התחלות חדשות / צוות הופס פוטבול

מאת צוות הופס פוטבול
פריים טיים זק, עידו יצחקי, יניב שושני ורביב פייג

סיכום משחק פתיחת העונה קנזס סיטי צ'יפס 34 (0-1) – יוסטון טקסנס 20 (1-0)

חודש וחצי לבחירות לנשיאות ארה"ב והמדינה מפולגת מתמיד. הפילוג לא פוסח גם על עולם הפוטבול. בעוד הליגה עשתה שינוי של כמעט 180 מעלות במדיניות שלה למטרת black lives matter והזכות למחאת השחקנים, הקהל בקנזס סיטי, מיזורי. מעוז שמרנות כבד, הביע את מורת רוחו לצעדי הליגה.
דקת הדומיה למען אחדות, יוזמה משותפת של פטריק מהומס ודשון ווטסון, בו שילבו שחקני שתי הקבוצות ידיים על קו ה50 לפני תחילת המשחק, לוותה בקריאות בוז רמות מצד הקהל המועט שכן הורשה להיכנס למשחק הפתיחה של העונה (כ-16,000 איש).
המשחק עצמו נפתח בצורה שקולה יחסית כששתי הקבוצות מחליפות בינהן ט"ד (אחד של קנזס נפסל אבל היא פיצתה על זה בהמשך).
הט"ד הראשון של העונה שייך לדיוויד ג'ונסון שבריצה מרשימה של 19 יארד נראה כמו הרץ הישן והטוב שהיה בשיאו. ולרגע נדמה שיוסטון עשו צעד חכם כששלחו את הופקינס תמורתו.
אבל אז נכנס פטריק מהומס לעניינים. לאנדי ריד כבר אין מה להפסיד אחרי שהגיע סוף סוף לפסגה עם טבעת אליפות.הצלחה בדאון רביעי מוקדם במשחק סימנה מעין הצהרת כוונות ומרגע זה הצ'יפס לא הסתכלו לאחור והבקיעו שלושה ט"ד ופילד גול עד שיוסטון קצת התאוששה, מאוחר מדי ומעט מדי.
נראה שווטסון עדיין לא סומך מספיק על הרסיברים החדשים שלו ונראה מהוסס מתמיד. נוסיף לזה את הפאס ראש המצוין של הצ'יפס ולטקסנס לא היה סיכוי.
קנזס העשירים נהיו עשירים יותר בצורה כמעט לא הוגנת כשהרץ הרוקי, קלייד אדוארדס הילייר, התגלה כיהלום, ובמשחק הבכורה של בNFL תרם 138 יארד וט"ד משלו.
המסע לסופרבול נוסף לפטריק מהומס וחבורתו התחיל על הצד הטוב ביותר והם עדיין הקבוצה לנצח אם למישהו אחר יש שאיפות סופרבול משלו.

העתיד נראה בהיר, אנדי ריד





מינסוטה ויקינגס– גרין ביי פאקרס (מיניאפוליס, יום א 20:00)

קרב ראש בראש בין שתי הקבוצות המובילות בבית ה-NFC  צפון שהגיעו לפלייאוף בעונה שעברה ומקוות להגיע רחוק יותר השנה. ארון רוג'רס שהוביל את הפאקרס לגמר החטיבה בשנה שעברה (למרות שהיה מעט פחות דומיננטי מבשנים עברו) ראה את הקבוצה מגייסת בדראפט את ג'ורדן לאב המיועד להחליפו בעתיד, וזאת במקום לגייס עבורו תופסים שיאפשרו לפאקרס לשדרג את משחק ההתקפה שהסתמך ב-2019 בלעדית על דבאנטה אדאמס. בסה"כ גרין ביי יציגו קבוצה דומה מאד לזו שהגיעה לגמר החטיבה בשנה שעברה ויקוו ליכולת מעט יותר טובה של רוג'רס (ותיאום יותר טוב עם המאמן מאט לפלור, שהגיע בשנה שעברה) כדי להתקדם לפחות שלב אחד רחוק יותר. במינסוטה היה גל של עזיבות, בעיקר בהגנה (למרות שצורבת במיוחד דווקא העזיבה של התופס המצוין סטפוןדיגס). מייק זימר  – הידוע כמומחה הגנה – יצליח כנראה למרות הכל להעמיד גם השנה מערך הגנתי שיהיה בין הטובים בליגה אבל בהתקפה מצפה לויקינגס עוד שנה של בינוניות תחת הק"ב הטוב (אך לא מצוין) קירק קאזינס.

תחזית : בעונה רגילה הביתיות משחקת תפקיד משמעותי במשחקים טעונים אלה בין יריבות ותיקות הנלחמות על ראשות הבית. באצטדיון ריק במיניאפוליסרוג'רס יוכיח שחוסר האמון שהנהלת הקבוצה הפגינה כלפיו היה מוקדם מדי. הפאקרס ינצחו בקרב הגנתי בתוצאה נמוכה.

בולטימור רייבנס–קליבלנד בראונס (בולטימור, יום א 20:00)

בולטימור הציגו בשנה שעברה את ההתקפה הטובה בליגה בראשות הק"ב המדהים לאמאר ג'קסון (ה-MVP המכהן) שגם השיג שיא היסטורי של יארדים על הקרקע לק"ב לעונה. הקבוצה תמשיך להריץ את השיטה והשחקנים שהביאו אותה למאזן הטוב בליגה בעונה שעברה. הרייבנס חיזקו את ההגנה (שדורגה במקום החמישי בעונה שעברה) באמצעות הגעתו של הטאקלקלאיס קמפבל המצוין מג'קסונוויל שישפר את הגנת הריצה שהיתה נקודת התורפה של הרייבנס בעונה שעברה. אם לאמאר ג'קסון יידע להימנע מפציעות הוא יגיע שוב לפלייאוף ויקוה להשיג שם ניצחון ראשון אחרי הדחות מוקדמות בשנתיים הקודמות. הציפיות של קליבלנד צנועות יותר ואחרי התרסקות ההייפ שליווה אותם בתחילת העונה שעברה יקוו לעונת שיקום שתבסס את בייקר מייפילדכק"ב מוביל בליגה ואת השילוב בינו לבין המאמן החדש קווין סטפנסקי לצוות מצליח שיוביל את הקבוצה להישגים בשנים הבאות. בהגנתהבראונסהיתה תחלופה משמעותית בפגרה ויידרש זמן לייצב את היחידה הזו ולהביאה לתפקוד סביר (אחרי שגם בעונה שעברה דורגה במקום ה-24 בלבד).

תחזית : הרייבנס טובים ומגובשים בהרבה מהבראונס ולא ישמיטו את הניצחון הזה בבית מול הגנה והתקפה של קליבלנד שעדיין נמצאים בשלבי בניה וגיבוש. ניצחון קל לבולטימור בהפרש גדול.

אחד השחקנ ים המלהיבים בליגה, לאמאר ג'קסון

ג'קסונוויל ג'גוארס– אינדיאנפוליס קולטס (ג'קסונוויל, יום א 20:00)

ג'קסונוויל, שסיימה את תהליך ההתפרקות מכל הנכסים שהובילו אותה רק לפני שנים ספורות לגמר החטיבה (תוך שהם מציגים קבוצת הגנה מפחידה והיסטורית), תהיה השנה אחת הקבוצות הגרועות בליגה ותתחיל מהלך של בניה מחדש.הק"ב הצעיר גרדנר מינשו הפתיע לטובה בהצגת יכולת סבירה בשנה שעברה אך הוא ללא ספק אינו התשובה לטווח הארוך. השאיפות של היגוארים השנה יסתכמו כנראה בבחירת דראפט גבוהה. הקולטס לעומתם מכוונים גבוה והביאו את הק"ב פיליפ ריברסמהצ'רג'רס כדי לנסות להחיות את התקפת הקבוצה שלא הצליחה להתאושש מפרישתו המפתיעה של אנדרו לאק לפני שנה. ריברסמצידו יקווה לחזור לכושר שאפיין אותו במשך רוב הקריירה ולהשאיר את העונה האחרונה בצ'רג'רס – בה היה בינוני ומטה – מאחוריו. קו ההתקפה המצוין של הקולטס ינסה לעזור לו לעמוד במשימה זו. הגנת הקולטס גם היא השתדרגה בשחקנים ותיקים ומוכחים (עם הגעתם של דפורסט באקנר לקו הקדמי וקסווייר רודס לסקונדרי) בשאיפה להפוך אותה לנקודת חוזק ולאפשר ריצה של הקבוצה עמוק לתוך הפלייאוף. עם ההחלשות של יוסטון והבינוניות העקבית של טנסי, יש להם סיכוי טוב לזכות לפחות בראשות בית ה-AFC דרום.

תחזית : לא כוחות. הקולטס ירמסו את היגוארים האומללים וישיגו ניצחון משכנע בלי שיאלצו להתאמץ יותר מדי. לכל היותר, זו תהיה הזדמנות נוחה עבורם לשפר את התיאום בין ריברס לחטיבת התופסים החדשה שלו.

וושינגטון פוטבול טים–פילדלפיה איגלס (וושינגטון, ראשון 20:00)

ברוך בואך לליגה, צ'ייס יאנג. המטרה במשחקך הראשון היא קארסון וונץ, ואם הצלחת לחדור את הקו הקדמי המצויין של האיגלס, בעדינות עם וונץ, יש לו נטיה כרונית לפציעות. אנא שים לב לרץ האחורי מיילס סנדרס במידה והוא ישחק, קבוצת הפוטבול וושינגטון לא מסתדרת כל כך טוב עם ריצות. אה כן, יש לעודד ולתמוך בדוויןהאסקינס, שמקבל העונה רשמית את משרת הקווטרבק הפותח, וזקוק לכל עזרה עקב חוסר בתופסים ראויים לשמם.

נתון מעניין –האסקינסרשם את רייטינג המסירה הנמוך בליגה בשנה שעברה.

תחזית –יחסי הכוחות בין שתי הקבוצות נוטים בבירור לכיוון האיגלס, וכל תוצאה מלבד ניצחון לפילדלפיה תהווה הפתעה.

הם כבר שיחקו ביחד בעבר, האסקינס ויאנג (צילום: hogshaven.com)

דטרויט ליונס–שיקאגו ברס (דטרויט, ראשון 20:00)

כנראה שזאת תהיה העונה בה יוכרע עתידו של מיטש טרוביסקי בשיקאגו. לא רק שהוא יצטרך להתאושש מעונה גרועה, עכשיו מחכה על הקווים ניק פולס לכל מעידה שלו, והיא אכן תגיע עם קו קדמי מחורר כמו של הדובים. מנגד בדטרויט שמחים מאוד לקבל בחזרה את מת'יו סטאנפורד, ואת שיתוף הפעולה המוצלח שלו עם שני התופסים מרווין ג'ונס וקני גולאדאי.ולא יהיה להם קל מול ההגנה החזקה של שיקאגו, שקיבלה השנה חיזוק מכובד בדמותו של רוברט קווין.

בעונה שעברה התקפת הברס והגנת הליונס היו מהגרועות בליגה, אבל עושה רושם שבדטרויט עבדו קשה בפגרה, והצליחו לחזק את ההגנה במקומות הנכונים, מה שלא ניתן לומר על התקפת שיקאגו, שנשארת מוגבלת מאוד.

נתון מעניין –דטרויט ללא סטאנפורד עם מאזן של 8-0 בעונת 2019.

תחזית –משחק קשה לניבוי, וכל תוצאה אפשרית. לא מעט תחזיות טרום עונה צופות שדטרויט תצעד צעד קדימה העונה, אז נזרום עם ההערכות האופטימיות הללו, ניצחון לקבוצה הביתית.

רק שישאר בריא, מת'יוסטאנפורד (צילום: gwinnettdailysport.com)

אטלנטה פאלקונס–סיאטל סיהוקס (אטלנטה, ראשון 20:00)

בחמש השנים האחרונות, בפתיחת כל עונה נראה שסיאטל בדרכה למטה, וכל שנה ראסל ווילסון מחולל קסמים ומוביל את הקבוצה להישגים חדשים. עושה רושם שהעונה התרחיש יחזור על עצמו, למרות שהסיהוקס משחקים בבית הכי קשה ותחרותי בליגה.

מול ראסל וחבריו מתייצבת לה קבוצה שעושה רושם שנגמרו לה הקסמים, והיא על סף תהליך בניה מחודש. החלק החזק בקבוצה היא ההתקפה, עם הצמד האימתני מאט ראיין וחוליו ג'ונס, שגם מול ההגנה המתחזקת של סיאטל תצליח לשים נקודות על הלוח. הבעיה הייתה ונשארה ההגנה בכלל והגנת המסירה בפרט, ומול ווילסון זו עלולה להיות בעיה רצינית.

נתון מעניין –לאטלנטה היו הכי הרבה ניסיונות מסירה למשחק בעונה החולפת.

תחזית –מבחן ראשון ולא פשוט כלל לסיהוקס, אבל בסופו תרשום הקבוצה האורחת ניצחון חשוב.

הוא קוסם, ווילסון (צילום: thenewstriune.com)

ניו אינגלנד פטריוטס– מיאמי דולפינס, 20:00

יריית הפתיחה של ניו אינגלנדפטריוטס בעידן פוסט-בריידי. קשה לחשוב על קבוצה שנחלשה יותר הקיץ מאשר ניו אינגלנד. העזיבה של הקווטרבק הנצחי גרמה לכך שלא מעט שחקני הגנה, שהיו העוגן של הקבוצה בעונה שעברה לנטוש (בעיקר למיאמי ודטרויט) את הספינה השוקעת ולתת לבליצ'ק לנסות ולהמציא את עצמו מחדש. אין מחליף מוזר יותר לבריידי מאשר קאם ניוטון, הMVP מ2015 שמאז נמצא בירידה תלולה ביכול שהגיעה לשיאה בעונה שעברה. הוא חתם על חוזה מינימום בקבוצה וינסה להתרגל למערכת שבמשך 20 שנה שיחקה עם קווטרבק שהוא אנטיתזה מוחלטת למשחק של קאם. חוליית התופסים של הפאטס היא ככל הנראה החלשה בליגה (בשבוע שעבר גם מוחמד סנו נחתך) וקו ההתקפה עשוי לסבול מעזיבתו של המאמן האגדי דאנטהסקראנצ'יה. בדראפט מוזר ונטול בחירות בסיבוב הראשון התרכזו הפטריוטס בבחירת טייטאנדים וניסו לחזק את ההגנה שספגה לא מעט עזיבות. כמו כן, מגיפת הקורונה גרמה לדונטההייטאוור ופטריק צ'אנג הוותיקים לוותר על העונה. אחרי 11 זכיות רצופות בראשות הבית, נדמה שהפעם ההגמוניה קרובה להישבר יותר מאי פעם.

מיאמי מקווה מאוד שאחרי שנים של חיפושים היא מצאה סוף כל סוף קווטרבק עילית אמיתי, שיחזיר את הקבוצה לימים של דן מרינו. טואה טוגאוולואה מאלאבאמה נבחר חמישי בדראפט והצית את הדמיון עבור אוהדי הדולפינס. הקווטרבק השמאלי ייאלץ להמתין בשבועות הראשונים, כשברייאן פלורס הכריז כי ראיין פיצ'פאטריק יקבל את המושכות תחילה. הדולפינס ביצעו מסע רכש לא רע באוף-סיזן האחרון כשהחתימו את ואן-נוי, רוברטס וטד קאראס מהפטריוטס, אך הרכש המשמעותי ביותר היה ביירון ג'ונס, הקורנר הנהדר שהגיע מדאלאס על חוזה עתק. גם שאק לאסון ועמונטל אוגבה הצטרפו לחזק את ההגנה של פלורס, המתאם ההגנתי לשעבר של ניו אינגלנד. הבעיה ההתקפית החמורה של הדולפינס בעונה שעברה לא קיבלה בוסט משמעותי וההגנה הרעועה של הפטריוטס בראשות סטפן גילמור המצויין אמורה להסתדר.

קשה מאוד להעריך מה יקרה על סמך הנייר בלבד, בעונה שבה אפילו לא קיבלנו ההצה במשחקי קדם העונה. מיאמי אמנם התחזקה מעט בקיץ, אך לא מספיק בכדי לאיים באמת על ראשות הבית. הפטריוטס נחלשו משמעותית וספגו הפסד קשה מהמגיפה (שמונה שחקנים וויתרו על העונה), אך כל עוד בליצ'ק שם המערכת תנסה להמשיך לתפקד. מהמר על משחק רווי באיבודי כדור וטעויות, וניצחון קשה לפטריוטסוקאם ניוטון – שלא מפסיק לשבח את המועדון החדש בו הוא משחק.

קרוליינה פנת'רס– לאס וגאס ריידרס, 20:00

קרוליינה פנת'רס נמצאת בעוד עונת גישור עד למציאת הפרנצ'ייז קווטרבק הבא שלה, לאחר שבעונה שעברה וויתרה באופן סופי על קאם ניוטון כפותח, כשבפגרה החליטו במועדון לשחרר את הכוכב שפרח במדים התכולים באמצע העשור הקודם. גם רון ריברה, המאמן שהוליך את הקבוצה לסופרבול, פוטר ובמקומו מונה מאט רול – שינסה לעשות את המעבר מהמכללות למקצוענים בצורה חלקה. שריד נוסף מעונת הסופרבול ההיא, לוק קוצ'לי הודיע על פרישה בגיל צעיר יחסית והותיר את הגנת הפנת'רים יתומה. טדי ברידג'ווטר יהיה הקווטרבק הפותח העונה, ומאחורי ישחק הרץ הכי טוב בליגה – כריסטיאן מקאפרי שזכה במהלך אפריל לחוזה הגבוה בהיסטוריה לרץ. בבחירה בשביעית בדראפט גייסו קרוליינה את התאקל ההגנתי, דירק בראון שיחזק את הקו. מלבדו, לא נרשם חיזוק משמעותי ונראה שקרוליינה נחלשה ביחס לעונה שעברה.

הריידרס חלמו לפתוח את ההשקה שלהם בעיר החטאים אחרת לגמרי, ולאחר שאירוע הדראפט הראוותני שתוכנן בעיר בוטל, גם הפתיחה באיצטדיון החדש שלהם נקבעה לשבוע הבא. בעונה שעברה הקבוצה של ג'ון גרודן הראתה ניצוצות של תקווה, אך גם העונה הריידרס צפויים להיות רחוקים מלתת פייט אמיתי בבית הAFC מערב. מרכוס מאריוטה הוחתם כדי להלחיץ קצת את דרק קאר, שמתקשה לחזור ליכולת מ2017 מאז הפציעה שעבר. ההגנה של הריידרס התחזקה בפגרה עם החתמות של קורי ליטלטון, דמריוס ראנדל וניק קוויאטקווסקי, וכן הקורנר דאמון ארנט שנבחר בבחירה ה-19 בדראפט. התופס הנרי ראגס נבחר בבחירה ה-12 ונחשב להבטחה גדולה, שאליו מצטרף גם נלסון אגלהור הוותיק וג'ייסון וויטן הבלתי נגמר שיוסיפו לדרק קאר אופציות מסירה בהתקפה.

הריידרס עדיפים על הנייר ולהערכתי גם מאומנים יותר.ניצחון בדו ספרתי ללאס ווגאס.

החור השחור החדש. לאס וגאס ריידרס

בפאלו בילס– ניו יורק ג'טס 20:00

אחרי העונה המצוינת ב-2019 בבפאלו מרגישים ב-2020 זה הזמן לשנות סדרי עולם בבית הAFC מזרח ולכבוש את פסגת הבית לראשונה מזה 25 שנה. מאז מונה שון מקדרמוט לאימון בפאלו לפני שלוש שנים הקבוצה נמצאת במגמת שיפור תמידית וכבר העפילה תחתיו פעמיים למשחקים בינואר. בעיצומו של הצהרת מושל העיר בפאלו לקראת הסגר בשל הקורונה, ביקש המושל מתושבי העיר לחגוג את עזיבת בריידי בבתים. הבילס הבינו שיש להם הזדמנות נדירה לעלות לפסגה והנחיתו את אחד התופסים המוכשרים בליגה, סטפוןדיגס ממינסוטה וויקינגס. מלבדו לא נרשמו שינויים משמועתיים מדי בסגל, כשגם בדראפט– הקבוצה לא בחרה בסיבוב הראשון (טרייד למינסוטה). ג'וש אלן יהיה במוקד בעונה השלישית שלו וינסה להוכיח שהוא ראוי להיות קווטרבק פותח בליגה, כשהמסע שלו מתחיל הערב נגד הג'טס.

הסילונים מהתפוח הגדול ייפתחו עונה נוספת תחת אדם גייס, ועל אף רעידת האדמה שהתרחשה בבית, הם עדיין לא מהווים פאקטור לאיום על אף קבוצה בדיוויז'ה. שינויים גדולים לא נרשמו בג'טס, שהתקדובאוף-סיזן בעיקר בחיזוק קו ההתקפה שייגן גם העונה על סאםדארנולד. גם עבור דארנולד, קווטרבק נוסף מהמחזור האוברייטד של דראפט 2018 מדובר בעונה שיכולה לקבוע את עתידו בליגה. עם הסגל הנוכחי, נראה שיהיה לו קשה להרשים.

בפאלו קבוצה חזקה ומאיימת על ראשות הבית. הג'טס יילכו לעוד עונה שלילית ומביכה. ניצחון קליל לבילס.

סינסנטי באנגלס–לוס אנג'לס צ'רג'רס (סינסנטי, ראשון 23:05)

הערב זה עומד להתרחש, תחילת עידן ג'ו בורו במדי הבאנגלס. אחרי עונת בלהות נבחר בורו כבחירת דראפט ראשונה על תקן גואל, וההתרגשותבסינסנטי רבה. מי שאמורים לעזור לבורו ביום הקרב הראשון שלו, הם טיילר בויד, שהוביל את הקבוצה ביארדים ותפיסות, איי. ג'יי גרין שחוזר מפציעה ממושכת, וטי היגינס כבחירת דראפט מבטיחה.

גם היריבה מתחילה עידן חדש, רק הרבה יותר בשקט. פיליפ ריברס עזב לאחר 16 שנים, ואת מקומו תפס טיירוד טיילור הוותיק, שינסה להחזיר את הצ'רג'רס לדרך המלך, לאחר עונה מאוד מאכזבת. גם לטיילור יש תופסים לא רעים בכלל, בראשות קינן אלן ןמייק ווילאמס. עוד שחקן שכמעט ועבר את רף ה-1000 יארדים בתפיסה הוא הרץ האחורי(!) אוסטין אקלר, שעם עזיבתו של מלווין גורדון הפך לרץ הפותח עם תפקיד מפתח בהתקפת הברקים.

נתון מעניין –לג'ו מיקסון, הרץ האחורי הפותח של הבאנגלס, יש אפס פאמבלים בשנתיים האחרונות.

תחזית – אם כבר חגיגה בסינסנטי, אז עד הסוף.הבאנגלס יוצאים לדרך חדשה, ובורו פותח את הקריירה בניצחון מתוק.

יפתח עם ניצחון? (צילום: cincyjungle.com)

סן פרנסיסקו פורטיניינרס– אריזונה קארדינאלס, 23:25

המשך ישיר ליכולת מהעונה הקודמת או סופרבול האנגאובר? המון שאלות לא פתורות יקבלו תשובות כשהניינרס יעלו לדשא לראשונה מאז הסופרבול וייפגשו את יריבתם לבית, ואחת הקבוצות המסקרנות של השנה – אריזונה קארדינאלס. בסן פרנסיסקו ידעו שהם לא יכולים לשמור את כל הסגל שלהם, ושלחו בטרייד את דיפורסט באקנרה תאקל ההגנתי לקולטס בכדי לחדש חוזה לאריק ארמסטרד המצוין. במקומו של באקנר הם בחרו בדראפט את ג'אבון קינלאו בבחירה ה-14. הניינרס איבדו גם את עמונאל סנדרס וע"ח הם בחרו בבחירה ה-25 את ברנדון איוק. צוות האימון הצליח להשמר במלואו והכל מוכן לעונה נוספת של ג'ימי ג'י שיוליך את הקבוצה לסופרבול נוסף את דרך הבית הכי חזק בליגה. העניין הוא שלא מעט קבוצות סובלות מתסמין 'סופרבול האנגאובר', היריבות לומדות את הטקטיקה שעבדה כ"כ טוב בשנה שעברה, והקבוצה לא מצליחה לשחזר את ההישג. סן פרנסיסקו מועמדת חזקה לסבול מהתסמין המוכר (ראו ערך ראמס ופאלקונס בשנתיים האחרונות).

בכל בית אחר בליגה הקארדס היו אמורים להיות מועמדים בטוחים להתמודד לראשות הבית, אולם בבית הNFC מערב שום דבר לא ברור. בבית שכולל את הניינרס, הסיהוקסוהראמס, לא בטוח שלאריזונה יש את הזכות להתמודד על הפסגה. קיילר מארי, רוקי העונה של ,2019 ימשיך להוביל את ההתקפה אחרי עונה ראשונה מבטיחה , כשהוא מקבל כתוספת כוח להתקפה את אחד התופסים הטובים בליגה (אם לא הטוב שבהם) דיאנדרה הופקינס, שנחת בטרייד מהטקסאנס עבור גרושים. ג'ורדן פיליפס הגיע מהבילס ודאבון קנארד חתם אחרי עונה טובה בליונס, שיחזקו מאוד את ההגנה של הקארדס, כשמעל כולם ניצב אייזיאה סימונס- הרוקיהכל-יכול שנבחר בבחירה השמינית. לקליף קינגסבארי יש חומר מצוין לעבוד איתו העונה ויהיה מאוד מעניין לראות את הקבוצה העונה.

אני חוזה משחק צמוד באיצטדיון ליווי'ס, ונוטה ללכת לכיוון הפתעה וניצחון חוץ מפתיע של אריזונה. משהו טוב נבנה שם.

ישתיק את הגנת סן פרנסיסקו? דאנדרה הופקינס

ניו אורלינס סיינטס–טאמפה ביי באקנירס (ניו אורלינס, יום א 23:25)

מפגש אדיר כבר בפתיחת העונה בין שתי מועמדות לאליפות המסתמכות על קוורטרבקים גדולים בעשור החמישי לחייהם – כך שחלון ההזדמנויות של שתיהן הוא קצר. ניו אורלינס מחזירה את אותו סגל מצוין ששלט בבית ה-NFC דרום בשנים האחרונות והודח בפלייאוף בצורה אכזרית פעם אחר פעם. כדי לשפר את הסיכוי להשיג לדרו בריס עוד טבעת  – אולי בעונתו האחרונה –הסיינטס התחזקו במספר עמדות (ראויה לציון הגעתו של עמנואל סנדרס שיהווה משקל נגד למייקל תומס המדהים כתופס מספר 2) ומציגים כמות כישרון מדהימה כמעט בכל עמדות המפתח (בהתקפה ובהגנה). לא פחות חשוב בעונה המיוחדת הזו –לסיינטס יש המשכיות וגיבוש של צוות (מאמנים ושחקנים) שרץ כבר כמה שנים ביחד. טאמפה ביי, לעומתה, ביצעה את השינוי הדרמטי והמדובר של הקיץ כאשר הביאה את טום בריידי האגדי במקום ג'מיס ווינסטון הלא יציב, הכפילה את ההימור בהחזרתו של רוב גרונקובסקי מפרישה ומצפה לכך שהחיבור של שניהם עם צוות התופסים המצוין שלה וההגנה שהיתה בשנה שעברה אחת הטובות בליגה יביא את שודדי הים לסופרבול.

תחזית : שתי הקבוצות ירוצו ראש בראש במאבק על ראשות בית ה-NFC דרום, אך במשחק הראשון של העונה הגיבוש והתיאום של הסיינטס יכריעו. ההתקפה של טאמפה לא תהיה מסונכרנת לחלוטין וההגנות יהיו דומיננטיות – ניצחון לסיינטס אחרי קרב צמוד ותוצאה לא גבוהה.

לוס אנג'לס ראמס – דאלאס קאובויס (לוס אנג'לס, שני 03:20)

משחקי יום ראשון ינעלו בקרב צמרת, בין שתי קבוצות עם שאיפות פלייאוף מוצהרות. המארחים מלוס אנג'לס עברו עונה מאכזבת למדי, ואפילו לא הצליחו להעפיל לפלייאוף (תסמונת מפסידת הסופרבול?). גם האורחת מטקסס עברה עונה מאכזבת משלה, ולמרות עונה טובה של הצמד חמד דאק פרסקוט ואיזקאל אליוט, גם הם לא זוכים לשחק בינואר.

שילמו להם. פרסקוט ואליוט

אז מה טומן בחובו המפגש המסקרן? המאבק שאולי יכריע את המשחק, יהיה בין הגנת הראמס עם המפלץ אהרון דונלד והסייפטי ג'יילן ראמזי, לבין ההתקפה שדורגה ראשונה מבחינת צבירת יארדים בעונה הקודמת. הגנת הראמס התקשתה במיוחד כנגד משחק הריצה, בעיה רצינית מול אליוט והקו הקדמי המצוין של דאלאס.

מנגד, גם לג'ארד גוף יש סוללת תופסים בראשות רוברט וודס וקופר קאפ, אבל משחק הריצה עלול להיפגע מעזיבתו של טוד גורלי, וספק אם הרץ מלקולם בראון יצליח להיכנס לנעליו של גורלי. מולם מתייצבת הגנה שלא הרשימה מול משחק המסירה, ואף איבדה את הקורנרבק המוביל שלה, ביירון סקוט, ואת מוביל הסאקים רוברט קווין.

נתון מעניין –הקו הקדמי של התקפת הראמס איפשר הכי קצת סאקים בעונת 2019.

תחזית – משחק בין שתי קבוצות שוות כוחות, לפחות על הנייר. אנחנו נלך עם ניצחון לראמס, ומייק מקארתי יצטרך לחכות עוד קצת עד הניצחון הראשון עם הקאובויס.

ניו יורק ג'יאנטס – פיטסבורג סטילרס (ניו יורק, יום ג 02:10)

פיטסבורג כמעט הגיעו לפלייאוף בעונה שעברה למרות ששיחקו כמעט כל העונה ללא ק"ב ראוי לשמו (אחרי הפציעה של רוטליסברגר ממש בתחילתה). הם עשו זאת באמצעות הגנה מדהימה, אימון מצוין (של מייק טומלין הוותיק, שנתן אולי את אחת מעונות האימון הטובות בקריירה שלו) והמון אופי, כמתבקש ממועדון וותיק ומפואר כמו הסטילרס. גם השנה הקבוצה תקום ותיפול על בריאותו וכושרו של ביג בן הוותיק. אם הוא יחזור ליכולת שלו מלפני שנתים-שלוש, פיטסבורג יתמודדו ראש בראש עם בולטימור על ראשות הבית ויכולים להיות יריב מאד מסוכן לכל קבוצה בפלייאוף. ניו יורק לא מכוונת השנה לפלייאוף (בוודאי כדאלאס ופילדלפיה נמצאות איתה באותו בית) ותקווה להמשיך לפתח את הק"ב דניאל ג'ונס, לקבל עונה בריאה מהרץ המצוין סקון ברקלי ולהמשיך לצבור נכסים לקראת העתיד.

תחזית : רוטליסברגר נראה בריא ורענן ולא הגנת הג'יאנטס המפורקת תהיה זו שתדע לאתגר אותו. מצד שני, הגנת הסטילרס תאמלל את ג'ונס הצעיר ופיטסבורג ינצחו בהפרש משמעותי ויצברו ביטחון לקראת ההמשך.


דנבר ברונקוס – טנסי טייטאנס, בין שני לשלישי, 05:10

האם נמצא מחליף לפייטון מאנינג? דנבר הולכת אול-אין על דרו לוק כקווטרבק הפותח של הקבוצה העונה ויכולה להתנחם בשיפור של הקבוצה בחלק ההתקפי, עם ההחתמה הנוצצת של מלווין גורדון, וכן הבחירה בתופס ג'רי ג'ודי המצוין בדראפט במקום ה15. הברונקוס ממשיכים לעונה נוספת תחת ויק פאנג'יו וכשמכסת הקבוצות בפלייאוף מתרחבת לשבע מכל חטיבה, נראה שהפעם דנבר יכולה להילחם על הכרטיס הנכסף לווילד קארד. ההגעה של איי ג'יי בויה מהג'אגס תשפר את הסקנדרי ותחזק את ההגנה. פציעתו הקשה של וון מילר בשבוע שעבר היא מכה לא פשוטה עבורם, אך להערכתי דנבר מספיק טובה כדי להתגבר על כך ולהיות רלוונטית לעונת 2020.

טנסי עדיין לא מבינה איך היא הגיעה למעמד גמר החטיבה בשנה שעברה, והייתה כמרחק מפסע מהגעה לסופרבול. לעונה החדושה היא מגיעה עם שק של ציפיות וכפייבוריטית לזכות בבית הAFC דרום החלש. ראיין טנהיל התפנק עם חוזה חדש הודות לעונה המצוינת שעבר, והדיח את מרכוס מאריוטה, שהוביל את הארגון בשנים האחרונות. דירק הנרי ימשיך להיות המנוע המוביל של ההתקפה של מייק ורייבל, כשגם הוא זוכה לחוזה נהדר במדים של הטיטאנים. הפתעה מכיוון לא צפוי נחתה על ההגנה של טנסי, כשג'אדבוןקלאוני בחר לחתום אצלם לעונה אחת, ואין ספק כי הבחירה הראשונה בדראפט מ2014 יחזק מאוד את טנסי. הקו ההתקפי של הקבוצה נחלש בעקבות עזיבתו של ג'ק קונקלין והבועט הוותיק של הפטריוטס, סטפן גוסטקובסקי הצטרף. קשה לדעת האם טנסי הייתה הבלחה של עונה אחת או שמא מדובר בקונטנדרית לאיים על הAFC.

צמד פגזי, טנהיל והנרי

רב הנסתר הגלוי במשחק שינעל את השבוע הראשון של המשחקים. אני אלך על ניצחון מתוח של טנסי.

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. קצת הרחבה על המצב של הניינרס לקראת משחק הפתיחה.
    לסן פרנסיסקו יש 2 בעיות מרכזיות לקראת משחק הפתיחה מול הקארדינלס:
    רסיברים וקורנרים.
    דיבו סמואל הרסיבר הקשוח שפרץ בסערה בעונה שעברה לא יהיה כשיר למשחק הזה וכנראה גם לא לשני המשחקים הבאים.
    הניינרס מוצאים את עצמם עם שני רסיברים פותחים שפשוט לא שיחקו שנה שעברה: ברנדון איוק, רוקי, שאמנם הראה ניצוצות של כוכבות במחנה האימונים ודאנטה פאטיס שבילה את כל שנה שעברה בדוג האוס של שאנאהן וזכה לדקות משחק מועטות.
    יחזקו אותם טרנט טיילור שחוזר מפציעה קשה שהשביתה אותו כל שנה שעברה וקנדריק בורן, שחקן של מהלכים גדולים או של השמטות גדולות.
    מאחוריהם קווין וויט שצריך להוכיח את עצמו וריצ'י ג'יימס שבעיקר מחזיר בעיטות.
    אני צופה הרבה מסירות לג'ריק מקינון ונגלה סוף סוף אם הוא שווה את כל מה שהושקע בו.
    באגף הקורנרים הניינרס לא מוכנים לגלות מי פותח ממהצד השני של ריצ'רד שרמן, ככל הנראה שזה יהיה עמנואל מוזלי אחרי ששמועות טענו שהניינרס ניסו למצוא טרייד לאקילו וויט'רספון המאכזב.
    ג'ייסון וארט כנראה לא יהיה כשיר למשחק.

      1. ג'ורג' קיטל משחק? בעמדת הטייט אנד אמנם, אבל אם הוא פותח אז אפשר להעריך שרוב התקפת המסירה תעבור דרכו

  2. איזה כיף! 🤩
    כל הכבוד, הכל ברור ומפורט כמו שצריך. רק שתדעו שבזכותכם 'נכנסתי' לספורט הזה בשנה שעברה אחרי כמה שנים שרציתי ולא ידעתי מאיפה להתחיל…
    בקשה קטנה כצופה חדש שעדיין לא מבין מספיק, תוכלו לכתוב גם מהם המשחקים המומלצים לצפייה? מאמין שאני לא היחיד שאין לו את הידע הדרוש בשביל להחליט באיזה משחק לצפות.

    1. אני חושב שהמשחק הכי מסקרן המחזור זה טמפה ביי באקנירס מול ניו אורלינס סיינטס.
      אם הכל יתחבר לטמפה עם השינוי פנים הכמעט טוטאלי שעשו, הם עלשויות להיות קבוצה חזקה מאוד ומלהיבה. וניו אורלינס כבר כמה שנים בטופ של פוטבול יפה ואיכותי.

      1. זה והניינרס
        מעבר לאוהד שבי, אני מת לראות מה יצא מהזיווג של מארי והופקינס (שאני מאוד מחזיק ממנו) והופקינס מול שרמן. מעניין לדעת גם איך ייראה סיימונס שהוא אתלט על.
        חוץ מזה, לדעתי סופרבול הנגאובר הוא להתקפות. קבוצות עם הגנה חזקה פחות מושפעות ולכן אני צופה משחק יחסית מאוזן שילך לניינרס, נגיד 30:24, משהו כזה

    2. בסט משחקים הראשון הייתי ממליץ על בולטימור – קליבלנד, או סיאטל – אטלנטה. שני משחקים חשובים בתוך הבית שאמורים לספק פוטבול ברמה גבוהה.
      בסט המשחקים השני – טמפה ביי נגד ניו אורלינס. בריידי נגד דרו בריס. מומלץ בחום!

  3. איזה כיף עונה חדשה.
    אני עושה הכל כדי להיזהר מלפתח ציפיות ואז אתם באים ושמים לי מקלות בגלגלים…
    יהיה הזוי לראות את בריידי וריברס בקבוצות חדשות.

  4. שמישהו יעשה לי טאפ על הכתף כשתסיימו לחגוג את חזרת הליגה ויהיה אפשר לדבר על הפסקה הראשונה והבושה הגדולה שבהכנסת הפוליטיקה לבידור, דחיפת האישיות והדעות האישיות של השחקנים אל תוך הספורט הנקי והטהור שלנו (גם הכדורסל, לצורך העניין), שבכלל לא בנוי על זה שלמיליוני אפרו אמריקאים לא תהיה תקווה אחרת בחיים מלבד לחלום להיות האחד ממאה אלף שמשחק בו ולא נשאר פצוע זרוק באמצע הדרך, או לפחות התקווה היחידה לצאת מעוני ולהגיע לקולג'. עם זעזוע מוח או שניים בלבד.

  5. שואל שאלת תם, כי באמת אין לי מושג: האם הבוז נשרק על עצם הכנסת הדעות, או על הסוגיה הספציפית של בלק לייבס? וגם בתוך הסוגיה, האם הבוז הוא על האידיאולוגיה או על הפרקטיקה?
    שוב, אין לי מושג בנידון. אבל אולי דווקא יישור הקו היחסי ב nba, עם כתובות על הפרקט שלכאורה מסמלות יותר מאשר קריאה לשוויון, גרמו לסלידה של הציבור השמרן.

    1. לכל אחד ששרק בוז יש את הסיבות שלו, אולי סיבה מסוימת ואולי על כולן יחד.
      הליגה משחקת באש עם הכנסת פוליטיקה למגרש. לא רוצה לחשוב מה יקרה אם עשרות אלפי צופים ביציע יתחילו לריב בינם לבין עצמם על נושאים פוליטיים, גם ככה יש מספיק שנאה ספורטיבית.
      מהבחינה הזאת, מזל שאין הרבה קהל במגרשים.

  6. פריוויו מצויין, מקווה שתמשיכו ככה בשאר העונה. ואולי להוסיף המלצות צפייה? הייתי הולך על מינסוטה-גרין ביי או על הרדזון בשעת המשחקים הראשונה, וכמובן לסופרדום בניו אורלינס בשעת המשחקים השנייה

  7. לי הפוטבול קצת עבר מתחת לראדאר עם כל מה שקורה וגם קצת ירד לי מפוטבול של העונה הרגילה אבל טוב שחזרו.
    .
    סיינטס באקס וואחד משחק, פאקרס וייקינגס טוב פלוס והשאר נחמד מינוס

  8. כיף לחזור אם כי שתי המכות הגדולות של העונה (שללא ספק כולכם חשים בהן) , משחקים ללא קהל והעזיבה של דיגס את הוייקינגס קצת מורידים לי את ההתרגשות..

  9. נאיזה יום לדפוק בראש כמוני. אבל חייב לחזות ב-1 בקליפרס – דבבר, וב-4 גמר הטניס. ואז נפנה לפוטבול. אני מקווה לראות לפחות חצי מניו אורלינס נגד טמפב ביי מהסיבות הברורות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט