אירועי דיומא – 11.10.2020

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא calendar-appointment-agenda-schedule-planner_53876-31530-550x366-1-550x366-550x366.jpg

כדורגל / ניר מועלם :

בנימה אישית לפני הכל – תענוג לחזור לכתוב בדיומא, בקרוב אני מאמין שאחזור לכתוב קבוע על הליגה הישראלית שתחזור ( מתי שהוא ) ועל הסרייה א'.

ליגת האומות – דרג א' :

בית 1 :

19:00 בוסניה – הולנד, 5 פלוס : בוסניה במקום האחרון הבית עם נקודה אחת משני משחקים ואילו הולנד במקום השני עם ניצחון והפסד. אני אציין שבוסניה שיחקה ביום חמישי האחרון במסגרת חצי גמר ליגת האומות במשחק בו הייתה פייבוריטית ברורה בבית מול צפון אירלנד והיא הצליחה לבעוט בדלי עם 1-1 בתום 90 דקות והפסד בפנדלים ובכך היא סגרה סופית את סיכוייה להגיע ליורו 2020. הימור – הולנד תנצח בחוץ.

21:45 פולין – איטליה, 5 פלוס : איטליה הראשונה בבית עם ניצחון ותיקו, ופולין השלישית בבית עם ניצחון והפסד. מצד אחד יש לנו את הפולנים שפתחו את הקמפיין עם הפסד 1-0 בבית להולנד אבל אז ניצחו 2-1 את בוסניה בחוץ, ובחמישי האחרון במשחק ידידות הם ניצחו בקלילות 5-1 את פינלנד, ומנגד יש לנו את איטליה שפתחה את הקמפיין עם תיקו 1-1 מול בוסניה אבל אז ניצחה את הולנד 1-0 בחוץ, ובנוסף לכל אז בחמישי האחרון איטליה פירקה את מולדובה החלשה 6-0 במשחק ידידות, כאשר רוב השחקנים שפתחו ככל הנראה לא יפתחו במשחק הנוכחי. הימור – תיקו.

בית 2 :

*שווה צפייה* 19:00 אנגליה – בלגיה, ספורט 4 : קרב ענקיות בין בלגיה שהיא היחידה שעדיין מושלמת בבית הזה לבין אנגליה שעם 4 נקודות בלבד. אנגליה פתחה את הקמפיין עם 1-0 בחוץ על איסלנד עם פנדל בתוספת הזמן של סטרלינג, ואז במחזור השני נגמר המזל עם 0-0 בחוץ מול דנמרק, ומנגד הבלגים נראו נהדר עם 2-0 במחזור הפתיחה על דנמרק בחוץ ובמחזור השני עם הביסו 5-1 את איסלנד בבית. הימור – משחק שיהיה מהנה לצפייה עם כדורגלנים מעולים וקצב מבטיח, ואני אהמר על ניצחון חוץ של הבלגים שנמצאים בכושר יוצא מן הכלל.

21:45 איסלנד – דנמרק, ספורט 3 : איסלנד במקום האחרון בבית ואילו דנמרק במקום השלישי כאשר רק נקודה מפרידה ביניהן, חשוב להוסיף שבחמישי האחרון שיחקה איסלנד בחצי גמר ליגת האומות ושם היא הצליחה לנצח 2-1 בבית את רומניה, מה שמקנה לה את הכרטיס לגמר בנובמבר בו היא תפגוש את הונגריה בחוץ, וניצחון שם יוכל לעלות אותה ליורו 2020. הימור – תיקו.

בית 3 :

19:00 קרואטיה – שבדיה, ספורט 2 : המשחק הראשון בבית יהיה בין שתי הקבוצות שעד כה לא השיגו ולו נקודה אחת, כאשר קרואטיה עשתה הצערה בסגל שלה והרבה שחקנים שהיו בגמר המונדיאל כבר אינם כמו מנדג'וקיץ, ראקיטיץ ועוד כמה, ואילו אצל השבדים החיים ממשיכים גם ללא זלטאן ( שגם כך חולה בקורונה ). הימור – קרואטיה יותר איכותית משבדיה ולכן אהמר על ניצחון ביתי.

*שווה צפייה* 21:45 צרפת – פורטוגל, ספורט 4 : איזה משחק מצפה לנו כאשר צרפת האימתנית תארח בסטאד דה פרנס את פורטוגל של רונאלדו. צרפת פתחה את הקמפיין עם 1-0 על שבדיה וגם עם 4-2 על קרואטיה, ומנגד פורטוגל הביסה בפתיחה 4-1 את קרואטיה ולאחר מכן ניצחה 2-0 את שבדיה. אציין בנוסף שבחמישי האחרון שתיהן שיחקו משחקי ידידות כאשר פורטוגל סיימה בתיקו 0-0 מול ספרד, ואילו צרפת הביסה 7-1 את אוקראינה, לה הייתה בעיית שוערים רצינית מאוד. הימור – יהיה לנו כדורגל קיצבי וטוב, אך אני חושב שצרפת פייבוריטית למשחק הזה ולכן אהמר עליה. למי שזוכר המשחק הזה הוא שיחזור של גמר יורו 2016 שהיה בצרפת בו ניצחה פורטוגל 1-0 בהארכה את צרפת.

ליגת האומות – דרג ב' :

בית 1 :

19:00 נורבגיה – רומניה, 5 גולד : רומניה שבמקום הראשון בבית עם 4 נקודות, תארח את השלישית נורבגיה שעם נקודה אחת פחות בסה"כ. בחמישי האחרון שתיהן שיחקו במסגרת חצי גמר ליגה האומות, במטרה להשיג את הכרטיס ליורו 2020, אך שתיהן כשלו בחצי הגמר כאשר נורבגיה הפסידה בבית בהארכה 2-1 לסרביה הנהדרת, ואילו רומניה הפסידה בחוץ 2-1 לאיסלנד. הימור – נורבגיה בבית תנצח את רומניה.

21:45 צפון אירלנד – אוסטריה : צפון אירלנד אחרונה בבית עם נקודה אחת בלבד ומנגד אוסטריה במקום השני עם 3 נקודות. אציין שצפון אירלנד שיחקה בחמישי האחרון במסגרת חצי גמר ליגת האומות מול בוסניה בחוץ והצליחה לעבור אותה בדרך לגמר שיהיה בעוד כחודש שם היא תפגוש את סלובקיה בבית. הימור – יכול מאוד להיות שנראה את צפון אירלנד קצת מרפה מהמשחק הזה, אחרי שלפני כמה ימים שחקנים שיחקו 120 דקות מורטות עצבים, ולכן אהמר על ניצחון חוץ של האוסטרים.

בית 2 :

*שווה צפייה* 21:45 ישראל – צ'כיה, ספורט 5 : אנחנו במקום השלישי עם 2 נקודות ואילו הצ'כים במקום השני עם 3 נקודות, כאשר אנחנו מגיעים למשחק אחרי ששיחקנו בסקוטלנד 120 דקות בחמישי, ולבסוף הפסדנו בפנדלים בחצי גמר ליגת האומות, ולדעתי הנבחרת תגיע עם רוח קצת שפופה למשחק הזה, ובנוסף יהיו ככל הנראה כמה שינויים בהרכב עקב עייפות וקצת פציעות, ולכן אני חושב שיהיה מאוד קשה לנבחרת לנצח את המשחק הזה, ואהמר על תיקו נוסף לנבחרת שלנו.

21:45 סקוטלנד – סלובקיה, ספורט 2 : מאוד מעצבן לרשום על הסקוטים אחרי שהם ניצחו אותנו רק בחמישי האחרון בפנדלים, אחרי שהיינו יכולים לעבור אותם ובסוף בעטנו בדלי, אבל אין מה לעשות וזה הכדורגל, ובחודש הבא הם יאלצו לנצח את סרביה בבלגרד בשביל להגיע ליורו 2020 ואני לא רואה את זה קורה, אבל בכדורגל אי אפשר לדעת. אני אציין שגם הסולבקים שיחקו בחמישי האחרון במסגרת חצי גמר ליגת האומות וגם שם המשחק הגיע לפנדלים אחרי 120 דקות מאופסות וגם שם הסולבקים ניצחו את אירלנד, ולכן סביר להניח שנראה שינויים בשתיהן. הימור – תיקו.

בית 3 :

21:45 רוסיה – טורקיה, 5 סטארס : רוסיה וגם ווילס הן היחידות עד כה מדרג ב' שהן עדיין מושלמות אחרי 2 מחזורים והיא תארח את טורקיה שהשיגה רק נקודה עד כה. בלי להרחיב יותר מידיי על המשחק הזה אני חושב שרוסיה תנצח ותשיג 3 נקודות נוספות.

21:45 סרביה – הונגריה : סרביה במקום האחרון בבית עם נקודה אחת בסה"כ והיא תארח את הונגריה השניה עם 3 נקודות. מה שיותר מעניין במשחק הזה הוא ששתיהן שיחקו בחמישי האחרון במסגרת חצי גמר ליגת האומות כאשר סרביה ניצחה את נורבגיה באוסלו 2-1 בהארכה והיא עלתה לגמר והיא כרגע רחוקה משחק ביתי אחד מול סקוטלנד מכרטיס ליורו 2020 ומנגד הונגריה הצליחה להפתיע במיוחד אותי כאשר ניצחה 3-1 בחצי הגמר את בולגריה בחוץ ובעוד כחודש היא תארח את איסלנד בקרב על הכרטיס ליורו 2020. הימור – סרביה אומנם תגיע עייפה יותר כי שיחקה 120 דקות אבל היא איכותית יותר ולכן אהמר עליה.

בית 4 :

16:00 אירלנד – ווילס, ספורט 1 : קרב בריטי בין אירלנד השלישית עם נקודה לבין ווילס הראשונה שעדיין מושלמת, כאשר אציין שבחמישי האחרון שיחקה אירלנד במסגרת חצי גמר ליגת האומות ובתום דו קרב פנדלים היא הפסידה לסלובקיה ולא תשתתף ביורו 2020. הימור – ווילס תנצח עם 1-0 קטן.

19:00 פינלנד – בולגריה : פינלנד שבמקום ה-2 עם 3 נקודות תארח את בולגריה האחרונה עם נקודה אחת בלבד, כאשר מצד אחד יש לנו את בולגריה שפספסה בחמישי האחרון הזדמנות להגיע לגמר ליגת האומות אחרי שהפסידה בבית 3-1 להונגריה, ומנגד פינלנד שהובסה במשחק ידידות 5-1 מול פולין. הימור – ניצחון ביתי של פינלנד.

טניס / אלכס דוקורסקי

הרולאן גארוס – גמר הגברים

אהרון הרחיב אתמול על ניצחונה של איגה שוויונטק הפולניה על סופיה קנין מארה"ב בגמר טורניר הנשים. הטניסאית בת ה-19 הפגינה דומיננטיות יוצאת דופן בטורניר ולא איבדה בו אף מערכה. זכייתה בטורניר היא ציון דרך עבור הטניסאיות בנות ארצה, בהיותה הראשונה שהניפה גביע גרנד סלאם. ימים יגידו אם תצליח להתברג בין צמרת השחקניות ולהמשיך בהצלחותיה בטורנירי המייג'ורס.

16:00 (יורוספורט): רפאל נדאל-נובאק דג'וקוביץ' – הרחבה על המשחק היא בבחינת "כל המוסיף גורע". תהיה זאת ההתמודדות ה-56 במספר בין שניים מהגדולים ביותר בענף, כשהסרבי ניצח ב-29 מתוכן. כמובן שנדאל מוביל במאזן הפנימי על החימר והפסיד למדורג מספר 1 בעולם רק פעם אחת ברולאן גארוס. ניצחון של נדאל, שלא איבד מערכה בטורניר, יזכה אותו בתואר ה-13 שלו ברולאן גארוס והוא ישתווה לפדרר עם עשרים זכיות במייג'ורס. יריבו, שטרם הפסיד השנה, ייחפש תואר שני בפאריז וגרנד סלאם מספר 18 בסה"כ. סביר מאוד שהמשחק ביניהם יהיה דומה יותר (לאו דווקא מבחינת זהות המנצח אלא מן ההיבט של המאבק הצמוד) לגמר אליפות אוסטרליה ב-2012 מאשר לגמר אותו הטורניר ב-2019.

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה:

גראנד פרי אייפל:

במירוץ בסוצ'י לפני שבועיים, הייתה ללואיס המילטון הזדמנות להשוות את שיא הנצחונות של מיכאל שומאכר. אלא ששני עונשים שהבריטי ספג בהקפת החימום עלו בעשר שניות. זה נגמר בניצחון של של חברו לקבוצת מרצדס, ואלטרי בוטאס, כשוורסטאפן שני, והמילטון נאלץ להסתפק במקום השלישי. המילטון עדיין מוביל בגדול את דירוג הנהגים עם 205 נקודות, לפני בוטאס (161) ו-ורסטאפן (128).

היום נוכל לראות מירוץ חדש, כמו כמה וכמה שראינו בעונה המוזרה הזו, בשם "גראנד פרי אייפל". המירוץ ייערך על מסלול נורבורגרינג בגרמניה, מסלול שאירח את הגראנד פרי הגרמני עד 2013. להמילטון תהיה שוב הזדמנות להשוות את שיא הנצחונות, אלא שעל מנת לעשות זאת הוא יצטרך לעקוף את חברו לקבוצה בוטאס, שיזנק מהפול פוזישן. ורסטאפן והולקנברג יזנקו מאחורי הצמד של מרצדס. שידור בספורט 5 לייב ב-15:00.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

הג'ירו ד'איטליה – קטע 9:

מזל טוב לנו. קטע 8 של אתמול הביא היסטוריה של ממש בדמות הזכייה הראשונה של קבוצת ISN במירוץ גראנד טור (או בכלל במירוץ וורלד טור). זה התחיל בקבוצת בריחה של שישה רוכבים, שכללה את אלכס דאוסט ומתיאס בראנדל מ-ISN. הדבוקה לא הייתה מעוניינת בקטע, ושיחררה את החבל לבורחים. השישייה רכבה יחדיו עד ל-30 ק"מ לסיום, שם התחיל האקשן. התקפה של דאוסט נתפסה ע"י שאר החבורה. בטיפוס הלפני אחרון סלבטורה פוצ'יו ומתיו הולמס החליטו לתקוף, מה שהשאיר את שני רוכבי ISN מאחור, אך אלה שיתפו פעולה והצליחו להדביק את החבורה. כאן הגיעה התקפה של בראנדל, ומייד אחרי שנתפס, הגיעה זו הקטלנית של דאוסט, שפתח מבערים והתרחק מיריביו. אלה לא הצליחו להדביק את הבריטי המיומן בכישורי הנג"ש, וכך היה עד לסיום ההיסטורי. לבריטי הוותיק זהו הניצחון השני בג'ירו לאחר אחד אותו השיג לפני 7 שנים, והוא עדיין לא חתום בקבוצה לעונה הבאה, מה שעשוי בהחלט להשתנות לאחר אתמול. אשר לדבוקת ה-GC, הרי שמלבד איבוד זמני של הדבוקה מצידו של יאקוב פוגלסאנג, לאחר שנתקע מאחורי התנגשות, לא ראינו שם שום דבר מעניין. אלא שאת הדבר המעניין ביותר בגזרת ה-GC קיבלנו דווקא לאחר הקטע, זאת לאחר שסיימון ייטס נמצא חיובי בבדיקת הקורונה, ולכן סיים את המירוץ. למרות שאף אחד אחר לא נמצא חיובי בבדיקות, הדבר צפוי כמובן להטיל צל כבד על המשך המירוץ כולו. לפיכך טבלת ההובלה של המירוץ נותרה כשהייתה, עם ז'ואאו אלמיידה בראש, ואחריו בילבאו (43+), קלדרמן (48+), ונהוקה (59+), ניבאלי (1:01+), פוצוביבו (1:05+), פוגלסאנג (1:19+), קרוייזויק (1:21+), קונרד (1:26+) ומייקה (1:32+).

קטע 9 של היום מחזיר אותנו למאבקי ה-GC לפני יום המנוחה הראשון של המירוץ. מדובר בקטע טיפוס ששובר מהאדריאטי לכיוון האפנינים עד לטיפוס לרוקארסו. קטע לא פשוט כלל, ארוך, עם לא מעט טיפוסים בדרך, כשהסיום של הרוקארסו קצר עם שיפוע חד למדי. ודאי קטע שצפוי להשפיע על ה-GC, כשהסיום הפאנצ'י עשוי להעדיף מטפסים מהסוג של פוגלסאנג או ניבאלי. ועדיין, נראה שהוא לא אמור לפתוח פערים גדולים מדי ב-GC יחסית לקטעי האלפים הקשים יותר שיגיעו (בתקווה) בהמשך המירוץ. שידור ביורוספורט 2 ב-13:25.

מירוץ גנט וובלחם:

עונת הקלאסיקות ממשיכה להביא לנו עוד מירוצים הנדחים מתקופת האביב, והיום נקבל את מירוץ גנט וובלחם, מירוץ הוורלד טור החד יומי הלפני אחרון בעונה זו. כמו רוב קלאסיקות האביב, גם הוא נערך על הדרכים הפלמיות של בלגיה, וגם בו נוכל למצוא לא מעט טיפוסים קצרים ותלולים ומספר קטעי פאבה. אלא שאלה מתרכזים בעיקר ברבע השלישי של המירוץ, כששאר התוואי הוא שטוח. לפיכך נקבל כמובן את המנה הקבועה של הקלאסיקנים, כשגם למאיצים הטהורים יותר יש סיכוי להצלחה, אם יצליחו לעמוד בהתקפות של הקודמים בקטעים התלולים יותר. מבין המתמודדים, נוכל לציין כאן קודם כל את ההתמודדות הראשונה מזה זמן רב בין שני הכוכבים הגדולים וואוט ואן ארט ומתיו ואן דר פול. שניים שמכירים זה את זה טוב מאד מתקופת הסייקלוקרוס, וההתמודדות ביניהם היום תהווה מנה ראשונה לפני הטור של פלנדריה בעוד שבוע. קלאסיקנים נוספים שנראה כאן הם קביאטקובסקי, טרנטין, נסן, קולברלי, טרפסטרה, פדרסן, סטויבן, קולברלי, בואסון האגן ופוליט מ-ISN. בגזרת המאיצים הטהורים יותר נוכל לראות כאן את בנט, אקרמן, יואן, פיליפסן, קבנדיש וגרייפל. שידור בלינק הזה ב-16:45.

לפוסט הזה יש 88 תגובות

  1. תודה ניר.

    בלי ספק, האירוע הגדול של היום זה נדאל -ג'וקוביץ', משחק ענק בעולם הטניס, עם חשיבות היסטורית.

    שווה אפילו בלוג חי

  2. אני מקווה בעיקר לקרב צמוד ומעניין ככל הניתן ברולאן גארוס, המכונה גם – "נדאלנד". אם היה אפשר ששניהם יפסידו – יש מצב שהייתי קונה את זה. אני כן נוטה להעדפה מסוימת לטובת נדאל, בעיקר בגלל האופי העדיף שלו

  3. תודה רבה
    נאדל יותר הרשים אך לדיוקוביץ הייתה עבודה קצת יותר קשה
    אני חושב שהספרדי ינצח ב 3 או 4 מערכות .

    1. בענף הטניס או בכלל?
      היה את המתאבק אלכסנדר קארלין שהיה בלתי מנוצח 13 שנה ברצף, כאשר ב-6 שנים מתוכן לא הרשה לאף מתאבק יריב אפילו נקודה אחת מולו.

  4. אשר לכדורגל שני דרבים
    1 סקנדינבי בין איסלנד לדנמרק
    השני בריטי בין אירלנד לווילס

    בנוסף נציין
    אנגליה -בלגיה שחזור מפגש על מקום 3 במונדיאל האחרון אז בלגיה ניצחה ועלתה לפודיום

    אשר למפגש צרפת פורטוגל זהו חתיכת מפגש היסטורי ועוד נציין שהנבחרות הללו ישחקו גם במסגרת היורו הקרוב באותו הבית עם נבחרות גרמניה והמנצחת בפליאוף במפגש דרג 1 בין הונגריה לאיסלנד בחודש הבא.

    כאמור בגמר היורו פורטוגל ניצחה את צרפת ובכך סגרה חשבון ארוך שהחל כבר בשנות ה 80
    אז בחצי גמר יורו 1984 צרפת ניצחה באופן דרמטי 2-3
    דומרג העלה אז את צרפת ל 0-1 דק' 24 אך ז'ורדאו השווה ל 1-1 דקה 74 אז הלכו הקבוצות להארכה ואותו ז'ורדאו הדהים את הקהל הצרפתי עם 2-1 סנסציוני
    התוצאה החזיקה בעיניה עד הדקה ה 114 אז דומרג כבש את השני שלו והשווה
    דקה לפני דו קרב הפנדלים כבש מישל פלאטיני את שער הניצחון (פלטיני כבש בכל משחק בטורניר עם 9 שערים ב 5 מש)
    וככה צרפת עלתה לגמר אותו ניצחה מול ספרד (0-2)

    2. המפגש הבא היה ביורו 2000 שוב בחצי הגמר שוב פורטוגל מובילה (גומש 19)
    שוב צרפת משווה (הנרי 51) שוב הארכה ושוב צרפת כובשת שער דרמטי עם פנדל גבולי ושער של זידאן 117 ושוב צרפת זוכה בטורניר לאחר 1-2 דרמטי על איטליה

    3. המפגש השלישי היה בגביע העולם 2006 שוב בחצי הגמר שוב צרפת מנצחת שוב פנדל מפוקפק אותו כובש זיזו הפעם דקה 33 ללא הארכה והפעם זה לא מספיק לניצחון בגמר שם זיזו מורחק ואיטליה מנצחת בדו קרב מהנקודה הלבנה.

    ככה שהניצחון של פורטוגל באדמת צרפת בגמר יורו 2016 היה נקמה מתוקה מאד לפורטוגלים .

  5. יום ספורט אדיר שמתחיל אחה"צ ויסתיים בבוקר.
    הדיון על המורשת של לברון יתקיים בעשרות פוסטים אחרים באתר אבל המשחק הלילה יכול להיות קריטי במורשת של שני הטניסאים, ובעצם גם של זה שלא הגיע לטורניר.
    פדרר עם 20 ג"ס, נדאל עם 19 ונולה עם 17.
    ניצחון של נדאל הוא מאסט בשביל לשמור על סיכוי סביר לסיים עם הכי הרבה ג"ס.
    ניצחון של נולה שיקרב אותו לשניים מפדרר ונראה כמעט בלתי נמנע שהוא יהיה זה שיסיים עם הכי הרבה ג"ס.
    כאילו לא אמרנו את זה מיליון פעם בשנים האחרונות – לא נתפש ששניהם שוב בגמר, למרות הצעירים המוכשרים, וזה כמעט המובן מאליו.
    אם נדאל לוקח את הטורניר שוב בלי לאבד מערכה, בגילו וכל הקילומטראז' שצבר יהיה הישג מופלא.
    אם נולה מנצח את המלך בביתו הוא ישיג הישג נדיר עם זכיות בארבעת הטורנירים פעמיים לפחות, דבר שאפילו פדרר ונדאל לא השיגו.
    זה יהיה גמר ראשון של הסרבי בפאריז מאז הזכייה ב-2016.

    1. גם כך דנו בכך זו הגזמה
      כי מסתכלים על מס הסלמים ושוכחים את איכות התארים
      הנה מה שכתבתי בדיומא של 7/10

      אשר לרפא נאדל ופדרר.
      אני טוען שפדרר הגדול משלושתם אבל לא בטוח שהוא גדול מסמפארס.
      ואנסה להסביר ( הרחבתי על כך בעבר ).

      להלן הנימוקים .
      השלישייה הזו נמצאת זה כעשור לבדה בצמרת העולמית כמעט ללא תחרות חיצונית
      למעט פרק זמן קצר מצד מארי שמרבה להיפצע ועוד טיפה ווראוניקה .
      נדמה לי שלא היו אחרים שזכו בסלאמים בתקופה זו למעט תים עכשיו ( וציליץ פעם בודדת).

      בשורה התחתונה.
      משנת 2010 ועד היום 34/42 התארים נפלו בידי שלושת המוסקטרים
      זאת אומרת כמעט אפס תחרות בידי טניסיאים אחרים
      זה כ 81 אחוז.
      זהו אחוז שאין לו אך ורע ומעיד על מיעוט תחרות יחסי .
      הנה ההתפלגות.
      פדרר 5 נאדל 13 דיוקוביץ 16 היתר 8 ( מארי ורוניקה 3 תים וציליץ 1)

      2. וזה מביא אותי לפואנטה דיוקוביץ החל את העשור הזה בגיל 23 נאדל בגיל 24 פדרר בגיל 29
      וזהו פער גילאים משמעותי מאד בטח בחלקו השני של העשור כאשר פדרר מתחיל אותו בגיל 34 והם עדיין בשנות ה 20 שלהם .
      ולכן בתחרות הפנימית הזו יש לפדרר חיסרון משמעותי ביחס לשניים האחרים במשולש במילים אחרות זו לא תחרות שווה .

      3. כאשר פדרר היה בגילם אמנם הל לא היו יריביו אבל היו לו יריבי איכות אחרים גדולים מאד שכללו את
      אגאסי רודיק קצת סמפראס סאפין ואפילו דל פטרו שלפני הפציעות.

      במילים אחרות פדרר בציעורותו פגש באגסי וסמפארס בבגרותם ואחר כך ברודיק בעוד נאדל/דיוקוביץ בציערותם פגשו בפדרר הקשיש ואחד בשני ( ולתקופה קצרה מארי ).

      וזה הבדל גדול .

      4. ואם הגענו עד הלום אז חייבים להתייחס לסמפארס שזכה "רק" ב14 סלמים אבל עשה זאת בין טלאנטי ענק שכללו את
      בקר , אדברג, קורייר ,שטיך, אגאסי ,בורגרה, קורייר , מוסטר,
      וגם קפלניקוב, קרייציק, ראפטר, קורדה, מויה, סאפין ,איווניסוויץ, יואיט, יהואנסון וקוסטה שכולם זכו בסלאמים בתקופתו.
      זאת אומרת לא פחות מ 18 לא כולל פדרר פררו ואחרים שיזכו בסלאמים לאחר פרישתו .

      ולכן לא ניתן באמת להשוות את איכות היריבים של דיוקוביץ למשל לסמפארס כי בעוד הראשון מקבל את פדרר הזקן מארי הפצוע ונאדל שגם נפצע לא מעט ומהווה יריב בעיקר בחימר.

      הרי שסמפארס מקבל את ענקי הטניס אגאסי בקר קורייר ואדברג ועוד רבים וטובים מומחה חימר כבורגרה וקוארטן מומחה דשא כאיווניסביץ ושטיך צעירים עולים כפדרר או מנוסים וותיקים מנוסים כשטיך ( ובתחילה גם מקנרו למשל ) בקיצור איכות אחרת .
      ולצערי עניין זה נשכח בדיונים ורק הספירה הטכנית אחרי סלאמים בדיון .

      1. פדרר בגיל 19 ניצח את סמפראס בשיאו בווימבלדון ועצר לו רצף של 4 זכיות רצופות ו-7 מ-8. פדרר גם במאזן טוב יותר נגד היריב הגדול של סמפראס – אגאסי, ופדרר הסתדר הרבה יותר בקלות עם סאפין ויואיט שעצרו את סמפראס על 14. אני לא חושב שסמפראס מגיע לשלושתם, דווקא בגלל שטניסאים כמו ברדיץ', פרר, דל-פוטרו, וצ'יליץ', והם לדעתי הרבה יותר טובים משחקנים כמו קפלניקוב, פילפוסוסיס, קרייצ'ק, איוונסיביץ', מייקל סטיץ', קורדה, ראפטר (למרות מאזן 3- 0 על פדרר הנער), וכו'.
        דווקא הדור של תחילת שנות ה-2000 הוא אנדרייטד לדעתי – יואיט, סאפין, נאלבנדיאן, דווידנקו, יוז'ני, טומי האס, גאודיו, קוריה, גרוסג'ין ועוד. פדרר היה כל כך טוב בשנים 2003-2007 שהוא היה בלתי מנוצח מחוץ לחימר, וגם על החימר רק נדאל יכול היה לעשות את זה.

          1. אתם באמת משווים את אגאסי בקר קורייר אדברג שטיך בורגרה ויתר הרשימה לשחקנים כמו וורוניקה ?
            לבריאות .
            לסמפארס לא רק שיש קייס מול השלישייה ייתכן והוא אף בראש הרשימה .

            1. כל אלה, חוץ מאגאסי כמובן, נעלמו כשסמפראס היה עם 4 סלאמים, כי הם שייכים לדור של שנות ה-80

  6. בבלגיה קבוצה של פייבוריטים מלפנים עם ואן ארט, ואן דר פול, לאמפר, דגנקולב, טרנטין, פדרסן ועוד כמה תותחים. ברור שהמנצח יגיע מכאן.

  7. סמפראס לא עבר את שמינית הגמר הרולאן גארוס, זה לבד שם אותו 2 דרגות אחרי השלישייה הזאת שלעולם יש זכויות בכל הטורניר עם ואין ספור גמרים.
    וזה שבתקופה של סמפראס הרבה לקחו ג"ס לא אומר שהם היו יריבים יותר טובים, פשוט סמפראס היה פחות דומיננטי.
    "פדרר בציעורותו פגש באגסי וסמפארס בבגרותם ואחר כך ברודיק בעוד נאדל/דיוקוביץ בציערותם פגשו בפדרר הקשיש ואחד בשני ( ולתקופה קצרה מארי )". זה חתיכת עיוות של המציאות. נדאל ונובאק בצעירותם פגשו את פדרר הקשיש?! עוד לפני גיל 30 שניהם כבר ניצחו אותו בלי סוף, כל הפער של פדרר הגיע מהתקופה שלא היתה לו תחרות טלפני שהשניים האלה עלו לגדולה.
    ואנדי מארי במשך עשור היה שחקן יותר טוב מכל הקפלניקוב, יואיט ורודיק.

    1. שגיא יש לך פער גדול בתפיסת המציאות
      את העשור הנוכחי הם פתחו כאשר פדרר כבר בגיל 29 (לשם ההשוואה סמפארס פרש בגיל 30 שלא לדבר על בורג 28 )
      לעשור הזה דיוקוביץ נכנס עם תואר בודד ונאדל עם 6 כולל 4 בפריז
      פדרר הגיע לעשור הזה עם 13 תארים
      אבל כאשר אתה מתחיל עשור בגיל 29 והאחרים בגיל 23-24 אז הפער הזה משמעותי בייחוד לחצי השני בעשור ובייחוד אם אתה פתאום עובר פציעה וזה בדיוק מה שקרה לשוויצרי
      היתרון הזה של 5-6 שנים משפיע מאד מאד שהאחד בן 33 והשני בן 27 -28
      זה כל ההבדל
      המזל שלהם של נאדל את דיוקוביץ שעדיין אין מישהו אחר ברמה של יריבי סמפארס את פדרר
      ולראייה רק בארצות הברית זכה יליד 1990 ומעלה הראשון לזכות בתואר .

      1. א. בגיל 30 סמפראס היה די גמור, הרפואה כל כך השתפרה ולא סתם ספורטאים קרובים לשיא גם בגיל 34-35 בהרבה ענפים. לכן, זה לא ממש רלוונטי שפדרר היה בן 29 בתחילת העשור.
        ב. אתה רק מחזק את מה שאני אומר כי כשנולה ונדאל הגיעו לשיא פדרר כבר צבר 70% מתאריך הג"ס שלו. אז הוא התחרה עם שניהם לפני השיא ועם יואיט, קפלניקוב, רודיק ואגאסי וסמפראס לפני הפרישה. השניים האלה התחרו ביניהם, בפדרר ובמארי שהיה רמה מתחתיהם אבל עם כמות גמרים וחצאי גמר של שחקן היסטורי.

        1. שגיא
          1. אני מסכים איתך היום מאריכים קריירות ולכן אם לסמפארס היה עוד 5 -6 שנים בקריירה גם התארים היו בהתאם
          ובכל זאת פדרר עבר בתחילת העשור כמה פציעות וברור שהוא היה קצת מעל שיאו (בדיוק כשם שרונאלדו ומסי הפונומנלים גם היום עדיין מעל שיאם שהושג אי שם בחלק הראשון של העשור הקודם )
          ולכן כאשר יש לך פער של 5-6 שנים זה משמעותי מאד
          אם פדרר היה פוגש את נאדל באותו הגיל הוא היה משיג לדעתי עוד 3-4 סלאמים בקלות

        2. א. הקצת מעבר לשיא הזה מאוד משמעותי כשמדובר ב-3 הטניסאים הגדולים בהיסטוריה. אם אני מנסה לקחת משחקים בהם 2 הצדדים היו "בשיאם", אנחנו נקבל רשימה של קלאסיקות ענק שהיו בעשור וחצי האחרונים, והמאזן יהיה די שוויוני בין ה-3.
          ב. פדרר בשיאו, וגם בשנים האחרונות, היה עדיף משמעותית על נדאל מחוץ לחימר, ודג'וקוביץ' היה במאזן מחריד נגד פדרר עד סוף 2010. ההבדל הוא שלפדרר היה הרבה פחות שנים את היתרון הזה על נדאל ודג'וקוביץ', מכיוון שגם כשהם קצת אחרי השיא, שזה כנראה המצב עכשיו, הוא עצמו עוד יותר מעבר לשיא, וכשהם היו בשיאם הוא היה קצת אחרי. מה שזה אומר – לפדרר היו 4-5 שנים שהוא היה קרוב יותר לשיא מנדאל ודג'וקוביץ', והם תפסו את מקומות 2-3 אחריו, והיה לו מאז כעשור שהם קרובים יותר לשיא ממנו. אי אפשר להגיע למסקנה ברורה מזה, מה גם שהדור שהתחרה מול פדרר לא היה חלש בכלל, אלא לא יכול היה נגד פדרר, בדיוק כמו נדאל ודג'וקוביץ' באותם שנים, כשהם היו קצת לפני שיאם.

    2. לגבי סמפארס אני מסכים, אבל הוא הגיע לחצי גמר ברולאן גארוס ב-1996.
      לגבי פדרר – רודיק במאזן עדיף על דג'וקוביץ' וזה כשרוב המפגשים היו כשדג'וקוביץ' דורג גבוה יותר. הם כמובן לא שווים או קרוב לזה, אבל רודיק היום היה שחקן של 5 סלאמים לפחות לדעתי, ואותו דבר קצת יותר בקטן עם סאפין, יואיט נאלבנדיאן ודווידנקו. כל אחד מהם נתקל בפדרר בדרך, ופדרר היה בלתי מנוצח.

  8. אשר לעובדה שסמפארס לא עבר את שמינית גמר הרולן גרוס
    קודם כל הוא עשה חצי גמר 1996
    דבר נוסף בדורו היו כמה מומחי חימר אדירים
    נכון אף אחד שם לא היה נאדל אבל כל היתר היו טובים יותר מכל מספר 2 היום בחימר ואני מדבר
    על קורייר ,בורגרה ,קפלניקוב ,מוסטר ,קוורטן ,מויה אגאסי וקוסטה .
    זה היה דור אחר לגמרי מבחינת הכמות והאיכות של בוא נגיד העשירייה הראשונה בחימר .
    כאן נובאק ופדרר פשוט ניצלו פציעות של נאדל לדרך כמעט סלולה לסלאם בצרפת.

    1. הרביעייה נדאל, דג'וקוביץ', תים ופדרר טובה יותר על חימר מכל אחד שתזכיר. דג'וקוביץ' ופדרר ניצלו פציעות של נדאל כדי לזכות, כי הוא כל כך מדהים על חימר, אבל כל אחד מהם גם הגיע לעוד כמה גמרים – כל אחד מהם הפסיד ב-4 גמרים, כשלדג'וקוביץ' אחד ההפסדים היה נגד וואורינקה.

      1. פדרר עשה בייגל נגד נדאל על חימר. וניצח אותו ב-2007, התקופה שבה זה היה בלתי אפשרי על חימר – הרס רצף של 81 ניצחונות של רפא על חימר.

  9. אהרון תשווה כל מי שאתה רוצה לשניים מתוך נדאל פדרר ודג'וקוביץ' ותגיד לי איפה התחרות הייתה יותר קשה. סמפראס שלט אז בדשא וזהו בערך

    1. אור אני לא טוען נגד פדרר לטעמי הגדול מכולם עם תחרות מצד סמפארס

      אני טוען טענה מול גיוקוביץ ונאדל .
      אך ראשית אין כלל ספק שנאדל בחימר הגדול מכולם

      אבל אנו מדברים על כלל המשטחים רק בשביל שנבין על מה אני מדברים.

      אז ככה שאני בא לבדוק למשל קושי זכייה ברולאן גרוס בתארים בהם זכו פדרר את דיוקוביץ למשל אז מה אני רואה ?
      שהדרך סלולה כאשר נאדל לא נמצא שם ( תים זה שחקן של שנים אחרונות הם לא נתקלו בו) ותבדוק מי עמד בדרכם אולי סטרלינג היה שם גדול .

      ולכן אני טוען שבעידן שנות ה 90 למשל היו גוורדיה של שחקני איכות גבוהים מאד על החימר
      אתם זוכרים למשל את בורגרה ומוסטר אלו היו חתיכת שחקני איכות על חימר ולי אין ספק בוודאי לגבי הראשון שהוא היה מנצח ברוב המשחקים את דיוקוביץ /פדרר על חימר גם קורטן היה גדול מאד בתחום וכן קורייר בשיאו.

      ולכן בשורה התחתונה אני אומר שלא הכל מספרים ותארים.

      זה נכון במידת מה בוימבלדון שם סמפארס עבר ברבות הימים גוורדיה של יריבים נהדרים זה התחיל בבקר אדברג ושטיך המשיך באיווניסוויץ וראפטר ( שלא זכה בתואר ) ונגמר בפדרר היונקה .

      לנואבק ונאדל יש בעיקר את פדרר שגדול מהם בחצי עשור ומעלה והיה תקופה קצרה את מארי שלקח אכן פעמיים את התואר עד שנפצע .

      בקיצור איכות היריבים ובוודאי הכמות הייתה גדולה בהרבה בשנות ה 90 .

      1. כל השחקנים שאתה מציין משנות ה-90 לא היו לוקחים מערכה נגד תים על חימר, שלא לדבר על פדרר או דג'וקוביץ'. נגד נדאל זה היה נגמר 6- 1 6- 1 6- 1

          1. בוא נשווה בין טניסאי טופ 10 שבורגרה ניצח בטורנירי גראנד בלאם ובין כאלו שתים ניצח:
            בורגרה – אדברג (1- 0), סמפראס (1-1), קורייר (2- 1), אנדריי מדבדב (2- 0), לארסון (3- 0) וצ'אנג (1- 2).
            תים – מונפיס (2- 0), נדאל (1- 5), זברב (4- 0), דג'וקוביץ' (2-2), אנדרסון (1- 2) ודניל מדבדב (1- 0).
            אצל בורגרה היחיד שהוא ניצח וגם זכה מתישהו באותו גראנד סלאם בו זה קרה היה מייקל צ'אנג, ומולו בורגרה במאזן שלילי. תים ניצח את נדאל באוסטרליה ואת דג'וקוביץ' פעמיים ברולאן גארוס. היחידים שניצחו את דג'וקוביץ' פעמיים באותו גראנד סלאם הם נדאל, פדרר ומסתבר שגם תים. אם היו לנו ספקות אז המאזן הנהדר נגד זברב, טניסאי טופ 10 כבר יותר מ-3 שנים, סוגר עניין.

            הדור של שנות ה-90 לא היה עמוק יותר מהדור של לפני 7-8 שנים, וההבדל היחיד זה צמרת עליונה פחות חזקה. סמפראס לא התקרב לפדרר, נדאל או דג'וקוביץ' בשיאם, ואף אחד אחר לא היה מספיק יציב.

  10. 3 פעמים נפגשו נדאל ודג'וקוביץ' בגמר הרולאן גארוס. בכולן נדאל ניצח 7- 5 במערכה האחרונה, ובכולן משחקון ההגשה האחרון של דג'וקוביץ' הסתיים בשגיאה כפולה בהגשה. ב-2 המקרים הראשונים זה היה נקודת אליפות, והפעם רק השבירה שאפשרה לנדאל לקחת 4 נקודות רצופות ולנצח, אבל זה בקטנה.

  11. נאדל מסיים טורניר
    עם 0-7 ו 0-21 במערכות (מעניין מתי גם הזוכה וגם הזוכה לקחו טורניר ללא איבוד מערכה)
    יחס המשחקונים הוא 53-129 כ 71 שזה אחוז מטורף שאיני זוכר כמותו בגברים ובכל זאת הפולניה עשתה אחוז טוב יותר של 75 אחוז והיא בניגוד לנאדל לא נזדקקה למעבר ל 6 משח'ונים כל מערכה בעוד נאדל עבר 2 שוברי שוויון ועוד מערכה של 5-7
    אבל אני כותב זאת בשביל להעריך מה שהפולניה עשתה בטורניר ולא בכדי להמעיט מה שנאדל עשה .

      1. מדהים ! איפה ראית את זה ? (בוקיפדיה בעברית ראיתי רק מרבע גמר ובאתר הרשמי לא ראיתי התייחסות אולי פספסתי )

  12. עוד נתון מעניין הוא שלא היה העונה אף טניסאי וטניסאית לקחת יותר מסלאם אחד (גם בגלל שלא שוחק וימבלדון )
    זה קרה לאחרונה ב 2014
    בין הנשים זו שנה רביעית ברציפות שאים זוכה ב 2 סלמים בעונה
    האחרונה שעשתה זאת הייתה קרבר 16 שזכתה באוסטרליה וארה"ב
    ב 4 שנים אחרונות זכו לא פחות מ 12 בנות בתואר גרנד סלאם מתוך 15 הסלמים שהיו
    אוסקה זכתה ב 3 תארים האלפ ב 2
    סרינה ,אוסטפנקו ,מוגורסה ,סטיבנס ,ווזינסקי ,קראבר ,בארטי ,אנדרסקו ,קנין ושיטוונק זכו בתואר אחד

    אנו מדברים על 2017-2020

    לשם ההשוואה בשביל למצוא את 12 השחקנים האחרונים בין הגברים אנו צריכים לנדוד עד שנת
    עד 2003 לזכייה של פררו ברולאן גרוס
    פדרר היה אז עם תואר סלאם אחד
    נאדל ודיקוביץ יהיו רוחקים מהסלאם הראשון
    עוד ברשימת ה 12
    תים ,מארי ,וראוניקה ,צ'יליץ, דל פטרו ,סאפין ,אגאסי וגאודיו .

  13. זו גם הפעם הראשונה מאז העידן הפתוח בו גם האלופה וגם האלוף לא שמטו מערכה בטורניר הסלאם ברולן גרוס.

  14. האינטרנט והקליטה הסלולרית שלי נפגעו בגלל השריפה הגדולה בנצרת עילית. תודה לכולם על הדיון המעניין. קראתי בעניין רב והחכמתי.
    לא יכולתי לטעות יותר בהערכותיי. ציפיתי למשחק שקול יותר ולא כך היה.

      1. נקווה שמרציאנו ינצח את זה
        חיים מה שכתבת ב 2017 מדהים איפה ראית את זה ?
        (בוקיפדיה בעברית ראיתי רק מרבע גמר ובאתר הרשמי לא ראיתי התייחסות אולי פספסתי )

          1. תודה חיים
            אולי טעיתי אבל אם ספרתי נכון הוא איבד 37 משחקונים ועדייין זה מדהים ומהווה 37-116 במחשקונים יחס של 76 אחוז אפילו טוב מהפולניה של היום .
            מטורף.
            תודה.

            1. 35.
              לפי שלבים – 6 + 8 + 1 + 5 + 2 + 7 + 6

  15. טוב אחרי המשחק הזה אני משחרר את וילי לגמרי.
    אין לנאתכו מקום גם בתור מחליף
    המערך הזה מיצה את עצמו וחסר לנו עוד קשר באמצע.
    וייסמן קצת איכזב אבל זה בגלל מערך שלושת הקשרים.
    הוא לא מתאים למשחק כזה רחוק מהרחבה.
    הוא צריך לקבל את הכדור בתוך הרחבה ולעשות גג שתי פעולות.
    חשבתי שננסה משהו חדש, חבל

      1. כשאין ברירה אז תוקפים כן..
        חבל שסבא כזה טיפש.
        אבל די. נמאס מהמערך הזה. הגענו למצבים די בנס ותכלס הם היו צריכים לשים עוד שתיים אילולא ייני בשתי הצלות חייו.
        הנבחרת תמיד שיחקה 4-5-1 מה פתאום 3 קשרים??
        2 קשרים אחוריים, אחד לפנים ושתיים בכנפיים. מאוד פשוט.
        אחרת אנחנו מזמינים התקפות עד הטעות היומית

כתיבת תגובה

סגירת תפריט