תסמינים – לקראת שבוע 4 בNFL/ צוות הופס פוטבול

הראשונים להיפגע, טנסי טייטנס

מאת צוות הופס פוטבול: פריים טיים זק, עידו יצחקי ויניב שושני

בעוד אנחנו עוקבים בדאגה אחרי המאבק של הNFL לקיים את העונה כסדרה, מתגלים סדקים ראשונים בשיריון תוכנית ההגנה על השחקנים והצוות מהידבקות בקורונה.
הראשונים ליפול במשמר הן הטנסי טייטנס שנפגעו מהתפרצות וגילו שלפחות 14 אנשי צוות ושחקנים נדבקו בנגיף הקוביד 19. הארגון סגר את מתקניו והמשחק שלהם מול פיטסבורג נדחה לשבוע 7.
בעוד אנחנו מדברים נתגלו גם מקרים אצל שחקני ניו אורלינס סיינטס.
זו הולכת להיות עונה מאוד מסובכת לוגיסטית.
המחזור עצמו הרבה פחות מרתק מהמחזור הקודם אבל בכל זאת יש כמה מאצ'אפים מאוד מעניינים שיכולים לגזור את גורלן של קבוצות. אם זה הקבוצות המאופסות יוסטון, מינסוטה, סינסנטי, פילדלפיה ואטלנטה שנאבקות על חייהן. או שיקגו ברס שעשתה מהלך משמעותי כשהחליפה את מיטצ' טרוביסקי בניק פולס מתחת לסנטר ומנסה לשמור על מאזן מושלם מול אינדיאנפוליס החזקה.
צוות הופס פוטבול מקווים לעשות לכם קצת סדר בסקירה הבאה:

טאמפה ביי באקנירס (2- 1) – לוס אנג'לס צ'רג'רס (1- 2) (טאמפה, יום א 20:00)

כל מרכיבי התבשיל שנרקח בטאמפה ביי בקיץ מתחילים להתחבר. בריידי מרגיש יותר בנוח עם התופסים החדשים שלו והשיג לראשונה העונה 3 ט"ד בניצחון הקל בדנבר. גרונק מתחיל להשתלב במארג הקבוצתי (תפס 6 מסירות השבוע) וגם ההגנה (בראשות שאקיל בארט המצוין) עשתה את שלה והשיגה 6 סאקים ו-2 חטיפות מול הק"ב-ים המחליפים של הברונקוס – באופן קצת מפתיע הגנת הבאקס מדורגת עד כה במקום השני בליגה. הבאקנירס נהנים מהחולשה המפתיעה של הסיינטס (ומהגרלה קלה יחסית) כדי להתבסס בראשות בית ה-NFC דרום למרות ההפסד לניו אורלינס במחזור הפתיחה. המזל ממשיך לשחק לשודדי הים מפלורידה גם השבוע, כשהם כנראה פוגשים עוד ק"ב מחליף – והפעם זה הרוקי ג'סטין הרברט שיעלה למשחק השלישי בקריירה (במקום טיירוד טיילור הפצוע). הרברט הפתיע לטובה בהופעת הפתיחה שלו מול קנזס סיטי אך הפגין יכולת בינונית בהפסד לקרולינה השבוע.  לצ'רג'רס אין הרבה ציפיות מהעונה הזו, ואם התוצר העיקרי שלה יהיה שכר לימוד שיאפשר להרברט להפוך לפרנצ'ייז ק"ב לשנים הבאות – ההנהלה ו(מעט) האוהדים של הקבוצה יהיו מאד מרוצים.

תחזית : פער היכולות (והציפיות) בין הקבוצות הוא עצום ולכן המשחק הזה לא יהיה צמוד בשום שלב. ההתקפה המשתפרת של טאמפה ביי לא תיעצר אל מול ההגנה הבינונית של לוס אנג'לס. בריידי המנוסה ישים הרבה נקודות על הלוח בעוד הרברט הצעיר וחבריו יישארו מאחור. ניצחון קל לבאקס שיישארו עוד שבוע בראשות הבית.

דטרויט ליונס (1- 2) – ניו אורלינס סיינטס (1- 2) (דטרויט, יום א 20:00)

בניו אורלינס נדלקו נורות אזהרה כבר עם ההפסד במחזור השני (לריידרס) אך אחרי הפסד נוסף השבוע (לפאקרס), שהוריד אותם למאזן שלילי יש בהחלט מקום לדאגה עבור הקבוצה ששואפת להגיע סוף סוף לסופרבול השנה. התופס הבכיר מייקל תומס  – שנעדר משני ההפסדים – יחזור בקרוב (אולי כבר השבוע) לשחק אך עיקר הדאגה היא מיכולתו של הק"ב הוותיק דרו בריס, שנמצא בעשור החמישי לחייו ואולי מתחיל להראות את סימני הגיל. הוא עדיין משחק ברמה סבירה, אך יחסית לעונות קודמות הוא מיצר פחות יארדים, מסתמך כמעט בלעדית על מסירות קצרות ולמרות זאת משיג אחוזי השלמה נמוכים יותר מכפי שהרגיל אותנו בעבר. באופן כללי בריס מתקרב לממוצע היכולת של הליגה במקום לרחף הרבה מעליו כמו בעבר. גם ההגנה, שהייתה נקודת חוזק של הקבוצה בשנים הקודמות, מתקשה לעצור את היריבים וסופגת 31 נקודות למשחק בממוצע. באופן מסורתי הסיינטס פותחים לאט את העונה, אבל המשחק השבוע חשוב מאד כדי לא לאפשר לטאמפה ביי לפתוח פער משמעותי שיקשה על הקדושים לזכות באליפות הבית שבשנים האחרונות היה רשום על שמם בטאבו. דטרויט שפתחה רע את העונה הפתיעה בשבוע שעבר בניצחון באריזונה עם משחק סולידי של מתיו סטאפורד ואגרסיביות של ההגנה שכפתה 3 חטיפות על קיילר מאריי. הניצחון השקיט מעט את הביקורת על תפקודו של מאט פטרישיה המאמן ונתנה לו מרווח נשימה, אך כשהוא בבית ה-NFC צפון עם גרין ביי ושיקגו שעדיין לא רשמו הפסד, אין גם לו הרבה זמן לנסות להציל את העונה של הליונס. 

תחזית : ניו אורלינס יגיעו דרוכים ורעבים לדטרויט ולא יתנו לליונס לגמור להם את העונה. המשחק יהיה צמוד ועצבני, ההגנות יפעילו לחץ ויפריעו לשני הק"ב הוותיקים להפגין את יכולותיהם. בסופו של הקרב הסיינטס יעשו פחות טעויות, ינצחו בהפרש קטן ויחזרו למאזן חצוי.

ימשיך להיות רוב ההתקפה של הקדושים, אלווין קאמרה

סינסינטי בנגלס (0- 2 -1) – ג'קסונוויל ג'גוארס (1- 2) (סינסינטי, יום א 20:00)

ניתן למצוא גרסה מודרנית לסיפור "בן המלך והעני" (של מרק טוויין, למתעניינים) במאבק התחתית הזה בין שני הק"ב הצעירים שיופיעו בו. מצד אחד – ג'ו בורו, שהוכתר עוד בהיותו בקולג' כאחד הק"ב הצפויים להוביל את הליגה בעשור הבא, נבחר ראשון בדראפט וקיבל את המושכות להתקפת הבנגלס מהמשחק הראשון של העונה (תוך שהקבוצה משחררת את הק"ב הוותיק אנדי דלטון – רק כדי שלא יפריע). מצד שני – גרדנר מינשו, שנבחר בסיבוב השישי, לא תוכנן להפוך לק"ב פותח, עלה לשחק רק בעקבות הפציעה של ניק פולס בשנה שעברה – ואז הפגין יכולת מפתיעה ששכנעה את ראשי הקבוצה לתת לו את המפתחות בעונה הנוכחית, תוך שהם בוחנים את התאמתו להיות ק"ב מוביל גם לטווח הארוך. בינתיים שניהם מפגינים יכולת די טובה  – כ-800 יארד כ"א, באחוזי השלמה טובים (65% לבורו, 74% למינשו), רייטינג סביר (101 למינשו, 90 לבורו)  ויחס ט"ד-חטיפות חיובי. זאת למרות ששניהם סובלים מקו התקפה חלש שגורם להם לספוג המון סאקים (10 למינשו, 14 לבורו).  גם לסינסינטי וגם לג'קסונוויל  יש הגנות חלשות (של סינסינטי טובה קצת יותר), שלא משאירות לק"ב מרווח טעות, כשהן סופגות 25-30 נקודות למשחק. שתי הקבוצות עמוק בתוך תהליך בניה מחדש וחילופי דורות, כשלשתיהן עדיין המון חורים לאורך ולרוחב הסגל. הנמרים הבנגלים והיגוארים לא ינצחו הרבה משחקים העונה, כך שהמשחק הזה מהווה הזדמנות נדירה עבורם לשפר את המאזן השנתי.

תחזית : המשחק לא יתעלה לרמה גבוהה, וינצח בו הק"ב שיעשה פחות טעויות. בורו בינתיים נראה מעט יותר יציב, מול מינשו שמפגין עליות וירידות ביכולתו. בהתחשב בביתיות ובהגנה העדיפה של סינסינטי, אני מאמין שהוא ישיג את הניצחון הראשון של הבנגלס העונה, לאחר משחק צמוד שיסתיים בתוצאה נמוכה.

קרולינה פנתרס (1- 2) – אריזונה קרדינלס (2- 1) (שרלוט, יום א 20:00)

אריזונה, שנראתה בשבועיים הראשונים של העונה כמו מועמדת וודאית לפלייאוף, חזרה קצת לקרקע בעקבות ההפסד המפתיע לדטרויט, אשר הוכיח שקיילר מאריי (ספג 3 איבודי כדור שעלו לקבוצה במשחק) עדיין חווה כאבי גדילה והתבגרות. למרות זאת, לא נראה שהקרדינלס צריכים להיכנס ללחץ – שלד הקבוצה שמסביב למאריי נראה יציב ומבטיח, הרכש הנוצץ דאנדרה הופקינס ממשיך לספק קבלות (בקצב קבוע של מעל 10 תפיסות ו-100 יארד למשחק) וגם ההגנה מתפקדת היטב ומדורגת עד כה במקום השביעי בליגה. כמו כל קבוצה שמובלת ע"י ק"ב צעיר, יחוו הקרדינלס עליות וירידות במשך העונה אך העתיד במדבר הוא ורוד, גם אם הם לא יגיעו לפלייאוף כבר העונה (בבית ה-NFC מערב האימתני). קרולינה נמצאת בשלב מוקדם יותר בתהליך הבניה, וצריכה להשלים הרבה חלקים בפאזל לפני שיוכלו לחלום על הפלייאוף (בוודאי כשהם בבית ה-NFC דרום עם הסיינטס והבאקס). טדי ברידג'ווטר לא מבריק אבל מפגין יכולת יציבה (רייטינג 97) והקבוצה צריכה לבנות לו צוות מסייע ראוי. בפרט אמורים הדברים לגבי ההגנה, שספגה הרבה יותר מדי נקודות במחזורים הראשונים. הניצחון בשבוע שעבר על הצ'רג'רס נתן לפנתרים זריקת עידוד והם יקוו להמשיך את המומנטום בבית מול הקרדינלס.

תחזית : הפסד שני רצוף של הקרדינלס ירחיק אותם מצמרת הבית ויכניס אותם למיני-משבר – אבל זה לא יקרה. מול ההגנה החלשה של הפנתרס, מאריי יצליח לשחזר את יכולתו הטובה, הופקינס ימשיך לייצר תפוקה יציבה כאשר לברידג'ווטר וחבריו לא יהיה מענה מתאים. ניצחון ברור לאריזונה שיוכלו להמשיך לחלום על הפלייאוף – לפחות לעוד שבוע.

סן פרנסיסקו 49 (2- 1) – פילדלפיה איגלס (0- 2- 1) (סן פרנסיסקו, יום ב 03:20)

סן פרנסיסקו מוכת הפציעות הוכיחה את החוסן הארגוני והמקצועי שלה השבוע כשהביסה ללא תנאי את הג'יאנטס בחוץ, בהובלתו של הק"ב המחליף ניק מולנס שהפגין יכולת טובה כמחליפו של ג'ימי גארפולו הפצוע. השבוע הניינרס חוזרים הביתה ופוגשים עוד קבוצה שנמצאת במשבר מקצועי עמוק – האיגלס, שטרם רשמו ניצחון העונה. כל מערכי הקבוצה מפילדלפיה לא מתפקדים, והאש מתמקדת ביכולת החלשה של הק"ב קרסון וונץ (רייטינג של 64, עם 3 ט"ד מול 6 חטיפות). באופן פרדוקסלי, למרות שהניינרס – גם בסגל הנוכחי – הם קבוצה טובה הרבה יותר ובמאזן עדיף, הסיכוי של האיגלס להגיע לפלייאוף גדול יותר. זאת בשל העובדה שהיא משחקת בבית הNFC מזרח, הגרוע ביותר בליגה, שכל הקבוצות בו במאזן שלילי ורק דאלאס – שגם היא פתחה חלש את העונה – מתחרה עם הנשרים על המקום בפלייאוף. לעומת זאת, הניינרס משחקים בבית הקשה ביותר בליגה (NFC מערב) שכל הקבוצות בו במאזן חיובי… בכל מקרה המשחק הזה חשוב לשתי הקבוצות כדי להישאר במרחק סביר ממובילות הבתים שלהם ולשמור על הסיכוי לפלייאוף עד להתאוששות ששתיהן מקוות לו (חזרת חלק מהפצועים במקרה של הניינרס, שיפור יכולת של וונץ וההגנה במקרה של האיגלס).

תחזית : כפי שנאמר, כרגע הניינרס קבוצה טובה ויציבה יותר, ובמיוחד אמורים הדברים ביחס להגנה המעולה שלהם, שגם בסגל חסר תאמלל את וונץ וחבריו. מולנס יידע לעשות מספיק כדי להשאיר את הניצחון בחוף המערבי. 

עומד למבחן, קרסון וונץ

מיאמי דולפינס (2-1) – סיאטל סיהוקס (0-3), 20:00

הדולפינים מארחים את סיאטל למשחק שהם רק רוצים שיסתיים כבר. הם מגיעים לאחר מנוחה ארוכה, ומחוייכים מאוד מהניצחון הנהדר שלהם על הג'אגס בחמישי שעבר. הדרבי של פלורידה לא הבטיח הרבה וגם לא קיים יותר מדי – כשמיאמי ניצחה את אחת הקבוצות החלשות בליגה בדרך לניצחון ראשון העונה. טואה עדיין על הספסל וראיין פיטצפאטריק ממשיך להיות סולידי. מייק גסיקי, הטייטאנד שבעברו היה שחקן כדורסל – הפך לנשק אטרקטיבי במיוחד עבור מיאמי, שנראית לא רע התקפית בשבועות החולפים. ההגנה שקיבלה רכש מאסיבי בקיץ החולף, נראית לבינתיים יותר טוב מהעונה החולפת אך החומר הקיים לא אמור להוביל את מיאמי למאזן חיובי.

מנגד, עומד המועמד הבכיר לתואר הMVP של 2020 – ראסל ווילסון, וסיאטל סיהוקס, שנראית כקבוצה החזקה ביותר בNFC בחלוף חודש ספטמבר. סיאטל נוצצת בהתקפה ונהנית מאוד מדי קיי מטקלף שהשתפר משמעותית וכמובן טיילר לוקט, שרק הולך ומשתבח. מטקלף אמנם השמיט טאצ'דאון ביהירות מופרזת בשבוע שעבר, אולם זה לא מנע מסיאטל לנצח את הקאובויז במשחק הנצפה ביותר של מחזור 3. לעומת זאת, הגנת המסירה של פיט קארול היא החלשה בליגה, ומאפשרת ליריבות למעלה מ400 יארדים באוויר (!!!) בממוצע למשחק. מול מיאמי, שהחוזק שלה בהתקפה הוא דווקא המסירה צפוי לנו קרב מעניין מאוד.

סיאטל מגיעים כפייבוריטים ברורים להתמודדות, אך הסקנדרי המחריד שלהם צריך להדאיג מאוד את אוהדיהם הרבים, שיקוו שפיטצפאטריק לא יהפוך לפיטצמאג'יק… ניצחון לסיאטל במשחק רווי טאצ'דאונים.

יוסטון טקסאנס (3-0) – מינסוטה וייקינגס (3-0), 20:00

קרב המאכזבות של העונה. יוסטון תמשיך להכות על חטא עד סיום העונה על הטרייד הנוראי ששלח את הופקינס לקארדס. הטקסאנים בהחלט סבלו מלו"ז קשוח בפתיחת העונה אבל ההפסד בשבוע שעבר לסטילרס חרץ כנראה את גורלם. קוקס לא מצליח להכנס לנעליו הגדול של הופקינס ועם הקו ההתקפי המזעזע של הקבוצה אפילו דשון ווטסון לא יכול להושיע. גם הגנתית, יוסטון נראית לא טוב והיא מחזיקה בהגנת הריצה הגרועה בליגה. כל יום שביל או'בריאן נשאר במועדון הזה היא בושה אחת גדולה. לווטסון מגיעה מאמן טוב יותר.

מינסוטה לא ציפתה לפתוח את העונה עם שלושה הפסדים והיא מתחרטת עד עמקי נשמתה על שהפקידה את עתידה בידי קירק קאזינס, שלא מצליח שנה אחר שנה להוביל את הקבוצה אל צמרת הNFC. איבוד קריטי שלו בדקה האחרונה מנע ניצחון על הטייטאנס והויקינגים יצאו מהמשחק חפויי ראש. דלווין קוק מציג יכולת טובה מאוד העונה, אך לבדו הוא לא מסוגל. קאזינס לא יציב, הסקנדרי חלש מאוד ובבית הקשוח בו משחקים הוייקינגס, אפשר לקפל את העונה הזאת. מינסוטה לטייטאנס במשחק הראשון העונה בו התגלו חולי קורונה, ולכן מתקני האימונים שלה נסגרו למס' ימים עד אשר כל התוצאות של הקבוצה התבררו כשליליות.

קשה לי מאוד להכריע מי יותר חלשה מבין השתיים. אני אלך על ניצחון של יוסטון כיוון שדשון ווטסון הוא אקס-פאקטור אמיתי (מה שאין למינסוטה), וכן ההכנה הלקויה של הוייקינגס למשחק בשל הנגיף. לדלווין קוק יהיה מעניין מול הגנת הריצה הגרועה של הטקסאנס, אך קאזינס יידאג לחרב זאת.

בצרות צרורות, קאזינס וווטסון

שיקאגו ברס (0-3) – אינדיאנפוליס קולטס (1-2), 20:00

מעטים האנשים שחשבו שעם מיצ'ט טרוביסקי מאחורי הסנטר שיקאגו תגיע לשבוע 4 עם מאזן מושלם. בשבוע הראשון הם ביצעו קאמבק מרשים נגד הליונס החלשים. בשבוע השני הם התקשו מאוד נגד הג'איינטס, אך יצאו עם ידם על הליונה. בשבוע שעבר, בפיגור של 16 נקודות נגד הקבוצה שהכי אוהבת להפסיד במצבים האלה, אטלנטה פאלקונס, הגיח הקווטרבק האמיתי של שיקאגו לעונה הקרובה. בהחלטה המתבקשת החליט מאט נאגי לספסל את טרוביסקי ולהעלות למגרש את הסופרבול MVP בדימוס – ניק פולס, שהגיב עם שלושה טאצ'דאונים וביצע מהפך הירואי. עם פולס כקווטרבק הפותח, ויחד עם ההגנה החזקה של הדובים, שיקאגו יכולה לפנטז על עונה טובה.

אינדי התאוששה מההלם של ההפסד בשבוע הראשון לג'אגס ומתחילה להתרגל לרעיון שפיליפ ריברס הוא הקווטרבק שלה. רייך מבין לבד שריברס הוא לא אותו שחקן של לפני עשור וממקד את ההתקפה במהלכי ריצה כשג'ונתן טיילור, הרץ שנבחר בסיבוב השני בדראפט מתגלה כרץ מחונן שאפשר לבסס עליו את התקפת הריצה. ההגנה שהתחזקה העונה באקסבייר רודס (שחקן ההגנה של חודש ספטמבר) ובדיפורסט באקנר הציגה שיפור משמעותי ורודס נראה כמו בינגו לסקנדרי של הקולטס. בבית חלש כמו הAFC דרום, נראה שעלייה לפלייאוף היא מטרה מתבקשת עבור אינדי.

משחק מעניין מאוד בסט המשחקים הראשון (אולי הטוב ביותר) יתפתח בסולדג'ר פילד. אני אהמר על ניצחון של הקולטס. פולס לא מספיק טוב כדי להתמודד עם ההגנה הנהדרת שמחכה לו. הקו ההתקפי של אינדי (מהטובים בליגה), מצפה קרב מעניין עם הפאס-ראשרס הלוהטים של הברס. יהיה חם.

נקרא לדגל, שוב. ניק פולס

קנזס סיטי צ'יפס (0-3) – ניו אינגלנד פטריוטס (1-2), 23:25
המשחק נדחה ליום שני

משחק נהדר מצפה לנו בארוהרד סטאדיום, בין שתיים מהקבוצות הבכירות בAFC, שהמפגשים ביניהן בשנים האחרונות תמיד היו סיבה למסיבה. קנזס מגיעה מעודדת מאוד אחרי ניצחון ענק על בולטימור – יריבתה העיקרית העונה לראשות החטיבה. אם המשחק נגד הצ'ארג'רס בשבוע 2 העלה חששות, הרי שנגד הרייבנס, הצ'יפס הוכיחו שהם עדיין כאן. ושמישהו ינסה לעצור אותם בדרך לסופרבול נוסף. אדני ריד עם ניהול משחק מושלם ומערכים מגוונים מאוד בהתקפה. הודות לעוד משחק אדיר של מהומס כמובן, העורבים לא הצליחו לעצור אותם. קו ההתקפה, שהיה נקודת התורפה של הקבוצה בפתיחת העונה, התמודד נהדר מול הלחץ הבלתי פוסק של קו ההגנה של הרייבנס. ריד הגיע מוכן מהבית לבליצים, ונראה שקנזס מסתדרת נפלא נגד הגנה כזאת. קבוצות הליגה מתחילות להבין שאת קנזס עדיף לשמור איזורית, ובעיקר להתמקד בכיסוי בגב המגרש. גם בצד ההגנתי, למאר ג'קסון היה נראה אומלל אל מול התצוגה האדירה של הליינבקרים של קנזס שמנעו ממנו להוציא לפועל את היכולות ההתקפיות שלו.

הפטריוטס הגיעו לעונה הנוכחית עם ציפיות לא ברורות, לאחר שאיבדו את טום בריידי ושישה שחקני הרכב מההגנה המפלצתית של השנה שעברה. אבל לפוטבול חוקים משלו, ובלגת הNFL נראה שמערכת יציבה וחזקה זה הדבר הכי חשוב בקבוצה. קאם ניוטון נכנס נפלא לנעליים של הקווטרבק הפותח, אם כי בסגנון המשחק – ההתקפה של הפאטס השתנתה מקצה לקצה. נגד הריידרס בשבוע שעבר זה בא היטב לידי ביטוי, כשניו אינגלנד מרכזת את כל המשחק שלה אל עבר הקרקע. עם חוליית תופסים חלשה מאוד, ורצים בינוניים למדי – מצליח המתאם ג'וש מקדניאלס להוציא מים מהסלע. משחק הריצה של ניוטון נותן וורסטיליות התקפית שהגנת היריבה לא מוכנה אליה. ההגנה אמנם נחלש מעט, אולם הסקנדרי בראשות גילמור ושני האחים מקורת'י עדיין מאיימים על כל מסירה באוויר. לפאטס יש קבוצה שונה מאוד מכל מה שהתרגלנו מהם ב20 שנים האחרונות, ועדיין בפורמט החדש של הליגה – הם אמורים לעשות פלייאוף.

קנזס התמודדה מצויין מול קווטרבק שעיקר עבודתו היא לרוץ וכך יהיה גם השבוע. הפטריוטס יהיו צריכים להכריח את מהומס לזרוק כמה שיותר זריקות קשות ולכסות את השטחים המתים – שהיל, ווטקינס והארדמן כל-כך אוהבים. בליצ'ק יכין את קבוצתו טוב יותר ממה שהארבו הכין את הרייבנס, אך קנזס עדיפה ממנה משמעותית. נינצחון לקנזס במשחק עם סקור נמוך.

עדכון: בראיין הוייר יפתח עבור ניו אינגלנד פטריוטס לאחר שקאם ניוטון התגלה חיובי לקורונה.
מה שיהפוך את העבודה של קנזס להרבה יותר קלה. כרגע המשחק נדחה ליום שני או שלישי (ר.פ)

גם הוא נפל בקורונה, קאם ניוטון

גרין ביי פאקרס (0-3) – אטלנטה פאלקונס (3-0), בין שני לשלישי, 03:20

קרב קצוות במאנדיי פריים טיים. גם בהיעדרו של התופס הבכיר של הקבוצה, דבאנטה אדאמס, גרין ביי פאקרס מציגה את אחת ההתקפות הטובות בליגה, ונראה שהמינוי של מאט לאפלור עשה לארון רוג'רס רק טוב. רוג'רס נראה חד ומדוייק מתמיד, אארון ג'ונס עושה עבודה נפלאה מהבקפילד ויחד עם אלן לאזארד גרין ביי הצליחה לגבור על הסיינטס בתצוגה התקפית מרשימה נגד הגנה חזקה. הפאקרס סובלים ממכת פציעות לא פשוטה וטרם ידוע האם אדאמס וקני קלארק ישובו למגרש למשחק בשני. בכל מקרה, גם בהיעדר מס' שחקנים משמעותיים הפאקרס צריכים לנצח את הפאלקונס.

אטלנטה כבר הפכה את הלוזריות שלה למקצוע ואחרי המופע המביש נגד הקאובויז לפני שבועיים, בשבוע שעבר הם דאגו להשמיט יתרון 16 נק' במחצית השנייה כל הדרך אל עבר מאזן נקי מניצחונות. מאט ראיין נותן תפוקה באוויר, טוד גרלי מספק את הסחורה מבחינת המספרים, אבל כשמגיעים למאני-טיים משהו לא עובד בקבוצה הזו. פליי-קולינג גרוע, איבוד עשתונות בהגנה וטעויות מביכות בספיישל טים. אטלנטה זו הקבוצה הכשרונית ביותר שלא מצליחה לנצל את הסגל שלה בשלוש השנים האחרונות. בתום העונה הנוכחית יהיה מוכרח להגיע שינוי קיצוני בסגל, כי עם החומר הקיים משהו שם לא עובד מספיק טוב. הפנים של הפאלקונס כבר ל2021.

גרין ביי אמורה לנצח היום די בקלות את אטלנטה, במה שלהערכתי יתברר כמשחק האחרון של דן קווין כמאמן ראשי של הפאלקונס.

וושינגטון פוטבול טים (2-1) – בולטימור רייבנס (1-2) (וושינגטון, ראשון 20:00)

שלושה מחזורים חלפו להם, ובראשות הבית המזרחי ניצבת לה וושינגטון. אז נכון שזהו הבית החלש ביותר בליגה, אבל בכל זאת ניתן לראות את השיפור שעובר על הקבוצה. ההגנה מתייצבת במקום השישי המכובד מבחינת ספיגת יארדים, קפיצה נחשונית לעומת שנה שעברה (מקום 27), הרבה בזכות קו קדמי שכבר רושם 13 סאקים, שני רק לסטילרס. בהתקפה השיפור פחות משמעותי, וחובת ההוכחה עדיין מונחת לפתחו של דווין האסקינס, שכבר במחזור הרביעי מתחיל להרגיש לחץ מהמועדון. הפתרון לכך יכול להיות יותר ניסיונות ריצה של הרוקי אנטוניו גיבסון, שרושם 2 ט"ד למרות מספר נשיאות כדור נמוך למדי.

והשבוע מגיעה לעיר בולטימור, אחת מהקבוצות הטובות בליגה, למרות ההפסד הכואב לצ'יפס במחזור הקודם. לאמאר ג'קסון ממשיך לרוץ, והרבה, אבל היארדים במסירה בצניחה לעומת שנה שעברה, ובנוסף הוא מופל לא מעט (ספג 10 סאקים, בדיוק כמו האסקינס). הגנת הרייבנס ממשיכה את היכולת הטובה של שנה שעברה, והקו האחורי אמור להסתדר עם משחק המסירה של וושינגטון.

נתון מעניין – לרייבנס יש עד כה 88 נשיאות כדור מול 78 ניסיונות מסירה.

תחזית – למרות ההתקדמות של וושינגטון, הרייבנס קבוצה טובה יותר, והם ינצחו את המשחק.

צפו להרבה ריצות שלו מול פוטבול טים, ג'קסון (צילום: abcnews.go.com)

טנסי טייטנס (0-3) – פיטסבורג סטילרס (0-3)

המשחק נדחה למחזור השביעי, עקב אבחון 14 אנשי צוות ושחקני טנסי כחיוביים לקורונה.

לא כל כך נעים לראות אצטדיון סגור…

דאלאס קאובויס (2-1) – קליבלנד בראונס (1-2)  (דאלאס, ראשון 20:00)

בעונה החולפת שבר דאק פרסקוט לא מעט שיאים אישיים, והעונה הנוכחית נפתחת עבורו בקצב  שובר שיאים. ההתקפה של דאלאס מציגה סוללה של תופסים כמו אמארי קופר, מישל גאלופ והרוקי סידי לאמב, כאשר במשחק האחרון מצטרף אליהם גם סדריק ווילסון, ולא פלא שפרסקוט ממוקם ראשון בליגה עם 1188 יארדים במסירה (קצב של מעל 6000 יארדים לעונה). אז למה הקאובויס במאזן שלילי? התשובה לכך היא הגנה גרועה, שלא מצליחה לעצור את היריבות הן באוויר והן על הקרקע, וממוקמת בתחתית הליגה מבחינת ספיגת יארדים ונקודות.

וכמה טוב לבוקרים שליריבה הפעם אין ממש הגנת מסירה. אם קליבלנד רוצה לשרוד את המשחק מול דאלאס, היא חייבת להפעיל לחץ על פרסקוט, ולשם כך היא צריכה את הדפנסיב אנד מיילס גארט בשיאו. בהתקפה צריכים הבראונס להמשיך להפעיל את שני הנשקים הכי משמעותיים שלהם השנה, קארים האנט ובעיקר ניק צ'אב,

נתון מעניין – הבוקרים מקום ראשון בצבירת יארדים, אבל מקום 29 בספיגת יארדים. אטלנטה לא לבד.

תחזית – יחס האנדר/אובר למשחק עומד על לא פחות מ-55.5, כמה לא מפתיע. תחזית למשחק עם ניקוד גבוה, ובסופו שתי הקבוצות יהיו במאזן שווה וחצוי.

איזו פתיחת עונה, דאק פרסקוט (צילום: sportsnaut.com)

לוס אנג'לס ראמס (1-2) – ניו יורק ג'ייאנטס (3-0) (לוס אנג'לס, ראשון 23:05)

המשחק בין הראמס לג'ייאנטס הוא בין קבוצה שעולה שוב על דרך המלך לבין קבוצה שלא רואה כלל את הדרך.

אחרי שנת סינדרום הסופרבול האנגאובר, מתחילים בראמס לשחזר את היכולת הגבוהה שאפיינה אותם מאז נטל את מושכות האימון שון מקווי. ג'ראד גוף שוב משתף פעולה היטב עם קופר קאפ ורוברטס וודס, בנוסף משחק הריצה מראה שיפור, ודרל הנדרסון מראה יכולת טובה כבר משחק שני ברציפות. הגנת הראמס לא מרשימה במיוחד, אבל כל עוד ארון דונאלד בסביבה, זאת תהיה הגנה סבירה ויעילה.

 בניו יורק לעומת זאת, המצב הולך מדחי לדחי. משחק הריצה קיבל מהלומה רצינית עם פציעתו של סאקון בארקלי, ולדניאל ג'ונס יש יותר איבודים מט"ד. בהגנה המצב עוד סביר, אבל הקריסה מול ההתקפה הפצועה של הניינרס לא מנבאת טובות.

נתון מעניין – התקפת הג'ייאנטס אחרונה בליגה בנקודות ויארדים כוללים.

תחזית – במחזור הקודם פגשו הג'ייאנטס נציגה מהבית המערבי של ה- NFC והובסו. במפגש עם נציגה נוספת של הבית המערבי הסיפור יחזור על עצמו, והאוהדים המיואשים יאלצו לחכות עם הניצחון הראשון העונה.

שוב מחייכים, גוף ומקווי (צילום: latimes.com)

לאס ווגאס ריידרס (1-2) – בפאלו בילס (0-3) (לאס ווגאס, ראשון 23:25)

לפני פתיחת העונה, ידענו שלבילס יש הגנה טובה, והתקפה שצריכה להשתפר. בפועל, לאחר שלושה משחקים, ההגנה מדשדשת לה וההתקפה בנסיקה מעלה בניצוחו הישיר של ג'וש אלן. לקווטרבק של בפאלו יש 10 ט"ד באוויר, עוד שניים על הקרקע, לא מעט בזכות הרכש החדש סטפון דיגס, שמשדרג במכה את כל התקפת הבילס.

דווקא ההגנה לא מציגה יכולת משכנעת, בעיקר בתחום עצירת משחק המסירה, שהיה החלק החזק שלה בשנתיים האחרונות.

גם אצל הריידרס ההגנה היא החלק החלש יותר בקבוצה, ושלושה סאקים בשלושה משחקים זה נתון נמוך בכל קנה מידה. אם מול הבילס לא יהיה שיפור בתחום הלחץ על הקווטרבק, ג'וש אלן ימשיך לשפר את הסטטיסטיקה האישית שלו.

בהתקפה המצב הרבה יותר טוב, דרק קאר ממשיך למסור באחוזי דיוק גבוהים, ג'וש ג'ייקובס מראה שהיכולת בשנת הרוקי שלו לא היתה מקרית, וקו ההתקפה מייצב עצמו כאחד הטובים בליגה.

נתון מעניין – בפאלו היא הקבוצה היחידה שלא ספגה ט"ד במסירה עמוקה מאז נפתחה עונת 2019.

תחזית – לאס ווגאס קבוצה נחמדה, ותהליך הבניה של ג'ון גרודן מתחיל לתת את פירותיו. אבל מולה מתייצבת קבוצה חזקה ונחושה, שתצליח להישאר מושלמת גם אחרי המחזור הרביעי.

תחילתה של ידידות מופלאה? דיגס ואלן (צילום: buffalorumblings


לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. אז שני המשחקים המעניינים של המחזור נדחו. רק שיהיו בריאים! נסתפק בשיקגו-אינדי ושנת לילה מוקדמת לשם שינוי

  2. אני עם הקולטס מול הברס, ונראה לי שדווקא האיגלס יתחברו מול הניינרס הפצועים. אם אני לא טועה לאזארד לא משחק אצל הפאקרס שלא אמורים להתקשות השבוע. קרב המאכזבות בין הטקסנס לוייקינגס יהיה מעניין.
    למרות מה שנכתב על ה NFC איסט, אני עדיין חושב שהפוטבול טים תאיים על המקום הראשון לפחות כמו דאלאס (למרות שהשבוע מן הסתם יפסידו לרייבנס), פילי, מכל מקום, לא יראו פלייאוף השנה.

  3. וכמובן שההידבקות של קאם ניוטון מהפטריוטס היא בראש כל החדשות. כשקוורטרבר ברמתו – שהיה עד לא מזמן בין שלושת המובילים, ואולי ירד עתה מהעשירייה הראשונה לשנייה, אבל עדיין 'האיש של ביליצ'ק' חולה קורונה, את הרבה מהאנשים זה מעניין יותרמ מההידבקות של טראמפ ב-COVID-19!

    הפריוויו שלכם יכול היה להיות גאוות כל עתון בעל שם אמריקאי.

  4. תודה רביב על אחלה פריוויו וגם על זה שמישהו סופסוף כותב, ללא כחל וסרק, שמיניסוטה מתחרטת על הפקדת העתיד בעדי קאזינס.. מישהו היה חייב לומר את זה. הכל נכון אצלו, מכניקה, ניסיון, יציבות, יד חזקה אבל חסר לו הדבר הכי חשוב, לנצח. האיש לא יודע לנצח. איך שמו עליו כל כך הרבה כסף זו כבר לא השאלה הרלוונטית, איך משתחררים ממנו זו השאלה הבאה..

    1. אני כתבתי את הפריוויו למשחק של מינסוטה הערב. צריך להקל עם קאזינס ולזכור שלקחו לו את סטפון דיגס העונה, ובכל זאת – הוא כישלון מוחץ. בכל מקרה, באותה העת הוא היה הקווטרבק הזמין הטוב ביותר עבורם. הכסף לא רלוונטי כי זהו מחירו של קווטרבק פותח בשוק החופשי…

  5. מרגיש לי שהשנה פחות שורקים פאס אינטרפיראנס.. היה שינוי בחוקה, דובר על זה? אולי החליטו להקל קצת, קשר עין-כדור של המגן מרגיש לי יותר רופף ויש המון מגע..
    (והופ, הטקסנס מבלים פאנט..)

      1. מה שבטח נותן לשופטים יותר מרווח ללכת עם המהלכים.. אחלה, תודה עידו (ובעוד אנחנו מדברים קאזינס זורק עוד לבנה בלתי תפיסה מ₪#*נת לג'סטין ג' פרסון הנפלא. נו טוף, לפחות ייצא לנו ווידרסיבר איכותי מעונת הפח הזו..)

    1. זה פחות כי ביטלו את הצ'אלנג' (גם ככה לא הפכו את ההחלטה כמעט אף פעם) ויותר כי בשנה שעברה זה היה דגש לשופטים והשנה לא.

  6. מה שכתבתי בתחילה, וסליחה שאני לוקח כאן הרבה מקום, מתממש בצורה מושלמת. יש לו משחק טוב, בלי INT, אחוז השלמות גבוה, מלא יארדים (260 עד כה), משחק טוב ויציב, ובכל זאת בשתי מסירות שיכלו להרוג את המשחק ולשים אותו על הקרח הוא כשל. הוא לא יודע לנצח האיש.

      1. לגמרי, רץ מפלצתי, וגם הראנינג בק השני, ות'ילן, וקייל רודולף וג' סטין ג'פרסון הרוקי הנפלא מ LSU, כלים התקפיים לא חסרים שם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט