אירועי דיומא – 15.09.2020

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא calendar-appointment-agenda-schedule-planner_53876-31530-550x366-1-550x366-550x366.jpg

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

הטור דה פראנס – קטע 16:

קטע 15 לפני יום המנוחה, שהסתיים בטיפוס הקשה לגראן קולומבייה, נחשב לקטע מפתח במירוץ ובהחלט היה כזה. כפי שקורה לא מעט במירוץ, ראינו דומיננטיות של קבוצת יומבו ויסמה בחזית הדבוקה, אך דומה שזה הגיע לשיא בקטע זה. הקבוצה הצהובה הכתיבה קצב מהיר בחזית, שהפך לרצחני במיוחד בטיפוס לגראן קולומבייה, עת הבלגי וואוט ואן ארט נטל את ההובלה. בדיוק בנקודה שבה נאספו אחרוני הבורחים, נפל דבר בדבוקה כאשר זוכה הטור הקודם, איגן ברנאל, איבד לחלוטין מגע עם מתחריו, והחל לדמם זמן בצורה מהירה. זה נגמר לבסוף באיבוד של שבע וחצי דקות, מה שקובע שלראשונה מאז 2014 לא יהיה לנו מנצח מהקבוצה הבריטית שלו. עוד אחד שאיבד זמן רב באותה הנקודה היה נאירו קינטאנה, שחלום הזכייה שלו בטור נפגע גם הוא אנושות. הקצב הרצחני של הצהובים לא נרגע, והם הגיעו עם שלושה חברי צוות עד ל-500 מטרים מהסיום. כאן נמאס לרוגליץ', והוא פרץ קדימה, כשבעקבותיו פוגאצ'אר, פורט ולופז. כאן דווקא פורט הוותיק פרץ קדימה, כשצמד הסלובנים בעקבותיו. אלא שכפי כבר קרה במירוץ, את הפיניש המכריע נתן פוגאצ'אר, שגבר על רוגליץ' על הקו, בעוד שפורט משלים את הפודיום. לכוכב הסלובני הצעיר זהו הניצחון השני בטור הבכורה, ויהיה קשה להמר על כך שיהיה האחרון. כך שהקטע קבע למעשה שהתחרות שנקבל בשבוע האחרון של המירוץ תהיה דו ראשית, ובעיקר פנים סלובנית. לפיכך תמונת ה-GC כוללת את רוגליץ' בראש, ואחריו פוגאצ'אר (40+), אורן (1:34+), לופז (1:45+), ייטס (2:03+), פורט (2:13+), לאנדה (2:16+), מאס (3:15+), קינטאנה (5:08+) ודומולאן (5:12+).

קטע 16 כבר מביא אותנו לאיזור האלפים, עם הסיום באתר הסקי קוטה 2000 שעל גבול האלפים. עדיין, לא מדובר בקטע אלפי קלאסי – הטיפוס הקשה של היום יהיה הלפני אחרון למושרוט, שיזכה גם בשניות בונוס, בעוד שהטיפוס האחרון לקוטה 2000, 20 ק"מ אח"כ, יהיה קצר למדי. קטע שוודאי יזכה אותנו בעוד קרב בין חברי ה-GC, אם כי לא ברור בכמה אינטנסיביות – הרווחים מהקטע לא צפויים להיות גדולים, וקטע מחר הוא מפלצתי לחלוטין. לפיכך גם בהחלט ייתכן שנראה מנצח מהבריחה היום. שידור ביורוספורט ב-14:00.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. דוד תודה רבה.
    ידעת על מה שאתה מדבר שסימנת מראש את הקטע של יום ראשון …לצערי לא התפנתי לראות אותו .

  2. תודה פאקו.
    אולי בהזדמנות תכתוב פסקה שתיים או יותר על הרוכב הישראלי, על ההופעה שלו, ההשתלבות שלו, וההתרשמות שלך ממנו.
    זה יהיה נהדר לכאלו שבורים בתחום הרכיבה, כמוני למשל 🙂

    1. כרגע אין הרבה מה לכתוב, הוא נותן טור שקט וטוב, ואפשר לומר שהוא עומד בציפיות ואף מעבר לכך. בהינתן שלא ייפצע (חו"ח) או משהו כזה, אז אם יעבור את הקטע המפלצתי של מחר, הוא יוכל לסמן וי על הטור הזה.

          1. היינו מאד קרובים אור. תחשוב שאם באחת או יותר מהקבוצות עם איש צוות חיובי, איש הצוות הזה היה מדביק איש צוות אחר (במקרה הטוב) או רוכב (במקרה הפחות טוב), אז הטור היה נכנס למנעד של החל מטור עם כוכבית לזוכה ועד לביטול הטור כולו.

            1. קבוצה שתיים אולי, ביטול הטור לדעתי לא. ברגע שמתנהלים באחריות עם ריחוק ועונשים קבוצתיים זה היה לי ברור שהוירוס לא יתפשט (לפחות לא בין הקבוצות)

  3. תודה. אולי לא הייתה אף ]פעם תקופה עם כל כך הרבה ספורט: הטור ד-פרנץ. יו אס אופן שזה הסתיים. ]פלייאוף של NBA, פלייאוף מתחיל בבייסבול, ]פלייאוף בהוקי, והפוטבול החל את העונה. הראש מסתחרר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט