שבוע של הכרעות/ צוות הופס פוטבול

מאת: פריים טיים זק, יניב שושני ועידו יצחקי.

סופרבול? מהומס וג'קסון


כן, כל כך מוקדם בעונה, השבוע השלישי של עונת הNFL טומן בתוכו סטיסטית הרבה הכרעות לגורל העונה של קבוצות.
ההיסטוריה מלמדת אותנו שקבוצות שנופלות לבור של 3-0 לא יתאוששו ממנו ולא יגיעו לפלייאוף בכמעט 100 אחוז מהמקרים.
10 קבוצות עומדות השבוע על שפת התהום הזו. פילדלפיה וסינסנטי עם מאזן מאופס נלחמות בינהן ואחת מהן (כנראה) תנצל מהגורל הזה אך לשאר הקבוצות המאופסות מחכים מבחנים קשים בהרבה.
מהצד השני, הקבוצות עם המאזן המושלם שילחמו ראש בראש יספקו לנו כנראה משחקים מעניינים מאוד עם השלכות פלייאוף רציניות וראוי לציון במיוחד המפגש שעשוי להיות הסופרבול של השנה בין קנזס סיטי לבולטימור.

על זאת ועוד בסקירה שלפניכם

קליבלנד בראונס (1- 1) – וושינגטון פוטבול טים (1- 1) (קליבלנד, יום א 20:00)

קליבלנד, שהושפלה במחזור הראשון ע"י בולטימור, קיבלה קצת רוח גבית כשהצליחה לנצח בבית (בקושי) את סינסינטי בשבוע שעבר. הבראונס נשארים בבית לשבוע מנוחה ארוך (אחרי ששיחקו ביום חמישי במחזור הקודם) שבו הם יוכלו לנסות לתקן את הבעיות שהתגלו בשני המחזורים הראשונים. נקודת האור בשבוע שעבר הייתה התקפת הריצה שהשיגה 215 יארד מול הבנגלס (במאמץ משותף של ניק צ'אב וקארים האנט), הק"ב בייקר מייפילד נתן משחק סביר – אך הבעיה הגדולה ביותר היא הגנת המסירה שספגה כמעט 600 יארד בשבועיים האחרונים.

וושינגטון חזרה למציאות במחזור השני (אחרי הניצחון הגדול על פילדלפיה במחזור הפתיחה) כשהפסידה לקרדינלס די בקלות. קו ההגנה הקדמי (שהשיג 8 סאקים על וונץ) ניסה ללא הצלחה לרדוף אחרי קיילר מאריי קל הרגליים. מייפילד הוא ק"ב פחות נייד ויש סיכוי שצ'ייס יאנג וחבריו יוכלו לפרוק עליו את התסכול משבוע שעבר. הק"ב הצעיר דויין האסקינס והתופס המועדף שלו טרי מקלורין ינסו לנצל את חולשת הסקונדרי של קליבלנד, שיצטרך להשתפר משמעותית כדי לאפשר לקבוצה להמשיך לחלום על הפלייאוף.

תחזית : המשחק לא צפוי להתעלות לרמה גבוהה, ושתי הקבוצות לא ישיגו בו הרבה נקודות. למרות שוושינגטון יצליחו לשמור את המשחק צמוד, הם ייכנעו בסופו לכישרון העדיף של קליבלנד – אך לא לפני שקו ההגנה שלהם ייכנס לגלריית הסיוטים של בייקר מייפילד עם כמה סאקים מהדהדים.  

פילדלפיה איגלס (0- 2) – סינסינטי בנגלס (0- 2) (פילדלפיה, יום א 20:00)

שתי הקבוצות מגיעות למשחק ללא ניצחון אחרי שני משחקים. סינסינטי, שהגיעה עם ציפיות מאד נמוכות לעונה, מקבלת זאת בהבנה – אך עבור פילדלפיה מדובר באכזבה גדולה שליכולה להידרדר למשבר אמיתי. לקבוצה היו תקוות גדולות בפתיחת העונה – אך עד כה היא מפגינה יכולת איומה והפסידה לראמס (בבית) ולוושינגטון. אף אחד ממערכי הקבוצה לא מתפקד ברמה גבוהה ומזלה של הקבוצה שהיא משחקת בבית ה-NFC מזרח החלש, אחרת לא היה לה שום סיכוי להגיע לפלייאוף אחרי פתיחה כזו. גם כך, המאמן דאג פדרסון יצטרך לעורר את שחקניו ולגרום להם להציג יכולת משופרת לפני שדאלאס תתפוס מהם מרחק שהם לא יוכלו להדביק.

סינסינטי מעודדת מאד מהיכולת של הק"ב החדש שלה, ג'ו בורו, שמציג יכולת גבוהה ומספרים היסטוריים עבור רוקי (37 מסירות מוצלחות מ-61 ניסיונות בלי יירוט מול קליבלנד) אך היא עדיין בשלב מוקדם מאד בתהליך הבניה מחדש. הבנגלס יצטרכו להצטייד בסבלנות ולספוג הרבה הפסדים לפני שיהפכו לכוח משמעותי בליגה – אבל לפחות הם מראים סימנים שהם אולי סוף סוף בדרך הנכונה.  

תחזית : לשתי הקבוצות יש הגנות חלשות וק"ב שיודעים ואוהבים למסור. המשחק יהפוך לשוט-אאוט עם המון יארדים באוויר וסקור גבוה. האיגלס, שמשחקים בבית, חייבים את הניצחון כדי להציל את העונה ואכן ישיגו אותו, אך לא לפני שיגרמו לדופק גבוה וזעה קרה לאוהדים בעיר אחוות האחים.

להיות או לחדול. איגלס- בנגאלס

בפאלו בילס (2- 0) – לוס אנג'לס ראמס (2- 0) (באפלו, יום א 20:00)

מאבק בין שתי קבוצות צמרת, שאחת מהן תרשום הפסד ראשון בסוף הערב. בפאלו, שהגיעה לפלייאוף בשנה שעברה, מאמינה שזו השנה שלה – עם טום בריידי מחוץ לניו אינגלנד היא סוף סוף רוצה לזכות באליפות ה-AFC מזרח, לראשונה מאז 1995. בינתיים הבילס נראים מצוין – ג'וש אלן מוביל את כל הליגה ביארדים (729, ללא יירוטים!) וסטפון דיגס נראה כמו התופס הבכיר שהוא היה צריך בעונות הקודמות. ההגנה עדיין לא מתפקדת ברמה שהפגינה בשנה שעברה (ספגה 44 נקודות ממיאמי והג'טס החלשות) וזו בעיה, כי השבוע היא תעמוד במבחן רציני הרבה יותר.

הראמס התאוששו לחלוטין מ-2019 המאכזבת ועד כה משחקים ברמה של הקבוצה שהגיעה לסופרבול רק לפני שנתיים. שון מקווי שוב נראה כמו גאון התקפי ומריץ התקפת מסירה יעילה בראשות ג'ארד גוף, אך גם משחק ריצה מצוין (350 יארד בשבועיים האחרונים על הקרקע). גם ההגנה, עם אהרון דונלד הנצחי,  מצליחה לייצר לא מעט לחץ על הק"ב היריב. כשהיא מתמודדת על מקום בפלייאוף בבית ה-NFC מערב האכזרי, כל משחק  חשוב – וניצחון בבפאלו יהיה הצהרת כוונות רצינית ללוס אנג'לס, ששואפת להמשיך לשחק עמוק לתוך ינואר. 

תחזית : משחק חשוב מאד לשתי הקבוצות וקרב מוחות בין שני מאמנים מצוינים המובילים סגלים עשירים בכישרון בהתקפה וגם בהגנה. שני הק"ב טובים מאד אך לא לגמרי יציבים – וכשהפוטנציאל של שתי הקבוצות כל כך דומה, גורם הביתיות עשוי להכריע (גם באצטדיון ריק). ג'וש אלן יוביל את הבילס לניצחון דרמטי שישאיר אותה שבוע נוסף לפני ניו אינגלנד בטבלת הבית.

אריזונה קרדינלס (2- 0) – דטרויט ליונס (0- 2) (פניקס, יום א 23:05)

המדבר פורח וההייפ סביב קיילר מאריי ממשיך להתעצם – אבל בניגוד למקרים דומים בעבר (כמו למשל בקליבלנד בשנה שעברה) נראה שכאן ההתרגשות היא בהחלט במקומה. הקבוצה משחקת מצוין משני צידי הכדור, דאנדרה הופקינס נראה כאילו הוא נולד בפניקס (עם 22 תפיסות ו- 220 יארד בשני המחזורים הראשונים) והתקפת הריצה (שמאריי מהווה בה חלק משמעותי, עם 158 יארד שהשיג על הקרקע עד כה) נראית כמו גרסת 2020 של הרייבנס ולאמאר ג'קסון. גם ההגנה, ובייחוד הפאס-ראש עושה את חלקה והגיעה כבר ל-7 סאקים. הם ממש כבר לא נראים כמו הקבוצה החלשה בבית ה-NFC מערב הקשוח, ועם שרשרת הפציעות של הניינרס והיסטורית חוסר היציבות של הראמס הם בהחלט יכולים להתחיל לחלום על הגעה לפלייאוף כבר השנה.

דטרויט, לעומתם, נמצאת עמוק במרתפי הליגה. הם הפסידו פעמיים לקבוצות מהבית שלהם, כולל השמטת משחק שהיה להם ביד מול הברס. ההגנה שלהם לא מתפקדת ולא נראה שלמאמן מאט פטרישיה יש פתרונות. מתיו סטאפורד משחק סביר אבל מסביבו פשוט אין כלום. הליונס במשחק חוץ שני ברציפות (אחרי התבוסה בגרין ביי) ובדרך הבטוחה לעוד עונה אבודה.

תחזית : בבית, מול הליונס האומללים, אריזונה לא תצטרך להתאמץ כדי להשיג ניצחון נוסף ולהישאר במאזן מושלם. קיילר מאריי ירקוד על המגרש, הופקינס יצבור עוד תפיסות ויארדים והמשחק ייגמר מעשית עוד לפני המחצית. בדטרויט יתקרבו בעוד שבוע לפיטורים הצפויים של פטרישיה והכנות לקראת זעזוע ותהליך בניה מחדש שייתכן שיתחיל עוד לפני סיום העונה.

סיאטל סיהוקס (2- 0) – דאלאס קאובויס (1- 1) (סיאטל, יום א 23:25)

אחד המשחקים המעניינים של המחזור, בין שתי קבוצות שמאמינות ביכולתן ללכת העונה עד הסוף. סיאטל פתחה את העונה בסערה, כשפיט קארול המאמן משתחרר מהצורך להתמקד במשחק הריצה, וסוף סוף נותן יד חופשית לק"ב שלו, ראסל ווילסון, למסור הרבה ורחוק ככל האפשר. ווילסון, כצפוי, עומד באתגר הזה בציונים גבוהים ומוביל את הליגה בק"ב רייטינג (140!) תוך שהוא מוסר ל-9 ט"ד ורק יירוט אחד. היכולת הזו מאפשרת לסיהוקס להתגבר על חולשת ההגנה (ובייחוד הסקונדרי שספג 850 יארד במסירה בשני משחקים בלבד!) ולהתחיל את העונה במאזן נקי מהפסדים – למרות שבשבוע האחרון היו קרובים מאד להפסד מול קאם ניוטון והפטריוטס.

גם לדאלאס יש בעיות קשות בהגנה, שספגה 39 נקודות מאטלנטה במחזור האחרון. דאק פרסקוט וזיק אליוט המהימנים הצליחו לפצות על כך ולנצח באופן דרמטי את הפלקונס – ניצחון שהיה חשוב מאד אחרי ההפסד לראמס במחזור הראשון. עם היכולת החלשה של יריבותיה לבית ה-NFC מזרח, דאלאס תגיע ככל הנראה לפלייאוף, אך כדי להעפיל לשלבים המתקדמים הם יצטרכו לשפר את הגנת הריצה, שאפשרה 266 יארד בשני המשחקים הראשונים. הניצחון חשוב כמובן לשתי הקבוצות, המעוניינות לבסס את מעמדן בראשות הבתים שלהם, וזה נכון במיוחד לגבי הסיהוקס, אשר נמצאים בבית שבו גם הראמס והקרדינלס לא הפסידו עד כה.

תחזית :  הגנת דאלאס לא תצליח לעצור את ווילסון ביכולתו הנוכחית והוא יצבור המון יארדים באוויר וגם על הקרקע. המשחק יהפוך לקרב אווירי בינו לבין פרסקוט, עם סקור גבוה לשתי הקבוצות. בסיטואציה הזו, היכולת של ווילסון לייצר מהלכים מדהימים בדקות האחרונות של המשחק – בוודאי בבית – תכריע את העימות המהנה הזה וישלח את דאלאס חזרה לטקסס במאזן שלילי ועם לא מעט חומר למחשבה.

ניו יורק ג׳איינטס (2-0) – סן פרנסיסקו פורטיניינרס (1-1), 20:00

הפורטיניינרס חוזרים השבוע לאיצטדיון שגבה מהם קרבנות רבים בשבוע שעבר, המטלייף סטאדיום המקולל, שמשטח הדשא שלו ריסק את חלומות הסופרבול של הקבוצה מהמפרץ. ג׳ימי גארופולו, ניק בוסה(ACL), ראחים מוסטראט וסולומון תומאס (ACL) נפלו בזה אחר זה והצטרפו לרשימה שכוללת גם את די פורד, ג׳ורג׳ קיטל וריצ׳ארד שרמן. תוסיפו לזה את העובדה שמשאית הMRI שעמדה לרשותם במהלך המשחק הייתה מקולקלת, בזמן שלא פחות משבעה (!!!!) שחקנים הזדקקו לה. כזה חוסר מזל וצירוף של פציעות אי אפשר לדמיין גם בחלומות הכי שחורים. למזלם, מחיצת אחת טובה של ג׳ימי ג׳י בשבוע שעבר נגד הג׳טס הספיקה להם לניצחון קליל מול הסילונים. השבוע ניק מולנס ייפתח כקווטרבק ולמזלו הוא מקבל בתור יריבה את הג׳איינטס החלשים, אך סן פרנסיסקו יכולה כבר לקפל את העונה הזאת. קו ההגנה החבול שלה, לצד החסרונות העצומים בהתקפה יימנעו ממנה למצות את הפונטנציאל שהוליך את הקבוצה לגמר בשנה שעברה.

בשנים האחרונות הג׳איינטס נותרו מאחור בכל הקשור לענייני פוטבול, אך בשבוע 2 הם יישרו קו עם שאר הליגה והקריבו את הכוכב הכי גדול שלהם לחבורה הפצועה והבלתי נגמרת, כשהסופרסטאר הכי גדול שלהם – סקוואן בארקלי גמר את העונה. עם זאת, הענקיים היו קרובים להשלים קאמבק הירואי נגד הברס והיו רחוקים עשרה יארדים מניצחון. היכולת לא הייתה מרשימה, וודאי לא בחלק ההתקפי, אולם ההגנה של הג׳איינטס עשתה חיים קשים לטרוביסקי והפגינה יכולת לא רעה בכלל.

קשה לדעת מה נקבל מסן פרנסיסקו ללא כל סוללת הכוכבים. למרות זאת, הקבוצה של שאנהאן מאמונת יותר מזו של הג׳איינטס (שגם הם מראים ניצוצות של קבוצה מאומנת סוף סוף). ניצחון קטן לניינרס.

תמונות קשות, all ACL team

ניו אינגלנד פטריוטס (1-1) – לאס ווגאס ריידרס (0-2), 20:00

אף אחד בפטריוטס לא האמין שהקבוצה תנצח את הסיהוקס, כאשר נקלעה לפיגור 12 חמש וחצי דקות לסיום המשחק. אלא שאז ניוטון התחפש לקווטרבק של ניו אינגלנד וכיאה למעמד – התחיל להוביל את הקבוצה אל עבר קאמבק מטורף. שלוש שניות לסיום, על קו אחד יארד במרחק ט״ד מניצחון, כל מה שהאוהדים קיוו זה לראות את בריידי משלים מהפך כל-כך אופייני לו. אלא שרק אז נפתחו העיניים, ובמקום בריידי עמד שם ניוטון אחרי כישלון בניסיון הריצה. זה היה הכי קרוב לבריידי שהוא יכול להגיע, אבל גם ההבדל עצום בין השניים. בכל מקרה, הפטריוטס יצאו מעודדים מהקווטרבק שחתום על חוזה מינימום ומשחק כמו סופרסטאר, בזמן שאדלמן בן ה34 מככב. ההגנה שאיבדה שמונה שחקני הרכב בקיץ, עדיין מחוררת וטעונה שיפור משמעותי כדי לעזור לפאטס לעלות לפלייאוף.

הפרוייקט המסקרן של הריידרס בשנתייים האחרונות – למנות צוות מקצועי שנלקח מרשתות הטלוויזיה (ג׳ון גרודן ומייק מאיוק) מתחיל לקצור פירות, ואחרי שני משחקים הקבוצה עדיין ללא הפסדים. משחק הבכורה באיצטדיון בלאס ווגאס בלילה בין שני לשלישי הציב אתגר עצום לשודדים, שעמדו בו בגבורה וניצחו את הסיינטס – מהמועמדות הבכירות להגיע לסופרבול. הסיינטס אמנם חסרו את מייקל תומאס, אך זה לא מוריד מההישג הגדול של ווגאס. דירק קאר נראה טוב ומתחיל לאותת לכיוון 2017 החלומית, ג׳וש ג׳ייקובס ממשיך להתגלות כבינגו של דראפט 2019 ואפילו ההגנה מתפקדת לא רע עד כה. לקבוצה מצפה מבחן אופי רציני נגד הפטריוטס, כשניצחון ייחשב להצהרת כוונות להמשך העונה.

אני חוזה משחק צמוד מאוד עם סקור גבוה. הגנת הריצה הנוראית של הפטריוטס תגרום להפסד של המארחים. ניצחון לווגאס.

אינדיאנפוליס קולטס (1-1) – ניו יורק ג׳טס (2-0), 20:00

ההפסד המאכזב לג׳אגס בשבוע הפתיחה העלה תהיות רבות בנוגע ליכולת של הקולטס, שהגיעה כפייבוריטית לזכות בבית העונה. נגד הוייקינגס בשבוע שעבר העניינים כבר הלכו קצת יותר טוב, בעיקר בשל קונצרט טעויות של היריבה. פיליפ ריברס עדיין לא מצליח להתניע במדים החדשים של קבוצתו, בעוד נקודת האור של ההתקפה מגיעה דווקא מהבקפילד – הרץ הרוקי ג׳ונתן טיילור שמתבלט בהתקפה האנמית של הקבוצה. בהגנה לפחות העניינים מסתדרים טוב יותר לקבוצתו של פרנק רייך, שהצליחה ליירט שלוש פעמים את קירק קאזינס.

המשרה של אדם גייס ממשיכה להתערער מדי שבוע, כשהג׳טס ממשיכים להציג פוטבול רע. גם מכת הפציעות הקשה שספגו הניינרס לא סייעו לירוקים לאיים על סן פרנסיסקו, ועתיד הקבוצה נראה אפור מאי פעם. דארנולד מציג ניצוצות של יכולת, אך במערכת הנוכחית הוא ככל הנראה לא יצליח למקסם את הפונטנציאל שטמון בו. בצד ההגנתי, ההגנה איבדה מס׳ שחקנים בולטים והמצב הקיים רע מאוד. קשה לשאוב אופטימיות מעונת 2020 עבור הג׳טס.

אינדיאנפוליס תטייל לניצחון קליל ותעשה צעד נוסף אל עבר ראשות הדיוויז׳ן.

לוס אנג׳לס צ׳ארג׳רס (1-1) – קרוליינה פנת׳רס (2-0), 20:00

הסיפור הביזארי של שבוע 2 היה שייך לקבוצה מעיר המלאכים, כשפציעתו המסתורית של קווטרבק הקבוצה,טיירוד טיילור התגלתה כטעות איומה של רופא הקבוצה, שבמקום להזריק לו משכך כאבים לצלעות, ניקב לטיילור את הריאה. ג׳סטין הרברט, הרוקי מהבחירה השישית בדראפט נזרק למערכה למשחק בכורה נגד האלופה המכהנת. למרות שהיו לו את כל הסיבות להכשל, הרברט היה סביר והותיר רושם חיובי עבור הקהל המועט של הקבוצה, במשחק עם המחצית הכי חלשה של מהומס בקריירה. לבסוף הצ׳ארג׳׳רס הפסידו בהארכה, אך הם יכולים להיות מרוצים מהיכולת ההגנתית שכמעט וחנקה את מהומס וכן מהרברט. למרות זאת, אנתוני לין כבר הצהיר כי טיירוד טיילור ייפתח נגד הפנתרים.

כאילו הסגל של קרוליינה לא מספיק חלש העונה, אזי השבוע החולף הגיע ולקח עמו את כריסטיאן מקאפרי – אולי הרץ הכי טוב בליגה, שיושבת לפחות לחודש הקרוב. ברידג׳ווטר לא מספק את הסחורה כקווטרבק פותח, והחוזה היקר שניתן לו בקיץ נראה מגוחך יותר ככל שהזמן עובר. בלי הכח ההתקפי של מקאפרי הפנתרס יהיו בבעיה קשה. ההגנה שנחלשה מאוד באוף-סיזן מתקשה אף היא, כשטום בריידי נראה מצוין נגדם בראשון שעבר.

בלי מקאפרי ועם היכולת החלשה שהציגו עד כה, לפנתרים תהיה עונה קשה. ניצחון לLA.

יקבל עוד הזדמנות. הרברט.

בולטימור רייבנס (0-2) – קנזס סיטי צ׳יפס (0-2), בין שני לשלישי, 03:20

*המלצת צפייה:*

חוקי הליגה אמנם לא מאפשרים זאת טכנית, אך אין ספק שאילו אוהדי הליגה היו עושים הצבעה למשחק הסופרבול החלומי זה היה המשחק הזה. האלופה המכהנת, קנזס סיטי צ׳יפס מגיעה אל הקבוצה הלוהטת של הליגה – בולטימור רייבנס ואנחנו הולכים להינות מפוטבול משובח בלילה שבין שני לשלישי – המשחק היחיד שלא משוחק ביום כיפור השבוע (מלבד דולפינס – ג׳אגס ששוחק בחמישי).

בודדים היו המקטרגים על בחירתו של למאר ג׳קסון לMVP בשנה שעברה. פתיחת עונת 2020 שלו כבר לא מותירה להם מקום. ג׳קסון הוליך את קבוצתו לשתי הבסות קלילות בדרך ל-14 ניצחונות רצופים בעונה הסדירה (!!), ויחד עם ההגנה המשודרגת שנבנתה שם בקיץ, קשה לראות מי תוכל לעצור בעדה. לאמאר חד ומדויק, מתאים את עצמו בדיוק לקצה גבול היכולת ולא מתפתה לקחת משימות שגדולות עליו. הבקפילד של אינגראם-אדוארדס-דויבנס נותן מרחב וורסטילי נדיר למשחק הריצה שלהם, וג׳ון הארבו מצליח להפיק מהם את המיטב. המועמד מספר 1 לתואר רוקי ההגנה של העונה, פטריק קווין, השתלב פנטסטי בקבוצה ולא ברור איך הוא התדרדר עד המקום ה-28. מנהל את ההגנה נפלא, ויחד עם הכח אש שהביא עמו קליס קמבפל והחזרה לכושר של מרכוס פיטרס, הרייבנס מציגים הגנה משודרגת ומפחידה.

המחצית הראשונה של קנזס נגד הצ׳ארג׳רס גילתה סדקים ראשונים בשריון של אנדי ריד. הקו ההתקפי של הצ׳יפס נראה פחות טוב העונה וביצע לא מעט עבירות מול קו ההגנה של המטענים . מהומס בכל זאת הצליח לגלות אופי, ובעיקר ניצל טעות חד פעמית בהגנה למסירה מדהימה ל-55 יארד שהחזירה את האלופה למשחק. קנזס עדיין מחזיקה בסגל הכשרוני בליגה, הרץ הרוקי אדוארדס-הילייר הבריק במחזור הפתיחה והוכיח שאפשר לבנות עליו על הקרקע, וחוליית התופסים האדירה עודנה מאיימת על כל סקנדרי בליגה. המהירות האדירה של טייריק היל והפרודוקטיביות של טראוויס קלסי יכולים לנצל טעות אחת של ההגנה לכדי מהלך גדול. אני מוכרח לציין שקנזס פחות הרשימה אותי מפתיחת העונה, אך עם הסגל הזה – קשה מאוד להמר נגדם.

להערכתי, ההגנה של הצ׳יפס לא תוכל להתמודד על הקרקע מול לאמאר ג׳קסון וחוליית הרצים. הם ייאלצו לשחק נמוך יותר עם הסייפטיז כדי להגן טוב יותר על משחק הריצה ולהכריח את לאמאר ללכת באוויר. ההגנה של בולטימור תצטרך להיות מאוד זהירה ולא להתפתות ללכת לבליצים מיותרים, שמהם מהומס יודע לייצר את המהלכים האופייניים לו. שמירות כפולות על קלסי וניל ייעשו עבורם את העבודה. בולטימור פתחה את העונה טוב יותר, בכושר נפלא ועם מאמן פנטסטי שיידע להכין אותם היטב למשחק. אני הולך על משחק צמוד מאוד שיוכרע לטובת הסגולים.

פיטסבורג סטילרס (0-2) – יוסטון טקסנס (2-0) (פיטסבורג, ראשון 20:00)

איך, איך הלכת ממני דיאנדרה הופקינס? שני מחזורים לתוך העונה, ודשון ווטסון מבין שזאת הולכת להיות שנה ארוכה מאוד ללא התופס המצטיין שלו בשלוש השנים האחרונות. קו ההתקפה הקדמי ממשיך להיות חדיר עם שמונה סאקים עד כה, משחק הריצה ממוקם בתחתית הליגה, ודשון רושם עד כה שני ט"ד מול שתי חטיפות, לא ממש מתכון לזימון למשחק הפרובול המסורתי. הישועה לא תגיע מההגנה, שסופגת יותר מ-30 נקודות למשחק, וכמעט 200 יארדים למשחק על הקרקע.

ועכשיו יש לו על הראש את הגנת "בליצבורג", שמתקיפה גלים גלים את קווטרבק היריבה, וכבר רושמת 10 סאקים, קצב של שיא הפלות קווטרבק לעונה. התקפת הסטילרס מציגה איזון יעיל בין משחק הריצה למשחק המסירה, רות'לסברגר נראה חד ומדויק מתמיד, ואפילו התופס הרוקי צ'ייס קלייפול משתלב יפה ורושם ט"ד כבר במשחקו השני בליגה.

נתון מעניין – הטקסנס מאפשרים הכי הרבה סאקים וחבטות קווטרבק מאז 2017, נחשו איזו קבוצה רושמת הכי הרבה סאקים וחבטות קווטרבק בפרק הזמן הזה.

תחזית – הבדלי הרמות בין שתי הקבוצות פשוט גדולים מידי, ניצחון לפלדות.

יופי של קבוצה יש לו, מייק טומלין (צילום: steelerswire.usatoday.com)

מינסוטה ויקינגס (2-0) – טנסי טייטנס (0-2) (מינסוטה, ראשון 20:00)

15.9 רייטינג, זה מה שמצליח להשיג קירק קאזינס במשחק מול הקולטס, אולי משחקו הגרוע ביותר בקריירה. משהו רע עובר על הויקינגס, ולפתיחה אומללה שכזאת לא ציפו גם אוהדיה למודי הניסיון. ההתקפה מדורגת אחרונה בכמות היארדים במסירה, רק הפלקונס ספגו יותר נקודות, ולדלווין קוק יש רק 26 נסיונות ריצה בשני משחקים גם יחד.

בטנסי לעומת זאת לא מתביישים לתת את הכדור שוב ושוב לדריק הנרי, שלמרות מאזן נטול ט"ד הוא גורם להגנה להתרכז בו, ואז נופל עליהם הקווטרבק ראיין טנהיל. טנהיל ממשיך בכושרו הטוב כאילו לא היתה פגרה ארוכה, ויעידו על כך 6 מסירות ט"ד ללא שום איבוד.

נתון מעניין – הויקינגס מדורגים 30 בליגה בצבירת וספיגת יארדים, קבוצה מאוזנת.

תחזית – למרות המאזנים המנוגדים, מינסוטה לא גרועה כמו שני המשחקים הראשונים שלה, ולא צפוי משחק חד צדדי. ועדיין, הטייטנס ירשמו ניצחון נוסף, והויקינס ימתינו להזדמנות אחרת לניצחונם הראשון העונה.

תנו לו יותר את הכדור, דלווין קוק (צילום: m.starttribune.com)

אטלנטה פלקונס (2-0) – שיקאגו ברס (0-2)  (אטלנטה, ראשון 20:00)

עושה רושם שהשנה הפלקונס לוקחים לקיצון את מושג ההתקפה ללא הגנה. הבעיה היא שלא משנה כמה נקודות משיגה ההתקפה, ההגנה תאפשר יותר נקודות, וגם יתרון של 15 נקודות באמצע הרבע הרביעי לא הספיק לניצחון מול דאלאס במחזור הקודם.

מולם מתייצבת קבוצת ראי, עם התקפה אנמית והגנת ברזל. למעט רבע אחד, מיטש טרוביסקי ממשיך לדשדש בבינוניות, ולמרות שהברס מתחילים להראות ניצוצות של משחק ריצה בראשות דיוויד מונטגומרי, ההתקפה היא לא משהו להתגאות בו.

ההגנה לעומת זאת ממשיכה לנפק קבלות, ורוברט קווין התכבד בסאק כבר בהופעת הבכורה שלו בקבוצה.

נתון מעניין – אטלנטה ממוקמת חמישית בליגה בצבירת נקודות, אבל אחרונה מבחינת ספיגת נקודות.

תחזית – שתי הקבוצות סובלות מפערים גדולים מידי בין ההגנה להתקפה, ומחוסר יציבות במשחק עצמו. למנחשי הטוטו נמליץ על משולש, ואנחנו נלך על ניצחון ראשון העונה לבזים.

מעולם לא פתח עונה במאזן 3-0, מאט ראיין (צילום: cbssports.com)

דנבר ברונקוס (2-0) – טמפה ביי באקנירס (1-1) (דנבר, ראשון 23:25)

שני מחזורים חלפו להם, וטום בריידי מתחיל להסתגל לקבוצתו החדשה. זה אומנם עדיין לא בא לידי ביטוי במספרים (3 ט"ד מול 3 חטיפות), אבל שחרור הכדור נעשה מהיר יותר, וגם דיוק המסירה הולך ומשתפר. עוד נתון מעודד לשודדי הים הוא משחק הריצה, וליאונרד פורנט מזכיר לנו שהוא עדיין אחד מהרצים המובילים בליגה.

דנבר מחזיקה בנתון נדיר למדי, היא הקבוצה היחידה עם מאזן חיובי מול בריידי. על מנת שההישג ישמר, הברונקוס צריכים לקבל משחק טוב של הקווטרבק המחליף ג'ף דריסקול, שלמרות ההפסד לסטילרס הציג יכולת לא רעה בכלל. קל זה לא יהיה מול ההגנה של הבאקנירס, שמגלה יכולת טובה, בייחוד כנגד התקפת הריצה.

נתון מעניין – עד כה, רק תופס אחד בברונקוס עבר את 100 היארדים במסירה, ולכל התופסים יחד אין אפילו ט"ד אחד.

תחזית – טום בריידי לא מלקק דבש בגבהים של דנבר, אבל עם השיפור של קבוצתו ומול היכולת הלא מספקת של הברונקוס, הפעם הניצחון ייזקף לזכותו.

אז מה מצב חיי הלילה בפלורידה? (צילום: nbcsports.com)

ניו אורלינס סיינטס (1-1) – גרין ביי פאקרס (0-2) (ניו אורלינס, שני 03:20)

וואו, איזה עונג מצפה לנו בדום של ניו אורלינס. המשחק הנועל את משחקי יום ראשון, מציג שניים מענקי הדור, דרו בריס נגד ארון רודג'רס, ראש בראש.

רודג'רס, הצעיר מבין השניים (אוטוטו 37), פתח בסערה את העונה, וההתקפה בהנהגתו לא יורדת מ-40 נקודות בשני המחזורים החולפים, מקום ראשון בליגה ביארדים ונקודות. רודג'רס רושם כבר 6 ט"ד ללא איבוד, ורייטינג עונתי של 119.4, מרשים. אבל גרין ביי של השנה זה לא רק משחק מסירות, אלא גם משחק ריצה מרשים, בראשותו של ארון ג'ונס. הרץ המחונן כבר סופר 4 ט"ד בשני משחקים, ונהנה מקו קדמי דומיננטי וחזק, שפותח נתיבי חדירה על הקרקע, ושומר היטב על הקווטרבק (הפאקרס סופגים רק סאק אחד העונה). בהגנה המצב פחות מזהיר, והיא מתקשה בעיקר בעצירת משחק הריצה, בדיוק כמו בעונה הקודמת.

דרו בריס עומד לחגוג בינואר הקרוב את יום הולדתו ה- 42, והוא עדיין אחד מהקווטרבקים המובילים בליגה. אמנם יש ירידה חדה באחוזי הדיוק לעומת שנים עברו, גם הרייטינג העונתי צנח ל-93.5, אבל חסרונו של מייקל תומאס יכול לתת הסבר טוב לירידה במספרים. נצטרך להמתין עוד כמה משחקים בשביל לדעת אם סימני הגיל משפיעים לבסוף על בריס. מי שממלא את מקומו של תומאס הוא דווקא הרץ אלווין קמארה, שמוביל את הקבוצה ביארדים הן בריצה והן במסירה.

כמו אצל הפאקרס, גם הגנת הקדושים לא מרשימה במיוחד, וזקוקה לשיפור בעצירת משחק המסירה.

נתון מעניין – הניצחון האחרון של הפאקרס בחוץ על הסיינטס היה אי שם בדצמבר 1995.

תחזית – ניו אורלינס ללא תומאס מתקשה, וסיכויה לנצח יורדים, בטח מול צמד הארונים הלוהטים בהתקפת הפאקרס. אבל אנחנו נלך בכל זאת עם הסיינטס, הפסד ראשון לרודג'רס וחבורתו.

שני ענקים (צילום: bellyupsports.com

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. לא זוכר מתי קבוצה היתה צריכה לשחק באותו איצטדיון חוץ שבוע אחרי שבוע. אצל הניינרס זה כואב אפילו יותר, אחרי שהליגה קבעה שהמשטח לא היה אחראי לפציעות של הקבוצה. מקווה שלפחות יצליחו לצאת מניו ג'רזי עם המעט שנותר…
    .
    שבוע 3 זה השבוע שכבר אפשר להפסיק לתת הנחות לקבוצות שלא באו מוכנות לערב פתיחת העונה, גם כאשר יש קדם עונה זה כבר השלב בו כל הדברים צריכים להיות סגורים.
    .
    המשחק המעניין של השבוע הוא מבחינתי באפלו-ראמס, שלאחריו נדע טוב מאוד לאן הקבוצות האלה הולכות.

    1. אני גם שמעתי את הסיפור הזה עם המשטח, אבל זה לא איזה משהו שבא להם בהתפעה שגרם להם לשחק עם נעליים לא מתאימות.

  2. המשחקים שייענינו אותי ביותר הם הפקרס בסיינטס, הקאובויס בסיהאוקס, והברס אצלנו באטלנטה עם מאט גונו שסוף סוף יעלה כסטרטר (הוא לא נחיבחר בדראפט של לפני שלוש שנים)

  3. תודה על עוד טור מעולה
    חייב להגיד שהסקירות שלכם השתדרגו מהשנה שעברה. הרבה יותר ירידה לפרטים וניתוחי עומק. כיף!

  4. מקום 32-השגת יארדים במסירה
    מקום 30-השגת יארדים
    מקום 31-בקי.בי רייטינג
    מקום 32-בפירסט דאונס
    מקום 31-בספיגת נקודות
    מקום 30-בספיגת יארדים

    וואי וואי וואי
    קריסה

      1. תודה יניב, נכון.. ואכן עוד מוקדם אבל ראיתי 120דקות פוטבול של הוייקינגס וגם אנרגטית נראה שהם גמורים. תודה על העידוד. הערב מאסט ווין גיים.

    1. בשיניים, בשיניים הריסון סמית וההגנה מחזיקים את העונה של הוייקינגס עדיין בחיים. עוד החלטה אומללה של קאזינס, עוד פלייקול וצ'אלנג' הזויים של זימר ניצלים ע"י הדיפנס.. רגע, רגע, יש גם רוקי (ראשון משמעותי שיוצא מLSU מזה שנים) קל רגליים בשם ג'סטין ג' פרסון..

        1. גדול… לגמרי, וכמעט אינטרספשיין בסוף היה הנעץ האחרון בעינתם את נפשותיכם.
          פעם 6 בהיסטוריה של הפרנצ'ייז שמתחילים ב0-3,נו טוב, מעתה הסקדואל רק הולך ומחמיר..

כתיבת תגובה

סגירת תפריט