חלום הקיץ שלי (21) – יוטה / גילעד זריצקי

אחרי שהג'אז עפו בסיבוב הראשון של הפלייאוף, התחזקו בקיץ באופן משמעותי כשצרפו לקבוצה את מייק קונלי (טרייד) ואת בויאן בוגדנוביץ' (שוק חופשי), והתחילו את העונה עם ציפיות להיות (כמעט) קונטנדרים. במהלך העונה גייסו את ג'ורדן קלארקסון, בטרייד עם קליבלנד, שהביא איתו יכולת התקפית מהספסל. לבועה הג'אז הגיעו ללא בוגדנוביץ' שהתאושש מניתוח ביד, ולאחר סיום חלש של העונה הגיעו לפלייאוף עם מאזן של 44 נצחונות ו-28 הפסדים, במקום השישי במערב. בסיבוב הראשון בהובלתו של דונבן מיטשל עלו להובלה של 3-1 על דנבר, אבל הפסידו את שלושת המשחקים הבאים וסיימו את העונה עם החטאה דרמטית של מייק קונלי על הבאזר.

הג'אז בנוים על שני כוכבים, דונובן מיטשל ורודי גובר. מיטשל, הבחירה ה-13 ב-2017, נכנס בסערה בליגה  וממשיך להשתפר כל עונה עד לרמת אולסטאר במערב הסופר תחרותי השנה. מיטשל הוא סקורר מצוין (24 נקודות למשחק) שקפץ מדרגה בפלייאוף עם שני משחקים של 50+ נקודות וסדרה מצוינת עם 36 נקודות למשחק. מיטשל על חוזה רוקי העונה וכמובן שאחתים אותו בתחילת העונה על הארכת חוזה מקסימלית. רודי גובר, האולסטאר השני, הוא מגן הטבעת הטוב בליגה (2 בלוקים למשחק) ורולר מצוין, ירוויח 27 מיליון לעונה הבאה.

מייק קונלי, בויאן בוגדנוביץ', ג'ורדן קלארקסון וג'ו אינגלס משלימים את שאר החמישיה (והשחקן השישי). קונלי היה מהרכזים הפותחים הבולטים בליגה בעשור הקודם (שערוריה שלא נבחר מעולם לאולסטאר!), אך לא מימש את הציפייה ממנו להיות הכוכב השלישי של הקבוצה (ירד מ-21 נקודות בעונה שעברה בממפיס ל-14 העונה). בוגדנוביץ' בעונת שיא (20 נקודות למשחק) עם קליעה מצוינת משלוש (41% ב-7 ניסיונות למשחק), ויכולת בקלאץ' עם שני סלי ניצחון העונה, ירוויח 19 מיליון בממוצע לשלוש העונות הקרובות. ג'ורדן קלארקסון, סקורר מצוין מהספסל (16 נקודות למשחק), מסיים את החוזה ואחזיר אותו לחוזה ארוך טווח על כ-12 מיליון לעונה. ג'ו אינגלס, 3 שעושה הכל על המגרש, משחק הגנה, קולע מרחוק (40% ב-5 ניסיונות למשחק), ומוסר ברמה גבוהה מאוד (5 אסיסטים למשחק), ירוויח 12 מליון בממוצע לשנתיים הבאות. 

רויס אוניל, טוני בראדלי, עמנואל מודאיי, וג'ורג' ניאנג משלימים את הספסל. אוניל, שחקן הגנה מצוין שגם קולע משלוש (38% ב-3 ניסיונות למשחק), ירוויח 9 מיליון לעונה לארבעה העונות הבאות. בראדלי, גובר לעניים, ירוויח 4 מיליון בעונה הקרובה. מודאיי, רכז סקורר מהספסל, מסיים חוזה. ניאנג, קלעי (40% ב-3 ניסיונות משלוש למשחק) על חוזה מינימלי לעונה הקרובה.

אני מתכנן לבנות סביב השלד הקיים ולהשתפר כמה שאפשר מייד כדי לשכנע את גובר להישאר בתום העונה כשהחוזה שלו מסתיים. הייתי מנסה לשדרג את עמדת הרכז עם כריס פול תמורת קונלי (חוזה מסתיים), בראדלי (פוטנציאל) ובחירת סיבוב ראשון של 2023. בבחירה ה-23 בדראפט אבחר באייזיה סטוארט, הפרשמן מוושינגטון, סנטר ענק שמגן טבעת ולוקח ריבאונדים ברמה גבוהה שלדעתי מוכן לתרום מייד, כדי שיחליף את בראדלי שהעברתי בטרייד. 

לסיכום, החמישיה תכלול את פול, מיטשל, אינגלס, בוגדנוביץ' וגובר עם מודאיי, קלארקסון, רויס אוניל, ניאנג, ואייזיה סטוארט מהספסל. הקבוצה, שרצה ביחד כבר כמה שנים, תהיה בצמרת המערב ותתחרה על אליפות. אם לא נצליח להגיע לגמר המערב אני מצפה שגובר יחליט לא להמשיך בקבוצה. במקרה כזה, ביחד עם הצניחה הצפויה של פול, הקבוצה תדעך לבינוניות בעונות הבאות.

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. קלארקסון נתן עונת חוזה יפה הוא לא יחתום על משהו פחות מ15. מה גם שלדעתי הקיץ הבא קריטי לג'אז ולא הייתי רוצה להרוג את היכולת שלי לצרף שחקנים חופשיים שם.

    1. חוזה כזה לקלארקסון בעייתי אם בונים לעתיד הרחוק. אני רוצה לבנות קונטנדרית לשנה הקרובה ולכן מוכן לשלם לו אפילו 15 מיליון אם זה יהיה השווי שוק שלו.

  2. אני גם לא בטוח כמה אני רוצה להשקיע מחדש בגובר את הסכומים שידרשו. בסך הכל שחקן מאד מוגבל התקפית.

  3. הרעיון להביא את פול בטרייד לא משהו(בלשון המעטה), יוטה זה מה שיש, ועם זה ננצח, מה רע באטלנטה?
    אני אישית פחות מתחבר לסגנון של גובר, העניין שהמערב עם דנבר, ו הלייקרס, מכיל גבוהים התקפיים טובים, ואתה רוצה גבוה שיכול לתת גוף עליהם.
    כמו שעידו כתב למעלה, יוטה צריכה בעיקר לשמור על גמישות. תקציבית.
    בנוסף, לא הייתי מספיד את הציוות קונלי מיטצ'ל כזה מהר.

    1. הצמד קונלי-מיטשל התחיל להשתפר לקראת סוף העונה, אבל לדעתי חסר לג'אז כוכב שלישי כדי להיות קונטנדרים, וקונלי כבר לא יהיה הכוכב הזה.

  4. תודה גלעד.
    .
    מיטשל מתפתח לשחקן ענק, אך אם לא יביאו את החלקים המשלימים הוא יעשה ויברח. נשמע שאתה מכוון ללכת על כל הקופה כבר בעונה הקרובה ואחר כך לחיות בבינוניות, אך פול הוא לא החלק הבעייתי בסיפור אלא בעמדות 4-5. גובר מוגבל התקפית ובפלייאוף הוא מיסמאצ נדרש שפוגע בקבוצה.
    .
    אני הייתי מנסה ללכת על טרייד להבאת סימונס והוספת קלעים לספסל

    1. להביא את סימונס זה רעיון מצוין אבל אני לא יודע כמה הוא ריאלי כי השמועות אומרות שהסיקסרס רוצים לנסות עונה נוספת בהובלת סימונס ואמביד.

  5. חושב שהם צריכים עוד עונה אחת בסגל הקיים (כשהיה שיפור בשילוב של קונלי לקראת סוף העונה, גם בלי בוגדנוביץ' וגם במשחקים איתו אחרי האול-סטאר) ולאחר מכן לחשוב על הכיוון של הסגל כי הם היו מאוד קרובים לסיבוב השני גם בלי ספסל

    1. סיבוב שני לא יספיק, כדי להתמודד על אליפות צריך להשתדרג עכשיו לפני שגובר מסיים חוזה ומתפתה לעזוב.

  6. תודה על הפוסט
    יוטה זו שאלה טובה, קבוצה סבבה, האם רוצה להפוך לקונטנדרית השנה? לעשות מהפכה בסגר, מסכים איתך שילכו על השלד הקיים.
    אולי טרייד על קונלי יכול להיות טוב, השאלה מה אפשר לקבל עליו. נתנו פלייאוף מצוין ויש עוד אפסייד עם מיטשל וקלרקסון הצעירים. קלעי שלוש סביב מיטשל זו תוספת טובה, עוד בוגדנוביץ

  7. ראיתי איפשהו את האפשרות להחלפה של קונלי בפול. כמו שפול משחק הוא שדרוג על קונלי, בטח שבשלוש שנים האחרונות פול הראה שאין לו בעיה לשחק לצד גארד דומיננטי או לחלוק בכדור.
    יוטה שווים עוד ריצה עם הסגל הקיים, בטח עם בוגדנוביץ' בריא. השאלה המרכזית היא גובר וכמה יהיו מוכנים לשלם לו וכמה הוא חושב שמגיע לו. מניח שלג'אז שווה לבדוק את שוק הטריידים עבורו.

  8. אני חושב אחרת לגמרי.
    .
    קונלי הגיע בפלייאוף ואפשר לבנות עליו לעונה הבאה. סימן השאלה הוא הפציעות וזה נכון גם לגבי כריס פול, ופול אולי טוב יותר אבל גם יותר יקר ולא ידוע איך יסתדר עם מיטשל.
    .
    חריג לעניין זה – אם הקליפרס מחליטים לעשות שינוי משמעותי, והם לא, אבל אם, אז אפשר לדבר על פול ג'ורג' ועוד משהו ליוטה עבור קונלי. יוטה מרוויחה סמול אמיתי, הקליפרס מקבלים פוינט גארד אמיתי. אבל כאמור, זה לא יקרה.
    .
    על גובר הייתי מוותר. אחלה שחקן אבל סנטר בלי קליעה מבחוץ לא שווה 27 מיליון דולר בליגה של היום, אולי רק אמביד. אם מישהו, כמו הקליפרס למשל, חושב אחרת, הוא מוזמן לקבל את גובר ועוד משהו (קלארקסון בסיין אנד טרייד? הקליפרס, מסתבר צריכים קלעים מלבד לו-וויל), עבור פול ג'ורג' וזובאץ' למשל.
    .
    עוד נקודה – צריך לשאול את מיטשל מה הוא רוצה, זה כמו לוקה, גם אם קרוב לוודאי שיחתום בכל מקרה על הארכת חוזה, זה לא מספיק, הוא צריך להרגיש שבונים סביבו קבוצה שמתאימה לו.
    .
    תודה גלעד.

    1. כריס פול הוא שדרוג משמעותי ביחס לקונלי וגם יהיה מנטור מצוין למיטשל (כמו שהוא לשיי).

      טרייד עבור פול ג'ורג' זה גם רעיון טוב בעיני. קצת דומה באופי לטרייד על פול, מוסיפים כוכב שהופך אותם לקונטנדרים ומאבדים גמישות לשנים הבאות. זה ממש לא ריאלי שהקליפרס יתנו את ג'ורג' עבור קונלי ואני לא מוכן לוותר על גובר בשביל ג'ורג'. מה דעתך על קונלי, בוגדנוביץ' ובחירה עבור ג'ורג' ובברלי?

      מסכים מאוד עם הנקודה האחרונה. מיטשל הוא הבסיס של הקבוצה לפחות לחמש השנים הקרובות וצריך להשאיר אותו מרוצה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט