אירועי דיומא – 14.10.2020: ישראל נגד סלובקיה בליגת האומות

כדורגל / רועי ויינברג:

ליגת האומות – מחזור 4:

בית ב', דרג ב':

21:45-סלובקיה-ישראל (ספורט 5). מפגש בין 2 האחרונות בבית כשקשה לראות אחת מהן עוברת לשלב הבא. ישראל הפסידה לצ'כיה אחרי 120 דקות נגד סקוטלנד והעייפות המצטברת יכולה להוביל לכך שיאבדו נקודות כאן וירדו לדרג ג'.

21:40-צ'כיה-סקוטלנד (ספורט 3). המשחק המקביל בבית הישראלי: סקוטלנד ראשונה עם יתרון נקודה וניצחה את ישראל במשחק לא גדול, אחריו הוסיפה ניצחון נוסף על סלובקיה. צ'כיה אמנם הפסידה במפגש הקודם בין הקבוצות אבל מגיעה רעננה יותר למשחק הזה.

בית א', דרג א':

21:45-איטליה-הולנד (ספורט 1). משחק טוב מאוד בין 2 נבחרות מהצמרת האירופית שחוזרות לעצמן אחרי כמה שנים לא פשוטות. איטליה ניצחה במשחק הקודם ומגיעה כפייבוריטית אחרי שהולנד אכזבה וסיימה בתיקו 0-0 בבוסניה. במשחק המקביל פולין תנסה לעקוף את אחת הנבחרות, או שתיהן, עם ניצחון על בוסניה.

בית ג', דרג א':

21:45-פורטוגל-שבדיה (ספורט 2). שבדיה בלי ניצחון עד עכשיו בבית המוות של ליגת האומות בזמן שפורטוגל עדיין לא הפסידה – ניצחה 2-0 בשבדיה, 4-1 בקרואטיה וסיימה בתיקו מאופס מול צרפת. ניצחון חוץ שבדי יהיה הפתעה עצומה.

21:45-צרפת-קרואטיה (משולב בספורט 1). שחזור גמר גביע העולם כשצרפת הפייבוריטית גם כאן וניצחה 2-4 במשחק הקודם בין הקבוצות ויכולה לעלות מהבית הזה לגמר ליגת האומות.

יורוליג / חיים:

19:30 אולימפיאקוס (1-1) – מילאנו (2- 0):

שתי הקבוצות מגיעות אחרי ניצחון שאמור להעניק מומנטום, בזמן שמילאנו היא הקבוצה היציבה ביותר התקפית ב-2 מחזורי הפתיחה, ואצל היוונים ההגנה היא מה שמרשים בעיקר. האיטלקים הם בעלי סגל חזק יותר, וירצו להוכיח שהשנה הם באמת מועמדים להגיע רחוק, כך שאני אהמר על ניצחון צמוד שלהם.

20:45 פנרבחצ'ה (2- 0) – צסק"א מוסקבה (1-1):

בינתיים נראה שפנרבחצ'ה מתאוששים יפה מהעונה שעברה הקשה, ודווקא השחרור של סלוקאס המצוין נותנת את הכדור יותר לדה-קולו, אקס צסק"א, שמוביל בינתיים את הטורקים ל-2 ניצחונות. אצל אלופת אירופה המכנהת, העסק התחיל רע מאוד התקפית עם 111 נקודות ב-70 דקות, אבל עוד 31 ברבע האחרון נגד מכבי חיזק את הביטחון, ואולי ישפר את היכולת ההתקפית גם להמשך. בכל זאת, נדמה לי שפנר קבוצה טובה יותר, ועם הביתיות זה אמור להספיק לניצחון.

22:00 ריאל מדריד (0- 2) – חימקי מוסקבה (0- 2):

ריאל היא אכזבת העונה עד עכשיו, כי לא רק שמאזנם כולל עדיין 0 בטור הניצחונו, אלא גם 2 תבוסות מפתיעות לבאסקוניה וולנסיה. היריבה הפעם היא חימקי שמצליחה לגרד בקושי סגל מינימלי של 8 שחקנים כשירים למשחק, הפעם קשה לי לראות את ריאל מפסידים, או אפילו נגררים לקרב צמוד, ונדמה לי שהם ינצחו בפער משמעותי, אבל ג'רבקו עשוי לקלוע המון אצל חימקי.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

הג'ירו ד'איטליה – קטע 11:

קטע 10 של אתמול נפתח בבשורות מרות עקב מה אם לא הנגיף הארור הממרר את חיינו: תוצאות חיוביות של הבדיקות בקרב מספר רוכבים ואנשי צוות במיצ'לטון סקוט, וגם לסטיבן קרוייזויק מיומבו ויסמה, סיימו את דרכן של שתי הקבוצות במירוץ, כמו גם את זו של האוסטרלי מייקל מתיוס. לאחר הבשורות העגומות, קיבלנו ללא ספק את הקטע המהנה ביותר במירוץ עד כה. זה התחיל בקבוצת בריחה של 8 רוכבים, עם שמות כפטר סאגאן, פיפו גאנה ובן סוויפט. הדבוקה בראשות קבוצת FDJ של דמאר ניסתה בתחילה להדביק את הבריחה ללא הצלחה, ואח"כ היו אלה קבוצות האמירויות של אוליסי ו-NTT של פוצוביבו שניסו לעשות זאת, במה שנראה כמו סוף הדרך לבריחה. בתוך הבריחה ראינו פיצולים והתכנסויות על הטיפוסים הקצרים והתלולים בסיום הקטע, כשבטיפוס האחרון היו אלה סאגאן וסוויפט שהתנתקו מיריביהם לבריחה. בינתיים בדבוקה מאחור, התקפה אדירה של פז'ו בילבאו הכניסה את מתחריו ל-GC ללחץ, עקב העובדה שהספרדי היה עשוי לעלות להובלה במירוץ. הלחץ של בילבאו עצמו ושל הדבוקה מאחוריו נראו אף הם כגוזרים את גורל הבריחה לשבט. ההתקרבות של בילבאו סימנה את הבריחה של סאגאן בהתקפת סולו לפני הפסגה האחרונה. הסלובקי המשיך בדהירה אל הקו שחבורת ה-GC (שהספיקה בינתיים לתפוס את בילבאו) לא הצליחה להדביק, עד לניצחון המרגש במיוחד, הראשון מאז הטור של השנה שעברה. לאלוף העולם לשעבר, הג'ירו הראשון בקריירה היה בעיקר שובר לב עד כה, אך כעת הוא השלים את סדרת הזכיות בכל שלושת הגראנד טורים (הרוכב ה-100 בהיסטוריה להשיג זאת, כמה ראוי), ואף התקרב לארנו דמאר בתחרות על חולצת המאיצים הסגולה. ברדון מקנולטי הצעיר הצליח להגיע מספר שניות לפני חבורת ה-GC, כשהמוביל ז'ואאו אלמיידה הצליח שוב לגנוב עוד 4 שניות כבונוס על המקום השלישי. המפסיד הגדול של היום היה הדני יאקוב פוגלסאנג, שתקר בצמיג גרם לו לאבד כדקה ורבע ממתחריו לצמרת, מכה קשה לשאיפות ה-GC שלו. כך בסיומו של היום המרתק, אלמיידה עדיין מוביל במירוץ לפני קלדרמן (34+), בילבאו (43+), פוצוביבו (57+), ניבאלי (1:01+), קונרד (1:15+), הינדלי (1:19+) מייקה (1:21+), מסנאדה (1:26+) ופרנשטיינר (1:52+).

קטע 11 הוא הקטע האחרון שנקבל לאורך החוף האדריאטי, שכיכב לא מעט במירוץ. הקטע, המסתיים בעיר הנופש הידועה רימיני, מסתיים במישור, עם עוד כמה טיפוסים קצרים לפני כן. אלא שהם פחותים ורחוקים מהסיום לעומת אתמול, מה שאמור לתת לנו היום מיאוץ סיום עם עוד הזדמנות לדמאר לככב, כשסאגאן, ויוויאני, גביריה, הודג' וצ'ימולאי ינסו למנוע זאת ממנו. שידור ביורוספורט ב-13:25.

מירוץ סחלדרפרייס:

מירוץ סחלדרפרייס הוא עוד קלאסיקת אביב בלגית קטנה, שנדדה לתקופת הסתיו. בניגוד לשאר קלאסיקות האביב הבלגיות, כאן מדובר במירוץ שטוח לחלוטין, בפורמט של קריטריום (מירוץ הקפות, 9 במספר). לפיכך ברור שהוא מיועד למאיצים, ואלה אכן יגיעו לכאן בהמוניהם. זה יכלול את בנט, אקרמן, יואן, קבנדיש, קולברלי, קריסטוף, פדרסן, מזגץ', קוקאר, בוהאני ומרלייה. את ISN יובילו כאן הגורילה אנדרה גרייפל עם הוגו הופשטטר, בסיוע איתמר איינהורן שלנו. שידור ביורוספורט ב-17:30.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. תודה לעוסקים במלאכה.
    סקוטלנד לא ניצחה את ישראל, אלא סיימה איתה בתיקו.
    לישראל תיקו טוב כי הוא משאיר אותה במקום השלישי אחרי משחקי הראש-בראש עם סלובקיה, מה שיעמיד את הסיכוי להישאר בדרג ב' על למעלה מ-50% להערכתי.
    הג'ירו נהיה מאוד לא צפוי עם כל הפרישות. ככול שהפלוטון מדלל, הסיכוי של הבריחות להצליח גדל.

  2. פריוויו ובלוג חי למשחק של מכבי יעלה בפוסט נפרד שיכלול גם פריוויו קצת יותר מורחב ובלוג חי למשחק של הנבחרת. משחקי היורוליג האחרים יעלו כאן יותר מאוחר

      1. כל אחד יותר חזק בתחום אחר. ניב יותר חזק בטיפוסים, שגיב יותר אול אראונדר, גולדשטיין גם סוג של אול אראונדר עם סיומת חזקה, איינהורן ספרינטר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט