בגלל גילו המתקדם.

הספסל כולל את מונטה מוריס, וויל בארטון, טורי קרייג, מייקל פורטר, ומייסון פלאמלי. מוריס מנהל משחק מצוין מהספסל (9 נקודות ו-4 אסיסטים ב-22 דקות למשחק), ירוויח חוזה מינימום לעונה נוספת. בארטון כנף מגוון (15 נקודות למשחק), שהיה פצוע בבועה, ירוויח 14 מיליון לעונה הקרובה ואופציית שחקן לעונה שאחריה על 15 מיליון. קרייג, הוא כנף הגנתי מצוין אך ללא שום יכולת התקפית, מסיים חוזה ואחזיר אותו לחוזה ארוך טווח לסביבות ה-7 מיליון לעונה. פורטר, שהיה אמור להיות הבחירה הראשונה ב-2018, אך נפל לבחירה ה-14 בגלל פציעות קשות, סיפק את הסחורה בעונת הרוקי והראה יכולות התקפיות מרשימות והמון פוטנציאל, אפילו בהגנה. פורטר במחיר מבצע על חוזה רוקי לשנתיים נוספות (4 מיליון לעונה). פלאמלי הוא סנטר סולידי ומוסר מצוין לגבוה (2.5 אסיסטים למשחק בכ-17 דקות בלבד למשחק), מסיים חוזה. 

התוכנית שלי תהיה להשאיר את הקבוצה שאפשר בהרכבה הנוכחי, כמה שאפשר בתוך מגבלות התקרה. אני מוותר על פיתויים של הבאת כוכב שלישי (אולדיפו\דרו הולידיי) כדי לשמור על העומק של הקבוצה, אחד מהיתרונות הגדולים של הקבוצה, וכדי לשמור על הצעירים שעוד עשויים לפרוץ (מוריס, בול בול ופורטר). אם נמשיך במסלול הנוכחי נהיה קונטדרים החל מהשנה הקרובה והלאה. בדראפט, עם הבחירה ה-22, אבחר בשחקן עם הפוטנציאל הרב ביותר, כפי שנהגנו בשני הדראפטים האחרונים (בול בול ופורטר). בשלב הזה של הדראפט, אני מקווה שאר ג'יי המפטון עדיין יהיה על הלוח. המפטון גארד מבטיח שהיה אחד מהמובילים במוק דראפטים לפני תחילת העונה נפל בעקבות עונה מאכזבת בקבוצה המקצוענית של הניו זילנד ברייקרס. 

מארי, האריס, ברטון, גרנט ויוקיץ' ירכיבו את החמישיה עם ספסל עמוק שכולל את מוריס, המפטון, קרייג, פורטר ובול בול. הקבוצה הצעירה והמוכשרת שוב תהיה חזקה בצמרת המערב, ועם השיפור הצפוי של הצעירים תהיה ממש קונטנדרית החל מהשנה הבאה.

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. תודה, פוסט יפה
    דנבר באמת לא צריכים שינויים גדולים, אולי יביאו עוד שחקן משלים שיהיה אופציה בהתקפה, ויראו השנה מה קורה עם האריס פורטר ובארטון

  2. תודה גילעד. הבעיה של דנבר כרגע בעמדה 2 בעיקר עקב הפציעות של האריס … לא חושב שיהיו קופצים (שילוב בעייתי של חוזה+פציעות) אבל אם יש מישהי בטעות שרוצה הייתי קופץ על טרייד עליו… די מסכים לגמרי עם מה שכתבת.

  3. פורטר זה הפתיון לכוכב השלישי (עם חבילה שכנראה תכלול גם את האריס). במידה ונשארים עם פורטר וממשיכים בהתפתחות שלו, הוא יהיה שחקן חמישייה במשרה מלאה. הוא כישרוני מדי עם סט יכולות מצויין כדי לסגור את הפינה ב-SF/PF.
    ברטון מושלם להם כשחקן שישי מהספסל סטייל לו-וויל וג'מאל קרופורד (בשעתו…). צריך גם לקוות שהאריס יחזור לעצמו ויהיה בקו הבריאות.
    מילסאפ משאיר בחוזה הכי נמוך שאפשר ומעביר לספסל, כדי לפנות מקום לגרנט בחמישייה במידה וישאר.

  4. כרגע אני לא עושה שינוי דרסטי בקבוצה. מקווה שפורטר ימשיך להתקדם ושיוקיץ' יתפתח בהגנה. גרנט אכן צריך לפתוח אבל אולי יש גם מקום למילסאפ בחמישייה שהם שיחקו איתה בפלייאוף, למרות שהאידיאל זה MPJ-גרנט-יוקיץ' ביחד. הבעיה היא שהם ממש לא שם הגנתית

    1. מסכים! לא הייתי מציע למילסאפ חוזה מעל ה-7 מיליון לעונה אחת ונראה לי שיהיו לו הצאות יותר טובות והוא לא ישאר בקבוצה.

  5. קבוצה מאוד מאוד מבטיחה, שעשו המון בחירות מעולות לאורך השנים האחרונות (ובכללי, דנבר הוא ארגון יחסית מוצלח בליגה בלי הרבה הכרה בכך) – להוציא הטרייד ליוטה שהביא להם את טריי ליילס בתמורה לבחירה של מיטשל – מה שיכל להשלים קו אחורי מפחיד מאוד. אני מקווה שג'מאל מארי ימנף את המשחק שלו בשנה הבאה – כי כבר ראינו מקרים בעבר שהיו לו התפוצצויות של ייצור נקודות לתקופה של שבועיים פלוס ואז הוא חזר להיות שחקן של 18 באחוזים נחמדים, אם הוא עושה את הקפיצה לשחקן של 25 נקודות במשחק ומוסיף קצת אסיסטים להקל על יוקיץ' זה יהיה מעולה. האריס זה מקרה מסובך, כי לפני שתי עונות הוא היה שחקן של 17 נקודות למשחק עם 40% מהשלוש והגנה מעולה, ונשאר רק החלק האחרון כשהוא בהתדרדרות קבועה… גראנט, בול, פורטר ומוריס (אחד השחקנים הטובים בליגה לתפקיד שלו) מבטיחים מאוד, ואני מקווה שהם יצעדו קדימה ביחד לקבוצה שעוד שנתיים יכולה באמת לזכות באליפות.

  6. אחלה פוסט, תודה רבה גלעד.
    .
    קבוצה שנמצאת בסיטואצית
    Win-win
    ועדיין יש דילמה בין להטריד נכסים צעירים עבור כוכב שלישי (מסכים לגמרי עם הדוגמאות של אולדיפו והולידיי סיניור), לבין להתאזר בסבלנות ולהשקיע בפורטר, מוריס, דוזייר ודומיהם.
    מה עדיף? לא יודע. תלוי בהצעות לטריידים, אבל הם באמת במצב מצוין כך או אחרת.

  7. אז אתה נותן לשחקן חמישייה ללכת, ואז ?
    הסנטר המחליף החשוב שלך מסיים חוזה, ואז ?
    .

    גם חושב שקרייג שווה פחות ואולי אפילו גראנט קצת פחות.
    מה עם mle ? bae ?
    ואז יש גם עניין של תקרה קשיחה לשקול – אם לא שווה לשמור על פלאמלי ומילסאפ ולהסתפק ב mle קטן ?
    או אולי פשוט להטריד את בארטון או האריס, אולי גם עם בחירת הדראפט כדי לתמרן ?
    .
    הכיוון של לא לנסות להביא כוכב שלישי הוא לגיטימי (לא בטוח עדיין מה הייתי עושה), אבל חסרים חלקים בסגל שלא התייחסת אליהם לדעתי.

  8. חולק עליך.
    דנבר צריכים ללכת על איבקה חזק מאוד.
    הם חייבים מישהו שיחליף את פלאמלי ומילסאפ, ואיבקה מתאים בדיוק לתפקיד הזה.
    משחרר את פאלמלי ומילספ. מחתים את איבקה.
    מטריד את האריס עם עוד כמה חתיכות ששוות משהו(דוזייר) בעד גארד מגן טוב. (הלוואי שיי גילג'יס. אבל לא ישיגו אותו. נתפשר גם על גארד קצת פחות מוצלח)
    ונותן לפורטר בול וגרנט זמן משחק ואמון מטורף. שלושה שחקנים עם פוטנציאל משוגע בעיני.
    חמישיה: מארי, שחקן מטרייד, פורטר. גרנט ויוקיץ
    מחליפים: מוריס, קרייג, בארטון, איבקה ובול בול.
    מנסה כמה שיותר ללמד את בול בול במהלך העונה לשחק בעמדות של פרוורד.
    ומלמד את פורטר להגן בתמורה לדקות משחק. אני רואה בו שחקן עם אחלה פוטנציאל, התקפי והגנתי. הוא פשוט קצת טיפש. אבל מאוד מאוד ממושמע ובעיני מאוד רוצה ללמוד.
    ככה בשאיפה לחמישיה של מארי, פורטר, גרנט בול בול ויוקיץ.
    חמישיה עם פוטנציאל התקפה משוגע(כולם אם גרנט ישמור על היכולת מהגמר) והגנתית לא רעה בכלל (מארי השתפר בטירוף וגרנט ובול בול יכולים לספק מטרייה בצבע. )

    1. אה. ומציעה למילסאפ חוזה מינימום. ייקח יופי. לא ייקח בעיה שלו. הזדמנות אחרונה כנראה בקריירה שלו להיות חלק קיים בקבוצה שרצה לטבעת.

  9. הייתי עושה את המאמץ להשאיר את פלאמלי. הוא מחליף משמעותי שיודע לשחק היטב לצד יוקיץ'. אז הייתה לו פאשלה כבדה… קורה.
    הייתי משנה בעמדת הפאוור פורוורד. מילסאפ לא ידע לשמור על לברון באטלנטה והוא לא הביא איתו תובנות לגבי איך כן מצליחים. וזה שחקן עם חוזה מאסיבי שעוזב אז אולי אפשר להביא מישהו ממש רציני במקומו.
    אולי הייתי מוותר על לחפש שחקני הגנה גדולים וסומך על הגנה קבוצתית ומביא עוד כוח אש… דנילו גלינארי שחקן חופשי. לא?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט