זה הגיע גם לכאן: סיכום שבוע ב-NFL/ שחר דלאל

עוד שבוע עבר בליגת ה-NFL, ואנחנו כבר מתחילים לראות מי הקבוצות "האמיתיות" ומי הקבוצות שיתחילו להתכונן לקראות העונה הבאה. לעומתן, אנחנו עדיין מקבלים קבוצות דוגמת טמפה ביי, שקשה להעריך לאן פניהן מועדות, וזה בדיוק מה שאנחנו אוהבים בליגה הפתוחה והתחרותית בעולם. לצערנו, הקורונה הגיעה גם לכאן.

1. עשרה עובדים של טנסי טיינטנס התגלו השבוע בבדיקה שגרתית כנשאי הנגיף. הבדיקה הגיעה לאחר המשחק מול מינסוטה, ושתי הקבוצות סגרו את מתחם האימונים שלהם באופן מיידי. המשחק של הטייטנס מול פיטסבורג נדחה, אך המפגש בין הוייקינגס ליוסטון כרגע צפוי להתקיים כמתוכנן.

הכל התחיל אחרי שאחד משחקני טנסי – הליינבקר שיין בואן – התגלה כנשאי של הנגיף. הקבוצה הודיעה על כך מיידית וכלל העובדים עברו בדיקה נוספת ביום שבת שקבעה שאינם נשאים והליגה אישרה לקבוצות לערוך את המשחק. כמו שאנחנו כבר מכירים את הנגיף, זה לא בדיוק עזר.

ההנחיות האחרונות של המרכז לבקרת מחלות כאן בארה"ב טוענות שלנגיף לוקח עד חמישה ימים לדגור בגוף לפני שניתן לזהות אותו וכרגע הליגה לוקחת את הנתון הזה בזהירות הנדרשת. במינסוטה יחזרו להתאמן רק מחר, בעוד בטנסי התכנון הוא להתכונן וירטואלית למשחק הבא – מתי שלא יתקיים.

בשלב הזה נראה שהפרוטוקל של הליגה, שכולל בדיקות תכופות, צמיד שמנטר את הפעילות שלך בזמן שאתה נמצא במתחם האימונים למטרת איתור אנשים שהיו איתך והגבלות על מפגשים, עובד. המספר המועט של השחקנים שאכן נדבק (נכון לכתיבת שורות אלה המספר עומד כל ארבעה בלבד), הוא הוכחה לכך.

גם ב-MLB ראינו את הקבוצות ממשיכות לשחק למרות התפרצויות חוזרות ונשנות בקבוצות מסוימות ששחקניה לא שמרו על כללי הריחוק החברתי, ולכן אנחנו לא צפויים לשינויים מרחיקי לכת ב-NFL, והאוהדים יכולים להישאר רגועים. בדיוק כמו בפרשת ווטרגייט, גם בנושא הזה צריך ללכת בעקבות הכסף.

2. בעולם מקביל, בו הקורונה לא קיימת, שחקני ה-NFL עסוקים יותר בפציעות שעל המגרש מאשר במלחמה מול נגיף בלתי נראה. השבוע פרסם יו"ר ארגון השחקנים קריאה לראשי הליגה לאסור משחקים במגרשים בהם קיים דשא סינטטי.

הבקשה הזאת הגיעה לאחר עוד שבוע עמוס פציעות בחלק הגוף התחתון, שמחקרים רבים הוכיחו קשר ישיר ביניהן לבין איכות המגרש. האיצטדיון שעל המוקד הוא זה שבניו ג'רזי, בו משחקות שתי הקבוצות של ניו יורק שפגשו בו שבוע אחרי שבוע את סן פרנסיסקו שכרגע מניין הפצועים שלה עומד על עשרה שחקנים.

אני לא בטוח שזה הולך לעזור הרבה. בתור אוהד של קבוצה שמשחקת על דשא טבעי, אני יכול להגיד שטענות לא עוצרות (להפך, הדרישה היא לחזור לסינטטי) ובמידה ואיכות המגרש לא נשמרת – נושא בעייתי מאוד עבור קבוצות שמשחקות במגרש סגור – כמות הפציעות רק תגדל. קשה בשלב הזה להגיד מי צודק, אבל יפה לראות שהיו"ר החדש, סנטר קליבלנד ג'יי טי טראטר, הגיע במטרה לחולל שינוי ולא רק לשבת על זרי הדפנה.

3. אם כבר הזכרנו את הקבוצות של ניו יורק, אז ראוי לציין שהקבוצה האחרונה שניצחה באיצטדיון הזה היא ניו יורק גארדיאנס מה-XFL. לפחות יש להם עד 2022 (השנה בה הגארדיאנס יחזרו לפעילות) לשנות את זה…

הרברט. הערכות האופטימיות מתגשמות

4. שבוע שני ברציפות שקיבלנו את ג'אסטין הרברט כקווטרבק הפותח של הצ'ארג'רס, שבוע שני שבו אנחנו מופתעים לטובה מהמוכנות שלו לעונה. כנראה שמתגלה שהערכות האופטימיות לגביו מתממשות, בטח עבור מישהו שהיה אמור לשבת על הספסל שנה שלמה.

5. ואפרופו הערכות אופטימיות, עידן מיטש טרוביסקי הסתיים רשמית בשיאקגו.

6. בדרך כלל לא הרבה אנשים ישימו לב למפגש בין קליבלנד לקבוצת הפוטבול של וושינגטון, אך השבוע התרחשה היסטוריה כאשר לראשונה בצוות השיפוט היה חברה אישה בעוד בצוותי האימון של הקבוצות יש מאמנת. זה מעט מידי ומאוחר מידי, אבל כל שינוי בכיוון הזה הוא מבורך.

7. אין ספק שדנבר מקבלת את הצל"ש השבועי בהיבט של אווירת המשחק, בזמנים קשים אלה:

8. הנתון המוזר של השבוע: הריידרס ניצחו לאחרונה בניו אינגלנד ב-1994. מה שמוזר הוא שהם הספיקו לעבור פעמיים (!) מאז. ב-94 הם עוד נקראו לוס אנג'לס ריידרס והשנה עברו באופן רשמי ללאס וגאס.

9. אף קווטרבק בהיסטוריה לא ראה את המשחק כמו פטריק מהומס:

10. אחרי ההפסד מול שיקגו, לאחר ששוב הובילו ביתרון דו-ספרתי ברבע הרביעי, בווגאס עדכנו את יחסי ההימורים על מעמדו של דן קווין, וכרגע אתם צריכים להשקיע שני דולר על מנת שתקבלו אחד בחזרה. הבאים בתור הם כמובן אדם גייס (1 ל-3) ומאט פטרישיה (5-1).

.

משחק יום חמישי: דנבר ברונקוס (3-0) אצל ניו יורק ג'טס (3-0)

קשה להגיד שהליגה עשתה לנו טובות עם שיבוצי המשחקים של יום חמישי, כאשר הדבר החיובי היחיד שאפשר להגיד על השיבוץ הזה, הוא שככל הנראה אחת הקבוצות תצא עם ניצחון ראשון העונה.

הברונקוס מוכי הפציעות יצאו לניו ג'רזי בידיעה שהם יעלו עם קווטרבק פותח שלישי העונה, אחרי שהמאמן ויק פאנג'יו הצהיר כי ברט ריפיאן יהיה מאחורי הסנטר ביום חמישי, אחרי שהחליף בהצלחה יחסית את ג'ף דריסקל בשבוע שעבר. לצערו, הוא יקבל שוב סגל חסר (11 שחקנים פצועים), ויקווה שהרסיברים שנבחרו בשני הסיבובים הראשונים של הדראפט האחרון – ג'רי ג'אודי וקיי ג'יי המלר – יעשו קסמים מול המארחת.

בצד השני הג'טס נראים כמו תאונת שרשרת, וקשה לדמיין איך אדם גייס יישאר בקבוצה בתום העונה, או אפילו עד סוף השבוע. הדבר המעודד היחידי שהאוהדים המקומיים יכולים להתנחם בו הוא שהמושל אישר את פתיחת הפאבים ובארים החל מה-30 לספטמבר.

הימור: פאנג'יו והברונקוס רושמים ניצחון ראשון העונה.

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. תודה שחר. שני דברים רק.
    לפני שאתה מסתבך עם דארת' סידיוס – הריידרס עדיין לא ניצחו בניו אינגלנד. שיהיה להם בהצלחה עם זה .
    יש לנו שופטות כבר כמה שנים בליגה. מה שהיה במשחק של קליבלנד עם וושינגטון זה בנוסף גם אישה בצוות האימון של כל קבוצה.

    1. אם לא יפצע, תוך שנתיים שלוש וסופרבול אחד נוסף, מה שיקרה אחרי יהיה בונוס. ההתקפה של הציפס מאוד יצירתית מרגישה לי, ברשותו של מהומס, אם כי אני לא מבין בפוטבול ממש.

  2. היום הקורונה פרצה בגדול ב-19 מדינות ארה"ב. יותר מדי ימניים ותומכי טראמפ מסרבים לחבוש מסיכות. אני לא מאמין שהעונה תמשיך בקלות בה הכדורסל, ההוקי, ועכשיו גם הבייסבול מצליחים. אולי בגלל שאחוז הרבה יותר של שחקני פוטבול הם דרומיים גאים ועבורם לחבוש מסיכה זה SISSY

כתיבת תגובה

סגירת תפריט