אירועי דיומא – 19.09.2020

כדורגל

פרמייר ליג – מחזור 2 / רועי ויינברג

14:30-אברטון-ווסט ברומיץ' (ספורט 1). על פניו זה נראה כניצחון קל של אברטון: הקבוצה שיחקה טוב נגד טוטנהאם, ניצחה בחוץ וראתה הופעות בכורה של חאמס רודריגז, אלאן ודוקורה שהרשימו לטובה. ווסט ברום חטפה 3 שערים מלסטר ונראה שעדיין לא הגיעה לפרמייר-ליג. יכול להיות שיהיה כאן משחק חד-צדדי.

17:00-לידס יונייטד-פולהאם (ספורט 1). כשהקבוצות נפגשו בצ'מפיונשיפ, לפני קצת פחות מ-3 חודשים, לידס ניצחה 0:3. ההתקפה של לידס עמדה במבחן האש הראשון שלה בפרמייר ליג כשהם הבקיעו 3 שערים נגד ליברפול באנפילד, ובמשחק הפרמייר ליג הראשון מאז 2004 באלנד רואד המארחת פייבוריטית כבדה.

19:30-מנצ'סטר יונייטד-קריסטל פאלאס (ספורט 1). משחק הבכורה של השדים האדומים בפרמייר ליג אחרי ששיחקו היטב בחצי השני של העונה שעברה. פרננדס, גרינווד, מרסיאל וראשפורד חוזרים העונה וקריסטל פאלאס יכולה להיות יריבה נוחה – אמנם ניצחה את סאות'המפטון במפגש האחרון ביניהם, אבל מדובר באחת הקבוצות החלשות בליגה.

22:00-ארסנל-ווסטהאם (ספורט 1). וויליאן בישל את שלושת שערי ארסנל נגד פולהאם כשהוא השתלב נהדר במערך של מייקל ארטטה. התותחנים יוכלו להמשיך לצבור ביטחון נגד ווסטהאם, לה זה המשחק הראשון העונה.

ליגה גרמנית – מחזור 1 / רועי ויינברג

*המלצת צפייה*: 19:30-בורוסיה דורטמונד-בורוסיה מנשנגלדבאך (ספורט 4). המשחק הראשון של 2 קבוצות ששיחקו כדורגל טוב בשנה שעברה: ג'יידון סאנצ'ו וארלינג האלנד תמיד שווים צפייה ושתיהן היו בצמרת בשנה שעברה עם 69 ו-65 נקודות.

16:30-קלן-הופנהיים (ספורט 4). חלק מחגיגה גרמנית שכוללת את רוב משחקי המחזור. אשתקד קלן כמעט ירדה, אבל זאת הזדמנות טובה לראות את הופנהיים, ובתקווה גם את עילאי אלמקייס.

סרייה א' – מחזור 1 / ניר מועלם :

21:45 ורונה – רומא, 2 ONE : בעונה הקודמת רומא ניצחה פעמיים את ורונה, והשבוע הופצו דיווחים בישראל שרומא רוצה לרכוש את מנור סולומון משחטייאר דונייצק, ונקווה שנוכל לראות אותו ברומא, כי אני מאמין שאצל רומא הוא יוכל לקבל דקות משמעותיות יותר, במיוחד לאור הפציעה של זאניולו שלא בטוח שיחזור לשחק העונה אחרי שנפצע במסגרת הנבחרת. חשוב לציין שרומא התחזקה העונה עם צירופם של : מחיטריאן, פדרו, ורטו, קרלס פרז ומאנציני. הימור – רומא לא בנויה בשביל להילחם על האליפות, אבל היא בהחלט יכולה להילחם על המקום הרביעי בליגה מול נאפולי, לאציו ומילאן, והיא תתחיל כבר היום עם ניצחון חוץ חשוב.

טניס / אלכס דוקורסקי

טורניר המאסטרס ברומא – רבע הגמר

מגיפת הקורונה, וההפסקה שהיא כפתה על עולם הספורט, גרמה למצב חדש ולא מוכר בענף הטניס. עונת החימר קוצרה משמעותית והוזזה לספטמבר, לאחר אליפות ארה"ב הפתוחה. השחקנים מתכוננים ל"רולאן גארוס", שיפתח בסוף ספטמבר, והדרך לשם עוברת בטורניר היוקרתי מסבב המאסטרס בבירת איטליה. רשימת הטניסאים כוללת את שני המדורגים ראשונים בעולם, נובאק דג'וקוביץ' ורפאל נדאל, שבינתיים נראים מצוין על המשטח האדמדם ב"עיר הנצח". שניהם שיחקו היטב בשני משחקיהם הראשונים, והיום, ברבע הגמר, הם יישאפו לפסוע צעד נוסף בדרך לשחזור הגמר ביניהם בשנה שעברה, אז הספרדי ניצח בשלוש מערכות.
מי שלא לוקחים חלק בטורניר הם הפינאליסטים של אליפות ארה"ב הפתוחה, דומיניק תים ואלכסנדר זברב, שמטבע הדברים העדיפו לנוח לאחר המאמץ בניו-יורק.

הנשים לוקחות חלק גם כן בטורניר ברומא ושדה השחקניות כולל טניסאיות מעולות, ביניהן סימונה האלפ, שמצטיינת על משטח החימר ולא השתתפה באליפות ארה"ב.

גברים

15:30 (ערוצי צ'רלטון): נובאק דג'וקוביץ' (סרביה)-דומיניק קפפר (גרמניה) – אין עוררין על זהות המועמד לניצחון, אך ראוי לציין כי הגרמני בן ה-26, שמדורג במקום ה-97 בעולם והעפיל לטורניר דרך המוקדמות, גבר בשמינית הגמר על הפתעת הטורניר, לורנצו מוצטי האיטלקי בן ה-18, שניצח ברומא, בין היתר, את סטניסלאס וואוורינקה וקיי נישיקורי.
22:00 (שעה משוערת): רפאל נדאל (ספרד)-דייגו שוורצמן (ארגנטינה) – הארגנטיני המצוין בן ה-27 משחק היטב על החימר והצליח בעבר לכפות משחקים צמודים על זוכה 19 המייג'ורס, אך האחרון יצא עם ידו על העליונה בכל תשעת המפגשים ביניהם.
מתאו ברטיני (איטליה)-קאספר רוד (נורבגיה) – הנורבגי המוכשר עורך הופעת בכורה בשלב רבע הגמר של טורניר מסבב המאסטרס.
דניס שאפובלוב (קנדה)-גריגור דימיטרוב (בולגריה) – הבולגרי, שמשטח החימר אינו נמנה על המועדפים עליו, ניצח בסיבוב הקודם את יאניק סינר, האיטלקי בן ה-19, אחד השחקנים המוכשרים ביותר בסבב.

נשים

13:00: סימונה האלפ (רומניה)-יוליה פוטינצבה (קזחסטן) – האלפ העפילה לחצי הגמר לאחר שיריבתה פרשה בפיגור מערכה ושבירה במערכה השנייה בעקבות פציעה.
אליז מרטנס (בלגיה)-קרולינה פלישקובה (צ'כיה)
– הצ'כית מגנה על התואר ברומא משנה שעברה. מרטנס שיחקה היטב באליפות ארה:"ב הפתוחה, בה הגיעה עד לרבע הגמר.
ויקטוריה אזרנקה (בלארוס)-גרביניה מוגורוזה (ספרד) – הבלארוסית, סגנית אלופת ארה"ב הטריה, משחקת נהדר בחודש האחרון וההפסד היחיד שלה, כאמור, הגיע במשחק על התואר בניו-יורק לנאומי אוסאקה. אזרנקה הפגינה הרבה ספורטיביות בסיבוב הקודם כשעזרה ליריבתה, דריה קסטקינה מרוסיה, לאחר שזו נקעה את קרסולה ונאלצה לפרוש מהמשחק.
יריבתה הספרדית היא שחקנית מצוינת, שזכתה בעבר, בין היתר, ברולאן גארוס, והגיעה בתלחילת השנה לגמר אליפות אוסטרליה.
מרקטה וונדרושובה (צ'כיה)-אלינה סביטולינה (אוקראינה) – הצ'כית, שהיתה אנונימית יחסית עד לפני כשנה וחצי, הפתיעה כשהגיעה לגמר הרולאן גארוס בשנה שעברה. יריבתה הינה שחקנית מצוינת, שנמצאת בצמרת הענף כבר מספר שנים ומשחקת היטב על כל המשטחים.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

הטור דה פראנס – קטע 20:

קטע 19 היה קטע גבעי שעניין לא מעט רוכבים בדבוקה. זה התחיל עם בריחת יחיד של הצרפתי רמי קבאנייה, שהחזיק רוב הקטע את הבריחה לבדו. זה החזיק פחות או יותר עד לשליש האחרון של הקטע. לאחר כמה התקפות עקרות, התפצלה מהדבוקה קבוצה חזקה במיוחד של קלאסיקנים ומאיצים, עם שמות כמו סאגאן, בנט, ואן אוורמאט, סטויבן, נסן וטרנטין. אלא שעל רוכב אחד כל השמות האלה לא עשו הרבה רושם – סורן קראו אנדרסן. הדני ייצר מהלך דומה לזה שראינו ממנו חמישה קטעים קודם לכן, עם בריחת סולו עוצמתית. החבורה ההטרוגנית מאחור לא הצליחה לשתף פעולה כראוי, וזה נגמר בניצחון נוסף, השני במספר לדני, והשלישי לקבוצת סאנווב במירוץ. כבוד. עוד ראינו שהמאבק על החולצה הירוקה הוכרע כמעט לחלוטין, כשסם בנט הצליח להקדים את פטר סאגאן בסיום וגם במיאוץ הביניים שלפני כן, מה שמבטיח מעשית את הזכייה בחולצה לאירי של קוויק סטפ. את חבורת ה-GC כל זה לא עניין, והיא הגיעה בנינוחות יחדיו אל קו הסיום. לפיכך תמונת ההובלה במירוץ לא השתנתה, ופרימוז רוגליץ' ממשיך להוביל במירוץ לפני פוגאצ'אר (57+), לופז (1:27+), פורט (3:06+), לאנדה (3:28+), מאס (4:19+), ייטס (5:55+), אורן (6:05+), דומולאן (7:24+) ו-ואלוורדה (12:12+).

קטע 20 הוא קטע הנג"ש היחיד של המירוץ, שיסיים את החלק התחרותי על ה-GC. כפי שקורה עם כמעט כל דבר אחר בטור הזה, גם הוא לא שגרתי למדי. זאת כי 36 הק"מ שלו מסתיימים בטיפוס הקשה של 6 ק"מ לפלאנש דה בל פי, או בתרגום חופשי לעברית – מקפצת הבנות היפות (ע"ש איזו אגדה צרפתית טראגית). הטיפוס הזה כיכב בלא מעט טורים בעשור הקודם, עם כמה הופעות זכורות לטוב של כוכבי הענף (בעיקר של כריס פרום), אך הוא אף פעם לא נכלל בקטע נג"ש. כפי שזה נראה כעת, לקטע לא תהיה השפעה בכל הקשור לזוכה במירוץ. המוביל פרימוז רוגליץ' הוא אחד השענים (וודאי המטפסים) הטובים בשטח, מה שאומר שבהחלט סביר שנראה אותו חוגג את הניצחון בקטע השני במירוץ. גם אם לא, קשה מאד להאמין שיאבד דקה לטאדיי פוגאצ'אר שמאחוריו בדירוג. לפיכך לקטע עשוייה להיות השפעה על מספר דברים אחרים. אחד מהם הוא המקום השלישי, שבו כרגע אוחז מיגל אנחל לופז. סופרמן הוא שען מזעזע למדי, בעוד שריצ'י פורט שאחריו הוא שען מצויין. פער הזמנים היחסית גדול בין השניים יהפוך את משימת הכניסה של הטסמני לפודיום לקשה למדי. עוד מאבק מעניין יהיה דווקא על החולצה המנוקדת, הנובע מהעובדה שסיום הקטע הוא בפסגה מדרגה 1, כשאך ורק הזמן במהלך הטיפוס לפסגה ייחשב לצורך הניקוד בקטגוריה. ריצ'ארד קאראפאז מוביל בקטגוריה עם יתרון של שתי נקודות על פוגאצ'אר ו-7 על רוגליץ'. הפסגה מקנה 10 נקודות לראשון שיגיע אליה, מה שאומר שייתכן מאד שהחולצה תחליף רוכב בסוף היום. אשר לזוכים פוטנציאליים נוספים מלבד רוגליץ' ופוגאצ'אר בקטע, הרי ששניים מחברי קבוצתו של רוגליץ', טום דומולאן ו-וואוט ואן ארט הם שענים מצויינים (כשהבלגי הוכיח במפתיע גם כישורי טיפוס יפים מאד במירוץ). ז'וליאן אלאפיליפ הוא עוד מועמד חזק לניצחון בקטע. שענים מצויינים אחרים שהגיעו לכאן, כטוני מרטין, סטפן קונג ובוב יונגלס, עשויים לתת תוצאה טובה, אם כי הטיפוס בסיום צפוי להיות בעוכריהם. יהיה מעניין אגב לראות אם מי מהרוכבים יחליפו את אופני הנג"ש לאופני מירוץ רגילות לפני הטיפוס המסיים, כפי שראינו בעבר (סיכוי גדול שקאראפאז יעשה זאת, היות ורק הזמן בטיפוס יעניין אותו). שום דבר מאלה לא אמור למנוע מרוגליץ' את הכנת השמפניות עבור הקטע בפאריס למחרת. שידור ביורוספורט ב-13:55.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 47 תגובות

  1. למי שרוצה לראות את השמינייה של באיירן….
    רק חבל שלא רואים את המסירה של יהושוע לסנה לגול השביעי, מעשה אומנות.
    https://www.youtube.com/watch?v=jIGykVs9e3A
    היונייטד פותחים עונה מול הפאלאס זה המשחק שלי להיום. מעניין איזה פוגבה יגיע לתחילת העונה הזו, זה של תקופת מורניניו או זה של החודש ושלושה שבועות של הגעת סלושייר? אם זה של האחרון ויצליח למשוך לעונה שלמה כזו, היונייטד ידברו חזק מאד בליגה וגם באירופה. אם יחזור לסורו, היונייטד ינסו למכור אותו אם יוכלו. השנה אין תירוצים!

    1. התחילה ושנה וכאילו שום דבר לא השתנה ביונייטד. אותה ההגנה הפרוצה אותו השוער דה לה שמטע שאין לו נוכחות וכריזמה.
      לא פלא שQPR מובילים…

  2. תודה גדולה לכל העוסקים במלאכה בדיומא – ניר, פאקו, רועי, אלכס, ואני יכול להוסיף גם את אהרון לקבוצה, וכמובן לעידו, רזי, אור, ומתן (שפעם היה חלק חש/וב מדיומא…) על התגובות המעידות על ידע רב בכדורגל ובאופניים.

  3. הקטע העצוב שמתארים את זה שם כנפילה שלו, וזו אמנם נפילה של רוגליץ', אבל לא נג"ש כזה גרוע.
    פוגצ'אר פשוט נתן קטע מדהים

  4. ושאפו ענק גם לגיא ניב. הישראלי הראשון לסיים את המירוץ הקשה בעולם.
    נקווה שבקרוב נראה ישראלי שגם תורם לקבוצה שלו מעבר לק"מ הראשונים והוא חלק אינטגרלי מעבר לרק לסחוב בזמן את הקטע.

  5. התצוגה של פוגאצר נדירה. הפרש הרבה יותר גדול מהפעם הקודמת שמספר שנים עקף את החולצה הצהובה – למונד עקף את לורן פיניון לפני 31 שנים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט