סיכום השבוע בבייסבול / 7 בום – יוני לב ארי

שבוע בדיוק. זה מה שנותר עד לסיום עונת המייג'ור ליג בייסבול המקוצרת, כשביום ראשון הבא ישוחקו המשחקים האחרונים, ובשלישי כבר יחלו משחקי הוויילד קארד. נכון לרגע זה שבע קבוצות הבטיחו את מקומן בפלייאוף: הלוס אנג'לס דודג'רס, הסן דייגו פאדרס, הטמפה ביי רייז, השיקגו ווייט סוקס, האוקלנד אייז, המינסוטה טווינס, הניו יורק יאנקיז.

הפאדרס חוגגים (צילום: septimaentrada.com)

באמריקן ליג, רוב המאבקים הם על מיקומים, כשדי ברור שאת השמינייה ישלימו: האסטרוז מיוסטון, האינדיאינס מקליבלנד והבלו ג'ייז מטורונטו, או בפאלו, תלוי איך מסתכלים על זה. סיאטל רחוקה ארבעה משחקים מיוסטון או טורונטו, כך שהסיכוי שלה למהפך די נמוך.

שמיניות באוויר

בנשיונל ליג, לעומת זאת, המאבק בתחתית הפלייאוף רותח. בואו נעבור בית בית, כיוון שזה מעט מורכב: בבית המזרחי, אטלנטה מוליכה בראש הבית די בבטחה (יתרון של שלושה משחקים), כשמיאמי מובילה על פילדלפיה במשחק אחד בלבד בקרב על המקום השני. הפיליס, לעומת זאת, די בטוחים במקום השלישי לפחות, כשהמטס רחוקים שלושה משחקים מהקבוצה של ג'ו ג'ירארדי.

צפו במהלך השבוע

בבית המרכזי, הקאבס בטוחים בפסגה (3.5), אך המאבק על שניים או שלושה המקומות הנוספים צמוד: סיינט לואיס מוליכה במשחק בודד על סינסינטי ומילווקי, שמחזיקות במאזן דומה. נכון לעכשיו רק שני מקומות מהבית הזה עולים, אך זה עשוי להשתנות.

בבית המערבי, הדודג'רס ביתרון ארבעה משחקים, כאמור כבר הבטיחו את מקומם. במקום השני הפאדרס, שגם כן, לראשונה מאז 2006, בפנים. הג'איינטס נמצאים במקום השלישי, וכנראה יישארו שם, השאלה שנותרה היא האם המקום השלישי מהבית המערבי ייכנס לפלייאוף או לא. נכון לעכשיו – לא, כשהפיליס מהמזרחי והרדס מהמרכזי בפנים, אך המרחק בין הרדס לג'איינטס הוא חצי משחק בלבד, כך שפה טמון המאבק האמיתי.

הדודג'רס עם עוד יום במשרד (צילום: septimaentrada.com)

אז מה היה לנו שם?

אז עכשיו, כשהתמונה ברורה, מה היה לנו השבוע? הקבוצה החמה של השבוע האחרון היא ללא ספק היאנקיז. המהפך שעברו הבחורים של ארון בון פשוט מופלא: לאחר חמישה הפסדים ברציפות, ושבעה משמונה משחקים, הם רשמו עשרה ניצחונות ברציפות, ומקבוצה שמדורגת מחוץ לתמונת הפלייאוף, פתאום הם במקום החמישי, משחק אחד בלבד מהטווינס.

החבורה מניו יורק קיבלה כמה כוחות בחזרה, דוגמת גלייבר טורס, ארון ג'אדג', ג'יו אורשלה וג'אנקרלו סטנטון, בתקווה שנשאר להם מספיק זמן להיכנס לכושר משחק מלא עד אוקטובר. למעשה, למעט לואיס סוורינו, ג'יימס פאקסטון וטומי קנלי, שלא צפויים לחזור, הסגל די מלא ואין יותר תלונות.

חזר, השאלה לכמה זמן. ג'אדג' (צילום: yardbarker.com)

המרכז מלוכד

גם הבית המרכזי של הנשיונל ליג מלא אנרגיות. הרדס ניצחו שמונה מעשרת המשחקים האחרונים, כולל 1:2 בסדרה מול הווייט סוקס החזקים, כל זה כדי לשמור לעצמם סיכוי במאבק על המקום השני, שם נמצאת סיינט לואיס.

הקארדינלס, מצידם, התעללו בפיטסבורג המסכנה (0:4, כולל סוויפ בדאבל הדר), כדי להיאחז בציפורניים במקום השני. רגע השיא השלילי של הקארדס השבוע הגיע בתבוסה 18:3 למילווקי, שמצידה מנסה בעצמה לשמור על סיכוי לשחק באוקטובר. 2:3 בסדרה על סיינט לואיס, ו-0:3 חלק על קנזס סיטי החלשה, בהחלט שיפרו את הסיכויים.

לואיס קאסטיליו והרדס חולמים על אוקטובר (צילום: onenewspage.us)

מבט קדימה

בשבוע הקרוב, כאמור, האחרון של העונה, הברוורס יתארחו לסדרה של שלושה משחקים בסינסינטי, וחמישה בסיינט לואיס (אחד מהם "משחק בית"), כך שהמתח צפוי לשמור אותנו על קצות האצבעות עד לשניה האחרונה. הקארדילנס יגיעו לסדרה לאחר שלושה משחקים מול קנזס סיטי, והרדס, אחרי מילווקי, ייצאו למינסוטה, שכבר תתכונן לפלייאוף וכנראה לא תתאמץ יותר מדי. צפו ללא מעט דרמות.

באמריקן ליג המרכזי, האינדיאנס מצאו להם זמן להתקרר… לחטוף סוויפ ממינסוטה, סוויפ של שני משחקים מהקאבס ולנצח בקושי את דטרויט 1:3, זה לא מספיק כדי לעבור את הטווינס. למזלם סיאטל וטורונטו לא באמת מהוות יריבות אמיתיות במירוץ לאוקטובר, ונראה שקליבלנד, למרות כושר ירוד, תמשיך לשחק גם בפלייאוף.

וכמובן, ברכות לפאדרס, שההשקעה בטרייד דד ליין עשויה להשתלם. לראשונה מאז 2006 הקבוצה מדרום קליפורניה עלתה לפלייאוף, ואולי אולי, ימי טוני גוון וגרג ווהן יחזרו, ונראה בסן דייגו, לא רק Sea World או מעבר לטיכואנה, אלא גם חגיגות אליפות.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 11 תגובות

      1. בשנה שעברה חזרתי ואמרתי שאני ממש מודאג שהנאטס יעיפו את הדודג'רס בטוב מ-5, יותר מכל שאר הסדרות הפוטנציאליות של הטוב מ-7. גם השנה דבר כזה מלחיץ אותי

  1. יוני, תודה על הסיקור, אבל באמת, אין צורך להכליל את המטס בתמונה. אמנם הם ״בתמונה״ אבל כל כך הרבה דברים צריכים לקרות כדי שזה יהיה, אז באמת, אין צורך. במיוחד אחרי שהשבוע התפרקו לנו בזה אחר זה דהגרום (הצילו!), לוגו ומץ. דווקא פיטרסון הרוקי ופורסלו הווטרן תפקדו, אז אולי בעונה הבאה עם סינדרגרד וסטרומן אולי תהיה למטס רוטציה נורמלית.
    **
    אז לחדשות ה״טובות״, היאנקיז חזרו להיות היאנקיז, וכולם חזרו לנבא וורלד סירייז דודג׳רס יאנקיז. אני כאמור זוכר למי נתנה הנבואה ורק אומר שהיאנקיז בינתיים יורים, אבל אך לפני שבועיים היו בצד של הבוכים. אני חושב וזה משהו שאני חוזר עליו, שבעונה הפסיכית הזו, מה שיקבע זה מי שתצליח לשמור על יציבות, וזה אומר אכן הדודגרס, אבל גם הקאבס. אני לא שותה את הקול-אייד של הפאדרס, עם כל ההתרגשות, אם בונים ב״סלאם דייגו״ על ההפגזות שלהם, אני חושש שהם עשויים להתבדות. כנ״ל האינדיאנס שבעונה כתיקונה לא היו רואים פוסטסיזן אפילו בטלוויזיה, וכנל הקארדינלס. וכנ״ל הפיליז. את האסהולס לא ראיתי, מבחינתי הקבוצה הזו לא קיימת.
    **
    הדוק מדבר על הברייבס. אמרתי שאשאיר את זה פתוח כי כשראיתי אותם זו היתה תחילת העונה. אז כן, מרשים מאוד. הם קרעו את המטס פעם אחת בהתקפה ופעם השניה בהגנה, כשקייל רייט זרק ששה ושליש, ואפשר היט אחד(!) וwalk אחד(!!) וזהו. הבולפן של הברייבס מאוד סולידי, אבל אני אומר את זה כבר כל הזמן, בולפן זה רולטה רוסית, כל זורק הוא לחיצה על ההדק. רוב העבודה של החובטים היא לגמור את הפותח מה שיותר מהר כדי לקבל מה שיותר מחליפים, בידיעה שלפחות אחד מהם הולך להיות קליע חי.
    אז המסקנה שלי? אטלנטה נראית מאיימת מאד בשני הצדדים, אבל הם לא נראים כמו הקבוצות הגדולות, המוחצות, כאלה שההרגשה היא שאתה עולה מולם בפיגור עוד לפני שהתחלנו. זה לא אומר שהם לא יקחו וורלד סירייס כמובן (הלו מארלינס, נאשיונלס…).
    *
    ושאלה לדוק, אם הוורלד סירייס יאנקיז ברייבז, מה אתה עושה?

    1. הברייבס מאיימים בתחום החובטים, בגזרת ההגשה פחות.
      הם צריכים לפחות להגיע לגמר הנשיונל, או לפחות לנצח סדרת פלייאוף אחרי בצורת של כמעט 20 שנים…

    2. אין דבר יותר חשוב ממומנטום בפלייאוף כזה. היאנקיס נראו מחוקים עד לפני שבועיים והיום הם הקבוצה החמה בליגה, זה משהו שנראה בסדרות. יהיה מעניין לראות מי תהיה היריבה שלהם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט