אירועי דיומא – 14.09.2020

כדורגל:

ליגת העל – מחזור 2 / ניר מועלם :

20:00 מכבי נתניה – בני סכנין, ספורט 4 : משחק שנדחה מיום שבת ויערך היום, אחרי שאלדד שביט מאמנה של סכנין נדבק בקורונה ומן הסתם לא יעמוד על הקווים היום, אך הסיבה שבגינה נדחה המשחק משבת להיום היא שתוצאות הקורונה של שחקני סכנין לא הגיעו בזמן, וחשוב לציין שהשוער של סכנין רמאדה נמצא חיובי גם כן לקורונה וזה בזמן שמוחמד קנדיל עדיין פצוע וככל הנראה לא יהיה כשיר להיום. נחזור קצת לכדורגל – נתניה הפסידה 3-2 להפועל באר שבע במחזור הפתיחה במשחק שיכל להיות אחרת לגמריי אם ג'וסוואה היה מורחק כמו שהיה אמור בדקות הראשונות אחרי מרפק לפנים של אלמוג כהן, אבל ג'וסוואה לא הורחק והם הצליחו לנצח את נתניה שנראתה לא רע, ובצד השני מגיעה אלינו סכנין שכרגע במקום האחרון אחרי שהפסידה בפתיחה 3-0 בבית לבני יהודה, במשחק שיכל להיגמר עם עוד כמה שערים לרשת של סכנין, בנוסף לזה כבר עלו שמועות על מעמדו של אלדד שביט, מאמנה של סכנין וביום חמישי הודיעה הקבוצה שהוא נכנס לבידוד, לכן יהיה מעניין לראות מי יעמוד על הקווים והאם המשחק יתקיים כמתוכנן. הימור – נתניה תנצח.

20:30 ביתר ירושלים – חדרה, ספורט 1 : משחק שנמצא בספק להיום ואולי לא יתקיים כי כל הצוות הניהולי של המועדון בראשות המאמן שרון מימר נמצאו חיוביים לקורונה ( הוא ו-3 מעוזריו), ובינתיים ממתינים עדיין לתשובות של השחקנים אך במצב הנוכחי לא ברור מי יוכל לעמוד על הקווים בחדרה, ולכן המשחק נמצא בספק, ועצם העניין שבבוקר המשחק לא ידוע אם יהיה משחק או לא קצת מראה על דרך ניהול הכדורגל בארץ. אם נדבר על כדורגל קצת אז ביתר מגיעה אחרי שניצחה בדקה האחרונה את הפועל חיפה 1-0 במחזור הראשון, ואילו חדרה מגיעה אחרי הפסד 2-1 למכבי חיפה. הימור – ביתר ירושלים בבית ומול חדרה ללא צוות מקצועי, צריכה לנצח את המשחק הזה.

פרמייר ליג – מחזור 1 / רועי ויינברג

20:00-שפילד יונייטד-וולבס (ספורט 2). משחק בין 2 קבוצות שסיימו את העונה הקודמת בחצי העליון של הטבלה ומשחקות כדורגל כמעט הפוך: וולבס תוקפת ללא הפסקה בזמן ששפילד משחקת כדורגל הגנתי יותר ומתבססת על שני בלמים משמעותיים בהגנה ובהתקפה. ההחלפה של דין הנדרסון בארון רמסדייל יכולה להשפיע מאוד על העונה של שפילד ואולי אפילו על הגורל בפרמייר-ליג, בזמן שוולבס תקווה להמשך ההתקדמות של דייגו ג'וטה ואדאמה טראורה.

22:00-ברייטון-צ'לסי (ספורט 2). טימו ורנר, האקים זייש, קאי האברץ וטיאגו סילבה בנו דרים טים בצ'לסי לצד הכישרון שהיה שם כבר עכשיו. הם הולכים לדרום אנגליה כדי לשחק נגד ברייטון, קבוצת מרכז טבלה סימפטית שהחתימה את אדם לאלנה מליברפול, ויצפו לניצחון רב שערים לפני הזינוק של מפלס הלחץ בסטמפורד ברידג'.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

טירנו אדריאטיקו – קטע 8 ואחרון:

קטע 7 של המירוץ היה קטע גבעי מאד בסגנון הקלאסיקות, עם סיום בשיפוע. כצפוי בכזה קטע, קיבלנו כאן קבוצת בריחה גדולה עם שמות כואן דר פול, ויסקונטי ודילייה. לאחר הרבה אקשן בתוך הקבוצה, קיבלנו בריחת סולו של האיטלקי מתיאו פאברו, כשכמה מחברי הבריחה רודפים אחריו. זה החזיק מעמד עד ל-200 מטרים האחרונים, שם מתיו ואן דר פול עבר אותו בשעטה, והמשיך אל עבר הניצחון. לכוכב ההולנדי, שזכה בלא מעט מירוצים בעונה שעברה לאחר המעבר מהסייקלוקרוס, זהו הניצחון הראשון העונה מלבד הזכייה באליפות ארצו. אשר למתחרי ה-GC, אלה ברובם הגיעו כ-10 שניות לאחר המנצח, ולכן לא קיבלנו שינויים גדולים בדירוג. לפיכך סיימון ייטס עדיין מוביל במירוץ לפני מייקה (16+), תומאס (35+), ולאסוב (49+), מסנאדה (57+), קלדרמן (59+), וודס (1:22+) ונוקס (1:26+).

קטע 8 של המירוץ הוא קטע נג"ש קצרצר (10 ק"מ) ושטוח ברחובות העיר האדריאטית סן בנדטו דל טרונטו. לא נראה שתהיה לו השפעה על זהות המנצח. סיימון ייטס המוביל הוא שען סביר, ראפאל מייקה שאחריו הוא שען גרוע למדי, וגראן תומאס הוא שען מצויין, אך לא סביר שיצליח להדביק את הפער מייטס במרחק הקצר של הקטע. אשר לתחרות על הקטע עצמו, הרי שמלבד תומאס, יש לנו כאן כמה שענים מצויינים כויקטור קמפנארטס, יוס ואן אמדן, מאצ'יי בודנאר ואלכס דאוסט מ-ISN, וגם למייקל מתיוס יש היסטוריה טובה בקטעי נג"ש קצרים. שום דבר שאמור למנוע מייטס את חגיגת הניצחון במירוץ היוקרתי. ניתן לצפות במירוץ בלינק הזה ב-14:20.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. ייטס לא משתתף בטור דה פראנס?
    בטור מהשבוע הקודם ראיתי את שמו מופיע גם בסיקור טור האופניים הזה וגם בסיקור הטור דה פראנס.

    1. ייטס משתתף בטור דה פרנס וייטס משתתף בטירנו-אדריאטיקו.
      בראשון קוראים לו אדם ובשני קוראים לו סיימון. לגמרי לא במקרה הם חולקים את אותו DNA ואותו תאריך לידה.

            1. בממוצע אנחנו תקינים.

  2. תודה לניר, רועי ולפאקו.
    כולם כמובן כבר מעודכנים בזכיית הבכורה של דומיניק תים באליפות ארה"ב הפתוחה (ובתואר מייג'ור). האוסטרי בן ה-27 חזר מפיגור שתי מערכות וגבר על אלכסנדר זברב במשחק רב תהפוכות (הגרמני בן ה-23 הוביל עם שבירה בתחילת המערכה החמישית, הגיש לניצחון במשחק והיה גם ביתרון של "שבירה קטנה" בשובר השוויון).
    בשבועות הקרובים המוקד ינוע מזרחה, ליבשת אירופה, שם תשוחק עונת חימר קצרה מהרגיל, שתגיע לשיא בעוד כשבועיים, עם פתיחתה של אליפות צרפת הפתוחה, הרולאן גארוס.

    בנושא מעט אחר. אמש התקיימה תחרות אתלטיקה גדולה באצטדיון האולימפי בברלין. רק כ-3,500 צופים הורשו להיכנס לאצטדיון עקב מגבלות הקורונה.
    בתחרות הושגו מספר תוצאות מעולות. קארסטן וארהולם הנורבגי שבר את שיא התחרות בן 40 השנה של אדווין מוזס הגדול (47.17) וקבע 47.08. ארמנד דופלנטיס קפץ במוט ל-5.91מ'. ראוי לציין כי שני האחרונים זכו באותו האצטדיון בבירת גרמניה באליפות אירופה לפני כשנתיים. כריסטיאן טיילור מארה"ב, אלוף אולימפי כפול ושלוש פעמים אלוף עולם בקפיצה משולשת, ניצח עם תוצאה יפה של 17.57מ'.

    אלופת אירופה נוספת שהצטיינה בתחרות היא לורה מויר. הסקוטית המצוינת קבעה את תוצאת השנה בעולם ל-1,500 מטר, 3:57.40.

      1. אשמח מאוד לראות אותו שובר שיא עולם ומנצח גם במשחקים האולימפיים. הוא גם האדם היחיד שירד פעמיים מ-47 השניות במרחק הזה. היציבות שלו מרשימה מאוד וכיף גם לראות אותו בטלוויזיה. משהו בשפת הגוף שלו מקרין הרבה חיוביות ונחישות.

        הגם שנראה כי הוא מתקרב לשבירת שיאו בן 28 השנה של קווין יאנג (46.78), קשה לחזות את התפתחויות העניינים. היו מקרים לא מעטים של אתלטים שהתקרבו לשיאי עולם ותיקים כאלה, אך לא שברו אותם בסופו של דבר (דוגמא אחת היא בלאנקה ולאסיץ' הקרואטית המצוינת, שהיתה לא רחוקה לשבור את שיאה העולמי של סטפקה קוסטדינובה הבולגריה, שנקבע ב-1987, בקפיצה לגובה לפני כ-13 שנה, אך הדבר לא צלח בסופו של דבר). קיימות כמובן גם דוגמאות שונות – אתלטים ש"סגרו" בהדרגה על השיא ושברו אותו. כך עשה, למשל, וייד ואן נייקרק במיאוץ ל-400 מטר במשחקי ריו.

        צריך גם לזכור כי עונת המסלולים עומדת להסתיים ולורהולם, שכרגע אין לו מתחרים ממשיים פעילים (שני יריביו הגדולים, סמבה הקטארי ובנג'מין ריי, לא חזרו לפעילות תחרותית לאחר פגרת הקורונה), כבר לא נשארו הרבה תחרויות העונה.

        היבט נוסף שמסקרן אותי בקשר לורהולם הוא מהירותו ל-400 מטר ללא משוכות. השיפור שלו בתוצאות מיוחס (גם) לשיפור במהירותו. שיאו האישי הוא 44.75 ונקבע לפני שנתיים. ניתן להניח כי הוא מסוגל לשפר די משמעותית את התוצאה היפה הזאת. השאלה עד כמה.

  3. תודה אלכס
    היה אתמול משחק ענק לפנתאון מאז ניצח אגאסי את מדבד בגמר הרולן גרוס 98 אני לא זוכר מחיקת פער 2 מערכות בגמר
    יצאתי אדיוט כאשר חזיתי טיול לתים …אבל אלכס אני מבטיח לך שגם בפיגור 2-0 במערכות כאשר ראיתי שתים הוריד 5-1 ל 5-4 אפילו שהפסיד האמנתי שהוא ינצח את המשחק …

    תודה רבה על האתלטיקה מוזס היה אתלט נהדר מי יודע איזה שיא נוסף שייך אליו ?

    1. אולי רצף השנים שבהן היה בלתי מנוצח. נדמה לי מ-1976 עד 1987. החרם האמריקאי על משחקי מוסקבה מנע ממנו, כפי הנראה, להוסיף מדליית זהב אולימפית נוספת (לזכיותיו במונטריאול ולוס אנג'לס).

      לגבי גמר הטניס. חשבתי גם שתים יינצח בקלות יותר, אבל זברב, שהעלה משמעותית את רמתו בגרנד סלאמים השנה, שיחק נהדר. הוא חבט היטב את מכות הפתיחה שלו, חבט הרבה ווינרים עם כף ידו, עלה בהצלחה לרשת הרבה פעמים ונע בצורה מהירה וזריזה ביותר על המגרש, מה שלא מובן מאליו בהתחשב בגובהו, 1.98.

      1. אלכס נכון מאד היה מעל 120 ניצחונות ברצף כמדומני אני אישית לא אשכח את הניצחון שלו בגמר 87 באלפיות על פני שני יריבו אחד מהם גרמני
        לגבי הגרמני מעניין מאד מתי היה האחרון שמוחק 2 מערכות בחצי הגמר ושומט 2 מערכות בגמר ….אם בכלל היה כדבר הזה .

        1. בהחלט שאלה מעניינת לגבי הטניס. אינני יודע, למען האמת.
          מוזס הקדים אז אצן מעולה מגרמניה המערבית, הראלד שמיד, בעל שיא אישי של 47.48, שזכה במדליות רבות בכל המפעלים הבינלאומיים הגדולים.

  4. פיליפו גאנה לוקח (כצפוי) את הנג"ש בטירנו אדריאטיקו.
    ייטס שומר על החולצה הכחולה כשתומאס מדלג מעל מייקה למקום השני.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט