אירועי דיומא – 10.10.2020

כדורגל / אדר בר דוד

ליגת האומות

21:45 ספרד – שוויץ. הנבחרת של לואיס אנריקה מתחדשת ועם הרבה פרצופים חדשים ובניגוד לעבר – מעט מאוד נציגים מריאל מדריד וברצלונה. במשחק ההכנה האחרון ספרד סיימה ב-0-0 מול פורטוגל. אחרי שני משחקים ספרד עם 4 נק'. השוויצרים אחרונים בבית אחרי ניצחון ותיקו ינסו להפתיע.

21:45 אוקראינה – גרמניה. המארחת מגיעה הביתה אחרי שחטפה שביעיה בפאריז מאמבפה, גריזמן והחברים. המאנשפט סיימו בתיקו 3-3 מאכזב מול תורכיה. אוקראינה עם ניצחון על שוויץ ותבוסה מול ספרד, הגרמנים סיימו פעמיים בתיקו.

טניס / אלכס דוקורסקי

הרולאן גארוס

אתמול נקבעו העולים לגמר הגברים, שייערך ביום ראשון. המדורגים מס' 1 ו-2, נובאק דג'וקוביץ' ורפאל ונדאל, בהתאמה, העפילו למשחק המסקרן מאוד ביניהם על התואר. הספרדי גבר בשלוש מערכות על דייגו שוורצמן ואילו הסרבי נקלע למשחק קשה מאוד מול סטפנוס ציציפאס, שבו שמט יתרון בן שתי מערכות (ונקודת משחק לטובתו על ההגשה שלו), לפני שהתאושש במערכה החמישית, שבה הפסיד את המשחקון הראשון וניצח בששת הבאים.

גמר הנשים

16:00 (יורוספורט): סופיה קנין (ארה"ב)-איגה שוויונטק (פולין) – לא רבים, ככל הנראה, היו מהמרים בתחילת העונה על האמריקאית בת ה-22, ילידת רוסיה, שתזכה באליפות אוסטרליה ותגיע, לכל הפחות, לגמר הרולאן גארוס. מעטים גם חזו הופעה כל כך דומיננטית של הפולניה בת ה-19, שטרם איבדה מערכה בטורניר. זה טבעו בלתי הצפוי של טניס הנשים ואחת משתי הטניסאיות המוכשרות הללו תניף לראשונה את הגביע של אליפות צרפת. שתי הפינאליסטיות משחקות בצורה התקפית למדי. קנין היא "פייטרית" גדולה על המגרש ושפת הגוף הנחושה שלה מעידה על גישתה החיובית. יריבתה מצטיינת בחבטת כף היד העוצמתית שלה. לדברי אנה צ'קבטדזה, שחקנית עבר רוסיה שדורגה בין עשר הטובות בעולם לזמן מה, חבטת כף היד של שוויונטק, שמדורגת במקום ה-48 בעולם (וכתוצאה מכך לא היתה מדורגת בטורניר), היא מאוד לא שמרנית ויוצאת דופן, כיוון שאינה מבצעת הנפה מלאה ונראה שהיא עושה תנועה חלקית בלבד. כך או אחרת, החבטה הזאת, יחד עם תנועתה על המגרש (שגם יריבתה היום מצטיינת במרכיב זה), הביאה אותה על סף אפשרות זכיה ראשונה של שחקנית ממדינתה בטורניר גרנד סלאם (אגניישקה רדוואנסקה הפסידה בגמר ווימבלדון לסרינה ווייאמס ב-2012).

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה:

גראנד פרי אייפל – מקצה הדירוג:

מקצה הדירוג למירוץ חדש בשם "גראנד פרי אייפל", שייערך על מסלול נורבורגרינג בגרמניה. שידור בספורט 5 לייב ב-15:55.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

הג'ירו ד'איטליה – קטע 8:

קטע 7 של אתמול היה קטע שטוח ועצבני עד מאד. זה התחיל מרוחות צד, שהביאו לפיצול של הדבוקה לשלוש קבוצות, עם פייבוריטים מה-GC בכל אחת מהן. הקבוצה הקדמית הכתיבה קצב מסחרר, שאילץ קצב דומה גם בקבוצות מאחור. לאחר מאמצים רבים, הקבוצות התאחדו לדבוקה אחת, מה שהביא לכך שהקטע נרשם כמהיר אי פעם בתולדות הג'ירו. בהמשך ראינו שוב פיצולים שנבעו מנפילות של רוכבים, אך גם הם נסגרו עד מהרה. בסופו של דבר, העסק התכנס למיאוץ סיום, שבסופו ראינו מראה מוכר – את זה של ארנו דמאר חוגג ניצחון. הצרפתי הלוהט חגג שוב את הניצחון בצורה נינוחה, כששוב פטר סאגאן האומלל יושב על גבו בלי אפשרות לעקוף. זהו הניצחון השלישי של דמאר במירוץ, והוא חיזק כמובן את אחיזתו בחולצת המאיצים הסגולה. בגזרת ה-GC שוב לא ראינו שינויים, כשז'ואאו אלמיידה עדיין מוביל לפני בילבאו (43+), קלדרמן (48+), ונהוקה (59+), ניבאלי (1:01+), פוצוביבו (1:05+), פוגלסאנג (1:19+), קרוייזויק (1:21+), קונרד (1:26+) ומייקה (1:32+).

קטע 8 של היום הוא מוזר למדי – שטוח בתחילתו, עם טיפוס קשה למדי באמצעו, וגבעי בחלקו השני עד לסיום השטוח יחסית. מאד קשה להמר מה יקרה כאן. יכול כמובן שוב להיגמר במיאוץ סיום, מתאים בהחלט גם לקבוצת בריחה, והעובדה שהקטע מתנהל לאורך החוף האדריאטי כמעט בשלמותו עשוייה להביא גם היום תסריט של פיצולים עקב רוחות צד. עדיין, התסריט האחרון אולי פחות סביר עקב האנרגיות שקטע אתמול גבה, ולנוכח קטע הטיפוס הקשה של מחר. שידור ביורוספורט 2 ב-13:25.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. תודה.
    אדר, משהו לא מסתדר בפסקה הזאת שכתבת:
    "אחרי שני משחקים ספרד עם 4 נק'. השוויצרים אחרונים בבית אחרי ניצחון ותיקו ינסו להפתיע"

  2. אני מתנצל מראש על ההשתפכות.תכנון וביצוע נהדרים של הקבוצה. הישג היסטורי ששם אותה רשמית על המפה כקבוצת וורלד טור לא רק בשם.

  3. הניצחון של הפולניה היה מדהים היא עשתה כמה היסטוריות
    1. הפולניה הראשונה לזכות
    2. המדורגת הכי נמוכה שזכתה ברולאן גרוס

    אבל מעל הכל זו הדומיננטיות שלה
    היא ניצחה את על 7 המשחקים זה נתון של כל אלופה ( להוציא לעיתים נדירות ניצחונות טכניים ).
    היא 0-14 במערכות ( נדיר אבל קיים).

    בשום מערכה לא נזדקקה לשובר שוויון או לקחת 7 משחקונים
    בכל הטורניר לקחה רק 2 מערכות 4-6
    עוד 2 לקחה 3-6
    10/14 מערכות לקחה 1-6 או 2-6 ( זה גם נחמד שהיא תמיד ג'נטלמנית להפסיד משחקון) היא ניצחה כאן בסיבוב הפתיחה את המדורגת 15 בהמשך רמסה את האלפ המדורגת ראשונה וטיילה גם בגמר .היא סיימה טורניר עם יחס משחקונים של 75 אחוז שזה 3 ל 1 אלו נתונים חסרי תקדים ספק רב אם היו פעם
    היא עשתה 28-84 ב 112 המשחקונים בהם שיחקה זאת אומרת היא משחקת 16 משחקונים ממוצע למשחק ומכיוון שהיא תמיד לוקחת 12 התוצאה הממוצעת שלה היא 2-6 2-6 או אם תרצו 1-6 3-6 .
    זה מטורף בייחוד כאשר היא בלתי מדורגת ושיחקה מול 3 מדורגות כולל הראשונה והרביעית

    לשם ההשוואה גם נאדל בגברים לא שמט מערכה אבל ההבדל הוא שהוא מדורג 1 קיבל 2 מפגשים מול מדורגים 200 ומטה וזה כמובן הטורניר בו הוא השליט הגדול בהיסטוריה ואחרי כל הבונסים הללו נאדל עושה אמנם טורניר אבסולוטי ויחס מערכונים של
    46-110 שהוא בהחלט מדהים ומהווה 71 אחוז אבל זה עדיין לא 75 אחוז ועוד מחכה לו גמר שיוריד בוודאות כמעט מוחלטת את היחס הזה ויוריד אותו מ 70 אחוז לטעמי .

  4. עכשיו ראיתי שהאחרונה לעקוף את הפולניה הייתה סטפי גראף הגרמניה ב 1988 לדעתי האישית מדובר בשנייה בכל הזמנים לאחר נברטילובה ולפני סרינה ( נכון שלסרינה קריירה ארוכה יותר אבל בשיאה גראף שנייה רק למרטינה לטעמי ).

    וזה מעיד הרבה על הפולניה….אמנם פולניות הם לא הטעם שלי ( למרות שיש לי חלקיק שכזה מבית סבתא) אבל היא בהחלט תעניין אותי .

  5. גראף ההיא גמרה גמר ב 0-6 0-6 רבע גמר ב 0-6 1-6
    אבל בחצי הגמר היא ניצחה 3-6 ו 6-7
    ככה שאולי היו לה אחוזים טובים יותר ( אין לי נתונים מוחלטים) אבל היא לא עשתה 6 כפול 14 שזה נראה לי חסר תקדים .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט