פתיחה שקטה – שבוע ראשון בNFL / צוות הופס פוטבול

מאת צוות הופס פוטבול רביב פייג, יאן מלניקוב ועידו רבינוביץ'

מול איצטדיוניםריקים ברובם המוחלט, עם רעש קהל מלאכותי שלא בטוח שהיווה תחליף נאות לדבר האמיתי נפתחה עונת הNFL עם כמה תוצאות מובנות מאליהן וכמה שהפתיעו ממש.
ניתן אולי לשייך חלק מהתוצאות הלא צפויות למחסור בטרום עונה. לקבוצות יש עוד הרבה מה לתקן ועל מה לעבוד. אבל קבוצות טובות ידעו להתגבר על קשיים כאלו וקבוצות פחות מוכנות, ובכן, עשו טעויות שעלו להם במשחק.

הקהל עשה את ההבדל?



אינדיאנפוליס קולטס (1-0)– ג'קסונוויל ג'אגוארס (0-1) 27-20

אמרו את שמו בקול רם: גארדנר מינשו הIII , גארדנר מינשו הIII.

עידן פיליפ ריברס באינדיאנפוליס קולטס התחיל בשוט אאוט מלהיב, ולמרבה הפלא היה זה הק"ב שעל הנייר אמור היה להפסיד שיצא כשידו על העליונה.
מינשו היה יעיל ומדויק להפליא עם 19 נסיונות מסירה מוצלחים מתוך 20 ו3 ט"ד באוויר. יותר מזה הוא שמר על קור רוח אל מול סיכויים נמוכים. עזרה לו ההגנה של ג'קסונוויל שחגגה על פיליפ ריוורס עם 2 חטיפות, כשהשנייה מכריעה את הרבע הרביעי ועוזרת לשמור על היתרון בדרך לניצחון.
ריברס זרק 46 פעמים ל363 יארד אבל משחק ריצה חלש וכאמור 2 חטיפות ברגעים קריטיים תרמו להפסד המפתיע.
ג'קסונוויל, מועמדת מובילה לסיים עם בחירת הדראפט הראשונה של 2021, הבטיחה שאם זה יקרה היא לא תגיע לשם עם 0 ניצחונות.
המון קבוצות בליגה ירצו לשכוח את השבוע הראשון המוזר של עונת 2020, הקולטס מצטרפים לסטטיסטיקה.

מסורת זו מסורת, הman crush של המדור.


בולטימור רייבנס (0-1) – קליבלנד בראונס (1-0) 6-38

עוד שנה ועד פעם הבראונס נראים רע. לא יעזור כמה נשקים יביאו, לא יעזור כמה פרסומות יעשה בייקר מייפילד, ולא משנה כמה פעמים יחליפו מאמן. משהו מקולל בקבוצה הזו.
להגנתם אפשר לטעון שאיתרע מזלם לפתוח מול אחת הקבוצות הטובות והמגובשות בליגה, הבולטימור רייבנס. ומול אחד מהכישרונות הגדולים בליגה כרגע בעמדת הק"ב, לאמאר ג'קסון, שלא התקשה לפרק את הגנת הבראון באויר (275 יארד בעיקר להוליווד בראון (101 יארד) ו3 ט"ד) וביבשה (45 יארד והרץ המוביל בקבוצה).
הבראונס לא נראו מוכנים לעונה. הדרייב הראשון התחיל בחטיפה של מייפילד והמשחק כולו המשיך בסימן טעויות והחמצות. קארים האנט וניק צ'אב חלקו את הבק פילד והיו סדר יחסית אבל באוויר קאדר התופסים החזק של קליבלנד לא היה מורגש. הט"ד היחידי של בייקר היה לטייט אנד דיוויד נאג'וקו שכנראה גמר את העונה בעקבות פציעה.
בולטימור פירקה ללא בעיות את הבראונס החלשים בדרכה לעוד עונה שנראית כרגע עם פרוספקטים טובים.


סן פרנסיסקו פורטי ניינרס (1-0) – אריזונה קארדינלס (0-1) 24-20
תחת שמים חומים מעשן השרפות המשתוללות בקליפורניה, אירחה סגנית האלופה את אריזונה קארדינלס המשופרת.
מה שנראה בהתחלה כשליטה ללא עוררין של התקפת והגנת סן פרנסיסקו פורטי ניינרס, נגמר מהר מאוד כשלשנאהן נגמרו 15 המהלכים המוכנים מראש (scripted plays) ואריזונה הראתה יכולת התאוששות יוצאת מהכלל, הרבה בזכות היכולות המשופרות של קיילר מארי, באויר וביבשה וכן הכימיה החזקה שפיתח עם דאנדרה הופקינס.
כימיה זו באה לידי ביטוי ב16 מסירות להופקינס שמתוכם הוא תפס 14, ל151 יארד (שיא אישי).
להגנת הניינרס לא היה מענה כשלא הצליחו להגיע לקיילר מורי החמקמק שידע להימלט מהפאס ראש הידוע לשמצה של סן פרנסיסקו, וכשצריך גם ידע לייצר יארדים ברגליים, למעשה 91 מהם וט"ד.
המהפך ברמה בין הקבוצות הגיע לקראת סוף הרבע הראשון כשבעיטת הרחקה נחסמה על ידי הקבוצות המיוחדות של הקרדינלס וסידרה לאריזונה עמדה נוחה ביותר להבקיע.
מרגע זה נראה שסן פרנסיסקו עסוקה יותר בלהגן על יתרון זעום וכשזה התהפך בסוף הרבע השלישי, וזו הייתה רק שאלה של זמן, נראה שג'ימי גארופולו מתקשה לרדוף אחרי לוח הנקודות.
אפשר למצוא המון סיבות לחוסר יכולת של גארופולו לייצר התקפה יעילה: לא היה לו את הסנטר הפותח, לא היו לו את 2 הרסיברים הפותחים, נראה שהוא לא סומך על הרסיברים המחליפים (לראיה. רוב המסירות הלכו לרץ רחים מוסטרט שתפס יותר יארדים מאשר רץ) . אבל השורה התחתונה הייתה שגארופולו היה פשוט גרוע, הוא בהה במטרות התפיסה שלו, הוא לא זז טוב בפוקט, הוא פיספס מטרות פנויות לחלוטין, ובכללי היה מאוד לא מדוייק ברוב המסירות כולל אלו המכריעות, שחיסלו את הסיכוי לקאמבק ברבע האחרון במשחק הזה.
יכול להיות שאלו בעיות של משחק ראשון אחרי פגרה מוזרה ויכול להיות שזה הרבה יותר עמוק מזה. מה שבטוח שסן פרנסיסקו 49רס לא נראים כמי שהתאוששו מהנג אובר של ההגעה לסופרבול.
והשיפור הניכר ביכולת ובנשקים של אריזונה הופך את בית הNFC מערב להרבה יותר מאתגר משכבר היה.

כימיה, מארי והופקינס.


בפאלו בילס (0-1) – ניו יורק ג'טס (1-0)  17-27

כצפוי, הבילס התחילו את הריצה שלהם אל כס המלכות של ה-AFC מזרח עם ניצחון קליל על הג'טס. הם עשו זאת מאחורי ג'וש אלן, שנתן משחק פוטבול טוב למרות שני פאמבלים שאיבד. אלן מסר את הכדור 46 פעמים ונשא אותו 14 נוספות, לעומת רק תשע נשיאות לכל אחד מהרצים הצעירים של בפאלו, דווין סינגלטרי וזאק מוס. התקפת הג'טס, מצד שני, סבלה ממשחק מרושל נוסף של דארנולד, שמתחיל את עונת ההזדמנות האחרונה שלו בצורה לא מזהירה.

דטרויט ליונס (1-0) – שיקגו ברס (0-1) 27-23

הליונס נתנו לשאר אוהדי הפוטבול רגע של נחת ושפיות, כשהשמיטו – תרתי משמע – ניצחון ברבע הרביעי. הרץ הרוקי דיאנדרה סוויפט לא הצליח לתפוס את המסירה המנצחת של סטאפורד באנדזון עם 11 שניות לסיום. בכך, הרבע הרביעי האדיר של מיצ'ל טרוביסקי, שמסר לשלושה ט"ד ברבע הרביעי, כשכל אחד מהם יותר קשה מהאחר. רבע גדול של הבחירה מספר 2 בדראפט 2017, שזכה סוף סוף לטעום ניצחון – וכזה שהגיע בזכותו.

טרוביסקי בתמונה לא אופיינית. ניצחון.

מינסוטה ויקינגס (1-0)  – גרין ביי פאקרס (0-1) 43-34

אהרון רוג'רס הגיע עצבני לעונת 2020. זה לקח קצת זמן, אבל תצוגת תכלית שלו מול הגנה שידועה בעוצמתה בשנים האחרונות הזכירה את ימיו הגדולים באמת. המשחק אמנם הסתיים בהפרש של תשע נקודות בלבד, אך למעשה גרין ביי הביסה את מינסוטה בלי יותר מדי בעיות – הרבה בזכות רוג'רס, אבל גם בזכות הגנה שעצרה את הלחם והחמאה של גארי קוביאק, משחק הריצה, ובכך הרתיעה אותו מהלחם והחמאה של קירק קאזינס, משחק הפליי-אקשן.

אטלנטה פאלקונס (1-0) – סיאטל סיהוקס (0-1)  38-25

האם הסיהוקס סוף סוף שחררו את ראסל ווילסון מהרסן? כך היה במשחק הראשון של עונת 2020 של נצי הים. אף קבוצה לא מסרה יותר כדורים בדאון ראשון ושני השבוע, ומספר 3 הצדיק את האמון שקיבל עם שורה סטטיסטית מרשימה של 31 השלמות מתוך 35 ניסיונות, ל-322 יארד, ארבעה ט"ד ואפס איבודים. נוסיף לכך תצוגה גדולה של ג'מאל אדמס בצד השני ועצירות קריטיות של הגנת סיאטל, ונבין כיצד אטלנטה הפסידה בשני ט"ד למרות שלושה רסיברים שונים שצברו 100 יארד.

לוס אנג'לס ראמס (0-1) – דאלאס קאובויס (1-0)  17-20

החלטת שיפוט שנויה במחלוקת שוב הכריעה משחק לטובת הראמס, אך גם החלטת אימון שנויה במחלוקת מצד מייק מקארתי הייתה לפקטור משמעותי במשחק הזה. זיק אליוט חדר פעמיים אל האנדזון, דאק פרסקוט נתן משחק סולידי ובסה"כ הקאובויז נראו טוב, אך בדיוק כמו שנה שעברה, היריבה הטובה מולם הייתה העדיפה, במיוחד במהלכי מפתח ודאונים מאוחרים. לצד האכזבה מדאלאס חשוב לזכור שהראמס הם עדיין קבוצת פוטבול מצויינת, עם מרכיבים רבים לניצחון בכל משחק נתון – וזה בדיוק מה שהם עשו במשחק הבכורה הקשה שלהם באצטדיון המופת החדש שלהם.

השערוריה האמיתית במשחק, התאמת הצבעים של מדי הראמס

ניו יורק ג'איינטס  (1-0) – פיטסבורג סטילרס (0-1) 26-16

משחק טוב למדי של דניאל ג'ונס יכול היה רק לרדת לצילם של שישה יארד ריצה של בארקלי ב-15 נשיאות, ושני איבודי כדור קריטיים שלו, שבסופו של דבר היוו את ההבדל במשחק. ג'ונס התמודד בגבורה מול ההגנה הלוחצת והחונקת של פיטסבורג, אבל כשרות'ליסברגר התעורר ברבע השני, לג'איינטס לא נשאר סיכוי. בני סנל נקרא לדגל לאחר פציעתו של ג'יימס קונר והיווה גורם משלים מעולה להתקפה של פיטסבורג, עם 113 יארד ב-19 נשיאות. הסטילרס צברו נקודות בשלושה מתוך ארבעת הדרייבים האחרונים שלהם במשחק, וחזרו מהמטלייף עם מאזן חיובי.

קבוצת הפוטבול של וושינגטון(0-1) – פילדלפיה איגלס (1-0)– 17-21

במשחקם הראשון ללא הכינוי שליווה אותם במשך 88 שנים, קבוצת הפוטבול של וושינגטון נראתה סוף סוף כמו… קבוצת פוטבול! קו ההגנה האדיר של החבורה של רון ריברה רמס את קו ההתקפה של היריבה מפנסילבניה, שממש חסרו מספר אנשים בליין ההתקפי, במיוחד את ליין ג'ונסון שהושבת בשל פציעה.

בתחילת המשחק, אלה דווקא היו האיגלס שיצאו ליתרון מהיר. לקח להם בליץ של קצת מעל 23 דקות משחק כדי לעלות ליתרון 17-0, שהסתכם במסירת לייזר של קרסון וונץ לדאלאס גודרט לט"ד של 34 יארד. לצערו של המוסר מפילדלפיה, הוא פיצה של וושינגטון על שני הטאצ'דאונים שמסר עם שתי חטיפות, ששתיהן הובילו ל-7 נקודות כל אחת, מה שקיצץ את ההפרש לשעה שדה בלבד. וונץ גם חטף סאק בדאון רביעי קצר במרכז המגרש שסידר ליריבה את שלישיית השוויון. המומנטום כבר היה כולו של וושינגטון, פייטון ברבר השלים את המהפך עם ט"ד על הקרקע ודאסטין הופקינס העלה ליתרון שני פוזשנים עם בעיטה שחתמה את הניקוד במשחק.

ניו אינגלנד פטריוטס (0-1) – מיאמי דולפינס (1-0) –  11-21

המשחק הראשון של הפטריוטס ללא טום בריידי ברוסטר מאז המילניום הקודם הסתיים בניצחון מרשים של מחליפו הזמני, קאם ניוטון.

ווקאנדה לנצח, קאם ניוטון במחווה לצ'אדוויק בוסמן

סופר קאם ביצע את התכנית ההתקפה לשלמות. ג'וש מקדניאלס נתן לו לרוץ הרבה במחצית הראשונה כדי להקל על ההתקפה של הקבוצה הביתית מניו אינגלנד, הרבה פעמים מתוך ה-"read option" בה הוא מומחה. במחצית השנייה קאם הוביל דרייבים מתודיים עם הזרוע שלו, ביצע כמו שצריך את התקפת הדינק אנד דאנק שהפאטס כה נודעים בה. הדולפינס נלחמו לאורך כל המשחק והצליחו לשמור על התוצאה צמודה לרוב אורכו, כאשר ט"ד של ג'ורדן הווארד והמרת שתי נקודות של ראיין פיצ'פטריק על הקרקע (הקוורטרבק הראשון של הדולפינס שרץ להמרה כזו מאז 1966) הורידו את ההפרש ל-3, 14:11 עם עשר דקות על השעון ברבע הרביעי. לדאבונם של האורחים ממיאמי, הפאטס ירדו במורד המגרש והעלו את היתרון חזרה לשתי פוזשנים וסיימו את העניין.

קרוליינה פנת'רס (1-0) – לאס וגאס ריידרס (0-1) 34-31

"הוא משחק קצת כמו וולטר פייטון, הוא צריך לקבל יותר הכרה לאומית, ואתם צריכים לתת לו את זה" כך אמר ג'ון גרודן על הרץ המוכשר שלו, ג'וש ג'ייקובס, במסיבת העיתונאים בסיום המשחק הראשון של הריידרס בלאס ווגאס. ג'ייקובס עדיין לא קרוב ליכולת של "סוויטנס", אבל שלושת הט"ד שלו סייעו רבות לניצחון של השחורים-כסופים על הפנתרים.

הריידרס שמו נקודות על הלוח בשישה משמונת ההתקפות הראשונות במשחק, אמנם הייתה זו ההגנה שהכריעה את המשחק: בשלהי הרבע האחרון, בפיגור 4, הפנתרס החליטו ללכת על דאון רביעי ואינצ'ים עמוק בתוך הטריטוריה של יריבתם. משום מה, הכדור הלך לפולבק, אלכס ארמה ולא לכריסטיאן מקפרי, הראשון נעצר לפני הסימון והשני הסתכל בבעתה על המהלך שהכריע את כף המאזניים לטובת לאס ווגאס.

ניו אורלינס סיינטס (0-1) – טמפה ביי באקנירס (1-0) 23-34

משחקו הראשון של טום בריידי במדים האדומים של הבאקנירס לא הלך כפי שקיווה. הקוורטרבק המצליח בכל הזמנים הפסיד בקרב הראש בראש עם דרו בריז, מה שכמובן גרם להפסד של המשחק כולו.

מספר 9 של הקדושים מסר ל-160 יארד באוויר בלבד, אבל עשה זאת ביעילות אופיינית (18/30, שני ט"ד ללא חטיפות) והקנה לקבוצתו 34 נקודות. "אני חושב ששיחקתי נורא, לבטח אנו מצפים לתפוקה יותר גדולה מההתקפה שלנו במשחקים הבאים", כך אמר בריז על הופעתו בסיום המשחק. אם משחק בו ההתקפה שמה 34 נקודות נחשב כמשחק נורא, מפחיד לחשוב מה יקרה בהמשך הדרך כשהם יציגו משחק 'טוב'.

בריידי מנגד מסר ליותר יארדים (236) ואותו מספר של ט"ד, אבל גם נחטף פעמיים, כולל פיק סיקס ישר לידיים של ג'אנוריס ג'נקינס שהעלה את הסיינטס ליתרון 24:7. שודדי הים עוד נאבקו על הקאמבק, בריידי מצא את אוג'יי הווארד באנדזון וריאן סאקופ השלים ריצת 10-0 עם שער שדה שהוריד להפרש פוזשן אחד בלבד. אולם אז הסיינטס החזירו עם ריצת 10-0 משלהם שממנה כבר לא היה אפשרי לחזור.

סינסינטי בנגלס (1-0) – לוס אנג'לס צ'ארג'רס (0-1) 16-13

ג'ו בורו, אחד מכוכבי המכללות הגדולים ביותר של העשור האחרון ושובר השיאים הפרוליפי בלואיזיאנה סטייט, פתח את משחקו הראשון בליגה של הגדולים מול הצ'ארג'רס, ולא נבהל מהמעמד. למעשה, המוסר שניחן ביכולות מופלאות מהפוקט, דווקא התרוצץ לטאצ'דאון הראשון במשחק, ועל כן, הראשון שלו ב-NFL לאחר שכל מגיני המטענים פספסו אותו במשך ריצה 23 יארד. הבנגלים לא שמו עוד נקודות במחצית הראשונה והצ'ארג'רס הצליחו לצמצם את ההפרש לנקוה עם שני שערי השדה של מייקל באדג'לי בשלהי הרבע השני.

רג'י בולוק החזיר עם שני שערי שדה משלו ברבע השלישי וסינסי שבו ליתרון 7 בסיום 45 דקות משחק. ט"ד של ג'ושוע קלי השווה את המשחק, 13 לכל, ומייקל באדג'לי שם את שער השדה השלישי שלו במשחק עם פחות מ-9 דקות משחק ולוס אנג'לס עלו ליתרון ראשון במשחק.

בורו והבנגלס היו בעמדת מפתח לנצח כאשר נשארו כמה שניות על השעון. מספר 9 שלח מסירה מדויקת לאייג'יי גרין שתפס את הכדור באנדזון, אבל המהלך התבטל בשל דגל שנוי במחלוקת עם הפרעה מצד הרסיבר הותיק של סינסי. הבנגלס נכשלו במהלך העוקב והשעון הראה 00:00 שחקק את התוצאה.

דנבר ברונקוס (1-0) – טנסי טייטנס (0-1) 16-14
סטיבן גסטובסקי העיק לטנסי את הניצחון כשהשחיל פילד גול שתיין וחצי דקות לסיום לאחר שפיספס שלושה נסיונות קודמים.
דרו לוק היה סולידי בהפסד ופיתח כימיה יפה עם הטייט אנד נוח פאנט. אבל זה היה מעט מדי ופוספסו הזדמנויות רבות מדי כדי להפוך את זה לנצחון.
ויק פאנג'יו נקט בגישה אגרסיבית והלך על דאון רביעי מהיארד ליין, אבל הגנת טנסי עמדה בניסיון ודנבר פיספסה הזדמנות לעלות ליתרון משמעותי במשחק הגנתי מועט נקודות.
מצד שני שלושת שערי השדה שפיספס גסטובסקי היו יכולים להיות בקלות ההבדל במשחק.
דריק הנרי חזר בפורמה מלאה ושם 116 יארד על הקרקע והוכיח שאם צריך הוא גם יודע לתפוס כשקלט את שלושת המטרות שנמסרו לעברו ל15 יארד.
בינתיים לא נראה שראיין טנהיל מאבד מהיכולות הטובות של עונה שעברה וניהל משחק טוב עם 249 יארד ו2 ט"ד באויר.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. איך שלא נסובב את זה, הבעיה עם גארופולו היא שהוא פשוט לא קווטרבק כל כך טוב. ברגע שהוא בלחץ הוא פשוט לא מצליח למצוא את המטרות החלופיות שלו ופשוט לא מסוגל למשוך קדימה כשהמשחק יוצא מהסכימות שאליהן התכונן. מצד שני, הופקינס נראה בלתי עציר. יכול להיות שהבעיה של הניינרס היא בקורנרבק השני אבל בלי לספור, היה לי רושם שגם שרמן לא הצליח לעצור אותו כשהוא שיחק עליו. פשוט רסיבר אדיר.
    .
    לגבי סיאטל, אדמס נראה כמו השיחוק שפיט קארול חיכה לו. ההגנה של סיאטל נראית נהדר.

  2. כמה נקודות:

    1. הניינרס איבדו כישרון ובכל מקרה נראה שהסופרבול הוציא מהם את האויר. לא קרובים לחזור לשם.
    2. טמפה לא ממושמעים מספיק.
    3. הקולטס פשוט מביכים זה לא ייאמן.
    4. וונץ אוברייטד בעיניי.
    5. וואו איזה בית חלש ה nfc esat.
    6.קיילר מורי כוכב!!! ואריזונה קבוצת פלייאוף אבל הבית קשה

  3. תודה רבה. כיף שהפוטבול חזר. בלי קהל זה פשוט לא אותו הדבר.

    כתבתי בפריוויו שסן פרנסיסקו ייסבלו מסופרבול האנגאובר ואפילו הימרתי על ניצחון של אריזונה. הפציעה של דיבו סמואל והאובדן של עמנואל סנדרס הוציאו מהם את כל העוקץ ההתקפי.

    ניו אינגלנד עסקים כרגיל. גילמור המשיך להצדיק את הבחירה בו כשחקן ההגנה בשנה שעברה, ומקדניאלס בנה פלייבוק מותאם במיוחד לניוטון שהראה ניצוצות. אני לא יודע אם זה יספיק מול הגנות חזקות יותר מזו של הדולפינס, אבל יש תקווה לעונה הזאת בפאטס.

    חושב שייקח לטמפה עוד קצת זמן להכנס לעניינים. קו ההתקפה החלש של הבאקס פגע בבריידי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט