אירועי דיומא – 18.09.2020: הליגה הגרמנית חוזרת

צוות דיומא מאחל לכל קוראי וכותבי האתר שנה טובה, מתוקה, ובעיקר שפוייה.


כדורגל:

בונדסליגה – מחזור 1 / רועי ויינברג:

21:30-באיירן מינכן-שאלקה 04 (ספורט 4). הזדמנות לראות את באיירן אחרי הזכייה בליגת האלופות, כשהקבוצה של האנזי פליק סיימה את העונה עם כדורגל מדהים בגרמניה ובצ'מפיונס ליג במקביל. היום שאלקה תנסה לעצור אותם. שאלקה בשנים האחרונות קבוצת מרכז טבלה ולא צפויה להקשות על באיירן.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

הטור דה פראנס – קטע 19:

קטע 18 היה הקטע האחרון באלפים, ולמעשה גם קטע הטיפוס המלא האחרון במירוץ. כפי שהיה די צפוי הוא לא היה רב אירועים כמו שני קודמיו. את עיקר העניין קיבלנו דווקא מקבוצת הבריחה, שכללה את הירשי, קביאטקובסקי, קאראפאז, אדה ובילבאו. זה נראה בתחילה כמו היום של הירשי, שהצליח לגבור על מתחריו בשלוש הפסגות הראשונות, אך התרסק בירידה שלאחר השלישית, ואיבד מגע עם חבריו לבריחה, מה שהותיר לקאראפאז את מירב הנקודות בפסגה הבאה, ואת המעבר הוירטואלי לחולצת הנקודות. מכאן זה הפך להיות המופע של אינאוס – הצמד קביאטקובסקי את קאראפאז נפטר משני המתחרים בזה אחר זה, והמשיך בנג"ש זוגי עד לסיום, שם חצה קביאטקובסקי את הקו ראשון, כשהוא מחובק עם רעהו האקוודורי. לקבוצה הבריטית הדווייה זהו השלל הראשון במירוץ זה, עם הזכייה הראשונה אי פעם של הפולני בקטע גראנד טור, והמעבר של האקוודורי לחולצה המנוקדת. בחבורת ה-GC מאחור לא היה יותר מדי אקשן, מלבד התקפה של מיקל לאנדה על הטיפוס הקשה לגלייר. אלא שהגברת קצב של יומבו ויסמה בראשות וואוט ואן ארט, אחד הכוכבים של המירוץ, אספה את הבאסקי הסורר חזרה, מה שניתק מהחבורה מטפסים כייטס, אורן ומרטאן. שאר חברי ה-GC הגיעו יחדיו אל הקו, כשוואן ארט, שוב הוא, נשלח כדי לאסוף את שניות הבונוס של המקום השלישי. לפיכך רוגליץ' ממשיך להוביל במירוץ לפני פוגאצ'אר (57+), לופז (1:27+), פורט (3:06+), לאנדה (3:28+), מאס (4:19+), ייטס (5:55+), אורן (6:05+), דומולאן (7:24+) ו-ואלוורדה (12:12+).

קטע 19 שובר מאיזור האלפים צפונה, וגם משנה לחלוטין את התוואי. מדובר בקטע מעבר קצר יחסית, אך גבעי עד מאד. נראה על הנייר כקטע המתאים מאד לבריחה, אלא שכמה דברים עשויים בכל זאת לעניין את השמות המוכרים יותר: הראשון הוא הטיפוס בדרגה 4, שאמנם מעניק נקודה בודדת לראשון בו, אך יכול לעניין את קאראפאז ופוגאצ'אר, הרחוקים רק שתי נקודות זה מזה בתחרות. השני הוא מיאוץ הביניים, המגיע בשלב מאוחר יחסית של הקטע, ויכול לעניין את קבוצת בורה של סאגאן, בניסיון הנואש לצמצם את הפער מבנט בתחרות על החולצה הירוקה. זוהי גם כנראה ההזדמנות האחרונה של סאגאן, כמו של רבים אחרים, לזכות בניצחון במירוץ. לפיכך בהחלט ייתכן שהקטע יגיע למיאוץ סיום. שידור ביורוספורט ב-14:25.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. בבאיירן אנוחם
    סוף סוף הבונדסליגה חוזרת, בלי תיאגו אלקנטרה שנמכר לליברפול בעשרים מליון יורו כמדומני.
    באיירן הסתדרה מצוין בלעדיו כשהיה פצוע באמצע העונה שעברה אבל למרות שניצחה ההגנה שלה במרכז היתה פחות טובה וטיאגו היה אחד מהחשובים בבלימת התקפות פס"ז ויצירת מצבים עבור באיירן בגמר גביע אירופה לאלופות.
    לא מאמין שמכבי תל אביב יוכלו לעבור את רד בול בשני המשחקים שיקבעו מי הקבוצה בבתים של האלופות אבל מחזיק אצבעות ולו בשביל הסיכוי ליפול לבית עם באיירן או מנצסטר יונייטד או ריאל מדריד ואולי לראות אחת מהן משחקת אצלנו בארץ.

    1. ד"ר שנה טובה ומתוקה סאנה נרכש ולדעתי הוא טוב מאלקנטרה גם אם בתפקיד שונה .
      אם אני מאמן מינכן
      אני משחק ככה
      בשער נוייר ( ברוטציה בליגה ).
      בהגנה לוקה ואלאבה
      מגן ימני דיוויס
      שמאלי פאבר
      קישור אחורי קמיש גרוצקה
      מקדימה סאנה גינברי
      בחוד מולר לבנדובסקי

      1. שנה טובה חביבי
        מניח שולי תקרא בערב יום ראשון עם צאת החג ואם לא, לא נורא.
        פליק פתח עם סול ובוטאנג ובלי אלאבה ודייויס שישבו בחוץ ובכלל לא שותפו, צרות של עשירים.
        אף אחד לא הכין אותי לבליץ של באיירן על שלקה שמחק לגמרי את ההפסד הירוק מאמש, שסתם את הגולל על הפליאוף של הסלטיקס.
        באיירן פתחה ב 3 שערים במחצית הראשונה, וקינחה בעוד חמישייה בחצי השני.

        1. סול ובוטאנג שני בלמי על שבנויים כמו שחקני פוטבול או דאבל אנדרטייקרס..
          במקום דייויס הרננדז. כל השאר מטיילים בלי עמדות במיגרש. כל אחד עושה הכל, הגנה, התקפה, מסירות והכי הרבה כאוס נוראי ברחבה של שלקה.
          סרז' עם שלושער ראשון העונה. הגול השלישי בין הרגליים של שוער שלקה המסכן שירד לשפגאט והכדור אולי שפשף לו שם משהו לפני שהתגלגל ברשת. ובלי סדר גול של גורצקה גול של סנה, גול של מולר והטבח לובנדובסקי בבישול נוסח הגול המיוחד של זהבי מהשנה (זכור לך…) הפולני עם פנדל וקינח מחליף מוסלמי מוסיאלה, בכלל לא ידעתי שיש שחקן כזה. הגול הכי יפה היה של סנה שקיבל נסירה על שליש מגרש מיהושוע שפרץ שם בין מגנים והשכיב את השוער כשהכדור בטיל לרשת.
          כתבינו חזרו עייפים ומרוצים.
          באיירן דוגלת בכאוס במשחק שלה. כולם בכושר שיא, מפעילים לחץ.

          1. באיירן אולי בעטו 11 בעיטות למסגרת מתוך 21 אבל בתכלס היו שם אולי 35 הזדמנויות….
            זו אלופת אירופה והיא עדיין בכושר שיא בלי דייויס או קומן או אלאבע היא היתה רומסת היום אל ליברפול ריאל ברצלונה פס"ז ועוד ועוד…
            מה שהכי הצחיק אותי זו ההתעללות של הנסי פליק בבקבוקי השתיה מפלסטיק. הוא מוביל 3:0 כ 10 דקות לפני המחצית והיתה החמצה. האיש פשוט מאוכזב וזורק בקבוק על בקבוק בעצבים.
            חשבתי על קפטן אחאב של מילוול שיש לו רק מטרה אחת שזה הון ועוד הון (הליוויתן הלבן). אף פעם לא מרוצה ממה שיש לו…

  2. קטע הזוי מהטור שלשום – הדירקטור ספורטיף של יומבו נזרק מהמירוץ אחרי שהתחרפן כשבבדיקות הסימום המכני אחרי הקטע המתיש לא רק צילמו את האופניים של רוגליץ' אלא גם פירקו אותם לחלקים.

  3. בג'ירו רוסה אנמיק ון פלאוטן לא תוכל להמשיך את ההגנה על התואר לאחר ששברה את פרק כף ידה בהתרסקות. עומר שפירא שגם הייתה חלק מהרוכבות שנפלו בסדר ותוכל להמשיך להיות חלק חשוב בקבוצת קניון אסראם שתנסה להגן על היתרון הדחוק של הפולניה ניבאדומה במירוץ בשני הקטעים הקשים שנותרו.

  4. רועי ופאקו, תודה רבה. שבת שלום ושנה וחתימה טובה לכולם.

    עונת המסלול באתלטיקה מתקרבת לסיומה, ואתמול נערכה תחרות נוספת במסגרת סבב "ליגת היהלום". המפגש התקיים ברומא והושגו בו מספר תוצאות מעולות.

    ארמנד דופלנטיס האמריקאי-שבדי, שיאן העולם בקפיצה במוט (6.18), קפץ ל-6.15 ושיפר בסנטימטר אחד את התוצאה הטובה ביותר שנקבעה תחת כיפת השמיים. ההישג הקודם היה שייך לקופץ האוקראיני האגדי, סרגיי בובקה, ונקבעה לפני 26 שנה. מי שצפה בקפיצה של דופלנטיס, שמח בוודאי לראות את הרעות והחברות של הקופצים, שנשארו לעודד את הפנומן בן ה-20 וברכו אותו על הישגו המרשים.
    חשוב לציין כי החל מ-1998 השיאים באולם ובמקומות פתוחים אוחדו והטוב שביניהם נחשב לשיא העולם האבסולוטי.

    קארסטן וארהולם הנורבגי המשיך בעונתו המצוינת וקבע 47.08 במיאוץ ל-400 משוכות.

    ריצת 3,000 המטר אופיינה בתחרות צמודה בין שלושה רצים מעולים, שהניבה תוצאות איכותיות מאוד. ג'ייקוב קיפלימו האוגנדי, יאקוב אינגרבריגצן הנורבגי וסטיוארט מקסויין האוסטרלי היו צמודים לאורך כל שבע ההקפות וחצי וסיימו עם תוצאות נהדרות. קיפלימו, שאך לפני מעט יותר משבוע רץ 12:48 ל-5,000, קבע 7:26.64 והקדים במעט את הנורבגי (7:27.05) והאוסטרלי המצוין (7:28.02), שהוביל לפרקים לא מעטים בריצה.
    שלושתם קבעו שיאיים לאומיים ותוצאתו של המנצח היתה הטובה בעולם מזה כ-13 שנה. ניתן לומר כי המרחק שאותו רצו הוא הנפוץ ביותר מבין כל המרחקים הלא-אולימפיים בתחרויות השונות לריצות הבינוניות. תוצאותיהם כמובן מעידות על הפוטנציאל של שלושת האתלטים הנהדרים הללו, שבהחלט כבר מומש במרחקים השונים (אינגרבריגצן הוא שיאן אירופה ב-1,500 עם 3:28.68, וגם אלוף היבשת במקצוע זה וב-5,000. קיפלימו קבע, כאמור, תוצאה נהדרת ב-5,000 ומקסויין רץ 1,500 ב-3:31 ונראה כי הוא מסוגל בהחלט לרדת מגבול 3:30 בריצה הזאת, כמו גם מ-13 דקות ב-5,000).

    התוצאה הבולטת בתחרות הנשים היתה שייכת לאיליין תומפסון-הרה, אלופה אולימפית כפולה (100 ומאתיים) ממשחקי ריו, שניצחה במיאוץ למאה מטר עם תוצאת השנה בעולם, 10.85.

  5. רזי מה אתה אוצר על חנוכיית הבכורה?
    יש דרך טוב. יותר לפתוח עונה?
    הכשרון מצ'לסי, מוסיאלה או משהו דומה, מסתמן כשחקן יוצא מן הכלל.

    1. משהו משהו הילד הזה. השער שלו אולי הכי יפה במשחק עם הטעייה על המגן חתיכה לכיוון המרכז ובעיטה אדירה לפינה בכלל בלי להסתכל לכיוון השער… לשוער לא היה סיכוי!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט