אירועי דיומא – 17.09.2020

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא calendar-appointment-agenda-schedule-planner_53876-31530-550x366-1-550x366-550x366.jpg

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

הטור דה פראנס – קטע 18:

חתיכת קטע היה קטע 17 אתמול, עם הטיפוסים הרצחניים ללה מדלן ולקול דה לה לוז. זה התחיל מקבוצת בריחה איכותית, שכללה את קאמנה, אלאפיליפ, גורקה איזאגיר, דן מרטין וקאראפאז. הדבוקה שמרה על מרחק בטוח מהבריחה, שאיבדה אט אט את חבריה – קודם קאמנה, אח"כ מרטין (בירידה, אלא מה), ואח"כ אלאפיליפ ואיזאגיר, מה שהשאיר את קאראפאז לבדו עד לטיפוס המסיים. מאחור, קיבלנו מהלך בלתי שגרתי של העניינים, כשמי שהובילה את הדבוקה רוב הזמן הייתה קבוצת בחריין-מקלארן של מיקל לאנדה, כהכנה לפריצה של האחרון. אלא שהפריצה מעולם לא הגיעה, והבאסקי אף לא הצליח להחזיק עם חבורת ה-GC כשהעניינים התחילו ממש להתחמם. חבורת ה-GC המשיכה להידלדל מאחור תוך שקאראפאז המשיך באומץ לשמור על הפער, אלא שזה לא נועד לקרות: התקפה של מיגל אנחל לופז פוצצה לחלוטין את העניינים, כשרק רוגליץ', ספ קוס מקבוצתו ופוגאצ'אר מצליחים לשמור על מגע עם הקולומביאני. סופרמן המשיך בפריצה קדימה, כשקוס בהתחלה עקבותיו אך אחר כך ירד לעזור למוביל קבוצתו. נראה שזה בהחלט עזר, כיוון שרוגליץ' התנתק מפוגאצ'אר, ושמר על מרחק שווה מלופז לפניו ומפוגאצ'אר מאחוריו (למרות נסיונות נואשים של פוגאצ'אר לסגור את הפער). זה נגמר בניצחון המרשים של לופז, כשרוגליץ' מגיע 15 שניות אחריו ופוגאצ'אר אחרי עוד 15. לסופרמן זהו ניצחון בכורה בטור (אחרי הופעות מרשימות בג'ירו ובוואלטה), שהקפיץ אותו מעלה עד למקום השלישי. לרוגליץ' המקום השני היה שווה פחות או יותר ניצחון בטור כולו, לאחר שהגדיל את הפער בצמרת לכמעט דקה. פוגאצ'אר, שאיבד את הזמן הזה, יכול ודאי להיות מאוכזב, אך הוא יתנחם בכך שהוסיף לגבו גם את החולצה המנוקדת, בנוסף לחולצה הלבנה. לפיכך, בסופו של היום הכנראה קשה ביותר במירוץ, רוגליץ' ממשיך להוביל לפני פוגאצ'אר (57+), לופז (1:26+), פורט (3:06+), ייטס (3:14+), אורן (3:24+), לאנדה (3:27+), מאס (4:18+), דומולאן (7:23+) ו-ואלוורדה (9:31+).

קטע 18, השלישי באלפים, הוא קטע הטיפוס האחרון של המירוץ. קטע הכולל כמה טיפוסים קשים, בפרט הטיפוס האכזרי והמסיים למונט דו פלאטו דה גלייר בדרגת HC, שהק"מ וחצי על הפסגה שלו הם דרך עפר. הטיפוס הזה גם יזכה בשניות בונוס. למרות הפרופיל הקשה מאד של הקטע, הוא צפוי להיות הרבה פחות מכריע מקודמו, זאת כי הפסגה הנ"ל רחוקה 30 ק"מ מהסיום בלה רוש סור פורון. נוסיף לכך את העובדה שרוגליץ' הוא כנראה הדסנדר הטוב בחבורה (אם כי הוא מן הסתם ייקח את העניינים יותר בזהירות היום), ונקבל קטע שעשוי לתת שינויים בזמנים, אך למעט הפתעות גדולות, הוא לא אמור לזעזע את ה-GC. מה שכן, אנו כנראה צפויים לראות מאבקים קשים על פרסי המשנה – הזכייה בקטע, המקומות בפודיום, ואולי גם החולצה המנוקדת. שידור ביורוספורט ב-13:10.

כדורגל / חיים:

מוקדמות הליגה האירופית:

20:00 מכבי חיפה-קייראט אלמטי ספורט 2:

מכבי חיפה מגיעה תוך כדי פתיחת עונה טובה, בעיקר בחלק הקדמי, מה שבא לידי ביטוי ב-2 ניצחונות ליגה על חדרה ובאר שבע וניצחון על ז'לז'ניצ'אר בסיבוב הקודם. הבעיה של החבורה של בכר היא בחלק האחורי, כאשר בכל אחד מהמשחקים הם ספגו שער כתוצאה מטעות בהגנה. לשם כך נרכשו הבלם פלאניץ', שכנראה עדיין לא יהיה בסגל, ושחקן הקישור רודריגס שזכה לדקות בכורה נגד באר שבע וייתכן שאף יפתח הערב בהרכב. את היריבה פגש בכר גם בעונה שעברה, אז במדי באר שבע, והצליח לגובר עליה 2- 0 ולחלץ תיקו 1, כך שהישראליות אמורות להיות עדיפות עליה, למרות שהיא טובה בהרבה מהבוסנים בשלב הקודם.
מכבי חיפה אמורים להיות טובים יותר, ולדעתי ינצחו 2- 1 לא קל ויעלו לשלב הבא.

20:00 לאצ'י KF-הפועל באר שבע ספורט 1:

גם הפועל באר שבע פוגשת יריבה עליה היא גברה בעונה שעברה, וגם אז באמצעות 1-1 בחוץ וניצחון בבית, 1- 0 במקרה הזה. הדרומיים מגיעים אחרי הפסד ליגה שמיני ברציפות למכבי חיפה, מה שמצביע על פער בין באר שבע ובין הצמרת העליונה, למרות ההתאוששות לקראת סוף העונה שעברה. האלבנים מצידם יקוו שיתרון הביתיות יעזור להם, כי בכל זאת מחזיקת הגביע הישראלית אמורה להיות עדיפה על הנייר.
היתרון על הנייר נמצא בידיים של באר שבע, ואבוקסיס מאמן שגם ניצח בחוץ בעבר על זניט בשלב דומה (אז עם בני יהודה, והודח 2- 1 בסיכום), כך שאני משער שנראה 1- 0 לזכות באר שבע.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 31 תגובות

  1. שאלה, איך בדיוק ספ קוס עזר לרוגליץ'? ממה שראיתי הוא היה הרבה לפניו וכשרוגליץ' פרץ כבר היה הרבה מאחוריו.
    .
    ואחת אחרונה, איך רשמתם שפורט יכול להגיע לפודיום? הפער מלופז עצום

    1. קודם כל בזה שהוא הכתיב קצב בסוף כשנותרה שישיה או משהו כזה. חובה לציין שהוא לא התכוון לברוח ואמר שפתאום הוא הסתכל אחורה וראה שאין אף אחד…
      אז הוא נשאר על הזנב של לופז. כשהוא נשבר ירד לעזור לרוגליץ' שוב להכתיב קצב לכמה עשרות מטרים שיכול היה.
      לגבי פורט ולופז. כנראה שלא עקבת אחרי יכולות הנג"ש המרהיבות של סופרמן…

      1. בוואלטה שנה שעברה איבד 2 דקות לרוגליץ' על מרחק דומה
        בג'ירו שנה שעברה 3:45 לרוגליץ'
        בפאריס ניס 1:23 לייטס על 25 ק"מ ללא עליה.
        ואפשר להמשיך עוד אחורה…

    1. הרשימות לא סגורות לגמרי. לגבי הג׳ירו יש יותר ודאות, וזה פחות או יותר כל אלה שהשתתפו בטירנו (מינוס פרום): סיימון ייטס, תומאס, ניבאלי, פוגלסאנג, וודס הם השמות הגדולים ביותר. הוואלטה פחות סגורה. מלבד פרום, יש דיבור על לראות מה המצב של ברנאל עד אז.

  2. קבוצת הבריחה מתפצלת לחמישייה מלפנים עם קאראפאז הבלתי נלאה (כשקביאטקובסקי יעזור לו הפעם), ואיתם גם מארק הירשי. נראה לי שהמספר האדום של המירוץ יילך לאחד משניהם לפי מה שיקרה היום.

  3. השבוע התחדשו לאחר הפסקה ארוכה של כחצי שנה משחקי טורניר קופה ליברטדורס 2020.
    זה המחזור השלישי בשלב הבתים.
    המצב בדרום אמריקה עקב מגיפת הקורונה אינו טוב, בלשון המעטה. יש מדינות ששירותי הבריאות שלהן לא ברמה גבוהה והן ספגו מכות קשות (ברזיל ואקוואדור, לדוגמה).
    אבל הקבוצות באות עם מוטיבציה ורצון גבוהים והן נכנסו במלוא הקצב למשחקים.
    אתמול, לדוגמה התקיים משחק נהדר שהסתיים בתוצאה 4:3 לטובת אינטרנציונלה (ברזיל) לבין אמריקה דה קאלי (קולומביה) כשהמנצחת הצליחה להבקיע שער בתוספת הזמן של המשחק.
    עוד תוצאה ראויה לציון:
    הפתעה נפלה במשחק בין אינדפנדיינה מדאיין (קולומבה) לקראקס (ונצואלה) כשזו האחרונה מנצחת במשחק חוץ בקולומביה בתוצאה 2:3.
    .
    הלילה נכנסות לפעולה שלוש הגדולות מארגנטינה:
    ריבר פלייט תשחק נגד סאו פאולו בברזיל (שידור ישיר בערוץ ספורט 3 בשעה 00:55).
    .
    בוקה ג'וניורס תשחק נגד ליברטאד באסונסיון פרגוואי (שידור ישיר בערוץ ספורט 3 בשעה 02:55).
    בבוקה נדבקו הרבה שחקנים ואנשי צוות בקורונה. המאמן מיגל אנחל רוסו שהוא האחרון שזכה עם בוקה בטורניר (2007) לא יגיע למשחק. הפרגוואים חוששים מאד מהמצב הזה).
    .
    ראסינג תשחק נגד נאסיונל (אורוגוואי) (שידור ישיר בערוץ ספורט 3 בשעה 22:55)
    .
    https://en.wikipedia.org/wiki/2020_Copa_Libertadores_group_stage#A4_v_A1
    .
    עוד אירוע שיתרחש הערב: ליגת היהלום באתלטיקה ברומא.
    שידור ישיר בערוץ ספורט 4 בשעה 20:00.
    הפעם לא מגיעים כמעט כוכבים בולטים.
    קישור לתכנית התחרות והמשתתפים:
    https://www.diamondleague.com/fileadmin/IDL_Default/files/documents/2020/Rome/Startlists_v2.pdf

  4. בינתיים דרמה גדולה בג'ירו רוסה כשאנמיק ון פלאוטן מתרסקת בתאונה בקילומטר האחרון ולא ברור אם תוכל להמשיך למרות שהיא ביתרון מבטיח.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט