אירועי דיומא – 06.10.2020

טניס / אלכס דוקורסקי

הרולאן גארוס – רבע הגמר

גברים

16:00 (שעה משוערת): דומיניק תים (אוסטריה)-דייגו שוורצמן (ארגנטינה) – המדורג שלישי בעולם, סגן אלוף הטורניר בשתי מהדורותיו האחרונות, לא היה רחוק מהדחה בלתי צפויה בשמינית הגמר, כששמט יתרון של שתי מערכות מול אחת ההפתעות הנעימות של הטורניר, הוגו גסטון הצרפתי. האחרון, שדורג ערב פתיחת הטורניר במקום ה-239 וקיבל כרטיס חופשי אליו, שיחק טניס "טכני" מאוד ולא צפוי. הוא הרבה לחבוט חבטות קצרות ("דרופ-שוטס"), שגרמו לתים לרוץ הרבה לרשת. בסופו של דבר, אלוף הגרנד סלאם בניו-יורק ניצח במערכה החמישית, והיום הוא יפגוש את שוורצמן, המדורג 13 בעולם, שמצטיין אף הוא על החימר. תים ניצח את שוורצמן שש פעמים מתוך שמונת מפגשיהם, אך האחרון נראה מצוין בטורניר ושיחק היטב גם בטורניר המאסטרס ברומא, זמן קצר לפני פתיחת הרולאן גארוס, אז גבר, בין היתר, על רפאל נדאל בדרכו לגמר הטורניר.

22:00 (שעה משוערת): רפאל נדאל (ספרד)-יאניק סינר (איטליה) – יליד מאיורקה בן ה-34, שמחפש לזכות במייג'ור העשרים שלו, נראה מצוין בינתיים והוא טרם איבד מערכה. נראה כי האיטלקי המוכשר והגבוה בן ה-19, שיפגוש לראשונה את המדורג מס' 2 בעולם, צפוי להיות היריב הקשה ביותר של נדאל בטורניר עד כה. סינר, שמדורג במקום ה-75 בעולם, גבר בסיבוב הקודם על אלכסנדר זברב, המדורג שישי בעולם. סינר מצטיין במכות הפתיחה שלו ובחבטות כף היד העוצמתיות שלו. על אף גובהו (1.97), הוא זריז מאוד ונע היטב על המגרש.

נשים

12:00: אונס ג'אבור (טוניסיה)-דניאל קולינס (ארה"ב) 14:00: אלינה סביטולינה (אוקראינה)-נאדיה פודורושקה (ארגנטינה) – הארגנטינאית בת ה-23, שמדורגת 131 בעולם, משחקת נהדר בטורניר, שאליו העפילה דרך המוקדמות. 20:00 (שעה משוערת): איגה סוויונטק (פולין)-מרטינה טרוויזיאן (איטליה) – שתי השחקניות הדיחו בסיבוב הקודם טניסאיות מהעשירייה הראשונה. סוויונטק גברה על השנייה בעולם והאלופה לפני שנתיים, סימונה האלפ הרומניה. טרוויזיאן, שעלתה לטורניר מהמוקדמות, הדיחה את קיקי ברטנס ההולנדית שמדורגת במקום השמיני, 151 מקומות מעל האיטלקייה בת ה-23.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

הג'ירו ד'איטליה – קטע 4:

קטע 3 של אתמול, עם הטיפוס המסיים להר האתנה, היה צפוי להיות קטע מפתח במירוץ, אך איש לא שיער עד כמה. זה התחיל כבר באיזור הניטרלי שלפני ההזנקה, שבו גראן תומאס התרסק (לאחר שעלה על בקבוק). הוולשי המשיך ברכיבה, בלי לרמוז למה שיקרה בהמשך. בינתיים, נוצרה מלפנים קבוצת בריחה, במה שנראה לכאורה כפער קטן מדבוקת הפייבוריטים, בהתחשב בתנאי השטח. עוד לפני ההגעה לאתנה, ראינו כבר את ההתפתחות הדרמטית והבלתי צפוייה עד כה, כשגראן תומאס החל להתקשות, ואיבד מגע במהרה עם הדבוקה. הוולשי, שהיה הפייבוריט הראשי לזכייה במירוץ, איבד בסופו של דבר כ-12 דקות, מה שניפץ את חלום הנצחון בגראנד טור השני שלו. קבוצת הבריחה מלפנים המשיכה לשמור על הפער מהדבוקה, כשעל האתנה התנתקו ממנה המטפסים יונתן קאיסדו וג'ובאני ויסקונטי הוותיק. בטיפוס הקשה להר הגעש, ויסקונטי ניסה לנער את קאיסדו, אך האחרון במתקפת נגד פרץ קדימה ולא הביט לאחור. זה נגמר בניצחון בקטע ובהתקדמות במעלה ה-GC לקאיסדו. האקוודורי, שמעולם לא זכה בהישג ברמות הגבוהות מלבד אליפות ארצו, ממשיך את ההצלחה של ארצו במירוץ זה, לאחר הזכייה של ריצ'רד קאראפז במירוץ הקודם. בדבוקת ה-GC מאחור, ההתפרקות של תומאס רק סימנה את תחילת הדרמה, כשגם סיימון ייטס, עוד אחד מהפייבוריטים הכבדים לזכייה, החל להתקשות, מה שעלה לו בסופו של דבר באיבוד של כשלוש דקות. זה כבר סימן את תחילת המבוקה בחבורת ה-GC, כשהתקפה רדפה התקפה, והמירוץ נראה כמתנפץ לרסיסים. אחת מוצלחת כזו הייתה של ההולנדי וילקו קלדרמן, שהצליח להשיג 12 שניות על יריביו לצמרת. מאחוריו הגיעה החבורה העיקרית של ה-GC, שכללה את ניבאלי, מייקה, פוגלסאנג ופוצוביבו, עם קרוייזויק מעט מאחור. כעשר שניות מאחוריהם הגיע לובש החולצה הלבנה, ז'ואאו אלמיידה, יחד עם פז'ו בילבאו. הפער הקטן הזה הספיק לפורטוגלי הצעיר מקוויק סטפ לגלוש אל תוך החולצה הוורודה. כך שבסופו של יום פסיכי לחלוטין אלמיידה כעת מוביל, ואחריו קאיסדו (זמן זהה), בילבאו (37+), קלדרמן (42+), ונהוקה (53+), ניבאלי (55+), פוצוביבו (59+), מקנולטי (1:11+), פוגלסאנג (1:13+) וקרוייזויק (1:15+).

קטע 4, האחרון על אדמת סיציליה, אמור להיות הרבה פחות דרמטי מקודמו (אלא אם נקבל רוחות צד לאורך החוף בחלקו המסיים). הטיפוס באמצעו היה יכול לרמז על ניצחון לקבוצת בריחה, אך העובדה שאנו בשלב מוקדם יחסית במירוץ, יחד עם המצב הפסיכי ב-GC, יביאו לכך שכנראה לא יותר מדי רוכבים יורשו לברוח. לפיכך יותר הגיוני שנקבל מיאוץ סיום מהסוג שמתאים לגביריה, ויוויאני, סאגאן, דמאר, מתיוס, אוליסי ושאר המאיצים, כל מי מהם שיצליחו לשרוד את הטיפוס באמצע הקטע בלי לפגר. שידור ביורוספורט 2 ב-13:10.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 51 תגובות

        1. חוסר מזל בהתגלמותו. בהינתן ההתפרקות של ייטס אתמול, זה אומר שלתומאס היה יכול להיות פור של 5-6 דקות על היריבים רק בזכות קטעי הנג"ש. גם בג'ירו לפני שלוש שנים הוא היה לדעתי בכושר הטוב ביותר מכולם, לפני שהתנגש באופנוע המשטרתי ההוא.

  1. תודה לכולם
    בטניס אס בין הנשים נראה שהאלופה תהיה בכל מקרה חדשה וכמעט כל אלופה תהיה גם מפתיעה ביותר.
    כנראה שהנגיף היה זרז לשינוי דורות בטניס .

    1. שחקנית אחת לפחות תשחק בגמר גרנד סלאם לראשונה בקריירה, כי ישנן ארבע טניסאיות שמעולם לא שיחקו במשחק על התואר אשר נמצאות בחלק אחד של ההגרלה – אלינה סביטולינה, נאדיה פודורושקה, איגה סוויונטק ומרטינה טרוויזיאן.

      סבב הנשים אכן צפוי פחות. לפני שלוש שנים, למשל, זכתה ילנה אוסטפנקו בת ה-19 ברולאן גארוס, כשמעטים ציפו ממנה לעשות זאת.

  2. תודה רבה חברים.
    מבחינתי, הרולאן גארוס מתחיל היום. בשנים עברו הייתי צופה הדוק כבר בסיבובים הראשונים אבל השנה זה מרגיש פחות מעניין. מכשול ראשון לנדאל ונראה איך האיטלקי יתפקד מבחינה מנטלית מול האלוף הנצחי.
    תים ושוורצמן זה מפגש בין שני שחקני חימר מעולים, הלוואי שילך לחמש מערכות כשתים פייבוריט אבל היהודי הקטן לא פראייר.

    1. יותר חשוב מזה – כמה כיף זה להגיד "טניסאית טוניסאית"?
      זה על סף להיות נושא פרק בסיינפלד. אנטי-דנטייט, ספייר א סקוור, טניסאית טוניסאית.

  3. בהזדמנות הזאת אפשר להזכיר את הרץ הטוניסאי הדגול, מוחמד גאמודי, גדול האתלטים והספורטאים של ארצו. זכה בארבע מדליות אולימפיות – זהב ב-5,000 (1968), כסף ב-5,000 (1972), ארד ב-10,000 (1968) וכסף ב-10,000 ב-1964, מאחורי בילי מילס המפתיע מארה"ב (רון קלארק האוסטרלי היה הפייבוריט הבכיר).

  4. אשתו של סרחיו רומרו מציינת עובדות: "התואר האחרון שהם (מנצ'סטר יונייטד) זכו בו, הם הניפו אותו יחד איתו. הוא עזר לקבוצה להעפיל לארבעה גמרים וחצאי גמרים, ואז הותירו אותו על הספסל והפסידו בכולם." אשתו מבקשת שישחררו אותו. יש אפשרות אחרת: תנו לו לשחק!!! דה חרטא אפס מאופס; סולשיאר – התינוק בעל פני התינוק מקבל החלטות עלובות שבעלובות.

    1. אחלה משחק בינתיים. ניצחון של שוורצמן, שבינתיים משחק היטב, ישלים יום חלומי לטניס הארגנטינאי, לאחר שנאדיה פודורושקה הפכה לראשונה (בתולדות הרולאן גארוס) שהעפילה מהמוקדמות והגיעה עד לחצי הגמר, עם נצחונה על אלינה סביטולינה.

  5. למי שלא רואה את המשחק בין ת'ים לשוורצמן – אני ממליץ להצטרף לשידור. מתפתח להיות אחד המשחקים הגדולים בעשור האחרון.

  6. טוב, חברים – טיסה מספר 4:32 שעות לרבע הגמר ולמערכה החמישית והמכרעת בין שוורצמן לת'ים נשמעה כרגע במערכת הכריזה אחרי חזרה מעוררת השראה של שוורצמן למשחק בניצחון בשובר השיוויון של המערכה הרביעית.

    כמו שכתבתי מקודם, המשחק הזה מתפתח להיות אחד הגדולים לא רק בעשור האחרון אלא בהיסטוריה של הרולאן גארוס בכלל – ואולי אף מעבר לרולאן גארוס.
    לא יאומן

  7. אחרי 5:08 שעות שוורצמן הצנום מעפיל לראשונה בקריירה חצי גמר הרולאן גארוס אחי ניצחון במערכה החמישית על ת'ים התשוש באחד המשחקים הגדולים של השנים האחרונות.

      1. שוורצמן
        SHWARTZMAN

        שמות משפחה נובעים מכמה מקורות שונים. לעיתים לאותו שם קיים יותר מהסבר אחד. שם משפחה זה נובע ממאפיינים פיזיים או כינוי.

        הפירוש המילולי של שם משפחה זה הוא "אדם שחור", בגרמנית / יידיש.
        (קרדיט ל: https://dbs.bh.org.il/he/%D7%A9%D7%95%D7%95%D7%A8%D7%A6%D7%9E%D7%9F-88641/%D7%A9%D7%9D%D7%9E%D7%A9%D7%A4%D7%97%D7%94)

  8. נאדאל הזה.. אחת וחצי בלילה שעון פריז והוא חובט ווינרים ב108 מייל בשעה.. איזה שחקן. ניצח ב3 מערכות את האיטלקי הצעיר ויפגוש בחצי גמר את שוורצמן הארגנטיני שניצח אותו לא מזמן (בטוב מ3 מערכות).
    נאדאל נראה מדהים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט