בייסבול: תחזית לפלייאוף / יוני לב ארי

רבים בכלל לא האמינו שנגיע לרגע הזה, אבל היי – עונת 2020 הרגילה במייג'ור ליג בייסבול הגיעה לסיומה. למעט שתי קבוצות שהחמיצו שני משחקים (הטייגרס והקארדינלס) כל השאר השלימו את כל 60 המשחקים, דבר שלא נראה היה שהוא בר השגה, ועל זה – מגיע שאפו לליגה.

מתכוננים לאוקטובר (צילום: CBSSports.com)

ביום שלישי הקרוב יחלו משחקי הפלייאוף, כשלראשונה אי פעם נקבל 16 קבוצות, יותר מחצי מכלל קבוצות הליגה. הסיבוב הראשון ייערך בבית של הקבוצות עם המאזן הטוב יותר, והחל מהסיבוב השני תחל שיטת הבועה שהוכיחה את עצמו ב-NBA. אז מה מחכה לנו בסיבוב הראשון?

נשיונל ליג

לוס אנג'לס דודג'רס (17:43) – מילווקי ברוורס (31:29)

במשפט אחד: לא כוחות.

הדודג'רס פשוט כמה רמות מעל לכל מה שמילווקי מסוגלת לייצר. כל תוצאה אחרת תהייה קשורה לרוחות ושדים. מצד שני, אנחנו מדברים פה על הדודג'רס ועל אוקטובר…

נראה אותו בפוזה הזו גם באוקטובר? קרשואו (צילום: SB Nation)

פלייאוף 2019: שתיהן היו קורבן של האלופה מוושינגטון. מילווקי במשחק הוויילד קארד, הדודג'רס בסיבוב הראשון (3:2).

יתרון בפיצ'ינג: דודג'רס. כשיש לך שני סטארטרים כמו ווקר ביולר וקלייטון קרשואו (אפילו שכבר אוקטובר), קשה להתמודד מול זה. הבולפן של מילווקי פנטסטי, אך ספק אם הסטארטרים שלהם יביאו את הקבוצה עד לאינינג השישי במצב של יתרון.

יתרון בהתקפה: דודג'רס. הברוורס במקום ה-12 בנשיונל ליג בממוצע חבטות (הדודג'רס במקום השמיני), עם הכי הרבה סטרייק אאוטס בליגה והכי מעט Walks, כשכריסטיאן ייליץ' חווה את העונה הגרועה בקריירה. לדודג'רס יש את מוקי בטס, איי.ג'יי פולוק, קורי סיגר וקודי בלינג'ר שאולי יתעורר. זה בהחלט אמור להספיק.

זה הזמן להתעורר. ייליץ' (צילום: USA Today)

משהו שחשוב לדעת: לאורך כל העונה, אף סטארטר של הדודג'רס לא זרק 100 פיצ'ים או יותר. דייב רוברטס דאג לשמור על הצוות שלו רענן לאוקטובר.

הימור של הבת שלי (הוכיחה את עצמה מאוד בעונה שעברה): 1:2 לדודג'רס.

סן דייגו פאדרס (23:37) – סיינט לואיס קארדינלס (28:30)

במשפט אחד: לבריאות.

הפאדרס מציגים קבוצה עם מעט מאוד חורים, בעיקר לאחר המהלכים בטרייד דד ליין. אך הפציעות של השבוע האחרון עלולות לשנות הכל.

פלייאוף 2019: הפאדרס לא היו בפלייאוף מאז 2006. הקארדינלס ניצחו בסיבוב הראשון 2:3 את הברייבס, אך הפסידו 4:0 לוושינגטון ב-NLCS.

יספיק להבריא? קלבינג'ר (צילום: yardbarker.com)

יתרון בפיצ'ינג: פאדרס, עם סימן שאלה. כל השאלה פה היא האם הפצועים של סן דייגו יהיו בריאים לסיבוב הזה. מייק קלבינג'ר ודינלסון לאמט נפצעו בשבוע האחרון של העונה, קשה בכלל לנסות לתאר את ההבדל בין הפאדרס איתם או בלעדיהם. אם הם כשירים, תוסיפו את כריס פאדוק, ותקבלו שלישייה שלקארדינלס יהיה קשה מאוד לענות עליה.

יתרון בהתקפה: פאדרס. סיינט לואיס סיימה את העונה במקום האחרון בהום ראנס ובמקום ה-11 בממוצע חבטות. והמצד השני – מאני צ'אדו ופרננדו טטיס. לא כוחות.

משהו שחשוב לדעת: עם כל הכבוד למצ'אדו או טטיס, הפאדרה עם אחוז הסלאגינג הגבוה ביותר הוא דווקא וויל מאיירס המפתיע (606.)…

הימור של הבת שלי: 1:2 לקארדינלס.

סלאגר אמיתי. מאיירס (צילום: thewinningrun.mlblogs.com)

אטלנטה ברייבס (25:35) – סינסינטי רדס (29:31)

במשפט אחד: זהירות, מוקש.

על הנייר הברייבס הרבה יותר טובים. אך בסדרה קצרה אף אחד לא היה רוצה לפגוש רוטיישן כמו של סינסי.

פלייאוף 2019: הברייבס נכנעו 3:2 לקארדינלס בסיבוב הראשון. הרדס, שנעלו את הבית המרכזי בחמש העונות האחרונות, לא היו בפלייאוף מאז 2012.

אף אחד לא רוצה לפגוש אותו. באוור (צילום: U.S. News & World Report)

יתרון בפיצ'ינג: רדס. לברייבס חסרים שני סטארטרים פצועים (סורוקה, האמלס), כשבצד השני תקבלו את באוור, גריי וקאסטיו המצוינים. בסדרה של הטוב מ-3 זה עשוי להיות כל הסיפור.

יתרון בהתקפה: ברייבס. מעולם לא היתה בפלייאוף קבוצת התקפה גרועה כמו הרדס. ממוצע חבטות 212., הכי גרוע בליגה, 243 ריצות, מקום 27 בליגה. הברייבס, בשתי הקטגוריות האלה, תופסים את המקום השני במייג'ורס. עכשיו נשאלת השאלה – מה ינצח, פיצ'ינג או באטינג?

משהו שחשוב לדעת: פרדי פרימן שיחק 1,406 משחקים, ו-14 משחקים פלייאוף. כל זה החל מ-2010, כשהוא ללא ספק הפרנצ'ייז של הקבוצה. הגיע הזמן שינצח סדרת פלייאוף אחת לרפואה.

הימור של הבת שלי: 0:2 לסינסינטי.

אולי סוף סוף? פרימן (צילום: aaghealth.com)

שיקגו קאבס (26:34) – מיאמי מארלינס (29:31)

במשפט אחד: זיכרונות מ-2003.

לקאבס יש את כל הסיבות להגיע רגועים לקראת הסדרה הזו. חוץ מההיסטוריה, שמשום מה מתעקשת ללכת נגדה, ובעד החבורה מפלורידה…

פלייאוף 2019: המארלינס לא היו בפלייאוף מאז הזכיה ב-2003, אז הם עוד היו פלורידה. הקאבס חוזרים לאחר היעדרות של עונה אחת.

זכרונות מ-2003 (צילום: FanSided)

יתרון בפיצ'ינג: קאבס. החבורה משיקגו מקווה שיו דארוויש וקייל הנדריקס הוותיקים יעשו את ההבדל. המארלינס, לעומת זאת, מציגים בעיקר ילדים חסרי ניסיון. אך מצד שני, זה גם מה שהביא להם שתי אליפויות…

יתרון בהתקפה: הקאבס, בנקודות. הקאביס סיימו במקום ה-27 בליגה בממוצע חבטות, כשכל כוכבי הקבוצה (ריזו, בראיינט ובאייז) לא פוגעים, אך מצד שני, שלושתם ידעים מה זה אוקטובר. גם למארלינס אין הרבה מה למכור, חוץ ממהירות על הבסיסים (מקום שני במייג'ורס בגניבות). הולך להיות צמוד.

משהו שחשוב לדעת: המראלינס הגיעו פעמיים לפלייאוף. ב-1997 וב-2003. הם גם זכו פעמיים באליפות….

הימור של הבת שלי: 1:2 לקאבס.

הרבה תלוי בו. הנדריקס (צילום: sportsmockery.com)

אמריקן ליג

טמפה ביי רייז (20:40) – טורונטו בלו ג'ייז (28:32)

במשפט אחד: כוכב על הספסל.

הרייז קבוצה מאוד מאומנת, שלא בולטת כמעט באף נתון. ככה זה כשקווין קאש המנג'ר מושך בחוטים בטיימינג הכי נכון שאפשר, וממקסם יכולות. אז למה שזה לא ימשיך גם באוקטובר?

פלייאוף 2019: טמפה ביי נכנעה ליוסטון 3:2, לאחר ניצחון במשחק הוויילד קארד על אוקלנד. טורונטו רושמת הופעה ראשונה בפלייאוף מאז 2016.

מכירות טוב אחת את השניה (צילום: noticiasinside.com)

יתרון בפיצ'ינג: רייז. אמנם מורטון וגלזנואו לא היו בשיאם העונה, אך עדיין, לצד סנייל, זו שלישייה שאף אחד לא רוצה לפגוש. מהצד השני ווקר וריו כנראה לא יספיקו.

יתרון בהתקפה: תיקו. כמעט בכל קטגוריה התקפית הבלו ג'ייז מדורגים מעל לרייז. אך לחבורה מטמפה ביי יש נטיה למצוא את הטיימינג הנכון. הג'ייז, לעומת זאת, מאוד תלויים במצבי רוח.

משהו שחשוב לדעת: הסדרה הזו היא היחידה שמפגישה קבוצות שנפגשו במהלך העונה. הרייז ניצחו את הסדרה העונתית 2:4.

הימור של הבת שלי: 1:2 לטורונטו.

יוביל את טורונטו לסיבוב הבא? (צילום: CP24)

מינסוטה טווינס (24:36) – יוסטון אסטרוז (31:29)

במשפט אחד: לא אותה יוסטון.

האסטרוז היו בשנים האחרונות ה-Team To Beat באמריקן ליג, לא עוד. כן עזרים טכניים, או לא, עם הסטטיסטיקה קשה להתווכח.

פלייאוף 2019: האסטרוז הפסידו בוורלד סירייס 4:3 לנשיונלס. הטווינס נכנעו 3:0 בסיבוב הראשון ליאנקיז.

יתרון בפיצ'ינג: טווינס. אחרי שאיבדה את קול בפגרה, יוסטון נאלצה להסתדר גם בלי ורלאנדר הפצוע, גרינקי נשאר לבד. הטווינס, בהנהגת קנטה מאדה, חטפו הכי מעט הום ראנס העונה, נתון מאוד חשוב באוקטובר.

יתעורר סוף סוף? אלטובה (צילום: Houston Chronicle)

יתרון בהתקפה: טווינס. זו אמנם לא אותה התקפה של 2019, אך הטווינס עדיין בצמרת הליגה בהום ראנס. לעומת זאת, אלטובה, ספרינגר, ברגמן וקוריאה לא דומים לאלה ששיחקו פה בעונות הקודמות.

משהו שחשוב לדעת: כשהפיצ'רים של הטווינס מתמודדים עם רץ על בסיס שלישי ופחות משני אאוטס, הם פוסלים אותם ב-30 אחוזי הצלחה, הכי הרבה בליגה.

הימור של הבת שלי: 0:2 ליוסטון.

מוביל את הפיצ'רים של מינסוטה. מאדה (צילום: seattletimes.com)

אוקלנד אייז (24:36) – שיקגו ווייט סוקס (25:35)

במשפט אחד: צעירים חסרי מנוח.

הגרביים חולמים על וורלד סירייס, בהנגת חבורה צעירה בדמותם של לוקאס ג'יוליטו, טים אנדרסון, מאט פרוסטר ואילויי חימנס. ואולי גם לואיס רוברט. יש על מה לדבר.

פלייאוף 2019: האייז נכנעו במשחק הוויילד קארד לרייז. שיקגו ראתה פלייאוף בפעם האחרונה ב-2008.

בשיקגו ישמחו לפוזה כזאת בימים הקרובים. ג'יוליטו (צילום: The Seattle Times)

יתרון בפיצ'ינג: ווייט סוקס. לשיקגו יש כוכב על אחד (ג'יוליטו), ועזרה נפלאה (קאייקל). לאוקלנד יש את הבולפן הכי טוב בליגה, אך להגיע לשם? מחמשת הסטארטרים של האייז שפתחו תשעה משחקים או יותר, כריס באסיט הוא היחיד שירד מ-ERA של 4.12…

יתרון בהתקפה: ווייט סוקס. אם שיקגו תצליח להביא את החבורה הסופר מוכשרת שלה (בהנהגת אבראו, אנדרסון וחימנס) לידי ביטוי גם באוקטובר, אין לאוקלנד תשובה לזה. אל תשכחו שהווייט סוקס היו רחוקים ניצחון אחד מראשות הבית…

משהו שחשוב לדעת: ה-ERA של כלל הרליברים של אוקלנד העונה עם יום מנוחה – 1.52, הכי נמוך מאז 1988. הבעיה: בסדרה כזו מי יכול לנוח?

הימור של הבת שלי: 1:2 לווייט סוקס.

מוביל את הבולפן של אוקלנד. ליאם הנדריקס (צילום: ESPN)

קליבלנד אינדיאנס (25:35) – ניו יורק יאנקיז (27:33)

במשפט אחד: תכינו את הקסטה.

מץ' אפ מהסוג שנקבל במשחק הראשון, בין גאריט קול לשיין ביבר, הוא מסוג המקרים שגרמו לנו בעבר להקליט משחקים ולשמור את הקלטת שנים.

פלייאוף 2019: האינדיאנס נעדרו ממשחקי הפלייאוף בעונה שעברה. היאנקיז הפסידו 4:2 ליוסטון בגמר האמריקן ליג.

הראשון מאז ברני. למהיו (צילום: Pinstripe Alley)

יתרון בפיצ'ינג: אינדיאנס, בנקודות. לקליבלנד יש את שיין ביבר, עם עונה היסטורית, אך בלי ניסיון באוקטובר, ואת קרלוס קראסקו לידו. ליאנקיז יש את גאריט קול הנפלא (איזה מץ'-אפ זה יהיה) ומסאהירו טנאקה, שקשה להמר נגדו באוקטובר.

יתרון בהתקפה: יאנקיז. כל מה שקליבלנד מציעה זה חוסה ראמירס, ואולי קצת פרנסיסקו לינדור. Pitch Around. בניו יורק מקווים להתעוררות של מישהו, לא חשוב מי, לצד די.ג'יי למהיו הנפלא. ויש מספיק מועמדים.

משהו שחשוב לדעת: למהיו היה ליאנקי הראשון שזוכה בתואר ה-Batting Title, מאז ברני וויליאמס עשה זאת ב-1998.

הימור של הבת שלי: 1:2 ליאנקיז (משוחדת).

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. תודה יוני, אם הבת שלך הולכת על הדודג'רס אני יכול להיות רגוע.. (רק תסביר לה שאין 3-0)
    .
    מקווה שאני לא הולך להתחרט על המשפט הזה אבל מילווקי הקבוצה שהכי קיוויתי לה בסיבוב הזה.

  2. טוב, תכננתי לבוא עם היציאה הקבועה שלי שמאז שחרב בית המקדש ניתנה הנבואה לשוטים ולתינוקות, אבל הבאת לי בהפוכה יוני, ונתת לתינוקת האישית שלך לנבא, אז רק על המהלך הזה אני מוריד בפניך את הכובע. אם כבר נבואות, אני מהרגע שהתחילה הליגה טענתי שהיא תסתיים, גם אם נגיע לסוף עם הלשון בחוץ, ואני שמח שגם הסתיים ואפילו, עם כל הבעיות, הסתיים יפה. זה נותן תקווה למרות כל הווג׳רס שיש רצון וגם מוכיח את מה שאמרנו, שיותר טוב לכולם אם משחקים ואז מה שצריך לתקן עושים את זה תוך כדי מאשר לריב שהליגה מושבתת…
    .
    כמה דברים, ורק שדיר בלאק מישהו יטען שאני מנבא פה משהו. ע״ע למי נתנה הנבואה וכו׳.
    ״לאורך כל העונה, אף סטארטר של הדודג'רס לא זרק 100 פיצ'ים או יותר. דייב רוברטס דאג לשמור על הצוות שלו רענן לאוקטובר.״ אני חושב שההפך. ה-בעיה של זורקים, במיוחד הדור הנוכחי שכבר נולד למציאות של 100 פיצ׳ים גג היא כמו של מישהו שבא להתחרות בריצת 2000 מ׳ אחרי שכל הזמן התאמן בריצת 2000 מ׳. במצב של תחרות הוא שופך מנוע באזור ה1750. מי שכל הזמן זורק גג 100, הבעיות מתחילות אצלו ב75. זה למה האנליטיקס ״מראים״ שזורקים לא אפקטיביים third time through the lineup. זה לא הat-bat השלישי כמו שהם כבר מתעייפים. בפלייאוף הדודג׳רס יצטרכו את הפותחים מושכים כמה שיותר אלא אם רוברטס רוצה להמר ברולטה רוסית, שזה אומר עוד רליבר ועוד רליבר ובפועל, כשהזורקים שלו לא מוכנים לאאוטינג ארוך וברמה גבוהה, זה יעלה להם ביוקר. לא ביוקר-לא-לעבור-את-הברוורס, אבל ביוקר.
    .
    נראה לי הבת שלך הסתבכה עם הדוק שטוען שהברייבס השנה עושים את זה. לי אין מושג. מבחינת התקפה לברייבס יש סגל מעולה. אחרי הפתיחה הלא טובה שלהם המחבטים התייצבו, פרימן באמת שווה MVP ויחד עם אקוניה ואוזונה, זה שלישיה פותחת מאד מפחידה. פיצ׳ינג האמת לא ראיתי העונה שום דבר שהפיל אותי לקרשים, לא מצד הברייבס או מאף קבוצה שראיתי. ייתכן שנפלתי על יום נאחס של חצי מהזורקים בליגה, אבל כידוע בפלייאוף יום נאחס אחד ו…
    .
    את הקאבס ראיתי פעמיים, אחת בשביל הנו-היטר של מילס, הם נראים מעולה. המארלינס אין לי מושג איך הצליחו להגיע לפלייאוף. תשע נשמות יש למועדון הנאחס הזה. אם אני מסתכל ״על הנייר״, הקאבס מועמדים לגמר הנשיונלס. אם אני מסתכל ״רוחנית״ המארלינס לוקחים את האליפות…
    .
    הייתי רוצה שהרייז יעלו לשלב הבא כדי לראות אותם מול היאנקיז, אחרי שכל העונה היאנקיז לא ממש הצליחו מולo. הרייז קבוצה מוזרה מאד, כאילו מישהו אמר ״מה היה קורה אם היינו בונים קבוצה שמבוססת כולה על אנליטיקס״. התוצאה לא החלטית. מול המטס הכל נראה כזה פריך. הם חבטו וספגו בערך באותו קצב, לא הרגשתי שיש פה משהו דומיננטי. הבלו ג׳ייס חטפו והחטיפו. ריו הוא בהחלט אייס, אבל אפשר לעקוץ אותו עד שהוא מתארגן על עצמו. מצד שני, ברגע שהוא מתארגן, אז עדיף לשמור כוחות לבולפן.
    .
    את הוויט-סוקס ואוקלנד הייתי שמח לראות בגמר הליגה, לא בסיבוב הראשון, קבוצות באמת שנותנות הרבה. אין לי פייבוריטית, ראיתי את שתיהן במשחקים מאוד טובים שלהן, כך שאני לא יכול לשפוט.
    .
    היאנקיז עוברים עונה שאפשר לעשות עליה סרט. מרצף של 7 הפסדים לרצף של 7 נצחונות. אחרי חודש זה ״gerrit cole should not lose a game this season״, ואז רכבת הפצועים ו-וויט בתפקיד הילד ההולנדי עם האצבע בסכר, כשלמיהו נראה שמשחק בשלוש עמדות וחובט בשביל עוד שניים ואז return of the king והאימפריה מכה שנית ביחד. סרט-סרט. הבעיה עם היאנקיז שאצלהם הסרטים נגמרים בוורלד סירייז עם הגביע ביד.
    .
    ובהצלחה למינסוטה.

  3. קצת אחרתי בגלל כל עיסוקי האתר האחרים שלי, ובעיקר לערוך סידרת תרגומים לפגרה. אני מתנגד בעוז נגד ה-0-2 לרדס. צה קרה? פחט רוז נולד מחדש? הברייבס ינצחו לא רק אותם אלא אולי את כולם בתנאי…בתנאי ש-3 פיצ'רים שלהם "שחוזרים מפציעות". אני מאמין שמקס פריד ינצח במ/חק הראשון את המועמד לסיי יאנג טרוור באור, ולמרות שאיין אנדר4סון וקייל רייט הרשימחו לאחרונה לברייבס יש מספיק POWER לכל אורך ה-LINEUP לנצחצ לפחות אחד מהשניים הבאים.

    1. זה כמו שהיאנקיז היו קונים כל מה שזז וזוכים באליפות עונת המלפפונים. אנשים רואים את הכסף שזורם מל״א וחושבים שזהו. אני לא ראיתי שום קבוצה דורסת. שחקנים כן, חואן סוטו סטייל שאם הוא מוציא walk אתה קופץ מאושר, אבל לא קבוצות שכיחידה שלמה נראות מאיימות. ניקח שוב את פרימן, בסידרה האחרונה מול המטס הוא חבט 3 מ12, שלושה ראנס, שני RBI ו4 walks כולל גולדן סומבררו אחד מול דיוויד פיטרסון והבולפן שכלל גם גראונד לדאבל פליי. תצוגה כזו שלו והלך הפלייאוף. אז שוב אני אומר, הכל פתוח וכלום לא ידוע. כל ההנחות הן שכל קבוצה תחבוט ותזרוק לפי המספרים שלהם על הנייר, ותעיד אלופת העונה הקודמת מה הנייר הזה שווה…

        1. היאנקיז שחטו את בולטימור ובוסטון, בשאר המשחקים + מחוץ ליאנקי סטאדיום + מול קבוצות עם מאזן חיובי הם על הפנים. זה שהם בפלייאוף המורחב לא אומר יותר מדי

כתיבת תגובה

סגירת תפריט