אירועי דיומא – 17.10.2020: הדרבי של ליברפול, מנ' סיטי-ארסנל ואליפות העולם בחצי-מרתון

כדורגל:

פרמייר ליג – מחזור 5 / רועי ויינברג:

14:30-אברטון-ליברפול (ספורט 1). המשחק המרכזי של המחזור כשאברטון עם 4 ניצחונות מ-4 משחקים ואולי הפייבוריטית: ההתקפה של חאמס רודריגז ודומיניק קלברט-לואין נראית טוב, משהו שקשה להגיד על ההגנה של ליברפול שספגה 7 שערים מאסטון וילה ו-3 מלידס יונייטד. אלופת אנגליה לא תלך בקלות, במיוחד בדרבי של המרסיסייד, אבל מובטח לנו משחק כדורגל מרתק עם פוטנציאל להרבה שערים, בדומה למחזורים הקודמים.

17:00-צ'לסי-סאות'המפטון (ספורט 1). צ'לסי עדיין לא מרשימה כשטימו ורנר וקאי הברץ מסתגלים לקצב של הליגה האנגלית, בזמן שסאות'המפטון ממשיכה את הקו מהעונה שעברה כקבוצת אמצע טבלה סולידית. אשתקד הם היו אחת מקבוצות החוץ הטובות ביותר בממלכה, מה שהופך אותם למוקש בסטמפורד ברידג' יחד עם השילוב בין דני אינגס להגנה החלשה של הבלוז.

19:30-מנצ'סטר סיטי-ארסנל (ספורט 1). משחק טוב בין 2 קבוצות התקפה מצויינות. סיטי בפתיחה בינונית לעונה – ניצחון, הפסד ותיקו ב-3 משחקים – כשקווין דה בריינה בספק נוסף לאגוארו וז'סוס שבחוץ. ארסנל פתחה יחסית טוב כשלקאזט ונקייטה בכושר מצויין והיום אולי נראה את הבכורה של תומאס פארטיי שהגיע מאתלטיקו מדריד. משחק לא פשוט.

22:00-ניוקאסל-מנצ'סטר יונייטד (ספורט 1). יונייטד לא מרשימה – ניצחון במשחק לא גדול על ברייטון, הפסד לפאלאס והשישייה מטוטנהאם כשהקבוצה לא מצליחה להראות יעילות בהתקפה או סדר בהגנה. ניוקאסל מצטיינת בשני הדברים האלה כשהם פתחו טוב את העונה, הוציאו נקודות מאותה טוטנהאם ויעילים במיוחד מול השער במשחק שיכול להיות קריטי לעתיד של סולשיאר על הקווים באולד טראפורד.

בונדסליגה – מחזור 4 / רועי ויינברג

16:30-הופנהיים-באיירן מינכן (ספורט 4). מואנס דאבור ירצה להמשיך את המומנטום עם הקבוצה שניצחה את באיירן ועם 6 נקודות מ-3 משחקים, מאזן זהה לדורטמונד. ההגנה של דורטמונד ספגה 2 שערים בלבד בשלושת השערים האלה, ויהיה מעניין לראות איך היא תתמודד עם ההתקפה המוכשרת של הופנהיים.

19:30-ארמניה בילפילד-באיירן מינכן (ספורט 3). גם אם נראה רוטציה של באיירן לפני המשחק נגד אתלטיקו השבוע בליגת האלופות כל תוצאה מלבד ניצחון מוחץ תהיה הפתעה עצומה.

21:30-בורוסיה מנשנגלדאבך – וולפסבורג (ספורט 3). וולפסבורג לא קבוצה כיפית לצפייה – 2 שערים ב-3 משחקים ו-3 תוצאות תיקו (1-1 כמובן). במשחקים של גלדאבך הקצב גבוה יותר, אבל הם לא יעילים במיוחד ועם 4 נקודות אחרי שהיו בצמרת אשתקד.

אתלטיקה / אלכס דוקורסקי

אליפות העולם בחצי-מרתון

עונת 2020 המקוטעת (שכוללת גם את סתיו 2019) חוותה עדנה בכל הקשור למירוצי הכביש. החל מאוקטובר שעבר, אז בריג'יט קוסגיי רצה 2:14:04 במרתון שיקגו, נשברו מספר שיאים עולמיים בתחרויות למרחקים השונים על הכביש: 10 ק"מ לגברים (פעמיים), 5 ק"מ לגברים וחצי מרתון לנשים.

העיר הפולנית גדיניה תארח את אליפות העולם בחצי המרתון שמתקיימת אחת לשנתיים. תהיה זאת האליפות העולמית הראשונה במקצוע כלשהו (באתלטיקה) שמתקיימת בעידן בקורונה. ההשפעה של הנגיף בולטת במספר היבטים: דחיית מועד התחרות, ביטול המקצה ההמוני של אלפי הרצים, שינוי מסלול המירוץ (יהיה בנוי ממספר הקפות גדולות) וביטול ההשתתפות מצד שתי מדינות בעלות עומק ואיכות יוצאים מן הכלל במקצוע – ארה"ב ויפן.

התחרות הינה אישית וגם קבוצתית (הנבחרות מדורגות בהתאם לתוצאות של שלושת הראשונים מכל מדינה, בתנאי שיש כמובן שלושה רצים, לפחות).

ריצת הנשים תוזנק בשעה 12:00, שעון ישראל (שידור ישיר בערוץ 56, ספורט 5+). שדה הרצות יכלול, בין היתר, את שתי שיאניות העולם במקצוע (החל מ-2013 נקבע כי שיאניות העולם בריצות הכביש לנשים יופרדו בין הרצות שהשתתפו במירוץ נשים בלבד לבין אלה שעשו זאת בריצה מעורבת). אבאבל ישמאנה מאתיופה רצה 1:04:31 (בריצה מעורבת) בחודש פברואר בחצי המרתון המהיר בראס אל חאמה שבאיחוד האמירויות ואילו פרז ג'פצ'ירצ'יר הקנייתית קבעה בתחילת ספטמבר 1:05:34 בפראג, בריצה לנשים בלבד. שתי הרצות הללו הן חלק מנבחרות ארצן, שבאופן מסורתי מצטיינות במרחקים הללו. נוסף אליהן, גם אלופת העולם מלפני שנתיים וסגניתה, נצאנת קבדה גודטה האתיופית וג'ויסלין ג'פקוסגיי הקנייתית, ישתתפו בריצה. גם לונה סלפטר תיקח חלק בתחרות. שיאה האישי המצוין עומד על 1:06:09. מלבד לונה, ישראל תיוצג על ידי מאור טיורי, שמתאמנת בשנים האחרונות בארה"ב (גם למדה שם). שיאה האישי של האתלטית בת ה-29, שאומנה בארץ על ידי הרצה האולימפית זהבה שמואלי, עומד 1:14:48. מספר ימים לפני התחרות הודיעה סייפאן חסן ההולנדית על היעדרותה מהמירוץ. חסן הרב-גונית קבעה שיא אירופי נהדר ב-10,000 מטר לפני כשבוע, 29:36, ואילו הגיעה לגדיניה, היתה נחשבת למועמדת הבכירה לניצחון.

מירוץ הגברים ייצא לדרך ב-13:30. אלוף העולם היוצא, ג'ופריי קומוורור (ושיאן העולם 58:01), ייעדר עקב פציעה. בעקבות זאת, נדמה כי שני רצים אוגנדים צעירים, שטרם השתתפו רשמית במרחק זה, נמנים על הפייבוריטים לניצחון. מדובר כמובן בג'ושוע צ'פטגיי, שהשנה שבר ארבעה שיאי עולם (10 ק"מ בכביש ששופר מאז, 5 ק"מ בכביש, 5,000 ו-10,000 מטר לאחרונה). בן ארצו ג'ייקוב קיפלימו הצטיין אף הוא על המסלל העונה. הרץ בן ה-19 קבע 7:26 ב-3,000 ו-12:48 ב-5,000.

ישראל תיוצג על ידי נבחרת עמוקה וטובה מאוד. מארו טפרי, שיאן ישראל במרתון ובחצי המרחק (1:00:52), גירמה אמארה (1:02:53), גשאו איילה (1:02:38), טדסה גטהון (1:02:39) ושמואל אבוהאיי, שלא רץ את המרחק הזה בצורה תחרותית, אך מצטיין בריצה ל-10,000 מטר ול-15 ק"מ. נוסף על היותו מאמנה של לונה סלפטר, דן סלפטר מאמן גם את מארו טפרי וגשאו איילה. גירמה אמארה וטדסה גטהון מודרכים על ידי רץ העבר האולימפי, זוהר זימרו. שמואל אבוהאיי מתאמן תחת הדרכתו של יובל כרמי.

הכתבת הקצב אינה חוקית באליפויות העולם, מה שמוריד מהסיכויים לקביעת שיאי עולם, אולם שדות המשתתפים החזקים בשני המקצים והתחרות ביניהם מבטיחים תחרות מעניינת ותוצאות מהירות מאוד.

ליגה בלקנית – ישראלית / חיים:

20:30 הפועל אילת – עירוני נס ציונה:

נס ציונה הובסו על ידי חולון במחזור הקודם ויקוו לתקן בנסיעה דרומה עד אילת. האילתים ניצחו את נס ציונה לפני קצת פחות מ-4 שבועות, מה שאמור להעניק להם ביטחון, והביתיות כנראה לא תזיק, כך שאני אלך על ניצחון של אילת.

20:40 מכבי חיפה – עירוני נהריה:

מכבי חיפה מגיעים אחרי הפסד לגליל, ובינתיים נראה שהם מתקשים לעשות את השלב הבא מקבוצת מרכז טבלה לקבוצת צמרת. במקרה של נהריה היכולת החיפאית אמורה להספיק, לעיקר לאור תוצאת המפגש הקודם בין 2 הקבוצות, לפני מעט פחות מ-4 שבועות, בו חופה ניצחו. לדעתי כך יקרה גם הפעם.

20:50 הפועל באר שבע – מכבי ראשל"צ:

סגנית האלופה מגיעה אחרי הפסד דרמטי בהארכה להפועל ירושלים, מה שאולי יגרום לעייפות, אבל בין כה וכה מדובר בקבוצת צמרת בליגה שלנו שמשחקת נגד קבוצה שלא נחשבת חלק מהצמרת, ולכן האורחים מראשון הם אלה שישיגו את הניצחון לדעתי.

21:00 בני הרצליה – הפועל תל-אביב:

הרצליה מגיעים אחרי ניצחון על הפועל חיפה בדרבי העולות החדשות, אבל הפועל תל-אביב היא לא עולה חדשה, ואפילו קיבעה את מעמדה כקבוצת מרכז טבלה או יותר בשנים האחרונות. הפועל עם יתרון משמעותי על הנייר, ולכן לדעתי הם אלו שינצחו לאחר קרב צמוד.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה:

אליפות אנגליה הפתוחה – חצי הגמר:

15:00: מארק סלבי-ניל רוברטסון (יורוספורט 2)
21:00: ג'אד טראמפ-ג'ון היגינס (יורוספורט)

רבע הגמר של אתמול הביא לנו ארבעה משחקים חד צדדיים למדי. זה היה פחות מפתיע במפגשים שבהם גבר ג'ון היגינס על ג'ק ג'ונס ובזה שבו גבר ניל רוברטסון על רובי וויליאמס. גם מארק סלבי לא התקשה כלל מול ז'או יואלונג הצעיר. המפגש המרכזי בין ג'אד טראמפ לקיירן ווילסון היה במפתיע החד צדדי מכולם, כאשר טראמפ שיחק סנוקר עדיף בהרבה על הלוחם, כשהוא מתיר לאחרון זכייה בפריים בודד.
אחרי כל ההפתעות בטורניר הזה, קיבלנו חצי גמר הכולל ארבעה שחקנים בעלי שיעור קומה, כולם אלופי עולם. המשחק הראשון יפגיש את מארק סלבי עם ניל רוברטסון. סלבי נמצא בכושר מצויין, כפי שתעיד הזכייה שלו בטורניר המאסטרס האירופי. רוברטסון מן הסתם יגיע לכאן במחשבות על נקמה מרבע גמר אליפות העולם האחרונה, שבו סלבי אימלל אותו לחלוטין. המפגש השני יביא לנו את שחזור גמר אליפות העולם מלפני שנתיים בין ג'אד טראמפ לג'ון היגינס. טראמפ נראה כמתאושש מהסלאמפ של פגרת הקורונה הכפוייה. גם היגינס נראה טוב באליפות עם כמה נצחונות קלים בדרך לכאן, כולל אחד על דינג, כך שצפוי לנו משחק פתוח לחלוטין.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

הג'ירו ד'איטליה – קטע 14:

קטע 13 של אתמול, בעל התוואי השטוח עם שני קטעי הטיפוס הקצרים והתלולים לפני הסיום, היה מרתק ומפתיע למדי. הדבוקה הגיעה יחדיו אל שני הטיפוסים הללו, כשקבוצת בורה של סאגאן ניסתה לפרוץ את הדרך לניצחון של הסלובקי. זה נראה טוב בטיפוס הראשון, כשסאגאן היה מלפנים, בעוד שהמאיצים הטהורים כדמאר ו-ויוויאני נותרו מאחור, אלא שלאחר הטיפוס האחרונים הצליחו לחזור לדבוקה. הטיפוס השני היה אמור להיות דומה, אלא שכאן דווקא חבורת ה-GC תפסה את המקום מלפנים, והכתיבה קצב קשה. זה פיצל את הדבוקה לשלוש חבורות – אחת של ה-GC מלפנים, אחת של אול אראונדרים כסאגאן וסוויפט מאחוריה, וזאת של המטפסים הטהורים מאחור. חבורת סאגאן ניסתה לתפוס את חבורת ה-GC, אלא שזה לא צלח עקב הקצב הרצחני שקבוצת קוויק סטפ הכתיבה מלפנים. בהמשך סאגאן וסוויפט, יחד עם תומאס דה גנט, ניסו לעשות זאת בעצמם, אך גם זה לא עזר. לפיכך קיבלנו את המראה המפתיע של מיאוץ סיום בתוואי שטוח בו משתתפת חבורת GC. אלא שלחבורה זו הסתנן דייגו אוליסי, מאיץ בעל יכולות טיפוס. זה נגמר במיאוץ סיום צמוד במיוחד עד כדי פוטו פיניש, שבו אוליסי גבר על ז'ואאו אלמיידה, המוביל במירוץ, ועל פטריק קונרד מבורה. לאוליסי זהו הקטע השני בו הוא זוכה במירוץ, והשמיני סה"כ במירוצי הג'ירו. אלמיידה אמנם התאכזב מהחמצת הניצחון, אך הגדיל את יתרונו בצמרת המירוץ, לפני קלדרמן (40+), בילבאו (49+), פוצוביבו (1:03+), ניבאלי (1:07+), קונרד (1:17+), הינדלי (1:25+) מייקה (1:27+), מסנאדה (1:42+) ופוגלסאנג (2:26+).

קטע 14 הוא קטע הנג"ש השני מבין שלושת קטעי הנג"ש במירוץ, וכנראה המשמעותי מבין שלושתם. זהו קטע ארוך למדי של 34 ק"מ, עם טיפוס קצר וחד בתחילתו, ועוד אחד לקראת סופו. גם אחרי הנטישות במירוץ, השדה מרוצף בשענים מצויינים, בראשם כמובן פיליפו גאנה מאינאוס, המועמד מספר אחת לזכות בקטע, שאמור להיות השלישי שלו במירוץ. שענים מצויינים אחרים שנוכל למצוא כאן הם רוהאן דניס, ויקטור קמפנארטס, אדוארדו אפיני, צ'אד האגה, יונתן קסטרובייחו ואלכס דאוסט מ-ISN. בקרב חברי ה-GC נוכל למצוא שען אחד טוב – המוביל ז'ואאו אלמיידה, שצפוי גם היום להגדיל את הפער ב-GC, כנראה בהפרש ניכר. בין שאר היריבים ל-GC נוכל למצוא את קלדרמן, שנחשב לשען לא רע, אך איכזב בקטע הפתיחה, ניבאלי ובילבאו שהם שענים סבירים, פוגלסאנג שהוא פחות טוב בדיסצפלינה, ומייקה ופוצוביבו הקלילים, שהם שענים מזעזעים בהתאם. שידור ביורוספורט ב-13:50.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 53 תגובות

  1. הרגת אותי פאקו – 'המטפסים הטהורים'. בהתחשב בשמות זה כמו שקבוצת עליונות לבנה קוראת לעצמה 'אבירי הצדק והחופש'

  2. עוד אירוע שמתרחש היום: היום השני בתחרות השחייה של ליגת השחייה העולמית בבודפשט.
    אתמול קבעה אנסטסיה גורבנקו הישראלית הצעירה שיא ישראלי ושיא אירופאי לגילאים צעירים במשחה 200 מ' מעורב אישי: 2:06.46 דק'. הראשונה הייתה מלאני מרגליס האמריקאית שקבעה גם היא שיא אמריקאי: 2:04.06 דק'.
    .
    הליגה הזו נוסדה לאחר אולימפיאדת ריו והיא בנויה מקבוצות שונות שמתחרות בסבבים ברחבי העולם. השחיינים מקבלים תמורה כספית על ההשתתפות והמיקום במשחים השונים.
    התחרויות מתקיימות בבריכה של 25 מ' באווירה משוחררת וכיפית.
    .
    https://a.isl.global/
    קישור לאתר של הליגה ובו פירוט של הקבוצות, התחרויות ועוד מידע.
    .
    https://en.wikipedia.org/wiki/International_Swimming_League
    הליגה בויקיפדיה. פירוט של הפורמט, הכללים ועוד.
    .
    שידור האירוע בספורט 4 שעה 21:00.

  3. תם מירוץ הנשים באליפות העולם בחצי מרתון.
    הקצב היה מהיר מאוד. היו מספר נפילות (כתוצאה מהיתקלויות של הרגליים) של מספר רצות בכירות וכל שלוש הראשונות רצו מהר יותר משיא העולם (בריצה לנשים בלבד).
    פרז ג'פצ'ירצ'יר הקנייתית, אלופת העולם ב-2016, ניצחה בתוצאה של 1:05:16 (וכאמור שיפרה את שיאה העולמי) והקדימה בשתי שניות את מלאט יזאק קג'טה מגרמניה (ילידת אתיופיה) ובשלוש שניות את ילמזרף יהואעלה האתיופית.

    לונה סלפטר סיימה במקום העשירי בתוצאה של 1:08:31. מאור טיורי שיפרה משמעותית, בשתי דקות ועשרים שניות, את שיאה האישי וסיימה במקום ה-53 בתוצאה של 1:12:27.
    שישים וחמש מתוך 101 מסיימות הריצה שיפרו את שיאיהן האישיים.
    אילו סיבות ישנן לשיפור זה? הבנתי בעניין מוגבלת והרשימה כנראה ארוכה, אך אפשר לציין את ההכנה הטובה שביצעו האתלטיות, תנאי מזג אוויר הנוחים, המסלול המתאים וכמובן השימוש בנעליים מעוררות המחלוקת, שנעילתן, הגם שאושרה על ידי ההתאחדות הבינלאומית, עלולה לעורר דיון או שניים על "סימום טכנולוגי".

  4. פשוט לא יאומן איזה יום בכדורגל..
    מלבד המשחקים שרשומים למעלה, שימו לב:
    אינטר – מילאן
    סלטיק – ריינג'רס
    נפולי – אטלנטה
    לאציו – סמפדוריה
    וכמובן ברצלונה וריאל מדריד משחקות אף הן היום

  5. מירוץ הגברים התנהל בצורה שונה למדי ביחס לריצת הנשים. בעוד שהאחרון נפתח בקצב גבוה, הדבוקה המובילה של הגברים פתחה בצורה "שמרנית" וטקטית יותר. אחת התוצאות של פתיחה איטית, יחסית, זאת, הגיעה בדמות הגברה משמעותית מאוד בחציה השני של הריצה. מנצח התחרות, ג'ייקוב קיפלימו מאוגנדה, עבר את עשרת הק"מ בין העשרה לעשרים ב-27:32.

    קיפלימו בן ה-19 חצה את קו הסיום בשיא יסוד של 58:49 ובכך הפך לזוכה הצעיר ביותר במפעל זה. במקום השני סיים קיביווט קאנדי הקנייתי עם 58:54 ושלישי הגיע אמדוורקו ואליין מאתיופיה בתוצאה של 59:08. ג'ושוע צ'פטגיי, שיאן העולם הטרי ב-10,000 ובחצי המרחק, סיים רביעי עם 59:21.

    תוצאות טובות מאוד גם לרצים הישראלים.
    טדסה גטהון הצעיר השווה את השיא הלאומי של מארו טפרי וקבע 1:00:52 (מקום 25). טפרי עצמו הגיע כעבור 6 שניות במקום ה-28. גירמה אמארה סיים בשיא אישי של 1:02:03 והגיע במקום ה-39. שמואל אבוהאיי קבע 1:04:21 והגיע במקום ה-91.

    ישראל סיימה במקום השביעי בתחרות הקבוצתית ודורגה שנייה (לצרפת) מבין הנבחרות האירופאיות.

    1. תצוגת שיפוט איומה בגודיסון פארק שודדת נצחון מליברפול אחרי עבירה איומה הדקות הראשונות של פיקפורד על ואן דייק שהוציאה את הקפטן ההולנדי מהמשחק עם פציעה קשה וזכתה להתעלמות מהשופט, ולאחר מכן בתוספת הזמן פסילת שער נצחון לליברפול בהחלטת var מעוררת מחלוקת, וכמובן העבירה האיומה של רישרלסון שהייתה נמנעת אם השופט הפחדן היה נוטל את רסן המשחק בדק' הראשונות ומרחיק את פיקפורד, שהיה המצטיין של אברטון.
      ת'יאגו היה מספר אחד על המגרש, by far,. וכמעט סיים את הקריירה מהעבירה הברוטלית פלילית של רישרלסון. מאחל לו השעייה של שנה.

        1. השופטים האנגלים הם מהגרועים בעולם!
          פשוט החלטה אומללה לקחת גול ניצחון. מה גם שאין עין אנושית שיכולה לזהות כאן נבדל.
          ואין שום סיכוי של VAR יש כזו יכולת מתקדמת של זיהוי מילימטרי של אזור החזה שאכן היה כאן נבדל.
          השופט היה צריך לצפות בעצמו וכמו בפוטבול – להפוך החלטה רק אם יש קייס מאוד רציני.
          .
          אמרתי בכל מיני דיוני כדורגל אחרים שתפקידו של ה VAR למנוע שערוריות שיפוט שלפעמים השופט מפספס ולא להיכנס לכל החלטה והחלטה בפינטה ולהרוס את הכדורגל. גם לומר את האמת ה VAR בתפקודו אולי משפר בקצת את אחוזי הדיוק של שיפוט בטוטאל אבל בסך הכללי הוא מביא הרס (כלומר בהחלטות החשובות באמת הוא מפספס בצורה רצינית)

          1. לא יודע אם הם השופטים הגרועים בעולם (חזינו לאחרונה בשופטים איומים בכל מיני סוגי ספורט..:), אבל תצוגת השיפוט היום חיבלה קשות בכדורגל.
            איך לעזעזל פיקפורד לא הורחק?. איך?

          2. ראיתי דברים כאלה באחד המשחקים האחרונים של באיירן. פסלו למינכן שער בגלל המילימטרים הללו.

  6. העבירה הפלילית של רישארלסון על ת'יאגו (והמנוול עוד התלונן אחריה.. מאחל לו השעייה של שנה ותביעה פלילית):
    https://www.youtube.com/watch?v=Ce6bvD1fr9k&ab_channel=CBQureshi
    העבירה המזעזעת של פיקפורד על ואן דייק, שגרמה לואן דייק להיפצע לזמן לא ידוע, ולא זיכתה את השוער אפילו בצהוב..:
    https://www.youtube.com/watch?v=UtSg1H86cQ8&ab_channel=ReisdaResenha

    1. והנה זלעטי עושה את ה 1:0 למילאן
      יאהווווווווווווווווווווווווווווווווו
      גם סחט פנדל גם החטיא וגם את הריבאונד הכניס.
      דרמה של שחקן אחד שהוא קבוצת כדורגל…..

  7. קונטה נראה מאד מוטרד מאיך שאינטר לא מצליחים לסכן כרגע את שער מילאן. הבעיטה המסוכנת עד כה היתה של לוקאקו אבל דונהרומא לוקח בקלי קלות.

  8. 1:0 לבילפלד על באיירן.
    נוייר יושב על הדשא….
    העיקר שבמשחקים החשובים הוא יגיע, פה הוא יכול לעשות לואוד מנג'מנט.
    🙂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט