אירועי דיומא – 13.09.20

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא calendar-appointment-agenda-schedule-planner_53876-31530-550x366-1-550x366-550x366.jpg

כדורגל :

ליגת העל – מחזור 2 / ניר מועלם :

20:30 הפועל תל אביב – אשדוד, ספורט 3: שתי קבוצות שפתחו את הליגה בצורה לא טובה, כאשר הפועל הפסידה במשחק הבכורה 2-1 לכפר סבא, ואילו אשדוד ששיחקה טוב יותר מק"ש הפסידה בבית 2-0. הימור – הפועל תל אביב לא תצליח לנצח את המשחק, ואני אהמר אפילו על ניצחון של אשדוד.

*שווה צפייה* 21:00 מכבי חיפה – הפועל באר שבע, ספורט 5: משחק מאוד מסקרן בין שתי קבוצות מהחזקות בליגה, כאשר אחת מהן לפחות לא תהיה מושלמת אחרי המשחק היום, כאשר שתיהן פתחו את העונה עם ניצחון, כאשר ב"ש ניצחה 3-2 את נתניה, ואילו חיפה ניצחה 2-1 את חדרה. חשוב לציין שמכבי חיפה שיחקה ברביעי האחרון בסמי עופר במסגרת הליגה האירופית וניצחה את זלזניצר הבוסנית 3-1, וביום חמישי גם באר שבע וגם חיפה אמורות לשחק בליגה האירופית, כאשר הפועל ב"ש תפגוש את לאצ'י באלבניה, ואילו חיפה אמורה לארח את קאיראט בסמי עופר, לכן אני די בטוח שתהיה כאן גם מטרה לשמור על כמה מהשחקנים לאירופה. הימור – מכבי חיפה איכותית יותר ובבית היא תנצח את המשחק.

פרמייר-ליג – מחזור 1 / רועי ויינברג

16:00-ווסט ברומיץ'-לסטר סיטי (ספורט 1). ג'יימי וארדי מתחיל את העונה עם לסטר שפתחה נהדר את 2019/20 וקרסה בסיום העונה. הם ינסו לאיים שוב על ליגת האלופות והצגה במשחק הראשון נגד העולה החדשה תהיה שלב נהדר בדרך לשם.

*המלצת צפייה* 18:30-טוטנהאם-אברטון (ספורט 1). חאמס רודריגז יכול לעשות בכורה באברטון לצד אלאן ודוקורה, בקישור המתחדש של קרלו אנצ'לוטי ששואף להפתיע ולהכנס לטופ 6. טוטנהאם החתימה שחקני פרמייר ליג מוכחים כמו מאט דוהרטי ותנסה להגיע גבוה בעונה השנייה של מוריניו במועדון.

טניס / אלכס דוקורסקי

אליפות ארה"ב הפתוחה – גמר הגברים

מספר מילים על גמר הנשים (פירוט נרחב יותר על מהלך המשחק ניתן לקרוא בתגובות בדיומא של אתמול, ה-12.09). מאז זכייתה באליפות אוסטרליה בשנה שעברה, נאומי אוסאקה היתה רחוקה מעט מכושרה הטוב שלשיאו הגיעה בין ספטמבר 2018, עת זכייתה בסלאם הבכורה שלה בארה"ב, לינואר 2019, בו כאמור הניפה את התואר במלבורן. היא החליפה מאמן ולא היתה במיטבה. בשלושת השבועות האחרונים, כולל טורניר סינסינטי (שנערך השנה בניו-יורק), היא העלתה את הרמה ואמש חזרה מפיגור מערכה (ושבירה, בתחילת המערכה השנייה) וגברה על ויקטוריה אזרנקה בגמר הטורניר, 1:6, 6:3, 6:3, בדרך להנפת תואר מייג'ור שלישי בקריירה. הבלארוסית בת ה-31 עברה אף היא שלושה שבועות נהדרים שבהם חזרה לצמרת הגבוהה של טניס הנשים, שבה כבר שהתה בתחילת העשור הקודם. פציעות, לידה ובעיות אישיות פגעו משמעותית בכושרה בשנים האחרונות, אך ילידת מינסק (כמו כותב שורות אלה), שמתגוררת מגיל 15 בארה"ב, הראתה הרבה נחישות ונקווה שתמשיך להצטיין על המגרש גם בשנים הבאות.

הלילה יגיע הטורניר המרתק לסיומו. מעבר להכתרת אלוף חדש בניו-יורק (ובטורניר גרנד סלאם, באופן כללי), הטורניר ייזכר, בין היתר, עקב המשחקים שנערכו בו ללא קהל ובגלל הרחקתו מן האליפות, בנסיבות חריגות, של נובאק דג'וקוביץ', מי שזכה ב-17 תארי גרנד סלאם (ובלתי מנוצח העונה).

23:00 (יורוספורט): דומיניק תים (אוסטריה)-אלכסנדר זברב (גרמניה) – אהרון שדה הקל עליי משמעותית כשפרט באופן מעמיק בדיומא של אתמול (ה-12.09. ראו בתגובות) על שני הטניסאים המעולים הללו, דרכם אל הגמר והיסטוריית המפגשים ביניהם, בה מוביל האוסטרי בן ה-27 עם שבעה נצחונות, כולל בתחילת השנה בחצי גמר אליפות אוסטרליה הפתוחה, לעומת שני הפסדים. תים שחקן מנוסה יותר ותהיה זאת הופעתו הרביעית בגמר טורניר מייג'ור והפעם הראשונה בה יגיע כמועמד לניצחון (שלוש הופעותיו הקודמות במשחקים על התואר, פעמיים מול נדאל בפריז ופעם אחת מול נובאק במלבורן, שוחקו מול טניסאים שהמגרשים הללו נחשבים ל"ביתיים" לכל דבר עבורם, לאור הישגיהם בהם). מעניין גם כיצד יתמודד פסיכולוגית עם היותו פייבוריט. האוסטרי, שחגג את יום הולדתו במהלך האליפות, הוא שחקן "שלם" יותר מיריבו/חברו בן ה-23, שתלוי הרבה במכת הפתיחה החזקה שלו שמתבצעת ממרום שני המטרים שלו. האחרון, שיופיע לראשונה בגמר של מייג'ור, חזר בשני משחקיו האחרונים מפיגור של מערכה ושתי מערכות, בהתאמה, וכל עוד ישמור על חבטות ההגשה שלו, הוא יוכל להתמודד בצורה שווה עם האוסטרי. פרט מעניין על תים. מאמנו מזה כשנתיים (לפני כן, התאמן הרבה שנים, מאז ילדותו, תחת המאמן האוסטרי המצוין, גונטר ברסניק) הוא ניקולאס מאסו היהודי-צ'ליאני, בן לאמא יהודיה ואבא לבנוני/פלשתיני. מאסו הגיע לשיא הקריירה שלו במשחקים האולימפיים באתונה 2004, כשזכה בזהב הן ביחידים והן בזוגות. יריבו צרף לצוות שלו (שכולל את אביו ואחיו), החל מיולי האחרון, את שחקן העבר המצוין, דויד פרר הספרדי, שלבטח יוכל לתרום לו לא מעט מנסיונו ומהידע המקצועי שלו.

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה:

גראנד פרי טוסקנה:

המירוץ של השבוע שעבר במונזה היה ללא ספק המפתיע ביותר בעונה הנוכחית. זאת לאחר שלואיס המילטון נענש ב-10 שניות על כניסה לא חוקית לפיט לאחר תאונה. מי שניצל זאת עד תום היה פייר גאסלי מקבוצת אלפא טאורי (טורו רוסו לשעבר), שזכה במירוץ לפני קרלוס סאינז ולאנס סטרול – פודיום מפתיע לכל הדיעות. המילטון ממשיך להוביל בדירוג הנהגים עם 164 נקודות, לפני ורסטאפן (117) ובוטאס (110).

העונה הנוכחית ממשיכה להביא לנו חידושים, ולפיכך נקבל בפעם הראשון מירוץ בטוסקנה, במסלול הנקרא מוג'לו. משהו שוודאי לא יהיה חידוש הוא העובדה שהמילטון יזנק מהפול פוזישן, כשאחריו יזנקו בוטאס, ורסטאפן ואלבון. שידור בספורט 5 לייב ב-16:00.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

הטור דה פראנס – קטע 15:

קטע 14 של אתמול היה אמור להיות אחד שמיועד לקבוצת בריחה, אלא שקבוצת בורה חשבה אחרת. הקבוצה הגרמנית זיהתה היטב שתחילת הקטע, שכללה מספר טיפוסים, לא מתאימה לאוחז בחולצה הירוקה, סם בנט. לפיכך היא הגבירה את הקצב בחזית, מה שלא נתן הרבה מוטיבציה לבריחה. החלק הראשון של התכנית עבד היטב, כשפטר סאגאן לקח את המקום השלישי במיאוץ הביניים (אחרי שני בורחים), בעוד שבנט (ואיתו מאיצים נוספים כויוויאני ויואן) נותר הרחק מאחור. בורה יחד עם CCC המשיכו למשוך בחזית, והדבוקה המשיכה בקצב מסחרר עד לטיפוסים הקצרים שלפני הסיום. בנקודה זו מתקפה רדפה מתקפה, עם כאלו מרוכבים כאלאפאליפ, ברנאל וקאמנה. אלא שקבוצה אחת עשתה כאן "בית ספר" לכולן – סאנווב. סדרה של מתקפות מאת רוכבי הקבוצה, קודם טיש בנוט, אח"כ מארק הירשי ולבסוף הקטלנית מכולן של סורן קראו אנדרסן 3 ק"מ לסיום, הכתיבו את זוכה הקטע. הבריחה של אנדרסן החזיקה מעמד עד לקו, כשכל שנותר לדבוקה היה להיאבק על פרסי הניחומים (מזגץ' וקונסוני). לרוכב הדני זהו ניצחון הגראנד טור הראשון, שיהיה השני בטור זה לקבוצה הגרמנית הסימפטית. סאגאן, שהגיע רביעי, יכול להתנחם אולי בכך שצמצם את הפיגור מבנט במאבק על החולצה הירוקה ל-44 נקודות, אם כי לא בטוח שזה יעזור לו בכך. תמונת ה-GC נותרה ללא שינוי, כשרוגליץ' עדיין מוביל, ואחריו פוגאצ'אר (44+), ברנאל (59+), אורן (1:10+), קינטאנה (1:12+), לופז (1:31+), ייטס (1:42+), לאנדה (1:55+), פורט (2:06+) ומאס (2:54+).

*המלצת צפייה* קטע 15 הוא ללא ספק אחד מקטעי המפתח של הטור הזה. הקטע נערך בהרים של מזרח צרפת, בואכה האלפים, כשבניגוד לרוב הקטעים שאנו רואים בטור, הוא מסתיים בפסגה מוכרת – הגראן קולומבייה. הפסגה הזו שווה צפייה קודם כל חזותית, בגלל ה"שרוכים" – אותם פיתולים מרהיבים לאורך הרכס. אלא מעבר לכך, מדובר גם בסיום הקשה ביותר שאנו רואים עד כה בטור, והראשון בדרגת HC, כ-18 ק"מ בשיפוע ממוצע של 7 אחוזים. זה מגיע אחרי שני טיפוסים אכזריים גם כן, בשם הפרומנטל והקול דה לה ביש, של מעל 8 אחוזים כ"א. בניגוד לקטע שראינו לפני יומיים, כאן יש למי מהרוכבים הזדמנות ליצור פער זמן גדול על המתחרים, או לאבד את המירוץ מהצד השני. רוכב שינסה לנצל את ההזדמנות הוא איגן ברנאל, אחד שצריך את הפער הזה, והטיפוס הזה הוא בפרופיל שיכול בהחלט להתאים לו. אלא שכפי שהמירוץ הזה נראה בינתיים, לא בטוח שהצמד הסלובני בראש הדירוג יאפשר לו לעשות זאת. די ברור שהמאבק בתוך הצמד יהיה אף הוא במוקד הקטע, כשהניסיון של המירוץ מראה שניתן לצפות להתקפות של פוגאצ'אר, עם התקפות נגד של רוגליץ'. אגב, מארגני המירוץ לא יאפשרו לאוהדים לאייש את שתי הפסגות האחרונות משיקולי בטיחות, בפעם הראשונה בתולדות המירוץ. ועדיין, מדובר בקטע שאסור להחמיץ. שידור ביורוספורט ב-13:20.

טירנו אדריאטיקו – קטע 7:

קטע 6 של המירוץ היה קטע בעל סיום שטוח, שהסתיים כצפוי במיאוץ המוני. מה שהיה פחות צפוי הוא זהות המנצח – טים מרליה. מרליה הוא אלוף בלגיה, המשמש כמאיץ המוביל של קבוצת אלפסין פניקס, המוכרת בעיקר בזכות כוכבה, מתיו ואן דר פול. אלא שההולנדי עבד אתמול לטובת מרליה, שידע אח"כ להתמקם היטב מאחורי הגלגל של פרננדו גביריה, ולנצח בקטע לפני שמות ידועים כפסקל אקרמן, מגנוס קורט נילסן וגביריה. למרליה זהו הניצחון הראשון בדרגת הוורלד טור, ונראה שהקבוצה מהדרג השני מוצאת את הכוכב הבא שלה. ב-GC לא ראינו כל שינוי, וסיימון ייטס עדיין מוביל במירוץ לפני מייקה (16+), תומאס (35+), ולאסוב (49+), מסנאדה (54+), קלדרמן (1:00+), נוקס (1:21+) ו-וודס (1:22+).

קטע 7 של המירוץ הוא קטע גבעי מאד, בפורמט של מירוץ הקפות סביב העיר לורטו שלחוף האדריאטי בחלקו השני. אמור על הנייר להיות קטע לקלאסיקנים מהסוג של מתיוס, ואן דר פול וטרפסטרה. אלא שהמרחקים הקצרים ב-GC יפתו גם את המטפסים שבחזית הדירוג לגנוב את הניצחון בסיום המשופע וגם כמה שניות בונוס. ניתן לצפות במירוץ בלינק הזה ב-14:20.

לפוסט הזה יש 71 תגובות

  1. זה כבר החדשות של אתמול ומעט נכנסים פה לדיומא, אבל אי אפשר להתעלם מהרצח של המתאבק האירני נאביד אפקארי שהוצא להורג באירן.
    אני שם לינק לכתבה בוואלה ולדעה של פונטי וכרמי.
    https://sports.walla.co.il/item/3386293
    האירנים מנסים למנוע מאלוף שערק מהם לייצג מדינה אחרת בגודו, זו חוצפה של משטר טוטליטארי.
    על הרצח הזה הם צריכים לעוף מהוועד האולימפי לכמה שנים טובות לדעתי למרות שספורטאי אירן יסבלו גם הם.
    לא מגיע למדינה הרקובה הזו ייצוג בתחרויות ואופלימפיאדות.

    1. אתה צודק והסיפור מזעזע. איראן נשלטת מזה כ-41 בידי כנופיית פושעים (בהסוואה של כל מני חכמי דת מיסטיים שיעים), שמקדמת טרור כנגד בני עמה ונגד אנשים שונים במדינות האיזור.

      1. ראזה פאחלווי היה צריך לשלוח סוכני חרש לפריז שיחסלו את הנבל חומייני כשהיתה לו הזדמנות ואז היה מציל את אירן מהשודד הזה וחבורתו.

  2. תודה לכולם
    אלכס תודה רבה
    חידשת לי
    בכל אופן אני מעביר את התגובה מדיומא של אתמול לכאן לנוחות .

    דומיניק תים יתמודד מול סשה זברב בגמר ארה"ב ביום ראשון 23.00 המנצח יזכה בתואר סלאם ראשון בהיסטוריה
    כאשר תים הפייבוריט הברור נתחיל דווקא בזברב.

    הרוסי מדורג 5 באורניר ישחק בגמר הסלאם הראשון שלו .
    בעברו זכה ב 11 טורנירים שונים והישג השיא שלו בסלאם עד כה היה חצי גמר אוסטרליה העונה שם נוצח על ידי יריבו לגמר ארה"ב תים (תים ניצח אז 6-3 4-6 6-7 6-7
    ברולן גרוס הישג השיא של זברב היה רבע הגמר וגם שם נעצר בידי תים שניצח אותו 4-6 2-6 1-6 ברבע גמר 18

    דורג בשיאו 3 בעולם

    הדרך לגמר
    סיבוב ראשון גבר על רווין אנדרסון (דרא"פ סגן אלוף עבר בטורניר ) 6-7 7-5 3-6 5-7

    סיבוב שני : גבר על יפני מוכשר בשם ברנדון נקאמורה 5-7 7-6 3-6 1-6

    סיבוב שלישי גבר על מנארינו (צרפתי 32 בטורניר ) 4-6 2-6 2-6

    שמינית הגמר : גבר על אלחראנו דווידוביץ פיקובנה הספרדי 2-6 2-6 1-6

    רבע גמר : עבר את רוניץ _(קרואטיה דורג 27 ) 6-4 6-7 6-7 1-6

    חצי הגמר גבר על פאבלו קראניו בוסטה (ספרד 20) 6-3 -6-3 3-6 4-6 3-6

    סה"כ מאזן של 0-6 כולל 6-18 במערכות (75 אחוז ) וכולל 91-133 במשחקונים (59 אחוז)

    הוא הדיח בדרך לכאן מדורגים 20,27,32 וכן סגן אלוף עבר עבר שחקנים מספרד (2) ,קוראטיה ,דרום אפריקה ,צרפת ויפן

    דומיניק תים יריבו לגמר ישחק בגמר סלאם הרביעי שלו לאחר שעשה זאת פעמיים ברולן גרוס
    שם הפסיד לנאדל ( ב 18 6-4 6-3 6-2 וב 19 6-3 5-7 6-1 6-1 )
    והשנה העפיל גם לגמר אוסטרליה שם נוצח בחמש מערכות מול דיוקוביץ ( 4-6 6-4 2-6 6-3 6-4 )

    הוא גם יכול להיות אופטימי "מהסדרה החשבונית" שאומרת שבגמר הראשון השיג 0 מערכות בשנייה 1 ובשלישית 2 ככה שסביר שהפעם ישיג 3 .

    וכמובן מכך שהוא כבר ניצח כאמור את יריבו בחצי גמר אוסטרליה וברבע גמר הרולן גרוס.
    תים 2 בטורניר זכה בעברו ב 16 טורנירים שונים ובשיאו דורג 3 בעולם (כמו יריבו )

    דרכו של תים לגמר

    סיבוב 1. גבר על מנואר הספרדי ( 105 בעולם ) 6-7 3-6 לפני שהספרדי פרש

    סיבוב 2 : עבר את סומיט ההודי (124 בעולם ) 3-6 3-6 2-6

    סיבוב 3. גבר על צ'יליץ (קרואטיה 31 אלוף העבר בטורניר ) 2-6 2-6 6-3 3-6

    שמינית הגמר : חלף על עשיארים (קנדי בן 20) 6-7 1-6 1-6

    רבע הגמר : הוריד את אלכס די מינור (אוסטרליה מדורג 23) 1-6 2-6 4-6

    חצי הגמר : ניצח את מדבדב (רוסיה 5) 2-6 6-7 6-7

    מאזנו הכולל 0-6 אך 1-17 במערכות (94 אחוז לעומת 6-18 ו 75 אחוז של זברב )

    במשחקונים הוא 59-109 ( 65 אחוז לעומת 91-133 של יריבו ורק 59 אחוז)

    תים עבר את המדורגים 5 ,23 ,31 שהוא גם אלוף העבר בטורניר
    ניצח יריבים מספרד ,הודו ,קרואטיה ,קנדה אוסטרליה ורוסיה
    4 יבשות שונות והוא נראה בהחלט יותר

    מרשים (איכות היריבים )

    מנוסה ( 3 גמרים בעבר לעומת 0 )

    ורענן ( 168 משחקונים לעומת 224 של יריבו בדיוק 25 אחוז פחות ממנו )
    הגרמני גם לאחר משחק מתיש של 5 מערכות ו 46 משחקונים לעומת 3 מערכות ו 28 בלבד שלו )

    לסיום מפגשי העבר
    יהיה זה משחק עשירי בין חברים טובים לסבב
    כאמור מאזן העבר כולל 0-2 לתים בסלאמים
    2-7 בכללי
    הם נפגשו בשני גמרים
    בגמר ניס 2016 ניצח האוסטרי אך במדריד 2018 ניצח הגרמני

    תחזית שלי תים ב 3 מערכות חלקות .

  3. הקטע היום (לפחות בחלק ההררי שלו) הוא שיחזור מדויק של הקטע המכריע מהטור דה-ל'אן לפי חודש בלבד כך שהרבה קונטנדרים כבר עשו עליו חזרה גנרלית. גם אז ראינו את יומבו עושים בית ספר לאינאוס ואת רוגליץ' מדלג בקלילות על ברנאל וקינטנה כדי להבטיח לעצמו ניצחון במירוץ.
    מי לא היה שם? -פוגצ'אר. הג'וקר שנשאר בחבילת הקלפים של הפלוטון כדי להפיל את רוגליץ'.

    1. אפשר לטעון שזאת לא הייתה אותה אינאוס (בתכלס רק קסטרובייחו ואמאדור הפחות קריטים חופפים לטור), וגם ביומבו היה את קרוייזויק שעכשיו לא בטור. אבל מעבר לזה – כל מה שאמרת.

      1. זה עזר להם להבין שפרום ותומאס זה לא.
        אבל בינתיים נשאר להם רק קראפז אחרי שסיבאקוב התרסק והפך לדי לא רבלנטי.

  4. בג'ירו רוסה אנמיק ון פלאוטן לא מחכה כדי להשתלט על המירוץ ולוקחת את הקטע השני פלוס דקה ו-20 שניות על ון דר ברגן.

            1. זו הייתה הכוונה.

            1. לא עלבון בכלל – אני לא רוצה רק שגיא ילמד ממנו להתרסק….

            2. צודק, בשביל זה יש לו את דן מרטין בקבוצה.

  5. אגב בהקשר למה שעידו אמר לפני כמה ימים על חברי צוות שיצאו חיוביים בבדיקות הקורונה, אז מארגני הטור החליטו שהספירה תתאפס ביום המנוחה מחר. במילים אחרות, כיוון שלא נמצא אף אחד אחר חיובי, אזי מעתה חוזרים לספירה של שניים (אחרים) בכל הקבוצות.

  6. מישהו חוץ צממני רואה את גמר הטניס? מערכה חמישית.
    ת'ים נראה מדהים במערכה הזאת וחזר מפיגור 5-3 במערכה החמישית ליתרון 6-5 עכשיו

  7. ת'ים בקושי עומד על הרגליים כבר 15 דק' עם כיווצים..
    ויש לו עכשיו נקודת משחק נוספת במצב של 7-6 בשובר השיוויון

  8. זהו.
    לאחר 4 שעות של טניס ת'ים לוקח את אליפות ארה"ב הפתוחה לאחר שהוא מנצח במערכה האחרונה בשובר השיוויון 8-6 את זברזב, שיכה את עצמו אחרי שפספס כל כך הרבה הזדמנויות במשחק הזה, ואחרי שתי שגיאות כפולות במהלך השובר השיוויון המכריע. המשחק כבר היה בידיים שלו.
    בכל אופן, ת'ים, שבקושי עמד על הרגליים בשובר השיוויון, העיז יותר, שגה פחות, וניצח בזכות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט