DO OVER WEEK / צוות הופס פוטבול

מאת צוות הופס פוטבול: יניב שושני, עידו יצחקי ופריים טיים זק

חייב לנצח

קבוצות רבות שהתחילו את העונה בנפילה מאכזבת מבחינתן תקבלנה הזדמנות להוכיח במחזור הנוכחי שהשבוע הראשון הוא האבנורמלי.
ויקינגס, קולטס וריברס, טמפה ביי ובריידי, פורטי נינרס וגארופולו, הקאובויז הפייבורטים על פי הרבה מומחים, פילדלפיה המסוכנת, ויוסטון שנכנעו (שוב) למהומס וחבורתו, כולן קבוצות עם שאיפות עמוק לתוך הפלייאוף, ושבוע שני ללא ניצחון יכולל להיות מכריע ביותר מבחינתן.
ככה זה פוטבול, כבר במחזור השני יכולים לקבל תמונה מי פרטנדרית ומי קונטנדרית.
לנו נותר רק להנות.

טנסי טייטנס (1- 0) – ג'קסונוויל ג'גוארס (1- 0) (נאשוויל, יום א 20:00)

ג'קסונוויל סיפקה את אחת ההפתעות הגדולות של המחזור הפותח כאשר ניצחה את הקולטס וקלקלה את הבכורה של פיליפ ריוורס באינדיאנפוליס. הק"ב של היגוארים, גרדנר מינשו, שבקריירה הקצרה שלו כבר הוספד מספר פעמים, מייצר פרקים חדשים בסיפור הסינדרלה שלו. אישיותו הססגונית מייצרת לא מעט עניין מסביב לקבוצה הדי אפרורית מפלורידה. השבוע הם יתמודדו מול עוד יריבה מבית ה-AFC דרום אך הפעם עומדת מולם קבוצה קשוחה ומגובשת הרבה יותר. הטייטנס הגיעו במפתיע עד לגמר החטיבה בשנה שעברה ואם תשאלו אותם – הם רוצים להתקדם לפחות שלב אחד רחוק יותר השנה, כשהדלק שמניע אותם הוא כנראה העובדה שאף אחד לא סופר אותם. ריאן טנהיל פתח היטב את העונה ומקווה להוכיח שיכולתו המצוינת בסיום העונה הקודמת היא לא פלא של עונה בודדת. יותר חשוב מכך עבור התקפת טנסי – דרק הנרי ממשיך לדרוס ולרמוס (116 יארד על הקרקע). אחרי הניצחון הדרמטי בדנבר בשבוע שעבר, הוא וחבריו רוצים לשמור על המומנטום ולהתבסס בראשות הבית, שלאור תוצאות המחזור הראשון עשוי להיות שוויוני ומרתק יותר משצפו מלכתחילה.

תחזית : היגוארים וגרדנר מינשו מייצרים סיפור נחמד, אך הטייטנס גדולים עליהם. ההגנה של ג'קסונוויל לא תצליח לעצור את הנרי וטנהיל במשך ארבעה רבעים. לאחר קרב חפירות ותוצאה נמוכה, טנסי תישאר הקבוצה היחידה בבית ללא הפסד.

אליל, עד שיוכח אחרת, גרדנר מינשו

גרין ביי פאקרס (1- 0) – דטרויט ליונס (0- 1) (גרין ביי, יום א 20:00)

ארון רוג'רס פתח את העונה בסערה, תוך שהוא מוכיח – לפחות בינתיים – שכל הספקות וההספדים על תחילת הדעיכה של אחד הק"ב הגדולים של זמננו היו מוקדמים מדי. עם סגל התקפה לא מספיק עמוק והגנה בינונית הוא הצליח להכניע די בקלות את מינסוטה בשבוע שעבר, ואם יצליח להמשיך ביכולת הזו המסלול לאליפות בית ה-NFC צפון נראה די סלול. השבוע הוא יפגוש עוד קבוצה מבית זה, והפעם זה נראה שהאתגר יהיה אפילו קל יותר. דטרויט הצליחה לאבד יתרון משכנע ולהפסיד לשיקגו במהפך של הרבע האחרון, תוך שהם מאפשרים כמעט 400 יארד להתקפת הברס הבינונית. לא נראה שגם בעונתו השלישית בקבוצה למאט פטרישיה  – מתאם ההגנה המהולל של הפטריוטס בעבר – יש את המתכון להפוך את הליונס לקבוצת הגנה סבירה. עם הגנה חלשה כזו, נראה שעוד עונה של הק"ב הלא-מספיק-מוערך של דטרויט, מתיו סטאפורד – שגם בהפסד בשבוע שעבר שיחק טוב יחסית – תרד לטמיון.

תחזית : סטאפורד הוא ק"ב טוב אך הוא לא בליגה של רוג'רס ביכולתו הנוכחית. גם ההגנה החלשה של דטרויט נופלת מההגנה של הפאקרס (אף שגם היא לא מהטובות בליגה). על המגרש האגדי (והריק) בלמבו-פילד יתפתח מטווח עם הרבה יארדים באוויר ותוצאה גבוהה, אך הניצחון של הפאקרס יהיה ברור כבר משלב די מוקדם במשחק.

אינדיאנפוליס קולטס (0- 1) – מינסוטה ויקינגס (0- 1) (אינדיאנפוליס, יום א 20:00)

קרב המאכזבות של המחזור הראשון. אינדיאנפוליס הושפלה מול יריבה נחותה בג'קסונוויל, ואילו מינסוטה הפסידה די בקלות בבית מול גרין ביי, יריבתה העיקרית בבית ה-NFC צפון. האכזבה גדולה יותר היא של הקולטס שכן הגעתו של פיליפ ריוורס יצרה ציפיות לריצה עמוקה בפלייאוף. הקבוצה האמינה שריוורס יהיה הניצוץ שיתניע מחדש את התקפת הקבוצה שנראתה כמועמדת לאליפות עד לפרישתו המפתיעה של אנדרו לאק לפני פתיחת העונה הקודמת. מחליפו ג'קובי בריסט לא שיכנע שהתפקיד הולם את מידתו אבל בינתיים גם ההגעה של ריוורס מסתמנת כהימור גדול מדי. בעונה שעברה בצ'רג'רס הוא נראה חלש ולא מרוכז וכך הוא גם פתח את העונה הנוכחית (כולל שתי חטיפות מול הגנת הטלאים של הג'גוארס). הקבוצה גם איבדה את מרלון מאק הרץ המוביל לפציעה מסיימת עונה ונראה שיש כאן פוטנציאל להתפרקות מפוארת, אם כדור השלג לא ייעצר במשחק הזה. מינסוטה, לעומת זאת, ממשיכה את הבינוניות הממארת של השנה שעברה, וכנראה שגם השנה תנצח את הקטנות, תפסיד לגדולות ואולי עם קצת מזל אף תצליח להשתחל לפלייאוף. קירק קאזינס וההגנה הסולידית של הקבוצה (שצפויה להשתפר אחרי התצוגה החלשה מול הפאקרס) יספיקו כדי לאפשר זאת, אך לא הרבה מעבר לכך.

תחזית : אינדיאנפוליס יגיעו למשחק בלחץ וזה לא ישחק לטובתם בבכורה הביתית. ההתקפה של הקולטס מוגבלת וכאוטית מדי כרגע, מינסוטה יציגו משחק יעיל יותר, עם פחות איבודי כדור וינצחו בסופו של יום בתוצאה די צמודה.

טמפה ביי באקנירס (1-0) – קרוליינה פנת׳רס (1-0), 20:00

לא כך חלמו בטמפה לפתוח את העונה. בזמן שעיניי הקהל האמריקאי היו נשואות למרקע במשדר הטלוויזיוני שזכה להכי הרבה רייטינג השבוע בארה״ב, טום בריידי פתח את הדרייב הראשון שלו בקבוצה שהיא לא ניו אינגלנד פטריוטס בגיל 43. וכיאה לקווטרבק בגיל של קבוצת סיכון לקורונה, היכולת הייתה בהתאם. הקו ההתקפי של הבאקס לא נתן מספיק זמן בפוקט וההגנה האכזרית של ניו אורלינס לא הייתה רחמנית במיוחד. זה הסתיים עם שני איבודים ושלושה סאקים לחובתו של TB, ובעיקר עם תהיות בנוגע להמשך העונה. קשה להסיק מסקנות, שכן הסיינטס הן אחת מהמועמדות הבכירות לזכייה באליפות, אך ההגנה הבעייתית כבר נתנה את אותותיה. החזרה של גרונק הסתיימה רק עם שתי תפיסות, כשאומג׳יי הווארד היה המטרה המועדפת מבין הטייטאנדים.

עידן פוסט-ניוטון ואיבדה של הפנת׳רס החל בשבוע שעבר במשחק מסקרן מול הריידרס, שהסתיים בהפסד צמוד לתכולים, שממילא עשויים לצפות העונה בפלייאוף מהבית. הגנת הריצה שנפגמה בשל פרישתו המוקדמת של לוק קוצ׳לי גרמה לג׳וש ג׳ייקובס מהריידרס לחגוג שלושה טאצ׳דאונים בקלילות. טדי ניסה בכל יכולתו, מקאפרי נלחם על הקרקע וחצה את האנדזון פעמייים, אך עם הסגל הנוכחי זה פשוט לא הספיק. אפילו לא מול לאס ווגאס. היריבה שקרוליינה תפגוש הערב וודאי לא תעשה לה חיים קלים.

משחק מעניין בבית הדרומי, מעריך שטמפה ביי תצליח להשיג ניצחון ראשון במשחק שיוכרע על הקרקע. לאונרד פורנט הולך להתפוצץ.

סדקים בגן עדן, בריידי



פיטסבורג סטילרס (0-1) – דנבר ברונקוס (1-0) (פיטסבורג, ראשון 20:00)

ביג בן חזר. לקח לו רבע אחד להתחמם, אבל מהרבע השני הוא לא הסתכל אחורה, מסר לשלושה ט"ד ללא איבוד, ונעזר במשחק ריצה טוב של בני סנל. ההגנה של הפלדות המשיכה את הכושר שאפיין אותה בשנה שעברה, והפעילה לחץ בלתי פוסק על קווטרבק היריבה.

השבוע פוגשת הגנת הסטילרס יריבה שלא ממש מצטיינת במשחק ההתקפה שלה, וגם המשחק הראשון בעונה לא הראה שינוי מגמה, למרות משחק לא רע של דרו לוק והטייט אנד נח םאנט. ההגנה של דנבר היא כבר סיפור אחר, אבל היא תצטרך לעמול קשה מול סוללת התופסים של פיטסבורג.

נתון מעניין – הגנת הסטילרס מובילה את הליגה בסאקים בשלוש העונות האחרונות, הברונקוס הרשו הכי קצת סאקים מאז שלוק הפך לקווטרבק הפותח.

תחזית – במפגש בין אחד מענקי הדור הוותיק, לבין אחד מנציגי הדור החדש. הסטילרס היא הקבוצה הטובה יותר מבין השתיים, והניצחון יישאר בצד של השחורים צהובים.

"בליצבורג" סטילרס (צילום: nfl.com)

פילדלפיה איגלס (1-0) לוס אנג'לס ראמס (0-1) (פילדלפיה, ראשון 20:00)

שמונה סאקים, זה מה שחטפה התקפת האיגלס הפצועה (שוב) במחזור הראשון בוושינגטון. אז כנראה שקו ההגנה הקדמי של הראמס פחות טוב מזה של קבוצת הפוטבול, אבל מצד שני נוכחותו המאיימת של אהרון דונלד נמצאת שם, וכדאי לקו הקדמי של התקפת פילדלפיה לקחת את עצמם בידיים, ומהר.

הגנת פילדלפיה שיחקה טוב במשחק הראשון, אבל כעת היא מתייצבת מול התקפה טובה בהרבה, שהראתה שיפור במשחק הריצה עם הרץ מלקולם בראון, אשר רשם את משחקו הטוב ביותר במדי הראמס. עוד בעיה מבחינת האיגלס הוא משחק הפאס ראש שלא מייצר מספיק לחץ על הקווטרבק, נתון לא מעודד מול צמד כמו ג'ראד גוף ורוברט וודס.

נתון מעניין – פילדלפיה היא הכבשה השחורה של הראמס, עם שישה ניצחונות רצופים מאז 2008.

תחזית – הראש אומר ניצחון של לוס אנג'לס, אבל אין כמו כבשה שחורה לשבירת התחזיות. הרצף ממשיך עם ניצחון של האיגלס.

ניו יורק ג'טס (1-0) – סאן פרנסיסקו פורטי ניינרס (1-0) (ניו ג'רסי, ראשון 20:00)

במשחק מול אריזונה, מבין 19 תפיסות מוצלחות של התקפת הניינרס, רק 4 נקלטו על ידי תופסים, עדות למצבת התופסים המדולדלת מפציעות אצל הקבוצה מהמפרץ. וכאילו זה לא מספיק, גם הטייט אנד המצטיין ג'ורג' קיטל פצוע ולא ישחק מול הג'טס, גארופולו אוחז את ראשו בייאוש.

מעבר לבעיית התופסים בסאן פרנסיסקו, המשחק הערב מציג שתי קבוצות שמנטרלות את חוזקת יריבתן. הניינרס יאלצו לרוץ הרבה? מולם עומדת הגנה טובה כנגד התקפת הריצה, שתקשה מאוד על סאן פרנסיסקו לפתח את משחק הריצה הדורסני שלה.

מצד שני, הג'טס חלשים מאוד במשחק הריצה, מה שמשאיר אותם עם הרבה ניסיונות מסירה של סאם דארנולד, שעדיין אינו עומד בציפיות שנתלו בו. לרוע מזלו הוא פוגש הגנה שמצטיינת במיוחד כנגד התקפת המסירה, ולדארנולד אין את דיאנדרה הופקינס לבוא לעזרתו.

הניינרס יקבלו חזרה את ברנדון איוק הרוקי המוכשר שיעזור קצת בתפיסה והחתימו השבוע את מוחמד סאנו שמכיר את הסיסטם של שאנאהן, הסנטר בן גרלנד חוזר לליין אפ אבל המכות לא מפסיקות לנחות כשג'ורג קיטל הטייד אנד הסנסנציונלי נשלל למשחק וריצ'רד שרמן נכנס לרשימת הפצועים.
בניו יורק, התופס החביב על דארנולד, ג'יממסון קראודר, נשלל גם הוא למשחק.

נתון מעניין – מתחילת עונת 2019, הגנת הניינרס מאפשרת רק 172.4 יארדים במסירה, הכי קצת בליגה.

תחזית – מישהו אמר משחק הגנתי?? הניינרס צריכים את הניצחון כאוויר לנשימה, הם קבוצה טובה יותר, והם אכן יחגגו בסיום המשחק. אבל קל זה לא יהיה.

הביקורות ממשיכות להגיע, גארופולו (צילום: dknation.draftkings.com)

שיקאגו ברס (0-1) – ניו יורק ג'איינטס (1-0) (שיקאגו, ראשון 20:00)

איזה הבדל השמטה קטנה אחת יכולה לעשות. במשך שלושה רבעים במשחק הראשון נראתה התקפת הברס חיוורת ואנמית, בדיוק כמו בעונה הקודמת, וסיפקה רק שני שערי שדה. אבל התפוצצות של שלושה ט"ד ברבע האחרון ממסירות של טרוביסקי, בתוספת השמטת כדור אומללה באנד זון של דיאנדרה סווייפט מדטרויט, ובשיקאגו חוגגים מהפך מתוק. דווקא הגנת הדובים התקשתה, בעיקר בלחץ על הקווטרבק, דבר שהתבטא בסאק אחד בלבד, שהגיע אי שם ברבע הרביעי. בשיקאגו מייחלים לכשירותו של רוברט קווין, המזל לא מחזיק מעמד הרבה זמן.

ומה המצב אצל הענקים? דניאל ג'ונס שיחק לפרקים טוב, אבל בהתאם למסורת בניו יורק בשנים האחרות הוא נחטף פעמיים. ההגנה כנגד המסירה שיחקה סביר מול התקפה טובה, ומעניין יהיה לראות אותה מול ההתקפה המוגבלת יותר של שיקאגו. סיבה לדאגה היא משחק הריצה, כאשר סקוואן בארקלי משיג 6 יארדים עלובים בלבד, ובלעדיו זאת עלולה להיות עונה ארוכה מאוד עבור הענקים.

נתון מעניין – דניאל ג'ונס כבר רושם 25 איבודי כדור מאז 2019, מקום שני מפוקפק בליגה.

תחזית – בעוד שבשיקאגו יש פתח לתקווה, בניו יורק עדיין לא רואים את השינוי שיוביל אותם צעד קדימה. ניצחון שני לדובים.

ווינר??! (צילום: Chicago.suntimes.com)

מיאמי דולפינס (1-0) – בפאלו בילס (0-1), 20:00

עזיבתו של טום בריידי את בית הAFC מזרח הפיחה תקווה בקרב הקבוצות היריבות בבית, אפילו אצל הדולפינס המסכנים, שסובלים בשנים האחרונות מיכולת חלשה מאוד של קבוצתם. בזמן ש פלורידה עדיין ממתינים עם הרוקי שנבחר בבחירה החמישית – טואה, ראיין פיטצפאטריק לקח את המושכות ולפחות על פי ביצועיו בשבוע הראשון, נראה שטואה הולך להעלות למגרש מוקדם מן הצפוי. מיאמי הפסידה לפאטס בשבוע שעבר בעיקר בשל יכולת התקפית רעה מול הסקנדרי המפחיד של ניו אינגלנד. ההגנה לא הצליחה להסתדר עם ניוטון ומשחק הריצה של הקווטרבק החדש בבית. הדולפינים יכולים רק לקוות לשיפור מיידי ביכולת ההתקפית, אחרת הם בדרך לעוד עונה בתחתית הדיוויז׳ן.

בצד השני של המשחק הערב, משחקת הקבוצה שמתיימרת לזכות בראשות הבית לראשונה מזה 25 שנה, הבפאלו בילס, ואם לשפוט על פי המשחק הראשון, הם בהחלט יכולים להיות אופטימיים. ג׳וש אלן רשם שיא קריירה ביארדים עם 312 באחוזים סבירים, לצד שני ט״ד. צירופו של סטפון דיגס לחוליית התופסים של הבילס נותן ולו עוד אופציית מסירה קטלנית במיוחד, כשג׳ון בראון ממשיך ביכולתו הטובה מהשנה שעברה. ההגנה החזקה נתנה את שלה מול התקפת הג׳טס האומללה ובפאלו יצאה מעודדת משבוע ראשון שהסתיים בניצחון.

מיאמי חלשה מדי בכדי להתמודד עם ההגנה של בפאלו. ניצחון קליל לבילס.

דאלאס קאובויז (1-0) – אטלנטה פאלקונס (1-0), 20:00

׳הקבוצה של אמריקה׳ הייתה בערב פתיחת העונה בסיטואציה הכי טובה בה הייתה מזה שנים. כשהבית שלה הוא מהחלשים בלגיה, עם קווטרבק ורץ מהבכירים בליגה כשהסוכנויות בווגאס מחשיבות אותה כפייבוריטית להגיע לסופרבול. אבל הקאובויז, כהרגלם בשנים האחרונות, שוב חרבו הכל  עם משחק חלש נגד הראמס, שנגמר בהפסד צורם לקבוצתו של מייק מקארת׳י. פרסקוט, שנמצא בעונת המבחן הגדולה של הקריירה שלו, בזמן שהוא משחק תחת הפרנצ׳ייז טאג יהיה חייב להוביל את הקאובויז לניצחונות כדי לזכות בחוזה שמן בעונה הבאה. הבור בעמדת הטייט-אנד היה ניכר בשבוע שעבר, ונגד הגנת הסקנדרי המעולה של הראמס זה לא הספיק. דאלאס תחסר במשחקים הקרובים את התאקל המצויין טיירון סמית׳ וכן את הליינבקרים הצעיר והמוכשר –  לייטון ואן דר אש, ששבר את עצם הבריח. מכה לא פשוטה להגנת דאלאס.

היריבה של דאלאס הערב תנסה אף היא להתאושש מהפסד במחזור הפתיחה – האטלנטה פאלקונס, שהובסו בשבוע שעבר על ידי הסיהוקס החזקים. ההתעקשות של ההנהלה להמשיך עם דן קווין כמאמן ראשי עולה  לאטלנטה בבזבוז של שנים יקרות של הצמד הנפלא מאט ראיין וחוליו ג׳ונס, שמאז הסופרבול ב2017, לא מצליחים לשחזר את היכולת ואפילו לא להעפיל לפלייאוף. הופעת הבכורה של טוד גרלי, הכוכב של לוס אנג׳לס בדימוס במדים החדשים של הפאלקונס הייתה סולידית למדי ולא השפיעה בצורה ניכרת על משחק ההתקפה של הקבוצה. הגנת אטלנטה לא הצליחה לעצור את ווילסון הלוהט כשהוא רושם ארבעה ט״ד באוויר באחוזים נפלאים. הסקנדרי המחורר של הבזים ממדינת ג׳ורג׳יה עולה להם בייוקר.

דאלאס תתאושש עם ניצחון חשוב על חשבון אטלנטה, במשחק שיסתיים עם סקור גבוה להערכתי.

אריזונה קרדינלס (1- 0) – קבוצת הפוטבול של וושינגטון (1- 0) (פניקס, יום א 23:05)

אריזונה נראית כמו המרענן הרשמי של ה-NFL  – לפחות בתחילת העונה. ההתפתחות של קיילר מאריי כק"ב מוביל בליגה, הגאולה של דאנדרה הופקינס שאיכשהו הצליח להימלט מההנהלה האיומה של יוסטון וכמובן עוד עונה (אולי האחרונה) של לארי פיצג'רלד האגדי יוצרים קומבינציה שמאד קל לאהוב – ובצדק גמור. הקרדינלס יצאו למבחן פתיחה קשה בסן פרנסיסקו מול אלופי החטיבה וניצחו שם בצורה משכנעת, תוך שמאריי מראה שבבית הקשה של ה-NFC מערב, הוא כרגע הק"ב השני בטיבו – רק אחרי ווילסון ולפני גארופולו וגוף. השבוע ההתמודדות של אריזונה תהיה פחות מאתגרת, לפחות על הניר, כאשר הקבוצה חסרת השם מוושינגטון מגיעה למדבר. "קבוצת הפוטבול" ניצחו במפתיע את פילדלפיה היומרנית במחזור הפתיחה, תוך שהם מציגים קו הגנה אימתני שייצר 8 (!) סאקים, ומשחק יחסית נקי מטעויות של הק"ב הצעיר דוויין האסקינס. עדיין, בקבוצה הזו יש יותר מדי חורים, שכנראה לא ייצרו לאוהדים המסורים מעיר הבירה יותר מדי רגעי נחת כאלה בהמשך העונה.

תחזית : הקרדינלס חיים את החלום כרגע ולא וושינגטון תהיה מי שתעצור את ההתלהבות והשטף של הקבוצה המפתיעה הזו. קיילר מאריי יתגבר על הלחץ של וושינגטון באמצעות יכולת הריצה שלו ויידע למצוא את הופקינס מספיק פעמים (אחרי שהצליחו לחבר 14 (!) מסירות מוצלחות בבכורה המשותפת מול הניינרס) כדי להגיע לניצחון ברור שייתן לאריזונה מקדמה בקרב המרתק על ראשות הבית הקשה ביותר בליגה.

שחקן אחד מרים את כל הקבוצה, הופקינס

יוסטון טקסנס (0- 1) – בולטימור רייבנס (1- 0) (יוסטון, יום א 23:25)

מפגש בין שתי קבוצות שנעות בכיוונים מנוגדים. בולטימור מכוונת הכי גבוה שאפשר – אחרי שסיימה את העונה שעברה במאזן הטוב בליגה אך נכשלה בפלייאוף, כל הישג שאינו כולל הגעה לסופרבול יהווה אכזבה. לאמאר ג'קסון, ה-MVP המכהן, נראה מצוין במשחק הפתיחה בו הרייבנס רמסו את קליבלנד, וגם ההגנה ששודרגה בפגרה אפשרה לבראונס הכי מעט נקודות במחזור הפתיחה – 6 בלבד. יוסטון לעומתה נחלשה בפגרה (בראש ובראשונה עם עזיבתו של דאנדרה הופקינס, שהראה בבכורה שלו באריזונה כמה הוא היה חשוב לקבוצה) ולא היוו יריב אמיתי לקנזס סיטי במשחק הפתיחה של העונה. ההגרלה האכזרית שמעמתת את יוסטון מול שתי הקבוצות הטובות ב-AFC בשני מחזורי הפתיחה (ומיד אח"כ משחק חוץ בפיטסבורג) מאיימת להכניס אותם לבור מול היריבות בבית כבר בפתיחת העונה. אם כך יקרה, לא בטוח שיהיו להם את הכלים לצאת מן הבור הזה, למרות היכולת הטובה של הק"ב המצוין דשון ווטסון, שבסתר ליבו מקווה גם הוא להימלט מהקבוצה בעקבות הופקינס ולהגיע למקום שייתן לו כלים למצות את כשרונו.

תחזית :  בולטימור קבוצה טובה בהרבה מיוסטון בגרסתה הנוכחית, והפער הזה ישתקף על המגרש. משחק הלחץ של יוסטון יתנפץ מול הזריזות והחמקנות של ג'קסון ואילו הגנת הרייבנס תפרוץ את קו ההתקפה המחורר של הטקסנים. ווטסון יצליח להחזיק את המשחק צמוד אך בתום המשחק יישאר גם השבוע ללא ניצחון.

לוס אנג'לס צ'רג'רס (0-1) – קנזס סיטי צ'יפס (0-1) (לוס אנג'לס, ראשון 23:25)

רק זה חסר לליגה, שלצ'יפס יש עכשיו גם משחק ריצה ראוי לשמו. קלייד אדווארדס-הלייר היה בחירת הדראפט הראשונה של קנזאס ב-2020, וכבר במשחקו הראשון בליגה הוא משיג ט"ד ו-138 יארדים, ומצטרף להתקפה משומנת ומרובת כלים, בניצוחו של המאסטרו פאטריק מהומס.

האם הגנת הצ'רג'רס היא זאת שתעצור את קנזס סיטי? רוב הסיכויים שלא, ולג'ואי בוסה וחבריו מצפה משימה קשה להאט את טייריק היל, טרוויס קלסי וסמי ווטקינס.

בגזרת ההתקפה תנסה לוס אנג'לס לנצל את חולשת הגנת הריצה של הצ'יפס, עם הרבה מהלכי ריצה של אוסטין אקלר וג'ושוע קלי.

נתון מעניין – שמונה ניצחונות מול אפס הפסדים, 26 ט"ד ללא איבודים, זה מאזנו של מהומס בחודש ספטמבר.

תחזית – במשחקם הראשון של הצ'רג'רס באצטדיון החדש באינגלווד, מצפה להם האלופה המכהנת, שלא מראה שום סימני עייפות או חוסר מוטיבציה. לא נעים לפתוח את הבכורה בהפסד, אבל הקבוצה הטובה יותר תנצח, והיא מגיע מקנזס.

ממשיך לחייך, מהומס (צילום: marketwatch.com)

סיאטל סיהוקס (0-1) – ניו אינגלנד פטריוטס (0-1), 03:20

ראסל ווילסון צריך אליפות נוספת כדי להכנס לרשימה של הגדולים באמת. לאחר שהפסיד בקרב על הMVP בשנה שעברה ללאמר ג׳קסון, ראס חייב לתת עוד כמה עונות טובות ולהוסיף תואר כדי להוכיח שהוא אחד מה קווטרבקים הטובים אי פעם. עונת 2020 היא הזדמנות מצויינת עבורו, בדיוק כפי שהמשחק במחזור הראשון סימן. הסיהוקס פירקו בלי רחמים את אטלנטה, כשויולסון מפגין יכולת גבוהה מאוד, בעוד שג׳מאל אדאמס, הסייפטי שנחת בטרייד מהג׳טס התגלה כאחד המהלכים הנהדרים של הקיץ, והיה בכל מקום על המגרש. די קיי מטקלף הציג גרסה משופרת  עם עבודת ידיים מרשימה, ואפילו גרג אולסן הוותיק תפס טאצ׳דאון. עם זאת, קו ההתקפה – שהיה נקודת התורפה של הסיהוקס בשנים האחרונות, נשאר העקב אכילס של הנשרים.

עידן פוסט-בריידי נפתח בסערה כשהפטריוטס נראו לא רע מול הדולפינס, בזמן שקרם ניוטון גונב את ההצגה ומצליח לייצר יארדים על הקרקע, גם במערכת שלא ראתה קווטרבק רץ כבר 20 שנה. הפאטס ספגו מכה אנושה באוף-סיזן, ולאחר שאיבדו כמעט את כל הליינבקרים הפותחים שלהם (ואן-נוי, קולינס ורוברטס) גם הייטאוור וצ׳אנג הודיעו כי לא ייפתחו את העונה. זה לא מנע מהסקנדרי הנפלא של הקבוצה בראשות סטפן גילמור לעשות את המוות לפיטצפאטריק האומלל, שסיים עם שלושה איבודים. ניו אינגלנד הצליחה להתאים את עצמה למצב החדש שנוצר והם מכוונים הכי גבוה שרק אפשר, למרות הסגל שעל פניו נראה חלש מאוד.

קו ההתקפה של סיאטל יהיה במוקד הלילה, כשמנגד היכולת של סיאטל לעצור את ניוטון על הקרקע תעמוד במבחן. בהנחה שפיט קארול ינחה את ווילסון לרוץ יותר , ובהתחשב בסגל האיכותי של סיאטל, אני אלך על ניצחון של הסיהוקס.

לאס ווגאס ריידרס (0-1) – ניו אורלינס סיינטס (0-1), בין שני לשלישי, 03:15

שנים של ציפייה ברחבי הליגה יגיעו לקיצן כשבעיטת הפתיחה במשחק מחר יחל רשמית את עידן לאס ווגאס בNFL באיצטדיון החדש  שבנבאדה   – Allegiant Stadium. קהל אמנם לא ייכנס לקמפוס המפואר, אך ההתרגשות קיימת. וודאי אחרי שהריידרס הציגו יכולת מסקרנת מול הפנתרים בשבוע שעבר, כשהם רושמים ניצחון חשוב בניצוחו של ג׳וש ג׳ייקובס. קאר אמנם לא הבריק, אך נמנע מטעויות קריטיות והצליח להוביל את הקבוצה לניצחון, כשג׳ייקובס רושם שיא קריירה מרשים של שלושה ט״ד בריצה. ההגנה של הקבוצה התקשתה מול מקאפרי וחבריו והעלתה סימני שאלות בנוגע ליכולת של הריידרס להתמודד מול קבוצות חזקות יותר – כמו הסיינטס.

ניו אורלינס יצאה מעודדת אחרי הניצחון מול טמפה, אולם כשהתברר כי התופס הבכיר של הקבוצה, ואולי התופס הכי טוב בליגה – מייקל תומאס נפצע, וצפוי להעיד מס׳ שבועות, הרוח במועדון הייתה שלילית. הסיינטס היו עדיפים על הבאקס במשחק המסקרן של שבוע הפתיחה, למרות הופעה פושרת בסופרדום. אלווין קאמרה, בעל החוזה החדש והנוצץ שימש בעיקר כתופס מהבקפילד, בזמן שבריס רשם משחק זהיר למדי. הגנת הסיינטס הסתדרה היטב מול בריידי והצליחה להפעיל עליו לחץ שגרם לו לאבד פעמיים. המפגש של הפאס ראש האיכותי של הסיינטס מול הקו ההתקפי החזק של הריידרס עשוי לקבוע את גורל המשחק.

ניו אורלינס מגיעה בלי הנשק ההתקפי המרכזי שלה, אך הריידרס הם עדיין ריידרס. האיצטדיון בווגאס וודאי קיווה לקבל יריבה נוחה יותר שתחנוך אותו. ניצחון לסיינטס.

יהיה חסר, מייקל תומאס

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. תודה רבה לצוות, סיכום מה שלדעתי שווה לעקוב אחריו:
    1. האם רודג'רס ימשיך מאיפה שהפסיק
    2. האם בריידי ו-וונץ יתאוששו
    3. איך אריזונה תתמודד כפייבוריטית
    4. ווטסון – למאר ראש בראש
    5. אתגר משמעותי לניוטון והפאטס מול ווילסון הלוהט

    1. 1. לדעתי רוג'רס יתן עונה מטורפת
      2. בריידי כן, וונץ לא…
      3. יהיה צמוד אבל אריזונה תנצח
      4. אין פה קרב בולטימור לפחות ב 15 הפרש
      5. משחק אש.. סיאטל ב 3

  2. בכל שנה הליגה הורסת לקבוצות אחרות את העונה, כשהיא שמה להם סדרה של שלושה משחקים מול קבוצות הבית בחודש הראשון של העונה. אם הם לא מגיעים חמים, העונה גמורה. גם הפסד של טמפה ביי יכול להיות משמעותי בסיטואציה כזאת, ובריידי יצטרך לצאת מבור עמוק מאוד…

  3. מחזור ממתקי במיוחד, נופל לי על בלפור בשמונה….באסה. הסיהוקס בדרך לעונה חלומית וראשות הבית בהבדל ניכר מיריבותיה….מצער , אבל זו המציאות.

  4. מרוב העצים לא רורים את היער גמר ה.יו אס אופן בגולף…שלב ההכרעה באליפות ה-NHL…בייסבול בזמן קריטי ביותר (והברייבס שהפכה לקבוצה הביתית שלי במצב מצויין, פוטבול מ-1 בצהריים עד 1 בלילה, והלייקרס נגד הנאגטס ב-7:30 בערב. אני חוזב בג'אטיינטס נגד הברס ב-1 יותר בגלל הנוסטלגיה. ב-4:30 אני עובר לרייבנס נגד הטקסנס (היה לי ויכוח עם עצמי אולי להעדיף וושינגטון בקרולינה, ובסוף החלטתי. ב-8 בערב הייתי מת לראות את הצ'יפס עם פטריק מהומס ומנגד את ה-RB'S אוסטין ארקלר והרוקי ג'שוע קלי מנסים להחזיר בריצות על כל מסירה, אבל לצערי באותו זמן לייקרס נגד נאגטס.

    למזלי הרב גייל יושבת ומתעניינת בכל, וגם יודעת ומבינה ברמה של ויכוחים ודיונים, אבל היא לא תקועה כמוני ועושה דברים אחרים באותו זמן כמו סריגה, תשבצים, עתונים ומגזינים ומשחקי מחשב. אני תקוע בטיווי ואולי מתחיל 'מעורב' באיזה שהוא שלב

    1. מנחם, החיים שלך מרגשים!!, אני הרגע ראיתי את הריסון ווילסון חולבים אינטרספשיין מריברס על הויקינגס גול ליין, מה שמסתמן כרגע כשיא (היחיד) הערב שלי..

          1. כן, הייתה לי תחושה שיש לנו רגע נדיר ושוט שמגיע אחת לעשרים שנה במועדון הזה ללכת לסופרבול. מאמן על, הגנה אגרסיבית וחותרת למגע עם מתאם הגנה מעולה, ים כלים באוויר, משחק ריצה מושלם, אצטדיון ביתי אמתני. הייתה רק חוליה חלשה ((טוב, בינונית) אחת, הQB..

            1. בסוף ההגנה איכזבה (בנוסף לקאזינס) וכנראה גם המאמן, וזה היה סוף הסיפור

    1. ערב עגום.. הסטילרס נראים שבאו ללעוס עצמות. איזה מועדון. הלוואי שהייתי נולד סטילר..
      סתם תרגיל מחשבתי-אינטלקטואלי-תיאורתי: אם הייתם יכולים להיוולד מחדש, איזו קבוצה הייתם אוהדים(במקום המפח נפש, מעורר הרחמים שאתם אוהדים בחיים אל- אוהדי ניו-אינגלנד פסולים מראש במשחק הזה)

      1. סטילרס/רייבנס, הצד השמח (יחסית) של הafc צפון, בתור אחד שאוטוטו סוגר עשור בצד העצוב והמתוסכל (בנגאלס, נפלתי חזק)

        1. אאוץ', תנחומיי.. נראה לי שלהיות אוהד הדולפינס או הג'טס זו הקללה האולטימטיבית. פריינצ'ייז עם הילה והיסטוריה מפוארת ועם הווה ועתיד שלום כלום ושום דבר..

  5. עוד שבוע שוגאס לא איפסו את הניתוחים שלהם בליינים כמו שצריך ותפסתי 4 מ 5 (שבוע שבערה 4 מ 4 )
    החודש הראשון זה הזמן לתפוס יתרון כספי עליהם…
    .
    NFC EAST הוא בושה לענף.
    הקבוצה שתסיים מקום 1 תתפוס מקום בפלייאוף לקבוצה במקום ה 4 ב NFC WEST

כתיבת תגובה

סגירת תפריט