חלום הקיץ שלי (26) – טורונטו / גילעד זריצקי

האלופה היוצאת איבדה בקיץ את כוכב הקבוצה, קוואי לאונרד, ולמרות זאת הצליחה מאוד בעונה הרגילה והתייצבו לפלייאוף מהמקום השני במזרח עם מאזן של 53 ניצחונות ו-19 הפסדים ונראו כמו קבוצה שיכולה להתחרות על אליפות המזרח. ההצלחה בעונה הרגילה נבעה משיפור משמעותי של כוכבי המשנה, ון וליט וסיאקם (שניהם קיבלו בחירות לתואר השחקן המשתפר של העונה), וזכות המאמן המצוין, שזכה בתואר מאמן העונה, ניק נרס. בסיבוב הראשון בפלייאוף טיטאו את "קבוצת ליגת הפיתוח" של הנטס. בסיבוב השני, למרות היעלמות של סיאקם, הרפטורס לקחו את הסלטיקס למשחק שביעי בו הפסידו וסיימו את העונה.

קייל לאורי ופסקאל סיאקם הם שני האול סטארים של הקבוצה. לאורי מנהל משחק ותיק (בן 34), אמין וזריז (19 נקודות ו-8 אסיסטים למשחק), ירוויח 30 מיליון לעונה אחרונה בחוזה. סיאקם, עם קפיצה מטורפת בשנתיים האחרונות (שנה שעברה השחקן המשתפר של העונה, והשנה שוב מועמד) הוא פורוורד אול ארואנד, ארוך ומהיר שקולע משלוש (36% בשש ניסיונות), ירוויח 33 מיליון לעונה למשך ארבע העונות הבאות.

פרד ואן וליט, או ג'י אננובי, ומארק גאסול משלימים את החמישיה. ואן וליט, פליימייקר נמוך ולוחם אמיתי בהגנה, נתן עונה שיא (18 נקודות ו-7 אסיסטים למשחק) מסיים חוזה ונהיה שחקן חופשי. אלא אם יציעו לו חוזה ענקי (ניקס?) אנסה להחזיר אותו לחוזה ארוך טווח של סביבות ה-18 מיליון לעונה. אננובי הוא כנף 3&D (קלע 39% ב-3 ניסיונות למשחק) צעיר (בן 23), בעונה האחרונה של חוזה הרוקי (3 מיליון). מארק גאסול, סנטר ותיק, משחק חכם בהגנה, וקולע מרחוק בהתקפה (39% ב-3 ניסיונות למשחק), מסיים חוזה והשמועות אומרות שהוא חוזר הביתה לברצלונה.

סרג' איבקה, נורמן פאוול, טרנס דיוויס, כריס בוצ'ה ורונדיי הולינס ג'פרסון משלימים את הרוטציה. איבקה (בן 31) היה ידוע בעבר כאחד החוסמים המובילים בליגה, שהתאים את משחקו עם הירידה באתלטיות בזכות קליעה מצוינת (39% בשלוש ניסיונות למשחק). איבקה מסיים חוזה ונחזיר אותו לעונה אחת עבור 18 מיליון (מעל לערך שוק שלו). פאוול הוא סקורר וקלעי (16 נקודות, 40% לשלוש ב-4 ניסיונות למשחק), ירוויח 11 מיליון בעונה הקרובה ומחזיק באופצית שחקן ל-12 מיליון לעונה נוספת. דיוויס, רוקי 3&D (קלע 39% ב-3 ניסיונות לשלוש), שנבחר לקבוצת הרוקי השניה למרות שלא נבחר בדראפט, חתום על חוזה מינימום לעונה נוספת. בוצ'ה הוא מגן טבעת מהספסל (בלוק למשחק), מסיים חוזה ואחזיר אותו לחוזה של שנתיים לסביבות ה-3 מיליון לעונה. הוליס ג'פרסון, שחקן הגנה מהספסל מסיים חוזה ולא יחזור לקבוצה.

אני מתכנן לבנות קבוצה חזקה לעונה הקרובה, תוך כדי השארת גמישות לקיץ של 2021. בשנים האחרונות נראה שיש מגמה של הגברת החשיבות של הנהלה שפועלת נכון ע"פ האטרקטיביות של השם של הקבוצה (לדוגמא, העדפה של קיירי ודוראנט לבוא לברוקלין ע"פ הניקס, או של קוואי לקליפרס ע"פ הלייקרס). למרות שלטורונטו יש גם את החסרון של המיקום (באופן שחקנים אמריקאים מעדיפים לשחק בקבוצה בארה"ב) אני חושב (וזה נתמך ע"י הרבה שמועות) שההתנהגות המצוינת בשנים האחרונות והקבוצה החזקה תהיה מאוד אטרקטיבית לשחקנים החופשיים של 2021. 

כפי שכתבתי, הקיץ אחזיר לטווח ארוך את ואן וליט, שיהיה חלק מהעתיד של הקבוצה, ולטווח קצר את איבקה, שיפוצו בחוזה נדיב לעונה אחת. אנסה להחתים סנטר שימלא את החור שגאסול ישאיר בקבוצה. אפשרות מצוינת היא את ארון ביינס הותיק לחוזה סופר נדיב של 15 מיליון לעונה יחידה. זה יתאפשר מבחינת משכורות אם נתחים אותו לפני ההחתמה מחדש של ואן וליט או איבקה. בדראפט אבחר בטיילר ביי, הג'וניור מקולורדו, שחקן הגנתי אתלטי שישתלב מצוין בהגנה של נרס בתקווה שישתפר בצד ההתקפי.

את העונה הבאה נפתח עם לאורי, ואן וליט, אננובי, סיאקם, ואיבקה בחמישיה ועם פאוול, מאט תומס, דיוויס, בוצ'ה, וביינס על הספסל. הציפיה תהיה לעוד עונה בצמרת המזרח עם אופטימיות לקראת קיץ 2021 בזכות מקום תחת התקרה לשני חוזי מקס שיצטרפו לבסיס התחרותי של הקבוצה. העתיד נראה מצוין בטורונטו!

לפוסט הזה יש 31 תגובות

  1. ואנפליט הולך להיות אוברפייד (כנראה ע"י הניקס אם הם לא יעשו טרייד לבחירה גבוהה כדי להביא את למאלו). אבל מצד שני, שחקנים חופשיים לא חותמים מרצונם בטורונטו ולכן הראפטורס כנראה ישלמו לו מעל ערך השוק בניסיון להשאיר אותו.
    את סיאקם הייתי מנסה להציע לו חוזה ארוך טווח ונמוך מאשר חוזה גבוה לעונה. הוא דווקא הוכיח שהוא אחלה גיבוי לגבוהים מהספסל.
    .
    קשה לי להאמין שיאניס ינחת בראפטורס בתור שחקן חופשי, כאשר גם ההיט וגם הווריורס מתכוננים לקיץ 2021 ונראים כשוק הרבה יותר אטרקטיבי עבורו (כולל סגל והנהלה).
    .
    מצד אחד לאורי לטעמי צריך לסיים את הקריירה בראפטורס (אלא אם הוא מעדיף לרדוף אחרי עוד טבעת) ויש גם חשיבות ל"סמל" עדיין ב-NBA ולאורי הוא הראפטורס. מצד שני הייתי מנסה להשיג עליו כמה שיותר מקבוצה שמקווה שהוא יהיה הגרוש ללירה שלה (ועל הדרך לתת לואנפליט את המפתחות באופן סופי).
    .
    ליוג'ירי ו-וובסטר יש הרבה החלטות לקחת.

    1. מסכים עם הרוב. בהנחה שהתכווונת לאיבקה (ולא לסיאקם) אני מבין את ההגיון אבל רוצה להשאיר גמישות לקיץ הבא.

      לדעתי הראפטורס באותה דרגה כמו ג"ס, מיאמי, ודאלאס (קשרים עם דוני נלסון עוד מלפני שנבחר) מבחינת קשרים עם יאניס. הם הראו שהם קבוצה מנצחת, יש להם את החתיכות לשים סביבו, והנהלה מצוינת. אם קוואי עוזב את הקליפרס ב-2021 יש סיכוי טוב שהוא יחזור לטורונטו.

  2. האסטרטגיה נכונה, הטקטיקה שגויה בגלל טעויות בחישוב תקרת השכר.
    .
    טורונטו אכן ינסו להשאיר את איבקה לעונה אחת, להערכתי זה יעלה להם כ 20 מיליון אז בעיקרון די מסכים איתך.
    .
    גם ואן וליט יעלה סכום דומה אבל בחוזה ל 4 שנים, והוא יהיה החוזה ארוך הטווח היחיד שהם יתנו הקיץ.
    .
    אין להם אפשרות לתת לביינס או לכל אחד אחר חוזה של 15 מיליון בלי קשר לתזמון של החוזה. הם יהיו מעל לתקרת השכר ויוכלו להציע רק חוזה בגובה ה mle – משהו בין 9 ל 10 מיליון (הכל תלוי בגובה התקרה המדוייק), ואולי גם את החריגה הדו שנתית בחוזה מובטח לעונה אחת אם מגיעה להם – לא בדקתי.
    .
    סביר מאד להניח שהם אכן ישתמשו ב mle רק בחוזה לעונה אחת (מה גם שביינס לא היה מסכים ל 15 מיליון עבור עונה אחת לדעתי), ואפשר לנחש שיחפשו סנטר, אבל יצטרכו להתפשר על מישהו פחות טוב – אולי מישהו כמו אלכס לן שלדעתי יש לו פוטנציאל.
    .
    בקיצור, הכל הכנה לפתות את גיאניס בקיץ הבא שעל פי השמועות יש לו קשרים אישיים טובים עם יוג׳ירי, סיאקאם ואולי גם אנונובי במין קשר אפריקאי שכזה (לא בטוח לגבי אנונובי אבל אולי).
    .
    נקודה נוספת – לדעתי אתה לא מעריך נכון את השווי של בושה, ואם תציע לו 3 מיליון לשנה עבור חוזה לשנתיים, תצטרך או להשוות הצעה יותר גבוהה מקבוצה אחרת, או לאבד אותו, או שהוא יחתום על ה qualifying offer שלו שהיא כמעט 2 מיליון ויהפוך לשחקן חופשי בלתי מוגבל בסוף העונה – אבל זו רק הערכה שלי. נראה לי שצריך לפחות פי 2 כדי לשמור עליו (אם יש לו שכל וסוכן טוב).
    .
    בדראפט יבחרו את השחקן הכי טוב על הלוח כמו תמיד, בלי קשר לעמדה.
    .
    ועם כל זה, אם יוג׳ירי יבין שג׳יאניס לא מגיע, תמיד יש גם סיכוי למכירת חיסול של הוותיקים.

      1. בכל מקרה שווה להם להשתמש בו כי באוף סיזן הבא לא יוכלו לעשות את זה אם הולכים על מקום מתחת לתקרה.
        הייתי נותן למישהו צעיר עם פוטנציאל 1+1 עם אופציית קבוצה.

    1. תודה גילעד. מסכים בגדול עם הניתוח וגם התוספת של דדי. לא קורה הרבה שכוכבים נוחתים בטורונטו בטח שיש מקומות כמו גולדן סטייט או מיאמי שבאמת נתפסים יותר אטרקטיביים …אולי ההישג הכי מרשים של י'וגירי זה שהפך אותם לאופציה שנשקלת בעיניי הכוכבים (בהתייחס ליאניס).
      בהקשר הסנטר שניים שאולי יכולים להיות אופציה מעניינת למרות שהם לדעתי restricted free agant הם פולטל מהספרס ואולי גם חואן הרננגומז ממינסוטה… השאלה אם הקבוצות לא ישוו ואם יהיו מוכנים לחוזה של גג 1+1…

  3. תודה גילעד.
    קיץ מעניין מאוד שבסבירות מסוימת יכול הסתיים בפירוק הקבוצה הנוכחית – אם ואן וליט, איבקה וגרסול לא יישארו יכול להיות שיוג'ירי יסחור גם בלאורי ויבנה מחדש סביב סיאקם.

    1. לדעתי לפרק את הקבוצה זו תהיה טעות. לא יהיה קשה להשלים את התפוקה של גאסול ואיבקה. אפילו בלי ואן וליט מדובר בקבוצת פלייאוף. אם הקבוצה תתפרק זה יהיה בקיץ של 2021.

  4. תודה גלעד.
    .
    קשה להאמין שהשחקנים הללו יסכימו להישאר בסכומים שהצעת.
    ואן פליט על 18? בשוק היבש של השנה + המצרך הדי נדיר הזה של מנהל משחק שהוא גם קלעי מצוין וגם שומר מצוין אני מאמין שלא מעט קבוצות ינסו להביא אותו. גם איבקה לדעתי יקבל הצעות טובות בהרבה (חוזה ל3 שנים מן הסתם) מן הסתם פאוול יצא מאופציית שחקן שלו וירצה יותר בסוף העונה הבאה. בכלל יוג'ירי יצטרך לפגוע היטב בדראפטים הקרובים בשביל להמשיך את היכולת הטובה של הראפס של השנים האחרונות.

    1. לדעתי דווקא איבקה בשלב בקריירה שהוא ירצה להישאר גם במחיר חוזה קצר.
      הטוא תמיד יוכל לעשות גאסול ולעשות מליונים בחזרה בבית בספרד.

          1. תיאורטית קבוצה יצירתית תוכל להציע למישהו כמו איבקה חוזה כגול לשנתיים רק כדי להעביר אותו לקונטנדרית במהלך העונה, אבל זה תסריט סופר נדיר, ועם רק 4-5 קבוצות שכנראה יהיה להם מקום משמעותי, זה נראה לי לא סביר.

      1. בעיניי הוא פתרון נהדר לכל קבוצה שרוצה לרווח ושההגנה שלה עדיין תהיה חזקה. שניכם מבינים בענייני תקרה הרבה יותר ממני אז אני סתם זורק כאן דברים לאוויר.. אבל במידה ויוסטון יכולים להביא אותו הוא לא התאמה מעולה בשבילם על חוזה נגיד 14*3 (נסדר סולחה בינו לבין ראס כמובן) ? גם על הווריורס הוא יכול לשבת בול, דאלס, מלווקי גם מתאימות. וזה לא שהוא היה בדעיכה העונה אלא להיפך אז אני לא בטוח שאני מבין למה שהוא לא יקבל חוזה ארוך יותר..

        1. אף אחת מהקבוצות הנ"ל לא יכולה להציע את מה שאתה מדבר עליו וכולם ממילא עם העיניים על הקיץ הבא אז לא ירצו להתחייב מעבר לעונה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט